![]() | Tu ce auzi cand vorbeste el/ea?vezi toate articolele de Cristina Miculete11 mai 2011 la 18:58 27 comentarii 939 vizualizari. |
Ma gandeam cat de dificil este sa vorbesti cu o persoana muta sau surda daca nu ii cunosti limbajul. Cum pot eu sa-i transmit trairile mele, gandurile mele, mesajul cand nu am invatat alfabetul lui. Comunicare blocata pana in momentul in care eu decid sa invat sa intru in lumea lui, sa-i descifrez codul limbajului, sa ma apropii de el.
Pot eu sa am pretentia ca el sa fie cel care se adapteaza la modul meu de a-mi exprima gandurile si emotiile cand dorinta de comunicare s-a nascut la mine? Imi doresc intimitate, nazuiesc contopirea intre guri si trupuri. Vreau sa te dezvalui, sa sparg toate barierele dinre noi. Eu vreau sa iti vorbesc, tu alegi sa taci, ma simt de parca nu m-ai auzi si frustrarea mea devine din ce in ce mai mare.
Vreau sa imi vorbesti, dar parca limba ti s-a inclestat si nu poti sa scoti doua sunete. Ce se petrece inaluntrul tau si cum pot ajunge la tine, cum pot sa ajung sa te inteleg, sa gasesc o explicatie rationala pentru toate actiunile tale? Am nevoie sa stiu daca ce iti daruiesc, e bun si corect.
Mutii si surzii despre care iti vorbesc reprezinta persoanele care nu-si exprima sentimentele, care isi reprima gandurile si care ajung la performanta de a nu-si manifesta aproape deloc emotiile. Aspiram in viata noastra sentimentala la conexiune cu partenerul dincolo de atractia sexuala, aspiram la intimitate. Aparte de mangaieri si gesturi de tandrete fizica avem o nevoie imperiala de a comunica. Deseori acest lucru devine din ce in ce mai greoi mai ales daca unul din parteneri isi reduce la tacere gandurile, emotiile, sentimentele. Uneori suntem coplesiti de propriile ganduri si emotii si ne reducem timpul de a a-l asculta pe celalat.
Tu vorbesti, el tace si pare sa te asculte insa e incapabil sa te inteleaga, e incapabil sa-ti comunice ce se petrece in lumea sa interioara. Parca ceva l-a redus la tacere.
Jocul continua. El iti vorbeste tu esti incapabila sa-l asculti obiectiv si proiectezi asupra lui toate temerile si fantasmele din lumea ta. Intelegi ce-ti spun? Iti vorbesc despre arta comunicarii in relatia ta si cat de important e sa deprindeti aceasta arta amandoi pentru a crea acea intimitate la care aspiri. Nu stiu daca ti s-a intamplat sa vorbesti cu El si sa ai impresia ca vorbesti cu peretii, sa incerci sa-I spui ceva si mesajul tau sa ajunga denaturat la urechile lui surde.
Am observat ca sunt unii oameni care sunt incapabili de a se exterioriza si am observant ca sunt altii care nu stiu sa asculte. Invatam sa vorbim si mereu avem nevoie se ne facem auziti, sa ne facem intelesi de celalalt, insa modul in care o facem e diferit pentru fiecare.
De-a lungul timpului pana in prezent am trait anumite exeperiente care ne-au marcat modul in care astazi interactionam cu celalalt. Poate copilul din tine fost redus la tacere in copilarie, poate atunci cand incerca sa-si exprime gandurile a existat cineva care sa-I inchida gura si astazi e mai greu sa spargi acest pattern. Unii aleg sa se exprime prin teatru, prin muzica, unii aleg sa se exprime prin scris insa tot timpul dainuie dorinta de a ne face auziti.
Majoritatea neintelegerilor in relatiile interpersonale se datoreaza unei proaste comunicari. Hai sa-ti spun din greselile pe care le faceam eu acum o vreme, poate ti s-a intamplat si tie. El imi vorbeste, eu par sa ascult insa tot timpul ma gandesc la raspunsul pe care urmeaza sa i-l dau, retin anumite fraze sau cuvinte si am grija sa proiectez in cuvintele lui toate temerile mele.
De cele mai multe ori tindem sa deformam mesajele care vin inspre noi pentru ca nu stim sa ascultam cu adevarat, pentru ca avem tendinta sa ne gandim la noi insine in timp ce ascultam si nu suntem capabili sa-l intelegem pe celalalt. Il acuz ca nu stie sa vorbeasca cu mine: ”Tu niciodata nu stii sa-mi spui ce ai de spus”!. ”Tu ar trebui sa faci cutare lucru pentru ca lucrurile sa mearga bine!” Tu,Tu, tu! Dar oare stii cu adevarat cum e celalat, oare stii ce trebuie sa faca el?
Vezi in el defecte si tinzi sa arunci toata responsabilitatea asupra lui. Insa lasa-ma sa-ti spun un lucru. Deseori defectul poate chiar exista la El insa daca l-ai reperat atat de exact se datoreaza faptului ca acest lucru exista si la tine. Pentru ca ceea ce nu ne place la celalalt reprezinta de fapt ceea ce uram la noi insine. E mai usor insa sa-l aruncam asupra cuiva, sa ne culpabilizam, sa avem impresia ca daca aruncam responsabilitatea asupra lui vom scapa noi de ea. Insa nu e asa deloc, pentru ca Eu sunt stapana vietii mele, eu iau deciziile, ceea ce am EU astazi in viata mea este rezultatul alegerilor pe care le-am facut Eu.
Si eu am o parte de umbra, poate nu sunt atat de perfecta cat vreau sa par, si cu cat accept acest lucru cu cat mi-e mai usor sa ma iubesc pe mine, asa cum sunt. Cum am ajuns aici? Societatea a avut grija sa planteze in inconstientul meu anumite limite, bariere, reguli si modele gresite pe care le urmez astazi. Criticul din viata mea tot timpul mi-a zis: Esti prost, nu esti bun de nimic, nu trebuie sa spui ce gandesti pentru ca sunt numai prostii. Abtine-te!
Abtine-te???? Ce fel de sfat e asta? Cum adica sa ma abtin? Eu sunt cine sunt, si am dreptul sa spun ceea ce gandesc, am dreptul sa imi dezvalui gandurile si emotiile atunci cand ele apar. Eu sunt singura persoana pe care o cunosc ,ca urmare imi exprim nevoile, dorintele, temerile, suferintele pentru ca celalalt sa stie ce se petrece in mine.
Il ascult pe cel de langa mine si ii permit sa se exprime asa cum este, il asigur ca nu e nimic gresit in a-mi dezvalui trairile sale si ca numai asa se va deschide o poarta intre noi doi. Am observat ca atunci cand inveti sa asculti cu adevarat, sa auzi cu adevarat ceea ce ti se spune fara a deforma cuvintele si a interpreta spusele celuilalt dupa propriile proiectii se intampla minuni. In momentul in care am ales sa fim intr-o relatie, in momentul in care m-am indragostit de tine, m-am indragostit ce cine esti si iti permit sa-ti exprimi individualitatea in continuare.
Pentru a experimenta intimitatea in relatia de cuplu este fundamental asadar sa deprindeti arta comunicarii. Ghideaza-te pe urmatoarele principii si ai sa observi cum lucrurile se schimba.
Invata sa asculti!
Cand vorbesti cu el deschideti nu numai urechile ci deschideti inima. Eu sunt aici sa te ascult si sa te inteleg. Ai dreptul sa dai glas gandurilor, trairilor, emotiilor tale. Te iubesc si te accept asa cum esti si accept ca fiecare gand, fiecare emotie e parte din tine ca individ si eu nu am puterea sa schimb. Ma accept pe mine asa cum sunt si te accept pe tine. Iti ascult nevoile, iti impartasesc si respect gandurile si emotiile. Ma deschid sa te primesc si sunt constienta ca eu sunt stapana pe alegerile mele.
Evita reprosurile si proiectiile!
‘’Tu reprezinta o impostura: a spune ‘’tu’’ inseamna sa vorbim despre celalalt , in locul celuilalt’’-Gerard Leleu
Evita sa faci presupuneri si sa stabilesti tu ce ar trebui sa faca celalalt sa-I fie bine, asuma-ti responsabilitatea pentru alegerile tale. Primeste mesajul partenerului tau asa cum el il percepe fara a-I atribui perceptia personala. NU te grabi sa judeci dupa propriile tale filtre si accepta ca modul de a vedea lucrurile e diferit pentru fiecare, nevoile fiecaruia sunt diferite . Comunica-i asertiv nevoile tale si accepta nevoile lui. Daca nu va puteti indeplini nevoile reciproc tu esti singura in masura sa ia decizii pentru sine fara a invinovati.
Da-ti voie sa fii Tu!
Eu sunt singura persoana pe care o cunosc. Imi exprim nevoile, suferintele, emotiile, trairile. Iti comunic ce se petrece cu mine, fiind sincera cu mine insami si apoi cu tine. Nu astept sa te repar, sis a-ti atribui tie toata vina pentru ceea ce nu functioneaza pentru ca astfel nu reusesc decat sa te indepartez si sa blochez comunicare dintre noi. Te anunt care e pozitia mea vis-a vis de relatia noastra si accept parerea ta.
Acestea suntea principiile care pentru mine au facut diferenta si au schimbat complet modul de a comunica cu El si nu numai. Iti spun din experienta, din a mea si din a celor care au observat cum printr-o mica schimbare de perceptie a lucrurilor se pot produce modificari seminficative in viata noastra. Te las, sa traiesti, sa experimentezi si sa iubesti mutii si surzii pentru ca numai iubindu-i iti vor deschide calea spre inima lor.
Tine cont si de cuvintele unui mare intelept:
“Judecata este ceva urat, ea ii raneste pe oameni. Pe de-o parte ii ranesti, le provoci rani, iar pe de alta iti doresti ca ei sa te iubeasca, sa te respecte. Acest lucru nu este posibil.
Iubeste-I, respecta-I, si poate ca iubirea si respectulii vor ajuta sa schimbe multe din slabiciunile lor, multe din esecurile lor, deoarece iubirea le va da o noua energie, un nou rost, o noua putere.
Iubirea le va da radacini adanci pentru a se putea impotrivi vantului puternic, soarelui fierbinte, ploilor grele.’’-Osho
P.S
Fii si tu un cameleon al cuvintelor.! Vino cu noi la Arsenal Park Orastie!
Cristina Miculete
Trainer dezvoltare personala, Life coach
www.artafeminina.ro
www.selfdiscovery.ro
Etichete: adaptare, comunicare, cuplu, descoperire, limbaj


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1794 citiri |
| Ana Barton 1486 citiri |
| Very Happy 919 citiri |
| Doria Niculescu 847 citiri |
| Cristina Corpaci 576 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 373 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 238 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7192 citiri |
| Ana Barton 6191 citiri |
| Very Happy 4224 citiri |
| Cristina Corpaci 3405 citiri |
| Doria Niculescu 3381 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1651 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Noraaaaaa!!
vină repede să vezi cine a venit!
2011-05-11 19:03:35 | Raporteaza
Stiam eu ca ti-a fost dor de mine:) Mi-am pregatit deja scutul pentru imunitate:)
2011-05-11 19:08:04 | Raporteaza
Până atunci, vezi că te caută un fraier pentru nişte bani.
Ai văzut că ţi-am luat apărarea!
Dacă vrei să te ajut cu ceva să-mi spui. Am aflat acu nişte înjurături de dă-n bengă când le-o auzi.
2011-05-11 19:22:18 | Raporteaza
Multumesc Cosa. S-a rezolvat problema. Si? Ce ati mai facut, ca de cand nu ne-am mai scris , multa vreme a trecut:)?
2011-05-11 19:31:32 | Raporteaza
Păi, ce să fac, măi Cristina, uite cu fetele astea pe aici. Din ce în ce mai puţine, da’ bune toate.
Auzi, ia zi-mi şi mie, chestia asta cu Da-ti voie sa fii Tu e poezie sau ai făcut tu în realitate, că nu-mi prea dau seama cam ce ar înseamna!
2011-05-11 19:43:42 | Raporteaza
@ Cristina Miculete
Sunt discutabile sfaturile tale,intotdeauna exista exceptii la sfaturile pe care le-ai dat. Dar sa admitem ca in general ai dreptate.
Totusi nu pot sa nu remarc cat de cretin este inteleptul ala al tau.Cum sa iubesti sau sa respecti pe cineva fara sa-l judeci??!! Pai iubesti asa dea-n-sulea? Normal ca il judeci si daca verdictul este “nevinovat” abia atunci poti vorbi despre iubire sau respect. Repet, mare cretin.
Una e sa intelegi pe cineva dupa ce-l judeci si in consecinta sa-l accepti ca atare, alta sa nu-l judeci de loc. Diferenta este de la cer la pamant.
2011-05-11 19:52:53 | Raporteaza
deloc
2011-05-11 19:53:37 | Raporteaza
@Cosa Nostra: Am facut eu. Sa-ti explic. Adeseori in cuplu se intampla ca partenerii sa nu vorbeasca unul cu celalat deschis. Cand unu ii zice ceva, celalat inghite in sec. Se intampla acest lucru mai ales in cazurile in care sa zicem , cand ai fost mic ti s-au tot repetat mesaje de genul: Tu mai bine taci, nu stii nimic, esti mic, nu ai dreptul la o parere. Acel copil care a primit aceste indemnuri , este foarte mare probabilitatea sa devina un adult introvertit, care nu-si comunica gandurile, emotiile, sentimentele, se interiorizeaza si tine in el absolut tot.Asa ca cel mai bine si mai sanatos este ca atunci cand ai o nemultumire vis-a vis de comportamentul partenerului sa-si spui. De exemplu: Uita care e treaba eu sunt deranjat de faptul ca tu imi vorbesti pe un ton ridicat sau Nu-mi place cand in public faci misto de mine de fata cu prietenii mei sau mai stiu eu ce altceva simti in momentul ala. Important e sa fie spus pe moment exact cand apare acea emotie de nemultumire. Sa vorbesti clar si raspicat cand ceva te deranjeaza fara sa-ti fie teama ca esti acel copil mic care nu are dreptul la parere. Ceva de genul…Cu alte cuvinte sa fii o persoana asertiva si autentica fara si sa comunici fara perdea cand ai ceva de zic. Modul cum cealalta persoana interpreteaza acest lucru nu mai e problema ta. Adreanlitera Se presupune ca atunci cand esti in relatie cu cineva, deja l-ai ales. Nu mai are sens sa incerci sa-l schimbi sau sa incepi sa-l judeci si critici toata ziua in speranta ca asa va deveni cine vrei tu sa devina. Inteleptul se refera la faptul ca atunci cand ii tratezi pe oameni cu iubire, ei lasa garda jos. Iti propun sa faci un experiment. Cand o persoana cu care interactionezi urla si tipa nervoasa la tine, tu imbratiseaz-o, sau spune-i ca o iubesti sau spune-i ca intelegi ca e nervoasa. Poti chiar sa-i faci un compliment subtil. Ideea e ca in loc sa raspunzi in acelasi mod agresiv, raspunzand cu iubire vei aplana conflictul si vei fi si un exemplu personal pentru celalat. Trateaz-o cu iubire si ai sa vezi ca va incepe sa coboare tonul si sa se calmeze.Cat despre iubire, ea nu vine in urma judecatii, parerea mea. Iubirea sanatoasa este iubirea care nu ingradeste, nu asteapta nimic in schimb.
2011-05-11 20:14:25 | Raporteaza
Iartă-mă, Cristina, am greşit, nu mai fac!
2011-05-11 20:20:55 | Raporteaza
“Cand o persoana cu care interactionezi urla si tipa nervoasa la tine, tu imbratiseaz-o, sau spune-i ca o iubesti sau spune-i ca intelegi ca e nervoasa. Poti chiar sa-i faci un compliment subtil. Ideea e ca in loc sa raspunzi in acelasi mod agresiv, raspunzand cu iubire vei aplana conflictul si vei fi si un exemplu personal pentru celalat”
Scenariu: EL (X) tocmai a fost prins de EA (Y) ca o inseala. Y urla, X ii face complimente subtile, conflictul se aplaneaza…
Cam asa?!?
2011-05-11 20:24:06 | Raporteaza
Geanina ,Ea(Y) in cazul acesta e necesar sa isi revizuiasca atitudinea. Nu rezolva nimic cu tipete si urlete, si daca e o fata cu un simt personal de sine puternic, va pleca elegant si isi va vedea de viata ei. Eventual ulterior poate avea o discutie cu el, in cazul in care si invata ceva din orice experienta, si la fel de elegant va dori sa stie, ce nevoie nu i-a indeplinit de a plecat la alta.
2011-05-11 20:28:51 | Raporteaza
“ce nevoie nu i-a indeplinit de a plecat la alta” Adica tot Y e de vina, ca nu i-o fi indeplinit cine stie ce nevoie. Iar X in loc sa poarte o discutie daca l-o fi deranjat/lipsit ceva a plecat la alta, dar are scuza. Y insa nu are scuza ca tipa si urla. De fapt nici nu cred ca tipa si urla la el, ci tipa si urla la ea, pentru ca a facut prostia sa se incurce cu un dobitoc care a sarit in poala alteia din greseala sau din nevoie. Cu plecatul elegant sunt de acord si eu. Asta dupa ce il urmaresti cu cutitul prin casa vreo douazeci de minute. Tot asa…din greseala. Sau din nevoie.
2011-05-11 21:09:47 | Raporteaza
@Cristina Miculete: Pai ,si eu ce sa zic mai ,Cristina ? Ia zi , ce sa zic eu acum ? Aud ?
2011-05-11 21:21:06 | Raporteaza
@Cristina Miculete: Sa-mi dau voie sa fiu eu ? Daca mai stiu cine sunt ! Judecata e ceva urat ? Ce ma fac eu , ca-s balanta si judec intr-una…………
2011-05-11 21:31:37 | Raporteaza
nu cred ca folosesti bine termenul jungian de introvertie – introvertul este acea persoana ale carei puncte de reper se afla in interior. asta nu inseamna ca introvertul este tacut sau timid. doar ca nu-i pasa prea mult de modelele societale. femeile sunt aproape in totalitate extroverte, de exemplu. daca le dai un test nu scoti mai mult decat sabloanele etice de scoala generala.
cred ca te inseli si cand afirmi ca poti sa rezolvi orice problema de cuplu prin comunicare. daca lipsa ei (a comunicarii) nu a impiedicat un cuplu sa se formeze de ce ar avea un rol in mentinerea lui? ce anume te face sa crezi, pana la urma, ca un cuplu poate fi reparat? din toate studiile de caz pe care le-am citit reiesea ca terapia si comunicarea sunt importante mai ales pentru depasirea momentului despartirii si mult mai putin pentru evitarea lui.
2011-05-11 21:48:24 | Raporteaza
Ca sa raspund la intrebarea din titlu, cuvinte. Cuvinte ce odata ajunse in gaura asta numita cap le transform in idei ce le compar cu altele care exista deja acolo. Continuand, desi nu imi sta in fire trebuie sa te contrazic. Osho asta a ajuns mare intelept observ. Poate ar trebui sa il punem in locul lui Buddha prin mai toate templele din Asia. Unul care aduna ceva filozofie orientala o amesteca cu spectacolul de balci si apoi invata pe toti cum sa isi traiasca viata. In schimbul a foarte multi bani. Cu gura lui spune ca de saraci se ocupa toate religiile doar el singur-singurel fiind destinat celor bogati. Rich-guru. Asta visezi si tu Cristina? Ceea ce citezi tu acolo la sfarsit se poate spune mult mai simplu: Lupta dintre “pentru” si “impotriva” este cea mai grava boala a mintii. Si ma opresc aici tocmai pentru a respecta ideea respectiva.
2011-05-11 21:48:42 | Raporteaza
@dr.nenea: terapia de cuplu se face cu amandoi, altfel nu mai este de cuplu, ci individuala; si de obicei se face sa ii ajute sa depaseasca impreuna problemele si sa evite divortul / despartirea
scuze, m-am bagat si eu ca musca in laptele terapeutic
2011-05-11 22:09:39 | Raporteaza
@Geanina Vlad: nah, este suficient pentru toata lumea
. parerea mea este ca terapia este buna atata timp cat lucrurile nu mai pot fi reparate in buna traditie veterotestamentara. de obicei este vorba despre traumele din copilarie. doar n-o sa te intorci in timp sa te certi cu maica-ta, sa-l troznesti oedipian pe taica-tu sau sa-ti reclami invatatorii. daca insa un cuplu nu mai face sex mi se pare o prostie sa compensezi cu discutii, plimbari de mana prin natura si acupunctura. daca nu vrei sa accepti evidenta cel mai bine este sa te pregatesti pentru o perioada de dusuri reci. si mai practic ar fi sa-ti faci un cont separat pentru ca sigur o sa ai nevoie mai tarziu de detectiv privat si avocat. eu stiu ca lucrurile astea vin in contradictie cu fanteziile populare dar exista cativa indicatori de functionare ai unui cuplu si comunicarea nu este printre ei sau, in fine, nu este asa de importanta.
2011-05-11 22:35:29 | Raporteaza
Dr Nenea, apreciez opinia dumneavoastra. Nu stiu daca am spus ca poti rezolva orice problema de cuplu prin comunicare, am spus ca multe dintre acestea apar in urma un comuncari proaste. Pana la urma de aici pleaca si alte cauze.Nu cred ca un cuplu se formeaza in lipsa comunicarii, chiar daca ea la un alt nivel, totusi exista.Raportul intre doua persoane se creeaza prin comunicare, fie ca ea este verbala, sau non verbala, la nivel constient sau inconstient. Cu totii comunicam, facem parte dintr-un sistem. Cat despre faptul ca este o regula cum ca introvertitului nu-i pasa de modelele din societate, nu stiu ce sa zic Nu ati cunoscut nici o persoana intoveritia care totusi perpetueaza modele din societate? Apoi bineinteles ca nu toate cuplurile pot fi reparate, ca sa va citez. Mai sunt si alti factori care duc la ruptura intr-o relatie. As mai avea o precizare, nu cred ca intraversia si extraversia au vreo legatura cu sexul. Daca esti femeie nu inseamna neaparat ca esti extrovertita.
2011-05-11 22:53:43 | Raporteaza
@dr.nenea: Discutia asta este fooooarte lunga!
Faptul ca unul dintre parteneri poate avea anumite probleme din copilarie este doar un ac in carul cu potentiale probleme de cuplu. Si oricum, problema lui se rezolva cu terapie individuala, nu de cuplu.
Daca un cuplu nu mai face sex, poate fi semn pentru o mie de probleme diferite, care nici macar sa nu aiba legatura directa cu viata lor sexuala propriu-zisa. Poate nici nu se pune problema in cazul respectiv de a compensa cu ceva lipsa sexului sau de a se afla in negare legat de aspectul asta. Depinde de valorile lor impartasite ce loc si importanta confera sexului in economia relatiei.
Comunicarea este foarte importanta, dar NU suficienta. La ce indicatori de functionare a cuplului te gandeai? Chiar sunt curioasa!
2011-05-11 23:05:53 | Raporteaza
mesajul meu a fost cam abrupt dar in nici un caz nu trebuie interpretat ca o lipsa de respect fata de meseria dumneavoastra. sunt de acord ca exista comunicare in absolut toate interactiunile umane (si nu numai). cred ca notiunea de introversie a fost mult simplificata in momentul in care a patruns in uzul comun. o sa va dau doua citate:
“la blesure qu’il se fait avec sa propre flèche indique donc en premie lieu un etat d’introversion. ce qui signifie nous le savons déjà: la libido plonge dans «sa propre profondeur» [...] et trove là-bas, dans l’obscurité, un substitut du monde d’en haut [...]“, c.g. jung “métamorphoses de l’âme et ses symboles”
“quiconque (l’extraverti) est essentiellement polarisé par «les autres», quiconque ayant «les autres» pour unique objet de predilection et de préoccupation [...] – conclura de tout ce qu’il dut et put s’appropier [...] de soi même: «ainsi donc, voila comme sont… les autres»”, c.g. jung “dialectique du moi et de l’inconscient”
2011-05-11 23:43:11 | Raporteaza
buna,
am nimerit pe site-ul asta din intamplare si mi se pare destul de interesant articolul lui cris… vreau si eu sa-mi dau cu parerea referitor la cateva chestiuni din subiect.
-daca unii sunt mai surzi sau mai muti… atunci cum “sa-si dea voie sa fie ei insisi”? – daca asa au crescut, asa sunt – cu greu schimba un om ceva la el, si mai ales in zilele astea. (in ziua de azi se exagereaza niste lucruri, cu expresii de genul: reinventeza-te! fii tu insuti! sau da-ti voie sa fii tu! – toate astea nu fac altceva decat sa creasca peste o masura normala increderea in noi, ne fac mai mandrii in orbecaiala noastra si nimic mai mult -> nu exista un viitor bun pentru o treaba dintr’asta)
-sunt de acord cu tine ca zilele astea sunt niste probleme de comunicare intre oameni, dar astea nu pleaca decat de la societatea in care traim.
-eu sunt de parere ca daca ai rabdare un mut/surd poate deveni vorbaret/ascultator la ce nivel vrei tu – evident este nevoie de o strategie, aici este treaba fiecaruia si tine de imaginatia fiecaruia. ce? tu cand te-ai nascut ai putut sa canti inainte sa vorbesti? si parintii tai au avut rabdare si imaginatie cu tine pana ai inceput sa vorbesti, zi-mi daca gresesc undeva. cat au avut rabdare?… asta numai ei stiu.
-si, acum referitor la acea mica mandrie de sine, dragoste de sine exagerata de care aminteam ceva mai sus… se vede clar ca nu esti singura persoana pe care o cunosti
la fel cum parintii tai te cunosc pe tine si tu ii cunosti pe ei. simplu.
-legat de mosuletul ala, Osho, eu o sa-i zic mosulet. deci, legat de ce zice acest mosulet, eu nu sunt de acord. eu cred ca de judecat, judecam in fiecare moment, toate lucrurile. doar nu o sa pretinzi ca ai minte goala cand cazi pe jos dupa ce ti-a pus careva o piedica. nici mos’ osho nu poate sa pretinda asta. iti spun eu ce vei face, o sa ii zici ceva de dulce lu ala care ti-a pus piedica (adica l-ai si judecat, chiar inainte sa deschizi gura). universul osho e la osho acasa, si noi nu suntem la el acasa, ci noi suntem aici, pe pamant, la noi acasa – trebie sa mai si pedepsesti, trebuie sa mai si fii pedepsit (chiar daca tu nu stii de ce, vezi cand erai copil.. sa nu crezi ca nu mai esti copil!) -ca sa ajungi sa pedepsesti este normal ca judeci ceva, un lucru, pe cineva. -cred ca osho vrea sa zica sa nu-i mustri “prea tare” si de fata cu altii pe aia pe care ii judeci, ca-i ranesti… -prin urmare “Judecata este ceva urat, ea ii raneste pe oameni” = “Mustrarea (usturatoare) in fata altora, ii raneste pe oameni”…. asa o vad eu, e o exagerare a normalitatii… si nu e buna, ranile sufletesti nu merg su pastile din lumea asta….
-mai zice mosulica urmatoarele: ca-i ranesti si le provoci rani , iar pe de alta parte vrei ca ei sa te iubeasca si sa te respecte. Acest lucru nu este posibil. -eu cred ca este posibil, uitate la pamantul/existenta/lumea/universul asta si la noi/oamenii. deci exista si functioneaza. -mai in gluma mai in serios, e si o dreptate evidenta in ce zice… dar sensul e mult prea larg in comparatie cu veriga lipsa.
-si urmeaza: iubirea le va da radacini… (poezie)
-noi care ne-am nascut poeti…
)) hahaha
-eu nu inteleg nimic din citatul ala al lui Gerard – are darul de a spune ceva fara sa spuna nimic, ce vrea sa zica?
-in concluzie: trebuie sa judeci (lucrurile, faptele, oamenii) – daca ai ceva de spus, spune intre patru ochi si omoara toata rautatea din fasa. apoi, judecand ajungi la concluzii – astea sa fie reprosurile tale (tre sa ai si ceva reprosuri, fara reprosuri esti perfect, lucru de care esti departe). apoi ai o minte intreaga sa vezi la ce concluzii ai ajuns, sa realizezi (pe cat posibil) ce ai facut si ce urmeaza sa faci. imaginatia, imaginatia este buna cu masura. proiectiile sunt pentru marile ecrane.
-sper ca nu am sarit de la o idee la alta prea haotic…
-ar mai fi ceva, ai zis tu acolo: Aspiram in viata noastra sentimentala la conexiune cu partenerul dincolo de atractia sexuala, aspiram la intimitate [...] avem o nevoie imperiala de a comunica. -acum, din dex online: INTIMITÁTE, (3) intimități, s.f. 1. Calitatea a ceea ce este intim; prietenie bazată pe legături strânse. ♢ Expr. A trăi (sau a fi) în intimitatea cuiva = a avea legături strânse (de prietenie) cu cineva, a face parte dintre cunoștințele apropiate ale cuiva. ♦ Profunzime, adâncime (a unui sentiment, a unui gând etc.). 2. Cadru limitat, cerc restrâns, familial. 3. (La pl.) Lucruri, chestiuni personale. – Din fr. intimité.
-eu cred ca ne nastem cu toate astea…
-daca, cumva, calitatea a ceea ce este intim este sexual (vezi INTIM tot pe dex online) atunci te repeti – asa ca am considerat celelalte sensuri, mai ales ca pomenesti si de comunicare.
-deci pe toate astea le avem de cand ne pe lumea asta… probabil cautam noi intr-o directie gresita sau lucrurile au capat un alt sens.
cu bine, m
2011-05-12 01:18:33 | Raporteaza
“Cand vorbesti cu el deschideti nu numai urechile ci deschideti inima” – citat din text. Având în vedere că e pers. II singular – tu vorbesti cu el, oare nu ar fi trebuit să scrii deschide-ți urechile, deschide-ți inima?
2011-05-12 07:42:02 | Raporteaza
Andreea: Pfoaaa. Veni. Vidi. Fugiiii!
2011-05-12 17:57:09 | Raporteaza
Este o dilema dar ce e de spus despre Recordul de apeluri la 112 dupa emisiunea de a seara de la Realitatea tv! afla tot aici: irealitatea.net../
2011-05-13 02:24:03 | Raporteaza
Intrebarea este valabila pentru orice fel de relatie, fie ea de cuplu, colegi, parinte-copil, necunoscuti, profesor-elev, etc.
2011-05-16 15:02:00 | Raporteaza
Miculete, ai fost repetenta-n generala? Ca io te-as fi picat cu brio, mai ales cand scoti din tine agramatisme precum “Cand vorbesti cu el deschideti nu numai urechile ci deschideti inima”…
Tu ai vorbit de mi-ai infundat imediat urechile. Tzusti pe-o gramatica si treci apoi sa te ascult. Sa vaz daca te trec.
2011-05-17 10:00:30 | Raporteaza