| | Vreţi democraţie? Vă dau democraţie!vezi toate articolele de Habarnam14 aug 2011 la 10:14 45 comentarii 1947 vizualizari. |
Peste tot la televizor se vorbeşte despre disoluţia statului, despre problemele pe care le are România ca stat corupt şi blocat în mocirla asta care este, vorba cântecului. Şi nimeni nu poate debloca, dom’le situaţia. Nimeni nu poate schimba clasa politică, nimeni nu poate reforma justiţia coruptă, nimeni nu poate aduce poliţia pe drumul cel bun, şi mai ales, dar mai ales nimeni nu poate trezi cetăţenii din starea asta de lehamite şi dezinteres bolnav în care se află.
Ne găsim ca simpli cetăţeni blocaţi într-o stare de compromis total, într-o situaţie de ipohondrie morală vicioasă, într-un amalgam de lene constatativă şi văicăreală mioritică în care concluzia fără echivoc este una singură, boldată, subliniată şi îngroşată la maxim: “asta e”. Asta e situaţia, asta e clasa politică, asta e justiţia, dar mai ales, cea mai gravă dintre toate concluziile, “asta e democraţia”.
Nimic mai greşit. Democraţia este situaţia în care poporul se autoconduce prin reprezentanţi, termenul fiind în totală antiteză cu “dictatura” în care trăim astăzi. Trăim o dictatură a clasei politice pe care ne încăpăţânăm să o vedem ca pe o masă amorfă, trăim într-o ţară în care justiţia e o noţiune abstractă lipsita de substanţă şi de concreteţe, trăim într-un stat poliţienesc în care legea şi-o face infractorul cot la cot cu organul, trăim o dictatură a compromisului, a uzurii, a resemnării totale. Nu trăim în democraţie, asta să fie clar.
Am putea să trăim în democraţie? Da, bineînţeles. Important e să vrem.
Primul principiu pe care un stat democratic trebuie să-l îndeplinească este acela de egalitate în faţa legii. Se întâmplă asta în zilele noastre? Nu. De ce? Pentru că cei care sunt puşi să vegheze legea sunt primii care o încalcă. Păi hai să-i schimbăm. Cine sunt cei care trebuie să vegheze la respectarea legii? Poliţiştii. Putem noi să-i schimbăm? Nu, pentru că sunt numiţi. Pe criterii de competenţă sau pe alte criterii, ei sunt numiţi în anumite funcţii. Da, dar pe ei nu-i verifică nimeni? Ba da, şefii lor. Şi? Păi şi ei sunt numiţi politic şi o mână spală pe alta ş.a.m.d.
Atunci ei trebuie aleşi în functiile de conducere. Cetăţeanul din Răscăuţi trebuie protejat de poliţia comunală la fel cum şi victimele din Deta trebuie protejate de către poliţia orăşenească. Sunt ele protejate? Nu, pentru că trăim într-o dictatură a clasei politice, nu într-o democraţie. În dictatură, poliţiştii sunt numiţi în funcţie. Într-o reală democraţie cetăţenii îşi aleg şefii de post sau şerifii locali din rândul oamenilor cei mai destoinici ai comunităţii. Iar dacă nu-şi fac treaba îi schimbă cu alţii mai buni.
Soluţia este la îndemâna noastră: alegerea uninominală a şefilor poliţiei locale cu posibilitatea suspendării din functie şi a înlocuirii cu altul mai performant.
Bine bine, veţi spune, lasă dom’le, că majoritatea poliţiştilor îşi fac treaba, ei săracii au dosare întregi de infracţiuni, le trimit la Parchet şi acolo infractorii scapă, primesc NUP. (neînceperea urmăririi penale). Bun, păi atunci am atins un alt punct sensibil al dictaturii în care trăim: aplicarea legilor şi a sancţiunilor aferente. Cu asta se ocupă procurorii si se ocupă foarte bine. De-aia avem zeci de corupţi în închisoare, de-aia avem zeci de jmekeri cu maşini de lux arestaţi şi băgaţi la zdup, pentru că procurorii sunt numiţi în funcţie. Şi cine-i verifică pe ei? Păi şefii lor, care o mână spală pe altă ş.a.m.d. că doar toţi sunt numiţi politic.
Soluţia: procurori judeţeni aleşi uninominal. Şi dacă nu-l bagă la zdup pe jmekerul care a omorât cetăţeanul pe trecerea de pietoni, jos cu el. Altul mai gras, că p-ăsta l-am ras. Adică ce mama naibii, noi sesizăm procurorii şi ei să nu facă nimic?
Da, veti spune, dar la noi cetăţenii nu prea sesizează. Se uită lung la infracţiuni şi nu anunţă organele de control, ba mai mult unii se fac şi vinovaţi de tăinuire. Că stau ca muţii şi nu mişcă un deget, întorc capul în partea cealaltă şi îşi văd de drum. Că vorba aia, lor ce le iese la socoteală? Adică ce, eu ca cetăţean să anunţ şi apoi să vină organul de control să-şi ia şpagă? Să încurajez corupţia şi şpăgarii ???
Măi cetăţene, să ştii că ai dreptate la faza asta: în România dacă anunţi OPC-ul rişti să vină agenţii în magazin cu mâna goală, să dea amenda minimă şi să plece cu sacoşele pline. Păi atunci cetăţeanul trebuie să fie cointeresat sa se respecte legea si astfel se rezolvă şi un alt principiu democratic, şi anume sesizarea cazurilor de încălcare a legii.
Soluţia: o lege prin care orice cetăţean care sesizează un organ de control încasează jumătate din cuantumul amenzilor date. Adică merge de mână cu organul de control, semnează procesul-verbal de constatare ca martor, agentul economic primeşte amendă de 5.000 lei iar cetăţeanul vigilent primeşte o chitanţă de 2.500 lei, bani pe care-i ridică a doua zi de la finanţe drept recompensă pentru respectarea legii. În atari condiţii parcă se merită să respecti legea, nu?
Ei bine, cam ăstea ar fi 3 condiţii pentru îndeplinirea dezideratului democraţiei corecte în România. Bineînteles, mă aştept la muuulte lamentări mioritice şi explicatii de ce nu se poate, dar înţeleg si de ce: multor români le convine marasmul în care se scaldă pentru că mulţi sunt în ilegalitate. Nu vor de fapt o situatie în care ei să decidă cine-i conduce cu adevărat, nu vor să se respecte legea pentru că asta presupune ca ei s-o respecte în primul rând, nu vor să aleagă poliţişti şi procurori pentru că n-ar mai avea pe cine să dea vina.
De fapt mulţi români nici nu vor democraţie. Pentru că adevărata democratie presupune responsabilitate:
http://www.trilulilu.ro/mamosu/c97e6cdc1815f4
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe TwitterEtichete: clasa politica, democratie, justiţie, lege, poliţie


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1790 citiri |
| Ana Barton 1485 citiri |
| Very Happy 916 citiri |
| Doria Niculescu 845 citiri |
| Cristina Corpaci 575 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 370 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 238 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7188 citiri |
| Ana Barton 6190 citiri |
| Very Happy 4221 citiri |
| Cristina Corpaci 3404 citiri |
| Doria Niculescu 3379 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1648 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
primele doua sunt bune, de acord cu ele. Cea de-a treia propunere mi se pare amuzanta, mai ales chestia cu banii a doua zi…pai statul s-ar putea sa nu incaseze amenda respectiva nici intr-un an
2011-08-14 11:43:55 | Raporteaza
Exemplul zilei: scandal la Iaşi cu cuţite. Poliţia va face o anchetă, bla bla…
Şeriful local (şeful Poliţiei Iaşi) ar trebui schimbat. Iar dacă cei cu antecedente nu sunt băgaţi la puşcărie, atunci Procurorul Judetean din Iaşi ar trebui schimbat.
Momentan este o anchetă în curs. Rezultatul se cunoaşte deja. Ha, ha
2011-08-14 12:27:53 | Raporteaza
@misHu: fără cea de-a treia (implicarea directă a cetăţeanului în respectarea legilor) nu există democraţie. Pe de altă parte bani sunt la finanţe dintotdeauna, asta să ştii tu de la mine
2011-08-14 12:47:15 | Raporteaza
“adevărata democratie presupune responsabilitate”
Isi asuma cineva responsabilitatea pentru asta?
Sau o dam anonima?
2011-08-14 13:32:56 | Raporteaza
“alegerea uninominală a şefilor poliţiei locale”
se desfinteaza posturile de politie din comune. Intr-un oras nu ai posibilitatea sa alegi seful politiei. Ce, faci referendum? La nivel de comuna s-a putea implementa teoria. In fine… separarea puterilor in stat. Asta e secretul.
“oluţia: procurori judeţeni aleşi uninominal. Şi dacă nu-l bagă la zdup pe jmekerul care a omorât cetăţeanul pe trecerea de pietoni, jos cu el. Altul mai gras, că p-ăsta l-am ras. Adică ce mama naibii, noi sesizăm procurorii şi ei să nu facă nimic?”
nici asta nu-i posibil. Chiar daca exista coruptie berechet.. vox populi inca functioneaza pe principiul “sa-l ardem pe rug”. Cetateanul (in general) nu are datele concrete ale problemei.
2011-08-14 13:53:35 | Raporteaza
“Soluţia: o lege prin care orice cetăţean care sesizează un organ de control încasează jumătate din cuantumul amenzilor date. ”
nu suntem in comunism sa ne sifonam. Am ajunge o tara de vanatori de recompense.
2011-08-14 13:55:03 | Raporteaza
@Adrian G: #4: cum adica se desfiinţează posturile din comune?
Doi: “Cetateanul (in general) nu are datele concrete ale problemei.” …în schimb le are acum pe cele mai evidente cazuri dovedite negru pe alb (sau cu camera de filmat) şi n-are ce să facă. O fi mai bine aşa, nu?
#5: nu suntem in comunism sa ne sifonam. Am ajunge o tara de vanatori de recompense
În ţările civilizate sifonatul este la mare cinste. Danezul te sifonează dacă arunci gunoiul unde nu trebuie fiindcă vrea un oraş curat, finlandezul te sifonează dacă eşti în concediu medical şi munceşti acasă pentru că medicalul tău este plătit din banii lui, suedezul te sifonează dacă mâzgăleşti o băncuţă în parc pentru că ea este plătită din banii lui ş.a.m.d. Numai la noi să sesizezi organele de control este o cutumă apăsătoare. Cei mai cinstiţi cetăţeni ai planetei, dă-ne dreak de deontologi ce suntem!!!
Adriane, eşti un român sadea, d-ăla de la mama lui. De-aia bag seamă că nici ţie nu-ţi place democraţia aplicată.
2011-08-14 14:27:00 | Raporteaza
@Habarnam: “@Adrian G: #4: cum adica se desfiinţează posturile din comune?”
o sa fie patrule zonale pe viitor.
“Numai la noi să sesizezi organele de control este o cutumă apăsătoare.”
Noi avem o istorie in care abuzurile erau litera de lege. Securitatea ne-a bagat pumnul in gura destul. Mai bine ne-ai lasa sa ne relaxam oleaca.
2011-08-14 14:34:56 | Raporteaza
inca vreo 30 de ani. Ca sa echivalam cu perioada abuzurilor. jumi-juma. 50 de ani de comunism si 50 de democratie. Da’ nu o sa dureze atata.. stai linistit.
2011-08-14 14:47:37 | Raporteaza
@Adrian G: V-aţi relaxat destul. Ne-am relaxat destul.
Relaxarea este echivalentul indolenţei mioritice. Aşa se relaxa şi ciobanul care astepta duşmanii să mi-l omoare în loc să ia măsurile de rigoare.
Pe de altă parte una este dictatura comunistă din trecut alta este dictatura legii, lege la care veghează cetăţeanul de rând. Abuzuri? Ce abuzuri? Abuz de lege?
2011-08-14 15:13:34 | Raporteaza
@Habarnam: si pe mine ma revolta statul degeaba. Faptul de a astepta aiurea in locul actiunilor pragmatice. Dar si asta inseamna oarece profunzime. Adica: romanul se raporteaza la eternitate – realitatea este un fix-pix. Dar chestiunea in cauza oscileaza.
Ai dreptate in legatura cu “roman autentic”. In mine se afla si temperamentul pragmatic si spiritualitatea abisala. Fiecare ma ia in suturi dupa cum doreste. Adica: pe harta temepramentelor is o struto-camila – poporul roman e struto-camila.
“V-aţi relaxat destul. Ne-am relaxat destul. ”
inca putin… si… gata
2011-08-14 15:25:14 | Raporteaza
@Habarnam: Nu-i personaj mai nedreptatit decat ciobanul cu pricina. Cel putin in varianta care ne este bagata pe gat din frageda pruncie, omul zice clar : si DE-O FI sa mor”, ceea ce nu inseamna decat ca nu excludea eventualitatea, data fiind disproportia de forte. Drept care dadea si el niste indicatii pentru situatia respectiva, ca omul gospodar. Povestea nu ne spune mai departe nimic, n-o sa stim niciodata daca, averizat fiind, omul n-a izbit niste sanatoase bate ciobanesti in capul agresorilor.
2011-08-14 16:09:50 | Raporteaza
Pot confirma astfel de situatii prin patania ce imi este dat sa o traiesc in ulimile 10 luni.Am trecut in c.o. din anul 2010,prin municipiul Arad,vizitand zona centrala la o ora rezonabila zic eu,aproximativ 22.La un moment dat am auzit un strigat de ajutor si privind in directia respectiva am obsrvat cum un tanar tragea de poseta unei femei in varsta.Nu am putut sta deoparte intervenind si punand mana pe infractor imediat dupa ce o doborase la pamant pe victima si incerca sa se faca nevazut cu poseta acesteia.Am ajuns cu el la Politie si de aici am zis ca am incheiat acest episod.NU NICI PE DEPARTE.Cutoate ca am consemnat declaratia si p.v. de conducere in teren dupa apr.30 de zile am primit a citatie la domiciliu in Braila ptr. a ma prezenta la biroul cercetari penale ptr.oconfruntare deoarece autorul nu mai recunoaste fapta.PE CHELTUIALA MEA AM EFECTUAT cinci convorbiri telef cu ofiterul respectiv anuntandu-l ca na pot veni datorita obligatiilor de servici si a distantei care trebuie parcursa.In final am primit citatie si de la procurorul de dosar,ptr.ca nuam mai raspuns la inceputul anului am fost sanctonat contraventional.Am facut contestatie si sunt la al doilea termen.Acum am primit citatie pentru a fi audiat ca martor in proces la jud.Arad.Am luat legatura cu judecatorul dev serviciu relatandu-i intraga poveste si intreband daca in astfel de situatii se deconteaza deplasarea.Raspunsul afost ca se prevede vacest drept insa nu cunoaste in cariera sa ca cineva sa fi primit acest decont.NU CUNOSC DEZODAMINTUL
2011-08-14 23:25:43 | Raporteaza
Neah, pestele de la cap se-mpute, iar daca incepi sa-ti alegi corect politaii si procurorii, si sa aplici justitia dupa criteriile normale, jumatate din clasa politica ar intra la zdup. Or asta nu se poate dom’le, ce fel de stat ar mai fi ala in care alesii neamului sa fie cremenali?
Cat despre cetateanul vigilent si paracios, sa fim seriosi. Le dai idei oamenilor. Si ti-ar crea toti infractiuni doar ca sa puna si ei mana pe malai. Nu stii cum e romanul?
2011-08-14 23:30:36 | Raporteaza
Da, problema suntem noi cetățenii care îi acceptăm pe cei sus-puși. Toți cei sus-puși profită de acest defect al românilor de a nu se sesiza vis-a-vis de situațiile care ies din tiparele democrației. Dacă românii de astăzi ar fi trăit undeva între secolele XIX-XIX atunci România ar fi avut o altă soartă mult mai tristă. Sau jertfit de pomană strămoșii. Mulți de astăzi nu merită să fie liberi…cu situația sclavilor din antichitate s-ar mulțumi. Prea multă comoditate din partea noastră ( a românilor). Mulți dintre noi nu mergem nici la vot ce să mai vorbim de participarea la proteste…
2011-08-15 08:50:01 | Raporteaza
@dan:
Amice, vrei sa-ti spun ceva?
Considera-te norocos, ca infractorul nu te-a acuzat (inca) de lovire, vatamare sau sechestrare, chestii penale de altfel, asa ca scoate repede banii si du-te acolo unde esti chemat, ca e o datorie civica, atata timp cat esti citat doar ca martor!
Si nu uita ca legea , in Romania, e facuta de infractori pentru a-i apara pe infractori.
2011-08-15 11:21:55 | Raporteaza
@ Habarnam
Nu credeam ca esti in stare si de idei geniale, dar propunerea 3 este de asa natura. cu un singur amendament: daca un cetatean face o reclamatie si se dovedeste a fi rea vointa, atunci el va trebui sa primeasca o amenda grasa din care reclamatul sa ia jumatate. Si 50% pentru reclamant e cam mult. As merge pe un maxim 30%. In rest propunerea ta ar trebui pusa in practica de maine.
Prpunerea cu alegera sefului politiei locale nu e tocmai corecta. Gandeste-te cum si-ar aleg seful politiei localnicii din comunele de langa granita. Alea cu multi vamesi. Te-ai prins?
Inca o data, felicitari pentru propunerea trei, e atat de buna ca nu ma mai iau de tine cu analfabetii tai din link.
2011-08-16 02:18:13 | Raporteaza
“Soluţia este la îndemâna noastră: alegerea uninominală a şefilor poliţiei locale cu posibilitatea suspendării din functie şi a înlocuirii cu altul mai performant.”
unde e solutia la îndemâna noastră?
De fapt multi români nici nu vor democrație. Pentru că adevărata democratie presupune responsabilitate:
Majoritatea bugetarilor ar trebui sa plece, putini și buni, mai putini bugetari – mai puține taxe, daca mai scot și asistații e super. Oricum noi spunem și ascultam povesti, ar trebui asa, ar trebui altfel, nici una nu se va împlini asa ca
cine vrea sa mai asculte …o parere, doua, merge de pierdut timpul. (PS:Noi am invatat sa ne apărăm inclusiv de sistemul defectuos)
2011-08-16 10:33:26 | Raporteaza
Zic si eu, nu dau cu paru’ : a merita nu e verb reflexiv, deci nu e corect scris “se merita”. In rest… nu prea sunt de acord cu tine…. asa pot propune referendum si pentru medicul de la spital ( ca si ala ia spaga) sau pentru profesorul de liceu a lu’ fi-miu (ca nu-mi place de el ca mi-a cerut 50 lei ora de meditatii). Solutiile sunt in alta parte doar ca este foarte complicat de rezolvat peste noapte. Am mai spus eu undeva p’aici: totul pleaca de la educatie. ” Un popor isi are liderii pe care ii merita”. Cat timp maneaua, jeep-ul de neam prost si vila faronica sunt un deziderat pentru cel putin 70% din conationali nu ai ce sa ceri de la liderii acestui popor.
2011-08-16 10:59:16 | Raporteaza
@adrenalitera: propunerea 3 o vehiculez pe net încă din 2007, de când era Tăriceanu prim-ministru şi am trimis-o la TOATE partidele (si ălea neparlamentare) cu lux de amănunte să o facă lege organică s-o depună direct la comisia juridică. Le-am explicat clar: bă, care o pune în practică nu numai că are votul meu dar mă are de avocat pe următorii 5 ani!!! Şi când îmi intră o chestie chiar pun pasiune.
Am primit un singur mail cu răspuns, şi ăla foarte înţelept: de la PNG-CD, cu propunerea să-mi dea liste de adeziune să-mi fac organizaţie. Bine bine, dar iniţiativa legislativă o susţineţi? N-am primit niciun răspuns, nici în ziua de azi.
2011-08-16 11:34:48 | Raporteaza
@ Habarnam
Pacat. In mine ai un sustinator. Poate o punem de-un partid. Doar ca, obligatoriu, statul e rupt de biserica, sa nu te prind ca vrei altceva.
2011-08-16 11:50:56 | Raporteaza
sa inteleg ca ceea ce vreti voi este sa fie alesi prin vot sefii de politie si procurorii?asta este o idiotenie.de parca faptul ca au fost alegeri uninominale 2008 a dus la o improspatare a guvernarii si a sistemului politic.
si in al doilea rand cine sa ii aleaga, poporul?pe ce criterii?de unde stiu eu sau tu care politist ar fi un sef de politie bun si in ce masura pot eu cuantifica cat de bine isi face treaba un procuror?
asta este solutia?alegerile?pai atunci de ce nu merge bine tara bre?ca nu pricep.de ce e corupt sistemul politic si de acolo mai toate?alegeri nu am avut?
2011-08-16 12:03:52 | Raporteaza
@ octa
Care voi? Doar Habarnam vrea chestia cu localele. I-am spus si eu si altii ca e o tampemie.
2011-08-16 12:16:40 | Raporteaza
problemele romaniei nu se trag de la nu stiu ce oameni din cucuietii de vale care au bande de talhari mana in mana cu politia.si care duc uneori activitati infractionale conduse chiar de politie.
alea nu sunt cauze sunt efecte.sunt efectele unui sistem corupt care ii impinge la asemenea fapte.spre ex in orasul hunedoara exista unul dintre combinatele siderurgice alea imense de pe vremea lu rasposatu’.dupa 89′ prima sarcina a fost sa il privatizeze..logic
l-au privatizat dar in schimb au pornit in democratie fara un mediu fiscal bun.ca deh important era sa praduiasca ce a strans ceasca si dupa cum sustin unii si intelegerile ce le-au facut cu ”tarile” cu interes in zona.as ca au venit tot felul de firme si l-au schingiuit si vandut pe bucati au dat oamenii afara si au plecat nastingheriti.uite asa s-a daramat unul dintre cele mai mari combinate siderurgice din romania.
de atunci se spala bani prin ruinele combinatului.”mafia fierului vechi” ca deh are iz de romania.acuma ce s-a intamplat cu oamenii?pai locul celor care au migrat au fost ocupate de cartiere intregi de tigani care traiesc de pe urma fierului vechi.si desi unii sunt infractori marunti altii si-au pornit intregi afaceri ilegale inclusiv trafic de carne vie toate mana in mana cu politia ba chiar avand si ‘’sefi” in uniforma.
acuma ziceti voi cine e de vina?oamenii care saracii au ramas fara locuri de munca si fara speranta in viitor,oamenii care au fost sugrumati de migratia de tigani,politistii si oamenii politici zonali care au vazut oportunitatea intr-un oras mort.pentru ca atunci cand un oras indstrial moare e mort.ca e greu sa faci tranzitia la agricultura cand orasul e inconjurat de industrie nu?adica bani de unde ca degeaba iei taxe daca nu produci nimic.
eu cred ca zicala pestele se impute de la cap e mult mai valabila in situatia curenta.si ca lucrul care l-am primit in democratie este tocmai acela de a inlocui pe cei iresponsabili pe cei ce nu isi indeplinesc sarcinile pentru care au fost alesi si pentru care sunt remunerati.dar traim in capitalism care nu este nimic altceva decat un comunism in care dictatori sunt banii.deci nici o legatura cu democratia
2011-08-16 12:28:08 | Raporteaza
@ octa
Normal ca se impute de la cap. Numai ca ce nu-ti dai tu seama este ca fiecare membru al poporului are cap. Si capul ala s-a-mputit de tot. Poporul are fix conducatorii pe care ii merita.
Unde dracu’ vezi tu capitalism mai octa? Ai orbul gainilor? romania de 20 de ani traieste fix in acelasi socialism ca si inainte. salarii mari si bugetari cat cuprinde si alti asistati social care sa aduca voturi, totul pe banii catorva firme care sunt rupte de taxe si impozite. Asta e capitalism??!!! Te-ai sonat????
2011-08-16 12:40:26 | Raporteaza
@adrenalitera:
mai omule.nu salariile mari ma ne omoara pe noi ma.si nu asistatii sociali ma nesimtitu-le.nu ti-ar fi tie rusine sa spui asa ceva.ci capitalismul ma.pentru ca legile sunt facute pentru a indeplini conditiile coorporatiilor si/sau in cazul nostru firmele de constructii ale guvernantilor prin care spala banii statului ma.pentru ca legile sunt facute sa faciliteze ascensiunea unei firme sau a alteia.avem de astea in romania? da.deci avem capitalism.
si ne mai trage in jos faptul ca nu mai producem nimic.faptul ca am privatizat prea mult in conditiile unei datorii externe zero pentru ca asa a fost ordinul.pentru ca nu am incurajat taranul roman si nu l-am educat pentru aderarea la ue si ca am incercat sa sugem de pe el ce nu mai puteam produce din industrie.(industrie care a fost vanuta)deci pentru ca am prabusit agricultura si acum importam mancarea in loc sa o producem si sa o exportam.pentru ca am facut specule cu terenuri care au ramas nemuncite crezand ca va merge mereu boomul imobiliar.si acum vrem sa le vindem sa faca germania china si mai stu eu cine agricultura pe ele.
ajutorul social e 100 de lei pe luna de persoana ca sa stii si tu.iar somajul nu se mai prea ia decat in conditii speciale dar chiar daca a scazut rata somajului asta nu inseamna locuri de munca ci din potriva casnici.daca avem casnici nu avem taxe.
daca nu avem locuri de munca inseamna ca societatea nu prospera ergo nu avem taxe.deci ce sugruma sistemul ma?protectia sociala sau faptul ca nu avem locuri de munca nu avem industrie nu avem agricultura?nu ar trebui sa ti se ridice un semn de intrebare daca statul nu poate asigura protectie sociala in legatura cu ce se intampla de fapt cu statul de stagneaza si nu produce destul cat sa acopere protectia sociala si de ce in primul rand avem atatia oameni care au nevoie de protectie sociala
2011-08-16 13:01:59 | Raporteaza
@adrenalitera: Punem. Te contrazic putin: nu statul rupt de biserică, ci biserica ruptă de politic. Adică secularism în primul rând financiar: cultele nu mai primesc absolut niciun bănuţ de la stat sub nicio formă. Cine-i credincios dă banu’ din buzunarul lui, nu din bugetul public.
Mai am nişte condiţiuni:
1. Impozit pe profit progresiv în funcţie de codurile CAEN (domeniiile de activitate), adică: producători agricoli alimentari şi de medicamante, impozit 5%, producătorii de mărfuri nealimentare si constructorii impozit 10%, prestări servicii 15%, comerţ 20% si intermedieri financiare impozit 25%. Asta ca să se încurajeze producţia (model economic chinezesc) , nu jmekeriile financiare (model falimentar american).
2. Amnistie fiscală la toată lumea care-şi aduce banii în ţară, cu termen de graţie 3 luni. După aia să intre în vigoare fosta lege 18, cu averile ilicite.
3. Legea achiziţiilor publice să aibă următoarele priorităţi: 1. Made in Romania, 2. Made in UE, 3. Made in afara UE. Să cumperi produse străine cu bani publici echivalează cu subminarea economiei naţionale. Poate-aşa nişte investitori or veni la noi să şi producă, nu doar să vândă.
4. Educaţie 10% din PIB, sănătate 10% din PIB. Bani luaţi de la culte şi armată, concomitent cu restructurarea armatei (5.000 soldaţi forţă de intervenţie rapidă bine dotată e de ajuns, + restul rezervişti). Restructurarea educaţiei şi sănătăţii prin acordarea de tichete de educaţie şi de sănătate. Încurajarea concurenţei pe cele două pieţe. Astfel fiecare cetăţean cu tichetul lui îşi alege şcoala şi spitalul în funcţie de performanţe şi ofertă (pachet educaţional, pachet medical).
5. Introducerea votului cenzitar în funcţie de un prag minimal intelectual şi unul financiar. Pragul intelectual presupune minim 4 clase (votul e mai important decât permisul de conducere) şi pragul financiar presupune cotizaţii minime la bugetul de stat (cotizezi, ai dreptul să votezi, nu cotizezi, nu votezi tu pe banii mei). Votul universal e o prostie, d-aia avem EBA şi Becali europarlamentari.
6. Schimbarea statutului funcţionarului public şi trecerea răspunderii (penale şi financiare) de la persoana juridică la persoana fizică în funcţie. Adică sa plăteasca vinovatul Xulescu nu instituţia (vezi procese câştigate la CEDO si plătite din bani publici).
7. Schimbarea declaraţiei politice astfel încât minciuna electorală să fie echivalată cu declaraţie oficială cu consecinţele de rigoare dpdv juridic (fals în declaraţie)
8. Introducerea testelor JASPER în ocuparea si distribuirea posturilor bugetare. Aceste teste de personalitate vor determina profilul psihologic al functionarului public şi astfel vom elimina situaţiile în care la ghişeu te întâmpină o mutră acră de babetă nefe, iar la un birou separat o figură zâmbitoare te ajută în mod natural. Adică se poate realiza dezideratul “omul potrivit la locul potrivit” în functie de profilul psihologic (eşti făcut să lucrezi cu oameni sau cu cifre, domeniu creativ sau mecanic, etc.) Asa avem şi bugetari si cetăţeni mulţumiţi.
9. Timp de 3 ani deficit bugetar 10% imediat după aplicarea punctului 1. Concomitent TVA separat: 5% alimente si medicamente, 10% alte mărfuri, 15% restul.
10. Aplicarea timp de 3 ani a pragurilor de impozitare salarială din statele nordice (vezi Suedia, Finlanda, Danemarca), după aceea refacerea lor.
Ah, şi să nu uit, organizarea unui referendum national: sa-mi mai las plete sau să mă tund scurt?
2011-08-16 13:16:59 | Raporteaza
@octa: măi lamentabilule mioritic, eşti de la Hunedoara?
Ştii de mafia fierului vechi de la combinat?
Ştii ca procuratura nu şi-a făcut treaba?
Ştii că poliţia nu-şi face treaba?
Ai putea sa strângi semnături si sa demiti şeful poliţiei municipale sau procurorul judeţean? Şi să vă uniţi să votati altul mai bun?
Ştii că drobul de sare poate cădea în capul copilului? Şi ce faci? Te lamentezi, nu?
QED: nu vă convine bă, democraţia aplicată că n-aţi mai avea pe cine să daţi vina pentru mizeria în care vă scăldaţi. Da’ vă place al dracului de mult să vă plângeţi soarta…
2011-08-16 13:30:16 | Raporteaza
@ octa
Mare mei e harababura din capul tau.
Capitalismul autentic presupune concurenta autentica. Firmele favorizate de stat nu sunt firme capitaliste. Clar?
Am privatizat prea mult????!!! Complet gresit. Energia n-am privatizat-o. Transporturile nu. Biserica nu. Fiscul nu. Trebuie privatizat absolut tot. ala e cvapitalism. cand ai un guvern care da ajutoare sociale si are jde mii de bugetari care freaca menta, asta numai capitalism nu e. Ce dracu, credeam ca esti alfabetizat.
Daca nu muncesti pamantul statul trebuie sa ti-l exproprieze cu forta si sa-l dea cui doreste sa-l munceasca. Sa-l vanda adica. Si pe tarani ii educi daca nu le dai nicun ajutor social si dandu-le, in schimb, subventii agricole. Contra productie. daca nu banii inapoi sau puscaria.
Ajutorul social e de 100 lei pe luna. Mult, foarte mult. Si multi asistati. Basca bugetarii care freaca menta, astia tot asistati social sunt. Basca o mare parte a somerilor care pur si simplu nu vor sa munceasca.
Si de unde papucii masii ai inteles tu ca zic eu ca n-ar trebui sa existe locuri de munca? Pai ia fi tu capitalist adevarat, sa vezi cum apar: dati afara 90% din bugetari si privatizate cat mai multe institutii ale statului si oamenii se angajeaza la privat. Pe salarii mici si cu drepturi cat mai putine pentru ca firma sa poata micsora pretul marfii si sa fie competitiva pe piata. Daca e competitiva poate mari un pic si salariile, daca nu, nu. Asta e capitalism adevarat si asta este drumul spre progres. Ai inteles, socialistule imputit? Tu descrii Romania socialista de azi si spui ca este asa din cauza capitalismului? Cat de nesimtit poate sa fie un om???!!!
2011-08-16 13:33:57 | Raporteaza
@ Habarnam
N-am timp acum sa elaboram programul nostru de partid. Revin mai pe seara.
2011-08-16 13:35:21 | Raporteaza
@adrenalitera: ma dobitoaca. sa zicem ca privatizam energia.energia pe care o producem este a noastra acum si ne alimenteaza casele.daca privatizam energia si nu avem resurse atunci logic ca nu vom mai avea energie nu?deci nu vei mai avea curent ca sa pompezi la calculatoru ala tampit de pe care vb aberatiile astea.si daca privatizezi total energia spune-mi si mie cine regularizeaza pretul energiei aici si cine obliga ma corporatia sa iti dea tie roman energie daca spre ex ea e firma indineziana.cine regularizeaza ma ce face al cu energia lui si ce pret da energiei lui?
ca in cucuieti de vale nu exista ma corporatie si ala spune-mi tu mie unde munceste?de unde ia bani?ca nu poti obliga firma sa isi mute sediile la mama naibii sau sa isi aduca muncitori chinezi.si atunci dreptul la un loc de munca de unde ma?protectie sociala nu mai poti oferi ca deh statul e pa.nu produce nu poate consuma.
ok sa zicem ca le privatizezi pe toate.de unde incaseaza statul bani?de unde ofera protectie sociala batranilor?de unde o sa iti iei tu pensia?cat de mari trebuie sa puna taxele ca sa aiba resurse sa intretina toti batranii?si de fapt mai e ala stat de drept daca el nu mai are ce administra?ca nu mai ramane decat cu oamenii.atat.sa le ia lor banii care o sa treaca prin fiscul altcuiva si o sa fie administrati de corporatii.e o idiotenie si o aberatie ce spui tu si ma mir ca nu iti dai seama de asta.
e ca si cum tot ce ar produce casa mea nu ar fi al meu adica viata mea ar fi de inchiriat.munca mea nu o voi mai face pentru mine ci pentru chinezi,japonezi,germani si asa mai departe.iar resursele de pe pamant romanesc ar avea eticheta japoneza,chinezeasca etc.deci nu vor mai fi ale mele si nici nu voi mai avbea drept innascut de a beneficia de ele.munca mea tot e a altcuiva.mai pamantul mai trebuie sa il vindem si suntem oameni de inchiriat.
statul roman dispare si nu mai e suveran.si locul tau de munca va fi luat de un chinez si vom fi dati afara de pe pamantul asta.
e grele tare suntem toti contabili si conducatori de tari.dar nu pricepem ca bogatia si bunastarea unei tari nu sta in taxe si impozite ci in ce posezi si ce produci.si ca si statul traieste ca o corporatie mare doar ca noi suntem actionarii lui si nu altii.si ca noi am primit dreptul asupra pamantului astuia si resurselor lui in mii de ani de cand suntem aici.si tu vb sa iti vinzi moara care iti da painea de la gura?esti idiot si prost si nu am ce discuta cu asemenea lepadaturi
2011-08-16 14:19:15 | Raporteaza
daca ai o casa tu o vinzi si stai in chirie?
2011-08-16 14:24:56 | Raporteaza
.@adrenalitera: deci tu vrei sa ne faci din nou pe toti iobagi pe mosia altcuiva.
baga-ti ma nebunule mintile in cap.daca lumea nu munceste e pt ca nu are unde.scoate capul din biroul tau de la corporeitan si uita-te in romania ca sunt atatea orase care stau goale ca nu ai unde sa muncesti.si sunt atatia oameni care au salarii mizere ca e competitie mare pe locurile de munca existente. gandeste-te ce s-a intamplat in america in 1929.citeste si vezi ce vrei tu sa se intample.asta cauti tu.
2011-08-16 14:31:50 | Raporteaza
@ octa
Nu am timp acum sa-ti dau un raspuns pe masura prostiei tale, dar ca teme de gandire: oamenii u au loc de munca pentru ca sunt foarte pretentiosi si pentru ca oricum ii tine statul pe mancare si bautura. auzi la el: protectie sociala – prietene, nu exista asa ceva in capitalism. Acolo fie produci, fie mori. simplu si la obiect. daca vrea cineva sa-ti dea de mancare, e treaba lui. Dar nu pe banii statului.
Apoi, daca privatizezi energia, ideea nu este sa o vinzi unei singure corporatii, ci cator mai multe firme. Ca sa existe CONCURENTA. Concurenta va regla preturile, ai inteles? Si poti sa o privatizezi cu conditia sa produca in primul rand pt Romania, nu asta e problema.
Si da, iobagi. Palmasi. Cine are bani e boier, cine nu scalv. C’est la vie. Prin muca si inteligenta poti sa avnsezi. Nu prin lene si prostie.
Mai pe larg, diseara.
2011-08-16 14:46:14 | Raporteaza
@adrenalitera: poate ne spui și niște preturi la energie
Sau de ce e mai scump la regenerabile par example, de ce nu investim noi in regenerabile la nivel local? Sau cum e cu factura EON pe care n-o înțeleg nici cei mai mari specialiști.
2011-08-16 17:47:15 | Raporteaza
Legionarii au avut de mult astfel de idei, din 1999:
miscarea-legion../
Nu este frumos ca habarnam sa ii copieze sau de fapt sa i fure pe legionari in cateva din cele 10 puncte pe carea la-a scris mai sus. De fapt a si refuzat sa imi publice legatura de mai sus cat timp nu am fost logat.
2011-08-16 19:05:16 | Raporteaza
Scuze pentru cateva greseli de tastare in mesajul de mai sus.
2011-08-16 19:07:03 | Raporteaza
@ despretoti
Mai exact, ce zic legionarii si ce zice habarnam. Ca eu cred ca bati campii cand il acuzi pe autor ca ar fi copiat ceva din programul legionar. Nu ca asa avea ceva cu asta, probabil sunt puncte de bun simt acolo, asa cum sunt si in programul lui Hitler. Pe mine ma dernjeaza acuzatia de plagiat. Deci? Probeaz-o!
2011-08-16 20:10:35 | Raporteaza
@adrenalitera: Banuiesc ca nu ati citit nimic din pagina de la linkul postat mai sus. Altfel nu ati mai scrie ca trebuie sa demonstrez. Iar pagina respectiva se citeste in cateva minute…si va va impresiona profund. Mai dau inca o data linkul: miscarea-legion../ Trebuie sa faceti click pe el, pe cuvintele scrise mai sus cu maroniu-grena.
2011-08-16 20:29:36 | Raporteaza
Aoleu, legionarii mai lipseau de aici. Eu am intrat pe linkul ăla. Recunosc că n-am avut răbdare să citesc. Am citit, în schimb, cele 10 porunci ale legionarului.

Ar fi chiar amuzant. Dacă unii n-ar crede că paranoia şi moartea spiritului critic sunt calităţi.
Despretoţi: vezi că nu Habarnam hotărăşte ce comentarii se publică şi ce nu. Trebuie să fii logat ca să-ţi apară comentariile. Altfel, stai şi aştepţi să le scoată adminii din moderare.
2011-08-16 20:54:36 | Raporteaza
@despretoti: am citit şi răscitit pagina din link. Din păcate e cam multă poezie si doar o mică porţiune se justifică la modul concret-aplicativ. Nu, nu am plagiat că nu ştiam de chestia asta deşi recunosc, am cochetat o vreme cu două cuiburi legionare şi o fracţiune zonală de la Noua Dreaptă.
Asta-i prostia tipic românească indiferent de statut social sau de orientare ideologică: se bat ca chiorii pe paternitatea unei idei. Exact asta se întâmplă şi în politică: vine pesedeul dă o lege bună, o schimbă peneliştii că nu-i a lor, face un primar pedelist o investiţie bună, o opreşte următorul primar pesedist doar pentru că nu era ideea lui. Băăăă… păi până vă certaţi voi a cui e mămăliga, se răceşte şi v-o mănâncă şobolanii!!!
Nu sunt de acord cu extremiştii, dar asta nu înseamnă că nu pot sa accept anumite idei pragmatice benefice pentru societate. Pe mine ăştia (legionarii, noua dreaptă, pt mine-s cam aceeaşi chestie) m-au dezamăgit când am văzut cum îi pupă-n kur pe popi fără discriminare, numai pentru faptul că au sutană cu eticheta de ortodocşi. Iar în ce priveşte polemicile cu legionarii, adu-i aici la vorbitor că-i punem la respect: youtube.com/wat../
2011-08-16 23:05:45 | Raporteaza
Nu cred ca masura alegerii tuturor functionarilor este miraculoasa, dar dezbaterea programului si prioritatii investitilor, de catre consilierii locali cu cetatenii ar fi utila. Daca consilierii si primarii nemultumesc pe cetateni vor fi schimbati. Politia sa fie subordonata autoriatilor locale si atunci automat si ei vor fi sub autoritatea cetatenilor. Principiul stimularii materiale a cetatenilor este foarte bun si l-am sustinut si eu. Este principiul Daca vrei sa fi ajutat ajuta-te singur.
2011-08-18 00:11:01 | Raporteaza
@ despretoti
amice, am citit, n-am gasit
Vrei, te rog, sa faci un pustiu de bine si sa dai un copy-paste ca eu sunt om simplu din popor si nu le bunghesc.
2011-08-18 00:49:40 | Raporteaza
autorul are dreptate, nu-i vorba. Ca multi romani de altfel. Problema e ca orice idee trebuie implementata. “Statul”, “politia” sau orice alta institutie suntem de fapt noi. Cat mai multi oameni trebuie sa inteleaga ca nu pot trai singuri cu serviciul lor, cu familia lor cu problemele lor. Trebuie sa alocam un timp pentru “societate” incepand de la asociatia de bloc pana la orice problema. Un minim de implicare gen voluntariat sau nu stiu … fiecare ce crede – poate fi si o chestie aparent inutila un club de filatelie sau orice. Noi suntem o societate prea divizata asta e motivul pentru care inevitabil in toata istoria noastra ajungem la dictatura.
2011-08-18 09:25:53 | Raporteaza
Democratia presupune responsabilitate din partea fiecaruia dintre noi si aici este adevarata problema: vrem sa fim responsabili? ne place sa fim responsabili? nu este prea mare efortul? nu vrei dumneata sa fii responsabil si pentru mine? daca iese bine castig si eu, daca iese proft numai dumneata vei avea capul spart. Suntem un popor foarte pragmatic, nu?
2011-08-29 21:37:21 | Raporteaza