![]() | Risipa de energie a femeilor inteligentevezi toate articolele de Adrian Ciubotaru29 nov 2010 la 14:19 68 comentarii 3023 vizualizari. |
Nu prea mă dau în vânt după ideile și curentele care spun că femeile și bărbații constituie în mod structural două universuri diferite. Bărbații sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus mi s-a părut o carte exagerată, la fel cum sunt şi acele studii care au aflat într-un final că și femeile caută plăcere cu aceeași înverșunare ca bărbații. Noroc cu asemenea studii, altfel bărbații și-ar fi trăit viața în cea mai cruntă beznă!
Există totuși diferențe, însă acestea sunt mai mult la un nivel cultural (adică construit) și social (încetâțenit prin repetiție). Sunt diferențe slabe care nu spun multe lucruri despre acele structuri psihice distribuite diferit în funcție de sexul unui individ.
Asemenea diferențe se petrec mai ales atunci când anumite idei (sexul slab, sexul frumos, bărbatul trebuie să câștige mai bine, femeile devin din ce în ce mai orientate către carieră etc.) creează așteptări sociale diferite în cazul celor două sexe.
De exemplu, în cârca unei femei frumoase se pun o mulțime de lucruri (succesul la bărbați, îndrăzneala, aroganța, usurința cu care poate urca o ierarhie), însă faptul că ar fi și inteligentă ar fi unul dintre ultimele lucruri care s-ar presuspune despre ea.
O femeie frumoasă este în mod structural (în cel mai bun caz) mediocră și doar accidental (prin excepție) inteligentă. Din această idee – o prejudecată, bineînțeles – rezultă un alt set de așteptări sociale în cazul femeilor și mai mult decât atât, această optică creează un răspuns speficic din partea acestora (generalizez de la femeile frumoase la femeile în general).
O femeie va simţi – cu mai multă ardoare decât un bărbat – să dovedească că este şi inteligentă (dincolo de bun simţ, graţie etc.) tocmai pentru a dovedi că aceste prejudecăţi nu au fundament şi mai ales pentru că se izbeşte de ele în mod curent. Femeia porneşte din poziţia în care trebuie să-i dovedească ceva, în timp ce bărbaților le este acordată mult mai uşor prezumţia de inteligenţă.
O femeie are nevoie de mai multă mobilizare pentru a convinge pe ceilalţi de propria strălucire, în timp ce de cealaltă parte mulţi bărbaţi (unii inteligenţi) îşi permit luxul de a părea idioţi. Un bărbat care pare idiot se prosteşte şi el, în timp ce pentru o femeie o asemenea postură poate fi o etichetă care va atârna mult timp de greutatea sa socială.
Excesul – care este uneori generalizat – se produce atunci când prea multe femei consumă prea multă energie pentru a-şi dovedi inteligenţa în orice situaţie (multe decizii proaste rezultă de aici) şi prea mulţi bărbaţi care se prostesc doar pentru că o dată sau de mai multe ori, cândva, şi-au dovedit inteligenţa.
Închei acest articol cu o replică inteligentă a unei cititoare:
“Numai bărbaţii inteligenţi se pricep cu adevărat să fie superficiali. Ceilalţi se dau în vânt să fie profunzi.”


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1798 citiri |
| Ana Barton 1489 citiri |
| Very Happy 926 citiri |
| Doria Niculescu 849 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 384 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 239 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7196 citiri |
| Ana Barton 6194 citiri |
| Very Happy 4231 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3383 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1662 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Adriane, nu e rau deloc articolul tau.
Chestia cu prezumptia de inteligenta pe care o oferim fara ezitare la barbatii frumosi m-a dat gata. Daca are cineva ezitari, este invitat sa aseze pozele la presedintii americani in linie de la primul la ultimul. Primii din serie ajungeau presedinti pentru ceea ce facusera. Ceea ce faceau si ceea ce spuneau primea mult mai multa greutate decit aspectul – erau asa de uriti ca speriau copiii. Mai aproape de zilele noastre creste densitatea presedintilor frumosi, cu merite mult mai discutabile. GWBush e exceptia – si urit si prost.
Cum s-a ajuns sa alegem pe criterii de frumusete e mai imbirligat, dar cred ca televiziunea si extinderea voturilor si pt femei au un rol destul de important.
Acum ca am zis ce aveam de zis ma duc in grota mea de pe Marte, unde o venusiana frumoasa si desteapta are nevoie de ajutor ca sa se simta frumoasa si desteapta.
2010-11-29 16:24:56 | Raporteaza
Mă rog !
Nu ştiu cum să fac: să te laud, nu meriţi. Să încep să te critic, ar sări toţi camarazii mei şi te-ar face albie de porci. Şi iarăşi nu meriţi.
Hai să fac repede nişte observaţii personale on topic, pentru că mai târziu o să jucăm X şi 0 la articolul tău şi n-o să mai am timp:
Dacă ai şti cât de diferite sunt universurile din care facem parte noi şi ele !
Asemenea diferențe se petrec
Diferenţele există pur şi simplu. Nu se petrec pentru că nu sunt acţiuni !
Succesul la bărbaţi al femeilor frumoase nu li se pune în cârcă. Chiar aşa e: au succes !
Că o femeie frumoasă e doar mediocră nu e o prejudecată. Oamenii, femei sau bărbaţi sunt mediocri. De ce o femeie frumoasă ar fi altfel ?!
Deci, femeie inteligentă = excepţie ==> femeie frumoasă şi inteligentă = şi mai excepţie.
Eu n-am întâlnit nicio femeie care să dorească cu ardoare să demonstreze că e inteligentă. Dimpotrivă: toate au vrut cu ardoare să mă prostească, că sunt frumoase.
Aş mai avea dar m-am plictisit !
2010-11-29 16:33:49 | Raporteaza
Mulţumesc Cosa Nostra, mă bucur că ultimul tău comentariu acceptat la articolele mele scrise aici este unul cât de cât inteligibil.
2010-11-29 16:53:05 | Raporteaza
Cosa, mila mi-e de tine. Oamenii nu sunt mediocri iar femeile inteligente nu sunt exceptii.
Cred ca ceea ce ne descrii tu aici e incapacitatea ta de a intelege. Esti ca un orb din nastere care se revolta cind aude pe altii vorbind de culori si perspectiva. Tu nu poti sa percepi si pasezi vina pe toti ceilalti. Gindirea asta a ta, se intituleaza schizofrenie in limbaj medical. Din punct de vedere uman are rezultat imediat faptul ca orice barbat/femeie inteligenta fuge de tine de la 2 poste.
2010-11-29 17:02:56 | Raporteaza
o femeie frumoasa nu trebuie sa-si munceasca neuronu (NEAPARAT) ca sa aiba succes. Femeia in general… isi atinge tintele mult mai usor. de ce? pt ca este experta in exploatarea slabiciunilor barbatilor. din cauza la fraieri precum cosa nostra, femeile si-o iau in cap. pai… el are o varsta. daca nu le canta in struna… nexam prunica.
2010-11-29 18:11:07 | Raporteaza
Gherman Adrian, interesant e ca din ce am vazut eu, cea mai proasta metoda sa agati o femeie e sa-i cinti in struna. Cu cit faci asta mai mult cu atit se plictiseste mai tare.
Iar chestia cu “isi atinge tintele mai usor” o fi adevarata in bar sau la televizor dar in mediul de afaceri, femeile de succes muncesc cam de doua ori mai mult decit barbati cu aceleasi rezultate. Acum, ce sa zic, educatia de bar sau televizorul nu se sincronizeaza cu realitatea si sper ca nimeni nu e asa naiv sa le confunde.
2010-11-29 18:31:59 | Raporteaza
@Cosa Nostra: nu vreau nimic. si eu dau/fac/dreg. dar asta nu inseamna ca nu o taxez pe turturica – atunci cand greseste. daca dau sau fac, nu inseamna ca trebuie sa falsific generalitatile.
2010-11-29 19:19:49 | Raporteaza
comentariu şters
2010-11-29 20:53:32 | Raporteaza
@marcel zadda: daca ai cuvinte vulgare in comentariu nu cred ca-l onoreaza pe autor. de altfel… imi pari impuscat in sfecla cu un cui.
2010-11-29 20:58:25 | Raporteaza
@marcel zadda: tu nu poti sa-l onorezi sau sa-l dezonorezi. continutul postarilor tale il poate onora sau ba – atunci cand trec de el. Mergi la fabrica de cuie si lucră!
2010-11-29 21:19:00 | Raporteaza
@marcel zadda: d-le,esti destept foc ,d-le,ma tot minunez de cat de destept esti dumneata…toti sunt prosti,nu-i asa??prosti,d-le marcel,dar d-ta esti un DESTEPT,nu-i asa?
2010-11-29 21:22:07 | Raporteaza
o nepretuita profesoara de filosofie din tineretile mele ma sfatuia hatru legat de colegul cu care ma vedea plecand- ca nu trebuie sa prinda de veste cat sunt de inteligenta , ca sa nu inceapa sa se teama.Mi-a starnit hohote de ras pentru ca baiatul respectiv era un exemplar evoluat al subspeciei
,care verifica in ce masura ne descifram intentiile reciproc fara cuvinte.E o metoda foarte eficienta de a strica imaginea cuiva, daca il consideri lipsit de inteligenta,sau alte asemenea.Ceea ce ma fascineaza e altceva- cum in medii din cele mai diverse patriarhii isi pun masca tolerantei, ca sa isi insuseasca povestea atribuindu-si-o .Si uite asa ajunge femeia “barbata”, cand rolul ei traditional ii ofera acces la atatea lucruri nebanuite din postura de mediator intre concret si ce afla dincolo de asta.
2010-11-29 21:30:17 | Raporteaza
comentariu sterş
2010-11-29 21:39:55 | Raporteaza
comentariu şters
2010-11-29 21:41:44 | Raporteaza
oooooooooooooooo!!! cata inteligenta dovedita in comentarii! de limbaj, de idei, de gramatica, de exprimare! baieti, luati-o mai usor ca ca sa va putem intelege…..
2010-11-29 21:52:00 | Raporteaza
@marcel zadda: sunt incantat de spiritul tau inovator. ai mai gasit un cuvant! un “batran prichindel” prin prisma intelectului.
2010-11-29 21:55:36 | Raporteaza
@Adrian Ciubotaru
Eu nu m-as referi la vreo ”prezumtie de inteligenta”, ci mai degraba la credibilitate. Intr-un proces decizional spre exemplu o femeie va fi mai putin credibila decat un barbat. De ce? Pentru ca e suspectata de subiectivism, inconsecventa,inconstanta, de faptul ca poate fi influentata de factori incontrolabili gen sindrom premenstrual, depresii postnatale, sau maternitatea insasi.
A+
2010-11-29 23:53:42 | Raporteaza
E destul de distractiv sa vezi un site pt reflectii feminine monopolizat de 3 indivizi peste 50 ani (ma rog, 48 zice Cosa) care se razboiesc intre ei si spurca in toate directiile.
2010-11-30 00:13:35 | Raporteaza
@Zorba: acuma am vazut comentariul. cate femei exista in afaceri? 2%? mai mult?
2010-11-30 00:32:29 | Raporteaza
Femeile sunt mult mai bine anocorate in realitate ca barbatii. Si asta se vede in arta lor, in poezii, in inimioara lor captivat intr-o picatura de lacrima plina de oglinzi care oglindeste realitatea din mai multe perspective. Insa, din pacate barbatul are o straduire de calca lacrima cu o aversiune furtunoasa.
2010-11-30 01:13:12 | Raporteaza
@Anti nationalist: yeah! din cauza asta prefera lucruri concrete in locul celor spirituale. da’ te-am prins cu matza-n sac. Ele nu pot sa fie si una si alta. vezi ce i-am spus lui cosa nostra. esti slab si imbrobodesti realitatea – doar asa va gasiti drumul catre inima lor. Inima lor care rezoneaza cu falsitatea. deci: unii is niste “trompete de lem” asta… apropo de poezie si metafore.
2010-11-30 01:42:14 | Raporteaza
dupa cum ti-am spus si dincolo. Poezia nu se naste numai in cadrul realismului ci mai degraba sub obladuirea fanteziei. Orice activitate artistica implica fantezie. Realismul se foloseste doar ca ajustare – in cazul abundentei de fantezie.
2010-11-30 01:48:25 | Raporteaza
ca… exista curente care promoveaza bombaneli… e alta treaba. tendinta spre simplificare (si la Brancusi) este rezultanta unei societati superficiale. Evident ca Brancusi are si profunzime… pt ca simplitatea este doar o fatada. Trebuie sa ne scoatem din cap faptul ca orice individ este un creator de valoare.
2010-11-30 01:57:34 | Raporteaza
“In istorie femeile s-au remarcat in masura in care au facut un barbat sa sufere” ghici cine o zis? Cioran
2010-11-30 02:06:09 | Raporteaza
De aia. Femeile, mai ales romancelor – ne arata ca realitatea este o experienta dura in calea spre moarte. O femeia frumoasa mereu o sa aiba o autoritate pshilogic asupra unui barbat plina de prejudicati. Fenteaza barbatul ca o frunza de primavera ingalbanit din neglijenta aceastuia. Barbatul devine atunci slab, doreste ca toate lumea sa-l baga in seama, dar nici dreacu. Fiindca femeile ne arata ca o societate nu este construit de barbatii, ci de doar din instinctivul naturei pe care femeile stiu sa arbodeze mult mai bine. Mai ales romancelor.
Cu alte cuvinte. O romanca iti da lectie de viata. Chiar daca este o panarama, curva, mama brutala, slugitoare de turci sau tigani. etc etc.
2010-11-30 02:34:07 | Raporteaza
Ce zice Adrian in articol poate fi relevant pt. Romania, unde intr-adevar o femeie e perceputa mai ales prin aspectul ei fizic si, orice ati zice, asta conteaza si o ajuta acolo mai mult decat inteligenta. Numiti asta cum vreti, societate inca patriarhala, traditionalista, romantica, sexualizata, ne-globalizata etc. Nu este insa relevant in alte culturi, ca de ex. in N. America, unde daca o femeie nu e inteligenta, practic nu are sanse de supravietuire, indiferent in ce profesie incearca sa-si castige existenta, fie vanzatoare la magazin, fie in corporate finance de ex. Viata e extrem de grea aici, a gasi un job si a rezista in el iti cere cam tot ce ai. Sincer, aici n-am vazut femei care sa-si permita luxul de a conta in special pe aspectul fizic pt. a reusi in ceva, fie pe plan personal, fie familial. Chiar si alea din show biz sau de la bara (ca am vazut si, si) stiu ca e nevoie si de brains si de hard working, nu numai de investitii masive in their looks. De-aia pe-aici femeile “sunt mai putin frumoase” ca in Romania, fiindca “doar frumusetea” nu prea se vinde pe piata. In schimb, am intalnit de ex. asiatice (chinezoaice, indience etc.) sau femei “naspa” fizic (dupa canoanele tipice romanesti), care m-au uimit cu inteligenta, deteminarea si pregatirea lor profesionala, ba chiar am invatat de la ele cum se cere sa te comporti aici ca sa ai acces la higher level jobs. In incheiere, si ca sa diferentiem intre job si after-job, nu le-as prefera ca femei acasa pe alea colorate sau naspa (grase, fanate, fara stil, fara cultura clasica europeana etc), la fel cum barbatii colorati, indiferent de culoare si nuanta, pot fi buni colegi insa niciodata nu i-as putea vedea ca barbati pur si simplu. Asta e societatea “multiculturala”, cu bune si rele
Adriene, evident, nu ai avut contact cu asa ceva. Probabil sunt off-topic, sorry!
2010-11-30 04:59:00 | Raporteaza
O femeia, mai ales o romanca frumoasa mereu o sa aiba o autoritate pshilogica asupra unui barbat plina de prejudacati si care are un soi de speranta de a inflori intr-o viata vestejite. Si apoi rupa floara din sufletul tau si scoate petala dupa petala. Iar apoi te fenteaza ca o frunza de primavera ingalbanita de gelosie, ura si risipa de invidia. Toate sentimentele intangibile dar care se simt mai degraba ca un plumb in adacimea ta.
Sa traiesti cu prejudacati in minte, mai ales sa nu minti pe tine singur ca n-ai prejudacati este o boala contraproductiva. Mintea ta isi duce un razboi cu sufletul iar e:ul tau isi captiveaza ratiunea ta de a gandi. Ai lasat diavolul din tine sa foloseasca suboconstienta ta ca pe o masca. Grav, frate grav.
Probabil, ca iti trebuie mai mult avatarul tau decat niciodata.
2010-11-30 05:02:50 | Raporteaza
depinde de societate//
Daca femeile in N.America sunt urute ca dreacu?
2010-11-30 05:08:09 | Raporteaza
Mai, nu chiar toate sunt urate
– iarasi, vorbim aplicand tipicul romanesc, ca sa ne putem intelege cat de cat. Barbatii de aici se multumesc cu ele asa – ca si ei, multi sunt nasoi rau, fara pretentii si in plus nu sunt obsinuiti cu gramezi de frumuseti naturale plutind in mod liber prin atmosfera (pe strada, la servici etc.) precum in Romania. Alea care sunt intr-adevar faine pe-aici investesc masiv ca sa aiba look-ul respectiv, cum am zis mai sus, nu prea ti-l poti mentine pe gratis. Pana la urma, nu stiu ce sa zic de discutia asta, e oaresicum superficiala si teoretica. Fiindca in practica, ori esti inteligenta (si asta se vede dupa alegerile pe care le faci in viata de zi cu zi, dupa modul cum reusesti sa supravietuiesti si in acelasi timp sa-ti pastrezi “penele in coada”, adica fara sa faci prea multe compromisuri/ sa fii jumulita intr-un fel sau altul), ori simplu, nu esti (caz in care ajungi pana in gat in datorii, intr-un job slab platit, cu probleme acasa, cu junk food pe masa, overweight etc). ADICA NU PREA AI CUM SA DEMONSTREZI CHESTIA ASTA, asa ca un exercitiu, cel putin nu in modul la care se refera Adrian in articol. “Demonstratia” vine de la sine, se vede in timp, dupa modul cum ai reusit sa te descurci si sa-ti mentii echilibrul in acelasi timp. Ma rog, barbatii romani sunt obsedati de look/ sex in primul rand, asa ca perspectiva lor nu are cum sa fie obiectiva. Si, normal, femeile de acolo sunt adaptate la acest mediu, alea “inteligente” stiu sa-i joace exact asa, dupa cum si merita. Pai vedeti ca sunt si frumoase, si destepte, ce mai tot “discutati” degeaba? 
2010-11-30 07:00:16 | Raporteaza
Articolul suna precum unul din primele mele cursuri de la Soc Psych 101 predat la o facultate din N america de o femeie “mai putin frumoasa”. Romancele sunt mai frumoase? Cand v-ati uitat ultima oara la dintii unei femei din romania? (sper ca la categoria “femei” intra si persoanele de sex feminin trecute de 30 de ani si nu doar populatia feminina inca cu dinti de lapte). Ati observat parul slinos si mai ales putin al femeilor din romania care ori sunt toate vopsite blonde ori brunete? Romania are femei frumoase pentru ca din cauza unei intamplari genetice au craci lungi si sunt slabe pana la varsta de 22 ani? Ah da! E adevarat pe alea trecute de 30 de ani nu prea le mai vezi ca nu prea mai ies din casa. In fapt alea nici nu prea mai sunt considerate femei de barbatii armasari din romania… Numai barbatii lipsiti de imaginatie (din romania?) confunda frumusetea unei femei cu accesoriile purtate de aceasta si cu o pereche de blugi vulgar intinse pe o p…. care zici ca sta sa se rupa (pizda, nu blugii). Da, exista multi arabi, italieni…de la tara care atunci cand vin in romania se minuneaza de frumusetea romancelor (adesea acestia fiind presati chiar de barbatii romani sa comenteze acest aspect – oh atat de evident noua romanilor). Adevarul este ca moda asta cu romancele frumoase a cam trecut. Eu una cunosc multi barbati din alte tari care atunci cand au ajuns in romania nu s-au socat de frumusetea romancelor ci doar au avut intrebari de genul “dar de ce nu se spala pe par?”, “dar de ce se imbraca toate ca si cum ar fi halloween si au costumatie de ‘cheap whore’?”, “de ce sunt multe anorexice?”, “de ce nu prea vorbesc?”, “these girls got no booty” etc etc… Exista, cred, mult adevar in ideile expuse (doar) in acest articol dar mai mult m-a mirat unanimitatea comentariilor la capitolul “romancele frumoase”. Multe femei in N america sunt frumoase. Nu toate dar sunt multe. Numai diversitatea daca o pui la socoteala… Dar mai presus de orice sunt destul de inaccesibilie barbatilor din culturi precum cea din romania….
2010-11-30 10:17:58 | Raporteaza
Ah si era sa uit: Am ajuns sa citesc articolul asta din cauza ca am vazut poza autorului si mi s-a parut ca e “bun”. Si am vrut si eu sa vad ce zice unu care arata bine (cel putin de la frunte pana in gat).
2010-11-30 10:26:33 | Raporteaza
iar sistemul de cache e de cacat:)
2010-11-30 10:28:37 | Raporteaza
[...] Există totuși diferențe, însă acestea sunt mai mult la un nivel cultural (adică construit) și social (încetâțenit prin repetiție). Sunt diferențe slabe care nu spun multe lucruri despre acele structuri psihice distribuite diferit în funcție de sexul unui individ. Citește întreg articolul pe Pandora’s [...]
2010-11-30 13:33:03 | Raporteaza
Cel mai destept cedeaza, intotdeauna!
2010-11-30 13:45:18 | Raporteaza
Interesant la articolul tau este ca nu e absolut deloc interesant. Nu am gasit idei originale. Dar din generalitatile scrise de tine deduc ca de fapt nu prea cunosti femeile. E adevarat?
2010-11-30 13:48:06 | Raporteaza
Adevarul estte, de dreacu de romance. Cum zice si Adi, niste speci inutile. Doar arabi si turci au ei in capul lor. Mai ales cele considerate frumoase de catre societatea.
De ce nu putem sa facem schimb?Aruncam toate romancele pe la saudi, irakieni etc. Luam si noi putin petrol. Si in schimb, cu bani, luam frantzuoiace, italiance, suedeze, rusioace. Femei cu intra-devar rafinate, cultivate, care stiu sa sufera intr-o un mod artistic. Nimic nu este mai frumos, decat sa vezi o frantzuoiaca in suferinta.
Doamne, cate de literara poate sa fie o frantzuoiaca.
2010-11-30 14:31:32 | Raporteaza
@Anti nationalist: Era sa zic eu cat de literara e Emanuella in suferinta ! Ad-literam. Adica drept pe litera nu-i mai da drumul !
AN- intreci masura ! Sau nu le-ai cunoscut, si iti dai si tu cu parerea din wikipedia. Atunci, ai fi scuzat. Bineinteles, ma refer aici la procentul majoritar, si nu la cel minoritar.
Sfatul meu, AN, mai umbla prin strainataturi, la propriu si mai profund, si apoi revino sa comentezi despre romance.
2010-11-30 15:12:37 | Raporteaza
Adrian Ciubotaru,
dat fiind că ieri Antinaţionalistu’ m-a făcut manelistă şi azi mi-a zis să mă duc “dreacu”, împreună cu frumoasele mele compatrioate (com. 36), te rog, respectuos, să-l cenzurezi. nu de alta, dar nu vreau să aibă de-a face cu o româncă în suferinţă artistică şi lingvistică. cu mine, adică.
2010-11-30 15:14:05 | Raporteaza
@andreea:
Cum Andreea ? Te-a facut manelista ?!:))) Ori glumeste ca sa ne ‘destepte’ ca sa avem mai multa atitudine, ori e un frustrat de cel mai frustrat, ca nu il baga vreo romanca in seama.
Si un PS catre AN: Si daca aia cu putul de petrol care pot avea orice se uita la romance, eu as zice ca or avea fetele astea de paicisa ceva valoare, nu crezi ? Cine poate, oase roade
2010-11-30 15:21:40 | Raporteaza
@andreea:
Nenea Cubotaru ne trateaza cu ignoranta in timp ce prin alte parti comenteaza aptitudinile in trafic ale soferilor de taxi…Nu te ma necaji…
A+
2010-11-30 15:29:37 | Raporteaza
Andrusk, ai nuanțat bine în comentariul anterior. În rest, nu cred discuția nu a necesitat intervențiile sau lămuririle mele.
2010-11-30 15:34:59 | Raporteaza
@Anti nationalista: Sunt de acord cu tine. De cand imi pot aduce aminte, mi s-a parut ca femeile din Romania, mai ales cele tinere, “pe piata”, care simt ca tb. “sa se vanda”, se fardeaza excesiv si da, isi vopsesc in mod inutil parul. Genul predominant, inclusiv la TV, pare sa fie turcoaica… Iar ca haine, sincer, acolo nici nu prea gasesti ceva ca lumea de imbracat, tb. sa cauti mult si bine, cam 90% sunt chestii de fufe anorexice sau de calitatea ordinara, made in China, de la supermarketuri gen Auchan etc. Cat despre sanatatea lor in sine, igonranta totala. Am fost si eu acolo cu amici anglo-saxoni care, amuzati de spectacolul strazii, comentau gen:”Daca fata aia poarta asa ceva la pranz pe strada, oare ce o purta mai incolo, spre seara?…” sau: “Okay, nice bum, but what else do you got?” Cand m-am referit la frumuseti naturale, de ex. adolescentele, totusi inclin sa cred ca romancele parca au mai mult farmec ca teenagerele in alte parti, dintre care multe sunt deja grasute, masive si asprite in their teens. Dar sa nu generalizam. Nu le-as blama pe romance in exclusivitate – cum am zis, vina aici e si a barbatilor romani, care exact asta apreciaza, young cheap bare skin, si eventual sa aiba fata si ceva bani de la parinti. In rest, nimic altceva nu e respectat la o femeie in Romania, nici inteligenta, nici varsta, nici bunul simt. Nici cele care muncesc din greu acasa, la servici sau ambele, nu sunt respectate, fiindca “nu mai arata”, “nu mai au ce oferi”. E foarte greu sa fii femeie acolo, iar articolase ca asta a lui Adrian, exercitiu pur stilistic, sunt pt. naivi.
2010-11-30 15:36:05 | Raporteaza
@Andreea: hai, nu te supara. Ca ne-a zis doar “semi-maneliste”. Si vezi bine ca suferinta noastra nu e deloc artistica. Nu e si pace!
Ne suparam asa, total neartistic! Mai bine sa nu ne mai suparam deloc!
2010-11-30 15:53:29 | Raporteaza
Sa jur si nu alta ca l-am vazut pe domnul Popescu pe aici. Ce se intampla? L-a rapit cineva? Domnule Popescu, esti bine?
2010-11-30 16:00:44 | Raporteaza
aaaa, doar semi-maneliste? e, atunci, scuzaţi!
auziţi, doamnelor! care e şi frumoasă şi deşteaptă pe aici, să ne povestească ce probleme a avut, cum a dovedit că e inteligentă… că eu sînt deşteaptă, da’ urîtă foc şi n-am avut probleme pînă acum… cum mă întîlnesc cu cineva, cum se uită DREPT în inteligenţa mea…
2010-11-30 16:04:06 | Raporteaza
Andreea, cine crezi tu ca o sa zica fatis “eu sunt frumoasa”? Eu una era cat pe ce, recunosc, dar mi-am tras repede una peste gura! Singura! Fara ajutorul lui Filiberto!
Da’ o iau altfel: stiu fete si frumoase, si destepte, si zau ca n-au avut nicio problema!
2010-11-30 16:10:43 | Raporteaza
@andreea: vezi andreea, te suparasi semi-degeaba:)))
Domnul Autor, stergeti doar semi dintre comentariile domniei sale, AN
2010-11-30 16:12:42 | Raporteaza
andreea//
Tu in pictorialul lui Grigorescu, n-ai simtit sentimentul nevinovatie pictorului, si cu suferinta inocenta captivat intr-o velatura de emanatie.
Ai vrut ca memoria lui Grigorescu sa isi prinde culoarea in sufletul tau. Dar nu. Tu in schimb ai vazut un corp nud, o bucata de carne . Deci, tu cu alte cuvinte ai vazut erotism in arta.
Si asa a ciocnit realitatea ta cu capodopera lui Grigorescu.
Imi pare rau. Dar tu nu esti poeta, esti doar norocoasa ca limba romana este o limba poetica, o limba unde rimele nimeresc usor.
2010-11-30 16:25:50 | Raporteaza
ca focul si oxigen, iar cuvintele tale sunt niste risipe de suflare.
2010-11-30 16:28:56 | Raporteaza
recunosc,
sînt o păcătoasă
2010-11-30 16:38:36 | Raporteaza
Tiii, dispar comentariile pe aici ce n-ai vazut!
Hm, mi-ati devenit antipatic, domnule Ciubotaru. Ma tem ca nu intelegeti nimic.
2010-11-30 17:44:32 | Raporteaza
Nora, e ok:)
2010-11-30 17:48:13 | Raporteaza
Gherman Adrian #19: Tu zici 2% femei in afaceri? Asta unde, in satul lui bunicul? Daca asta vezi in imediata ta apropiere nu inseamna ca asa e. Schimba raza ta de la 100km la 1000km si brusc sa lumineaza lumea. Cu cit mai prospera tara cu atit mai multe. La nivel mondial trebuie sa fie cam 15-20%.
La nivel de CEO e mai greu sa gasesti multe femei dar de la junior level la board toate corporatiile mari au participare egala.
Ce mai urmeaza? Sa spuneti ca nu exista chinezi sau negri de succes fiind ca nu-i vedeti in jurul vostru? Cîti din comentacii de aici stiu care e a doua tara dupa numarul de milionari?
2010-11-30 19:07:24 | Raporteaza
comentariu șters
2010-11-30 20:34:55 | Raporteaza
@Zorba: te banuiesc de naivitate. afacere nu inseamna si secretara. Faptul ca ii si femeia prin administratie… nu inseamna ca face afaceri.
2010-11-30 20:44:50 | Raporteaza
@Cosa Nostra:
)))) io cred ca te-ai pus cu cine nu trebuie! si Iri coco o multime… si nu datorita sarmului sau… ci datorita gologanilor. Prefer un sarac vertical decat un bogat patruped.
2010-11-30 20:46:42 | Raporteaza
Cred ca fata de pe str. Mantuleasa era foarte inteligenta.
2010-11-30 21:19:36 | Raporteaza
Domle da’ ce ocupat a fost băietu ista astazi. Toată zîua a dat cu mopu’.
Da’ tot i-au scăpat cîteva pete
2010-11-30 21:34:06 | Raporteaza
Cosa// HAHahahahahahahahahaha….
2010-11-30 21:47:11 | Raporteaza
@Anti nationalist: ti se pare amuzant? da! am uitat ca matale rezonezi cu fomele de expresivitate complexe.
2010-11-30 22:54:41 | Raporteaza
Frumusetea pentru o femeie poate fi un “blestem”. Si nu o frumusete iesita din comun …ci o frumusete exterioara impletita cu o frumusete interioara, care atrage barbatii ca un magnet, o atractie irezistibila, nu exista esec, doar feedback. Poate fi un “blestem” pentru ca barbatii nu ii rezista, se indragostesc la prima vedere, cad la picioarele ei ca vrajiti …dar toate astea fara sa cunoasca prea multe despre natura si sufletul ei. Prietenele ii spun sa nu se aranjeze prea mult la intalnirea cu fetele, ca e doar un suc …cu toate astea ea atrage atentia cand paseste intr-o incapere …si se intreaba de ce ea si nu alta …de ce o aleg pe ea si nu alta …doar mai erau atatea fete atragatoare in jurul ei… Poate fi un “blestem” pentru ca nu isi poate face prietene cu usurinta …deoarece unele femei, pentru orice “rahat” pe care nu il au ele, e invidioasa pe cealalta …pentru ca nu poate avea prieteni cu usurinta din randul barbatilor, deoarece le starneste atractia… Poate fi un “blestem” pentru ca se simte permanent o “prada” …si ridica un zid in jurul ei, a invatat sa fie acida, a trebuit sa creasca fara prea multe si a invatat pasind viata …si astfel, dupa zid, raman ea si “blestemul” ei.
2010-11-30 23:35:51 | Raporteaza
Gherman #55, tu poti sa ma bãnuiesti de naivitate cit vrei tu. Ca sa îti intãresc convingerea uite inca citeva afirmatii la fel de naive: - pamintul e rotund - spatiul si timpul se curbeaza la viteze mari - exista oameni pe alte continente - exista si alte bauturi decit berea, tuica si vinul
Ei si acum ca esti complet convins uite si ultima naivitate: in societatile civilizate nu prea exista secretare (as fi tentat sa zic ca e una pe etaj).
No, draga Ghermane, daca inca mai citesti mesajul asta e numai vina ta. Aveai sansa sa traiesti linistit in crîsma ta si sa scrii tîmpenii. Pe cind acum uite ce minunatii afli: in SUA cam 10-15% din surorile medicale, stewardese si secretare sunt barbati iar 10-15% din aviatia militara sunt femei. Noroc ca engleza nu are gen pentru cuvinte ca altfel era mai mare rîsul sa zici sori sau surori medicali.
2010-12-01 00:49:57 | Raporteaza
@Zorba: crasma mea? esti cam iritat pt o discutie. ok. ele is in politica… in arta, piloteaza avioane… in timp ce noi facem mancare si ne-o dam la
ochiul maro? Aici ai dreptate – amazoanele din Anglia au facut scandal mare datorita masurilor guvernului lor. Mi se pare normal – in timp ce partea masculina devine tot mai feminizata si invers. te rog sa-mi scuzi provincialismul! Tot ce-i bun se intampla in centru!
2010-12-01 01:47:38 | Raporteaza
La Multi Ani de ziua Romaniei ! On topic. Femeia frumoasa se vede din prima clipa. Femeia inteligenta se simte dupa primele cuvinte. Femeia frumoasa si inteligenta se vede de la o posta, dar nu e recunoscuta. Multi barbati si multe femei nu pot sa ii suporte superioritatea si atunci o neaga prin trecerea sub tacere. Si atunci sigur ca ea este obligata sa lupte cu acest boicot,consumand multa energie, daca vrea sa supravietuiasca sau/si sa promoveze.
2010-12-01 08:57:29 | Raporteaza
astia batrani vor sa faca inca o revolutie. “a bunului simt”?
astia is pnlisti
2010-12-01 13:03:25 | Raporteaza
@Zina: Da, Zina, asa e. Insa “consumand multa energie” ca sa-i faci pe altii sa-ti recunoasca sau accepte superioritatea naturala, asta implica si mult stress – si ce te faci cand aia inferiorii sunt chiar sefii tai, sau jumatatea? Daca esti cu adevarat inteligenta si tii la sanatatea ta, ii lasi pe acesti inferiori sa creada ce vor si tu iti vezi mai departe de ce conteaza pt. tine. Cainii latra, caravana trece. Nu fa jocul lor, ca exact asta vor. Intotdeauna vei da peste din astia, oriunde te intorci, si n-ai ce le face, nici n-are rost macar sa te apuci sa incerci sa le schimbi optica. Valoarea se ridica in cele din urma la suprafata, ca uleiul din apa, pana ce nimeni n-o mai poate contesta – asta poate lua multi ani sau chiar o viata, insa important nu e ce cred ei ci cum te simti tu cu tine insati si cu cei care conteaza cu adevarat pt. tine. Crede-ma, nici sefii nu conteaza, sunt trecatori, am avut atatia si toti au ramas in urma cumva, iar eu am mers inainte pe drumul meu. Si cu boyfriends la fel, nu merita sa te atarni de unul daca nu stie sa te vada la adevarata valoare si nu te pretuieste. De ce tb. mereu femeile sa se tot justifice, sa tot dovedeasca ceva, sa fie mereu in defensiva, ca si cum ar fi vinovate din start? Cui ii pasa, pana la urma? Premisa si optica acestui articol sunt acelea ale unui mascul ignorant.
2010-12-02 05:30:32 | Raporteaza
@Andrusk si @Adrian articolul spune deloc selectiv despre “de adevaratelea” si atunci imi permit doar o mica adaugare: femeile spre deosebire de barbati au al-N-lea simt cu care completeaza chiar si involuntar pe fiecare personaj identificat ca baiat, barbat. si sigur fiecare – fata, femeia respectiv baiatul, barbatul – sunt fericiti ca exista diversitatea si structurile acestea atat de….diferite. Doar sa aiba curajul fiecare sa nu isi mai tina deoparte indrazneala si ma refer la indrzneala de a recunoaste.
2010-12-05 15:23:27 | Raporteaza
iar un articol de toata jena!
2010-12-14 19:58:20 | Raporteaza