![]() | Ai tăcut, ai pierdut, ce rămâne de făcut?vezi toate articolele de Marius Pancu06 dec 2010 la 02:19 73 comentarii 1151 vizualizari. |
Retardul comunicaţional pe care francezii l-au numit „l`esprit d’escalier” corodează subversiv relaţiile sociale, lăsându-te, brusc, fără nimic.
L’esprit d’escalier se referă la riposta câştigătoare de care devii conştient prea târziu, la replica genială pe care nu o mai poţi adresa pentru că ai depăşit momentul disputei, la argumentul hotărâtor pe care ţi-l aminteşti după ce ai stins conflictul printr-un zâmbet desenat cu raportorul. Nu e o lipsă de comunicare, ci o comunicare întreruptă, viciată, care frustrează cu atât mai mult cu cât devine completă doar în mintea unuia dintre interlocutori şi după ce momentul ei a trecut.
Reproşurile dintre iubiţi sunt sănătoase cât timp certurile le epuizează şi le corijează. Cât timp prin consens, prin gesturi de împăcare, prin umor şi autoironie dezamorsezi furunculul de imputări şi o poţi lua de la capăt, mai atent şi mai sensibil la problemele deja semnalate.
De cealaltă parte, când conflictul se încheie doar de dragul de a se încheia, doar pentru că niciuna dintre părţi nu agreează cearta, îşi pierde orice valenţe terapeutice. Când pui punct unei dispute dar te bântuie ulterior lucrurile pe care le-ai mai fi putut spune, zicerile isteţe care l-ar fi închis pe celălalt, se cheamă că l’esprit d’escalier-ul te sabotează mai rău decât un conflict mai lung, mai vehement, care ar fi lovit pe faţă, în mai multe puncte nevralgice.
Dacă înghiţi în sec tăceri cu asperitate de şmirghel, n-ai cum să-ţi mai iei revanşa fără a friza obsesia şi fără a fi acuzat că nu poţi lăsa baltă disensiuni minore. Atunci îţi treci remarcele inteligent-caustice sub uitare, însă nu eşti ferit de acumularea progresivă a dojenilor nespuse, gata să izbucnească în cel mai nepotrivit moment. Apoi, când ajungi să reiterezi mustrări trecute şi incomplete în certuri actuale, fără ca subiectele să aibă vreo legătură, lupta orgoliilor sună mai mult a gong de final decât a regenerare salvatoare a relaţiei. Toate astea pentru că n-ai avut replica potrivită, la timpul şi momentul potrivit.
L’esprit d’escalier-ul e cu atât mai prezent cu cât suntem prea obişnuiţi să ne certăm, să ne iubim, să ne exprimăm admiraţia şi regretele pe internet. Ping-pong-ul conversaţional e mai lent în lumea virtuală şi-ţi lasă răgazul să-ţi aduni toate argumentele spirituale, toate frustrările pregătite pentru defulat. Totul într-un singur meci, fără să fie nevoie de vreo revanşă mai periculoasă şi mai supărătoare prin repetiţie. Excelăm în retorica online, însă nu ştim să ne certăm offline- inteligent, tăios, exhaustiv şi implicit, curativ.


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1795 citiri |
| Ana Barton 1488 citiri |
| Very Happy 922 citiri |
| Doria Niculescu 848 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 377 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 238 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7193 citiri |
| Ana Barton 6193 citiri |
| Very Happy 4227 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3382 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1655 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
drăguţule, ai păpat un “i” (caută-l tu). în rest, eu zic că e bine.
oricum o să vină antipaticii şi răii care umblă pe aici şi o să zică: “nu e bine deloc!” nu-i lua în seamă…
2010-12-06 08:53:00 | Raporteaza
am găsit io “i”-ul! da’ nu i-l dau înapoi lu’ domnu’ pancu…
2010-12-06 09:11:31 | Raporteaza
@andreea:
Incet, incet devii o carcotasa…
2010-12-06 09:18:38 | Raporteaza
Autor,
Noi, romanii nu trebuie sa folosim doua cuvinte pentru a descrie starea de mai sus. Noi le spunem simplu la de-alde-astia:
Ardeleni!
2010-12-06 09:21:50 | Raporteaza
cum cîrcotaşă? tocmai acum, cînd am zis că e bine? şi atunci hihihihi cum e? ciufută?
marcel, pune-i i-ul în ghetuţe, leagă-l cu fundiţă roşie…
2010-12-06 09:29:54 | Raporteaza
andreea,
nuuuuuuuuu, nici vorbă! nu-i dau i-ul înapoi! să vedem cum se descurcă fără i-uri un aficionado al scrisului ca domnu’ pancu…
2010-12-06 09:37:46 | Raporteaza
Uoof, mai Marius, dar tu ce-ai gasit in ghetute de esti asa de suparat ?!?
Uite, iti trimit eu un ecler. Nu mai conteaza daca te tii de reprosuri si de certuri, treaca de la mine. Am vorbit eu cu Mos Niculae sa iti dea prajiturile mele.
2010-12-06 09:40:28 | Raporteaza
@andreea:
n-am gasit altceva ce ai putea sa devii…
Ce-ai fi vrut sa spun, o inţeleaptă? Aia esti deja…
Intotdeauna m-a fascinata cuvantul ciufută, o combinatie letală intre ciută si…
2010-12-06 09:43:16 | Raporteaza
Jasmine,
tu crezi că domnul Pancu e aşa, un fel de… trăirist, să scrie dimineaţa ce-l frămîntă seara?
(Noi am avut o trăiristă, “gen” pe aici, da’ s-a dus…)
Marcel,
Vai, săracul băiat!! O să sune cam aşa:
Retardul comunecaţonal pe care francezîî l-au numet „l`esprît d’escalîer” corodează subversîv relaţurele soceale, lăsându-te, brusc, fără nemec.
2010-12-06 09:55:13 | Raporteaza
Aveam şi eu un coleg jidan – Deveni căruia îi ziceam Devi şi care se oftica tare pe chestia asta, zicea că la ei devi e ceva naşpa, dar nu ne-a spus niciodată ce !
2010-12-06 09:55:33 | Raporteaza
@andreea:
Pai ce sa mai inteleg ?!? Daca si pe 6 decembrie, cand scoti din pod zurgalaii si-i prinzi la sanie, el tot despre reprosuri si inghitit in sec ne povesteste..

Sau vrea sa ne deprime ???
2010-12-06 10:09:14 | Raporteaza
că domnu’ pancu e “prea analitic”, nu am nici o îndoială: se vede de la o poştă că e meşter la despicat firu-n patru. numa’ că io n-aş zice că e “si cam calofil”, ci viţăvercea: si cam filocal. poate că, la prima vedere, diferenţa dintre un “calofil” şi un “filocal” nu pare cine ştie mare lucru… da’, vă spui io, pentru un af[]c[]onado al scr[]sulu[] nu-i tot aia!
2010-12-06 10:14:38 | Raporteaza
extraordinar! am găsit şi un “n” lipsă! cine îl depistează primul e rugat să îi cumpere o plăcintă domnului Pancu.
2010-12-06 10:17:28 | Raporteaza
@andreea:
Lipseste si un spatiu intre paragrafe !!! Il despicam azi pe Mariusica !!!!!!!!!!!!!!!
Vezi Mariusica, daca ne indrepti atentia catre reprosuri ?
2010-12-06 10:26:08 | Raporteaza
Iar a mai pus Mariusica punct in vreo relatie. Si asa cum ne-a obisnuit, a cantarit bine simptomele, a luat proba pentru exudat, a dus-o la laborator, a facut si antibiograma si a facut publica descoperirea: l’esprit d’escalier!
Si in timp ce scria reteta pentru tratament impotriva streptococului mai sus mentionat, isi repeta in gand: “Sunt mana care impinge scara…Sunt mana care impinge scara…”
A+
2010-12-06 10:31:30 | Raporteaza
andreea,
hai să nu creăm disesiuni minore!
după:
“Retardul comunicaţional pe care francezii l-au numit „l`esprit d’escalier” corodează subversiv relaţiile sociale, lăsându-te, brusc, fără nimic.”
chiar nu mai e nimic de adăugat!
2010-12-06 10:37:50 | Raporteaza
Va rog, in special pe tine, Andreea, sa nu mai creati disesiuni minore pe-aici!
Articolul este totusi, elevat…
2010-12-06 10:48:30 | Raporteaza
Placinta, de Craciun ca inca n-am facut focul la cuptor!
2010-12-06 10:49:40 | Raporteaza
Marcel, plăcinta! Radu, o ciocolată! pentru autor.
şi acum, să vedem ce-a mai rămaaaas…
Apoe, câd ajumgy să reeterezî mustrăre trecute şh emcomplete îh certuri actuale, fără ca subectele să abă vreo legătură, lupta orgolelelor sumhă mai mult a gomg de fihal decât a regeherare salvatoare a relaţuluy.
….
eu am spus că e bun şi adevărat articolul. hai, şi frumos. aşa e, aşa mă cert şi eu – mai mult tac. aşa e!. right! sînt ardeleancă. tulai Domne!!
2010-12-06 10:56:27 | Raporteaza
Andreea,
Că disesiuni minore mai găsim pe ici pe colo e normal, dar ce ne facem cu remarcele inteligent-caustice din offline ?!
2010-12-06 11:00:51 | Raporteaza
radu:
nu fii zgircit cu laudele! articolu’ lu’ domnu’ pancu este nu “elevat”, ci “elevator” sau chiar “[r]elevator”.
ce sa mai zic de domnu’ pancu insusi? domnia sa e “mondial”!
epitetu’ de mai sus nu-mi apartine. asa l-a caracterizat moni pe iri, mai an…
2010-12-06 11:03:54 | Raporteaza
Andreuşca #16,
Eu nu cred că a pus punct. Eu cred că i s-a pus punct. Punct !
2010-12-06 11:09:50 | Raporteaza
nu ştiu, cosa, să ne gîndim: coşarcă, libarcă, barcă, Petrarcă, zarcă… încurcată e limba asta a noastră. forme, forme…
şi fondul, fondul problemei?
2010-12-06 11:09:52 | Raporteaza
frati si surori!
haideti la domnu’ sahr! e mai mondial decit domnu’ pancu! e mai mondial decit toata lumea, sa mor io daca va mint!
2010-12-06 11:15:36 | Raporteaza
ce drăguţ e Moş Nicolae! mi-a adus doi autori dolofani, în cizme, azi!
2010-12-06 11:17:54 | Raporteaza
@Cosa Nostra:
Pai el a pus punctul in gand, asa cum a explicat, conform “retardului comunicational pe care francezii l-au numit „l`esprit d’escalier””. Si in timp ce desena punctul fredona usor in sinea lui “Sunt mana care impinge scara…sunt mana care impinge scara…”
A+
2010-12-06 11:18:39 | Raporteaza
Eu ma incapatanez sa spun ca domnul Pancu nu e chiar asa de rau.
2010-12-06 11:18:42 | Raporteaza
păi şi eu am zis la fel, Nora, dar nimeni nu mă crede…
bărbaţii de pe aici îşi imaginează că sîntem orbite de şarmul autorului

2010-12-06 11:28:24 | Raporteaza
nora:
ştii tu ceva, că altfel…
2010-12-06 11:30:34 | Raporteaza
andreea:
vei fi ştiind şi tu ceva…
2010-12-06 11:31:24 | Raporteaza
@Nora:
Si eu sunt de aceeasi parere desi nu stiu mai mult!
Cu o singura remarca, nu e bine sa spui despre tine ca esti calofil, lasa-i pe altii…
Nu de alta dar starnesti carcotasii.
2010-12-06 11:53:55 | Raporteaza
Eu am priceput ca, recomandandu-se calofil, domnul Pancu nu face decat sa-si recunoasca gustul pentru un anumit registru, acela ingrijit, cizelat, rafinat al exprimarii. Deci nu l-am incadrat la capitolul “ingamfare”.
2010-12-06 12:10:01 | Raporteaza
mie articolul asta mi se pare ca are echivalentul intelectual al scarpinatului in urechea dreapta cu mana stanga. ce naiba sa mai comentezi la asa capodopera?
2010-12-06 12:10:33 | Raporteaza
@Nora:
Prea analitic si cam cizelat…
E, cum suna?
Daca doar ar tinde inspre asa ceva, ar fi ok. Sincer sa fiu n-am intalnit nici un mare scriitor care sa spuna despre el chestiile astea, nici chiar cei aflati pe patul mortii, deci cu ceva experienta la activ, darmite un copilas.
2010-12-06 12:28:33 | Raporteaza
@Radu Popescu: cred ca nu m-am facut inteleasa. Am atribuit cuvantului “calofil” sensul lui etimologic: adica iubitor de frumos, pur si simplu. Iar in asta nu e nimic arogant.
Poftim: eu insami sunt calofila!
2010-12-06 12:31:42 | Raporteaza
@Nora:
Trufia, atata timp cat se manifesta doar in interiorul fiintei tale, in sensul de a fi constient de calitatile tale (ca si de defecte, de altfel) e ok. Se numeste minte limpede sau luciditate. In momentul cand o exteriorizezi ea devine trufie si e un pacat biblic.
trufia interioara e ceva constructiv. iti da incredere in puterile si cunostintele tale.pentru ca e normal sa fi mandru de capacitatile tale.dar modestia vine si iti spune ca toate aceste calitati si capacitati trebuie folosite intr-un scop nobil. in nici intr-un caz de a te pune pe tine in centrul universului.
2010-12-06 12:35:48 | Raporteaza
@Nora:
De unde stii tu ca frumosul tau nu e urat pentru celalalt?
Simpla enuntare, fara motivarile de rigoare, suna ca dracul, punandu-l pe interlocutor intr-o pozitie de inferioritate.
2010-12-06 12:38:42 | Raporteaza
nora:
păi, şi io sînt calofilă!
da’, sincer, cre’ că domnu’ pancu nu e calofil, ci filocal…
şi asta fără nici o legătură cu filocalia părintelui stăniloae.
2010-12-06 12:38:59 | Raporteaza
Oameni buni, nu ne intelegem deloc. E ca si cum l-ati acuza pe unul de ingamfare pentru ca zice ca e cinefil. Sau meloman.
2010-12-06 12:52:50 | Raporteaza
Da Nora, nu-i motiv de acuzare, dar pe urmă, dacă zice că-i cinefil şi adohrrrrră filmele cu… Sam Worthington, să zicem, ce te faci?
2010-12-06 12:56:13 | Raporteaza
@Nora:
A fi calofil(cizelat) e o calitate.
A fi meloman e un hobby.
2010-12-06 12:58:50 | Raporteaza
@Andreea: Asa cum am zis, eu am incredere in domnul Pancu. Nu cred ca maine, poimaine, vine si ne spune ca-i place Sahr! Sau Dorombach, doamne fereste!
2010-12-06 12:59:33 | Raporteaza
Pai, domnul, Popescu, ce tot miorlai eu pe aici de o ora incoace?!!!!
Omul e pasionat de scrisul frumos, nu zice neaparat ca-l si practica. Eu asa i-am citit biografia!
De-aia am si zis ca am inghitit termenul de “calofil” in sensul lui etimologic. Adicatelea “Kalos”(frumusete)+ “phil” (iubitor de).
Phew!
2010-12-06 13:03:34 | Raporteaza
gata, ştiu!
ca să înceteze acuzaţiile, să ne dea domnul Pancu (vă rugăm frumos, domnule Pancu!) o listă cu lecturile preferate. ca să ne lămurim cum stă treaba.
2010-12-06 13:06:12 | Raporteaza
@Nora,Andreea,A+ Voi lucrati undeva sau catedra de filologie e Pandora’s?Filozoafelor barfiti despre productivitatea muncii pe Standard.ro mai bine.Zadda ia te de mana cu cine ti a bagat net la Balaceanca si mergeti cu Gherman sa va initieze in lumea MISA.
2010-12-06 13:22:25 | Raporteaza
andreea (no.45):
doamne fereşte! asta ne-ar mai lipsi…
2010-12-06 13:23:40 | Raporteaza
Mihai25 (no.46):
tu eşti prostu’ de serviciu, mînca-te-ar nenea?! deocamdată, ia un siktir! dacă nu-ţi ajunge, mai vorbim…
2010-12-06 13:26:50 | Raporteaza
Andruşca,
Eu nu înţeleg ce vrei să spui !
Dar nu-i nimic, la atâtea chestii neînţelese ce mai contează una în plus ?!
2010-12-06 14:15:45 | Raporteaza
Nora,
Din aceleaşi motive ca şi tine, eu mă încăpăţânez să spun că nici Adriana Lima nu e chiar aşa rea.
Dar, nu ştiu de ce am senzaţia că nici tu nu ţi-o vei trage-o cu Pancu, nici eu cu Adriana !
2010-12-06 14:18:37 | Raporteaza
@Nora: CALOFILÍE s.f. (Lit.) Tendință de a da expresiei literare o atenție deosebită sau excesivă; expresie (extrem sau excesiv de) cizelată într-o operă literară; calofilism. – Calofil + suf. -ie.
de a da = a practica
Nici vorba de a contempla…
2010-12-06 14:25:21 | Raporteaza
@Radu Popescu:
Fata de tine, Nora are niste atuuri in plus…
2010-12-06 14:25:58 | Raporteaza
@Cosa Nostra:
Ia uite ce plavan sunt!
Binenteles ca mesajul #52 era pentru tine.
2010-12-06 14:27:01 | Raporteaza
Lasand gluma la o parte, prin ceea ce scrie dl Pancu ne dovedeste ca este calofil.
Dar voiam sa vad cum suna asta spusa de mine!
2010-12-06 14:36:08 | Raporteaza
radu, nora, andreea,…:
de ce nu mă credeţi voi pe mine? dl pancu este un filocal, nu un calofil! spune tu, nană, n-am dreptate?
2010-12-06 14:39:19 | Raporteaza
Nu, e un aloclif !
2010-12-06 14:49:47 | Raporteaza
@Cosa Nostra:
Pai daca citesti postarea domnului Pancu ca pe un monolog al domniei sale intr-un doct esprit d’escalier o sa intelegi.
A+
2010-12-06 14:49:52 | Raporteaza
@marcel zadda:
N-as putea spune cu certitudine, ca nu i-am citit toata opera, desi daca ar fi iau in seama ceea ce cunosc deja, cred ca are o tendinta inspre sihastrie, ca sa zic asa.
Cu toate astea, poate fi local. de ex , berarie?
2010-12-06 14:51:16 | Raporteaza
… un lifaloc…
2010-12-06 14:55:33 | Raporteaza
@Cosa Nostra: motivele noastre sunt sensibil diferite!
@Marcel Zadda: pai si filocalia exclude calofilia?
2010-12-06 14:56:23 | Raporteaza
nora:
ce excludere?! nici vorbă!
2010-12-06 15:12:11 | Raporteaza
Da Nora, ai dreptate: Eu vreau să mi-o trag cu aia, tu cu ăla !
2010-12-06 15:37:30 | Raporteaza
Cosa Nostra, esti sonat!
Ti se pare tie ca seamana cu Bardem?
Pai asa ne-a fost vorba?! Ce naibii!
2010-12-06 15:43:41 | Raporteaza
Bardem? a zis cineva Bardem?
2010-12-06 15:45:47 | Raporteaza
Lasă că vă ştiu eu pe voi: pragmatice ! Visaţi la Bardel dar v-aţi trage-o cu Pancu că e mai la îndemână.
Eu, dacă visez să mi-o trag cu una – Svet, de exemplu, nu mi-o mai trag cu alta până nu văd ce se alege. Asta-i diferenţa !
2010-12-06 15:48:48 | Raporteaza
Tu esti un visator, mai Cosa!
2010-12-06 16:00:17 | Raporteaza
Da, dar visez frumos nu ca voi !
2010-12-06 16:32:10 | Raporteaza
yep, change my pitch up, smack my bitch up.
2010-12-06 16:33:00 | Raporteaza
Daca taci si a doua oara, chiar ca nu mai e nimic de facut !
2010-12-06 17:20:41 | Raporteaza
mai, bolovanilor sau bolnavilor. Nu intelegeti nimic, voi nu stiti ca cei care de obicei scriu despre unele chestii traiesc exact pe dos? DEci d-l Pancu nu cred ca este trairist sa scrie dimineata ce pateste seara, dar voi redusilor de unde sa stiti?Nu cred ca ati inteles nimic din ce a scris acolo, dar comentati incontinuu, ca si cum ati fi mari critici literari. Dar de fapt foarte bine, conteaza nr. comentariilor.
2010-12-06 21:50:57 | Raporteaza
@millu: păi vezi?
2010-12-06 22:07:26 | Raporteaza
millu:
să ştii că în galeria proştilor sînt locuri suficiente! nu te mai repezi ca proassssta-n pulllă!
2010-12-06 22:35:26 | Raporteaza
*Multumesc pt semnalari, impart culpa cu mos nicolae care nu mi-a adus suficient de multe dulciuri incat sa nu-mi mai fie foame (de litere)
*Treaba cu paragraful e nerezolvabila
*Cand am scris ca sunt calofil mi-am asumat asta ca pe o trasatura de stil pe care o intuiam imputata constant. Nu scriu post-modern, hip, cu sudalme si argou, a.i. sunt un defazat, un rebut, un inadaptat. Nu era nici pe departe o auto-apologie. -Iubitor de frumos, largo senso, sunt si suntem cu totii
*Intr-o maniera sardonic-dulceaga dialogul vostru (adesea offtopic, sunt obligat sa subliniez) e un bun tonic. cheers:)
2010-12-07 03:09:34 | Raporteaza
Si chiar va dsacurceti asa? Mie mi s-ar parea cam dificil sa stau cu atatia oameni intr-o casa si mai ales ca aveti doar 6 camere,. Noi suntem 6 in 3 camere si mi se pare mult!
2012-02-25 19:01:53 | Raporteaza