![]() | Laşitatea femininăvezi toate articolele de Adrian Ciubotaru06 aug 2010 la 12:14 44 comentarii 3233 vizualizari. |
Bancul care sugerează că bărbatul a fost creat primul pentru că Dumnezeu avea nevoie de o ciornă este adevărat. În timp ce bărbatul este o structură rigidă, nu mai subtilă decât o moluscă, femeia a avut parte de toate finisajele. Dacă la un bărbat arta subtilului este rezultatul unui travaliu intens, în cazul unei femei această îndeletnicire este una înnăscută. O femeie te va face idiot prin zeci de semnale infinitezimale, în timp ce un bărbat va găsi calea cea mai ieftină și ți-o va spune în față.
Dar nu vocația subtilului la femei doresc să punctez în acest scurt articol, cât mai degrabă aș sublinia câteva lucruri despre lașitatea feminină. Dacă un bărbat este laș în mare parte în întâlnirea cu alți bărbați presupuși mai puternici sau în asumarea unor responsabilități, în cazul femeii paleta de situații în care lașitatea devine o trăsătură dominantă este mult mai largă.
O femeie nu are nevoie de o întâlnire cu o altă femeie mai puternică pentru a fi lașă. O femeie devine lașă cu o alta mai slabă decât ea chiar și din simplu motiv de a arăta că nu îi pasă.
Aceeași înzestrare socială – superioară celei a unui bărbat – devine pentru o femeie și armă de supraviețuire, și prilej de lașități și ipocrizii. O femeie este destul de inteligentă să realizeze că bătălia pentru o viață acceptabilă se poartă în spațiul social. Un bărbat își poate face iluzia că administrarea propriei singurătăți face diferența dintre o viață irosită și una împlinită, însă o femeie este mult mai realistă. Știe că singurul front de luptă este acel câmp social pentru care ea își finisează în permanență calitățile.
Pentru salvarea aparențelor sociale o femeie cheltuie în medie infinit mai multe resurse decât un bărbat. O femeie își va asuma o viață sexuală slabă, un disconfort în spațiul privat doar pentru a salva niște aparențe și – ceea ce e uimitor – își va asuma acest dublu joc ca o victorie. Un bărbat pus în aceeași situație se va simti înfrânt. Un bărbat va înțelege situația ca o neputință.
În plus, unul dintre cele mai mari coșmaruri pentru o femeie este ridicolul. De teama ridicolului social o femeie va sta la o masă cu un cui în picior doar pentru că știe că țipătul său de durere nu este elegant. De teama ridicolului o femeie va simula relații, simpatii, va deveni peste măsură de conciliantă, va înghiți mârlănii și nesimțiri, se va mula după situații și persoane.
O femeie este atât de bine construită pentru spațiul social încât presupune că acesta este singura lume. Dacă un bărbat ridicol întâlnești la fiecare colţ, o femeie ridicolă este o raritate. O femeie va face tot posibilul pentru a nu se pune într-o conjunctură socială în care semnul ridicolului ar fi îndreptat spre ea. O femeie va minți, va înșela și va fi lașă doar pentru a fugi de ridicol.
Pentru dragostea sa, un bărbat va fi destul de imprudent să calce pe familie, prieteni, conveniențe sociale și imaginea sa. O femeie rareori va fi astfel de iresponsabilă. O femeie va rata în mod conștient iubiri, șanse şi ocazii doar pentru a nu fi judecată de familie, prieteni şi lumea sa socială.
O femeie va accepta mai uşor o palmă în bucătărie – şi mult mai uşor una în dormitor – decât un ghiont de față cu mai mulți.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Astro Vesta (Maria Onea) 13 feb la 23:18 |
La începutul anului 2006, mi s-a cerut să fac horoscopul lui Traian Băsescu de către un [ citeste mai departe ]
Ana Barton 13 feb la 17:20 |
Văd prin geam că s-a spart sita. Abia acum înţeleg ce înseamnă cu nemiluita. Poate tu [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 11 feb la 20:14 |
Mamaia mea mi-a spus odată să nu regret ce-am făcut ci ce n-am făcut în viață. Nu m-am luat [ citeste mai departe ]
| | blackhole 09 feb la 17:32 |
In caz ca vreti sa va raspundeti la aceasta intrebare extrem de importanta, trebuie sa va raspundeti [ citeste mai departe ]
| | andreea 09 feb la 17:29 |
Se întîmpla ceva cu ea. De cînd era mititică, observase că atunci cînd îşi spunea "acum [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 08 feb la 17:55 |
Ieri seară la 20:00 am ieșit la teatru, la Green, pe Victoriei. Cei care au mai fost pe acolo [ citeste mai departe ]
Ana Barton 08 feb la 11:00 |
Apa care arde. Asta înseamnă. Nu fiartă, nu fierbinte, nu clocotită. Şi, bun înţeles, nu [ citeste mai departe ]
Astro Vesta (Maria Onea) 07 feb la 01:58 |
Prima femeie de pe Pământ, potrivit mitologiei greceşti, a fost Pandora, cea pe [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 05 feb la 19:03 |
Cu foarte puţin timp în urmă preşedintele spunea în discursul său: În [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 03 feb la 13:04 |
Nu, n-aș fi vrut să-l cunosc pe Cătălin. Cel puțin nu așa. Dar ce? Parcă în viață ai totul [ citeste mai departe ]
Ana Barton 01 feb la 16:00 |
Poa' să pară cum o părea. Să râză lumea cât o vrea. Eu tot joc şotron. Nu mă pot abţine [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 01 feb la 00:41 |
Poate vă mai amintiți de programul ”Școala altfel”, propus de ministrul Funeriu la finele [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 29 ian la 17:42 |
Desigur, România a mai făcut un pas mic şi servil în faţa corporaţiilor și marilor puteri şi [ citeste mai departe ]
Alex Mazilu 27 ian la 22:37 |
De prea multe ori am auzit astăzi ”România paralizată de ninsori” sau lucruri de genul ăsta. [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 27 ian la 21:35 |
Am descoperit de curând o prăjitură nouă. Camelia. Primul strat e rupt parcă din amandină, [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
Discursul proaspăt al șefului statului a fost unul fără substanță, incluzând doar [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
În contextul protestelor, care continuă, reprezentanții puterii au decis că o încercare, de a [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 25 ian la 20:44 |
Am înțeles din discursul președintelui că de fapt una dintre problemele cele mai grave în acest [ citeste mai departe ]
Ana Barton 25 ian la 19:18 |
Ştii, nici mie nu mi-e tocmai moale să-mi iau întrebările la întrebări. Dar poate că e [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 24 ian la 19:51 |
Asta spunea creatorul statuii domnitorului, sculptorul Marcel Voinea, la sfârșitul comemorării de [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 21 ian la 13:37 |
Între două demonstrații, pentru destindere, vă recomand memoriile crocodilului [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 21 ian la 02:59 |
Puterea... ploii a fost de partea puterii. Da, vremea și vremurile ”indecise” din oraș în [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 19 ian la 17:16 |
Revoluție - adică. Măcar pentru că brusc reprezentanții puterii sunt mult mai deschiși unui [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 19 ian la 16:05 |
Protestele românilor împotriva actualei conduceri, determinate, aparent doar, de recenta demisie a [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 19 ian la 14:31 |
Nu fac parte din tagma celor care se pricep la relații, nu dau sfaturi prietenilor căsătoriți [ citeste mai departe ]
Ana Barton 19 ian la 13:50 |
Hai, că are dreptate femeia asta: ţara arde, iar babele se piaptănă. Da, da' se piaptănă scurt, [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 ian la 18:47 |
Am primit comunicatul acesta:
Peluza Sud Dinamo, grupul de suporteri ai echipei [ citeste mai departe ]
| | morringain 15 ian la 01:34 |
Pentru postul asta o sa imi atrag ura multora. Asta e.
Asistam in ultimele zile la o isterie [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 15 ian la 01:33 |
O retrospectivă asupra realității politice românești, în 2011 aduce în atenție o scenă [ citeste mai departe ]
Ana Barton azi la 15:20 |
Mă dezbrăcam încet de somn, de dimineaţă, şi mă-mbrăcam cu ziua. Şi mi-a venit un fel de [ citeste mai departe ]
| 1O Scrisoare pentru Pandora!Nu! Nu! si Nu! Nu se poate…Oglinda chipului frumos e rastignita pe crucea gatului si-o tin pana-m amorteste sangele din mana mea. Sinea mea launtrica se rataceste prin tempului... | ||
| 2O Scrisoare pentru Pandora!Nu! Nu! si Nu! Nu se poate...Oglinda chipului frumos e rastignita pe crucea gatului si-o tin pana-m amorteste sangele din mana mea. Sinea mea launtrica se rataceste prin... | ||
| 3Foarte bine Astro Vesta, mai schimba registrul ca mai nou, dupa unele din ultimele texte, zici ca suntem la cenacluri literare din scoala generala :) Cu limbile aferente.... | ||
| 4Ii pot intelege activitatea in masura in care ramane la probleme de ordin general. Cand intra in particularitati.. ne-am belit la pwla! Intra un "galetar" sau un "zbierator politic" si.. pune boticul.... | ||
| 5fata de Franta, Anglia sau America.... | ||
| 6Inteligenta colectiva din Romania este undeva la nivel de anii 1700-1800. youtube.com/wat../ ... | ||
| 7Nu-i de mirare ca opozitia este atat de rahitica. Ei nu iau in calcul vreo strategie! Ei.. merg la ghicitoare. Mama Omida Ariana.... | ||
| 8Estia trebuie dusi la ospiciu! Pentru estia nu exista democratie. Estia is niste rebuturi care contamineaza intelectul. Pai.. de ce pwla mea sa va traga tepes pe bilele lui.. mai exista scoala? E nevoie... | ||
| 9Nu imi convine sa fiu cetatean al unei tari de vrajitori, ghicitori in: carti, stele, panusi de proumb, fruze uscate de padure! Se accepta previziunile: in troifoi albastru, nuci de cocos si... alunitele... | ||
| 10Pfuuiiiii ce retardata e femeia asta... ce combina pwlimea. Poate sa fie o unealta in mana politicului. Da.. o unealta care ii lucra pe cetateni si f00te dinamismul civic. Tanti asta impreuna cu popa..... | ||
| 11Noaaa! Io am crezut ca sunteti o femeie serioasa. Am crezut ca glumiti! Da vad ca... va luati in serios. Da' Borcea cu sotia.. ce le rezerva astrele? Asa is de curiossssssss! Ma intereseaza si de Mircea... | ||
| 12youtube.com/wat../ de ce le zice "romantic moments" ? Pt ca nu is romantice?... | ||
| Dora Constantinovici 4382 citiri |
| Florentina Mușat 2839 citiri |
| Ana Barton 2823 citiri |
| | andreea 2012 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 1160 citiri |
| Doria Niculescu 982 citiri |
| Maria Moiş 866 citiri |
| | blackhole 642 citiri |
| Ruxandra Predescu 287 citiri |
| Laura Laurentiu 264 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2 postari |
| Ana Barton 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici o postare |
| | andreea o postare |
| | blackhole o postare |
| Dora Constantinovici 23785 citiri |
| Florentina Mușat 16262 citiri |
| Ana Barton 13640 citiri |
| Maria Moiş 10205 citiri |
| Doria Niculescu 4257 citiri |
| | andreea 2676 citiri |
| | morringain 1834 citiri |
| | Crina Soroiu 1712 citiri |
| Alex Mazilu 1612 citiri |
| Ruxandra Predescu 1354 citiri |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Ana Barton 6 postari |
| | Crina Soroiu 4 postari |
| Florentina Mușat 4 postari |
| Maria Moiş 3 postari |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2 postari |
| Alex Mazilu o postare |
| | andreea o postare |
| | blackhole o postare |
| | morringain o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
nu e chiar asa
2010-08-06 12:31:12 | Raporteaza
Am sa iti dau dreptate. O femeie (adevarata, as spune eu) va incerca mereu sa pastreze aparentele si o anume conduita sociala. Suntem educate “sa nu” facem multe si sa ne purtam elegant. Eleganta la femeie este ceruta , iar barbatilor putin le pasa cand sunt marlani (ba chiar sunt felicitati de anturaj, nu admonestati). O femeie puternica poate calca in picioare un barbat fara ca , bietul de el, sa realizeze ce i se intampla.
2010-08-06 12:32:25 | Raporteaza
[...] Dar nu vocația subtilului la femei doresc să punctez în acest scurt articol, cât mai degrabă aș sublinia câteva lucruri despre lașitatea feminină. Dacă un bărbat este laș în mare parte în întâlnirea cu alți bărbați presupuși mai puternici sau în asumarea unor responsabilități, în cazul femeii paleta de situații în care lașitatea devine o trăsătură dominantă este mult mai largă. Continuă să citești întreg articolul pe Pandora’s [...]
2010-08-06 12:35:47 | Raporteaza
I’ll have some of what Adrian’s smoking.
2010-08-06 12:40:52 | Raporteaza
imi place. bravo. :-*
2010-08-06 12:41:58 | Raporteaza
Cursiv, dar n-as putea semna in dreptul unor sentinte precum : “Pentru dragostea sa, un bărbat va fi destul de imprudent să calce pe familie, prieteni, convenien și imaginea sa socială. ”
Barbatii sunt mult mai tentati de conveniente sociale. Poate din motivul pe care l-ai identificat tu: acela ca barbatii au nevoie de ceva mai mult exercitiu social decat femeile. Ele isi pot permite sa incalce convenientele, fac fata ma usor, se redreseaza mai repede.
2010-08-06 12:42:36 | Raporteaza
ceea ce invidiez e cand cineva cu pretentii debiteaza cu atata siguranta o suma de anomalii la un loc, generalizand.Mai bine problematiza sau algoritmiza, dar pentru asta trebuie sa fi promovat clasa a patra.:-)
2010-08-06 13:18:31 | Raporteaza
Iubirea adevarata nu poate fi ratata. Dimpotriva! Este ceea ce cautam. Cautam marul de aur, dar el e ascuns in cosul cu mere aurite. Merele aurite se deterioreaza, se strica, se prefac in praf la atingere. Dar numai unii cauta, ceilalti … asteapta. Pentru asta exista bucataria/turn de fildes, sotul/balaur, … un univers restrans, limitat pe toate partile de reguli sociale, pe care numai iubirea adevarata il poate vaporiza ca pe un vis, … un balon de sapun. Basmul este povestea vietii fiecaruia, mi se pare. Doar ca fiecare se gaseste in etape diferite: parasirea casei parintesti, gasirea calului/prieten devotat, decizia de a porni in cautarea printesei, lupta cu vrajitoarele/ispita pe drum, lupta cu dragonul, … si altele.
2010-08-06 13:20:23 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: Foarte frumos spus!Multi marlani si manelisti inclusiv in randul ziaristilor.
2010-08-06 13:35:21 | Raporteaza
perfect adevarat, palma din dormitor o accepta de obicei cu mare placere, mai ales cand vine peste fund. la plural.
2010-08-06 13:49:37 | Raporteaza
Titlul articolului se anunta misogin, insa continutul este favorabil tipologiei feminine. Totusi, de ce sa generalizam ? Am cunoscut mai multi barbati lasi, decat femei. Femeile lupta pentru copiii mor. Cand nu mai au pentru ce lupta, se resemneaza. Exista si femei care aleg solitudinea si nu o fac din lasitate, ci din scarba consecutiva vietii sociale.
2010-08-06 13:51:27 | Raporteaza
Titlul articolului se anunta misogin, insa continutul este favorabil tipologiei feminine. Totusi, de ce sa generalizam ? Am cunoscut mai multi barbati lasi, decat femei. Femeile lupta pentru copiii lor. Cand nu mai au pentru ce lupta, se resemneaza. Exista si femei care aleg solitudinea si nu o fac din lasitate, ci din scarba consecutiva vietii sociale.
2010-08-06 13:52:35 | Raporteaza
Adrian, femeile “lase” prin acceptarea statutului de “non-ridicole de dorit si de manifestat”, asa cum spui tu, sunt destule, dar nu cred ca ar trebui sa reprezinte normalitate.
Vorbesc de faptul ca exista femei capabile de auto-analiza, capabile (si nu lase) sa isi cunoasca si sa-si valorifice propriul potential, de cele care pot iubi barbati adevarati, de cele care pot creste copii nascuti sa castige si nu sa piarda sau sa se piarda in torentul mediocritatii.
A-propos de cele care salveaza aparente prin “curajul” de a fi lase, ar mai fi de intrebat ceva: cat de fericite si impacate sunt cu ele insele mai intai si apoi cu restul lumii? Au vreodata curajul sa se vada in oglinda sau doare prea tare si e mai usor de lansat in superficialitate? Au curajul sa asculte cand samanta de om adevarat din ele, acea parte dincolo de aparente, bate la portile sufletului? Sunt marea majoritate nemultumite de ele insele si de cei din jur, isi tarasc viata intr-o relatie care nu e intotdeauna ce si-au dorit din comoditate, conventionalism sau teama de singuratate, au senzatia de pierdere, de “nostalgie” dupa “ce ar fi putut fi” (“daca as fi avut curaj”), devin acre sau iritabile, dependente de un barbat sau de influenta exercitata asupra acestuia si asupra copiilor etc.
Din pacate, cum spui tu, la modul general, sunt destul de multe. Dar asta nu inseamna ca e normalitate, ci doar “turma”…a se ierta expresia.
2010-08-06 14:00:58 | Raporteaza
@Florin Puscas: He’s high on God.
2010-08-06 14:00:59 | Raporteaza
@ Adrian Ciubotaru:
Probabil ca este asa cum spui.
Dar, chiar era nevoie sa le jignesti? La ce foloseste acest articol..!?
2010-08-06 14:14:28 | Raporteaza
Tie cine ti-a dat dreptul, barbat fiind, sa pui punctul pe I???
)
2010-08-06 14:18:11 | Raporteaza
Articolul denota o slaba cunoastere a autorului asupra varietatii tipologiei feminine.Dar e tipic pt. un barbat sa-si aleaga femei dupa chipul si asemanarea exemplelor feminine din viata lui(mama de exemplu),dupa care sa-si inchipuie ca toate femeile sunt asa.
2010-08-06 14:19:01 | Raporteaza
@daniela:Autorul cred ca cunoaste o anume femeie,sau doua,sau trei,oricum un numar limitat.Atat de limitat incat orice generalizare,duce inspre derizoriu…
2010-08-06 14:39:01 | Raporteaza
~~~~~~cine-i mo ala care face descrierea femeii?ia da-l o saptamana pe mana mea numai palme in bucatarie ii dau sa vada cum e ete la el :angry: crusea mamii lui ~~~~~
oare…sa-i arat platforma de unde i-am trimis articolul
…nu pentru ca tocmai ce-am “pledat” pentru liniste 
Putin “generalizat”…. imi aduce aminte de remarca unei “cantarete”…
“Toti barbatii ” este ” porci”
2010-08-06 14:49:07 | Raporteaza
Exceptand generalizarea, care nu este tocmai ok, indiferent cat e trist, trebuie sa recunosc ca are elemente rupte din realitate.
2010-08-06 14:50:04 | Raporteaza
Daca dam “generalizarea” l a o parte gasim ce ?
Iata tot o doamna ce spune :
” Citind titlul topicului, gandul m-a dus la un misoginism crunt din partea lui Adrian Ciubotaru, cunoscut pentru tendinta lui de a-si crea un cult al personalitatii, pozand prin emisiuni televizate intr-un fel de erou civilizator al zilelor noastre. Dar citind articolul pana la capat constat ca de fapt el ridica, fara sa recunoasca fatis, aceasta “lasitate” a femeilor la rang de suprema calitate prin comparatia pe care o face cu neputinta barbatilor de a iesi din situatii neplacute. Cu cateva mici exceptii cum ar fi : “…în timp ce un bărbat va găsi calea cea mai ieftină și ți-o va spune în față.” ; “Pentru dragostea sa, un bărbat va fi destul de imprudent să calce pe familie, prieteni, conveniențe sociale și imaginea sa.”, cred autorul articolului are dreptate. De cele mai multe ori suntem lase, in sensul spus de Ciubotaru, suntem lase pentru salvarea aparantelor sociale, suntem lase de teama ridicolului, suntem lase de teama de a nu fi judecate de cei care nu au acest drept. Aceasta “lasitate” a noastra i-a dat dreptul lui Ciubotaru sa scrie acest articol. ”
Imi cer scuze…dar nu pot intelege “lasitatea femeilor”…
2010-08-06 15:10:27 | Raporteaza
@alla Sunt total deacord cu tine dar, vorbesti din propria ta neputinta? Cati ani ai?
2010-08-06 15:16:40 | Raporteaza
Articolul ESTE misogin. Sper, pentru tine, ca e doar un moment de frustrare. Lasitatea de care vorbesti va ajuta sa cresteti pe voi, baietii (barbatii interpreteaza altfel aceasta calitate si, in consecinta, se bucura de ea). Cum va ajuta? Sa va faceti studii pre si post-universitare, sa va cumparati primul deodorant, sa va imbracati civilizat, sa va luati, plini de curaj, masini 4 x 4 sau amante tinere pe la 40 de ani (e adevarat, fara a va simti ridicoli pe tema asta, ci cuceritori
), pentru ca asa vreti voi (nu pentru ca, doamne-fereste, v-ati lasa subjugati de vreo presiune sociala).
Din pacate, oricat te-ai juca cu vorbele, esti plin de clisee. Iti urez din suflet sa intalnesti o femeie adevarata. Probabil ca-ti va trece impresia despre lasitate, dar ma indoiesc ca, dupa intalnire, vei scrie altfel despre femei. Pentru ca, tot din curaj, va trebui sa pastrezi aparenta de macho cu iz intelectual.
2010-08-06 16:07:28 | Raporteaza
ne-ai “ginit”……foarte bine scris articolul, cred ca intr-o viata anterioara ai fost femeie ….de fapt imi plac toate articolele scrise de tine…multumesc.
2010-08-06 16:18:10 | Raporteaza
ba e chiar asa
2010-08-06 19:21:45 | Raporteaza
Citind acest articol am avut aceeaşi impresie pe care mi-au lăsat-o romanele de analiză psihologică scrise de bărbaţi(şi eram extrem de mică şi “crudă”): habar n-aveţi voi,bărbaţii, pe ce lume trăiţi şi despre ce vorbiţi. “Eternul mister feminin” e o tembelie de proporţii şi nu-i veţi găsi niciodată rezolvarea pentru că NU MAI EXISTĂ. Astăzi femeile nu mai sunt deloc subtile. De când pământul a început să rodească pălămidă şi pentru Eva, femeile NU MAI SUNT FEMEI ci, vorba lui Caragiale, suntem “bărbate”. Fiecare femeie e diferită, o sumă distinctă de calităţi şi defecte. Nu mai purtăm pantofi care ne incomodează pentru că lucrăm,dragi bărbaţi, cot la cot cu voi şi,în plus,dacă voi veniţi acasă la odihnă, noi seara o luăm de la capăt cu munca. Eu ,una,nu-mi permit să-mi obosesc picioarele inutil ca să aveţi voi la ce vă uita… Cât despre ceea ce numiţi voi laşitate, e doar RĂBDARE…
2010-08-06 20:43:50 | Raporteaza
@Dei: Pacat ca femeile au imprumutat tot mai multe obiceiuri de la barbati,Din pacate doar din acelea rele.In schimb sunt pe cale sa-si piarda tocmai …feminitatea.Materialismul este cel ce va inlocui toate acele calitati anihiland sufletul si sensibilitatea.
2010-08-06 21:10:18 | Raporteaza
Cu ce porcarii de articole si comentarii ne ocupam timpul! Dar cui naiba-i mai pasa de treburi din astea filozofico-sociale? Tara arde si jurnalistii scriu despre lasitatea feminina. Ce porcarie . . .
2010-08-06 21:26:13 | Raporteaza
Ce fel de femei ai cunoscut dumneata? Ceea ce descrii aici este de domeniul beletristicii. In viata mea nu am acceptat o palma de la sot, nu am suportat un cui in picior ca sa nu stric impresia celor din jur. Mi-am lasat sotul cand a devenit intolerabil, chiar dupa 25 de ani de casnicie dupa ce cu 12 ani inainte renuntasem la divort, nu din lasitate ci pentru copii (sa nu-mi spui ca si asta este lasitate, ca nu stii ce vorbesti). Am acceptat mutilarea ca sa-mi salvez viata, cand am facut cancer si merg mai departe pe drumul meu, fara sa cer nimanui nimic. Si ca mine sunt toate prietenele mele. Ceea ce descrii dumneata aici este o mimoza, nu o femeie.
2010-08-06 22:42:22 | Raporteaza
@dina: ” Curajul Feminin “….
Dar sa stiti ca sunt si astfel de mimoze….care trebui sa ‘hraneasca’ Barbatul din noi
…
Departe de mine gandul ca m-as comporta asa cum spune Adrian… ca barbat….dar sunt multi care fac asa ceva…
Cu felicitari Doamna….felicitari pentru faptul ca ai pus copilasii inaintea tuturor …
si sanatate multa…
2010-08-06 22:48:05 | Raporteaza
ce femeie te supără Adi? de te apucași să generalizezi:)
2010-08-07 01:11:40 | Raporteaza
Bă, ideea e că le merge. Cum necum, le merge. Articolul ăsta se potriveşte doar atunci când o anumită femeie se “vaită” că vai ce compromisuri trebuie să fac eu ca să. Atunci, nominal, îi dai peste nas cu articolul ăsta.
Nu, femeie, nu trebuie să faci niciun compromis. Şi ca să vă edific, uite de ce:
“Era un cuplu de se-nţelegeau de minune, şi la aluziile ei, că ce zice lumea de noi, că ce gânduri serioase avem, etc. (insistenţe, mai degrabă decât aluzii) s-au căsătorit. Înainte de asta, bărbatul şi-a impus o regulă de aur: “în fiecare seară am la frigider câte 4 cutii de bere, indiferent că plouă, ninge, că e criză sau calamitate naturală.” Bun, zis şi făcut. Se căsătoresc şi după un timp apare un copil. La insistenţele femeii, bărbatul renunţă treptat la beri în favoarea copilului, că să strângă cureaua, că etc. Într-o zi însă, vine femeia de la supermarket şi uită bonul de casă pe frigider. Vede ăsta acolo: creme de faţă, anticelulitice, balsamuri de păr cu jojoba, farduri biologice, etc. Începe dialogul:
-Băi femeie, ce-i cu astea: creme, farduri, cosmetice… adică eu să nu-mi permit o bere, doo, trei, dar tu să te dai cu d-ăstea???
-Hai, nu mai te enerva, că am văzut eu cum te uiţi la vecina. Am întrebat-o cu ce se dă şi am luat şi eu să arăt la fel…
-Păi bine măi femeie, ce mama dracului facem aicea, concurs de frumuseţe sau strângem pentru copil?
-Uite, vezi ce nesimţit eşti? (la care ea o dă la-ntors:) Eu vroiam să mă fac frumoasă pentru tine, boule!
-Păi şi berile mele pentru ce mama dracului crezi că erau???
…aşa că nu mai comparaţi voi bărbaţii cu femeile, n-ai cum sa compari focul cu apa, sunt elemente diferite.
2010-08-07 10:24:14 | Raporteaza
Saracii de ei, barbatii acestia ai nostri!!! Cum au devenit victime ale parsiveniei feminine de cand incepe si societatea romaneasca sa mai iasa nitel din ingradirile mentalitatii seculare. Domnul ziarist demonstreaza cu acesta articol criza barbatului roman care se gaseste in fata femeii noi, intreprinzatoare, indrazneata, fara prejudecati si mai ales INDEPENDENTA. Toate constrangerile seculare la care femeia s-a adaptat intr-o lume creata de barbati, dupa gustul si interesele lor, il pun in criza pe domnul roman care nu-si mai regaseste a priori superioritatea sociala si trebuie sa o dovedeasca in fata femeii, considerata traditional inferioara. Si iata cum devine aceasta un monstru social si un pericol pentru toti. Si cand te gandesti ca este si cea care aduce viata….! I-as recomanda domnului ziarist sa citeasca H. Hesse, “Narzis si Goldmund” si-si va gasi acolo multe explicatii la temerile lui, in cazul in care va putea sa inteleaga mesajul, desigur….
2010-08-07 11:08:59 | Raporteaza
Slab articol, care uzeaza de stereotipuri si generalitati. Prea putine femei sunt asemenea celei din articol.
2010-08-07 16:24:10 | Raporteaza
O lupta o poti castiga si cu ajutor nu numai prin forte proprii.Asa ar fi spus W.Churchill.Nu are rost sa jignim atatea femei pt una singura,si nici barbati pt unul singur.Acest domn poate fi trecut la misoginism,porcism si la prezentare aiurita a femeii.Totusi nu am venit sa il jignesc el are dreptate sunt femei care fac orice pt a ajunge la un statut financiar mai bun daca nu foarte bun
2010-08-07 18:18:02 | Raporteaza
Eu ca barbat sunt mai important decat copii ,in viata trebuie sa ma trec pe primul plan nu sa fac mereu totul pt altii ca am vazut eu cum e
2010-08-07 18:29:44 | Raporteaza
@Tiby: Nu poti cere unei femei asa ceva. Pentru o femeie copii sînt pe primul plan dupa care sotul. La fel si în regnul animal daca ati studia natura ati observa ca este la fel. Barbatii care reproseaza femeilor ca acorda mai multa atentie copiilor decît lor, au ramas tot copii..dar mai mari!
2010-08-09 06:43:49 | Raporteaza
Ceva-ceva ai tu in cap, mai Adriane! Oricum te pricepi sa scrii. Te pricepi si la unele femei. Dar la barbati, esti dezastru! Ai dreptate ca sunt ridicoli! Dar sa vii sa-ti povestesc eu cat sunt de lasi in lupta cu femeile, pe care culmea, susţin ca le iubesc. Nu vorbeste frustrarea din mine. Nu ma suspecta, am o viata ok. Dar cunosc multi oameni… Accept ca sunt diferente intre femei si barbati, dar nu mi se pare normal sa arati cu degetul si sa judeci. Lasitatea sau ceea ce tu numesti lasitatea femeilor e de fapt un lucru cu care au fost obligate sa se obisnuiasca din vremuri istorice. Intotdeauna ceea ce i s-a permis barbatului sa faca nu i s-a permis femeii. Acum avem drepturi egale, dar si o mostenire genetica de dus dupa noi, asa ca ne este greu sa ne debarasam pur si simplu. Dar va veni si vremea noastra! Dar, imi place stilul tau. Norocul tau. (Glumesc! Cu norocul, nu si cu imi place stilul.)
2010-08-09 18:17:50 | Raporteaza
Despre care “femeie” vorbim? Parea un articol intersant, despre diferentele de gen, exact specialitatea mea, dar cand am inceput sa citesc despre “femeia” si barbatul” mi-am dat seama ca e old school approach… chiar si cel mai nerealist observator realizeaza existenta unor tipologii si intelege ca generalizarile nu mai au rost…dar noi putem fi romantici, retrograzi, solipsisti…
2010-08-10 08:00:32 | Raporteaza
Toate astea sunt niste prejudecati.La fel se spune ca barbatul isi arunca palaria pe jos,o calca in picioare ,o ridica ,o scutura si o pune din nou pe cap.Si tot el este cel care poarta palarie.In schimb femeile nu pot face asa ceva,pt.ca nu au palarie.De aici a aparut si moda cu palarii pt.femei.Ca sa aiba si ele!
2010-08-11 17:20:31 | Raporteaza
Nu consider acest articol misogin, desi sunt femeie ci mai degraba una adevar .Exista aceasta categorie de femeie, mai des intalnita decat ne imaginam. Femeia care poarta masti sociale este prezenta in jurul nostru si un exemplu de astfel de femeie care a facut tot posibilul sa pastreze niste aparente este minunata Madalina Manole. Asa ca poate ar trebui sa priviti acest articol ca e un semnal de alarma, ca pe o invitatie de a fi autentice, si a lasa la o parte aceste temeri si preocupari pentru aparente si de a ne dezbraca de aceste masti care de fapt , pot fi foarte toxice daca sunt folosite in exces.
2010-08-13 02:15:09 | Raporteaza
[...] Conform unor studii făcute pe câteva femei aduse în pragul disperării, 98% dintre bărbaţi sunt niște copiii în 99% din timp. Dincolo de glumă, aș dori să vorbesc aici despre acea lașitate masculină generalizată care este de multe ori mai supărătoare decât lașitatea feminină. [...]
2010-08-18 13:14:06 | Raporteaza
[...] Conform unor studii făcute pe câteva femei aduse în pragul disperării, 98% dintre bărbaţi sunt niște copiii în 99% din timp. Dincolo de glumă, aș dori să vorbesc aici despre acea lașitate masculină generalizată care este de multe ori mai supărătoare decât lașitatea feminină. [...]
2010-08-18 13:37:49 | Raporteaza
Ce zici daca vorbim despre lucruri practice???? Nu vorbim despre lasitatea oamenilor in mediul social, ci strict despre lasitatea lor in ceea ce priveste relatia dintre o femeie si un “barbat”.Din acest punct de vedere stim cu totii ca barbatii sunt cu ceva ani in urma femeilor si cred ca si barbatii recunosc asta.Cum iti explici faptul ca un barbat face un copil la 24 de ani, insa uita ca asta inseamna RESPONSABILITATE…isi continua viata lui obisnuita,iese cu prietenii ca sa nu mai mentionez relatiile extraconjugale.In timp ce femeia este acasa, isi educa copilul, sau cel putin incearca…si apoi ne intrebam de ce copiii din zilele noastre sunt asa cum sunt…va spun eu de ce .Pentru ca un copil are DOI parinti….daca nu are parte de asta e normal sa aiba si el dificultati in relatia cu alta persoana.Faptul ca o femeie se fereste de ridicol nu e lasitate,Sau poate ai dreptate-este dovada de lasitate…dar daca si femeia si barbatul ai fi ridicoli intr-o familie
) unde s-ar ajunge…cineva trebuie sa fie si responsabil in peisajul asta…:P
2010-11-30 14:13:23 | Raporteaza