![]() | Pe urmele Argentinei?vezi toate articolele de Laura Laurentiu07 mai 2010 la 16:42 131 comentarii 2972 vizualizari. |
Am văzut zilele trecute The Take, un documentar despre Argentina de după 2001 realizat de doi ziarişti canadieni, Avi Lewis şi Naomi Klein. Cu el în minte, ieri seară, ascultându-l pe Băsescu, m-am întrebat dacă nu cumva România va ajunge să repete istoria Argentinei. Iar dacă o va repeta, cât de argentinieni ne vom dovedi în final noi, românii? Dar, înainte de a răspunde la asta, să discutăm un pic despre Argentina.
Din 1824, de la primul împrumut negociat de preşedintele Bernardino Rivadavia cu British Bank Baring Brothers, banii au fost mereu folosiţi pentru îmbogăţirea clasei privilegiate argentiniene şi în defavoarea omului de rând. Acest sistem de gestionare proastă a banilor împrumutaţi a funcţionat la fel sub fiecare guvern, ducând datoria publică la un nivel nesustenabil. O mare parte din miliardele de dolari datorie era, în fapt, datorie privată, a multinaţionalelor care operau în ţară (Citibank, Bank of America, Deutsche Bank, Banco di Italia, First Boston, Pirelli, Esso, Fiat, IBM, Ford, Mercedes Benz, Swift etc.) şi al companiilor locale (Perez Companac, Bulgheroni-Bridas, Macri, Techint, Pescarmona, Soldati etc).
La sfârşitul lui 1989, inflaţia atinge în Argentina cote alarmante, de 5.000%. Neo-peronistul Menem ajunge la putere şi, sub ochiul atent al Fondului Monetar şi al Băncii Mondiale, începe privatizarea marilor companii de stat. Primele două sunt YPF (Yacimientos Petrolíferos Fiscales) şi Gas del Estado. Evident, corupţia merge mână în mână cu privatizarea. În acest timp, societatea civilă era ca şi inexistentă, clasa muncitoare era erodată de dezindustrializare, justiţia coruptă, iar opoziţia nu avea câmp de manevră.
Planul de Convertabilitate care urma să reducă inflaţia, propus de Menem şi votat în Parlament, era bazat pe ideea că un peso este echivalent cu un dolar. Cu inflaţie zero, în scurt timp, băncile măresc dobânzile la 50% pe an. Urmarea? Sute de IMM-uri îşi închid porţile. În timp ce clasa de mijloc suferă, politica devine spectacol, studiourile de televiziune fiind pline zi şi noapte de politicieni invitaţi pe la diverse emisiuni de divertisment şi talk-show-uri.
Privatizarea continuă. Vine rândul televiziunii de stat, radioului, companiei de telefoane, poştei, căilor ferate, liniilor naţionale aeriene, companiei de electricitate, celei de apă etc. Sau, după cum spunea Menem, “nimic din ce aparţine Statului nu va rămâne în mâinile sale”. Logica firească a privatizărilor: zeci de mii de oameni rămân fără locuri de muncă. Rata şomajului sare de la 6 la 18%. FMI trimite în continuare bani.
Bineînţeles, mafiocraţia era în floare şi aduna la un loc politicieni, afacerişti, justiţie, lideri de sindicat, moguli media, traficanţi şi funcţionari. Aşa se face că atunci când Menem, cumnatul său Emir Yoma, premierul Cavallo şi de alţii sunt arestaţi sub acuzaţia de trafic de arme, Curtea Supremă îi pune în libertate. Neo-peroniştii pierd însă alegerile, iar De la Rua ajunge preşedinte. Cum, necum, acesta reuşeşte să mărească datoria ţării. Ţara se adânceşte şi mai mult în sărăcie, boli şi mizerie.
În 19 decembrie 2001, argentinienii ajung la saturaţie şi explodează. Oamenii ies spontan în stradă şi iau cu asalt băncile şi companiile internaţionale care activau în Argentina. Preşedintele De la Rua decretează stare de asediu. Pe străzi se duc lupte cu forţele de ordine şi se strigă “Que se vayan todos!” (Afară cu toţi!). Peste 25 de persoane sunt ucise în conflictul cu poliţia. A doua zi, De la Rua demisionează, iar la conducerea ţării se succed cinci preşedinţi în trei săptămâni.
Ce-a urmat după asta? Ce soluţie au găsit argentinienii de rând pentru a ieşi din situaţia imposibilă creată de politicieni? Simplu: au expropiat. Mai exact, grupuri de muncitori au ocupat fabricile părăsite de proprietari şi au început o lungă bătălie cu autorităţile pentru a-şi câştiga dreptul de a le folosi şi a produce singuri. Ocupă. Rezistă. Produ. Acestea au fost cuvintele de ordine după 2001. S-a dezvoltat astfel un lanţ de cooperative, în care muncitorii iau acelaşi salar şi decid orice mişcare prin vot direct. Un muncitor, un vot. Iar sistemul ăsta de expropriere nu s-a limitat doar la fabrici, ci s-a extins şi la şcoli, clinici etc. Se numeşte democraţie participativă şi se pare că dă roade.
Asta se întâmplă în Argentina. Cum e la noi? Păi, avem şi noi corupţia noastră, creditele imense, mafia de rigoare, spectacolele politice de la TV şi împrumuturi de la FMI. Nu stăm deloc bine, oricât am încerca să ne minţim. Am încheiat anul trecut cu un şomaj de 7,8%, un pic mai mare decât avea Argentina când Menem a început privatizările. Măsurile economice, care ar fi trebuit luate în urmă un an şi ceva, au fost “sărite” din motiv de an electoral şi ne lovesc acum.
Cum vor reacţiona, însă, românii când le va ajunge cuţitul şi mai aproape de os? Sunt capabili să iasă în stradă şi să dea jos Guvernul şi preşedintele sau preferă să tacă, să înghită în sec şi să spere că ziua de mâine le va rezolva situaţia? Ar fi în stare muncitorii, profesorii şi medicii noştri să pună bazele unei democraţii participative sau preferă să ducă la infinit lupte sindicale ambalate frumos? Probabil că nu. Aşa cum nu suntem polonezi, nu suntem nici argentinieni. E bine sau rău asta, rămâne de văzut.
PS: Cei care doresc să urmărească The Take, o pot face aici.
Etichete: argentina, democraţie participativa, the take


Florentina Mușat 22 mai la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 22 mai la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Am avut o problema cu justitia.O frauda. Am constatat pe pielea me ca judecatorul este tot un fel de advocat, dar cu un onorariu mai mare.... | ||
| 2De aceia singura naștere după chipul și asemănarea lui D-zeu care a avut vreodată loc pe Pământ a fost chiar Fiul lui D-zeu.... | ||
| 3Pe Pământ omul nu va putea niciodată să se nască învățat, pentru că dracul va fi acolo ca să complice lucrurile. :lol:... | ||
| 4Prin urmare tot ce s-a născut după aceia din Adam și Eva este după chipul și asemănarea lui dracu.... | ||
| 5@Ada Cocos, După chipul și asemănarea lui D-zeu au fost doar Adam și Eva până să mănânce din frutul oprit. Atunci când au ascultat de dracul și au mâncat din măr Adam și Eva s-au făcut după chipul și asemănarea... | ||
| 6Între bine și rău este doar suferință. Iar plăcerea este singura care are „luciditatea” de a face diferența. :lol:... | ||
| 7Binele este cea mai ieftină remunerație. Bănuțul care trebuie înmulțit. Chiar dacă nu te pricepi să lucrezi cu oameni ai posibilitatea să le arăți că nu le porți dușmanie. Ciar dacă pentru răutatea lor... | ||
| 8Acoate-mă din spam!... | ||
| 9Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 10@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| Dora Constantinovici 1785 citiri |
| Ana Barton 1484 citiri |
| Very Happy 912 citiri |
| Doria Niculescu 844 citiri |
| Cristina Corpaci 575 citiri |
| Maria Onea Vesta 435 citiri |
| Florentina Mușat 368 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 247 citiri |
| Iulia Nicolaie 238 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7183 citiri |
| Ana Barton 6189 citiri |
| Very Happy 4217 citiri |
| Cristina Corpaci 3404 citiri |
| Doria Niculescu 3378 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1775 citiri |
| Florentina Mușat 1646 citiri |
| Diana Petrut 1064 citiri |
| Ruxandra Predescu 1037 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
eu am speranţa că va triumfa.nici contextul neu acelasi.România face parte din UE,NATO,e datoare FMI-ului.ieşitul în stradă nu va aduce bani de undeva,ci dimpotrivă…
youtube.com/wat../
(o aducere aminte
)
2010-05-07 17:03:37 | Raporteaza
2010-05-07 17:07:50 | Raporteaza
frumos exemplu
dar nu-l văd în practică la noi …
2010-05-07 17:27:37 | Raporteaza
Draga Laura ,
de unde stii tu toate acestea ? Ai stat cumva in Argentina sau numai de pe net ?
Multumesc
2010-05-07 17:35:00 | Raporteaza
pe de altă parte,doritorii de creieri pe ziduri pot merge să aştepte asemenea „spectacole” prin Africa Centrală,deşi parcă şi pe acolo s-au demodat…
2010-05-07 17:35:10 | Raporteaza
Domnii Băsescu şi Boc nu vorbesc de loc de participarea îmbogăţiţilor mari şi mici care au adus ţara la situaţia asta. Hai să spunem că nu le luăm totul ce au furat, dar d-le Băsescu redu-le d-le averile alea rău mirositoare măcar cu 35%. Cu toate că ar trebui să dea mai muult decît au/aţi jefuit, pentru degradarea asta morală cumplită !!! Măcar ceva. Tot populaţia. Bogaţii, bine-mersi, nu dau un sfanţ, căci nu sunt nici pensionari, nici mici funcţionari la stat.
2010-05-07 18:03:55 | Raporteaza
Val_One,
Dar ce rapid ai asociat ieşitul în stradă ca singură soluţie de a izgoni mafioţii politruci vicleni, cu lipsa de raţiune, cu acţiuni ale doritorilor de creieri pe pereţi !
Repede ai intervenit ! Încet, încet de deconspiri !
Propune tu o altă soluţie de ieşit din această stare în care câteva familii mafiote se împrumută zeci de miliarde de euro în numele nostru.
Miliarde pe care va trebui să le plătim noi !
Să vedem !
2010-05-07 18:04:17 | Raporteaza
Să vă povestesc ceva aici în legătură cu subiectul.Eu cosa nostra numi spăl niciodată dar niciodată chilotii.Merg cu ei aşa cum sunt.Consider chiloţii cei mai buni ca fiind cei nespălaţi.Vara trecută am vrut să merg in Argentina dar nu m+au lăsat să urc in avion pentru că puţeam.Nasol.
2010-05-07 18:12:06 | Raporteaza
cînd vezi economişti că îndeamnă populaţia să iasă în stradă… mie chiar mi-e scîrbă. nu aş merge pe comparaţia asta: companiile mari care au fost privatizate funcţionează, de bine, de rău. sigur, au trecut şi ele prin criză, momente delicate, dar sînt mult mai eficiente decît erau înainte de privatizare: sidex, alro, dacia, etc. foste întreprinderi mamut care au scăpat de balastul de angajaţi şi se descurcă pe propriile picioare. în cazul romtelecomului a apărut o concurenţă foarte solidă din partea cabliştilor şi a telefoniei mobile. romtelecomul nu se simte acum foarte bine, dar are, totuşi, în continuare un cuvînt greu de spus pe piaţă. la fel, a scăpat de balastul angajaţilor. companiile miniere, alte combinate metalurgice au cam dispărut (uneori, dureros) şi, logic, o dată cu ele şi balastul angajaţilor. petromul şi companiile de gaz trec prin procese oarecum similare. băncile funcţionează pe o piaţă destul de dură, şi din cauza crizei. în general, sînt eficiente şi flexibile din punct de vedere al personalului. în plus, au apărut foarte multe companii private, unele băştinaşe, altele din afară, care s-au dezvoltat binişor (am dat exemplul cabliştilor, dar mai sînt şi altele) sigur, în multe situaţii cel mai greu cuvînt l-a avut evoluţia spectaculoasă a tehnologiei, de la industria textilă pînă la cea mecanică. am vorbit de dacia: practic, acum, acolo este o altă fabrică faţă de cea de acum 10 ani. o problemă mare au fost construcţiile, dezvoltate oarecum sălbatic în ultimii ani, cam cum se dezvolta odată cablul, sau acum vreo 70-80 de ani industria petrolului. dar construcţiile nu sînt nici cablu, nici petrol, în plus, implică industrii întregi. din punct de vedere politic, ne-a trecut de cîteva glonţul pe la tîmplă. mineriadele din 99, atacul asupra leului din 98 şi altele. guvernările au fost destul de stabile, chiar şi în perioadele cele mai agitate. în plus, şi fmi-ul a învăţat cîte ceva din experienţele din trecut. problema la noi este pusă de tonul panicard al multor politicieni şi analişti. e uşor de demonstrat cîtă prostie şi cîtă rea voinţă găsim în analizele multora. răspunsul e simplu. fără măsuri dureroase nu se poate face reformă. iar anunţul lui băsescu de aseară rezolvă numai problema deficitului. trebuie făcut mai mult, pentru că reforma înseamnă mai mult. pe lîngă asta, multe voci îl acuză pe boc de lipsă de personalitate şi laşitate pentru că nu a făcut el anunţul. explicaţia e destul de simplă. în pdl se duce o bătălie internă înaintea alegerilor, una cu bătaie destul de lungă, care priveşte poziţionarea pe piaţa politică a partidului. anunţul lui băsescu a fost o lovitură dată unei părţi din partid. culmea, presa ostilă a muşcat din nou momeala şi i-a făcut aseară un mare serviciu. tot apropo de lamentări: mă distrează la culme faptul că se lamentează mulţi din cei care chiar nu sînt afectaţi de măsurile astea: “murim de foame”, “o să ne plîngem în pumni”. au ignorat, uneori în cunoştinţă de cauză, componentele discursului. sînt convins că nu se va ajunge la “cuţitul la os”, “o să murim de foame”, “o să ne plîngem în pumni”. nici măcar grecii nu vor ajunge acolo.
2010-05-07 18:14:31 | Raporteaza
problema la noi este ca exista capuse in toate paturile sociale. Avem bugetari prea multi.
am auzit astazi (nu stiu cat este de adevarat) primaria Turda are angajati cat primaria Londrei.
trebuie sa ma documentez.
2010-05-07 18:14:55 | Raporteaza
a, băsescu s-a referit aseară şi la clientela de partid. pentru cine a avut urechi să audă. sînt cîteva personaje în guvern care s-au speriat mai mult decît cel mai amărît pensionar.
2010-05-07 18:15:44 | Raporteaza
In 2002 ofeream consulentà Bancii Nazionale del Lavoro si imi fàcusem citeva cunostiinte. Angajatii bàncii cunosteau cursul titlurilor argentine. Premiile lor nu erau bànesti ci in titluri. Cind au aflat de “coboràrea” valorii titlurilor argentine toti, s-su gràbit sà-si vindà titlurile in poses, oferindu-le clientiilor la un pret convenabil. In jur de 3 luni acele titluri nu valorau nimic. Feriti-và de bancari care và propun sà investiti in titluri la un pret convenabil!
2010-05-07 18:18:18 | Raporteaza
sînt printre cei care cred că actuala constituţie consfinţeşte o ipocrizie, cea a preşedintelui independent. mi se pare stupid că preşedintele este obligat să se dezică formal de partidul pentru care a fost o locomotivă. niciunul din preşedinţii de după revoluţie nu a rupt legăturile cu partidul-sursă. asta ar fi rezolvat multe probleme, inclusiv criza guvernamentală din toamnă.
2010-05-07 18:22:26 | Raporteaza
@nedormitul: cum spuneai în altă parte,e plină blogosfera de fomişti care-şi plîng de foame în faţa laptopului.
2010-05-07 18:27:49 | Raporteaza
aşa spuneam? debitez numai prostii…
2010-05-07 18:29:34 | Raporteaza
@nedormitul:
eu dau de ei peste tot.mai grav este faptul ca instigă la revoluţii,revolte,răscoale,spîzurători…or avea nevoie de vreo nouă distracţie?
2010-05-07 18:37:02 | Raporteaza
da, revoluţiile facebook. bleen vorbea de ele. dai un click şi ai salvat un pîrş de preerie.
2010-05-07 18:38:40 | Raporteaza
@nedormitul: probabil dumneavoastra, dupa semnatura, sunteti mai trez decat un off topping-ist ca moi. poate ma lamuriti cu trei neadormiri cu privire la laborioasa dvs explicatie: 1. cine garanteaza ca dupa aceste masuri urmeaza reforma aia trambitata de toti arhanghelii, de la primul si pana la ultimul escu? si de ce nu s-au luat pana acu? 2. lamentarile celor neafectati nu-s nici pe departe a 8 minune sunt cel putin pe locul 9 dupa domnii care nu-s afectati dar cer celor afectati sa rabde cu stoicism pentru binele tinerei natiuni Romania 3. balastul angajatilor e o metafora sau o anafora?
2010-05-07 18:51:12 | Raporteaza
Băi ce vă mai deconspiraţi !
Acum postaţi un nou comentariu cu datele mele !
2010-05-07 18:55:16 | Raporteaza
@on off topping: pui întrebări retorice în condiţiile în care alternativa era creşterea tva la 25% şi a cotei unice la 20%.
2010-05-07 19:03:30 | Raporteaza
nu garantează nimeni. dar nişte indicii există: 1. băsescu nu se bagă în bătălii pe care ştie că le pierde. ştiu, nu e o garanţie, e un indiciu. 2. mai mult decît pentru populaţie, anunţul lui băsescu a fost cu dedicaţie pentru triada blaga-berceanu-videanu, cei care încă trenează reformele. doi dintre ei şi vlădescu au fost chiar nominalizaţi cu responsabilităţi clare privind măsurile care trebuie adoptate. pentru cine nu urmăreşte ce se întîmplă în pdl (e greu de urmărit, presa se ocupă cu lamentările, nu are timp să mai scormonească şi în viaţa partidelor) e tot un indiciu. 3. e o măsură care trebuia luată. ori, ori. fmi-ul are un singur scop. să-şi recupereze banii, plus dobînda. şi are mijloacele de constrîngere. mai avem bani de încasat de la ei. şi avem nevoie de banii ăia. 4. băsescu a lovit în părţile sociale cele mai refractare la reformă. cînd a vorbit de salarii s-a referit la fondul de salarii. o nuanţă pe care, am mai spus, mulţi au ignorat-o, uneori în cunoştinţă de cauză. deci fiecare e liber să decidă de unde se taie şi cît. tind să cred că se va tăia mai mult de la cei care cîştigă mult (şi adesea degeaba), decît de la cei de la care nu prea ai ce tăia. referitor la fondul pe pensii, din vară tot povestim de pensiile speciale, de pensiile pentru favorizaţi, de pensiile pentru supercetăţeni. sînt de acord ca un judecător să primească o pensie mare, dar să contribuie pentru ea şi să o calculeze la fel ca orice alt contribuabil. referitor la fondul de şomaj, am şi aici ceva de comentat. băsescu a vorbit de regîndirea sistemului de asistenţă socială. în ultima vreme au fost nenumărate relatări în presă despre şomerii care şi-au scos concediu medical în timpul şomajului, ceea ce mi se pare o aberaţie. iar asta a devenit o practică curentă. la punctul 2 am explicat mai sus. şi unii poate suferă în timpul programului, într-o instituţie de stat. la punctul 3: nici, nici. nu condamn oamenii pentru că au avut noroc să se nască, să trăiască şi să lucreze, de pildă, într-un sistem monoindustrial. ghinionul lor. dar aseară am auzit ceva despre flexibilizarea forţei de muncă. repet, cele trei reduceri propuse de băsescu aseară, deşi necesare, nu sînt suficiente. trebuie făcut mai mult, inclusiv în zona clientelei, a fiscalităţii, a sistemului de asigurări sociale, a licitaţiilor publice, etc. dar e un lucru bun că pune biciul pe un guvern care a stat mai mult în letargie în ultimele luni. şi se simte responsabil pentru guvernul ăsta. e guvernul pe care şi l-a dorit, aşa că nu mai are absolut nici o scuză. nu îl poate da jos, să aducă alte partide, dar îl poate biciui.
2010-05-07 19:13:59 | Raporteaza
@Laura Laurentiu Da, sigur voi iesi in strada. Ma voi lupta cu fortele de ordine, voi incasa pulane pe cocoasa, iar la nevoie imi voi da si viata pentru ca scroafele de la ghiseu sa poata sta in continuare la barfe si sa-mi vorbeasca din avion pentru ca am avut neobrazarea sa le intrerup discutia. Pai cum imi permit eu sa le deranjez si sa le dau de lucru? Unde ma cred, in Germania? Da, voi iesi in strada pentru ca aceste distinse doamne sa poata sta degeaba in continuare. N-as vrea sa faca riduri din cauza mea.
2010-05-07 19:39:59 | Raporteaza
pe SPATELE cui au fost facute averile ? cati le pot JUSTIFICA in INTREGIME ??? cati Bani iesa afara din TARA ??? daca nu intra fiscul BINE in TOTI cu averi DUBIOASE atunci … 0 treime din averi sa fie folosite minim 2 ani de GUVERNUL COMPETENT … dupa care se da banii inapoi numai la cei care au AVERI justificate pana la ultimul leut…. voi conduceti RO … asa ca… primul pas- CREDINTA si PRUDENTA … si evitati sa cumparati alimente din market…ci mai mult de la TARANI … pasul 2 – circulati mai putin cu masina personala si avionul … veti vedea niste rezultate…
2010-05-07 19:45:31 | Raporteaza
@deltax fortele de ordine au si ei copii nepoti bunici etc. …. sa vedem daca le convine sa devina acestia roboti sclavi si imbibati de DROGURI si EURI ca cei din UE …
2010-05-07 20:04:30 | Raporteaza
@nedormitul acei functionari de care zici tu daca , cumpara alimente din UE multe adica de la market pline de euri inseamna ca sunt prea DRESATI – inseamna ca deja ei accepta SCLAVAGISMUL in RO cu mare PLACERE … deci asa vor fi rasplatiti pe viitor ei si FAMILIILE LOR !
2010-05-07 20:10:11 | Raporteaza
@val_one: ooo, Madonna în rolul Evitei! am şi uitat de filmul ăsta.
2010-05-07 20:45:11 | Raporteaza
@deltax: eu te sustin tare astept clipa sa zdrobesc cateva cranii de elita aduna gasca si da un “bip” venim fara ezitare, daca 45% din toti cei care au postat raspunsuri aici vin si ei cred avem cauza castigata, daca nu dam si noi ce putem.ps. voi astia cu credinta in banci dati un search pe torrenti dupa filmul ZEIT GEIST si dupa aia mai vorbim!!!!!!
2010-05-07 20:47:14 | Raporteaza
@Intrebare: n-am stat în Argentina. am citit ziare, cărţi, am văzut documentare etc. m-a interesat subiectul şi m-am documentat aşa cum ar face oricine.
2010-05-07 20:47:38 | Raporteaza
@Gherman Adrian: vorbeşti serios de Turda? eu nu am auzit niciodată asta, chit că e la o aruncătură de băţ de Cluj, dar dacă e aşa, ăsta ar fi subiect de ziar.
2010-05-07 20:52:32 | Raporteaza
@Magda: am băgat la cap. mersi!
2010-05-07 20:53:03 | Raporteaza
@cosa nostra: cum adică cu datele tale? tre’ să şterg pe cineva?
2010-05-07 20:54:32 | Raporteaza
@val_one: da, retorice, dar nu pot să nu mă întreb uneori cum suntem noi, de fapt, ca naţie. pt că observ că de guvernat singuri şi bine nu prea ştim să ne guvernăm. mă întreb, totuşi, ce ştim să facem.
2010-05-07 20:55:49 | Raporteaza
@nedormitul: îţi pui multe speranţe în Băsescu, aşa-i? sau cel puţin îl consideri bine intenţionat. noah, să dea Dumnezeu să fie aşa.
2010-05-07 21:00:21 | Raporteaza
@deltax:

2010-05-07 21:00:47 | Raporteaza
Cred ca noi romanii vom avea un nou spectacol al balconului cu Base in rol de Peron si Udrea in rol de Evita Peron ! Numai ca piata va fi ostila celor doi.
2010-05-07 21:01:47 | Raporteaza
@antiignorantu: cred că filmul lui Solomon, “Kapitalism – reţeta noastră secretă” îţi poate răspunde cât de cât la întrebarea “pe spatele cui au fost făcute averile?”.
2010-05-07 21:03:18 | Raporteaza
Precum paduchele, bugetarul, prefera capul si nu orice cap, capul nespalat, deoarece in mormanul de zoaie (a se citii birocratie) se simte cel mai bine. Si paduchii si bugetarii se inmultesc la fel de repede. Nu apuca bugetarul sa stea bine intr-un loc ca si depune o gramada de lindini (a se citi PCR- pile, cunostiinte , relatii). Chiar daca la ineput sa afla in loc sanatos, prima lor grija e sa infesteze si sa infecteze nu doar sa suga singe sanatos produs de organism (a se citii cetateni nebugetari ) . Si paduchele si bugetarul nu au o limita a ingrasarii, ori sunt exterminati ori pun pe ei pana plesnesc.
2010-05-07 21:06:27 | Raporteaza
ms. Laura eu cam stiu…. intrebarea a fost ptr cei mai tinerei care inca nu stiu ;:)
2010-05-07 21:10:51 | Raporteaza
@NU-I ASA LAURA ?: aşa-i.
2010-05-07 21:26:10 | Raporteaza
@antiignorantu: aaa, ok. acum m-am lămurit. chiar mă întrebam de ce ai întrebat.
2010-05-07 21:27:20 | Raporteaza
@ION DE LA TARA:
biata Maria Băsescu…
2010-05-07 21:34:35 | Raporteaza
intrebati de asasinii economici. pentru washington, (sau fmi)apasati mai tare tasta #, o data. pentru bruxelles, apasati, cit vreti, orice tasta, altadata.
2010-05-07 21:37:13 | Raporteaza
@cosa nostra:8-@cosa nostra: Ai incercat sa-i vinzi la Primaria municipala?Scapam de sobolani pana acum,fara licitatii,toata lumea multumita.Sau esti mana-n mana cu Prigoana?
2010-05-07 21:49:27 | Raporteaza
Laura Laurenţiu,
Vedeţi #8 ! Credeţi că sunt eu !? Puteţi studia adresa de mail, IP-ul, orice !
Vă mulţumesc anticipat !
2010-05-07 22:02:07 | Raporteaza
Avi Lewis şi Naomi Klein sint sot/sotie. Doi evrei comunisti (cum altfel?) submediocri ale caror pareri nu valoreaza nici cit o ceapa degerata. De tot risul e ca Avi Lewis e the host of the Al Jazeera English show Fault Lines.
Doi nebuni.
2010-05-07 22:04:47 | Raporteaza
Fraierul a vrut să posteze cu datele mele dar nu şi-a dat seama şi a pus adresa lui de mail deci şi avatarul lui. Apoi a încercat să mai salveze aparenţele şi a mai postat odată, explicând !
Speram să am bolnavi psihic, obsedaţi de mine ! Dar unii mai deştepţi ! Ăsta mă face de râs !
Fraiere, eu scriu numai cu aceste fonturi de acum încolo. Să văd cum te descurci !
2010-05-07 22:31:30 | Raporteaza
o schimbare a culorii fonturilor ar ajuta mai mult…
2010-05-07 22:41:53 | Raporteaza
Cei care comenteaza aici ca sunt impotriva iesirii in strada sunt mafiotii care au supt si inca mai sug din finantele tarii asteia de la amaratul cetatean roman prostit, mintit si indobitocit de mafiocratii si mafiopoliticienii romaniei. Sa va amintesc ca sunteti acum unde sunteti tot datorita unei iesiri in strada prin dec 89, pe undeva? Tocmai aceasta lipsa de reactie din partea acestui popor “adormit” a dus la acest deznodamant fatal de astazi dar de care politicienii si alti mafioti imbogatiti peste noapte nu au nici grija, habar. Ca sunt multi oameni in domeniul administrativ? A creat cumva cineva locuri de munca sa aiba unde munci? Normal ca primarii sa-si angajeze rude si prieteni dar pt asta nu poarta ei vina ci cei ce dirijeaza tara asta oropsita pt ca si-au deviat complet atentia de la problemele tarii prea preocupati fiind de propriile interese, de propriile buzunare si magarii. A mai fost cumva vreo licitatie corect facuta? A mai fost vreo licitatie care sa nu fi fost “castigata” de firmele acestor mafioti politicieni? A ajuns vreunul la puscarie? A functionat justitia? A platit cineva pentru atatia morti rapusi de caini vagabonzi? Si exemple in acest fel pot si pot continua in aceasta tara fara stapan, adevarata jungla. Atunci, se poate intreaba cineva neutru (un grec, de exemplu) cum de inca n-am iesit in strada, cum de inca nu luam atitudine si inca mai stam si asistam la jaful si crima sistematice facute poporului roman.
2010-05-08 00:12:09 | Raporteaza
Mai Nedo, ti-am citit comentariul. Ala lung. Stii ce spuneau ungurii despre romani? Ca-s neam de slugi. Se vede ca aveau mare dreptate. - “companiile mari care au fost privatizate functioneaza bine”. Da, chiar excelent! Intreaba-l pe Patriciu despre cele 500 milioane de euro datorii ale Rompetrol la stat. Daca tu vrei sa-ti vinzi masina si nu ai impozitele platite la zi la fisc, ei bine, nu poti s-o vinzi. Situatia insa se schimba cind vine vorba de Patriciu si de un mizilic de miliarde de euro. De ce? C-asa-i in Romanica, tara prostilor. - nu stiu de alte orase, insa in Iasi cel mai profitabil mod de functionare al unei fabrici dupa privatizare a fost vinzarea utilajelor la fier vechi si vinzarea terenului pentru constructia de vile. De produs nu produce nimeni nimic. - este inadmisibil ca, daca toata tarile Europei isi prognozeaza bugetele pe recesiune economica, venim noi, romanii mai destepti si ne facem bugetul pe crestere. Si dupa aia o mai facem si pe galantonii sa dam imprumuturi nerambursabile Moldovei. Na, asa-i prostu’, daca nu-i fudul… - foarte inteligent din partea statului roman a fost si privatizarea profiturilor, mai ales in regim de monopol. Aha, Enel, OMV … aha, ca fara aia nu pupam noi aderare la UE. - si mai inteligenta a fost politica constanta de incurajare a statului degeaba, prin nenumarate subventii si ajutoare sociale.
Hai ca m-am plictisit… tot aia-i.
Din ce partid faci parte?
2010-05-08 00:49:53 | Raporteaza
si la intrebarea din titlu: Laura, ai auzit vreodata ca mamaliga sa explodeze?
2010-05-08 00:51:51 | Raporteaza
Buna Laura,
Cu mult inainte sa am access la informatii pertinente despre big business worldwide (pe astea le-am capatat mult mai tarziu, in tara de imigrare, unde se publica profesionist pe tema asta – vezi numai cartile lui Naomi Klein gen “No Logo” si “The Shock Doctrine” – Argentina e numai un exemplu din multele tari aduse la sapa de lemn de “globalizare”, a.k.a. big business), am vazut in Romania “cu ochii mei” (adica din acte), ca auditor financiar la un Big 4, ce se face/ nu se face cu fondurile primite din afara, cum se fac privatizarile, cum nu se platesc impozitele de catre companii cu profituri imense si apoi se da lege in Monitorul Oficial prin care ii scuteste de acele sute de milioane neplatite, sau cine e prin consiliile de administratie ale unor mari companii din Romania si ce related parties au etc. etc.
Gee, dar e chiar ca in “La Vulturi” de Gala Galaction (daca nu ma-nsel): “Pana cand, Doamne, din mana bietei tari si din carnea noastra?…”
Intrebare retorica! Mai precis, retorica pt. marea masa care “spera”, fiindca cei care isi dau seama de asta cu suficienta luciditate pleaca frumusel din Romania fara regrete!
Eu apartin celei de-a doua categorii, by the way. Unhappy eram de mai inainte, de la alte job-uri, insa acea experienta in audit, asa limitata la cativa ani si la “clientii” assigned, a fost cea care mi-a deschis ochii volens-nolens. Practic vedeam unde mergeau in mod direct banii mei – ca pe atunci plateam 40% impozit pe salariu, si am zis gata, enough!
Din pacate, it’s the same old history repeating – pentru cei care stiu din istoria “sincera” a poporului roman (vezi Florin Constantiniu), suntem inapoi la boieri, iobagi, haraciul turcesc, domnii vanduti etc.
Sorry, dar va amagiti inchipuindu-va ca ar exista “solutii”. Clasa politica romaneasca e pusa acolo unde e tocmai ca sa impiedice orice solutie in favoarea omului de rand. Ei sunt pusi si tinuti ca sa ne transforme in sclavi si sa se asigure ca nu vom fi altceva decat sclavi – desigur, discursul politic e mai elaborat nowadays decat pe vremea fanariotilor, sistemul financiar e complet altul, dar realitatea e in esenta aceeasi.
Ca sa “raspund” intrebarii din articol (retorica, precum ce a lui Gala Galaction), nu cred ca romanii vor protesta precum grecii si nici nu se vor organiza ca argentinienii (si aici sa stii ca nici ei nu sunt “solutionati” complet, nici nu au cum).
Romanii, cei din Romania, vor sta in continuare ca oile de pe care se iau sapte piei, iar tara in sine va fi tot mai “ticalosita” – din acelasi feeling cred ca a scris Eminescu Scrisoarea a III-a, vezi ultima parte, forever true!
2010-05-08 05:23:52 | Raporteaza
@costelus:
Ai dreptate, Costelus, iar Nedormitul evident e vreun “observator”, “stie” si el din media.
Comentez numai la ce a zis de Alro Slatina, cum ca era neprofitabila si de-aia s-a privatizat, si ca ii e mult mai bine ca urmare.
Horse shit, e tocmai invers! Am fost acolo si inainte si dupa “privatizare”, asa ca lasa-te de comentarii Nedormitule, ca put a minciuna.
Mai bine focus instead pe problemele cu somnul, poate asa vei reusi sa percepi mai bine realitatea.
Povestea privatizarii Alro e fascinanta, e reteta “crimei perfecte”, in care intra politicieni corupti, mafioti din afara (hai sa le zicem fonduri de investitii for now), consortii de banci multinationale, pretul metalului pe London Stock Exchange si altele. Hai ca stiti si singuri, e o reteta ultra-verificata si ultra-aplicata in Romania.
2010-05-08 05:48:56 | Raporteaza
Peron.Viata pe un peron. “A opta poruncă: Dacă gândul ăsta te ajută, nu evita să recunoşti că speri neavând altceva mai bun de făcut sau chiar pentru a te feri de urmările faptului că nu faci nimic.”
2010-05-08 07:41:42 | Raporteaza
Val_One #50,
Ai dreptate [aici] !
De acum încolo voi posta ca în acest comentariu.
Nu ştiu cât timp le va lua pentru a reuşi să mă cloneze, dar ştiu măcar că le dau de lucru. Oricum, upă cum văd, nu au ceva mai bun de făcut !
Castor #43, Şi tu pui botul uşor la făcături !?
2010-05-08 08:46:35 | Raporteaza
@trezeşte-te nedormitule în fiecare poveste de privatizare se găsesc cîţiva nemulţumiţi, un iz de penal ceva. inclusiv la alro slatina. da, fabrica era pe profit şi înainte de a o lua ruşii. dar şi alro avea nişte căpuşe, frăţicăăăă… totuşi, ruşii au făcut nişte investiţii pe care românii erau cam incapabili să le facă.
2010-05-08 08:57:29 | Raporteaza
56 @junghiul: si eu mi-as fi petrecut viata pe un peron. evita peron.
2010-05-08 08:58:52 | Raporteaza
@costeluş aceeaşi situaţie şi la rompetrol. eu aştept nişte condamnări, indiferent de nume: patriciu pentru rompetrol, stolojan pentru alro. dar un lucru nu îl puteţi nega: combinatele sau platformele mari au scăpat de căpuşe şi suveici după ce au fost privatizate (corect sau prin furt, mai degrabă prin a doua). b. nu cred că patriciu va scăpa fără să-şi plătească datoria.
2010-05-08 09:01:05 | Raporteaza
@laura laurenţiu spre deosebire de mulţi, pornesc de la prezumţia de nevinovăţie şi bune intenţii. iar în cazul lui băsescu – să-mi fie iertat – faptele vorbesc. eu nu mă las dezamăgit cu una cu două. pur şi simplu, nu-mi plac cluburile bocitoarelor profesioniste (presa, te rog să mă ierţi, face parte aproape în totalitate din acest club). asta şi pentru că avem memorie scurtă, ca ziarele. dar dacă e să ne uităm la istoria ultimilor 20 de ani, am evoluat enorm. şi-apoi, dacă există destui care să înjure doar de dragul de a înjura şi de a lamenta, trebuie să existe şi unii ca mine, de pildă, care încearcă s găsească nişte explicaţii, nişte argumente, care exprimă clar ce aşteaptă în limitele fezabilului. în soluţii “să-i împuşcăm pe toţi”, “mămăligă românească” şi altele nu prea cred. iar cei care invocă mămăliga românească ca unică soluţie s-ar contrazice singuri dacă s-ar raporta la cea din 89.
2010-05-08 09:09:45 | Raporteaza
Nedormitul [să zicem !] Căpuşirea şi toate nenorocirile care aveau loc la toate societăţile de stat, erau conştient permise şi chiar organizate de băieţii cu astfel de posibilităţi, cu două scopuri majore:
Să facă averi uriaşe; Să creeze psihoza „necesităţii” privatizării pe sume cât mai mici. În urma privatizării, şmecherii se alegeau şi cu şpăgi sub formă de acţiuni la societăţi de afară ale noilor proprietari.
Discursul tău pro mafiile Băsescu & Co.e pe faţă. Şi e dreptul tău să ţii cu ei. Dar lasă-i şi pe alţii care s-au săturat să aibă opiniile lor !
2010-05-08 09:15:36 | Raporteaza
@costelus: nu, dar aş vrea să aud uneori.
2010-05-08 09:20:09 | Raporteaza
@de departe: şi acum bănuiesc că sunt destui care văd ce ai văzut tu, dar nu înţeleg de ce niciunul dintre ei nu merge la un ziar să spună ce are de spus. cu dovezi, bineînţeles. lumea preferă să plece, decât să-şi facă moară în cap. nu zic că nu e de înţeles, dar poate aşa, dacă ar ieşi mai mulţi în faţă să spună cum se derulează lucrurile, s-ar mai schimba ceva. sper eu…
2010-05-08 09:23:35 | Raporteaza
Laura Laurenţiu, Nu mă ajutaţi şi pe mine cu comentariile în care sunt clonat !?
2010-05-08 09:34:57 | Raporteaza
Legile FEMOSAN — Marele Diavol a pus PICIORUL Pe Romania – a strivit deja TALPA TARII care sunt TARANII de aceea Romania se Prabuseste ZILNIC – MASURI URGENTE – Educarea copiilor de mici cu o alimentatie fara zahar rafinat care le DISTRUGE NEURONII si pot deveni CRIMINALI sau HOTI ETC. primul pas- CREDINTA si PRUDENTA … si evitati sa cumparati alimente din market…ci mai mult de la TARANI … pasul 2 – circulati mai putin cu Masina personala Vaporul si Avionul … veti vedea niste REZULTATE … atentie Mare la CONSTIINTA VIETII !!! SUCCES !
2010-05-08 09:35:06 | Raporteaza
@nedormitul: îmi pare rău, dar eu nu pot să-i dau lui Băsescu prezumţia de nevinovăţie. cam de pe când era în guvernul lui Iliescu i-am ridicat-o. asta dacă tot vorbim de memorie…
2010-05-08 09:36:02 | Raporteaza
@cosa nostra: am rezolvat.
2010-05-08 09:38:41 | Raporteaza
Aţi rezolvat-o de-o doare !
Ştergeţi [dacă vreţi] toate comentariile semnate cosa nostra care nu au mailul meu. Ca de exemplu #8 şi multe altele !
2010-05-08 10:05:07 | Raporteaza
Eu sunt de acord cu domnul privat de somn. Mai adaug la corul bocitoarelor faptul ca sunt isterizate si panicarde. Si, la fel ca bocitoarele profesioniste, storc lacrimi. Puneti (sau macar incercati) rationalul in fata sentimentalului. Laura, no offense. Si o intrebare pentru tine: cui ai acorda tu, acum, prezumtia de nevinovatie si pe cea de bune intentii?
2010-05-08 10:46:58 | Raporteaza
Florina, Bocitoare, isterizate, panicarde !?
Cui îi zici aşa !?
Poţi fi mai specifică !?
2010-05-08 11:06:07 | Raporteaza
da, toti am vrea sa vedem ca si romanii ies in strada, dar nu stiu daca ati remarcat, cand spunem asta, mereu ne referim la ceilalti…. cat despre Muncitorii care preiau puterea, Gizas!!!!! am mai asistat ,odata, la fenomenul asta..in ‘45.. ma trec fori reci, pt ca ..you know.. iarna nu-i ca vara!! romanii.. nu stiu daca-s ca argentinienii, desi asa pare..
2010-05-08 11:16:46 | Raporteaza
@dokkkia iesirile vor fi dupa ce se respecta ce am spus mai sus cu alimentele si deplasarile … sper ca nu vrei sa vezi prea mult SANGE …
2010-05-08 11:23:36 | Raporteaza
@cosa nostra: #68 In primul rind televiziunilor si unei parti a presei.
2010-05-08 11:29:03 | Raporteaza
Laura, Ia uite ce zice Gustave Le Bon in “Psihologia multimilor”: “Civilizatiile au fost create si indrumate de catre o mica aristocratie intelectuala, niciodata de catre mase. Acestea din urma nu au forta decit pentru a distruge, iar dominatia lor reprezinta intotdeauna dezordine.” Si ” Dintotdeauna masele au jucat in istorie un rol important, dar niciodata atit de considerabil ca in zilele noastre. Actiunea inconstienta a maselor, substituita activitatii constiente a indivizilor reprezinta o trasatura caracteristica a etapei actuale.” De Le Bon (1841-1931), zic eu, ar trebui sa tinem cont.
2010-05-08 11:43:38 | Raporteaza
@nedormitul: ai dreptate, chestia este ca sunt foarte multi bugetari, care, pe de asupra, sunt si mult mai bine organizati decat cei de la “privat” si solicita cu nesimtire legiferarea unor venituri din ce in ce mai mari, nejustificate de ceea ce fac (observi ca am evitat sa spun ca, de fapt, nu prea fac mare lucru). Chestia cu Argentina este o lectie si nimic mai mult, sunt alte conditii aici, iar chestia cu saracia are alte caracteristici. Sa fim sinceri pana la capat, una este saracia (la care ajungem daca nu se iau urgent masuri bine gandite) si alta este situatia noastra; sunt convins ca voi primi injuraturi, dar nu suntem chiar asa cum se spune. Pentru exemplificare; am facut parte dintr-o echipa ce a efectuat o sondare, in fine, ce s-o mai lungim, din circa 50 de case in care am intrat, in doar doua nu am vazut DVD player. Acest aparat nu este strict necesar, daca se cumpara inseamna ca ne putem permite, deci nu suntem saraci. Alta: stiti ce procent de romani au masina?! nici eu, dar toti cei pe care-i cunosc au masina si sa nu mai vorbim de aglomeratia de pe DN1 in weekend, sau de litoral sau Bulgaria (si sa nu-mi spuna cineva ca sunt doar cei imbogatiti, aia se duc la Monaco, sau Dubai sau mai stiu eu unde…)
2010-05-08 11:53:06 | Raporteaza
@nedormitul dupa ce Ceausescu a fost ucis … in Ro au fost furate peste 100 de miliarde de euro … se stie asta foarte bine nu este o informatie SECRETA a fost data si in PRESA ….
2010-05-08 12:01:28 | Raporteaza
Hm… nu-mi miroase-a bine chestia cu democratia participativa si cu… masele. Ma face sa ma gindesc la mineriade. Si nu cred ca “masele“ actioneaza de capul lor. @Florina Doar nu vrei sa “combati“ cu cosa nostra!? Nu are nici un rost…
nedormitul le zice bine, parerea mea!
2010-05-08 12:03:41 | Raporteaza
stai sa vezi de 9 mai cata motorina si benzina va consuma ARMATA si POLITIA din banii poporului ptr FESTIVITATI in 2010 cand ROMANII crapa prin spitale si de foame unii …. IGNORANTA si INCONSTIENTA la cel mai mare NIVEL !!!
2010-05-08 12:15:46 | Raporteaza
[color=red][b][i]@Cosa Nostra: cred ca ar fi mai simplu sa-ti schimbi nick-ul si avatarul. Prostul va intreba pe cineva cum se face bold/italic/color si te va imita in continuare. Nu-l va duce capul sa te descopere pe baza continutului, insa. Apoi aluzia la Cosa Nostra italiana nu prea o vad ca dovada de maturitate mai ales cand majoritatea discutiilor de aici sunt impotriva coruptiei.[/i][/b][/color]
2010-05-08 12:16:31 | Raporteaza
Credeam ca merge cu ceva html, insa m-am inselat. Sau nu stiu eu suficient (lucru mai plauzibil)
2010-05-08 12:18:59 | Raporteaza
@andreea: Hei! Ce bine ca esti pe-aici!
Nu combat cu prietenul, a fost doar o precizare. Sunt si eu cam nedormita si ma gindeam sa nu se inteleaga ceva gresit si de catre altii.
2010-05-08 12:21:13 | Raporteaza
Domingo Vega, După cum ai văzut, nu merge cu un simplu HTML. Dar aşa cum pot eu, poate oricine !
Eu nu-mi schimb identitatea. Dacă mi-aş schimba-o n-aş mai fi eu. Şi m-ar clona şi după noile date, pentru că s-ar prinde până la urmă !
Oricum, mie îmi convine să am fani, bolnavi psihic, obsedaţi de mine. Nu oricine are !
Andreea, Şi care ar fi problema dacă ar combate cu mine !?
Ţi se pare că am trăit în pădure şi nu sunt suficient documentat !?
Dacă îmi pun mintea te fac şi la arhitectură care e profesia ta. Aşa că nu te mai băga tu cu sfaturi în discuţiile dintre mine şi alţi comentatori !
2010-05-08 12:46:27 | Raporteaza
cosa nostra
SA TRAITI! am gresit… ma scuzati… nu mai fac.
2010-05-08 13:00:57 | Raporteaza
Andreea, Bine !
Pe loc repaus !
2010-05-08 13:08:03 | Raporteaza
@Anticommie: da, ştiu că cei doi sunt controversaţi, dar lăsând de o parte părerile lor despre lume şi viaţă faptul că muncitorii argentinieni au găsit o soluţie viabilă e real.
2010-05-08 14:38:50 | Raporteaza
@dokkkia: tocmai din cauza memoriei noastre comuniste nu cred că va funcţiona la noi un astfel de sistem. dar la ei funcţionează. şi, oricum, nu era preluarea puterii politice, cum s-a întâmplat la noi, ci preluarea unor fabrici moarte şi punerea lor pe roate.
2010-05-08 14:42:06 | Raporteaza
@Florina: intenţia mea nu e să-l contrazic pe domnul Le Bon.
dar eu zic să te uiţi la documentar, că merită.
2010-05-08 14:43:30 | Raporteaza
@van der van
2010-05-08 14:43:36 | Raporteaza
In multe, prea multe cazuri combinatele sau platformele mari au scapat de orice grija ca s-au inchis. In Iasi asta e moda: falimentezi fabrica si pe teren faci supermarket. Stiu, vei spune de tehnologie, ca multe fabrici aveau tehnologie invechita. E partial adevarat. In Iasi era si o fabrica de mobila. Patronul ei a fost seful pe judet al Casei de Asigurari de Sanatate. Una la mina ca-i foarte ciudat ca, dintr-un salariu de bugetar sa iti poti permite sa cumperi o fabrica mare. E, al doilea lucru e ca, in cazul mobilei care se produce cam la fel de o suta de ani, nu prea conteaza atit de mult tehnologia. Si totusi si Mobila din Iasi s-a inchis. Planul era sa se contruiasca un cartier de vile pe locul fabricii.
2010-05-08 15:07:28 | Raporteaza
Rompetrolul sa-si plateasca datoria? Hahaha, da ce, ii crezi prosti? Normal ca, daca avea statul roman interesul sa-si recupereze banii, o facea in momentul tranzactiei. Nu e clar ca statul roman – alminteri intransigent de exemplu, cind vrei sa-ti vinzi o masina si nu ai platite impozitele la zi – in acest caz nu a dorit sa isi recupereze datoria. Si mai vine dupa aia Patriciu si da lectii de economie.
2010-05-08 15:11:49 | Raporteaza
sa tineti MINTE ! nici un politician din RO nu te poate obliga sa papi ZAHAR rafinat si alimente cu EURI din market care va distrug NEURONII si alte tesuturi IMPORTANTE … deci DIAVOLUL nu are putere asa mare precum cred unii ROMANI !!! RAIUL de la voi PORNESTE pe PAMANT nu de la POLITICIENI !!!
2010-05-08 15:17:11 | Raporteaza
@Laura Laurentiu: O sa ma uit.
2010-05-08 16:42:56 | Raporteaza
cosa nostra, ţi se pare că nu te las să ai opinia ta? ţi-am băgat unghia în gît? doar că opinia mea este un pic mai nuanţată. simpla explicaţie “sînt hoţi”, “sînt proşti” nu-mi ajunge. a cere guvernului să pocnească din degete ca să redreseze economia iar nu mi se pare o atitudine rezonabilă. a face alături de alţii presiuni pe guvern prin cerinţe concrete şi, aparent minore, da. crede-mă, dacă-i spun 1000000 de oameni pe net lui berceanu sau lui băsescu să-şi dea demisia că ne-au nenorocit nu rezolvi nimic. dacă 100000 de oameni spun că vor să se publice pe internet cum s-au cheltuit banii ministerelor, ei bine, atunci suta aia de mii de oameni ar avea mai mult succes.
2010-05-08 17:03:53 | Raporteaza
Nedormitul Neînţelegerea provine din faptul că tu te referi la un anumit guvern, cel de acum, iar eu la guvern în general.
De douăzeci de ani, guvernul fură, deci e format din hoţi şi nici când e bine intenţionat într-o problemă, nu mai are oameni competenţi să o rezolve, deci sunt proşti.
Dacă luăm în particular guvernul actual pe care-l susţii, ştiu, a preluat o stare critică. Dar: 1. Ai studiat cifrele reale !? Nu cred ! Cifrele reale arată că au preluat o stare mai puţin critică decât cea actuală.
2. Oare cu ce s-au ocupat din 90’ până astăzi cei din guvernul tău !? Nu cumva tot cu guvernarea !?
Nu cumva toţi cei pe care-i vezi ba la putere, ba în opoziţie sunt aceeaşi !? Mie aşa îmi par ! Nu contează că fac şi desfac partide. Asta-i pentru poeţi ! Ei sunt totuna: guvernul ! Şi fac acelaşi lucru: ne jecmănesc print toate mijloacele.
2010-05-08 17:16:38 | Raporteaza
@Laura Laurentiu:
Buna Laura,
Iti spun tie fiindca am incredere in tine, altfel honestly nu dau doi bani pe ce poate sa faca presa “independenta” – un exemplu de astfel de companie pur mafiota este Upetrom Ploiesti (fosta 9 Mai daca nu ma-nsel), care e unul din cei numai cativa jucatori pe piata mondiala de utilaj petrolier. Ei exporta worldwide, de la SUA la Azebaidjan si Irak (erau furnizori chiar si in programul “petrol contra hrana” din Irak).
Ia duceti-va sa vedeti ce profit au, si ce datorii la bugetul de stat! N.B. In hartii exista adevarate nebuloase, e.g. actionarul/ owner-ul final nu e in acte – a fost una din cauzele pt. care auditorii s-au retras la momentul respectiv, riscul era prea mare. Mai tarziu, a reiesit ca owner-ul era unul parca Comaneanu, care furase pe nimic de la stat si niste platforme petroliere din Marea Neagra… Ma rog, chestiile astea au fost “la un punct in timp”, acum vreo 10 ani, cum o mai fi “evoluat” ulterior who knows.
Auditorii nu disclose niciodata nimic in presa, asta e idealism – ca regula, big business ca si guvernele folosesc presa ca sa denatureze realitatea, nu s-o prezinte asa cum e.
Face si asta parte, ca atat de mult alte elemente, din dominatia claselor privilegiate asupra multimilor – ca sa ma refer la Florina si Gustave Le Bon, pt. care am un mare respect. Dar, Florina, Gustave Le Bon nu adreseaza problema elitelor mafiote si pradatoare “pana la os”, nu zice nicaieri ca elitele sunt si trebuie sa fie asa prin definitie! Scuze, dar cine l-a citit pe Machiavelli, dincolo de “Principele”, si aici ma refer la “Discursuri”, vede ca chiar si el era adeptul bunei guvernari de catre elite, din care guvernare furnizeaza nenumarate exemple si metode. Deci s-ar putea si asa!
De acord, pretutindeni exista coruptie more or less si pretutindeni simti intr-un moment sau altul ca esti “sclav” intr-un fel asau altul, insa diferentele de “gravitate”, asa cum sunt resimtite ele la nivelul omului de rand, sunt imense. Exista tari unde se poate trai decent din salariul tau de om de rand, unde exista o calitate acceptabila a vietii, si tari unde viata devine insuportabila tocmai datorita “robber barrons”. Asta e barometrul “bunei guvernari”.
Singura solutie e cea individuala, scapa cine poate! Pentru ceilalti, Lord have mercy! Se fofileaza si ei prin mocirla, “se adapteaza”, se resemneaza, se imbata cu apa rece, spera, fac copii etc., the show must go on.
Costelus:
Pt. cine-si mai aduce aminte, alte exemple bine-cunoscute de fabrici romanesti date pe nimic “strainilor”, care dup-aia le-au dezmembrat, vandut la fiare vechi si facut afaceri super-profitabile cu terenurile, iar in final “s-au retras din Romania”: IMGB (luata de norvegienii de la Kvaerner), sau Stela-Norvea (luata de americanii de la Colgate-Palmolive – acolo unde era fabrica pe Sos. Colentina, la o statie de Obor, e acum supermarketul Kaufland – s-a ras fabrica la propriu, in curand si memoria ei!)
Sau, exemplu inca “viu” si cu “de-ai nostri”, platforma de la Vulcan, din Calea 13 Sept. luata de Videani (Adriean, Miorita, Fanel etc.), unde au facut Titan Mar pt. procesat marmura de la Ruschita (vezi Marmosim Simeria), pt. vanzare apoi la Palm Islands din Dubai, printre altele. By the way, niste intrebari retorice: cum au pus ei mana pe Vulcan, sau pe concesiunea de monopol a zacamintelor de la Ruschita, sau pe licente de export practic nelimitate? Se pierde totul in negura fabulosilor ani ‘90, anii “de tranzitie”…
Intre timp, Titan Mar s-a relocat pe autostrada Bucuresti-Pitesti, iar terenul Vulcan va fi si el transformat in “tabula rasa” pt. condo-uri, parcari, supermarket-uri. Sic transit gloria mundi…
Exemplele sunt mult prea multe, din nenorocire.
Insa pattern-ul e clar: Castigatorii absoluti – robber barrons. Absolute losers – noi, cei multi. Vedeti cum trece totul in mod inevitabil/ inrevesibil dintr-o parte, de la cei multi, spre buzunarele celorlati, cei cativa? Avutia exista, it’s there for the take, dar cand vezi who gets to grab it, chiar ca ti se face sila de specia umana!
Nedormitule:
As vrea sa am doza ta de incredere ca se merge spre bine in Romania, I really would, insa the evidence is overwhelmingly against it, chiar n-am cum s-o ignor, sorry daca suna cinic sau deprimant. Alege fiecare sa vada realitatea asa cum vrea, vorba poetului, “viata e in fapt visul sufletului nostru…”
2010-05-08 17:58:19 | Raporteaza
@cosa nostra guvernele noastre… ai vrea să trăim neguvernaţi? eu n-aş vrea, sincer. s-a văzut în toamnă. bine, acum nu pot să nu remarc, cu doza aferentă de ironie, că în spatele fiecărei tastaturi se află un geniu salvator al naţiei. dar să nu uităm că economişti de marcă, editorialişti care ar fi făcut să curgă lapte şi miere cîtă vreme scriau pentru un ziar sau aveau o emisiune pe la tv, au eşuat lamentabil cînd au prins o funcţie de ministru. şi dă-mi voie să fiu reticent atunci cînd sînt bombardat cu apocalipsa economică a româniei pînă şi pe biletele de troleibuz. să fiu reticent cînd aud “ne jecmănesc”. l-am auzit zilele trecute la cineva. “cum îţi merge cu criza?” bine, zice, nu mă plîng. dar mă jupoaie statul.” “cît ai impozit?” l-am întrebat. “păi, cam 25-26% cu sănătate cu tot, da’ mai scot ceva şi la negru…” omul ăla se plîngea că îl jecmăneşte statul. în ce mă priveşte, aş prefera să-mi ia statul şi 80% din ce cîştig, sub diverse forme, dar să trăiesc bine, decît să-mi ia 25% dar să trăiesc prost. deci, mulţi români se plîng din ipocrizie sau pentru că nu pot scăpa de mecanismul ăsta al lamentării. românii cîştigă cît produc. şi produc puţin. cînd o să avem pib-ul germaniei sau al franţei am mai putea discuta. cît avem pib-ul pe care îl avem, ar trebui să facem ciocul mic, dacă vrei o expresie consacrată. iar în ce priveşte trecutul politicienilor, chiar dacă mulţi sînt aceiaşi din 90 încoace (deşi nu sînt aşa mulţi, ai putea verifica numele din parlament din 95 şi cele de acum – ai avea o surpriză), din cei care au rămas unii s-au mai schimbat. şi în bine, şi în rău. p.s. repară ceva la “sunt tot aceeaşi”. mersi.
2010-05-08 20:08:31 | Raporteaza
apropo de starea critică. nici un chirurg nu pune un bolnav de cancer pe masa de operaţie imediat ce i-a venit în secţie. are nevoie de un pic de timp. să sperăm că “chirurgul” nostru e mai bun decît avem senzaţia. o să-mi spui, “da, sigur, dar sînt la guvernare din 2008″. da şi nu. lunga campanie electorală de anul trecut a fost păcătoasă şi i-a forţat pe politicieni să adopte un anumit comportament. sună dureros şi trist, dar ăsta e adevărul. politica înseamnă luptă pentru putere înainte de a o exercita. e ca şi cînd o echipă ar încasa 5 goluri şi s-ar retrage de pe teren pe la jumătatea celei de-a doua reprize pentru că nu mai poate face nimic. iar în lupta de anul trecut, unul a recuperat, a înscris 6 goluri şi a învins, ceilalţi s-au ales cu cinci goluri frumoase în prima repriză. în contextul dat, era inevitabil ce s-a produs, chiar dacă jumătate din tribună nu a gustat meciul.
2010-05-08 20:18:44 | Raporteaza
Nedormitul, Se vede clar că ai o misiune ! Orice ţi se va spune nu te va convinge.
Nu am timp acum şi văd că nici nu are rost, dar aş putea să iau fiecare afirmaţie a ta şi să-ţi demonstrez contrariul.
Tu încerci să infirmi cu lozinci ceea ce noi vedem şi simţim în viaţa de zi cu zi.
E adevărat că nu sunt aceeaşi întru totul cei din nouăzeci cu cei de azi. Au schimbat copiii de mingi. Dar marile familii mafiote au rămas. Băsescu, Berceanu, Videanu şi asta să-i amintesc doar pe cei din tabăra ta.
Şi încă ceva, tu nu ştii să faci socoteli !? Ştii cât îţi ia statul din puţinul pe care îl produci !? Îţi spun eu, imens. Iată:
La un salariu net de douăzeci de milioane, statul îţi ia cam optsprezece milioane. O parte sunt impozitele pe salariul tău, o parte sunt impozitele societăţii care te plăteşte. Deci aproape 50% nu 25%;
Din salariul net, tot ce cheltuieşti ţi se mai impozitează cu TVA-ul de 19%.
Dacă faci greşeala să cumperi benzină, gaze naturale şi multe altele [fără de care nu poţi trăi], plăteşti imense sume pe accize şi pe intermedieri dubioase între Gazprom şi statul român.
Fă acum tu un calcul şi vezi cât îţi ia statul.
Chestia cu analiştii politici şi economiştii de la televizor care au ajuns miniştrii şi nu au făcut nimic e o glumă, nu !? Păi, cine i-a dat la televizor, cine le-a făcut reclamă şi de ce !? De ce tocmai pe ei !? Ne crezi veniţi cu pluta !?
Ca să nu mai vorbesc de chestia cu pibul. Aia e de tot râsul ! Adică, dacă am produce mai mult, ar avea ei din ce să ia şi ne-ar mai rămâne un pic şi nouă !? Bine, eu nu vreau să produc mult. Dar ce produc, să rămână al meu. Iar dacă îmi ia statul să rămână la stat. Nu să se facă autostrăzi cu preţuri de râd toţi de noi.
2010-05-08 20:47:39 | Raporteaza
în continuare la argumentaţia ta: dacă fac greşeala să mă c-c statul o să îmi ia şi taxă pe c-care. şi dacă fac o mică economie, o să îmi mai ia nu ştiu ce impozit pe comisioane şi alte c-caturi. eu vorbesc de venitul net. s-ar putea să-mi cheltuiesc banii în alt stat (inclusiv petrol), iar atunci argumentaţia ta pică ca musca în neimpozitatul c-cat. nu te pot convinge nu? nici tu pe mine.
2010-05-08 21:47:40 | Raporteaza
de fapt, preţul în sine al autostrăzii nu e o problemă. problema e să nu ne rîdă lumea =))))))))))) hai, că mi-ai făcut ziua!
2010-05-08 21:49:30 | Raporteaza
Politicieni si Consilieri din toate STRUCTURILE ATENTIE MARITA ! Guvernul TREBUIE pe timp de CRIZA sa anuleze toate FESTIVITATILE de 9 mai ETC. ptr. ca se consuma foarte multe RESURSE din BUGETUL POPORULUI INGENUCHEAT de JAF FRICA si sau IGNORANTA ! STIU CE SPUN ! fiecare ROMAN care mai moare de saracie si sau din cauza IGNORANTEI unor POLITICIENI si CONSILIERI va fi ca o MARE POVARA pe VIITOR ptr. FAMILIILE actualilor si fostilor POLITICIENI si CONSILIERI din toate STRUCTURILE TARII !!! IGNORANTA DISTRUGE si UCIDE !!!
2010-05-08 22:41:47 | Raporteaza
“romanii cistiga cit produc. Si produc putin”.
Corect, dar a cui e vina? A romanului care nu-si gaseste de lucru in tara (ca s-a inchis totul) si este nevoit sa plece prin Marea Britanie, Spania si alte tari? Sau a unui stat care a luat imprumuturi cu nemiluita in timp ce banii s-au dus la clientela politica, intr-un sistem bugetar gigantic si ineficient sau pe o protectie sociala aberanta? Si asta e valabil indiferent de ce partid a fost sau este la guvernare, cind e vorba de furat si de prostie, consensul e absolut!
2010-05-08 23:11:22 | Raporteaza
Pt. Anticommie – esti un mizerabil daca spui despre Naomi Klein si Ari Lewis ca sunt doi nebuni. Macar ai citit/ urmarit ceva scris de ei?
Prin alte parti sunt apreciati asa cum merita, inclusiv la ei acasa, in Canada. Daca ar fi mai multi ca ei in presa, poate ca oamenii de rand ar avea o sansa reala de informare corecta.
Dupa tine, s-ar numi nebuni toti cei care au scris in vreun fel impotriva globalizarii, de la sa zicem David C. Korten (When Corporations Rule The World), la Mark Achbar si Joel Bakan (The Corporation; Noam Chomsky & The Media) sau Yann Arthus-Bertrand or Herve Kempf (Comment Les Riches Detruissent La Planete) sau chiar fotograful Richard Burtynsky cu ale sale “Manufactured Landscapes”. Ma opresc, ca nu sunt carte de telefon.
Oh well, la usa surdului poti sa bati forever… Cei ca tine sau ca Nedormitul nu-s doar surzi, sunt mai rau, copiii sistemului, ai “modelului” mentionat in documentarul discutat de Laura – acelasi model global care ne mananca de vii (pt. o istorie/ intelegere a acestui sistem, puteti citi de ex. John Kenneth Galbraith – “Money – whence it came, where it went” sau Alex Mac Gillivray – “A brief history of globalization”).
Tu poti sa arunci cu invective, Nedormitul poate sa creada ca un guvern e intr-adevar diferit de altul etc, dar astea n-au nimic de-a face cu realitatea.
Laura are instincte bune, documentarul merita vazut, e cat se poate de relevant.
2010-05-08 23:51:42 | Raporteaza
@de departe:
l-ai omis pe Michael Moore
2010-05-09 00:04:05 | Raporteaza
@val_one: vezi ca v-a luat africa. romania e sub multe tari africane deja
v-a trebuit sa votati cu boc si cu basescu. tariceanu nu v-a placut ca a zis clar ca vine criza.
2010-05-09 03:55:19 | Raporteaza
cred ca ne vom pregati sa dam jos actualul guvern. si sa-i rugam frumos pe cei care care trebuia sa conduca de fapt Romania sa preia locul ce li se cuvine. Mircea Geoana presedinte si Klaus Johannis presedinte. Este cea mai tare combinatie posibila. Putoarea actuala trebuie data jos.
2010-05-09 09:16:46 | Raporteaza
Si o sa-si vanda vilele Besescu sau o sa sufere conturile de afara cu sute de milioane de euro ale sefilor PDL alimentate de cei 3,7 miliarde de euro pentru “investitii” de la ministerul “dezvoltarii ” [Udrea] care au disparut subit.Nimeni nu stie unde sunt iar Udrea cere noi bani de “investtii ” de la buget in ultima sedinta de guvern..
2010-05-09 11:09:19 | Raporteaza
nu am vazut politicieni pe la tv cu SOLUTII concrete …. toti sunt SANTAJATI sau prinsi de cineva deci mare ATENTIE !!!
2010-05-09 13:02:44 | Raporteaza
@cosa nostra: “la fel, a scăpat de balastul angajaţilor. companiile miniere, alte combinate metalurgice au cam dispărut (uneori, dureros) şi, logic, o dată cu ele şi balastul angajaţilor.”
…………… Asta tre sa se intample si in bugetarii Romaniei plus schimbarea PD-ului ca sunt prea mitocani si mai vorbim.
2010-05-09 13:42:36 | Raporteaza
Slabu #107, Vezi că nu ai citat dintr-un comentariu al meu !
2010-05-09 14:42:51 | Raporteaza
institutiile STATULUI sunt cica de vina … deci ECONOMIE LA COMBUSTIBIL adica fara FESTIVITATI si CIRC politic militar ETC. si FISCUL pe cei cu AVERI URIASE indiferent de ETNIE !!! GENERALII si DIRECTORII sper ca vor RETINE aspectul altfel vor vedea ceva mai puternic decat CUTREMURELE !!!
2010-05-09 15:43:57 | Raporteaza
slabu m-a citat pe mine. mitocănia e o problemă. hmmm… dacă am avea un guvern de mimoze ar fi mai bine?
2010-05-09 17:22:36 | Raporteaza
cine va intelege de ce, cand ,unde si cum … VA fi FERICIT ;;; legile Universului … FEMOSAN
2010-05-09 17:42:07 | Raporteaza
@nedormitul: @cosa nostra: domnilor, conform legi mănăşturene anunţată mai demult, am şters comentariile în care vă jigneaţi reciproc. vă rog tare mult să duceţi o discuţie mai puţin “mirositoare”. foarte mulţumesc.
2010-05-09 18:07:25 | Raporteaza
legile FEMOSAN … Sfatuiesc pe toti cei care incita la VIOLENTA sa se pregateasca fizic ptr. AGRICULTURA si FISC la MAXIM !!!
2010-05-09 21:41:38 | Raporteaza
fiecare popor isi are conducatorul pe care il merita
2010-05-10 06:49:59 | Raporteaza
[...] Laura Laurentiu: Pe urmele Argentinei? [...]
2010-05-10 09:09:38 | Raporteaza
citez “Economia subterană depăşeşte, în acest moment, 40 de miliarde de euro. Aceste sume se află deja în România, trebuie doar să avem voinţa politică şi inteligenţa de a le aduce în zona fiscalizată.” realitatea.net/../
2010-05-15 15:11:51 | Raporteaza
Buna ziua, Realizez o cercetare sociologica care implica raspunsul blogerilor. Va rog sa imi raspundeti la chestionarul din link-ul de mai jos. Multumesc foarte mult ! https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHBLWUc1eWM4TnYzdXhCUG82NVBCRnc6MQ&ifq
2010-05-21 14:06:35 | Raporteaza
cei CORUPTI sunt legati PSIHIC de MINCIUNA si URA – ei urasc NATURA si VIATA – se incurajeaza intre ei ptr. SPAGA si astfel ROMANIA a ajuns o tara plina de CHIMICALE si OTRAVURI – o RETEA de Primitori si DISTRIBUITORI ai MORTII … sa vedem cati romani mai rezista in acest RAZBOI de pe teritoriu … ROMANI contra ROMANI … legile FEMOSAN isi vor arata puterea si asupra CORUPTILOR in momentele POTRIVITE … le recomand STOP … realitatea.net/../
2010-05-23 10:14:35 | Raporteaza
Antonescu in locul tau as propune blocarea resurselor catre parlament si scapam de greva generala fara micsorarea salarilor si pensiilor… deci sacrificam parlamentul ptr 5 milioane de romani este simplu…. raspuns ca erai la REAL.TV
2010-05-23 21:56:58 | Raporteaza
Videanu Udrea si Antonescu inca nu aveti o viziune … deci nu mai apareti la tv ca faceti mult rau…..
2010-05-23 23:56:20 | Raporteaza
informatia inseamna PUTERE – am tot dat avertizari… legile FEMOSAN … PRUDENTA MAXIMA ROMANI …. in 27.03.2010 am dat o avertizare privind masinile si avioanele … a fost cazul POLONIEI si norul Vulcanic care a tinut avioanele la sol … alta avertizare ACUM – pana cand nu sunt blocate RESURSELE catre Parlament nu iesim din CRIZA … asta trebuie sa ceara POPORUL la GREVA GENERALA … Parlamentul consuma peste 1 miliard euro ANUAL …
2010-05-24 11:47:30 | Raporteaza
2blackjack1.wor../ mai vreti sa plecati in ue ?
2010-05-24 14:56:47 | Raporteaza
se mai pot demite DIRECTORI care au facut ACHIZITII de LUX – SUCCES !!!
2010-05-24 17:26:55 | Raporteaza
da mai ANTONESCU … barca va tine dar nu si pe cei din casa POPORULUI care mai trag…. si nu pe unii din GUVERN care mai trag …. etc. !!! sper ca veti intelege ….
2010-05-24 22:20:33 | Raporteaza
o gramada de actuali si fosti parlamentari fara viziune … si mai au si diplome de tot felul … deci DIPLOMELE astea fara viziune va vor duce la GENOCID …
2010-05-25 06:35:03 | Raporteaza
inca o solutie buna si ptr cei bolnavi care tin regim … marirea tva 30 % la alimente rafinate zahar ulei cafea alcool tigari etc. si la produsele electrice , electronice care momentan sunt la preturi de peste 100 ron … si o armata de fisc la vami … ORGANIZARE pe PUNCTE … atunci oamenii saraci vor tine regim fortat si nu se mai imbolnavesc de la prajeli si produse rafinate si oricum produse de lux ei nu prea cumpara …
2010-05-25 15:22:23 | Raporteaza
clar … Guvernul a picat in CAPCANA ! romani , sunteti pe VAL … toate stirile si informatiile anunta marele GENOCID … presiune pe resursele parlamentului si guvernului care au picat in CAPCANA VANZATORILOR de TARA !
2010-05-25 15:58:31 | Raporteaza
apropo de elevi … in viitor cu diplome sau fara la angajari vor fi testati dupa EXPERIENTA CONSTIINTA BUN SIMT EFICIENTA … odiploma nu inseamna neaparat EFICIENTA …
2010-05-26 23:36:56 | Raporteaza
se poate CERE iesirea tuturor oamenilor de afaceri din POLITICA si fiecare sa doneze din AVERE cat CONSIDERA ptr. a nu se continua cu acest GENOCID !
2010-05-29 00:46:37 | Raporteaza
apropo de bac si licee … BACUL poate fi amanat ptr. INTERESUL NATIONAL si oprirea GENOCIDULUI …
2010-05-29 11:37:40 | Raporteaza
Videanu … 30 % din avere cand vei dona vom vedea mai in roz….
2010-05-29 12:23:36 | Raporteaza