![]() | Idealul nostru în viaţă, femeia cu mustaţă?vezi toate articolele de Oana Zamfirache24 apr 2010 la 12:33 28 comentarii 1936 vizualizari. |
Mai în glumă, mai în serios, un prieten mi-a spus la un moment dat că dacă mai fac atâtea mofturi la bărbaţi o să ajung în câţiva ani să fac coadă la el pentru servicii erotice. Am râs, fireşte. N-am fost nevoită să fac coadă la nimeni până acum şi sunt încrezătoare că trecerea anilor nu va schimba acest lucru. Am cerut totuşi argumente.
La o examinare atentă a realităţii empirice, se poate observa, cu ochiul liber, că băieţii din noua generaţie sunt din ce în ce mai efeminaţi şi în consecinţă bărbatul, aşa cum îl ştim noi din reclame sau din cărţi, bărbatul viril şi atoatestăpânitor, este o specie pe cale de dispariţie. Dacă ne uităm în jurul nostru vedem că nici bărbaţii şi nici femeile tinere nu mai sunt ce-au fost odată. Linia de demarcaţie între genuri şi semnele distincte care separă cele două specii sunt din ce în ce mai fluide, iar genul uman pare să evolueze înspre un fel de androginizare progresivă. Bărbaţi care au grijă de corpul lor mai mult decât au făcut-o mamele lor, femei care preferă blugii şi cămăşile în locul fustelor şi rochiţelor, bărbaţi cu păr lung şi priviri galeşe, femei care bat cu pumnul în masă şi vor tot felul de drepturi care aparţin, pare-se, bărbaţilor, masculi care îşi fac schimbări de sex şi femei care preferă cariera copiilor etc. Ce înseamnă toate astea? Sfârşitul lumii sau o evoluţie de care ar trebui să ne bucurăm?
Sugestia mea e următoarea: ideea de identitate (de gen) a evoluat aşa cum au evoluat tehnologia şi mentalităţile şi nimic nu poate sta în calea acestei evoluţii. Ar fi la fel de ciudat să ne împotrivim ei cum ar fi inadecvat să ne împotrivim evoluţiei unei specii biologice. E adevărat că identititatea de gen este mai degrabă ceva de natură culturală şi nu se supune aceloraşi legi ca evoluţia biologică. Dar principiul e acelaşi: mediul înconjurător ( a se citi mediul cultural, în cel mai larg sens posibil) s-a schimbat atât de drastic în ultima sută de ani încât a făcut posibilă o nouă raportare la identitatea de gen. Identitatea noastră se defineşte astăzi prin maniera în care suntem diferiţi unul de altul numai într-un sistem particular dat, într-un anume cadru de referinţă, iar această identitate nu mai este fixă, dată odată pentru totdeauna, stabilită de natură sau de zeu, ci mai degrabă o alegere ca oricare alta, o preferinţă selectată dintr-un set infinit de posibilităţi. Cu o vorbă a lui Derrida, identitatea noastră este mereu amânată, niciodată clar determinată, ci tot timpul pe cale de realizare, “decisă” abia după moarte.
Nu e vorba doar de pluralismul şi diversitatea de care vorbeşte toată lumea, ci de mai mult decât atât: o aspiraţie către androgin, un ideal prezent în conştiinţa noastră încă din vremea grecilor. Vrem, dacă s-ar putea, să nu mai fim închişi într-o identitate rigidă şi care vine la pachet cu nişte roluri de gen gata asignate de convenţiile sociale, ci ne-am dori să ne alegem noi, cu mintea şi ideile proprii despre bine, locul pe care îl ocupăm în spectrul identitar care are bărbatul războinic şi cuceritor la un capăt şi femeia dulce şi supusă la celălat. E bine, e rău? Habar n-am, dar un lucru e sigur: we’re in trouble. Gender trouble.
Foto: Flickr
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe TwitterEtichete: androgin, evolutie, identitate de gen


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1796 citiri |
| Ana Barton 1488 citiri |
| Very Happy 922 citiri |
| Doria Niculescu 849 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 378 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 239 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7194 citiri |
| Ana Barton 6193 citiri |
| Very Happy 4227 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3383 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1656 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
zici tu bine, eu cred ca e o problema strict culturala (de cultura actuala) nu un trend natural antropologic daca se poate spune asa:P
eu sper totusi sa se conerve specia masculului curat dar barbat, care din partea mea poate sa si planga daca ii face mai bine, dar nu pe umarul meu.
chiar voiam sa scriu despre cat ma enerveaza neo-masculii super efemizati care nu sunt neaparat gay (sau nici macar bi), se recunosc prin freza de cocos shi izmene super-aderente, geek style si snobism cat incape.
Sunt trasi la xerox si sunt simple SUBIECTE de CONSUM.
Diferentza intre “subectele” astea de consum si androgini e ca Androginul mi-l imaginez totusi fascinant si exercitand o inefabila atractie pentru ambele sexe, ca doar aspectele sexuale feminine si masculine ar fi trebuit sa fuzioneze sinergetic, nu sa se ANULEZE, precum in cazul pupezelor pe care le vad in jur.
2010-04-24 13:05:09 | Raporteaza
dresaj in masa si HIPNOZA …..
2010-04-24 13:07:16 | Raporteaza
@Letitia: androginul e un ideal regulativ, si ca orice ideal, nu-si gaseste concretizarea in realitate decat cu aproximatie. Acum se pare ca suntem intr-o perioada de tranzitie ca sa zic asa, ergo excesele de tot felul, intr-un sens sau altul. Dar e de bine, zic eu, caci situatia prezenta presupune punerea in discutie a unor determinari de gen care pareau pana nu de mult imuabile. Puterea de atractie tine totusi de fiecare, e un dar, un talent, n-are a face cu societatea de consum sau trendurile culturale. Parerea mea
2010-04-24 13:15:40 | Raporteaza
un posibil exemplu de androginie ar fi David Bowie la tinerete, pe care il prefer totusi in versiunea recenta straight masculina:)
Pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca animus si anima sunt distribuite in fiecare dintre noi intr-un mod unic si cei care simt nevoia sa isi exprime latura complementara nu au decat, dar sa vina din interior, nu dintr-un mimetism cultural.
Exista personalitati feminine care au o componenta puternica virila (sau calitati atribuite masculului), precum spirit de independenta, sentimente “cavaleresti” si o anume darzenie, ceea ce a facut mai demult sa se vorbeasca de “femeia barbata”, fara sa aiba neaparat vreun surplus de testosteron
2010-04-24 13:20:19 | Raporteaza
„Cu o vorbă a lui Derrida, identitatea noastră este mereu amânată, niciodată clar determinată, ci tot timpul pe cale de realizare, “decisă” abia după moarte.”
Aici eu nu înţeleg !
E cumva „Ca o vorbă” !?
Poate nişte ghilimele, sau două puncte pe undeva m-ar fi luminat.
Dacă îmi clarificaţi această primă neînţelegere, putem apoi continua analiza pe fond !
[dacă acesta a fost scopul publicării articolului !]
2010-04-24 13:20:48 | Raporteaza
@cosa nostra: Nu spuneai tu , mai deunazi , ca iti place femeia cat mai paroasa ? Esti inconsecvent ?
2010-04-24 14:36:27 | Raporteaza
Gramofon,
Te credeam mai subţire în lamă ! Nu te-ai prins că acel comentariu nu era al meu !?
De asta a şi fost şters de către autoarea respectivă.
Oana Zamfirache,
Aştept şi aici o reacţie la fel de promptă şi hotărâtă !
Vă rog !
2010-04-24 15:04:29 | Raporteaza
@Oana Zamfirache: buna ziua. ceea ce se observa in zilele noastre este cu siguranta o evolutie catre libera exprimare si siguranta acestei exprimari. cu siguranta existau si in trecut oameni “diferiti”, femei sau barbati, dar nu exista siguranta unei exprimari; lumea era ghidata de religie, prin orice abatere erai rejectat de societate( vezi istoria , erezii, vrajitorii, lupte in numele bisericii ). In zilele noastre daca esti diferit esti mai degraba apreciat. Cu siguranta nu este cautata “femeia cu mustata” dar daca cineva o cauta nu ar trebui sa te surprinda prea tare; fiecare traieste cum vrea din punct de vedere sentimental ( daca se poate numi asa ). Eu de exemplu nu tin ca femeia sa poarte fustita ( de genul celor de pe vremuri din panza si cu bulinute ), iar cand vine vorba de stilul retro, nici nu poate fi vorba sa imi placa vreunul ( nici macar mentalitatea veche nu imi place, mai ales ca era ghidata de religie ). Toti cei care sunt impotriva schimbarilor mi se par mai degraba complexati.
2010-04-24 15:37:09 | Raporteaza
@cosa nostra(7)eu tot iti raspund , dar nu apare nimicuta ! Pe cat punem pariu ca niste hackeri au atacat Pandora’s ? Am vazut de azi noapte ceva , dar nu am carait , sa nu ma ia “lumea buna”-n balon…se pare ca am avut dreptate ..Mai vorbim…
2010-04-24 15:52:21 | Raporteaza
@costelus: Stai , bre ca sunt natii ( neamuri , ok ), care plac femeile cu atat mai mustacioase si cu atat mai spracenate ! Alea cu sprancenele unite cica-s cele mai tari ! Armenii, bre , costelus !Te doare neuronu’ sa mar io ! E pe bune ! mama… ce tre’ sa puta acolo …
2010-04-24 16:14:21 | Raporteaza
Oana Zamfirache,
Vă mulţumesc pentru intervenţie !
Dacă toţi autorii ar proceda ca dumneavoastră, acest blog ar fi mult mai interesant şi mai curat!
2010-04-24 16:55:20 | Raporteaza
Identitatea de gen ,nu poate nici evolua nici involua si nu este nici determinata cultural din moment ce in toate culturile nu exista decat doua genuri : masculin si feminin.Identitatea de gen este prima identitate a sinelui si se formeaza in relatia cu alteritatea (cu parintele de sex opus ) Daca identitatea este incerta ,la un anumit individ,va incrca sa compenseze prin a doua identitate ..in general profesia . Masculinitatea si feminitatea (psihica desigur ) sunt altceva …toti avem in noi masculinitate si feminitate dar una predomina . Teoretic barbat -masculin si femeie egal feminin dar in realitate se intalnesc de multe ori femei mai masculine decat barbati si asta nu inseamna ca au neaparat o problema cu identitatea de gen .
2010-04-24 19:57:32 | Raporteaza
eu m-am simtit excelent in postura pe care o am si azi, chiar de cind am devenit constient de identitatea mea de gen, deci, din cele mai vechi timpuri ale copilariei mele si pina in zilele noastre (ale mele si ale identitatii mele de gen). undeva, pe la min 2:47, se aude faza cu mustata: youtube.com/wat../
2010-04-24 20:48:33 | Raporteaza
@cosa nostra: sa inteleg ca ala care injura cu numele tau..e altul?
2010-04-24 21:28:22 | Raporteaza
Citesc cu placere materialele publicate in Pandora’s si cred ca, din pacate, nimeni nu sa gandit mai devreme sa organizeze un spatiu pe net, intr-o publicistica dominata de barbati, dedicat excusiv femeilor. Gasesc cu placere aici puncte de vedere legate de familie, copii, cariera, familie. Pot spune ca si dezbaterile legate de politica si economie sunt interesante si insotite bineinteles de frumusetea expunerii calde, specifice spiritului feminin. Ceea ce ma surprinde ca barbat e abundenta aricolelor legate de sex, virilitate, moda unixex, adulter etc. Stiu ca barbatii sunt mari barfitori pe aceste teme dar evita se publice ceva in acest sens. Nu pot spune ca nu citesc cu interes aceste lucruri (mai ales ca sunt puncte de vedere ale femeilor) dar nu pot sa nu ma intreb: Daca barbatii se gandesc intr-un minut de doua ori la sex nu cumva femeile se gandesc o data la zece secunde ? Sau e vina noastra ca suntem superficiali si aici (sau mai ales aici) si ca de fapt jumatatile noastre nu fac decat sa ne constate carentele ?
2010-04-24 21:31:20 | Raporteaza
@unu: confunzi grav genul cu sexul. pe undeva prin Indonezia, la nu stiu ce populatie, exista
2010-04-25 00:01:48 | Raporteaza
@giku: continuu: acolo, in Indonezia, exista in nu stiu ce populatie, 5 (cinci) genuri.
2010-04-25 00:02:39 | Raporteaza
@Vasile: Iti cer voie ( m-a invatat o “majestate” asta)sa te apelez : Crezi ca degeaba a fost facuta Pandora’s asta , ca sa postezer barbatii ?Aici e ca la refugiul ala , pentru femei, sa poata didinele sa injure in gura mare, ” fuck”, “sex” etc , fara frontiere …Asa si se intampla , dar fereasca Dumnezeu sa dai tu o “boaba” , ca dracu’ te-a luat !! Asta e , ca barurile alea de homosexuali ….
2010-04-25 00:04:15 | Raporteaza
@Gramofon cu Microfon: Cum e cu barurile de homosexuali mai Gramofoane ?
Hai ca acum stim de ce spui tu asta. 
2010-04-25 00:24:29 | Raporteaza
Da …aloha , sunt poponar , recunosc …Ce sa ma fac ? NBu pot sa ma abtin cand vad masculi ca tine ( scopiti) stii ce e aia si sa nu le fac felul…Zi ceva nou , ma excit ….
2010-04-25 01:46:48 | Raporteaza
Baieti, va rog, nu vreti voi sa fiti cumsecade si sa va injurati in alta parte?
2010-04-25 02:04:56 | Raporteaza
@Oana Zamfirache: nu am inceput eu …Si , Oana Zamfirache , nu crezi ca ar fi trebuit sa intervii mai devreme ? Ce e aici ? Libertatea ?
2010-04-25 02:09:35 | Raporteaza
Eu cred ca nu identitatile noastre sunt in schimbare, ci societatea e mult mai permisiva cu deviatiile de la regula. Inclusiv in zilele noastre exista societati matriarhale si asta nu face ca acolo neaparat femeile sa aiba mustata, iar barbatii sa aiba sani. Si nici societatile cu pricina nu sunt altfel decat cele patriarhale.
2010-04-25 06:56:58 | Raporteaza
Aici sunt multe, multe lucruri de discutat. Şi foarte interesante !
Dar ce să-i faci, nu se poate şi gata !
2010-04-25 13:27:50 | Raporteaza
Se poate discuta, asta e si sensul demersului meu. Numai ca atunci cand ploua cu injuraturi si insulte, e mai greu de ajuns la un dialog constructiv. Asta era si rolul regulilor pe care le-am mai invocat: libertate de exprimare sa fie,cum sa nu, dar injuraturile si atacurile la persoana sa fie tinute pentru alt teren de joaca decat acest spatiu de dialog.
2010-04-25 13:32:58 | Raporteaza
Când se adresează unui public larg, regulile nu se pot impune decât cu forţa. Este bine ştiut şi din lumea reală.
Cenzura nu este abuzivă decât dacă se abuzează de ea !
Pe un blog, apelarea la cenzură, fără comiterea unui abuz înseamnă:
- necenzurarea atacurilor la idee [chiar şi a celor în care se folosesc expresii vulgare] - cenzurarea atacurilor la persoană [chiar şi a celor în care se foloseşte un limbaj academic]
Este simplu !
Curăţirea comentariilor nu este suficientă pentru a crea un mediu propice discuţiilor.
Articolul mai trebuie şi susţinut prin dialoguri de către autor. Ca o observaţie statistică proprie: cititorii vor să dialogheze mai mult cu autorul şi mai puţin cu ceilalţi cititori.
Şi tot ca o observaţie proprie, dumneavoastră nu vă susţineţi articolele [foarte interesante de altfel].
În aceste condiţii, tot ce aş mai putea face la acest articol, ar fi să-mi trimit linkuri către YouTube cu Gramofon.
Dar eu nu suport YouTube şi nici muzica propusă de Gramofon ! Aşa că mă las !
2010-04-25 14:19:23 | Raporteaza
@Vasile: Iti cer voie ( m-a invatat o “majestate” asta)sa te apelez : Crezi ca degeaba a fost facuta Pandora’s asta , ca sa postezer barbatii ?Aici e ca la refugiul ala , pentru femei, sa poata didinele sa injure in gura mare, ” fuck”, “sex” etc , fara frontiere …Asa si se intampla , dar fereasca Dumnezeu sa dai tu o “boaba” , ca dracu’ te-a luat !! Asta e , ca barurile alea de homosexuali ….
2010-04-26 09:20:44 | Raporteaza
Eu zic “mustata cu femeie” suna mai bine… Avea un corp, ce corp avea…Un corp de casa la sosea…Din parul ei faceai fuioare…da’ nu din cap…de pe picioare…
2011-05-28 10:09:47 | Raporteaza