![]() | Ca la nuntă! Dar de ce aşa?!vezi toate articolele de Ruxandra Predescu21 iul 2011 la 13:45 50 comentarii 972 vizualizari. |
Acum două săptămâni am fost prin Sibiu într-o preafrumoasă excursie. A fost foarte cald, aşa de cald că m-aş fi băgat cu plăcere în lacul din Muzeul Astra, doar că altul era programul. Dar nu despre asta e vorba, zic doar ca să vă faceţi o idee despre cât era de cald!
Pe străduţele pietruite, bătute de soarele arzător, pe care ne-am plimbat noi, prin centru, ici şi colo cum te învârteai, cum mai dădeai nas în nas c-o mireasă.
Săracele fete erau plimbate, aşezate, postate în cea mai bună lumină, îmbrăcate în frumoasele rochii albe, cu multe volane şi complicături stilistice, ca să iasă bine în poză cele mai perfecte amintiri din ziua nunţii. Mie mi se păreau chinuite. Adică ce, nu ies bine pozele şi la aer condiţionat undeva? E musai să-ţi plimbi tocurile cui printre pietrele vechi, la soare, ca să iasă treaba treabă? Şi mirii, săracii, la fel! Îmbrăcaţi în costume închise la culoare, cu cămaşă, cu vestă, cu sacou şi c-o gâtelniţă strânsă pe jugulară, erau puşi în ipostaza de a zâmbi cald şi fericit în timp ce, sunt convinsă, curgeau apele pe ei.
De ce alege cineva să facă toate lucrurile astea, evident chinuitoare, toate obiceiurile de nuntă şi tot “ce se poartă”?! Un party relaxat şi vesel cu prietenii şi, eventual, rudele, nu e destul de bun pentru a marca, altfel, o singură zi, UNA!, dintr-o relaţie care se presupune că durează toată viaţa?! Că doar e momentul tău, nu al părerilor despre “cum trebuie” şi “aşa face toată lumea”.
Sau poate începutul căsniciei trebuie marcat c-o zi din asta chinuitoare?!
UPDATE: ca să vedeţi până unde poate merge dorinţa de respectare a tradiţiei: s-a prostitut ca să aibă bani pentru o nuntă de vis!
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1795 citiri |
| Ana Barton 1488 citiri |
| Very Happy 922 citiri |
| Doria Niculescu 849 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 377 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 238 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7193 citiri |
| Ana Barton 6193 citiri |
| Very Happy 4227 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3383 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1655 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
pentru ca traim intr-o societate tributara lui “asa cum trebuie”, “asa e traditia”, “asa face toata lumea” s.a. obiceiurile vechi se uita greu. de multe ori, din pacate, parintii decid de ce le mai multe ori pt cei doi insuratei (sper sa nu ma inscriu in linie).
2011-07-21 13:54:22 | Raporteaza
octav – sper sa nu ma tampesc cand si daca o veni momentul asta asa traditional, dar n’am nici cea mai mica intentie ca evenimentul cu pricina sa fie cum vor altii!
2011-07-21 13:57:09 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: totul depinde de tine
2011-07-21 14:03:37 | Raporteaza
lasa ca nu e vorba de mine. doar ca nu pricep, nene, ce’i poseda pe bietii oameni de fac un adevarat calvar din ziua asta care ar trebui sa marcheze, frumos, vesel, un moment foarte fericit
2011-07-21 14:09:02 | Raporteaza
@ ruxandra
Daca ma apuc acum sa fac o lista cu lucrurile care nu au nicun sens dar pe care retardatii totusi le fac pentru ca “asa trebuie”, ‘asa-i traditia” etc. nu-ti ajunge o saptamana sa le citesti.
De exemplu: de ce trebuie sa ne ingropam mortii? Lasnd la om parte traditia, cutumele, obisnuintele, etc, actul este complet stupid.
2011-07-21 14:25:05 | Raporteaza
Mai, io propun sa-i mancam! Dar nu oricum, ci in meniul la o nunta. Ex, bunicuta la tava umpluta cu nuci portocale, sau avorton in aspic, orfan la protap samd.
2011-07-21 14:42:28 | Raporteaza
@ Til
Cu avortonul ai nimerit-o. Gatid adecvat sigur iese o delicatese. Ca si godacii de lapte. Cu bunicuta insa… doar daca e o nunta de sarantoci.
2011-07-21 14:46:40 | Raporteaza
Ruxandra,
Noi am făcut ce-am vrut şi cum am vrut. Ni s-a părut firesc, li s-a părut excentric. Ne-am distrat şi noi, şi ei. Invitaţii, desigur. Ne-am îmbrăcat cum am vrut, s-au îmbrăcat ca pentru nuntă, dar frumoşi erau toţi. Am ascultat muzica pe care am vrut-o noi, au fost surprinşi de ea şi le-a plăcut, chit că nu era de nuntă.
2011-07-21 14:50:39 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: la drept vorbind, habar nu am. pot fi mai multe motive: o strangere accentuata a “carcasei” datorita lipsei de materie cenusie, o mandrie prost inteleasa, traditionalism rupt de realitate s.a.m.d.
2011-07-21 14:52:41 | Raporteaza
Traditionalism rupt de realitate….
Octav, ce varsta ai? Te pomenesti ca esti la varsta negarii, ca Adrenalitera!
Traditionalismul este realitate, cum altfel?
E o suma de obiceiuri provenita din memoria colectiva de-a lungul a mii de ani care au la baza realitatea obiectiva si milioane de experiente individuale esuate.
Traditia spune ce e mai eficient sa facem. Ca de ex sa nu fim antropofagi pentru ca nu e sanatos pentru om.
2011-07-21 15:07:14 | Raporteaza
@Till Eulenspiegel: 40
2011-07-21 15:15:52 | Raporteaza
@ till eulenspiegel
1. Eu sunt la varsta afirmarii mai, nu ti-e rusine? Ei dracia dracului…
2. Sigur ca traditiile au la baza memoria a mii de ani si realitatea obiectiva. Ce e mai obiectiv decat religia si traditia crestina?
Asa, acuma, dupa ce ai vazut ca esti prost (la modul obiectiv, chiar nu vreau sa te jignesc), te anunt ca memoria realitatii obiective se numeste stiinta.
Si de unde ai scos-o p-asta ca nu e sanatos pentru om sa fie antropofag? Te referi cumva la exces? Pai excesul nu e sanatos indiferent de obiect. In rest un fat, doi, pe saptamana si un bebelus “decedat prematur” din cand in cand la protap nu inseamna nimic altceva decat sa ai gusturi. Dar ce sa inteleaga un taran?
2011-07-21 15:17:39 | Raporteaza
Ruxandra, De ce te chinui sa te duci la meci, pe ploaie, ger sau pe canicula, cand poti vedea meciul acasa, uscat la caldura/aer conditionat? De ce citesti o carte, sa te murdaresti pe degete de cereneala tipografica, cand mai simplu ar fi sa o citesti pe aiped (cih)? De ce te chinui sa te duci zilnic la servici (sau sa muncesti, in general) cand ai putea sa traiesti precum acel englez, cu ce-ti ofera zilnic natura? Simplu. Pentru ca asa am ales. Ceea ce tie ti se pare un chin, altora li se pare un lucru frumos. Sau poate riscul de a-ti suci glezna merita asumat pentru o fotografie dintr-o zi speciala. Fiecare om are scara lui de valori, iar faptul ca tu nu le impartasesti alegerea, nu inseamna ca ei gresesc si tu ai dreptate. Pana la urma, cu ce ar fi nunta deosebita daca ar fi la fel ca oricare alta petrecere, cu oamenii venind in tinute casual, la un restaurant oarecare, fara nasi si fara alte traditiii mai mult sau mai putin practice si comode? Da’ de ce mai faci nunta? Hai sa renuntam la nunta, ca se chinuie sarmanele miresici. Apoi, daca toate zilele din viata noastra ar fi la fel, aceleasi haine, aceleasi cutume, aceiasi oameni in jurul noastru, cu aceleasi haine, de ce drek ne mai chinuim sa traim?Nu s-ar intampla nimic iesit din comun, pen’ca ar fi chinutor sa ne abatem de la rutina zilnica.
2011-07-21 15:23:22 | Raporteaza
@Till Eulenspiegel: explica urmatorul aspect: “trebuie sa facem nunta ca asa e traditia”. Realitatea: cel care a spus acest lucru A FACUT CREDIT LA BANCA CA SA RESPECTE TRADITIA, sa faca nunta. si ca respectivul sunt o gramada de romani. una e sa pastrezi si sa conservi traditia si alta sa faci ceva, pentru ca asa e traditia (vezi o nunta).
2011-07-21 15:28:23 | Raporteaza
Till – traditie, traditie, dar de ce sa te chinui sa faci poze in soarele arzator doar pentru ca asa spune traditia?!
2011-07-21 15:37:58 | Raporteaza
Hai sa-ti explic:
Majoritatea oamenilor ISI DORESC sa respecte traditiile! Pentru ei, a nu avea o nunta traditionala este o tragedie. Cum sa nu aibe ei poze de la nunta cu el in frac si ea in rochie de printesa, cu soboru de preoti, cu nasu, nasa, copiii cu lumanari etc.
Daca n-ar avea astea, ar fi complet nefericiti o viata intreaga. Ai ce sa le faci? Nu!
Minoritatea n-are decat sa faca altfel, nu-i impiedica nimeni, dar sageti vor fi trimise catre majoritate si invers, majoritatea o sa-i puna la colt pe minoritari si asta cu efecte chiar materiale. Ptr ca daca tu, ca minoritar o sa concurezi pe un post/contract cu un majoritar ai toate sansele sa nu primesti postul/contractul pe motive ca nu esti traditionalist.
Asta se vede cel mai bine in societatea engleza conservatoare unde segregarile sunt evidente si conflictele, la tot pasul.
2011-07-21 15:39:56 | Raporteaza
Tradiţie la poze avem? Cât de veche e tradiţia la poze? Un pic mai nouă decât rochia albă cumva?
2011-07-21 15:40:00 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu:
pai daca n-o s-o faca, peste ani cand s-or uita la alte poze cu nuntasi o sa-si dea pumni in foale! Asta daca si-au dorit sa faca chestia asta si au renuntat doar din cauza caldurii…
Ruxandra, faptul ca nu intelegi chestiile astea ma face sa te cred foarte tanara. La Octav si Adrenalitera ma astept sa nu priceapa chestiile ca baietii se maturizeaza mai greu
2011-07-21 15:43:58 | Raporteaza
Cred ca s-au implinit deja 200 de ani de traditie fotografica.
Iar traditia urbana e in continua dinamica, in pas ci stiinta si tehnologia.
2011-07-21 15:46:32 | Raporteaza
200 de ani de tradiţie fotografică în România? Tradiţie? Practicată de cine?
Daghereotipul – 1837.
Bun. Foarte frumos că oamenii vor amintiri foto. Firesc, de altfel. Ruxandra a spus doar că era caniculă, iar ei erau îmbrăcaţi ca pentru nuntă şi se chinuiau la poze în mijlocul zilei, în soare.
Toată lumea face poze la nuntă. Dar chiar trebuie să leşini de cald? Nu poţi găsi o soluţie umană pentru miri? Nu la renunţarea la poze mă gândeam eu. Nici pe departe.
2011-07-21 15:52:09 | Raporteaza
Till – am depasit trei decenii, deci chiar “foarte tanara” n’as zice despre mine
ok, respectam traditia, ca d’aia facem nunta, bine. dar nimic n’o sa ma convinga ca e traditional sa mori de cald in costum la 40 de grade doar ca sa ai niste poze de nunta langa un gard. ca asa’i traditia!
obiceiurile se mai si schimba – vezi rochia alba a miresei care, chipurile, semnifica puritate si castitate. de cate mirese virgine ai auzit tu in ultima vreme, ca eu de nici una?
2011-07-21 15:56:13 | Raporteaza
@Till Eulenspiegel: pentru care ei? parinti sau copii? daca stai de vb cu parintii e o tragedie daca nu fac nunta, dar daca stai de vb cu subiectii nuntii, vei vedea ca de fapt este o mare tragedie. mirii abia asteapta sa se termine calvarul nuntii. multi dintre ei se simt ca fiind invitati la propria nunta, nimic din ceea ce se intampla la nunta lor, nefiind in concordanta cu ceea ce isi doreau ei de la propria nunta si mai ales, cum vedeau ei sa se desfasoare nunta. daca ii vei intreba pe subiectii unei nunti asa zis traditionale ce moment le-a ramas lor intiparit in memorie, vei avea surpriza sa constati, ca nu vor fi capabili sa se pune de acord asupra acelui moment (ca sa nu mai spun ca stau cateva minute bune sa isi aduca aminte de ceva semnificativ)in timp ce mirii unei nunti atipice, unei nunti neprogramate de parinti, vei ramane surprins de cate momente isi aduc aminte si cat de repede se completeaza in raspunsuri (asta fara a mai pune la socoteala fotografiile). in mod surprinzator (pentru unii), s-a demonstrat ca nuntile programate de catre parinti, ca asa cere traditia, sfarsesc mult mai repede intr-o separare decat cele neprogramate de catre parinti. traditia, spunea in evul mediu, ca prima noapte (noaptea nuntii) ii apartine seniorului. tot conform traditiei se spune ca dupa noaptea nuntii, parintii sotului sau chiar sotul sa iasa cu “marturia feciorelniciei sotiei”, adica sa iasa cu cearceaful cu urma defloratiei sa o arate in public. daca ai fi femeie cum te-ai simti? ar mai fi multe de spus, dar nu vreau sa monopolizez discutia. in alta ordine de idei, ar fi bine sa mai lasi un pic din aroganta si din etichetari si-n plus mai citeste ceva antropologie culturala, sa vezi cam cu stau lucrurile cu traditiile si obiceiurile.
ps: lucrez intr-un domeniu in care ma confrunt zilnic cu traditiile.
2011-07-21 16:30:36 | Raporteaza
Băi, ce mărginiţi sunteţi, mai ales tu, Ruxandra!
Şi nici nu e nefiresc. Probabil te-ai născut şi ai trăit între patru pereţi ai unui apartament de bloc din Titan sau Balta Albă.
Nunta e aproape la fel de importantă la oamenii cu rost ca şi naşterea sau moartea, iar tu vrei să fie considerată un chef cu prietenii. De chefuit poţi chefui şi fără un asemenea pretext.
Cei fără rădăcini şi căpătâi nu vor înţelege niciodată ordinea lucrurilor şi rostul lor.
Ia să vedem cum aş fi organizat eu „Un party relaxat” cu vreo şapte sute de persoane (majoritatea rude sau cunoscuţi foarte apropiaţi). Din ăştia şapte sute, pe unul singur dacă nu l-aş fi invitat, n-ar mai fi vorbit cu noi nici el nici unchii şi mătuşile lui, nici copiii şi nepoţii lor în vecii vecilor.
Chiar mă gândesc acum, cum ar fi să facă un nepot de-al meu nuntă şi să nu mă invite pe mine. Să facă el un party la care să nu fiu invitat. Ce crezi tu că s-ar întâmpla?!
A nu se înţelege că sunt adeptul oribilelor nunţi, care respectă tradiţia grapei şi cearşafului sau alte astfel de elemente aculturale create în decursul timpului în conglomeratele industriale sau în Bucureşti.
Oricum, sunteţi putrezi. Şi mai naşpa e că s-a umplut lumea de voi.
Prăpădiţilor!
2011-07-21 16:46:57 | Raporteaza
Ana, nu-s 200 is 150, ce conteaza?
Propuneri pentru a evita caldura? Studio foto cu decoruri si aer coditionat, hai sa fim seriosi, cine mai apeleaza la ursul impaiat? Ca sa nu mai vorbim de costuri…
Acum, poze face varu’ Olimpiu ca are un telefon mai smecher sau un aparat digital. Si unde le face? Pe strada, intr-un oras istoric unde ai parte de cel mai incantator decor.Gratis!
2011-07-21 16:51:13 | Raporteaza
@ Cosa Nostra
“Cei fără rădăcini şi căpătâi nu vor înţelege niciodată ordinea lucrurilor şi rostul lor.”
Cei cu radacini sunt niste plante. Nici macar comestbile. Numai bune sa te pisi pe ele. Cum sa inteleaga ordinea lucrurilor niste indivizi care respecta niste obiceiuri fara sa gandeasca? Niste viermi, asta sunteti.
2011-07-21 16:54:43 | Raporteaza
Doamne, da’ cine a zis de studioul de tahidermie?
Normal că în locurile frumoase, numai să nu te sufoci de dragul pozei.
Eu ziceam de tradiţia românească a fotografiatului. Mai ţii minte pozele alea de nuntă din casele ţărăneşti? Da, alea retuşate. Poezie, nu altceva. Dar de când au început să fie făcute?
Normal, să-şi facă oamenii câte poze vor. Şi unde vor, dar asta să nu fie o corvoadă într-o zi care ar trebui să fie frumoasă din cap până-n picioare.
Hai, că se găsesc soluţii să nu le iasă sufletu’ de cald. Şi dacă le place la gard, cine sunt eu să zic că nu e frumos gardul?
2011-07-21 16:57:01 | Raporteaza
@octav:
Multi inainte!
Mi-a luat-o Cosa inainte, dar cam asta voiam si eu sa zic, ca trebuie sa fii in rand cu lumea. Asta inseamna randuiala, si toate lucrurile merg bine daca incep cu bine, chiar daca e cald, popa vorbeste prea mult, te strang chilotii etc. asta e !
Si traditiile se schimba tocmai aici e frumusetea!
2011-07-21 16:58:39 | Raporteaza
@ till
“Si traditiile se schimba tocmai aici e frumusetea!”
Tocmai aici e prostia. Se comporta un prost altfel, fara sa vrea si idiotii se iau dupa el.
Mai Till, ca sa te comporti intr-un anumit fel trebuie sa intelegi de ce. Altfel esti un gandac de bucatarie. Daca nu intelegi randuiala, macar ai, ca mine, bunul simt sa nu te prefaci ca intelegi. Eu sunt, in cel mai rau caz, un om care nu-i intelege pe ceilalti, dar gandac n-ai sa ma vezi niciodata.
Ce dracu intelegi tu din ce zice popa, ca tot veni vorba?
2011-07-21 17:10:50 | Raporteaza
Adrena…
Majoritatea e asa cum e! Te invit sa iti aduci aportul la desteptarea ei. Dar dupa cum ai luat-o cred ca n-o s-o prea faci. Eventual, o s-o oripilez.
Cat despre nunta, promit sa vin negresit pentru ca sunt sigur ca n-o sa gasesti o femeie la fel de nebuna ca tine.
2011-07-21 17:12:28 | Raporteaza
oripilezi
2011-07-21 17:13:06 | Raporteaza
Mai, io n-am fost atent la ce zice popa, deci nu stiu sa-ti spun!
2011-07-21 17:14:35 | Raporteaza
@ Till
Nu m-am laudat niciodata c-as fi sanatos, aici ai dreptate, mai ales daca prin sanatate intelegi sa te duci la popa, dar sa nu fii atent la ce spune, precum face domnia ta. Dar aici chiar esti misogin. Crezi ca toate femeile sunt proaste?
O sa oripilez majoritatea. Te asigur ca nu asta e scopul, dar daca se intampla ma doare fix in poponet ca nu-mi dau astia voie sa scriu cur.
2011-07-21 17:21:25 | Raporteaza
Ia te uite, mi-au dat voie. Oare au incalcat traditia?
2011-07-21 17:21:54 | Raporteaza
In afara de faptul ca dialogul vostru este…extrem de savuros ( ca de fiecare data de altfel….) eu zic sa facem nunta toamna…ca se coc strugurii, nu de alta; si in felul asta respectam si traditia si scapam si de caldura. Ce ziceti? O punem de-o nunta in Octrombrie?
)
2011-07-21 17:24:38 | Raporteaza
Mai, tu faci o greseala imensa. In obtinerea teoriilor pe care le elaborezi sari peste o etapa esentiala in metodolologia stiintifica, si anume observatia, in cazul de fata observatia psihosociala.
Orice savant care incearca sa teoretizeze ceva si care tine la reputatia lui, pune la baza studiului stiintific observatia, asta cam de pe vremea lui Leonardo da Vinci.
Anticii, unii dintre ei, cred ca Aristotel, dispretuia observatia, cam asa ca tine si uite ca nu au fost in stare sa ajunga la concluzii stiintifice ramanand la un stadiu filozofic intuitiv si, binenteles neeficient.
Tu, de ex. habar nu ai pe ce lume traiesti. Nu reusesti sa patrunzi in mintea in celor care te inconjoara si iti bazezi teoriile doar pe mintea si tiparul tau. Care e incomplet.
Pai tu ai senzatia ca Gheorghe avea timp sa filozofeze asa ca noi, despre nunti, religie, socialism etc?
Avea pe dracu’ iti spun eu, intre doua sape si ranitul la vaci nu-si batea el capul cu nu stiu ce filozofii si nici nu statea sa studieze oportunitatea obiceiurilor de nunta la cangurii schiopi.
Nu, el le lua de-a gata si simplul motiv ca asa le facusera si stramosii lui ii era suficient. Si nu facea asta pentru ca era prost. Pur si simplu nu avea timp. Timp avea in schimb popa si duminica in biserica ii manipula dupa cum cereau interesele celor care erau la conducere. Asta e!
Si hai ca mi-am pierdut destul timp cu tine
2011-07-21 18:13:34 | Raporteaza
Ruxandra – Daca opinia asta ar fi venit din partea unui barbat, as fi aplaudat-o la scena deschisa. Ca ma intreb pe ce lume traiesti, daca nu stii pana la ora asta ca tocmai fetele sunt cele care viseaza de cand lumea la nuntile de vis, rochia de mireasa si toate amintirile pe pelicula ce raman din urma catorva ore de protocol si mii de euro irositi aiurea.
2011-07-21 21:00:58 | Raporteaza
Florin – si daca vine din partea unei femei, ce?! Era mai racoare afara, sau cum?!
2011-07-21 21:55:00 | Raporteaza
Ruxandra – Ai scris ca “Săracele fete erau plimbate, aşezate, postate”, de parca nu asta si-ar fi dorit in primul rand ele insele, de-o viata.
Te stiu feminista, dar cand atatea ajung “chinuite” doar fiindca asta si-au cautat, eu zic ca n-ai de ce sa le iei “apararea”.
2011-07-21 22:02:32 | Raporteaza
@ Till 36
Sunt de acord intru totul cu ce spui. Dar asta demonstreaza fix ce spun eu: traditiile sunt idioate. Faptul ca le respecta Gheorge fiindca nu are timp sa gandeasca nu inseamna ca e rau sa gandesti. Cam asta se extreage din ce spui tu. Si, retine: eu nu am zis ca traditiile trebuie interzise. Am spus doar ca trebuie sa fii cretin ca sa le respecti. Dar e dreptul fiecaruia sa fie cat de cretin vrea.
2011-07-21 22:08:20 | Raporteaza
@ Till
“obiceiuri de nunta la cangurii schiopi”. Spune-mi te rog, de unde stii expresia asta?
Numele Cornel Udrea iti spune ceva?
2011-07-21 22:09:40 | Raporteaza
Florin #39 – doar pentru ca eu n’as face asa ceva si gasesc ca e stupid ca de dragul unei poze “traditionale” sa te chinui la 40 de grade, nu inseamna musai ca’i “condamn” pe cei in cauza. incerc doar sa pricep de ce ar face cineva, oricine, asa ceva.
eu – la meci te duci pentru meci, la concert, la fel. toate cele de care spui tu sunt experiente unice in felul lor si nu gasesc ca pozatul la soare, de dragul pozei care trebuie sa fie intr’un fel “ca asa face lumea”, e din aceeasi poveste cu meciul ori cu cartea.
cred ca ziua respectiva trebuie sa fie ok pentru tine si cel ales si nu o “colectie” de “asa trebuie”-uri buna de multumit neamurile mai in varsta care tin la traditie.
cosa nostra – exagerezi si divaghezi. si chiar ai sapte sute de rude si prieteni apropiati?!
2011-07-21 22:40:20 | Raporteaza
Ana,
„Normal că în locurile frumoase, numai să nu te sufoci de dragul pozei.”
Vezi cum te prosteşte anturajul?!
De când dialoghezi cu Fefceac, te-ai fefcecăit. Adică ai devenit la fel de … n-am cuvinte care să te jignească mai puţin aşa că nu mai spun.
Adică vrei să spui că te lipseşti de poze la un asemenea eveniment, doar ca să nu-ţi fie un pic incomod?!
Ana, cât de sufocant poate fi să-ţi faci poze afară pe căldură?!
Da, ăia la prăşit de porumb pe care-i bate soarele-n cap câte o săptămână întreagă ce fac?!
Tu crezi ce ai spus în extrasul de mai sus?!
Tu nu te-ai gândit vreodată că poate nişte oameni importanţi îţi citesc textele şi comentariile?! Cam ce impresie crezi că fac astfel de atitudini şi opinii?!
Nu ştiu ce să mai cred despre tine!
2011-07-21 22:55:44 | Raporteaza
Haha! Acuma le-am citit (bai, ati avut un haz nebun!
)
adrena: de ce trebuie sa ne ingropam mortii? Lasnd la om parte traditia, cutumele, obisnuintele, etc, actul este complet stupid.
Till: Mai, io propun sa-i mancam! Dar nu oricum, ci in meniul la o nunta. Ex, bunicuta la tava umpluta cu nuci portocale, sau avorton in aspic, orfan la protap samd.
adrena: Cu avortonul ai nimerit-o. Gatit adecvat sigur iese o delicatese. Ca si godacii de lapte. Cu bunicuta insa… doar daca e o nunta de sarantoci.
2011-07-21 22:58:26 | Raporteaza
test test test test
2011-07-21 23:40:31 | Raporteaza
@ Florin Bratu
Bunicutele sunt bune de amestecat cu carnea de cal pentru salam. Din ala ieftin.
2011-07-22 01:30:02 | Raporteaza
@ Cosa Nostra
In primul rand la ce dracu’ iti folosec pozele? Cand oi fi atat de batran si ramolit incat sa nu mai am pofta de viata si sa traiesc din amintiri o sa ma sinucid ca sa nu mai sufar. Numai cretinii fac poze, iar daca se mai si uita la ele, chiar c-au ajuns rau.
Zi-mi si mie cand p-l-m vreodata in viata ta ti-a facut placere sa-ti arate vreo ruda sau prieten poze cu progeniturile, nuntuile sau excursiile lor, iar tu sa trebuiasca sa te uiti si sa zici “wow” ca doar nu poti sa le zici ca nevasta-sa e o vaca grasa, fisu are o moaca de idiot, cabana aia arata ca dracu, sau pur si simplu nu te intereseaza. Deci cat de ipocrit poti fi de tot fluturi porcaria asta cu pozele de parca iti iau astia cetatenia daca n-ai poze.?
2011-07-22 01:35:39 | Raporteaza
A face fotografii la nunta ta este tot ceia ce îți mai rămâne„palpabil„ ptr. tot restul vieții și deci nu contează când unde și cum
fie pe malul mării,la marginea culturilor de porumb,pe scările unui palat,într-un parc, lângă făntăni…arteziene ori tradițional puțuri O:-)
2011-07-22 17:41:51 | Raporteaza
@ Seva
Nu stii ce spui. Fotografiile de nuntă duc la divort.
“I-ote fa cum arătai când te-am luat! Marş la măta până mai slăbeşti”
2011-07-22 18:25:52 | Raporteaza
@adrena da,ai dreptate într-un fel…că și ea poate spune:atunci mă țineai toată noaptea trează…acum dormi în toată regula(toată noaptea)…
2011-07-22 19:40:10 | Raporteaza
@Seva Tudose: @adrenalitera: Are dreptate Seva Tudose, si muierea la randul ei poa` sa spuna: atunci mă țineai toată noaptea trează …acum dormi pe pootza ca boul pe coada! Hahahaha!!! Noroc ca Seva Tudose e dama cu caracter si foloseste expresii pline de buna-cuviinta ca altfel ai auzi pe-aci`a numai injuraturi, mai limbtic fascistoid. PS Ia zi, iti surade propunerea mea? Vii, intri fara sa bati, iti recunosti betesugul “buna, sunt un limbric fascistoid si sufar de o forma grava de egoism” si ceri ajutorul. Noi suntem specialisti in tratatea egoismului paroxistic. Avem in dotare un arsenal impresionant de tratamente. Si daca nu te faci bine ca ultima solutie, la cerere, putem sa te si eutanasiem! Hahahaha!!
2011-07-24 21:33:02 | Raporteaza