RSS Feed

The Girl Effect

vezi toate articolele de
24 Sep 2010 la 10:07 134 comentarii 1620 vizualizari.

Am preferat să las titlul în engleză şi în acest caz nu pentru că sunt snoabă sau anglofilă ci pentru că este titlul unei campanii foarte interesante ce se desfăşoară la nivel mondial. E real că pune accent pe statele foarte slab dezvoltate, cu precădere pe cele din Africa, pentru că sunt referiri şi la îmbolnăvirile cu virusul HIV, care au cea mai mare incidenţă pe acest continent. Site-ul campaniei este www.girleffect.org.

Acum ştiu ca toată lumea se întreabă ce m-o fi apucat să scriu despre Africa în condiţiile în care noi în România aveam milioane de probleme de diferite tipuri. Dar eu nu am de gând să scriu despre problemele din Africa ci despre o situaţie cu care ne confruntăm şi noi, pe plaiurile autohtone. Campania The Girl Effect se referă la tinerele de între 12 şi 14 ani care sunt obligate de familie să se mărite şi să facă copii, să renunţe la şcoala, cea care le-ar putea asigura o sursă de venit pe viitor şi care le ajută să se dezvolte normal atât fizic cât şi psihic. Cred că această situaţie sună foarte cunoscut şi dacă nu sună foarte cunoscut am să explicitez…Ţiganii (sau rromii sau cum vor ei să li se spună) nu procedează la fel în virtutea tradiţiilor???

Am descoperit această campanie pe pagina de Facebook a unui prieten american, iar mesajul primului spot m-a lăsat fără cuvinte. 

Nimic spectaculos la nivel vizual dar mesajul pe care îl transmite, pe cât de simplu şi logic şi arhicunoscut de fiecare dintre noi pe atât de pătrunzător.

Al doilea spot a apărut de vreo săptămână dar am apucat să îl văd de abia azi. Evident, pentru că în ultimele zile au apărut relativ multe articole despre fetele de ţigani care se mărită foarte devreme şi fac copii la fel de devreme, nu am putut să nu mă duc cu gândul la realităţile autohtone.

De ce nu se mobilizează şi la noi asociaţiile rromilor/ţiganilor să ducă o astfel de campanie??? De ce nu îi educă în sensul în care o astfel de tradiţie de a-ţi mărita fata la 12-14 ani este nocivă??? Cum ar putea ei să fie acceptaţi de societate când ei sunt primii care se delimitează din cauza faptului că nu se pot integra pentru că nu vor şi pentru că păstrează nişte reguli ce se puteau aplica în perioada medievală când totul se întâmpla mai devreme pentru că din cauza bolilor şi a sărăciei deja la 40 de ani erai considerat foarte bătrân şi era mare lucru dacă mai trăiai.

Concluzia: Fată dragă, dacă ai 12-14 ani, profită de copilărie, du-te la şcoală că mai târziu te va ajuta când vei vrea să munceşti, comportă-te conform vârstei tale şi când vei fi pregătită ai să te şi măriţi şi vei face şi copii. Logic, nu? Şi totuşi, pe cât de logic, pe atât de dese excepţiile şi numai în rândul minorităţii rrome, numai că adolescentele românce rămân doar însărcinate foarte devreme şi nu se şi mărită…TRIST!

 

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


134 comments
  • 1

    Articolele trebuie asimilate prin dezbatere. Pentru dezbatere e nevoie de timp. Dacă vii cu articol peste articol, n-ai făcut nimic.

    Ştiu că ai idei multe şi abia aştepţi să ni le prezinţi. Dar lasă-ne să respirăm, să le analizăm pentru a putea face subtil mişto de ele !

    Articolul de faţă nu aduce o temă nouă pe acest sait. Dar prevăd nişte lupte crunte şi de data asta !

  • 2

    @cosa nostra: Învăţ şi eu…merci de sfat! Mie mi s-a părut genială campania asta şi am simţit nevoia să împărtăşesc informaţia.

  • 3

    anglofonă?! în context, termenul potrivit este anglofilă, domnişoară. v-o spune un francofon anglofil!

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 11:01:59 | Raporteaza
  • 4

    Andreea,ai o fotografie fara palarie pe ochi,sa vad daca semeni cu handbalista aceea de la Rrrapid?

  • 5

    @moa: Nu sunt handbalista de la Rapid…este doar o coincidenţă de nume. Vor veni şi pozele fără pălărie…

  • 6

    merci! n-a durut, nu-i aşa?

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 11:13:24 | Raporteaza
  • 7

    eu nu am nici un fel de.. autoritate pe aici (ca sa nu te induc in eroare :) ) ) da’ zic sa o lasi mai usor cu multumirile ca prea pari maleabila si nu cred ca vrei

  • 8

    @jean de la fontaine: Cand gresesc am curajul sa recunosc!

  • 9

    @clara: Scopul nu este nici să par Doamna de Fier. Trebuie să recunosc că sunt o persoana politicoasă de fel că aşa mi se pare normal. Am sa mai analizez ceea ce ai scris.

  • 10

    andreea: bravo, e mare lucru! cunosc doar cîţiva oameni care au, într-adevăr, curaju’ ăsta. şi io nu mă număr printre ei!

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 11:42:29 | Raporteaza
  • 11

    Din cauza activităţii profesionale pe care o desfăşori, din cauza studiilor [conforme probabil cu aptitudinile] poţi foarte uşor să cazi în capcana clişeelor.

    Mediul tău este unul în care trebuie să ai o atitudine [în comportament, scris, opinii] foarte corectă din punct de vedere politic.

    Ori hai să vedem cine stabileşte politically correctness-ul:

    S-a observat în decursul ultimelor zeci de ani că globalizarea culturală nu numai că e mai uşor de realizat decât globalizarea economică dar, odată înfăptuită [mă rog, într-o oarecare proporţie] duce în mod inevitabil şi la globalizarea economică şi politică.

    Care ar fi scopul !? Controlul social: economic şi politic.

    Marile forţe asta au început [de mult] să facă.

    Cultura, modul de viaţă şi orânduirea socială occidentale au început să fie impuse ca obligatorii în toate zonele ocupate de statele puternice.

    Unde n-au putut fi impuse paşnic [viclean perfid, ascuns] au fost impuse cu forţa armată. Mă rog, sub tot felul de pretexte ce s-au adeverit de fiecare dată a fi nişte glume obraznice.

    Să scurtez: obiceiurile, tradiţiile, modul de viaţă s-au format în sute, iar în anumite zone, în mii de ani. Ele diferă de la regiune la regiune în funcţie de condiţiile oferite de mediul natural, de vecinătăţi şi aşa mai departe.

    E o mare greşeală să încerci să le impui unor locuitori dintr-o parte a lumii schimbarea modului lor de viaţă, a relaţiilor sociale locale, doar pentru că nu se potrivesc cu perceptele tale despre lume şi viaţă.

    Cum să le impui femeilor din lumea arabă imediată deşertului să nu mai poarte burka, sub pretextul că le îngrădeşte drepturile la alegere şi libertate !? Cine ştie bine lumea arabă îşi dă seama că astea sunt nişte glume perfide.

    Căsătoria fetelor de 12-14 ani în comunităţile în care se practică nu are nici-o legătură cu îngrădirea drepturile copiilor. Este o necesitate provenită din cultura şi modul de viaţă al acelor comunităţi.

    Dacă nu ar fi aşa, nu ar avea loc. E absurd să credem că taţii de fete atât îşi urăsc copilele încât le supun acestor chinuri crunte.

    Noi nu am face aşa. Perfect, să nu facem ! Dar haideţi să-i lăsăm pe ei să-şi organizeze viaţa. Dacă modul de organizare nu e cel corect în noile condiţii culturale, se va schimba de la sine. Va evolua şi va trece în altceva aşa cum a şi apărut: din altceva ! Asta e evoluţia culturală, aşa se împământenesc reguli şi obiceiuri !

  • 12

    sentinta.ro/art../

  • 13

    Ai schimbat poza aia mişto cu o .. natură moartă cu întuneric !

    Naşpa rău !

  • 14

    natura moarta cu intuneric :) )) genial =))

  • 15

    @cosa nostra: NU am vrut să schimb…am vrut să văd dacă aş putea să fac acest lucru singură şi fără să fiu asistată. Se pare că am reusit..haha. Eu la mine pe blog nu am avut poza şi habar nu aveam cum se face ;) dar mă prind repede =))

  • 16

    @cosa nostra: Parţial sunt de acord cu ceea ce ai spus în comentariul referitor la articol. În schimb nu pot să fiu de acord cu nişte tradiţii care influenţează negativ viaţa unor indivizi şi doar pentru că sunt tradiţii şi trebuie să fie perpetuate. Asta NU! Dacă ai urmărit cu atenţie al doilea spot acolo spune că aceste tinere, pentru că nu au din ce să trăiască, să se întreţină (în cazul în care supravieţuiesc unei naşteri la o vârstă fragedă)ajung să se prostitueze, să fie infectate cu virusul HIV, etc şi în final tot ajung să moară. NU pot să fiu de acord cu o existenţă irosită de dragul unor tradiţii. Aşa cum nu pot să fie nici ca o femeie din lumea arabă să fie omorâtă cu pietre pentru că cineva a spus că a înşelat. S-a dus epoca medievală…dar pe această temă vom dezbate cu altă ocazie.

  • 17

    andreea cruceanu: vizavi de felul în care aţi redactat răspunsul de la no.16, vă pot spune, fără teama de a greşi, că sînteţi vizavi de tema pe care aţi supus-o dezbaterii.

    ps. vizavi (în context) = alăturea cu gardul.

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 12:38:17 | Raporteaza
  • 18

    Primul spot e putin idiotic. Poate pentru ca cei care l-au facut habar nu au care e situatia cu adevarat, nici macar ei nu reusesc sa vada cu adevarat o fata care traieste in saracie.

    Din confortul caselor lor cu gazon e putin cam greu sa-ti imaginezi ceva doar din ceea ce vezi la televizor sau ziare sau diverse prezentari.

    E prezentarea visului american pornind de la niste premize complet gresite cum ca ar fi posibil in acele locuri pline de saracie. E putin mai dificil de atat.

    In schimb al doilea e OK, merge, si e pacat ca mentalitatile nu trebuie schimbate doar la ei, sau la cei cu acces la internet/cultura/educatie. Persoanele care ar avea cea mai mare nevoie sa vada clipul nu vor avea vreodata acces la el, cel mult va veni un “bogatan” pe la ei si va da din gura si dupa ce va pleca va ramane: “ce stie ala cum traim noi, o sa ne dea el de mancare? cum sa hranim atatea guri daca nu scapam de cateva repede?”

  • 19

    @jean de la fontaine: Astept opinia ta referitoare la subiectul supus dezbaterii. Criticile cu privire la răspunsurile pe care le dau mi le asum. Am să citesc cu interes ce ai de spus.

  • 20

    @dakalro: Apreciez opinia dar hai să gândim constructiv. Chiar şi acel “bogătan” de care vorbeşti, vine şi reuşeşte şi prin discurs să influenţeze existenţa unui grup de indivizi este mare lucru. Spotul are ca public ţintă potenţialii “donatori” care prin efortul lor ar putea susţine implementarea de programe în zonele defavorizate. Şi cred că întrebările din final reprezintă mai degrabă stilul românesc cârcotaş..hihi

  • 21

    eh, mai bine vizavi, măcar ai vizibilitate dacă nu eşti miop, decît alăturea cu gardul de unde, cu chiu cu vai, dacă îţi suceşti gîtul şi te sui în prun eventual, poţi observa situaţiile dramatice prin care trec vecinii tăi.

    alt andreea (de la fereastră)
    2010-09-24 12:49:56 | Raporteaza
  • 22

    andreea: necazu’ e că io nu am opinii! îmi ajung cele pe care le au alţii, inclusiv în speţa de faţă. necazu’ şi mai mare e că, la no.17, io nu amendam fondul argumentaţiei dumneavoastră, ci forma neglijentă în care v-aţi redactat răspunsu’…

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 12:55:10 | Raporteaza
  • 23

    no.22: andreea cruceru

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 12:56:09 | Raporteaza
  • 24

    nr.21: andreea: sînt mi(zantr)op, ştii doar!

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 12:57:56 | Raporteaza
  • 25

    @jean de la fontaine: Andreea CRUCEANU ;)

  • 26

    @20 Da, unii ar putea influenta dar toate persoanele pe care le stiu eu nu s-ar lasa influentate de altceva decat bani in mana sau cumva sa fie scapati de o greutate (fata de 12 ani in cazul asta).

    Maritisul e o rezolvare simpla care functioneaza de atata timp, cat de usor crezi ca ar fi sa renunte la o metoda care functioneaza si care transfera complet responsabilitatea comparativ cu niste bani care ar putea, peste un timp, sa nu mai vina.

    Iar partea cu fetele care raman insarcinate nu e doar o problema romaneasca (vezi Marea Britanie). E o problema de mentalitati ale parintilor.

    Copiii se “maturizeaza” mult mai repede in era in care informatiile sunt atat de accesibile iar idiotenia ca parintii vorbesc despre activitatile sexuale abia cand e probabil prea tarziu continua sa existe. Multi copii nu cunosc decat legende si mituri despre metode de contraceptie, mare parte negative. Apoi acestea costa bani pentru ca scolile si statul prefera sa se uite in alta parte decat sa recunoasca o chestie asa mai neplacuta (out of sight, out of existence din punctul lor de vedere).

    Sunt multe cauze in zona asta si din pacate mentalitatile se schimba greu, greu de tot, si incet, in multe generatii, un adevar pe care l-am acceptat cu greu dar, din pacate, inevitabil.

  • 27

    andreea cruceanu: ufffff! am greşit. (mă mir că am curajul s-o recunosc!)

    alt jean de la fontaine
    2010-09-24 13:07:08 | Raporteaza
  • 28

    @dakalro: I agree!!! În orice caz, de undeva trebuie începută şi la noi educaţia în acest sens!!!

  • 29

    Cruceanu,

    NU pot să fiu de acord cu o existenţă irosită de dragul unor tradiţii.

    Tradiţiile nu se păstrează de drag. Tradiţiile nu sunt un moft pe care putem să ni-l permitem sau nu.

    Tradiţie înseamnă mod de viaţă. Mod de viaţă care nu poate fi schimbat, mediul natural cu clima şi resursele naturale ne-permiţând acest lucru.

    Nu mă poţi obliga pe mine să cultiv smochine când la mine nu se face decât varză ! Cum nu mă poţi obliga să mănânc smochine în mod uzual. Din acelaşi motiv !

    Se face o confuzie. Cred că din ignoranţă şi implicit din lipsa documentării. Mersul cu colinda pe care îl vedem la televizor şi care acum e atât de adaptat teatrului de operetă nu e tradiţie. E doar un obicei tradiţional. Deci, când vorbiţi de tradiţie nu vă gândiţi la căluşeri !

    Şi ce înseamnă de fapt o existenţă irosită !? Intrăm în filozofie definind conceptul de fericire şi viaţă împlinită !? N-are rost: o mie de ani nu s-a putut rezolva această temă.

    aceste tinere, pentru că nu au din ce să trăiască, să se întreţină ( … )ajung să se prostitueze …

    Bun venit în lumea reală şi prozaică din Africa, Elveţia, Statele Unite ale Americii şi Voluntari !

    A, că e mai pregnant fenomenul în ţările sărace, vai ce noutate !

    Vine nu ştiu cine pe nu ştiu ce sait şi trage semnalul prin două spoturi. Uau, ce chestie măreaţă ! Soluţia !? Să le interzicem !

    Ce glume ! Cei care mimează preocuparea să demareze şi rezolvarea reală: Să-i scoată pe ăia din sărăcie. Cum !? Simplu: să nu-i mai exploateze ! Să-i lase în pace.

    Şi vă rog mult: nu mai acreditaţi idei. Nu mai faceţi afirmaţii de genul nu pot să fiu nici ca o femeie din lumea arabă să fie omorâtă cu pietre pentru că cineva a spus că a înşelat.

    Aţi preluat asta de pe undeva !? V-aţi gândit ce interes au cei care au făcut o asemenea afirmaţie sau cei care au lansat-o ca pe o ştire !?

    În primul rând nu e aşa. Cunosc oarecum bine lumea arabă. Nu se întâmplă aşa ceva.

    Se mai păstrează doar ca obicei, ca pedeapsă defăimătoare simbolică în anumite localităţi izolate. Dacă o femeie a murit din cauza asta a fost doar un accident. În nici un caz nu e fenomen social de masă astfel încât să devină o preocupare pentru lumea occidentală.

    Şi dacă ar fi, care-i treaba noastră !? Nu mai putem de binele nostru, am rezolvat toate problemele de aici şi trebuie să trecem să le rezolvăm şi pe ale lor !?

    Bine, atunci ! Aşa să facem ! Începe tu prima şi te voi urma !

  • 30

    @Andreea Cruceanu

    Chiar ai senzatia ca pe rromi ii poate cineva asorta cu realitatea vreunui alt neam? Sunt cea mai strong natie, se adapteaza perfect oricaror conditii si oricarui peisaj tocmai pentru ca traditiile si stilul lor de viata sunt incredibil de puternice. Nu le scoti din ale lor. N-ai sa poti sa ii tii locului, sa le smulgi talentele artistice din sange, sa ii scolesti cu forta, sa ii faci sa locuiasca in palatele cu turnulete si nu in cocioabele de langa…nu poti sa le schimbi mentalitatea, nu poti sa le schimbi sangele si sa le faci transplant de creier la toti…

    Asa ca rezultatul pozitiv al unor campanii gen “sa fie pace in lume”, “sa nu mai fie foamete in Africa”, “sa nu se mai nunteasca rromii inainte de 18 ani” este pura utopie…

    Iar mame adolescente exita in numar mare de tot oriunde in lumea asta, din SUA pana in Germania sau Franta. Si campanii se fac, slava Cerului…

    A+

  • 31

    @cosa nostra: I think global ;)

  • 32

    @Andreea Cruceanu:

    Andreea,cele doua culturi,cea globala si cea traditionala trebuie sa coexiste.Omenirea ca specie are nevoie de o cultura globala,cu valorile ei la scara globala,genii,artisti,sportivi,etc,dar trebuie neaparat sa existe si o cultura regionala cu traditiile ei,cum zicea Cosa,nascuta din necesitatile zonei,ex:traditia spune ca,noi trebuie sa punem si consumam muraturi,ca rebuie sa taiem porcul de Ignat,etc.toate aceste traditii avand explicatii in plan stiintific sau logic. Din aceasta cultura regionala se nasc,valori universale,care intra mai apoi in circuitul global…

  • 33

    imi place campania.

    nu stiu daca se aplica si pentru tiganii nostri, dar exista, oricum, multe tari unde se intampla lucruri oribile, pe care noi, cei din tarile mai civilizate, nici nu ni le putem concepe.

    eu locuiesc intr-o zona unde asa ceva se intampla frecvent. cand am ajuns aici, am fost socata sa aflu ca multe familii nu-si trimit copiii la scoala, ci sunt tinuti acasa pentru a face treaba si a avea grija de cei mici.

    si asta inca nu e nimic. poate ai vazut “precious”, filmul pentru care monique a luat un oscar? ei, cam asta e situatia.

    ce e de-a dreptul incredibil, este ca unii localnici sunt convinsi ca leacul pentru sida este sexul cu o virgina!…

  • 34

    @cosa nostra:

    Pe LB o cunosc de 40 de ani,ca si pe fratele ei,Nicu.Nicu a fost coleg cu fratele meu mai mare.E acum in State,parca…Deci,s-ar putea sa ne fi intalnit!

  • 35

    @Andrusk: Sa stii ca te contrazic! Poate ca prima generatie,cea care a construit palatul locuieste langa,intr-o cocioaba,dar a doua generatie profita din plin.Nu numai ca locuieste in palat, in cel mai occidental lux,dar a renuntat si la caruta in favoarea mercedesului si la hainele traditionale in favoare unora de firma samd.Tiganii traditionalisti sant f nemultumiti de chestia asta,si mai ales de faptul ca tot mai multi tigani tineri renunta la traditii.Si sa stii ca tot ce ai enumerat tu acolo,se schimba in bine,dar cu pasi f mici,dar niciodata munca in sensul asta nu este degeaba.Un rezultat cat de mic tot se va vedea.In general cei care nu vor sa se implice spun:nu fac ca fac degeaba.Eronat!

  • 36

    Buna Andreea,

    Materialul tau este interesant dar de o naivitate incredibila. Este lumea vazuta in stil american: “daca noua nu ne place, tre sa schimbam”, inteleg ideea pana la un anumit punct.

    Cum au postat mai toti aici, in articolul tau este vorba de schimbat, practic, traditia unui popor. Acum, cum poate cineva sa impuna unui neam niste reguli noi (si ciudate) cand ei traiesc de cand se stiu dupa traditiile mostenite.

    Traditia reprezinta identitatea unui neam, radacinile lui.

    S a facut referire la tarile arabe, am intamplator idee despre traditiile lor. In prima faza tentatia este foarte mare (ca de la femei la femeie) sa privesti o femeie araba si sa ti zici “vai saraca, e obligata sa umble asa incotosmanita..”. Ai sa fii surprinsa sa constati ca nu e nici o obligatie la mijloc, e un mod de viata, un respect deosebit pentru cultura si religie. Este viata normala.

    Acum, scoate tu o femeie araba si da i drumul pe strada in tricou si fara burqa (nu uita, sunt tari arabe in care poti sa iesi pe strada fara burqa).

    Ce crezi tu ca vei obtine? (asta e tema de gandire pentru tine – sper sa imi raspunzi la comentariu).

    In concluzie, daca voua nu vi se pare normal sa va maritati la 12-14 ani, de ce vreti sa impuneti “normalitatea” voastra altora?

  • 37

    problema s-ar rezolva macar partial daca ar exista o lege care sa identifice fenomenul asta cu violul (daca n-o fi existand deja). ca asta este, in principiu.

  • 38

    @Radu Popescu:

    Eu sunt mai sceptica de felul meu…daca tu speri ca se poate face o mare branza cu urmatoarele 10 generatii te felicit! Implicarea in campanii din astea de informare si ajuta doar ca fieacare sa isi arate bunavointa si spiritul altruist…e de fapt tot o manifestare egoista…si afirm asta indiferent de castanele pe care mi le voi lua.

    A+

  • 39

    Pecritiq

    “problema s-ar rezolva macar partial daca ar exista o lege care sa identifice fenomenul asta cu violul”

    Asta-i ca-n bancul cu miliţianu care bătea un iepure: recunoşti că eşti mistreţ?

    Auzi, da’ dacă matale ai trăi în Iran, să zicem, şi ăia de acolo ar băga ei o lege, potrivit – nu-i aşa? – tradiţiei şi cutumei lor, prin care consumul de alcol la tine-n casă e strict interzis pentru că dăunează grav sănătăţii? Cam tot aşa vrei şi tu cu legea violului. Ai să-mi spui poate că tu bei de plăcere, în timp ce fătucele alea de 12 ani sunt măritate cu forţa. Bun, aşa o fi. Nu ştiu. Dacă e aşa, e problema lor, a culturii lor, a religiei lor, a societăţii lor. Nu intru eu cu cizmele mele de soldat peste ei, numai pentru că nu-mi place mie.

    Dar ştii ce cred eu, de fapt? Toate campaniile astea sunt făcute de nişte meseriaşi al căror job este să mai stoarcă nişte bănuţi de la gorobeţii sensibili. Hai să mai facem o asociaţie care să lupte, să dreagă, hai să facem clipuri, hai să tipărim pliante, hai să-l plătim pe un bucurenci şi aşa mai departe… Toate astea nu vor schimba lumea cu nimic. Şi nici nu cred că trebuie schimbată. Lumea asta are un echilibru şi în dezechilibrele ei.

  • 40

    @Vaya: ce spui tu se numeste relativism cultural. eu sunt de acord (partial) cu el in sensul ca nu poti sa judeci o cultura straina prin propriul tau cadru moral. este pozitia dominanta in antropologie. problema este ca fenomenele astea se intampla la noi in tara si oamenii astia trebuie constransi prin toate metodele acceptabile sa adopte etica majoritara. daca nu putem sa o facem atunci nu suntem convinsi ca e buna (morala europeana) si avem noi insine o problema.

  • 41

    vaya,

    tocmai aici e problema, campaniile ar fi bune, daca banii aia adunati de la baietii bogati ar ajunge undeva. din pacate, banii aia nu prea stiu unde se duc. uite, de exemplu, in haiti, dupa mobilizarea organizatiilor umanitare, s-au strans zeci, daca nu sute de milioane de dolari. ce s-a intamplat din ianuarie si pana acum? cam nimic.

  • 42

    Pecritice

    Bătrîne, la noi în ţară sunt deja interzise!! Intră la corupere de minori, pedofilie, chestii din astea… Mai nasol decît violul. Başca faptul că la viol trebuie să ai răclămaţia femeii (cine dracu reclamă la ţigani aşa ceva?), pe cînd în primele cazuri te saltă fără alte explicaţii. Dar ştii ce nu înţelegem noi? Noi murim de grija ţiganilor, da’ ei sunt foarte fericiţi bine-mersi aşa cum sunt, cu tradiţiile lor. În schimb, nu face nimeni clipuri despre familiile care nu au ce pune pe masă copiilor lor. Eu am întîlnit o femeie la casa ei, cu familie, copii, bărbat, dar care crescuse la casa de copii, iar la 18 ani fusese scoasă cu boarfele în drum – că aşa e legea. Ei bine, se prostituase 3 ani ca să-şi cumpere o garsonieră. Atîta vroia, o casă – apoi s-a liniştit. Păi abia aici e strîmbă lumea, nu la beduini sau la ţigani.

  • 43

    @vaya: imi imaginam eu ca tre sa fie ceva de genul asta (ilegalitate). atunci problema nu este a tiganilor ci a noastra ca am dat legi in care nu credem si pe care nu avem chef sa le implementam. noi ca societate nu am rezolvat din nouazeci nici una dintre problemele majore. problema tiganeasca este probabil cea mai mare. asa de mare ca mai bine n-o bagam in seama. ai nevoie pentru asta de ani de zile de studii, mici experimente, doctorate, specialisti, conferinte s.a. noi nu stim ce sa facem cu cainii din orase si ne apucam de un asemenea fenomen.

  • 44

    eu nu-i inteleg pe cei care spun e traditie nu te baga sa o schimbi. pai daca ramaneam traditionalisti eram si acuma canibali. daca obiceiul nu e sanatos nu e bun il schimbam chiar daca face parte din traditie.

  • 45

    @Vaya: noi nu murim de grija tiganilor ci de grija noastra. daca tiganul nu fura,nu omora si isi vedea de treaba lui nimeni n-avea nimic cu el.

  • 46

    @Vaya: “Dacă e aşa, e problema lor, a culturii lor, a religiei lor, a societăţii lor. Nu intru eu cu cizmele mele de soldat peste ei, numai pentru că nu-mi place mie.” Presupune urmatorul scenariu: din casa/apartamentul de langa tine se aude zagomot de cearta, lucruri sparte, trantite etc. Pe tine te deranjeaza, e galagie, nu iti place. Undeva prin neuron iti misuna vag ideea ca nu prea e ok ce se intampla acolo si ca ar cam trebui sa te duci sa bati la usa sa intrebi ce se petrece sau sa alertezi politia. Nu intervii totusi, pentru ca modelul romanesc de gandire spune ca “nu e treaba mea, de ce sa ma bag”. A doua zi iti suna Garcea la usa sa te intrebe daca stii ceva despre ala care cu o seara inainte a intrat la vecinii tai si a macelarit toata familia. Cum te simti, stiind ca puteai sa faci ceva si nu ai intervenit? Nu iti pasa ca in alte tari mor copile de 12 ani fiindca nasc, ca deh, asta e traditia, de ce sa te bagi tu. Nu iti pasa ca vecinul arunca gunoiul pe langa tomberon, desi te deranjeaza, dar nu te duci sa il strangi tu pentru ca nu e treaba ta. Nu iti pasa ca undeva in cealalta parte a lumii se topeste un ghetar, nu e treaba ta. Va incepe insa sa iti pese cand mai mult de 60% din omenire va fi, de pilda, bolnava si cu materialul genetic distrus de procreeri la varste la care mama insasi este doar un copil insuficient dezvoltat fizic si mental(exista si filme pe tema asta de altfel). Cand va trebui sa traiesti printre munti de gunoaie, pentru ca vor ajunge sa fie prea multe ca sa le mai poata strange cineva. Cand vei descoperi ca din cauza scaderii salinitatii marilor si oceanelor ploua mereu si clima a cam luat-o razna urat de tot. Atunci va incepe sa fie treaba ta, te va afecta personal. Sau poate nu oe tine in mod direct, acum, dureaza zeci sau sute de ani pana sa se intample, insa iti propui sa ai copii care sa aiba la randul lor copii si tot asa, nici de ei nu iti pasa? Ideea clipului asta este: e treaba ta, oricat de neinsemnat pare gestul pe care ai putea sa il faci si oricat de minora ti s-ar parea tie, din confortul casei tale, problema. Nu ai chef sa dai bani la organizatii? Clipul nu iti cere asta. Iti cere doar sa ajuti asa cum poti. Gaseste o familie cu multe fete aflata intr-o situatie similara si ajuta. Nu inseamna sa ii iei acasa. Inseamna, de pilda, sa le oferi posibilitatea sa isi gaseasca un loc de munca, sau, in cazul in care cunosti persoane care ii pot ajuta concret, sa apelezi la ele. Implicare nu inseamna neaparat sa dai bani unei organizatii. Exista riscul, daca nu te implici, ca felul in care ei inteleg sa traiasca sa devina traditie si pentru tara in care esti tu. Atunci va fi treaba ta? Daca toti spunem ca nu e treaba noastra, pana la urma ajunge sa nu mai fie treaba nimanui. De aia iarna balacaresti autoritatile de pilda, ca nu strang zapada. Ca si prin primarii zice lumea la fel: ” Nu e treaba mea, e a lui Cutarescu, ba nu e nici a lui, e a lui Xulescu” si tot asa. Motivul din care alte tari merg inainte si evolueaza este ca oamenii sunt invatati sa le pese si sa gandeasca mai departe de porpria usa. Noi vom sta pe loc pana cand vom invata asta. Si se aplica tuturor domeniilor vietii, nu doar in cazul unei campanii de senzibilizare a opiniei publice. Da, imi pasa ca undeva intr-o tara araba o femeie este omorata cu pietre sau o fetita de 12 ani este fortata sa se marite si sa aiba copii. Nu pentru ca vreau sa le schimb lor traditia si sa ii oblig sa gandeasca asa cum gandesc eu, ci pentru ca sunt constient de faptul ca se poate intampla ca unui retard sa i se para o metoda buna si pentru restul omenirii. Privind asa lucrurile, e perfect firesc sa ma implic, oricum si cat pot, in campania care militeaza pentru sansa lor la o viata normala. Pentru ca maine ar putea sa fie vorba despre mama, sora, sotia, fiica mea. Si atunci va fi prea tarziu sa inceapa sa imi pese.

  • 47

    Ursul păcălit,

    Tradiţie nu trebuie schimbată. Ea evoluează de la sine !

    Asta e ideea: să laşi lucrurile să curgă.

    Sau, dacă vrei să schimbi ceva atunci du-te şi trăieşte aproape o viaţă în mediul respectiv pentru a înţelege cât de cât.

    Apoi, dacă mai vrei, poţi încerca să schimbi. Cel mai probabil nu vei mai vrea. Pentru că cei care duc acel mod de viaţă nu-l duc aşa pentru că ne sunt inferiori, că s-au nimerit mai proşti decât noi, ci pentru că aşa trebuie acolo. Aşa a evoluat în mii de ani !

  • 48

    @44

    Pentru cine nu e sanatos Ursule?

    Pentru noi cei care nu concepem sa ne casatorim la 14 ani. Ce drept avem sa impunem cuiva ce credem noi ca e bine?

    Dar totusi uita te si la Romania, uita te la ai tai de exemplu.. bunica (strabunica) ta la ce varsta s a maritat? Sigur la 14 nu dar probabil la 18 era maritata si un copil era deja pe drum. Astea se schimba in timp si din varii motive, nu peste noapte si in nici un caz impunand “ce e bine” din punctul nostru de vedere.

    Nici injunghiatul porcului la ignat nu e bun (zice UE) ca e o barbarie. (asta ca exemplu)

    Cum convingem locuitori de la Cucuietii din Deal ca tre sa curenteze porcul cand ei au pomenit obiceiul din mosi-stramosi?

  • 49

    Vladimir

    “Nu iti pasa ca in alte tari mor copile de 12 ani fiindca nasc, ca deh, asta e traditia, de ce sa te bagi tu. Nu iti pasa ca vecinul arunca gunoiul pe langa tomberon, desi te deranjeaza, dar nu te duci sa il strangi tu pentru ca nu e treaba ta. Nu iti pasa ca undeva in cealalta parte a lumii se topeste un ghetar, nu e treaba ta.”

    Băi, tu ai citit ce-am scris eu sau vrei doar să te bagi în seamă? Unde am zis sau de unde ai înţeles că nu-mi pasă? Eu am vorbit despre EFICIENŢA şi MORALA unor acţiuni, campanii etc. Dacă nu vreau să intru cu bocancii peste ţări, culturi şi tradiţii asta înseamnă că nu-mi pasă de ele? Şi da, nu e treaba mea să strîng gunoiul, treaba mea e să te conving pe alde tine că ne trebuie legi şi jandarmi care să le aplice şi că educarea unui popor se face cu mînă de fier. Şi cum adică – dacă o să ajungem să trăim printre munţi de gunoaie, cum zici tu, eu, Vaya, sunt vinovat că nu m-am dus să le strîng cînd trebuia? Haide, băi, nici nu ştiu de ce-ţi mai răspund la siropurile astea… Mă doare în cur de gheţarul tău, pe mine mă preocupă ceva mai concret: că Vereştoy Atila şi alţii ca el taie pădurile şi le cară la nemţi. Am scris mai sus că ÎMI PASĂ de familiile care n-au ce pune la copii pe masă – ştii tu ce am făcut eu pentru alde ăştia, ca să mă judeci? Băi, ÎMI PASĂ exact de ceea ce stă în puterea şi în cheful meu. Înţelegi?

    Şi ce dreacu îmi scrii pe tonu ăsta de activist unesco? Nu putem vorbi normal?

  • 50

    @Vladimir

    Mor oameni ca a dat gresi o operatie de apenticita, ceea ce teoretic nu e normal.

    Nu vreau sa fiu cinica dar statistic vorbind (ma gandesc aici la clopotul lui Gauss) se intampla. Prin urmare nu toate fetele de 12 ani mor dand nastere.

    Si inca o chestie care se pare ca iti scapa.. asta e “normalul” lor. Asa au pomenit ei.

    Ma repet cu o intrebare si sper sa am raspuns de la tine Vladimir:

    Cum crezi ca va reactiona o femeie araba (intr o tara araba unde nu te obliga nimeni sa porti burqa) daca o scoti pe strada imbracata in tricou si fara burqa? (tu crezand ca ii faci un bine)

  • 51

    Raluca, orice obicei are si dezvat. Imi aduc aminte, cind India a devenit colonie britanica, englezii au interzis stravechiul obicei indian de a arde nevasta de vie la moartea sotului. Scandal mare, s-au dus un grup de intelepti indieni la guvernator, ca de ce nu-i lasa sa-si respecte obiceiurile. Guvernatorul le-a raspuns simplu: nici o problema, puteti sa va continuati traditia! Numai ca si noi avem o traditie: pe cei care ard femei de vii, noi ii punem in streang. Asa ca fiecare isi respecta obiceiurile: voi ridicati ruguri, noi facem alaturi spinzuratoare.

  • 52

    @Raluca: tu cum ai reactiona daca, vizitand o tara araba, ti s-ar explica mai mult sau mai putin frumos ca, desi esti turista, trebuie sa porti val si “sutana” si omul care ti-ar spune-o ar fi perfect convins ca iti face un bine, pentru ca tu, femeie fiind -adica putin mai retardata in comparatie cu un barbat (din punctul lor de vedere)- nu iti dai seama ca nu e ok sa umbli pe strada in pantaloni scurti si tricou. Diferenta este ca noi nu le impunem lor nimic, pe cand ei ar cam vrea sa ne impuna noua. Automat, noi reactionam. Daca nici o femeie nu ar fi cerut dreptul de a fi libera, nu s-ar fi discutat despre asta. Daca nici o tanara de 16-17 ani nu ar fi protestat ca a fost maritata de la 12 ani, nu ar fi existat campanii pentru oprirea acestui fenomen. In general nu exista proteste decat atunci cand cuiva nu ii convine ceva. Iar daca nu ii convine si totusi este obligat sa accepte situatia, atunci trebuie sa intervii, daca ai cum sa o faci. Este obligatia ta de om care se pretinde a fi responsabil, civilizat si educat. Ca sa iti raspund la intrebare: depinde de femeia respectiva. Se militeaza pentru libertatea de exprimare (din toate punctele de vedere) a celor care isi doresc asta. In lumea araba sunt mii de femei care considera ca burqa si obligatia de a sta cuminti ca un catel dresat in fata barbatului sunt limitari ale dreptului lor de a fi si a se simti fiinte umane. Nu ii obliga nimeni sa renunte la traditii, li se cere insa sa nu mai lege de traditii pe cei care nu doresc acest lucru. Pentru celelalte, cum ar fi uciderea cu pietre, indiferent de crima comisa, spanzurarea, umilirea, maritatul/insuratul copiilor, cred ca omenirea a ajuns deja la un nivel la care chestiile astea ar cam trebui sa ramana doar povesti din Evul Mediu. Altfel, nu suntem cu mult mai evoluati intelectual si mental decat primii Homo Sapiens care au pasit pe planeta. Si premisa de la care pornesc cand spun asta este: nu conteaza ce faci doar atata vreme cat nu deranjezi pe nimeni, nu faci rau nimanui, nu limitezi drepturi. Sper ca nu ti se pare ca a obliga o femeie sa poarte burqa daca ea nu doreste acest lucru, a obliga o fetita de 12 ani sa nasca sau a ucide cu pietre sunt chestii perfect normale daca asa e traditia. Pentru ca daca ti se pare, atunci Mengele era mic copil pe langa tine in materie de experimente inumane. In plus, gandeste-te din ce perioada vin aceste obiceiuri si intreaba-te daca azi mai este atat de stringenta impunerea lor ca litera de lege. Afla intai ce a dus la aparitia anumitor cutume, ca nu rasar peste noapte si din senin traditiile de genul celor discutate mai sus. Sunt generate de nevoia ca ceva sa fie asa si nu altfel pentru ca trebuie, nu pentru ca asa i s-a pus unuia pata. In momentul in care cauza care a dus la necesitatea stabilirii unei reguli (devenita ulterior traditie) dispare, traditia isi pierde sensul si respectarea ei -mai ales cand este una absurda, umilitoare si cauzatoare de efecte negative- denota doar capacitate de gandire limitata in cazul celor care o respecta orbeste fara sa ii inteleaga rostul si fara sa o accepte in sinea lor si dorinta de a domina in cazul celor care o impun.

  • 53

    cosa,

    uite aici nu prea sunt de acord cu tine. imi dai voie sa te contrazic?

    tu zici pe bune ca nu-s prosti sau doar asa, de dragul polemicii? ca eu am senzatia ca-s prosti facuti gramada. si nu ma refer la faptul ca sunt ignoranti, si batuti in cap de-a binelea.

    de fapt, chiar citeam pe undeva ca s-a studiat problema si s-a demonstrat ca in tarile din lumea a treia oamenii au coeficientul de inteligenta mai scazut decat cei din tarile dezvoltate. din cauza deficitului mare de substante nutritive din alimentatia mamelor se nasc copii insuficient dezvoltati intelectual. si situatia se agraveaza de la o generatie la alta.

  • 54

    @Raluca Uite, obiceiul de care vorbeste @costelus, stii care era rostul lui? Stii de ce s-a considerat, initial, ca este mult mai bine ca o femeie sa fie arsa pe rug impreuna cu sotul ei mort si de ce s-a ales neaparat arderea pe rug cand, daca era ma bine pentru ea sa moara decat sa fie vaduva (si era, in perioada aia) nu s-a ales o metoda mai putin barbara? Pentru ca exista o explicatie, nu s-a trezit unul intr-o dimineata si a zis:” gata, de azi ardem pe rug vaduvele”. Asemanator, exista o explicatie si in cazul necesitatii (acum disparute) ca o femeie sa fie acoperita din cap pana in picvioare, ca maritisul si nasterea sa se intample cat mai devreme in viata unei femei (de asemeni disparuta necesitatea), ca anumite “crime” sa fie pedepsite cat mai dur ca sa limiteze reaparitia lor(idem). In privinta asta, n-au decat sa considere ca adulterul este o crima, nici o problema, intamplator si la noi, pe vremea aia de trista amintire, daca ti se organiza flagrant si erai prins “in fapt” puteai inclusiv sa faci puscarie pentru adulter si/sau concubinaj, stiai? Dar de ce pedeapsa mai trebuie sa fie, in secolul XXI, spanzurarea, loviturile de bici, lapidarea? Este foarte in afara topicului ce am scris eu, dar ti-am raspuns la intrebare si, sper, ti-am dat o tema de cercetare, ca data viitoare sa comentezi in cunostinta de cauza. Este ok sa respecti traditiile. Nu este ok sa limitezi, sa obligi, sa dai pedepse disproportionate in relatie cu crima comisa, sa umilesti, sa impui obiceiuri cauzatoare de rau. Pentru ca, revenind la subiect, este rau ca un copil de 12 ani sa fie obligat sa devina sotie si mama. Stii care este sansa de viata a unei astfel de fete? Sau si asta e o traditie care trebuie respectata, ca femeile sa fie distruse din punct de vedere fizic si poate chiar sa moara inainte de a implini 35 de ani?

  • 55

    @Vaya aka @cosa nostra: Cand spui “daca e asa, e problema lor”, inseamna ca nu iti pasa. Daca spui “imi pasa” insa in acelasi timp spui si “e problema lor” e grav. In primul rand iti contrazici propria afirmatie, pentru ca “imi pasa” nu se pupa cu “e problema lor” si in al doilea rand, spui “imi pasa” doar pentru ca stii ca uman este sa iti pese, nu pentru ca ti-ar pasa intr-adevar. E si asta o traditie, sa spui ca iti pasa doar pentru ca asa zice toata lumea si ai fi privit ciudat daca ai recunoaste cinstit ca ti se falfaie.

  • 56

    Edle,

    Despre care lume a treia vorbeşti tu !?

    Eu mă refeream în mod indirect la arabi. Ăia sunt cu două mii de ani înaintea noastră !

    Dar, pentru că ştii că te iubesc pe ascuns, nu mă contrazic cu tine !

  • 57

    Costeluş, Vladimir şi alţi activişti unesco..

    Băi, da’ să dai 200.000 de lei ca alocaţie de stat pentru creşterea unui copil – e un obicei barbar sau nu? Să se tireze familiile la cules de căpşuni în Spania, în timp ce copchii îşi pun ştreangu-n gît acasă – e barbar sau nu? Vă futte grija pe voi că indienii îşi ardeau nevestele…

  • 58

    Costeluş,

    Nu eşti tu bă prostălău ăla care te dădeai la Izabela Constantinescu în stilul de la Petroşani de te luaseră toţi de handicapat !?

    Băi, ţi-aş da muie dar ştii bine că nu mi se scoală la cârcebe. Dar, pentru că aşa cum bine se ştie, am o pulă de mă împiedic în ea, o pot servi pe mă-ta sau pe vreo nepoată ceva. Şi te las şi pe tine să te uiţi ca să ai inspiraţie pentru o labă de care nu te mai saturi.

    Ce zici, te bagi !?

  • 59

    Din pacate problema femeilor din Romania nu se rezuma la tinerele de 12-14 ani ci la imaginea groaznica a femeii promovata prin tot felul de domnisoare. In Romania, datul cu curul in club, fumatul de tigari slim si imbracatul ca o panarama au ajuns sport national si strica toata frumusetea naturala a romancelor. Doamnelor, va rog, izolati patzachinele astea si reinventati femeia din Romania. Mai uitati-va si voi ce impecabil arata femeia pariziana sau londoneza si incercati sa ajungeti la acel nivel.

  • 60

    @cosa nostra: ca sa evolueze are nevoie de schimbare. nu peste noapte dar in timp. cel putin le dam sansa sa aleaga in loc de traditie unde n-ai ce alege trebuie doar respectat. chiar cineva din comunitatea respectiva daca decopera ceva s-ar putea sa aiba probleme cu traditia. @Raluca pai vezi dute la cucuietii din deal si aratale si metoda UE. dupa aceea vezi daca chiar toti o sa prefere sa injunghie in loc de elctrocutare.

  • 61

    Vladimir # 56

    ..”Vaya aka cosa nostra”..

    Nu sînt cosa nostra. Şi nu – ca să nu stai la îndoială -, nici cosa nostra nu este eu. Ne izbim uneori la stil, asta e – dar el a fost aici înaintea mea. E şeful Uniunii Comentatorilor de pe pandora şi te-aş ruga să i te adresezi direct. Ţi-o spun cu frumosul.

  • 62

    Buna seara! Iar nu am diacritice ca sunt acasa…poate mi se trece si mie cu vederea…Acum sa incerc sa va raspuns, mai putin la discutiile in care am vazut ca v-ati injurat ;) Inca ma mai gandesc…sa sterg, sa nu sterg…

  • 63

    @Andrusk: Totul tine de educatie, iar educatia necesita timp si rabdare si poate multe schimbari de generatii dar per total cred ca merita!

  • 64

    @edle76: si mie imi place, motiv pentru care am si decis sa scriu despre acest subiect!

  • 65

    cosa,

    :D

    nu, nu cunosc deloc lumea araba. ma refeream la africani si la metisii de prin unele insule din antile (de fapt, tot africani la origine, dar incrucisati si cu alte rase de-a lungul vremii).

  • 66

    @Raluca: Am vazut multe exemple de femei provenind din statele arabe cat am stat in Franta la studii. In proportie covarsitoare, in afara momentelor in care veneau parintii in vizita, nu purta niciuna nimic ca sa isi acopere parul si cu atat mai putin fata. Doar de teama parintilor le vedeai acoperite. Acest fapt nu face decat sa imi intareasca convingerea ca daca societatea si niste traditii nu ar impune, ar iesi foarte linistite pe strada fara burka si in tricou. Daca nu as fi vazut chiar nu ma avantam sa iti raspund atat de sigura pe mine.

  • 67

    @ursul pacalit: Mi-a placut asocierea cu canibalii. Sunt de aceiasi parere cu tine!

  • 68

    @vladimir: Imi citesti gandurile? :)

  • 69

    @costelus: Misto povestea referitoare la India. Nu o stiam si maine voi avea ocazia sa pun un indian in dificultate intrebandu-l de acest subiect :D

  • 70

    @claudiu: Iti dau mare dreptate in ceea ce ai scris. Desi este un subiect pe care se discuta infinit de mult si intr-o maniera negativa, daca te duci in club, vezi tinerele de care spuneai cum “ii dau inainte cu tupeu in imbecilitatea lor de pitzi”. Bleah :( Eu imi asum povestea cu reinventatul :)

  • 71

    Băi frate, în România să nu existe tastaturi cu diacritice ! Şi când îi văd pe toţi deontologii, mă rog … nu mai zic nimic.

    Fraţilor, e atât de simplu să scrii cu caractere româneşti de la orice tastatură încât nu vă înţeleg.

    Parcă nici nu pot lua comentariile în serios dacă sunt scrise aşa pocit.

    Am mai dat exemplul acesta şi îl mai dau: imaginaţi-vi-l pe Hitler impunându-se în faţa a două sute de mii de soldaţi. Acum imaginaţi-vă că ar fi descheiat la pantaloni în timp ce-şi ţine discursul.

    Aceeaşi senzaţie o am şi când citesc comentariile grave scrise ştirb !

  • 72

    Claudiu, ştii că eu sunt legionar şi tradiţionalist, dar tu chiar exagerezi.

    Lumea se schimbă. Lasă fetele să se îmbrace cum vor, să meargă în cluburi. Acesta nu e un lucru rău.

    E rău când fac alte nenorociri. Şi pe astea, crede-mă, le pot face şi îmbrăcate decent şi fără să se ducă în cluburi !

    Cu ordinea morală şi disciplina legilor şi eu sunt de acord. Sunt chiar radical în acest sens.

  • 73

    Auzi cosa nostra, cred ca m-ar bufni risul daca te-as vedea in realitate: mic si prizarit, negru ca un cioclu si nespalat. Si vezi ca te-mpiedici in pantaloni, nu in ce-ti place tie sa crezi :)

  • 74

    @Andreea, na intreaba-l pe indian si de asta: news.bbc.co.uk/../ In india si pakistan sint doua lumi diferite: o lume moderna, a marilor orase, si o lume ramasa la nivelul evului mediu prin satucurile izolate. E o diferenta enorma intre femeile pe care le vezi stralucind la prezentarile de moda din Karachi si cele de la tara, tratate ceva mai bine decit caprele.

  • 75

    @cosa nostra: chiar ai fost rau degeaba…cand am putut am scris cu diacritice..Ai vazut de dimineata ca am avut toata deschiderea sa ma inveti sa ii schimb setarile…Maine poate imi explici si mie cum se face ca nu cred ca are instalat pe Windows-ul lui frantuzesc si tastatura la fel (care e diferita de cea obisnuita si are literele/cifrele amplasate diferit). Am sa ii fac o poza sa iti trimit sa vezi tastatura…Daca era rea-vointa spuneam, ca nu am nicio problema in a recunoaste ca nu am chef sa fac ceva!!!

  • 76

    @costelus: Am sa il intreb intr-un mod diplomat ca suntem prieteni totusi :D

  • 77

    Nu trebuie să-mi trimiţi nici-o poză. Ştiu ce tastatură ai. Contactează-mă oricând pe adresa pe care o vezi !

  • 78

    Costeluş,

    Tot te mănâncă-n cur !?

    Treaba ta !

  • 79

    @cosa nostra: Thanks! Vorbim maine ca acum trebuie sa dorm…dimineata iar ma trezesc la o ora inumana si chiar voi avea nevoie de palaria asta din poza sa ma ascund…asa e cu femeile, se plang de cearcane, riduri de la noptile cu ore putine dormite :D

  • 80

    @Vladimir & Costelus

    Amandoi mi ati dat 2 exemple:

    “Imi aduc aminte, cind India a devenit colonie britanica, englezii au interzis stravechiul obicei indian…”

    respectiv

    “…tu cum ai reactiona daca, vizitand o tara araba, ti s-ar explica mai mult sau mai putin frumos…”

    Exemplele sunt intr adevar bune dar amandoi a ti facut aceeasi greseala.

    Costelus vorbeste despre India care devine colonie Britanica iar tu, Vldimir vorbesti despre mine ca turist in tara araba.

    Amandoua exemplele implica pe “cineva” care intra pe teritoriul cuiva (neinvitat) si incepe sa isi impuna punctele de vedere.

    Prin urmare scopul Britanicilor era clar, nu e nevoie sa il explic aici (de altfel in India si acum masinile circula pe “partea gresita” a drumului – daca nu ma insel).

    Apoi ca sa nu ramai cu impresia ca “vorbesc discutii” am avut oarece tangente cu tarile arabe si pot sa iti spun ca daca EU aleg sa merg intr o tara araba EU aleg sa le respect obiceiul.

    Nu ti se pare normal ca daca alegi de buna voie si nesilit de nimeni sa vizitezi un loc, e de bun simt sa le respecti cultura? Pana la urma tu te duci la ei, nu te obliga ei sa mergi acolo.

    Pentru toti ceilati care vorbesc despre tarile din Africa aka “tarile din lumea a 3 a” nu va grabiti sa emiteti cugetari destepte despre IQ scazut (Edle) si uitati va si in ograda noastra, in Oltenia s a dezgopat un mort pe motiv ca e strigoi si au facut un ceiutz din cenusa inimii arse. Si asta acu vreo 6-7 ani.

  • 81

    Andreea, ai incercat sa mergi pe strada cu palaria aia?

    Asa ti-i tastatura? en.wikipedia.or../

  • 82

    @costelus: daaaaa…asta e tastatura care imi da dureri de cap de vreo trei ani dar cum laptop-ul e bun inca saracutul de el nu ma indur sa ii scot tastele si sa i le pun in alta ordine :D Cu palaria asta nu am iesit ca are si pene (care in poza nu se vad)si e prea extravaganta chiar si pentru gusturile mele dar am colectie de palarii de iesit pe strada si le port cu tupeu desi lumea se mai uita ciudat. Atata timp cat ma simt bine, e ok!

  • 83

    P.S. Dezlegarea enigmei “De ce femeile din lumea araba poarta burqa” o gasesti in Coran.

    Si ca sa imi raspund la intrebare din posturile anterioare: vei obtine un haos, o femeie careaia ii iei demintatea, speriata si batjocorita.

    Am cunoscut femei arabe care au ales sa poarte burqa pentru ca ele cred in asta, pentru ca ele asa au crescut, pentru ca au respect pentru religia lor, pentru ca ele cred ca trebuie sa se pastreze pentru sotul lor (doar el sa le vada parul), pentru ca altfel le vei viola intimitatea..

    Acum, sunt deacord cu tine ca sunt si femei care aleg sa nu poarte burqa, dar majoritatea nu e reprezentata de acestea.

  • 84

    @Raluca: Eu cred in libertatea de a alege! Daca vor sa respecte traditia e ok, nu ma deranjeaza, dar cele care nu vor nu ar trebui sa fie obligate. Daca s-ar pleca pe premisa asta de la primii ani din viata, in cateva generatii sunt curioasa cate ar mai purta ;)

  • 85

    Raluca, tu ai citit Coranul sau doar coperta? Ei, afla tu ca nu exista o asa restrictie vestimentara in Coran. Da ma, ce bine le mai stii tu pe toate! Sa vezi iranience care spun ca de-abia asteapta sa iasa din tara sa poata purta si ele decolteuri, in loc de saci de cartofi :)

  • 86

    Si eu cred in libertatea de a alege, de aceea nu sunt deacord cu materialul tau :)

    Pana la urma cine alege? Alegem noi pentru ei, ca stim noi mai bine ce e in ograda lor?

    Sunt convinsa ca ar purta surprinzator de multe.

    De ce in Franta vor sa interzica burqa prin lege? Pentru ca sunt si multe femei arabe care nu renuta la ea chiar daca traiesc in afara tarilor arabe.

    Acum sa nu imi argumentezi ca le obliga sotul ca e cliseu.

  • 87

    Costelus, ai dreptate, in Coran nu scrie nimic despre vreo restrictie vestimentara, este vorba despre o treaba de respect care se subintelege.

    Din acelasi motiv si femeile ortodoxe poarta batic cand se duc la biserica.

  • 88

    Costeluşe # 86

    “Raluca, tu ai citit Coranul sau doar coperta? Ei, afla tu ca nu exista o asa restrictie vestimentara in Coran.”

    Şi zi-i aşa, băi, loază, te dai mare cunoscător de Coran? Hai, ia de aici:

    Coran, Sura 33: “Profetule! Spune soţiilor tale şi fiicelor tale şi femeilor celor credincioşi ca să se înveşmânteze în jilbaburile lor” şi “Nu este păcat asupra lor dacă vorbesc fără văl doar cu părinţii lor sau cu copiii lor sau cu fraţii lor”.

    Şi acum, hai sictir şi dispari de-aici! Fă pe deşteptul în altă parte.

  • 89

    de unde s-a plecat si unde s-a ajuns cu acesta postare, bine toti au idei si para idei pro sau contra sfrutarii copilelor, pro sau contra traditiilor unor etnii sau chiar ale unor natiuni…vorbe aruncate si atit.din pacate sunt putine persoane curajoase si capabile sa faca ceva concret-si aici ma refer in special la tarisoara noastra- pentru ca aceste lucruri ingrozitoare sa nu se intimple.ce sa se poate face concret? uite Andreea cauta inca cinci studente la medicina si duminica de duminica mergeti acolo in sau la marginea degradului absolut unde traiesc aceste copile, domesticiti animalele si dupa vorbim… ceea ce dvs ati scris aici este revoltator de real si ati scris f bine, dar hai sa mai trecem si dincolo de spatiul virtual si sa ne implicam direct, mai ales ca tineretea si pozitia va permite…

  • 90

    @Vaya, reciteste: “O prophet, tell your wives, your daughters, and the wives of the believers that they shall lengthen their garments. Thus, they will be recognized (as righteous women) and avoid being insulted.” Lungitul vesmintelor nu e acelasi lucru cu “să se înveşmânteze în jilbaburile lor” si in mod sigur nu e acelasi lucru cu acoperit tot in asa fel incat sa se vada doar un ochi, ca cica e de ajuns pentru o femeie cat sa poata merge pe strada fara sa se impiedice. De altfel multi traducatori si cunoscatori reali ai Coranului (nu de-al de noi care l-am citit doar din curiozitate, nu ca obiect de studiu serios si cercetare) au spus ca partea cu restrictia absoluta in privinta imbracamintii nu apare in Coran, ci in Shariah, care are ca sursa, intr-adevar Coranul, dar reinterpreteaza pasaje intregi de acolo in asa fel incat sa fie in favoarea celor care tin painea si cutitul. P.S. Sa te asemeni la stil, e una. Sa ai frazare identica, ticuri verbale identice, comportament identic, e alta, iar eu nu cred in coincidente. Nu incerca sa vinzi castraveti gradinarului. Cand te enervezi (aparent si de fatada) nu mai controlezi personajele “vaya” si “cosa nostra” in asa fel incat sa nu fie perfect identice. Pentru ca nu esti tampit totusi (dimpotriva, nivelul IQ-ului tau depaseste cu mult pe cel al unui om normal, iti citesc de multa vreme comentariile) inclin sa cred ca “miscarea” este intentionata. Putin imi pasa sub cate pseudonime postezi si cum te “joci” cu personajele tale virtuale, dar te rog nu ne jigni inteligenta mie si multor alti comentatori care s-au prins de faza, ca nu ne cheama D. si nici nu suntem copii de 5 ani ca sa punem botul la povesti cu Imparatul verde care de fapt era albastru. @Andreea Cruceanu, nu, cel mai probabil amandoi gandim logic ;)

  • 91

    @vladimir: spune-mi şi mie unde în Biblie te învaţă Isus Hristos închinăciunea, să te închini de la stânga la dreapta sau de la dreapta la stânga, de sus în jos ori invers. La fel şi cu musulmanii: cum se trezeşte unul să intepreteze un subiect, cum alţii îl iau de bun.

    @Andreea Cruceanu: văd că şi subiectul ăsta ţine tot de măritiş. Dacă şi al treilea e o simplă coincidenţă, eu mă las de fluierat în biserică ;)

  • 92

    @vladimir: Sa traduci din engleza Coranul,mi se pare cam fortat.Mai bine intreaba un musulman,sant atatia prin zona,o sa-ti explice el mai bine…

  • 93

    Vladimir, iti respect punctul de vedere si ai tot dreptul sa il sustii, pana la urma ne am castigat dreptul la opinie.

    Ce incercam eu sa spun este ca atat Coranul cat si Biblia se pot interpreta in fel si chip.

    Nu trebuie sa scrie “e interzis sa”.

    Apropos, stii ca unii musulmanii recomanda necunoscatorilor sa inceapa citirea Coranului de la coada la cap? Ei spun ca daca faci asa intelgi mai bine Coranul.

    In alta ordine de idei, repet iar, sunt deacord ca sunt femei musulmane carora nu le place burqa, la fel cu sunt si fetite care mor la 12 ani dand nastere DAR acest procent NU reprezinta majoritatea.

  • 94

    @Raluca: cum adică să citească de la coadă la cap? Deci Coranul e scris de la dreapta la stânga şi de jos în sus? Că nu-nţeleg.

    Eu recomand citirea manualului de psihologie din liceu de la pac al ădaoc. Trebuie să înţelegi mai întâi neurologia (cum funcţionează somatic neuronii), abia apoi procesele psihice. Zic şi eu.

  • 95

    Vladimir & secta semi-docţilor de serviciu pe bloguri

    Băi, băieţi, cînd o să învăţaţi voi că o cultură generală solidă nu se face pe wikipedia, gugăl sau ce dracu mai găsiţi voi la repezeală pe internet? Eu nici lu’ fiică-mea nu-i dau voie să-şi facă referatele de pe wikipedia. Alde voi, secta semidocţilor de serviciu pe bloguri, sunteţi foarte periculoşi – pentru că, uite, cîte o fată ca Raluca chiar pune botu’ la căcaturile voastre şi chiar vă crede, nu se prinde de lăbărelile voastre cu pretenţii de cultură generală.

    Bun. Unu la mînă – dacă beleşti ochii la răspunsul meu (# 89), eu nu făceam decît să-i arăt dobitocului de Costeluş că există “restricţii vestimentare” în Coran. Doi – interpretarea Coranului (cît de lung trebuie să fie veşmîntul, burqa etc.) nu o fac nici eu, nici tu, din engleză, pentru că au făcut-o la vremea lor şcolile islamice şi învăţaţii lor. Trei – dacă vrem, totuşi, o părere avizată în problema asta, mergem la biblioteci şi îi citim pe specialiştii în studii islamice – atenţie! nu pe activiştii onu, ai drepturilor omului, ai pentagonului sau ai MI5. Patru – la nivelul tău de wikipedia, nu am să-ţi cer să-i citeşti pe Corbin, Cantemir sau pe Schacht, dar ai la îndemînă pe Nadia Anghelescu, de pildă, o bună specialistă în studii islamice, autoarea unor introduceri în subiect numai bune de citit pe plajă sau în tren. Cinci – pentru că ştiu că nu ai să te oboseşti să mergi la bibliotecă, avînd eu în casă Introducerea în islam a Nadiei Anghelescu (ţi-am zis că fetele mele nu au voie pe wikipedia!) îţi fac un serviciu, deşi nu meriţi, şi îţi cópii aici cîteva fraze care să te pună pe gînduri:

    “În Coran, în diferite sure, se vorbeşte despre necesitatea ca femeia să-şi acopere părul şi trupul, astfel încît să nu se vadă forma oaselor sau chiar faţa (…) Revenirea la văl, în zilele noastre, a reprezentat tocmai un refuz al occidentalizării, o marcă a păstrării personalităţii musulmane. În zilele noastre, vălul nu este purtat numai în cercurile ultratradiţionale, ci şi din diverse alte motive: ca simbol al respectabilităţii, legat fiind de păturile superioare ale societăţii, ca simbol al integrării în mediul citadin etc. etc. etc.”

    Şase. Dacă totuşi nici aceste cuvinte simple nu te pun pe gînduri şi nu te determină să pui mîna pe cărţi înainte de a da sfaturi, înseamnă că eşti un dobitoc şi că am pierdut timpul degeaba cu tine.

    În sfîrşit, şapte. Îţi mai spun pentru ultima dată, cu frumosul, că nu am nici o legătură cu Cosa Nostra. Dacă totuşi grija de mine te futte într-atît, ia legătura cu titularele de bloguri de pe pandora să-ţi spună cu ce ip şi din ce oraş postăm atît eu, cît şi Cosa. Pe de altă parte, faptul că eu, care sînt atît de deştept, mai pot fi confundat cu cineva, e cît se poate de reconfortant pentru mine: suntem deja doi mari maeştri împotriva năvlegilor şi a semidocţilor. May the Force be with Us!

  • 96

    Habarnam, o cunostinta araba imi spunea ca el recomanda sa incepi nu sfarsitul. Evident ca nu se referea la “pac al adaoc” e la mintea cocosului.. Sa pleci de la ultimul capitol “Posvestii si Istorie”, si sa ajungi la primul “Stalpii Islamului”

    Iar nu cred ca comparatia intre Psihologie si Coran este buna. Daca te uiti la Cuprinsul Coranului iti dai seama ca are sens o astfel de citire.

  • 97

    Locul unde mă aflu eu şi Ip-ul meu real nu-l vor vedea adminstratorii blogului şi autoarele în vecii vecilor.

    Dacă ar fi putut, m-ar fi banat până acum de mii de ori !

    Iar de ieri, nici nu mai pot fi clonat. Dacă văd vreo tentativă, îmi voi începe toate comentariile cu să-mi bag pula pentru că numai eu pot să fac asta fără să intru direct în spam.

  • 98

    @Vaya

    Intr-adevar desi citesc Pandora’s si Vox mai mereu, nu postez aproape nicoadata. Lipsa experientei se vede si de aceea “pun botu’ la căcaturile” unora.

    Cat despre treaba cu fiicele dvs si Wikipedia este un lucru de laudat. O biblioteca sanatoasa in casa este adevarata sursa de informatie.

  • 99

    Ralu

    Scuze, mă, nu voiam să te jignesc. Şi mie mi se-ntîmplă să pun botu – bine, nu pe bloguri. De fapt, vrem-nu vrem, toată viaţa “punem botu” – altfel nu am mai învăţa nimic. Totul e să ne alegem unde punem botu.

  • 100

    Vaya, nu m ai jignit.

    Ai avut dreptate doar, de aceea am spus ca se vede lipsa mea de experienta.

  • 101

    P.S. Nu m am putut abtine sa postez la acest articol unde postate exeple gen Costelus cu Britanici din India.

    Mi se par atat de naive.. E la mintea cocosuui ca “britisii” cand s au dus in India nu s au dus cu gandul de a proteja traditiile si a incuraja perpetuarea lor.

  • 102

    @Vaya, partea cu IP-urile mi-a placut cel mai mult, nu iti explic de ce ca stii si tu se pare cate moduri de a iti schimba IP-ul ca sa apara ca esti pe Marte, in Honolulu sau Pakistan sunt. Cum ziceam, putin imi pasa cine esti, unde esti, sub cate nick-name-uri postezi. Te-am rugat doar sa nu vinzi castraveti gradinarului, if you know what I mean ;) Ce naiba, esti baiat destept, nu cred ca nu intelegi ce incerc sa iti spun.

  • 103

    SALVEs RO. ,effect the girl pt. inima tinerilor de azi este OK. ,in special noi romanii avem fetite f. multe ca nr. frumoase si gospodine fata de tarile EU.! ,vestea a ajuns si in Swedia cunosc un tip roman cu o vechime de 15 ani ,care a fost la Litoral cu un grup swedezi si au ramas uimiti de totul , /in special muzica made RO. si dansul fetitelor la bara !/

    alt diaspora pescaru
    2010-09-25 14:42:20 | Raporteaza
  • 104

    Vladimire

    Băi, tu eşti că ăla de îi dai un cap în gură şi el se sumeţeşte la tine: “Dai în mine, bă? Ia mai dă una!”. Şi îi mai bagi o bucată, şi ăla se ridică de jos şi iar se sumeţeşte: “Bă, tu dai în mine, tu-ţi morţii mă-tii?? Bă, tu ştii cine-s eu? Ia mai dă bă, ia mai dă una…”. Şi îl tot serveşti pe năvleg pînă te plictiseşti şi te duci acasă. Eu m-am cam plictisit.

  • 105

    Vladimir,

    Cei care te privesc nu ştiu dacă este sau nu adevărat ce susţii tu. Pentru noi doi eşti un penibil paranoic.

    Dacă ai fi citit saitul de la începuturi poate te-ai fi prins de realitatea de fapt. Dar tu te-ai băgat ca musca-n căcat şi vorbeşti ca atare.

    Eu am aici duşmani crunţi încă de la începuturi. Care chiar mă cunosc. Fii siguri că şi-ar fi dat şi ei seama şi ar fi guiţat într-una. Faptul că n-o fac înseamnă că ştiu. Tu ai rămas singurul prost.

    Ţine-o tot aşa !

  • 106

    [...] marcelle cabrio leather mary jane,cordovan,41 eu …Birkenstock Boston Clog | Hot Ladies ShoesThe Girl Effect « Pandora's | Blog la femininUn copil de doi ani a murit, după ce a fost lovit de scara unui …Live nicolae guta – hei [...]

  • 107

    Ce chestia naiba !

    Abia acum văd titlul acestui articol. La o interpretare imediată după prima poză a titlului, îmi vine în minte instantaneu expresia efectul de fată sau efectul fetei care mie mi-e foarte cunoscut şi care se manifestă prin cu totul şi cu totul altceva asupra mea decât ce vor ăia cu saitul lor.

  • 108

    @cosa nostra: chestia la bază este “The AXE effect” (deodorantul), slogan preluat din advertisingul comercial. Acum că expresia asta e altoită cu intenţii new-age oricum la prima vedere nu-şi atinge scopul. Dacă iei doar titlul şi poza autoarei vezi că vrea sa se dea mare cu personalitatea ei şi-ţi vine să-i bagi o dedicaţie, ca efect: youtube.com/wat../

    “The Girl Effect” raportat la “The AXE Effect” e echivalent cu a pune cireaşa pe colivă. Exact, cireaşa, nu bomboană :|

  • 109

    Cosa Nostra,

    SE stie pe aici ca tu discuti cu cateva autoare si in particular. Atunci, din respect pentru ele de ce abordezi tot subiecte cu conotatie sexuala? La inceput era o incantare sa-ti citesc comentariile. Acum nu stiu ce ai parca nu esti tu.

  • 110

    @Habarnam: Iti e atat de drag de mine de te-ai gandit sa imi dai dedicatii??? Personalitate am suficienta din fericire sau din nefericire…ma mai gandesc :D Oricum nu mi-am dorit ca titlul si poza sa lase o alta impresie. Ce conteaza e campania in sine care mie imi place si mai mult decat atat am in proiect sa fac si ceva concret in acest sens ;)

  • 111

    Habarnam,

    Dacă Cruceanu a făcut în mod deliberat chestia asta atunci e mare frate ! Demonstrează că n-a făcut de pomană şcolile pe care le-a făcut.

    Dar mă îndoiesc, aşa că o mai studiez pe parcurs să văd ce poate. Comunicarea în masă a ideilor e lucru dracu. Iar cine se ocupă cu asta şi are şi succes, nota zece !

    Ca o chestie, că tot veni vorba, acesta e şi scopul meu pe acest blog. Perfecţionarea în comunicare. O dată poate o să detaliez că e interesant pentru tinerele PR-iste. O să le pun să ia pixurile şi caietele pentru a-şi lua notiţe.

    Narcisa,

    Cu ele nu abordez aceste subiecte. Cu ele discuţiile sunt mişto şi nu au legătură cu caracterul virtual creat de mine pentru acest blog.

    Dar, uite, o să mă gândesc la ce mi-ai zis tu !

  • 112

    @cosa nostra: Ai sa vezi tu pe parcurs cam ce pot. Intre timp ma bucur ca sunt subiect de studiu ;) In alta ordine de idei, vezi ca ti-am dat mail ;)

  • 113

    @cosa nostra: Păi cum prindea din prima atâtea citiri? Cu toate astea, s-ar putea să nu fi făcut-o deliberat. Adică cu bună ştiinţă. Dar mai mult ca sigur a făcut-o intenţionat. Adică cu intenţie.

    Cum vine asta? Păi e că nu e, adică ori s-a folosit de reclama originală ca portaltoi pentru propria imagine, ori reclama s-a folosit de ea ca să-şi promoveze sloganul :D Ceea ce s-ar putea varianta doi, că toţi suntem ai dracului de influenţabili mediatic :|

    Dar ia stai aşa: tu eşti Big Brother (pe româneşte Tata Mare) şi eşti la recrutat PR-iste??? Bagă mare, poate aflăm şi o finalitate la treaba asta. Vezi că Iuia aia brunetă căuta de lucru ;)

    @Andreea Cruceanu: ai dat-o soft la întors că nu-ţi convenea conţinutul melodiei, al dracului măgar ce sunt şi eu :) Nu-i nimic, poate data viitoare ai alt subiect, diferit de măritiş, că altfel rămâne cum am stabilit la #92

  • 114

    @Habarnam: Am deja ceva în minte și nu va avea legătură cu măritatul…asta așa ca să te liniștești. Dacă reușesc să și pun ideile cap la cap azi cu atât mai bine.

  • 115

    Habarnam,

    Mă dezamăgeşti:

    Pe acest blog, încă din timpuri străvechi nu se mai foloseşte perimatul şi deloc sugestivul PR-iste !

    Se foloseşte PR-izde, ce naiba !

    Prin analogie cu de acum clasicul pedelizde !

  • 116

    [...] Videochat Bucuresti | Anunturi gratuite anunturi …Sarutari de Cinema » Archive » IntoarcereThe Girl Effect « Pandora's | Blog la femininUn copil de doi ani a murit, dup? ce a fost lovit de scara unui … Tweet This PostCommentsLeave [...]

  • 117

    mens alex light 70 green bay packers jerseywomens denver broncos kyle peko nfl pro line orange player jerseymens toronto blue jays curtis granderson majestic royal alternate cool base player jerseygame chad slade 62 houston texans jersey jordan fly wade 2 black white thetwowhos.com/../

  • 118

    nike lebron 9 lowswarovski Adidas Originals Samoanike lunar force 1 reflect gold suede reflective silvernike lunar force 1 reflect gold suede reflective silver adidas celebrates this sundays berlin marathon with the eqt support 93 airjordanoqb.co../

  • 119

    womens detroit lions jeremiah ledbetter nfl pro line blue team color player jerseylucas nogueira 92 toronto raptors association jerseygame michael joseph 21 chicago bears jerseyyouth atlanta falcons takkarist mckinley nfl pro line red player jersey Youth Minnesota Timberwolves Derrick Rose 25 Association White Jersey offwhiteteknoiu../

  • 120

    nike lebron 9 p.s. elite awaynike kyrie 4 flip the switch black blue purplenike mercurial superfly v fg 831940616nike air force 1 07 lv8 718152 016 womens seattle seahawks bobby wagner nike college navy game jersey gisforums.com/g../

  • 121

    mens brandon brooks 79 philadelphia eagles jerseymatt niskanen 2 washington capitals fanatics branded breakaway player jerseynike limited laquvionte gonzalez 11 los angeles rams jerseythrowback isaac whitney 19 oakland raiders jersey pro line drew ferris 41 tampa bay buccaneers jersey pueblosdehuesca../

  • 122

    youth los angeles chargers craig mager nfl pro line powder blue alternate player jerseybig tall lane johnson 65 philadelphia eagles jerseydenver nuggets wilson chandler 21 statement yellow jersey youthbig tall darrel williams 31 kansas city chiefs jersey San Francisco 49ers v Buffalo Bills kobe12uvf.com/R../

  • 123

    Dustin Byfuglien Jerseys FansEdgeDeVante Harris New Orleans Saints NFL Pro Line Womens Player Jersey BlackWesley Johnson Los Angeles Clippers Statement Game Worn Jersey 2017 18David Ross Chicago Cubs Majestic Youth Home Official Cool Base Player Jersey White supra assault low top black suede howlonguntilbee../

  • 124

    landry shamet philadelphia 76ers christmas jerseysacramento kings male team color replica skal labissiere 3 purple jerseybig tall troy apke 30 washington redskins jerseynike elite niles scott 67 san francisco 49ers jersey kevin hervey oklahoma city thunder city jersey obzeet.com/grea../

  • 125

    atmos x reebok tokyo pack july 2011crystals Swarovski Nike Benassi Slidesnike kd 11 oreo black greynike sky force 88 mid txt action green nike wmns air vapormax flyknit pure platinum offwhiteteknoyn../

  • 126

    nike kobe 12 ad before the stormmens nike air max 1 ultra essential blue 819476 401supra assault low top black suedenike sb bruin black history month 21 Miami Dolphins Stitched Elite Youth Home Green Football Jersey Jordan Lucas Nike no. 21 Miami Dolphins Alternate Game Youth White Football Jersey newstylemotorsp../

  • 127

    Home Michael Johnson Stitched Black Youth Cincinnati Bengals no. 90 Nike Elite Football Jersey78 White Justin Ellis Oakland Raiders Jersey Mens Limited Nike NFL Rush Vapor UntouchableMens Gary Sanchez Replica WhiteNavy Blue Pinstripe Majestic Jersey MLB New York YankeesMens Gary Sanchez Replica WhiteNavy Blue Pinstripe Majestic Jersey MLB New York Yankees solebox x reebok classic leather sturnella militaris available altenheimguide.../

  • 128

    nike air pegasus 89 bright crimsonnike zoom 844134 002kobe x em xdr men sneakers 705317 508mizuno wave ignitus 4 md fg cleats orange black throwback zach sieler 95 baltimore ravens jersey imtpcdf.com/sit../

  • 129

    Nike Womens New England Patriots Rob Gronkowski StoreFlix Navy Vapor Untouchable Color Rush Limited Player Jersey Walmart.com4 Mens Alex Gordon Authentic Jersey Grey MLB Majestic Road Kansas City Royals FlexCool Base Mens Matt Carpenter no. 13 Majestic White Home Authentic St. Louis Cardinals Baseball Jersey24.99 Mens Nike Los Angeles Chargers 99 Joey Bosa Elite White NFL Jersey Donald Trump Womens Game White Jersey Nike NFL New England Patriots Road 45 sweethomechicag../

  • 130

    nike sportswear the digi camo one nyc launch eventconcepts x new balance seal 999balenciaga speed stretch knit mid sneakers 494371 w 05g09000womens nike air force 1 ultra flyknit mid 818018 001 oreo black white kids joe kerridge 40 green bay packers jersey kobe1ntf.com/De../

  • 131

    throwback j.j dielman 64 denver broncos jerseywomens josh allen 66 arizona cardinals jerseybig tall amini silatolu 65 carolina panthers jerseyyouth vegas golden knights james neal fanatics branded black home replica player jersey adidas dame 4 start to finish by4495 villa-prestige-../

  • 132

    youth los angeles chargers craig mager nfl pro line powder blue alternate player jerseynike elite quadree henderson 10 pittsburgh steelers jerseynike limited dieugot joseph 78 minnesota vikings jerseyyouth los angeles rams alec ogletree nike navy game jersey adidas ultra boost 30 utility black s80731 naha-fujiya.com../

  • 133

    youth san francisco 49ers navorro bowman nike black alternate game jerseyantti niemi 37 montr??al canadiens jerseyyouth toronto maple leafs ron hainsey fanatics branded blue breakaway player jerseynike limited rj mcintosh 90 new york giants jersey Nike Patriots 18 Matthew Slater Red Gold Game Jersey lindaorrhomes.c../

  • 134

    kentavious caldwell pope 1 los angeles lakers jerseymens minnesota vikings joe berger nfl pro line purple team color player jerseyyouth detroit tigers majestic navy alternate cool base jerseygame ameer abdullah 21 detroit lions jersey mens ben mclemore 23 memphis grizzlies jersey dein-rabatt.com../

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Facebook
Sofisticată, nerăbdătoare, egoistă şi altruistă în acelaşi timp, workaholic, un pic narcisistă.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!