![]() | Femeia care l-a luat pe „nu“ în braţevezi toate articolele de Mişu Gavrilă29 apr 2010 la 22:39 143 comentarii 2101 vizualizari. |
Ştiţi de ce e cancerul atât de nemernic? Pentru că speculează dorinţa de progres a unor ţesuturi. Vine ceva, o chestie nasoală, un stimul exterior, o chimicală, o rază X, şi îi spune, de exemplu, colonului: „Nu te-ai săturat să fii doar cur? De ce te subestimezi? Tu, colonule, ai putea să fii tot: ai putea să fii stomac, pancreas, plămân, ai putea să fii sânge. Trebuie doar să nu mai pui botul la balivernele acestor secvenţe genetice reacţionare şi demodate, care îţi spun că nu te poţi împlini decât în felul ăla tradiţional şi vetust. Trebuie să înţelegi că, pentru tine, dragul meu maţ, the sky is the limit.“
Uite, mi se întâmplă adesea să stau ore întregi de taină cu câte-o fată despre care poţi spune orice, numai că e proastă nu. Sau să citesc solfegiile pe care nişte autori în terţă mică le au de împărtăşit pe câte-un blog. Şi încep să simt sub limbă un gust bazic, de zici că tocmai am dat peste cap un shot de coccolino fără lămâie. Asta-i fiindcă îmi aduc aminte de cancer. Şi mă deprim, cum naiba să nu mă deprim. Ajung să cred că boala asta a secolului XX are o corespondenţă în societatea noastră de rit capitalist-fals-creştin, îndeobşte etichetată ca „Occident“. Am o presimţire urâtă, ca şi cum tot mai multe radiaţii axiologice ne-ar penetra, cu perversitate de neoplasm, purtându-ne către o minunată lume nouă, după ce au distrus exact principiul ireductibil al subzistenţei umane: instinctul de reproducere.
O să-mi spuneţi că nu credeţi în teoriile organiciste şi că nu găsiţi decât asemănări întâmplătoare între evoluţia individului şi cea a societăţii. Ete scârţ. Dacă nu e ştiinţific ce urmează să scriu, sigur e alegoric. Parcă văd că alegoriile vă plac.
Revenind la lungile mele luări la cunoştinţă: mă uimeşte cum, din toată marea înţelepciune râgâită de-a lungul şi de-a latul secolului în care ne născurăm cu toţii, singura chestie pe care sita rară a cortexului femeii contemporane cu pretenţii de inteligenţă peste medie o reţine în mod constant e că trebuie să fie lacomă.
Să aibă mult timp liber. Să nu-l dea decât la schimb cu succesul în carieră. (Carieristele, se subînţelege, sunt mai mult decât nişte femei care aleargă după bani; sunt acele femei cărora a început să le şi placă să facă asta.) Să călătorească măcar 100 de giga de poze self-made, reprezentând-o pe ea alături de diverse bucăţi de marmură, granit sau fitoplancton. Să aibă o sete de cultură suficient de mare încât, după ce a citit toate romanele semi-auto-biografice din lume şi din America de Sud, încă să mai simtă nevoia de a vedea a treia reluare la Sex and the City. Să fie frumoasă, în conformitate cu propriile-i standarde, adesea contorsionate până la nivelul care te obligă să stingi becul. Să fie mândră că e slabă, dacă e slabă, sau grasă, dacă e grasă. Să fie in touch şi în trend. Să fie eco şi să iubească două potăi de câini, preferabil de rase diferite, cu evlavia epistolei către Corinteni. Şi aşa mai departe, până acolo unde graniţa dintre benign şi malign îmi devine mai imaginară decât linia orizontului.
Sigur că toată lista asta e un lung şir de „da“-uri. Titlul l-am pus un pic diferit pentru că, la un moment dat, pe parcursul discuţiei, pun şi eu întrebarea prostului:
- Copii vrei să ai?
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1796 citiri |
| Ana Barton 1488 citiri |
| Very Happy 922 citiri |
| Doria Niculescu 849 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 378 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 239 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7194 citiri |
| Ana Barton 6193 citiri |
| Very Happy 4227 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3383 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1656 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
2010-04-29 22:50:00 | Raporteaza
no way
2010-04-29 23:02:03 | Raporteaza
ntz
2010-04-29 23:03:24 | Raporteaza
are you fucking kidding me?
)
2010-04-29 23:05:17 | Raporteaza
Nein!! no, niet, nao, non, degil, ma….
2010-04-29 23:13:29 | Raporteaza
Cu tine, NU!
2010-04-29 23:27:17 | Raporteaza
@Mișu Enumera, te rog, cinci motive universal valabile pentru care o femeie ar trebui sa-si doreasca copii, indiferent de context. Omite, te rog, din insiruire, tic tac-ul si zvacul matern care se presupune ca…
2010-04-29 23:27:58 | Raporteaza
Da, ce-i drept noi nu avem voie sa ne plimbam, sa iubim ce e frumos, e interzis sa-ti doresti cariera, trebuie sa facem copii!
Parca spuneai ca nu esti misogin?
2010-04-29 23:39:49 | Raporteaza
Nu, ca am deja.
2010-04-29 23:43:57 | Raporteaza
Daca a citit toate romanele semi-auto-biografice din lume si din America de Sud, e vremea sa inceapa un alt capitol in viata ei. Nu, nu despre un copil vorbesc. Acum se poarta hijab-ul, ahaya, ghutra, dishdasha… Asta asa, ca sa ramana in touch… Dupa ce termina de lecturat si romanele de prin partea aia a lumii, se poate gandi la un bebelus
2010-04-29 23:47:58 | Raporteaza
Gemeni (de preferat baieti) si, daca permite sanatatea (a se citi varsta), si o fata
Prea multi? :S
2010-04-29 23:53:36 | Raporteaza
tu uneori le zici bine. ca acum.
desigur, vad ca-i deja lista lunga la frustratele puse-n fata unui reality check. ca nu doar lacomia, dar si FRUSTRAREA, sunt marile sechele ale femeii “liberate” de azi, care ar vrea sa aiba “totul”, fiindca acum se poate. iar cand nu-l are (si cine naiba il are?), da vina pe cei din jur (pe barbat, mai ales – sechela veche).
si mai sunt atat de preocupate de cum arata, de cate operatii estetice si implanturi baga in ele, ca ajung efectiv “plastificate” si chiar respingatoare pentru noi. dar mai stii ceva? nu pt noi isi fac treburile astea, ci ca sa-si dea peste nas una alteia, intre ele. noi deja nu mai contam
2010-04-30 00:02:17 | Raporteaza
“the sky is the limit”, indeed. ce te-a facut sa crezi ca exista o alta vama? lasa bietul colon in pace.
2010-04-30 00:05:17 | Raporteaza
place cum ai scris. o singura chestiune: umanitatea tre pusa in standby la capitolul procreatie. suntem prea multi. Din aceasta cauza urez sincere felicitari femeilor care nu au dezvoltat simtul matern. Am mai ajuns la o concluzie… poate ma insel… dar rezonez mai bine cu femeile maritate (mame) decat cu aceste crudute care au impresia ca totu li se cuvine. Adica: is imature.
2010-04-30 00:13:20 | Raporteaza
@Gherman Adrian: Nu suntem prea multi. Problema e alta. O cincime din populatia lumii consuma cam patru cincimi din resursele de hrana. E inechitate, nu suprapopulare. Sunt mama, asa ca rezonam, nu?
2010-04-30 00:22:50 | Raporteaza
@Florina: nu is pus la punct cu datele acestea… dar stiu ca ceva nu-i in regula. oricum… daca ajungem la 100 de miliarde, ce facem? pai… sa-ti zic drept. cand ti-am citit comentariul de mai sus am avut “revelatia”
2010-04-30 00:28:55 | Raporteaza
“Nu ştiu cât de bine scriu, dar nimic altceva nu-mi iese mai bine.” Ia incearca sa sari de la etaj, sa vezi ce bine o sa-ti iasa. Stii si tu, the sky is the limit
Ma frate, ce varza murata pe-aici …
2010-04-30 00:33:05 | Raporteaza
@costelus: “Nu ştiu cât de bine scriu, dar nimic altceva nu-mi iese mai bine.” aici ai dreptate. tipul se autopromoveaza. Pai… daca ma gandesc bine… si EBA face la fel.
2010-04-30 00:41:53 | Raporteaza
@ mara, arina, inga, ania, tania, karina, lucia: în textul de mai sus autorul vorbeşte despre femeia care l-a luat în braţe pe “nu”, nu pe “muuu”.
@ gherman adrian: sigur, mi s-a mai spus şi asta. Trebuie să fii destul de înţelept să crezi că dacă o populaţie de, cu indulgenţă, un miliard (eu mă refer la civilizaţia de rit vestic), încetează să puieze, celelalte 5 miliarde de involuaţi o să salveze pământul de la suprapopulare. Mersi, oricum. Iar din punctul ăsta de vedere:
@ florina: nu mă umezesc teoriile de genul ăsta, pentru că de obicei sunt spuse în contexte foarte imbecile, dar raportate la alte teorii, cum ar fi cea de sus, îmi e de folos că ai dreptate. Plus că, revin la miezul ipocriziei, majoritatea tanti-lor iritate mai sus iubesc, de exemplu, câinii. Un câine de Bucureşti consumă mai multe resurse ale planetei decât cinci copii din lumea a treia.
Şi la finalul sesiunii de răspunsuri: @ c: eu nu sunt aşa de tragic, în sensul că aş fi dispus să tolerez, mai mult sau mai puţin amuzat, orice mutaţii sociologice ale sexului frumuşel. Ba chiar aş putea să ajung să iubesc toate tâmpeniile pe care rasa muierească le poate norma de-a lungul unei vieţi de om. Cu o singură excepţie, aia expusă în text. Formele-s de gustibus, dar dacă rămân orfane de fond, sau sunt tentate să îşi înlocuiască fondul, atunci mi se pare mai naşpa. Şi de-aia scrisei ce scrisei.
2010-04-30 00:44:59 | Raporteaza
@Misu muu, adica de la aia care da lapte? cu care hranesti copiii de la 1 anisor incolo? nu se poate, urat din partea ta… ai pus in aceeasi oala biata bovina cu cele care raman “orfane de fond”? PS: asta era ideea de baza: fara lapte.
2010-04-30 01:07:58 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: daca domnisoarele pe care le-ai intrebat aveau sub 25 de ani cred si eu ca l-au luat pe nu in brate. intreaba si tu pe cele trecute de 30 si o sa spuna majoritatea da, Da, DA
2010-04-30 01:23:52 | Raporteaza
@iulia: îţi poţi închipui că pe-ălea de sub 25 de ani nu le-am eşantionat. Nu vreau să fim ca-n 16 and pregnant. Nu, e vorba de tăntuţe de 29, 30 şi chiar un pic peste. Multe spun da. Pe mine mă enervează că tocmai alea care ar trebui să fie mai înţelepte, în conformitate cu CV-ul, spun nu.
2010-04-30 01:36:19 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: pai nu stii cand li se pune pata. acum sincer, cunosc cazuri. fete care nu voiau sa se marite si apoi au spus da mai repede decat prietenele lor care isi doreau cu ardoare sa se casatoreasca. cam asa e si cu copiii. spun nu, dar cate se tin pana la urma de cuvant?
2010-04-30 01:44:28 | Raporteaza
@Mişu, Iulia, cand treceti la schimburi de emailuri si-o puneti de-o intalnire, ne anuntati si pe noi. inteleg ca un mare DA e pe vine, don’t forget to write
2010-04-30 01:48:38 | Raporteaza
@c: din pacate nu se poate ca vine prietenul meu terorist daca afla asa ceva si pune bombe in sediul realitatii
iar apoi papa, PAndora 
2010-04-30 01:55:58 | Raporteaza
@Iulia, hmm, deci e adevarat, femeile-s ca locurile de parcare: cele bune-s luate, cele libere sunt pt handicapati
va trebui Misu sa se multumeasca numai cu un DA virtual
2010-04-30 02:15:32 | Raporteaza
Articolul nu prea face sens, sorry to say it.
Deci sa inteleg ca “populatia” careia i te adresezi sunt “femeile contemporane cu pretenţii de inteligenţă peste medie”. Adica nu priveste femeile pur si simplu – vai ce reductionist!
Apoi, chestiile pe care le insiri despre aceasta “populatie” nu arata ca ai fi cunoscut vreodata si altfel de femei, prea le reduci pe toate la aceleasi sabloane ieftine. Probabil ca asta ti-e gustul in materie, ce sa-i faci, si apoi tot tu te plangi de ele ca nu sunt la “standardele” tale.
Esi confuzat, man, get your mind straight si poate asa iti vei creste sansele sa intalnesti si femei adevarate si de calitate, care te-ar putea ajuta sa “expand your awareness” si sa gandesti in afara cutiei.
Good luck, pari tanar, ai inca sanse, don’t give up!
2010-04-30 03:49:51 | Raporteaza
Da, eu vreau sa fac 6 copii – 1 alb, 2 negri si 3 galbeni!
Asta ca s-o “bat” pe mama mea, care a facut 5 copii (maritata virgina, cu unicul barbat din viata ei. Toate sarcinile cu EL, sotul ei, toate neplanificate si fara avorturi in-between sau ever after).
Asta dupa ce a crescut fara parinti, ca orfana de razboi, mutata prin orfelinate prin toata tara. Acolo a vazut ea copii murind in dormitorul comun din cauza unui dinte sau de stomac, nebagati in seama de nimeni. A invatat sa nu se planga si sa indure, copiii erau “altoiti” daca ii durea ceva si indrazneau sa strige de durere.
Mama si-a lasat job-ul dupa a 3-a nastere si a devenit casnica, s-a dedicat 200% familiei si s-a neglijat complet pe ea insasi. Dar asta nu a fost suficient, s-au gasit persoane apropiate care au dispretuit-o permanent fiindca “nu are orizont” si ” nu stie decat sa stea cu copilul in brate”.
Ea nu a avut venitul ei, era nevoita sa ceara mereu bani de la sot si sa auda mereu de la el chestii de genul: “Ce ai facut cu banii?”, iar cand incerca sa-si exprime o parare proprie, vesnica replica “Ce stii tu, care stai doar acasa?”
Nu a inceput sa aiba parte de respectul si admiratia cuvenita decat dupa ce copiii s-au ridicat, au terminat facultati si si-au gasit fiecare rostul in lume.
Ea, casnica, nu a avut pensie. Si prin urmare, nu si-a permis niciodata sa mearga la doctori, sa se caute, ce sa mai spunem de preventie de genul teste de osteoporoza dupa menopauza etc. A spalat mai mult de mana pe vremea lui Ceausescu, cu apa rece deseori (ca aia calda “se lua”) rufele unei familii de 7, si nu si-a luat nici macar o crema de maini vreodata, caci “nu erau bani” si “copiii au nevoie intai de asta si asta, sunt scolari si scolarite.”
Ea nu a acuzat niciodata ca ar durea-o ceva si refuza banii copiilor, ne spunea ca sa-i tinem pentru noi. O dadeam cu totii de exemplu de sanatate.
Iar la 62 de ani a fost diagnosticata nepermis de tarziu cu cancer de gradul 4, care a doborat-o la 3 luni dupa aceea. Si pana s-o doboare, i-a dat dureri cumplite, pe care nici morfina nu le amortiza, si care au facut-o sa-si doreasca sa moara, ne ruga sa-i dam ceva letal sa scape mai repede. Stiu fiindca am dormit cu ea in aceeasi camera tot acel timp, chiar si la spital dupa operatiile pe care le-a avut, era durere si chin non-stop. Si ea nu-si putea ierta ca mi-am luat eu concediu fara plata ca sa stau cu ea, se ingrijora ca imi pierd job-ul, ma implora sa-mi vad de viata mea.
Ea e un exemplu de femeie care l-a luat pe “Da” in brate, care n-a zis niciodata nu. Si a fost rasplatita cu o viata de privatiuni si nedreptati, iar in final, mult prea devreme, cu sfarsitul in torturi.
Ce am putut noi, cei 5 copii, sa facem pentru ea, decat s-o iubim? Asta totusi a fost insuficient. Noi eram toti in jurul patului ei, faceam cu schimbul, dar ea era singura cu durerea. Si cand a intrat in coma la urgenta, noi am crezut ca a adormit si ca in sfarsit se odihneste. Pe cand ea se ducea, asa cum a venit pe lume, singurica!
Inca din adolescenta, copil acasa, vazand pe mama, mi-am zis “Eu n-am sa fiu asa!”
Copiii nu sunt, in fond, sensul vietii. Mama mea nu a avut optiuni, eu am.
Mai draga baiete, tu continua intre timp sa-si exersezi talentele literare frecand-o la rece – de realitate esti departe!
2010-04-30 05:43:30 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: Te-ai bagat in gura lupoaicei, acum suporta. M-ai suparat in #19. Rau. Tu nu te “umezesti” la anumite teorii dar cind una dintre ele iti convine intr-un context, e buna. Cine e ipocrit aici? Mai arunci primul cu piatra? Eu am crezut ca aici dezbatem, nu dam verdicte. Eu am copil pentru ca am simtit (si am confirmat) ca am vocatie de mama. In nici un caz nu le acuz pe cele care nu-si doresc pina nu le stiu povestea. Habar n-ai cite lucruri stau la baza deciziei unei femei de a face sau a nu face copii. Stiu doar povestea Laurei Laurentiu pentru ca si-a deschis ea sufletul intr-o postare. Si consider ca e o femeie inteligenta si curajoasa. Daca asa simte si asa face, unde e ipocrizia? Dar poate altele simt ca ea dar totusi fac copii din motive de genul “sa nu fie singure la batrinete”-egoism!, “asa se cade”-nu, nu cade de nicaieri!, “sa fie in rindul lumii”-oribil de sablonard.
2010-04-30 07:54:51 | Raporteaza
@ florina, din nou: eu zic că ipocrit eram dacă mă afecta brusc teoria injustei gestionări a resurselor ca să am eu dreptate. Pe când tocmai asta am făcut: am spus că mă bucur că-mi dă dreptate, chiar dacă nu mă “umezeşte”. Am eu o reţinere faţă de genul ăsta de abordări ale tragediilor globale, probabil pentru că îl asociez cu totul felul de oameni care n-au niciun rost pe lume, decât să se lamenteze. @ Femeia care l-a luat pe Da…: ia vezi pe wikipedia, câte numerele naturale există între 0 şi 6?
2010-04-30 08:01:08 | Raporteaza
Reiau: Ia gindeste-te tu acum la copiii nascuti din asemenea motive. Pariu ca nu ti-ar placea sa fii printre ei? Nu amesteca copiii cu ciinii. Daca am posibilitati-energie+finante-si asta imi doresc, cresc si copii si ciini. Iar daca n-am copii, ce e rau in a creste un ciine?! Eu nu am detaliat in raspunsul pentru Gherman Adrian dar pe asta cu citi copii din lumea a treia hranim cu costurile unui ciine las-o balta. Daca nu vom mai creste nici un ciine tot nu se rezolva problema copiilor din lumea a treia. Aici iti trebuie ceva sociologie politica sa abordezi subiectul. Asa zisa suprapopulare merita tratata separat. Ok, acum sper ca mi-ai inteles pozitia.
2010-04-30 08:06:27 | Raporteaza
Eu aş da următoarea
Lege (nr 1 din 30.04.2010)
Art. 1 (unic) Femeile nu ş-o mai trag decât când sunt în călduri şi doar cu scopul de a face copii.
Art. 2 (mai puţin unic, dar destul de rar totuşi) Femeile îndeplinesc condiţiile de la Art. 1, începând cu vârsta de şaisprezece ani şi cel mult până la vârsta de douăzeci şi şapte de ani.
Art. 3 (fără număr) Femeile care au reuşi să facă cel puţin doi copii în condiţiile Art. 1 şi Art. 2 ale prezentei legi, au voie [deci, după vârsta de douăzeci şi şapte de ani] să şi-o tragă în draci şi în mod necondiţionat [aşa cum cu neruşinare şi iresponsabilitate o fac în lipsa prezentei legi]. Femeile care nu s-au supus condiţiilor expuse în articolele precedente, nu au voie să se mai dedulcească la bărbaţi în vecii vecilor.
Art. 4 (pedepse) Fără pedepse. Cele care fac altfel, oricum sunt pedepsite de soartă suficient şi e vai de mama lor. Dar măcar e bine că ele nu-şi dau seama. Cel puţin deocamdată.
2010-04-30 08:25:00 | Raporteaza
wow, cand ma uit la raspunsurile date de domnisoare, parca ma bucur ca-s oleaca mai batran, si m-am insurat deja. altfel, nefiind nici metrosexual, cum am inteles ca se cere acum, probabil ca ar fi trebuit sa-mi caut o chinezoaica sau filipineza de nevasta.
2010-04-30 08:26:20 | Raporteaza
Coccolino, mă săturai de coccolino, o cafea n-aveţi şi voi?…
@ florina: cam riscant să laşi la latitudinea unei femei, a unui om în general, lucruri mai presus de înţelegerea. Noi habar n-avem cum funcţionează rahatul de calculator care ne ajută să ne dăm cu părerea onlain, n-avem nicio garanţie asupra a ceea ce vom face joia viitoare la ora 9:36, dar ştim la perfecţie ce e bine şi ce e rău în viaţa unui copil, şi ăla nenăscut… Sau o să-mi dai şi tu argumentul suprem, deja întâlnit în alt articol, că nu e bine să fii mamă, pentru că o femeie din Întorsura de Jos a adoptat doi copii şi s-a săturat de ei:))?
2010-04-30 08:36:28 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: #30 N-ar fi rau sa scrii despre aceste abordari ale tragediilor globale. Un sfat, daca-mi permiti: o abordare mai putin agresiva in raspunsuri. Ar face ca subiectul sa mearga intr-o directie buna, adica sa dezbatem. Ma refer in special la raspunsul dat femeii care l-a luat pe “DA” in brate. Acolo e o poveste care merita tratata cu delicatete. Adica regleaza putin acordul fin.
2010-04-30 08:41:47 | Raporteaza
Întrebarea e pusa doar pe jumătate ! Ca să faci copii este nevoie de DOI !…Poate în următorul articol îi veţi întreba si pe domni: copii vrei să ai ?
2010-04-30 08:52:28 | Raporteaza
Mi-ar placea sa-mi spui un singur motiv (plauzibil) pentru care era neaparata nevoie de cuvantul “cur” in textul tau. Din partea mea poti sa pui si altele si mai dure, dar orice cuvant are si el rostul si locul lui. As vrea sa-mi spui si mie care e rostul lui aici, inafara de faptul ca vrei sa fii si tu ceva, acolo, nu stiu, “cool”?
2010-04-30 09:16:38 | Raporteaza
cancerul nu este o boala a secolului XX! nici nu am putea afla, vreodata, cine a fost primul ‘client’, nefericitul cistigator al unei forme a acestei boli! dialogul dumneavostra imaginar, intre organe, mi-a amintit de o istorioara, despre cum tipau centralistele, in microfon, acum niste zeci de ani, sa poata fi auzite mai bine. convorbirea se efectua intre gura humorului si fundu moldovei, iar fata de la centrala striga, tare, comanda: aloo, alooo, aici gura, vrau sa-mi dai fundu, te rog!
2010-04-30 09:31:40 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: Ok, mai incerc o data. Daca nici acum…ma las pagubasa. Nu cred ca din ce-am scris se intelege ca as da argumentul acela. De fapt, sunt curioasa daca a mai inteles cineva asa. In primul rind simtim daca vrem sau nu copii. Daca da, atunci incepem sa gindim ce ii putem oferi copilului. Doza de neprevazut nu intra in discutie pentru ca, in acest caz, nu mai facem copii pentru ca ne poate calca masina oricind si ramine copilul orfan. Nu stim la perfectie ce e bine sau rau pentru copil, stim, in schimb, ce ne dorim pentru el. E clar acum? Ciini si copii-la inceput. Copii si calculatoare-acum. Lucruri, elegant spus discutabile. Cit despre “riscant sa lasi la latitudinea unei femei, a unui om, in general”, dar la latitudinea cui sa lasi asemenea lucuri? Calci deja pe cioburi.
2010-04-30 09:40:47 | Raporteaza
@florina: calc pe cioburi, păi altă treabă am? Sigur că ştim ce ne dorim pentru un copil, dar dacă aşteptăm să avem garanţia că o să-i şi putem da, ne prinde moartea. Eu înţeleg ce spui tu, nici măcar nu mă contrazici. Da, compar copiii cu câini şi cu pisici şi cu calculatoare şi cu biciclete, tocmai pentru că la nivelul ăsta mă aduce discuţia. Nu eu sunt ăla care să întreabă dacă ar fi bine să am un copil ca şi cum m-aş întreba dacă e bine să am un câine, remember? Eu, dimpotrivă, încercam să spun că orice copil născut are o şansă în plus faţă de unul nenăscut. Ceea ce nu înseamnă că trebuie să joci scheme reduse la loto şi să faci 15. Mă refer, repet a nu’ş câta oară, la lumea în care trăim noi, luată grosso modo. Nu la excepţii, care sunt şi ele fireşti. Nici la indieni, musulmani, adventişti, părinţi adoptivi, părinţi denaturaţi, locuitori ai gropilor de gunoi de la marginea oraşului etc. Cât despre sfatul tău cu batista pe ţambal, îl apreciez, dar nu-l urmez. N-am înţelegere pentru cineva care pare să regrete că mama sa n-a fost adepta avorturilor. Nici măcar pentru Cioran, când zicea că habar n-au nenăscuţii săi copii cât de mult ar trebui să-i mulţumească. @barbatul care a luat-o pe ea în braţe: ai dreptate, nu e o boală apărută în secolul XX. Dar şi eu am dreptate: e boala secolului XX, n-am zis altceva. Ce, parcă viteza a apărut în secolul vitezei:))
2010-04-30 10:21:26 | Raporteaza
da..vreau! vreau cand o sa fiu sigura ca il voi putea creste si singura:)
2010-04-30 10:29:59 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă: te mai citesc. esti sub lupa.
2010-04-30 11:05:08 | Raporteaza
Dinozaurelul: mmmmm? Dinozaurita: ntz Dinozaurelul:mmmmmmmmmmm!!?? Dinozauritza:ntzntzntz!!!
Si uite asa au disparut dinozaurii.
2010-04-30 11:27:43 | Raporteaza
mişule, te combini?
2010-04-30 11:56:46 | Raporteaza
care-o fi diminutivul de la nu?
2010-04-30 12:19:42 | Raporteaza
@ dama cu pandalii: cu cine, când, la ce? @ val_one: diminutivul de la “nu” e “poate”.
2010-04-30 12:27:57 | Raporteaza
cu mine
2010-04-30 12:32:27 | Raporteaza
@ dama: Prima presupunere fu corectă. Sunt perspicac. Râmâne de aflat când şi la ce.
2010-04-30 12:39:33 | Raporteaza
sînt cea mai bunăciune de pe planetă, ceva ce n-a văzut parisul, da’ tu eşti fraier şi tot pui întrebări. uuuuffff… bărbaţii din ziua de azi…
2010-04-30 13:04:09 | Raporteaza
@ dama cu pandalii: da, bărbaţii din ziua de azi, nu mai apreciază cum trebuie reprezentantele sexului incert… scuză-mă, eram ocupat să mă uit la o poză cu Doria Niculescu…
2010-04-30 14:27:05 | Raporteaza
Mi-a placut articolul foarte mult, pe cuvant! Concluzia generala desprinsa din el este ca FEMEILE CARE NU VOR COPII SUNT UN CANCER AL SOCIETATII!
2010-04-30 19:07:17 | Raporteaza
Misu – April 30, 2010:
Misule, ce e deranjant la tine e ca, desi dovedesti ca nu stii mai nimic despre problematica maternitatii, te crezi indreptatit sa predici despre ea. Not surprinsingly, biserica ta e goala – vezi femeile care au postat ca nu se simt motivate sa aiba copii, si in nici un caz cu unul ca tine, care e gura mare si atat.
Insa asta te lasa rece, dupa cum se vede din raspunsurile tale. Pt. tine ce conteaza nu e problematica in sine, pe care nu faci nici cel mai mic efort de a o intelege, ci sa-ti auzi propria voce turuind.
Florina, care evident stie mai multe ca tine, fie si numai ca mama, isi da osteneala sa-ti faca totusi nitica educatie. Isi raceste gura de pomana, cum a facut si “Femeia care l-a luat pe DA in brate”, din a carei poveste sincera nu ai inteles nimic.
Sorry, dar esti de fapt “barbatul care l-a luat pe Nu in brate”, care “doesn’t walk his talk”.
Ar fi o idée buna cred, in caz ca te intereseaza cu adevarat aceasta chestiune, sa te “documentezi” mai intai, ai putea incepe prin a discuta cu propria ta mama si a cauta sa intelegi experienta ei, inclusive legata de contraceptie, avorturi si ce insemna sa cresti un copil (ce sa mai spunem de 5!) pe vremea lui Ceausescu dar si “in tranzitie”. Ca de societatea actuala evident nu ai nici o idee pertinenta, vorbesti din citate sau din imaginatie!
Ce sa-i faci, lumea e compusa si din “average males” ca tine si cosa nostra, care nu se invrednicesc sa faca copii (necum sa-i mai si educe) insa blameaza femeile pt. asta. De ce v-oti mai fi numind barbati, cand n-aveti sange nici in c-o-a-i-e, dar nici in creier??
Ghinion, e legea naturii ca femelele sa prefere la imperechere masculii cu sange in ei. De aceea nu toti apuca sa-si transmita genele in generatiile viitoare, si e mai bine asa pentru toata lumea. Numai specia umana isi inchipuie ca are dreptul sa se multiplice 100% no matter what. Si asta ne-a adus unde suntem, la supra-populare si idiocratie. Ne cam meritam soarta, nu?
2010-04-30 19:11:50 | Raporteaza
@ Hahalere
Te iei pe nedrept de om. El nu critica pe nimeni in mod clar. Vorbea la modul general. De ce o iei personal?
2010-04-30 19:20:39 | Raporteaza
@Hahalere nota 10
singura observatie e ca Misu e necopt… e la virsta gindirii impulsive.
2010-04-30 19:21:42 | Raporteaza
teenager (51)
ai luat-o razna de tot…
2010-04-30 20:12:30 | Raporteaza
Laura, eu acum mi-am dat seama de o chestie tare: vrei sa stii de ce am facut eu copii? poti sa ghicesti?
2010-04-30 20:34:00 | Raporteaza
@teenager:
Sa nu te superi, dar mi se pare deplasata si mie concluzia ta. Stii cum se spune: nu judeca pentru ca sa nu fii judecat. Vezi ca te-a contactat cineva care vinde fructe exotice (Ana) pe hi5. Este o cunostinta buna de-a mea. Vrea sa stam de vorba.
2010-04-30 20:36:31 | Raporteaza
sorin, e deplasata, intr-adevar. dar nu e concluzia ei, este a autorului. nu inteleg de ce ii adresezi ei comentariul
2010-04-30 20:44:25 | Raporteaza
am uitat sa intreb daca femeile care nu pot face copii ar trebui omorate. poate initiati o citatie. daca nu are nici un rost sa fii femeie daca nu vrei sa faci copii, daca asta inseamna ca esti lipsit de fond, daca femeile care nu fac copii sunt cancerul societatii… propun sa le omoram pe alea infertile. sunt mai usor de detectat, restul ar putea sa minta ca intentioneaza, la un moment dat
2010-04-30 20:48:04 | Raporteaza
o petitie*
2010-04-30 20:49:05 | Raporteaza
@ Sorin
Tot articolul acesta cu cancerul si cu femeile care nu vor copii asa mi-a parut. Am spus cancerul societatii. Adevarul e ca pana si cancerul poate fi vindecat. Depinde de situatie. Ideile acestor femei care nu vor copii si o striga in gura mare si se bat cu pumnii in piept pentru convingerile lor intoxica intr-o oarecare masura societatea. Ce ne-am face daca toate femeile ar gandi ca Laura de exemplu?
Cat despre hi5, nu dau de obicei accept la persoane necunoscute. Am deblocat insa mesajele si poate sa imi scrie mail acolo.
2010-04-30 20:53:57 | Raporteaza
haide teen, nu te panica sunt convinsa ca dumnezeu te-ar ajuta sa-ai construiesti o arca si ai salva tu cumva specia umana
2010-04-30 20:55:59 | Raporteaza
Iulia: “din pacate nu se poate ca vine prietenul meu terorist daca afla asa ceva si pune bombe in sediul realitatii”
I-ai spus ca sediul realitatii e la casa poporului?
2010-04-30 21:09:18 | Raporteaza
@costelus: pardon, acolo e sediul babei care se piaptana
2010-04-30 21:18:55 | Raporteaza
@ teenager: Mersi. Văd că puştii încă mai au ceva în cap:) @ vali: Ce mă bucur că aduseşi vorba de femeile care nu pot avea copii. Poate, dacă ar sta de vorbă cu una, distinsele ofticate de mai sus şi-ar da mai repede seama ce păcat e că au de ales. O să dezvolt asta, într-o zi, acum deja nu mai am răbdare. @ un observator: Necopt? Hm, întrucât mă ciondănesc cu mulţi brainwashed, o s-o iau ca pe un compliment. Înseamnă că mai am o şansă. Altfel, tehnic vorbind, prinzi fluturaşi. @ hahalere: Nu-mi dau seama exact cât de mult mă contrazici. Pleci de la premisa că nu ştiu nimic despre problematica maternităţii. Sigur, m-a preocupat mai mult cea a paternităţii, dar ăsta e un blog pentru fete, aşa că m-am adaptat. După aia zici că am doar gura mare şi că-mi place să-mi aud propria-mi voce turuind. O fi, n-o fi aşa, nu ştiu cât habar ai matale despre mine, aş minţi să spun că mi-a ieşit totul în viaţă aşa cum am vrut, dar măcar nu sunt unul din cei care preach what they came to practice. Când zici de ce ar fi trebuit eu să vorbesc cu mama, în schimb, mă ia râsul. Mama are trei copii şi câteodată povesteşte cu destul haz cum fiecare dintre ei e eşecul unei metode contracepţionale diferite. Dar, lucru cert, nu-i pare rău. Iar dacă zici de idiocraţie, mă simt ca şi cum mi-ai da dreptate de-a binelea. Ai văzut filmul, presupun. Îl chem în sprijinul meu: imaginaţi-vă voi, oamenii peste media intelectuală şi financiară a zilei, că salvaţi lumea de la suprapopulare sau pe voi înşivă de la ratare prin aceea că nu faceţi copii. Sweet dreams.
2010-04-30 21:56:12 | Raporteaza
@ Misu
Pustoaicele.
2010-04-30 21:59:58 | Raporteaza
Pustoaicele care stiu ce vor de la viata.
P.S. Imi place cum ai pus problema in articol.
2010-04-30 22:01:18 | Raporteaza
misule hai sa-ti spun: am fost aseara la un hook-up, plin de prospaturi din toate departamentele si m-am uitat pana la inchidere cum plecau doi cate doi pana am ramas eu si niste aschilambici de la engineering grad school. este a doua oara cand mi se intampla anul acesta. sunt distrus. ipoteza mea este ca ar trebui sa pun ciorapul pe stanga. tu ce ma sfatuiesti ca vad ca te pricepi la femei and shit. pliiiiz?!
2010-04-30 22:03:23 | Raporteaza
51 @teenager: already elder teenager! pun pariu ca sunteti din secta celor care nu accepta transfuzia de singe!
2010-04-30 22:04:25 | Raporteaza
@ebola
Nu fac parte din nicio secta. Ca religie sunt ortodoxa practicanta.
2010-04-30 22:08:57 | Raporteaza
@teenager: ca ortodoxa practicanta esti de acord cu spoveditul in conditiile in care nu toti preotii sunt ceea ce par? si cu impartasitul cu aceeasi lingurita ca sa impartasesti si bolile vecinului? sunt curioasa, fac un research pentru un articol.
2010-04-30 22:13:58 | Raporteaza
parerea mea, iulia, daca vrei sa o asculti desi nu cred ca ma incadrez… este ca daca il iubesti pe iisus accepti bolile aproapelui. si el s-a lasat rastignit pe cruce, sigur a fost mai dureros decat un herpes
2010-04-30 22:17:50 | Raporteaza
@vali: de hepatita B ai auzit? ca un herpes nu ar fi mare bai. haideti sa ne imbolnavim unii pe altii de hepatita in numele lui Iisus. Deci da
2010-04-30 22:21:38 | Raporteaza
deci da
acum ma simt cam prost ca am facut gluma asta, de fapt. pana la urma fiecare pune pret pe ce considera ca e mai … de pret. daca… dumnezeu… nu e treaba mea 
2010-04-30 22:24:14 | Raporteaza
@ Iulia
Ma spovedesc la preotul duhovnic, care este si profesorul meu de religie, si este un om cu totul deosebit, cu o inalta tinuta morala, cu familie. Inainte de a imi deveni parinte duhovnic acest preot, m-am spovedit la un calugar de la o biserica de pe aici. Un sfant printre oameni! Ma impartasesc fara sa ma gandesc la boli, in potirul acela se afla trupul si sangele Mantuitorului, nu are cum sa mi se transmita boli, de vreme ce El e prezent acolo, langa mine, si ma ocroteste. “Cel crede in Mine are viata vesnica.” ( Ioan, 6,47 )
2010-04-30 22:33:59 | Raporteaza
teenager, nu te potoleşti? 1. femeile sînt cum vor ele să fie, nu cum vrei tu sau biserica, oricît de ortodoxă ar fi ea. dacă reuşeşti să vii cu nişte argumente valide (lăcomie, carieră, emancipare, pe de o parte, iar pe de altă parte datul biologic al femeii, de a face copii, bucuria de a avea copii, sprijinul la bătrîneţe, creşteţi şi vă înmulţiţi, etc.). 2. au fost vindecaţi de cancer oameni credincioşi, care i-au mulţumit lui dumnezeu, dar şi oameni necredincioşi, care i-au mulţumit medicului, asistentei sau cîinelui care a descoperit boala (da, au existat cazuri de cîini care descoperă tumori) în rest, nu te apuca să jigneşti femeile care au o altă opţiune decît a ta. sau, dacă o faci, măcar ia o mitrailleuse şi omoară-le aşa cum citostaticul omoară celulele canceroase. 3. credinţa nu e tot una cu habotnicia. iisus nu îi făcea pe farisei, pe vameşi, etc. cancer. avea o părere despre smochinul sterp, dar nu jignea oamenii. 4. nu mi-a plăcut răspunsul acrit de mahalagioaică pe care mi l-a dat maică-ta acum vreo două zile. dacă aşa te educă şi pe tine, atunci mi se explică cumva atitudinea ta. 5. ce faci tu acum se numeşte fundamentalism. este foarte întîlnit în lumea ortodoxă şi foarte periculos (din cauza acestui fundamentalism au murit oameni, chiar recent, chiar în românia). nu ştiu la ce îţi foloseşte, dar nu aşa atragi adepţi, dimpotrivă, îi îndepărtezi pe ceilalţi de biserică. o chestiune de marketing, de care, după cîte se pare, b.o.r. încă n-a auzit.
2010-04-30 22:48:42 | Raporteaza
“Nu fac parte din nicio secta. Ca religie sunt ortodoxa practicanta.” Pacat ca n-ai inteles nimic
Mesajul Noului Testament e sa-ti iubesti aproapele. A, si sa nu-l judeci, ca nimeni nu e perfect. Nici macar n-ai citit noul testament, ai preferat sa iei de la popi prostie cu lingura!
A, si apropo de spovedanie: am avut o ruda, popa securist! Facea spovedanii la microfon.
2010-04-30 23:02:22 | Raporteaza
“ce faci tu acum se numeşte fundamentalism. este foarte întîlnit în lumea ortodoxă şi foarte periculos.”
Ai avut curiozitatea sa te uiti printr-un manual de religie? Ma frate, te sperii! Romania a devenit un stat fundamentalism, in rind cu Arabia Saudita, Yemen si alte democratii de-astea. Toate celelalte credinte in afara de cea ortodoxa sint numite “secte” sau “rataciri”. Cica sintem stat membru UE …
2010-04-30 23:05:17 | Raporteaza
1 la mana : NU ! Nu ma potolesc. Atata timp cat am ceva de spus, fie ca iti convine, fie ca nu, o spun.
Ce pot sa zic, femeile care nu isi doresc copii cu niciun chip sunt egoiste,lenese,considera ca tot universul se invarte in jurul lor,nu sunt capabile sa daruiasca sentimente unei fiinte provenite Flash And Blood din ele, acesta este adevarul. 2. Scuteste-ma de problema cu jignirile. Nu stiu cum se face dar eu am fost cea mai jignita zilele astea si tocmai eu nu ma plang. 3. Nu prea pot sa explic multe unei persoane care nu are de-a face cu religia si cu Dumnezeu cum am avut/am eu, pentru simplul fapt ca NU INTELEGE! 4.Mama nu ti-a dat niciun raspuns “acrit de mahalagioaica”, ci ti-a raspuns scurt si la obiect. De unde stii ca nu cunoaste chiar mai multe lucruri decat tine cand este vorba de religie? Poate ca nu a vrut sa intre in polemici cu o persoana “neexperimentata” in acest domeniu. 5. Ceea ce i-am raspuns Iuliei… Ea m-a intrebat unele chestii, nu o fac ca sa atrag adepti, numai pocaitii practica acest lucru.
Te iei de mine fara argumente reale.
2010-04-30 23:17:37 | Raporteaza
@ Costelus
Daca judec pe cineva, e problema mea, EU sunt cea care merge la spovedanie si spune acest pacat, nu tu! Si mie sa imi mai vorbiti de fundamentalism atunci cand ortodocsii vor detona bombe in lumea islamica. Pana atunci – Pas!
2010-04-30 23:20:12 | Raporteaza
“Daca judec pe cineva, e problema mea, EU sunt cea care merge la spovedanie si spune acest pacat, nu tu!”
Replica asta e geniala,imi place la nebunie.rezuma perfect mentalitatea ortodoxului(crestinului roman).Fac ce vreau ca dupa aia oricum ma spovedesc la preot si ma iarta Dumnezeu.Imi place la nebunie.Tot pe principiul asta cei din mafie omorau oameni si dupa aia se duceau si se rugau pe la bisericat.Cati opameni n-au murit in istorie numai dupa principiul asta cred ca si diavolul ar fi gelos. Hai teenager ca mi-ai facut seara.Ar trebui sa scrii un manual de religie.
2010-04-30 23:39:41 | Raporteaza
“Daca judec pe cineva, e problema mea, EU sunt cea care merge la spovedanie si spune acest pacat, nu tu!”
Uite Iulia, iti dau eu odata de urma si-am sa te jumulesc bine. Dupa aia, ma duc sa ma spovedesc. Sint sigur ca nici tu si nici mama ta nu veti fi suparate, fiindca “e problema mea, EU sunt cel care merge la spovedanie si la judecata de apoi”.
2010-04-30 23:47:41 | Raporteaza
“Si mie sa imi mai vorbiti de fundamentalism atunci cand ortodocsii vor detona bombe in lumea islamica.”
N-am stiut ca americanii arunca cu flori in Irak si Pakistan. Chiar n-am stiut pina acum
2010-04-30 23:50:55 | Raporteaza
cam multa incrancenare. poate ar fi bine sa avem copii asa cum ar trebui sa ne si casatorim si cum ar trebui sa ne ducem la serviciu, si, de fapt, cum ar trebui sa ne traim toata viata: ca pe ceva natural, care sa nu provoace cate o drama la fiecare minut.
2010-04-30 23:51:38 | Raporteaza
teenager 1. eşti prea isterică pentru o creştină adevărată, iartă-mă că ţi-o spun. lejeritatea cu care le faci leneşe pe femeile care nu-şi doresc copii, flash and blood (apropo, e flesh, nu flash), îmi arată că ai anumite probleme la mansardă. iei de bun orice rahat care ţi se predică în numele creştinismului. nu asta înseamnă creştinismul. categoric, nu asta! 2. nu măsurăm cine pe cine a jignit mai mult. tu ai început, alţii s-au simţit obligaţi să-ţi răspundă. (iarăşi, tonul lui “scuteşte-mă”, pe care l-am auzit şi la mama ta, nu este tonul pe care vorbeşte un bun creştin) 3. nu prea poţi explica pentru că nu ştii să explici. tu dai cu barda în loc să explici. şi, implicit, cu bîta-n baltă – iartă-mă că ţi-o spun. 4. a fost un răspuns acrit de mahalagioaică, crede-mă, mă pricep la asta! 5. nu, tu nu încerci să atragi adepţi, ci să-i răstigneşti pe “eretici”. încă o dată, te rog să mă ierţi, n-am sesizat nuanţa (asta a fost o ironie, ia-o ca atare) mai am de adăugat ceva. fundamentalismul nu înseamnă numai a arunca cu bombe. fundamentalismul e şi ceea ce faci tu acum. o poziţie radicală în numele unei religii. din nefericire, chiar religia creştină, religia iubirii şi a iertării. nu uita, cuvîntul poate tăia mai rău ca o sabie. iar cuvîntul tău, dragă teenager, taie şi sfîşie orbeşte în carne vie. în “flash and blood”, dacă-mi este permis.
2010-05-01 01:07:44 | Raporteaza
@dama cu pandalii: Sunt cazuri patologice grave, si ea si maica-sa. Nu e fir de credinta in ceea ce spun.
2010-05-01 01:27:24 | Raporteaza
“Sunt cazuri patologice grave, si ea si maica-sa”
Numai ca sint atit de multi asa ca ele incit am ajuns sa cred taman invers: noi sintem cazuri patologice grave!
2010-05-01 04:40:25 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă:
Misule, asa cum zice vocea de bun-simt de la #84, hai sa ne mai relaxam putin, will you?
Deci acum incepe sa se vada ca de fapt feeling-ul care te-a impins sa scrii acest articol nu e unul de dispret pt. femei, ci mai degraba de deznadejde vazand ca tocmai femeile inteligente si cu bani refuza sa devina mame, in timp ce “drojdia” de inmulteste intr-o veselie. I got you, at long last, ca din articol in sine nu reiese!
Din pacate, articolul a iesit asa cum iesit, mai degraba jignitor si simplificator (de-aia cred ca-i place fatucii care face valuri pe-aici prin comments, e exact stilul ei, “cine nu e cu mine e impotriva mea”). E mult loc de improvement, you know.
E bine ca stii de la mama ta cat de greu e de fapt sa fii mama. Deci nu esti chiar ignorant (sa nu zic nesimtit, dar exista si astfel de barbati, din pacate).
Totusi, ce e sigur e ca nici unul din “motivelele” insirate de tine in articol nu sunt suficiente, separat sau impreuna, pt. a determina o femeie inteligenta sa nu isi doreasca copii. Ai pus si tu motivele cele mai superficiale, cele mai idioate, de tabloid, zau asa. Daca vreunul din ele e intr-adevar considerat determinant de vreo femeie in decizia ei, atunci ea nu e inteligenta si in acest caz cu atat mai bine ca ea nu va face copii, nu e o pierdere, din contra.
Mai gandeste-te la ce impinge femeile sa spuna ca nu vor copii, poate iti vei da seama intr-o buna zi, te asigur ca sunt lucruri complexe si traite, nu fumuri!
Sigur, insusi faptul ca exista aceasta optiune revolta asa de mult pe unii, care nu pot concepe decat ca femeia a fost harazita procreerii, period. Dar barbatii care nu vor sa aiba copii, despre ei de ce nu se face tam-tam? Oare de ce instinctul de reproducere e perceput diferitiat pe sexe – la barbati e optional, la femei nu?
Cu idiocratia – gimme hope, Joanna! Ca eu nu prea am… Idiocratia e all over us and it’s here to stay, indiferent de optiunile noastra familiale. Copiii nostri nu vor schimba lumea in bine, asa cum nu reusim s-o facem nici noi, cum n-au reusit nici generatiile anterioare. Ar fi nerealist si nedrept sa-i cerem unei singure generatii, cea a copiilor nostri, sa spele pacatele atator generatii anterioare.
Probabil ca turning point a fost prin anii ‘50, cand planeta era inca locuibila. Dar guvernele si big business au nevoie de cheap labour force, de taxpayers, de carne de tun si, desigur, de alegatori, cat mai multi si mai idioti daca se poate. Asa ca asta s-a incurajat, fiindca “e bine pt. economie”, si asta am ajuns sa avem. In toate masuratorile economice dupa care se conduc guvernele si se iau deciziile, nu calitatea vietii omului conteaza, sau nici macar viata omului (ca sa nu mai zic de viata pe pamant), ci big business. Si asa ne-au transformat pe toti in niste sclavi mai mult sau mai putin fericiti.
Daca alegi sa inchizi ochii la aceasta realitate si sa te consideri “liber”, si sa crezi ca ai tai copii vor fi liberi, sau macar ca tu vei fi liber sa-i cresti cum vrei – ma rog, e optiunea strutului care baga capul in nisip, dar e convenabila si atunci de ce nu.
Si nu mai ganditi atata, mai ales voi femeilor, caci cu cat va ganditi mai mult, cu atat veti fi mai putin dispusi/ dispuse sa procreati.
Asa ca hai sa-l luam cu totii pe Da in brate si sa continuam sa ne inmultim ca nisipul marilor!
A bon entendeur, salut!
2010-05-01 04:48:04 | Raporteaza
@dama cu pandalii:@Florina:
Iar voi sunteti prea stupide pentru lumea asta. Toate “inteligentele” dau pe-afara de sfaturi. Oricine isi sustine credinta este frustrat(a), bigot(a) etc. Vorba lui Al. Paleologu “”prostul absolut, sigur de sine şi pozitivist, prost ştiinţific, fals om cultivat, un fel de tęte de fil al stîngii intelectuale occidentale” sau “are un mare succes la anticrestini, la cei care au aceasta suficienta si ignoranta a intelectualului care-l dispretuieste pe credincios, socotindu-l o fiinta obedienta si inferioara, care nu a ajuns la nivelul gandirii abstracte si generale, care ramane la nivelul superstitiilor si asa mai departe”. Asta sunteti, proaste absolute! Dama cu pandalii o fi Alina Mungiu, ca prea-i seamana fizicul si umorile. Si face trimitere la un blog, vezi Doamne, de …dreapta. Sa mori tu (de ras prostesc)? Dreapta fara Dumnezeu e o stanga cat China. Iar dasteapta si sicofanta Florina are un copil si da sfaturi. Daca aveai macar doi-trei, mai intelegeam, madam. O sa mori si tu si barbatul tau (inevitabil, asta e singura certitudine a acestei vieti), si din doi lasati in urma 1 (unu’). Deci lasi in urma o gaura. Un copil transformat in suma egoismului. Si care crezi ca este al tau. Dai verdicte cu usurinta cu care iti sufli nasul. Din punctul de vedere sustinut tot de Paleologu “din experienţă proprie şi din observarea semenilor mei, eu cred că noi, oamenii, suntem cu toţii funciarmente proşti, cu următoarea deosebire, care este capitală: unii dintre noi se deşteaptă din cînd, pe durate şi la intervale variabile”. Voi se pare ca dormiti in permanenta.
@Iulia Gheorghe:
Poate prietenul terorist o sa te lase sa citesti macar un articol pe tema Sf. Impartasanii, asa, intr-o pauza de cafea, ca sa nu mai torni surogatele pozitiviste prin cafelele naturale. Spre deosebire de colega ta de blog, tu ai avantajul varstei. ziuaveche.ro/ed../
2010-05-01 13:08:29 | Raporteaza
@Iulia Gheorghe:
“Părintele Aurelian Tecuţă este singurul preot al bolnavilor de lepră din ţară, internaţi la spitalul Tichileşti, din judeţul Tulcea.” ziarullumina.ro../ Probabil ca nu stii, dar la sfarsitul slujbei, preotul consuma Sf. Taine din Potir. Crezi ca le fierbe inainte? Isi da cu spirt lingurita? Pai acolo orice crestin (ortodox sau catolic) stie ca se afla Trupul si Sangele lui Hristos. Asta este axa credintei crestine apostolice. Credinta in Inviere, care nu este doar ciocnitul de oua rosii si mancatul de miel. Iar Invierea, in Biserica, se intampla la fiecare Liturghie. Bref, cum poate sa te imbolnaveasca Dumnezeu? Ce sustii este impotriva bunului simt si a inteligentei elementare.
2010-05-01 13:36:50 | Raporteaza
@Sorin,
Ce-ai mai scos nou Sorinele?Ia tu in primul rand POOOOOLA asa de inceput dupa aia poti sa o iei pe teenager si sa-i uzi putin FOFOLOANCA asa ca intre habotnici.Dupa aia sa iei niste coae de miel si sa faci friptura la gratar.Prrrrr Prrrrrr.
2010-05-01 13:46:57 | Raporteaza
@ Sorin
Tot respectul meu pentru dumneavoastra! Mi-a placut foarte mult cum ati scris, as avea multe de invatat de la dvs. Sunteti ortodox ca si mine dupa cum vad, si totusi nu m-ati judecat cand ati crezut ca sunt neo-protestanta.
Sper ca nu v-am lasat o impresie proasta cu #51, dar nu era judecata mea proprie, ci ideea care reiese din tot textul.
@ all Pentru cei care inteleg gresit logica mea, NU am judecat niciodata pe femei pentru simplul fapt ca nu isi doresc deloc copii, ci le-am criticat pentru faptul ca se exprima public si isi declama in gura mare egoismul. Nu mi se pare etic.
2010-05-01 13:54:31 | Raporteaza
@ Sorin
Tot respectul meu pentru dumneavoastra! Mi-a placut foarte mult cum ati scris, as avea multe de invatat de la dvs. Sunteti ortodox ca si mine dupa cum vad, si totusi nu m-ati judecat cand ati crezut ca sunt neo-protestanta.
Sper ca nu v-am lasat o impresie gresita cu #51, dar nu era judecata mea proprie, ci ideea care reiese din tot articolul.
@ all Pentru cei care inteleg gresit logica mea, NU am judecat niciodata pe femei pentru simplul fapt ca nu isi doresc deloc copii, ci le-am criticat pentru faptul ca se exprima public si isi declama in gura mare egoismul. Nu mi se pare etic.
2010-05-01 13:55:34 | Raporteaza
@Sorin: Am inteles. Am voie sa vorbesc de la 2 copii in sus. Unul nu se pune, e gaura. Asta revolutioneaza matematica si fizica. Dar am o singura intrebare: glontul e de la voi sau trebuie sa-l plateasca familia mea? Si daca nu esti ta-su ia-o de nevasta.
PS Prefer sa miros a mosc, ca sicofanta, decit sa put a rautate si sa ma parfumez cu tamiie.
2010-05-01 14:24:03 | Raporteaza
@teenager: Adica le judeci pentru sinceritate. Exact pentru ceea ce te indeamna credinta sa faci, sa fii sincer. Bravo! Asta da “logica”. Si mai ales etica.
2010-05-01 14:30:16 | Raporteaza
@teenager:
Cum sa te judec daca erai neoprotestanta? Nu pot sa judec un om credincios, chiar heterodox. Nu mi-ai lasat nicio impresie gresita. Dimpotriva, eu trebuie sa-mi cer iertare pentru o intelegere grabita a unei concluzii. Articolul este bun si necesar. Iata ca si barbatii pot sa sustina, cu umor, bunul simt; adica nu toti e mitocani(sic!).
@Raul: desigur, nu este cazul tau, ipochimen obsedat si prostit de atata masturbare. Cred ca ceea ce te caracterizeaza perfect este acel “Prrrrr Prrrrrr”. Este maximum din ceea ce poti sa ingaimi mai inteligent. Ca tu nu vorbesti, scoti niste sunete nearticulate. Cand devin articulate, e mai grav. Ramai la interjectii, te circumscriu perfect.
2010-05-01 14:39:25 | Raporteaza
@Sorin: Bref, nu poti amesteca pere cu mere. Adica religia cu igiena. De ce catolicii nu folosesc lingurita comuna? Pentru ca sunt oare mai destupati la mansarda? Eu daca as sti ca am o boala care se poate transmite prin saliva as refuza eu in primul rand sa ma impartasesc daca asta ar implica riscul sa mai imbolnavesc si pe altii. Cu pupatul icoanelor e la fel. Toti oamenii pupa si cand ies afara se scuipa, la propriu sau la figurat. E efectiv dezolant sa vad cati se dau evlaviosi si arunca cu piatra si cand ies din biserica raman si fara scrupule.
2010-05-01 14:45:49 | Raporteaza
@Florina:
Ai inteles gresit, pentru ca te grabesti. Tu + sotul= 2. Dar 2 o sa dispara si ramane 1. Adica nici macar 2. Adica lasi in urma o gaura de 1. E simplu. Viteza de gandire sau filmele gen Matrix te-au facut sa te gandesti la glont. Iar de parfumat… poti sa-ti dai cu kile de mosc, tot degeaba. Si la Palatul Versailles, la curtea lui Louis XIV, putzeau toti a mosc si le sareau paduchii de sub peruca.
2010-05-01 14:51:24 | Raporteaza
@Sorin: Nu Matrix m-a facut sa ma gindesc la glont, ci China comunista. Si te-am prins in offside. M-ai facut sicofanta dar habar n-ai ca asta inseamna si o insecta care degaja miros de mosc. Deci, nu ma dau cu mosc, degaj acest parfum placut.
2010-05-01 15:04:01 | Raporteaza
@Iulia Gheorghe:
Articolul lui Mircea Platon este clar, exemplul pe care ti l-am dat cu Tichilestiul si mai evident. Este o problema de perceptie. Tu traiesti, ca si simpatica de Florina si multi altii, in doua dimensiuni: in timp si spatiu. Un crestin are si a treia dimensiune: Vesnicia. Distanta intre igiena si Vesnicie o sa o depasesti atunci cand o sa capeti aceasta a treia dimensiune. Tiza ta, Iulia teenager a capatat-o pentru ca a avut experienta mortii. Crezi ca, daca atunci cand o sa mori, o sa fii spalata sau nu, conteaza? O sa te spele dupa aia, nu este problema. Important este ce se intampla cu partea ta nemuritoare. (Iarta-ma, nu sunt morbid absolut deloc, dar am vrut sa-ti fortez “perceptia”)
Sigur ca sunt diferente intre catolici si ortodocsi. Dar nu cred ca esti cea mai in masura sa le judeci. In nici un caz invocand probleme de igiena acolo unde sunt chestiuni teologice. Daca pui problema asa, pendulezi intre caraghios si ridicol.
2010-05-01 15:07:53 | Raporteaza
@Florina:
MOSC, (1) moști, s.m., (2) moscuri, s.n. 1. S.m. Mamifer rumegător de mărimea unei căprioare, lipsit de coarne, cu caninii superiori foarte lungi, originar din Asia (Moschus moschiferus). 2. S.n. Substanță cu miros pătrunzător și plăcut, secretată de masculul moscului (1), care se folosește în industria parfumurilor, în cosmetică și în medicină. – Din ngr. móskos.
Am crezut ca am gresit si m-ai prins in offside. Te-ai grabit, ca de obicei. Ah, femeile!
2010-05-01 15:13:20 | Raporteaza
@Sorin: pai tu si teenager pendulati intre caraghios si ridicol ( si nu numai eu cred asta din cate am vazut), iar la tine e mai grav pentru ca daca eu si teenager avem scuza varstei, dupa cum tu ai spus, tu nu o ai. cand ma gandesc ca as fi putut avea parinti asa de incuiati ca voi ma trec fiorii. nu cred ca partea nemuritoare se construieste pe pupat icoanele, spovedanii si alte cele ci pe fapte bune si generozitate. si toleranta. iar la partea asta tu si teenager va picati examenul. ar trebui sa ii spuneti asta preotului vostru duhovnic data viitoare.
2010-05-01 15:16:42 | Raporteaza
@Sorin,
Labagiu e tactu .Ca te dai mare cu Dumnezeu pe net nu te fa cai despt.
2010-05-01 15:18:09 | Raporteaza
@Sorin: Sicofanta, nu mosc! Sicofanta degaja mosc! CLAAAR?
2010-05-01 15:25:21 | Raporteaza
@Sorin: Reciteste #89, “iar dasteapta si sicofanta Florina”, deci da, esti. Dar nu in offside.
2010-05-01 15:29:26 | Raporteaza
@Florina: eu chiar m-am enervat. si scriu un articol pe tema asta acum. deja s-a spam-uit prea mult aici la articolul lui misu
2010-05-01 15:35:25 | Raporteaza
@Iulia Gheorghe:
Daca Hristos se rezuma, ca alti “profeti”, la “fapte bune si generozitate”, nu ar mai fi fost crestinism. Crestinismul are ca axa, ti-am mai spus, Invierea. Care Inviere este urmarea unei Jertfe. A lui Dumnezeu pentru Om. Faptele bune si generozitatea tin tot de cele doua dimensiuni in care traiesti. Tu imi vorbesti despre axiologie (ca esti o fata moderna si scolita), iar eu despre ontologie. E o alta discutie. Ti-am zis insa, ai scuza varstei.
@Raul:
Ti-am zis sa ramai la interjectii. Cum incerci sa ingaimi articulat, dai chix. In afara de cuvantul “labagiu”, restul sunt, la tine, cuvinte necunoscute sau incomprehensibile.
2010-05-01 15:37:05 | Raporteaza
@Iulia Gheorghe: Bine faci! Peste citeva ore voi fi din nou pe aici. Cel tirziu pe seara.
2010-05-01 15:40:41 | Raporteaza
@ Raul
In primul rand invata putin gramatica limbii romane, inainte sa scrii prostii pe site. In al doilea rand, ar trebui sa lasi deoparte limbajul de mahala, nu face cinste nimanui. Prin urmare consider ca nu esti in masura sa critici un om citit si cu experienta ca domnul Sorin, ci mai degraba ai multe de invatat de la dumnealui.
@ Iulia Gheorghe Partea nemuritoare intr-adevar nu se construieste pe pupat icoane, ci prin credinta si dragoste. Si implinind voia Mantuitorului, pentru ca, asa cum a spus Sfantul Parinte Arsenie Boca: “Cel mai frumos dar pe care îl putem face lui Dumnezeu e să ne dăm Lui pe noi înşine, pe viaţă.” Si de asemenea: ” Dumnezeu nu uita de om cum uita omul de Dumnezeu”. Se vede ca multi dintre voi de taaaaare mult timp n-au mai pasit pe la Sfanta Liturghie de Duminica. Cat despre toleranta… Uitati-va la voi cum ne atacati pentru orice cuvant, si apoi imi mai vorbiti mie si domnului Sorin despre toleranta.
2010-05-01 15:42:12 | Raporteaza
@Florina:
Am inteles, tu crezi ca esti ca o insecta frumos mirositoare. E posibil sa ai dreptate. Mamiferul rumegător de mărimea unei căprioare, lipsit de coarne, cu caninii superiori foarte lungi si din care se extrage moscul nu cred ca te reprezinta. Hai sa iesim, totusi, din zoologie si sa vedem ce iese din mintea unei fete tinere si nervoase. O sa vad diseara. Acum prefer sa ies cu copiii la aer. Moscul miroase, totusi, destul de greu.
2010-05-01 15:49:33 | Raporteaza
@Sorin, @ teenager: succes la mantuire! si sper sa va mai deschideti mintea in timp. Sorin, nu ma lua cu ontologia si alea alea. Eu vorbesc despre generozitate pentru ca nu toti sunt crestini, deci exista niste chestii generale care se aplica.
2010-05-01 16:25:41 | Raporteaza
@Iulia Gheorghe: nu te speria de cuvintele mari ale lui sorin este numai mambojambo crestinoid. ontologia a fost o ocupatie filozofica serioasa pana acum vreo 50 de ani cand oamenii si-au dat seama ca nu este altceva decat o neintelegere semantica. azi cuvantul asta se mai foloseste in glume sau, tratat cu seriozitate, este calea cea mai sigura (impreuna cu proasta igiena bucala) sa ajungi tinta ironiilor si a glumelor proaste in departamentele de filozofie occidentale.
2010-05-01 17:02:53 | Raporteaza
@ sorin: mi-e prea lene să mă mai cert cu fetele, oricum discuţia între timp ajunse la pupatul icoanelor; voiam doar să-ţi zic că ţineam cu tine:))
2010-05-01 22:19:12 | Raporteaza
@Mişu Gavrilă:
Draga Misu, nu apreciez deloc faptul ca m-ai lasat alaturi doar cu simpatica mea prietena Iulia teenager, ca sa port aceasta polemica (apropos, nu cred ca are rost sa te expui pentru mine, Iulia, atunci cand ai de-a face cu omul de grota:)) Din pacate, discutia s-a terminat cu acel: “Sorin, nu ma lua cu ontologia si alea alea. (…) deci exista niste chestii generale care se aplica.” Mi-am zis ca aceste panseuri au doar scuza unei dupa-amieze calde, care produce spleen. Nu credeam ca doua articole de ziar pot produce atata disconfort. Articolul lui Mircea Platon este redutabil – mult peste media unui ziar – iar un exemplu mai puternic decat al unui preot care consuma Sf. Taine dupa ce a impartasit LEPROSI, acum, in sec XXI, la noi in tara, fara sa fie o poveste din Pateric, asta credeam ca o sa-i puna niste probleme domnisoarei Iulia Gheorghe. M-am inselat. Se mai intampla. Nu poate iesi din antagonismul igiena vs. credinta. Paranteza: cred ca o vizita in India ar bulversa-o total. Ti-o imaginezi intr-un templu plin de sobolani sau plimbandu-se pe langa un om mort pe strada, prea sarac pentru ca sa i se faca ceremonialul funebru, din care se infrupta un vultur ametit de foame? Cred ca ar fi trebui filmate scenele cu camera ascunsa, Misule!
Daca o oripileaza sa sarute o icoana murdara de ruj, vina nu este a Sfantului reprezentat in icoana ci a cucoanei nesimtite care se rujeaza si o naclaieste. In biserica unde merg acest fenomen este inexistent. Speram la un raspuns pe larg si o analiza detaliata (nu exhaustiva) a fenomenului religios din Romania. S-a scremut un munte si a iesit un soricel. Un articol modest, plin de poncifuri, aceleasi ca la toti sectantii anticrestini (genul Virvea, doar ca el e mai citit). Degeaba-i vorbesti de Vesnicie, ea vede saliva pe icoane (aici e o schimbare, esentiala, intre ruj si saliva), ii spui de Jertfa, zice ca esti fanatic (aici e normal sa spuna asa; chiar si Nicolae Steinhardt spunea ca imaginea lui Dumnezeu pe cruce este “scandaloasa” pentru ratiunea umana), te repliezi spre slujbe, ea se enerveaza ca niste oameni care “au rafturi cu cărţi de rugăciuni (şi) participă cuminte la maslu”. Pai e posibil, tovarasi, sa participati cuminti la Sf. Maslu? Dupa ce cititi atatea carti? In loc sa stati acasa si sa va uitati la stirile de la ora 5, unde-i vedeti pe credinciosii care “se se calca în picioare să atingă moaştele unui sfânt”? Unde va credeti? Pai daca e aglomeratie la biserica, puteti merge doua strazi mai incolo la moschee. Dar trebuie sa va descaltati. Nasol – discomfort olfactiv. N-are nimic, de la moschee iei tramvaiul si deschizi usa unei case de rugaciuni a Martorilor lui Iehova. Acolo e mai rau, ca astia sunt eshatologici si te sperie cu sfarsitul lumii de peste 6 ani, 6 luni si 6 zile. Si tot asa, buimac(a), mergi acasa si iti faci un dus, te imbraci cu halatul pufos si iti suni o prietena ca sa-i spui, dupa cateva sorbituri de ceai bio, prin ce orori ai putut sa treci: “Ruxi, a fost teribil…”
@Iulia teenager
Daca mai mergi pe la Eghina, sa-mi spui si mie.
2010-05-02 01:04:05 | Raporteaza
erata:
ar trebui filmata
2010-05-02 01:05:16 | Raporteaza
@ sorin
Doamne ajuta!
Iulia doarme la ora asta dar, vazand recentul Dvs comentariu, nu m-am putut abtine asa ca scriu si eu. Am crezut ca fiica mea este prea impulsiva. Este, e adevarat. Insa d-ra Iulia Gheorghe ne-a aratat multe prin articolul cu pupatul icoanelor. Mai bine zis, nu a exprimat nimic… Decat intoleranta fata de crestini, in general! Intr-unul dintre multele comentarii (ale ei proprii) face chiar afirmatia ca e sigura in legatura cu copiii ei ca nu vor fi crestini. Nici nu stiu de ce se mai obosesc sa o convinga cei care comenteaza. Indiferent cu cata smerenie ar comenta unii, primesc aroganta la pachet. Nici eu, nici Iulia nu am comentat nimic, este inutil. Si eu am fost intrebata in comentariile de la articolul Laurei Laurentiu daca sunt fanatica. Cei care scriu aici, in marea lor majoritate, atata inteleg, ca un om care are o credinta si traieste conform cerintelor ei, cu smerenie si dragoste, este fanatic. Perceptie gresita, dar nu le putem schimba convingerile. Stiti cum se spune, ingusta este calea ce duce spre mantuire. Tin sa va spun ca am deschis paginile indicate de Dvs mai sus, “Dumnezeu nu bate cu lingurita” si articolul despre Parintele duhovnic al celor internati la Tichilesti si sunt impresionante. Chiar si pentru noi, cei cat de cat cunoscatori. Pe noi boala Iuliei ne-a schimbat foarte mult, totul s-a schimbat de atunci, am ajuns sa multumim Sfintei Treimi, Maicii Domnului si tuturor Sfintilor pentru incercarile care ne-au facut sa ne intoarcem la dreapta credinta. Ati intrebat de Eghina, am fost acolo cu Iulia in noiembrie la ziua Sf. Nectarie si in august 2007. Dar acum in 27 mai este mare sarbatoare pe Evvia. Este sarbatoarea sufletelor noastre. Cred ca ati inteles despre ce vorbesc. Si inca ceva: nici la noi in biserica nu se murdaresc icoanele cu ruj. Iar portul este decent. Probabil Iulia va reveni maine cu un comentariu. Noapte cu pace tuturor!
2010-05-02 01:45:18 | Raporteaza
@S Ca sa fie clar: Nu sunt anticrestina, nu sunt musulmana, sunt ortodoxa. nu suport oamenii care se se considera superiori din cauza ca practica anumite ritualuri si care se dau mari evlaviosi si cucernici. indiferent de religie. nu scriu articole despre religii, scriu pareri personale. si da sunt pareri modeste. poate gresesc, poate exagerez. dar asta sunt eu. orin: nu inteleg de ce ai postat aici un comentariu despre articolul meu.
2010-05-02 01:48:56 | Raporteaza
@teenager’s mom: fiica d-voastra nu a comentat cu smerenie la articolele laurei. si a comparat femeile care nu vor copii cu un cancer. in articolul meu cu icoanele cu siguranta nu am facut vreo afirmatie asa de agresiva. oricum, va urez sanatate la amandoua si eu ma retrag din discutie. toate cele bune.
2010-05-02 02:06:55 | Raporteaza
@Sorin
Ia poooola
2010-05-02 03:50:21 | Raporteaza
@teenager mom
De fiecare data cand apari ma simt tot mai fericit.Keep up the good work.esti un bun exemplu pentru mamele din intreaga tara.Fara ironie.
2010-05-02 04:03:21 | Raporteaza
@teenager’s mom:
Doamna draga, am facut un mic pamflet pentru ca mi-am zis ca e o solutie de moment. Nu de alta dar “modernii” cred ca noi, crestinii, suntem bigoti si acri, pupam oase de morti- moaste (deja este patologie, nu-i asa?), ne lasam scuipatul pe icoane si ne batem pe anafura. Iar cu umorul nu avem tangente. Suntem permanent posaci. O viata chinuita si trista. Ori eu, maine, la Sf. Liturghie, ce o sa vad? Prieteni cu familiile (asta inseamna cate 3-4, chiar si 6 copii): oameni de afaceri, director de banca, regizor cu participare la festivaluri in strainatate care lucreaza la primul lung metraj, profesor universitar la Poli, un filosof (!) cu copil, desi nu are 30 de ani si este doctorand; o familie de pictori (ambii), directori de marcheting, arhitecta, trei doctorite samd. Avem si babute si pensionari, inclusiv veteran de razboi, muncitori, in fine, oameni de toate felurile. Toti luminosi, simpatici, normali, care ies la gratare si joaca fotbal (daca pot), beau si fac glume. Care au sentimente, se bucura, rad, se mai cearta dar se impaca repede, participa la evenimentele celorlalti (onomastici, aniversari, nunti, botezuri, etc), care ajuta familii in mari nevoi, copii bolnavi, cazuri exceptionale (nu intru in detalii din discretie). Si ma intreb, pe buna dreptate, unde vede fata asta numai mizerie si tampiti in Biserica lui Hristos? Ma intreb unde este patologia? Mircea Platon, pe care m-a bucurat ca v-a placut, este doctor in istorie din SUA. Alin Fumurescu, de pe celalalt blog, VoxPublica este profesor tot in State. Toti declarat ortodocsi. Care este problema? La fel au fost si Mircea Vulcanescu (economist, filosof, teolog, sociolog) , care si-a dat viata pentru alt tanar in inchisoare, Vasile Voiculescu, marele poet prigonit, genialul N. Paulescu, descoperitorul insulinei, N. Steinhardt (criticul literar si ganditorul crestin ajuns calugar), scriitorul si ganditorul Al. Paleologu, fiul lui Ernest Bernea, marele pictor Horia Bernea, care a lasat un muzeu (MTR) premiat international, si multi, multi altii. Unde este intoleranta? Ce ma uimeste cel mai mult este ca cei care se oripileaza atat de usor nu fac decat sa-si extraga concluziile din imaginile de la tv sau din revistele de cancanuri. Nici macar nu au onestitatea sa mearga si sa vada cu ochii lor. Le pute aprioric. Si cred ca daca scriu pe aici deja capata si importanta, desi nu stiu sa-i fi remarcat prin ceva. Eu cred ca la 20 de ani, daca te citeste lumea, poti sa o iei razna. Totusi, ce-i califica? Experienta de viata? O cariera stralucita? Pare ca doar dorinta de a epata, cei mai multi prin atacuri impotriva Bisericii (dar se declara, nu-i asa, ortodocsi…) sau prin banalitati emfatice. E destul de putin, cred, sau destul de mult, depinde de perspectiva.
Mai este ceva: intr-o biserica se poate sa nu te simti in largul tau. Nu te opreste nimeni sa pleci si sa te asezi in alta biserica. E un proces firesc. Totul este sa ai bunavointa.
Sa o imbratisati pe brava Iulia din partea mea. O simpatizez din toata inima. Este mai matura decat multe femei cu pretentii si a avut sansa sa traiasca pana la varsta ei experiente cat altii intr-o viata. Sa o tina Dumnezeu, asa cum doresc sa se intample tuturor celor care ne citesc. Cu atat mai mult celor cu care am polemizat. Chiar si celor care m-au injurat. Iar pe 27 mai mi-am cunoscut sotia. Am fost la Evvia (o experienta care ne-a marcat, cu o poveste plina de tâlc), si am o Ioana mica. Este ocrotitorul familiei noastre.
2010-05-02 04:31:04 | Raporteaza
sorin hai să-ţi demonstrez eu cine e prostul din ecuaţie. 1. nu mă cunoşti, deci n-ai de unde să ghiceşti că sînt de stînga. uite că sînt de dreapta. aproape, chiar, de profilul conservatorismului. 2. cred că e bine ca biserica să fie implicată în viaţa socială, dar nu în modul bigot în care o face acum. credinţa şi biserica nu sînt jandarmi ai comportamentelor. dacă societatea a evoluat, biserica a rămas undeva în evul mediu. a-ţi susţine credinţa e una, a-i ataca pe ceilalţi (şi opiniile lor) în numele credinţei e alta. ai văzut filmul “pact cu diavolul – the devil’s advocate”? diavolul avea o replică genială acolo – “vanity, definitely my favourite sin”. ce fac cele două cucoane (şi tu împreună cu ele) se numeşte vanitate, asta chiar în numele creştinismului. 3. popa la biserică te-a învăţat să pui etichete în numele creştinismului (proastă, grasă, etc.)? o mai făceau unii prin evul mediu (ce spuneam de biserică), cînd ştim cum era pedepsit un handicap nativ. ţin să te dezamăgesc, nu sînt alina mungiu, dama cu pandalii este un avatar. spre deosebire de noi, tu ai multă minte, da’ să ştii că nu toată-i bună. iar cu micul tău pamflet să ai grijă, că îi roiesc muştele pe moţ.
2010-05-02 15:04:38 | Raporteaza
Dle Mişu Gavrilă,
Frumos le zici si cu verva. Te felicit pentru ca m-ai tinut treaz si nu ai calcat in stra-chini. Esti un adevarat. Referitor la fondul textului, este evident ca ai dreptate, dar pentru multi barbati inca mai exista dubii: ” …dar in fond ce vor femeile??,,,” La aceasta intrebare a raspuns cu calm si cu convingere marele Freud, care a in-cercat sa rascoleasca sufletul omului si a iesit invins: ” femeile nu vor decat un singur lucru: – sa faca copii, si atunci se rezolva toate problemele lor” Citez din memorie, dar daca nu ar fi asa, femeia ar fi doar prostanaca, pe cand in realitate este marea specialista in a prosti pe barbati pentru a perpetua specia. Lu-cru laudabil, chiar si din punct de vedere crestin. In nici un caz nu trebuie sa criticam intentia permanenta de flirt din partea femeii, cat si a barbatului. Mai nou, in lume a aparut Political correctness care incearca pe cat posibil sa reduca cresterea populatiei promovand un asa zis respect vecin cu prostia in relatiile dintre barbati sifemei in sensul ca femeia este egala cu barbatul, Culmea prostiei, pentru ca femeia este clar superioara barbatului. Dar ne departam de subiect.
2010-05-02 16:24:02 | Raporteaza
@ Arcadied
) Păi zicea un cititor, şi chiar dacă m-a enervat, cred că avea dreptate, că buba e la bărbaţi, care nu mai ştiu să fie convingători… Dacă Freud avea dreptate, e grav, pentru că, aducând situaţia la zi, adică scăzând ce e de scăzut, rămâne că femeile nu vor decât un lucru – nimic. Ceea ce ar suna fix ca dracu’. Plus că le-ar lăsa cu “toate problemele lor” foarte nerezolvate. Da-mi plăcu teoria de final. @ dama cu pandalii, sorin: culmea e că amândoi aveţi dreptate, şi n-o să ezit să spun că, precum în celebra istorioară, şi eu am dreptate când spun asta. Dama cu pandalii are atu-ul discursului incisiv al minorităţii care profită de inferioritatea numerică pentru a-şi juca rolul de elită. Sorin, în schimb, are handicapul de a fi asociat unei majorităţi – cea creştin-ortodoxă – căreia trebuie să-i preia în cârcă toate defectele – deşi, din câte văd eu, nu prea face parte din ea, câtă vreme preferă să gândească şi cu mintea lui. O să-mi iau tema pentru acasă şi o să-mi pun propriile concluzii, zilele următoare, la mine pe blog, ca să-mi pot folosi lexicul suburban fără să irit lumea bună.
2010-05-02 18:52:30 | Raporteaza
marea greşeală a multora e că fac o confuzie gravă între învăţătura creştină şi codul penal. de fapt, literatura de profil e plină de pilde “faptă şi pedeapsă”. frica de pedeapsă e mai mare decît bucuria mîntuirii. ritualul e mai important decît fapta şi gîndul. aşa că e de la sine înţeles de ce întîlnim atîţia jandarmi drept-credincioşi care te condamnă încă înaintea lui dumnezeu.
2010-05-02 19:21:17 | Raporteaza
@dama cu pandalii:
1 Esti conservator cum sunt eu Mao. Daca scrii despre Dumnezeu cu d mic este destul de clar ca la tine Hristos este un concept. Iar cugetarea “dacă societatea a evoluat, biserica a rămas undeva în evul mediu.” denota o minte limitata, care foloseste cele mai stupide clisee, aceleasi pe care le auzeam din partea imbecililor activisti de partid care se luptau cu “obscurantismul crestin” in perioada comunismului. Si ei vorbeau tot de “evolutie” vs. ‘bigotism”. “Evolutionismul”, cu corelativul sau, “progresul”, si care inseamna, in fond, ca ne indreptam si ne vom indrepta de-a pururi spre mai bine (“mai binele, ca dusman feroce al “Binelui”). Activistii de atunci macar aveau bunul simt sa nu spuna ca sunt de dreapta, iar tu se pare ca conservi (cacofonie permisa) linia de la Stefan Gheorghiu mai degraba, decat o gandire traditionala (conservatoare). Viziunea ta este una dezantrupata, mai apropiata de protestantism decat de ortodoxie. La ei a inceput denuntul Evului Mediu ca epoca a „barbariei” şi a „superstitiei crestine” (catolice, evident) in sensul ca Reforma a fost cea care a revolutionat viata crestină si a oferit un impuls decisiv ştiinţei şi culturii europene. Din acesta “ilegitimare” a aparut critica Evului Mediu, preluata de modernitate si dusa la perfectiune de comunisti si de urmasii lor, liberalo- materialistii de astazi (de genul A. Mungiu Pippidi, cu care te asemeni razbit inclusiv la pandalii, motiv, pardon!, de confuzii). Grasele nu trebuie arse pe rug, dupa cum insinuezi ca mi-as dori (detest mirosul de slanina arsa!), ci puse sa citeasca. A se slabi!
P.S. Pune mana pe o lista a monumentelor UNESCO din Romania si o sa vezi ca din 6 locatii(nu punem la socoteala Delta Dunarii), 5 (cinci) sunt din Evul Mediu ala pe care semidoctii il desconsidera. Dintre cele 5, trei sunt exclusiv biserici si manastiri ortodoxe:
2. MANASTIREA HUREZI
3. BISERICI DIN MOLDOVA:
3.1. BISERICA TAIEREA CAPULUI SFÂNTULUI IOAN BOTEZATORUL DIN SATUL ARBORE 3.2. BISERICA ADORMIREA MAICII DOMNULUI SI SFÂNTUL GHEORGHE A FOSTEI MANASTIRI HUMOR 3.3. BISERICA BUNA VESTIRE A MANASTIRII MOLDOVITA 3.4. BISERICA SFÂNTA CRUCE DIN PATRAUTI 3.5. BISERICA SFÂNTUL NICOLAE A MANASTIRII PROBOTA 3.6. BISERICA SFÂNTUL GHEORGHE DIN SUCEAVA 3.7. BISERICA SFÂNTUL GHEORGHE A FOSTEI MANASTIRI VORONET
5. ANSAMBLUL DE BISERICI DE LEMN DIN MARAMURES:
5.1. BISERICA INTRAREA ÎN BISERICA A MAICII DOMNULUI (BÂRSANA) 5.2. BISERICA SFÂNTUL NICOLAE (BUDESTI) 5.3. BISERICA SFÂNTA PARASCHIVA (DESESTI) 5.4. BISERICA NASTEREA MAICII DOMNULUI (IEUD-DEAL) 5.5. BISERICA SFÂNTUL ARHANGHEL (PLOPIS) 5.6. BISERICA SFÂNTA PARASCHIVA (POIENILE IZEI) 5.7. BISERICA SFÂNTUL ARHANGHEL (ROGOZ) 5.8. BISERICA SFÂNTUL ARHANGHEL (SURDESTI)
Doua catolice: CENTRUL ISTORIC SIGHISOARA si 1. SITURI SATESTI CU BISERICI FORTIFICATE DIN TRANSILVANIA 1.1. CÂLNIC 1.2. PREJMER 1.3. VISCRI 1.4. DÂRJIU 1.5. SASCHIZ 1.6. BIERTAN 1.7. VALEA VIILOR
E drept ca specialistii de la UNESCO nu au intrebat-o pe desteapta dama cu pandalii daca au voie sa introduca pe lista mizeriile unui Ev Intunecat.
2010-05-03 01:15:05 | Raporteaza
Cutremura-ti-va si va veseliti ca a sosit ziua ce mare.Robii mei credinciosi Sorin,teenager &co vor sta la dreapta tatalui si vor da cu fulgere in pacatosii care nu sunt de acord cu ei.Insa pana atunci am o misiune sacra pentru voi.Tu Sorin o vei lua pe teenager si te vei duce in locul pe care ti-l voi arata eu.Locul acela e secret si se numeste Spitlul 9 din Bucuresti.Acolo te vor astepta arhangheli in halate albe care-ti vor devalui ce sa faci in continuare.Eu intre timp o sa aduc o ploaie de foc asupra Bucurestiului si a CLujului pentru ca oamenii din cele 2 orase nu m-au ascultat.Duce-ti-va acum.Nu e timp de pierdut.
2010-05-03 01:31:03 | Raporteaza
Scrii cam inghesuit, asta se vede limpede. Cred ca te chinui sa ne transmiti mesajul pe care l-ai primit sub Diazepam. Era un nebun apocaliptic prin cartier care se credea dumnezeu, dar credeam ca i-au taiat netu’. Isi legase niste fire de degete si zicea ca sunt fulgere, ba chiar a incercat sa-si bage kilowatii in priza. Mesajul imi confirma ca ai scapat. Sa fii sanatos!
2010-05-03 03:28:11 | Raporteaza
@Sorin,
Sa nu iei numele Domnului in desert!!.Misiunea va fost data tie si lui teenager.Omenirea se bazeaza pe voi.
2010-05-03 03:35:17 | Raporteaza
@ Misu Gavrila – mai bine mai tarziu decat niciodata – felicitari!:) Talent ai, mai lucreaza puuutiintel la structura, daca-mi ingadui. Nu de alta, dar sa le aratam ca si oltenii (sau jumatatile de olteni) sunt capabili de disicplina – inclusiv a scrisului:)
2010-05-03 09:36:47 | Raporteaza
@ Sorin
Nu va deranjeaza daca ii cer mailul dvs. lui Misu? As vrea sa vorbim mai multe despre Grecia si despre patronul spiritual al familiilor noastre. Am avut o surpriza placuta sa constat ca ne ocroteste acelasi Sfant.
2010-05-03 21:33:01 | Raporteaza
@ fumurescu: Cum să fac să nu mă umflu în pene când primesc o laudă de-asta puuuţiintel critică, exact cum îi stă bine?:)) (Şi mai ales când o primesc de la tine…)
2010-05-04 00:12:17 | Raporteaza
Nu ma deranjeaza deloc. Misu are “dezlegare”.
2010-05-04 02:23:02 | Raporteaza
Uite teenager, un articol despre urmarile pe termen lung ale tratamentului anti-cancer asupra copiilor/ tinerilor care “s-au vindecat”. (Ma rog, e in engleza, ce sa-i faci, in romana inca nu exista asa ceva).
Tu, care zici ca ai scapat de cancer datorita protectiei divine si ca urmare ai devenit hardliner, nu in ultimul rand in chestiuni despre care nu stii nimic, de genul maternitatii – mai gandeste-te! Dar make sure you do it quick, fiindca s-ar putea ca “protectia divina” sa nu te fereasca totusi de aceste dragalase urmari pe termen lung.
ctv.ca/servlet/../
2010-05-04 19:13:49 | Raporteaza
@ “Sfantul Ocrotitor” In primul rand numele tau e o blasfemie. In al doilea rand, cand stiu ca m-a vindecat un Sfant, nu mai pun la indoiala cat e de reala sau nu vindecarea mea, eu cred in ea si in puterile Sfantului. Pe de alta parte, articolul tau spune ca dupa 20 de ani bla bla… Dupa 20 de ani poate sa apara un tip de cancer care nu mai are nicio legatura cu primul. “Chestiuni despre care nu stiu nimic” – In orice caz sunt constienta ca stiu mai multe decat tine, stiu ce imi doresc de la viata, iar in privinta maternitatii, stiu sigur ca vreau copii. Si orice vei mai raspunde, nu o sa te mai bag in seama, nici pe tine si nici pe altii care au ceva de comentat ( de rau bineinteles ) la adresa mea sau a credintei mele.
2010-05-04 20:17:24 | Raporteaza
Aha, teenager, insisti ca te-ai nascut dupa ‘89?… Nu cumva sfantul tau se trage de la Iosif Visarionovici, ca vad ca au acelasi motto: “Cine nu e cu mine, e impotriva mea!” Cum au zis si altii mai sus, este evident un sfant “cruciat”, purtator de kalasnicov – ce bine trebuie sa te simti cand ai certitudini absolute in viata si deci “moarte ereticilor”! Fericiti cei saraci cu duhul…
Dar barem nu mai da cu bata aiurea in altii! Nu te invata sfantul ca e bine sa te mai si abtii cateodata si sa gandesti inainte? Evident, nu prea.
2010-05-05 05:39:45 | Raporteaza
“Tu, care zici ca ai scapat de cancer datorita protectiei divine si ca urmare ai devenit hardliner, nu in ultimul rand in chestiuni despre care nu stii nimic, de genul maternitatii – mai gandeste-te! Dar make sure you do it quick, fiindca s-ar putea ca “protectia divina” sa nu te fereasca totusi de aceste dragalase urmari pe termen lung.”
Uite cum apar si strigoii ca sa dea sfaturi. Asta se bucura ca este sanatos, de parca acest dar i sa cuvine de drept. Ce suflet urduros, ca sa-i spuna fetei ca este posibil sa recidiveze un cancer. Ca un tortionar care facea in puscarii presiuni psihice asupra “dusmanilor poporului” si “banditilor mistici”. Un urmas de starv da lectii, un gunoi uman e pe post de profesor de ateism stiintific. De ce am spus strigoi? Pai tu esti un mort care umbla pe strada. Fata asta e vie, cunoaste valoarea vietii pentru ca este credincioasa. Tu esti un spectru care se scalambaie pe-aici. Grotesc…
2010-05-05 13:34:52 | Raporteaza
… observ ca desi comentariile sunt (in parte) foarte documentate si oarecum pertinente s-a divagat de la tema principala, anume ce insemnatate are femeia fara copii in societatea contemporana ? Mai inteligenta mi se pare comparatia din introducerea articolului (cam seditios) din care eu am concluzionat urmatoarele: “cancerul care speculeaza dorinta de progres a unor tesuturi” este psihologul modern care in principal, in dorinta lui imorala de inavutire (si daca trebuie, voi argumenta) induce naivei femei potenta falsei evolutii catre bagatela “altceva” decat ancestrala menire, substantiala menire de procreere. Biata carierista egala’n drepturi astazi se dedulceste cu materialismul consumist stramband din nas la sacra indatorire. Nu spun aceasta pentru a intra in polemica cu cineva.
2010-05-05 16:18:10 | Raporteaza
Felicitari tipului pentru stilul sau direct si incisiv fara a fi si mitocan cum acuza in dese randuri sexul (foarte) slab.
2010-05-05 17:17:12 | Raporteaza
@sfantul socotitor:
tu nu esti sarac cu duhul, tu esti complet imbecil. citesc ce scrii si nu-mi vine sa cred. sorin a fost amabil. sa te bucuri ca cineva ar putea sa faca o boala mortala? esti un vierme de closet. sa tragem apa!
2010-05-05 20:04:32 | Raporteaza
femeia si intelepciunea…. subiect de meditatie….
2010-05-05 20:11:47 | Raporteaza
Pt. cei care reactioneaza violent la ideea ca un cancer considerat vindecat poate recidiva – intrebati orice medic oncolog care stie meserie… asta daca va intereseaza subiectul beyond aruncat cu imprecatii anapoda.
Cat despre cei care au avut cancer si vor sa faca copii – iarasi, aveti bunul simt sa intrebati medicul first, daca nu-l aveti pe acela de a va intreba intai si intai ce fel de gene ii veti transmite acelui copil nevinovat.
Dar ce importanta mai are doctorul, cand “cel de sus” ne ocroteste oricum 100% garantat de toate, chiar si de efortul de a gandi!
2010-05-06 06:03:02 | Raporteaza
mai trebuie trasa o data. vad ca asta tot iese din fosa septica.
2010-05-06 18:41:40 | Raporteaza