Jos Burqa « Pandora's | Blog la feminin
RSS Feed

Jos Burqa

vezi toate articolele de
30 apr 2010 la 13:58 73 comentarii 1089 vizualizari.

Potrivit unei ştiri publicate astăzi pe http://www.realitatea.net/belgia–prima-tara-din-ue-care-interzice-valul-islamic_711490.html, deputaţii belgieni au interzis joi femeilor din ţară să poarte văl islamic integral în spaţiile publice, devenind prima ţară din Europa care adoptă această măsură.
Şi guvernul francez a anunţat că va adopta o interdicţie similară până în luna septembrie, iar preşedintele Nicolas Sarkozy a făcut o declaraţie foarte dură “Burqa (n.a. piesă de îmbrăcăminte care acoperă faţa femeii, mai puţin ochii. Acoperământul în întregimea sa se numeşte abaya) nu are ce căuta în Franţa”.
Nu sunt specialistă în religia musulmană, nici nu am stat niciodată de vorbă cu o femeie musulmană şi în primă instanţă m-am bucurat de această decizie. Mie una mi se pare jignitor şi degradant la adresa unei fiinţe umane să o obligi să se acopere în întregime. Mai ales când afară temperaturile pot ajunge câteodată la 40 de grade. Culmea e că-mi spunea la un moment dat o prietenă că pe sub abaya, femeile musulmane sunt adesea foarte elegante şi cochete. Iar eu continui de atunci să mă întreb de ce, pentru cine. La un moment dat îţi ajunge să te tot faci frumoasă numai pentru tine….
După ce le-am citit ştirea colegilor de birou, zici că le-am luminat ziua. „Foarte bine! Când eu mă duc la ei în ţară de ce-mi obligă femeia să se acopere? Păi atunci nu-i normal ca şi ei la mine în ţară să respecte normele de conduită?”
Aşa cum spuneam şi mai sus şi eu sunt de acord cu această măsură dar mă întreb: oare nu este o măsură prohibitivă pentru femeile musulmane? Nu le interzici aproape dreptul de a mai ieşi în public. Le vor lăsa oare soţii, taţii lor să iasă în public? Sau pentru cele care sunt stabilite şi trăiesc în Belgia abia acum începe o viaţă de coşmar, chiar dacă noi percepem decizia ca pe una de eliberare? O interpretare a religiei musulmane, în care ele cred, le obligă să fie aşa şi a pus stăpânire pe corpul lor. Chiar dacă îşi doresc să fie altfel, trăiesc printre prejudecăţi şi ar fi mereu judecate dacă şi-ar arăta chipul sau trupul.
Măsura luată în Belgia este una responsabilă şi nu cred că are în vedere jignirea credinţei şi tradiţiei musulmanilor care trăiesc pe teritoriul acestei ţări. Sub hainele astea lungi, de multe ori se pot ascunde bombe. Cu vălul pe faţă poţi omorî pe cineva, jefui o bancă şi nu-ţi faci prea multe probleme că vei fi recunoscut.
Dar nu poţi să nu te întrebi, decizia Belgiei e bună şi pentru acele femei? E bine ca decizii asemănătoare să adopte şi Franţa şi Marea Britanie?

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 

Etichete: , ,


73 comments
  • 1

    Să vezi meciuri aici !

    Cât s-a tot vorbit despre chestiile astea pe acest blog şi tot nimic.

    1. Pe majoritatea femeilor musulmane nu le obligă nimeni să poarte burka. O poartă că aşa vor ele.

    2. „Păi atunci nu-i normal ca şi ei la mine în ţară să respecte normele de conduită?”

    Norme de conduită !? În Europa !? În Belgia !? Nu ştiu cum dracu pe cele care se plimbă în curul aproape gol şi cu ţâţele aproape goale nu le obligă nimeni să respecte normele de conduită. Să vezi ce-i în liceele lor ! Ca şi la noi de altfel !

    Sau dacă vine o modă cu burka. Aşa cum am văzut eu o prezentare mişto. Ce-ar trebui făcut !?

    3. „Cu vălul pe faţă poţi omorî pe cineva, jefui o bancă şi nu-ţi faci prea multe probleme că vei fi recunoscut.”

    Asta e o glumă, nu !? * * * Pe de o parte susţineţi toate chestiile enumerate mai sus iar pe de altă parte vă întrebaţi dacă pentru ele e bine ! Cred că tot aşa au dezbătut şi cei din Belgia când au dat legea respectivă. * * * Băi ce tari sunt evreii ăştia şi ce botanişti suntem noi !

  • 2

    @Alexandra Enasescu In Franta e mare scandal pe tema asta. Dau link in legatura cu povestea… lepost.fr/artic../ Religia si obiceiurile lor nu se asorteaza cu lumea crestina…stiu ca imi voi lua castane pentru afirmatia asta insa am zis “asorteaza” si nu altfel. Stiu, probabil ca Iulia va avea grija sa ma traga de urechi. Dar cazul concret prezentat mai sus si tot scandalul iscat ajuns pana la nivel inalt sunt dovada pentru ceea ce spun. A+

  • 3

    Andruşca,

    Deci:

    N-ai spus nimic !

  • 4

    @cosa nostra: Ai si tu dreptate. In tarile musulmane femeile au dreptul sa isi ia carnet de sofer?

  • 5

    @cosa nostra: Te rog citeste pe tema asta!!! Ai link-ul catre stirea de pe Realitatea, dai o cautare “scandal burqa sarkozi” si vezi ce gasesti. Te rog eu din suflet nu mai comenta doar de dragul de a te citi. Tema articolului este strict legata de interzicerea purtarii valului si atat. Comentam o stire publicata astazi in presa. Nu vreau sa fac aici teoria Islamului si nici ultimele tendinte in moda.

    Alexandra Enescu
    2010-04-30 14:42:09 | Raporteaza
  • 6

    Ce ma amuza pe mine eliberarea asta a femeii facuta cu mijloace coercitive!

    Si afirmatii de genul “Mie una mi se pare jignitor şi degradant la adresa unei fiinţe umane să o obligi să se acopere în întregime”!

    Mie mi se pare mai injositor sa-mi spuna statul cum sa ma imbrac si in ce sa cred!

    Dictatura incepe sa ia forme extrem de perverse in zilele noastre!

  • 7

    Citeam despre cazul unei adolescente musulmane nascute in Spania careia i-au interzis accesul in scoala pe motiv ca poarta hijab. Atentie, nu era nici macar burqa.

    Motivul invocat de conducerea scolii era acela ca eleva nu respecta regulamentul, unde este stipulat ca nu ai voie in scoala cu nimic pe cap. Nici basca, nici sapca, deci nici hijab. Pe de alta parte, parintii fetei sustineau ca nu ei sunt cei care o obliga sa poarte hijab si ca i-au spus de la bun inceput ca ar putea aparea probleme.

    Fata nu intelegea de ce in cazul ei se aplica acest regulament al scolii, iar in cazul altor colege care vin mai mult dezbracate, nu. Caci tot in regulament se zice ca trebuie sa fii “decent”.

  • 8

    @cosa nostra: Interventiile tale sint la obiect si au sustinere logica. Teama de atacuri este indusa de media sustinuta de sistem pe de o parte si de frica de necunoscut pe de alta parte. Se ignora multe servicii speciale care in numele sigurantei nationale pot face orice cu oricine. Si ei poarta un fel de masti. Multi dintre noi refuza pur si simplu sa-si puna intrebari legate de veridicitatea informatiilor care incrimineaza un om sau un grup. Probabil ei vor fi in prima linie a celor ce ce vor vaccina cu microchipuri. Totul in numele unui paranoide dorinte de siguranta absoluta. Nu vor face altceva decit sa devina teroristi ai propriului suflet. Nu ne-am eliberat de comunism si nu suportam diversitatea. Ne este teama de ea. In ceea ce priveste societatea occidentala, asistam la o contractie a tolerantei ca efect al manipularii opiniei publice de catre sistem. Este comica si penibila lupta ipocrita pentru eliberarea femeilor musulmane cind am acceptat cu o detasare demna de o cauza mai buna modul in care crestinii cei buni au bombardat civili in Irak. Atunci cui i-a mai pasat de femei ? De copii ce sa mai vorbim. Asa le trebuie daca nu sint crestini.

  • 9

    sunt mai multe puncte de atentie:

    1. o legiferare impotriva liberei exprimari (fie ea religioasa sau nu). evident ne asteptam sa existe o motivatie foarte pertinenta, insa, intrebarea logica: nu se creeaza un precedent la incalcarea libertatii de exprimare care ar putea conduce la mai multe astfel de restrictii, in functie de cum considera statul de drept? asta este ptr belgieni…

    2. legile tarii vs culturile/religiile/obiceiurile noi. din nou, poate ar fi mai simplu sa se inventeze cultura si obiceiurile belgiene care sa fie aplicabile tuturor cetatenilor. cine nu vrea sa se exprime altfel, nu primeste cetatenia :)

    3. de ce nu are sens sa comparam belgia cu alte tari? exact din aceleasi motive :) luati oricare tara musulmana si o sa observati ca au legi si obiceiuri pe care europenii nu le inghit. ah da, si se aplica oricui din acea tara :)

    4. “ipocrizia” musulmana. plecand de la punctul 3, pai ma scuzati, daca din tara de unde emigrezi ai astfel de restrictii si sunt normale si acceptate in acea societate, de ce nu le accepti si pe ale altora unde te duci ptr o viata mai buna? ca sa vb strict despre exemplul acestei postari, daca restrictiile vestimentare ar fi stat la baza emigrarii musulmanilor, atunci nu am fi avut nevoie de astfel de legiferari, fiindca ar fi renuntat ei de buna voie la anumite obiecte deranjante :) . dar, ei se duc catre o viata mai buna, vor sa isi pastreze toate obiceiurile etc.. ei bine, viata nu este perfecta, fiindca corect ar fi sa repecti tara care te gazduieste. daca lor nu le place burqa, c’est la vie!

  • 10

    Alexandra Enescu,

    Dumneavoastră aţi postat un articol în care ne prezentaţi doar o ştire !? Eu văd că pe lângă ştire, mai faceţi şi afirmaţii în legătură cu tema ştirii.

    Eu am luat citate din articol, altele decât cele cu referire strict la ştire şi le-am comentat !

    Deci: eu am comentat la articol. Ştirea de pe nu ştiu ce link nu mă interesează.

    Pe de altă parte eu nu comentez de dragul de a mă citi. Eu comentez când am ceva, care cred eu, ar fi interesant de spus. De fiecare dată comentez on topic, nu dau verdicte şi nu atac persoane. Doar idei. [mă rog, am pe unii pe care cum îi prind cum îi înjur !]

  • 11

    @Andrusk: legat de permis depinde in ce tara musulmana. In Arabia Saudita nu, in Maroc da. si nu te trag de urechi draga mea :) despre burka mi-am exprimat si eu parerea… cred ca belgienii si francezii doresc sa se scape de o parte de imigranti care neacceptand noua regula vor migra spre Marea Britanie de exemplu.

  • 12

    Dan,

    Chestia cu cipurile e chiar importantă şi nu-mi dau seama cum e lumea atât de naivă încât să nu vadă imaginea de ansamblu.

    Tot ce se întâmplă acum, face parte dintr-un plan laborios de creare a condiţiilor în care implantarea cipurilor să devină o necesitate.

    Chiar şi 11 septembrie [mai ales 11 septembrie] face parte din acest plan.

    Şi eu cred că scopul acesta şi-l vor atinge. Şi atunci totul s-a terminat !

    Vai de copiii care urmează după noi !

  • 13

    @cosa nostra: legat de burka ca trend, aveti dreptate. exista si creatori de moda care fac asa ceva si am auzit ca in Egipt de exemplu moda asta devine din ce in ce mai raspandita.

  • 14

    pai toate ca toate, dar burka nu este obligatorie in religia musulmana! s-a mai spus si se stie! mai mult de atat, in tarile musulmane nici macar nu este foarte indragita, iar femeile care o poarta sunt de cele mai multe ori constranse sa o faca. si din nou, nu o poarta din motive religioase!!! deci: este foarte bine si normal sa fie si constrangeri care sa o interzica, mai ales acolo unde nu-si are locul.

  • 15

    sunt multe femei musulmane care se acopera pentru ca asa vor. si nu e o regula general valabila ca trebuie sa te acoperi in tarile musulmane. sunt destule locuri in care poti sa stai cu hainele tale obisnuite, dar e nepoliticos sa ai fuste prea scurte sau maieuri prea decoltate @Andrusk – da, sunt tari musulmane, chiar tari in care e legea sharia, unde femeile isi iau carnet de sofer si conduc, si unde pot sa stea bine mersi neacoperite, dar aleg sa o faca. si ma rog cand sunt 47-50 de grade, e bine sa ai ceva pe cap. si uneori are sens si sa-ti acoperi gura si nasul, si chiar ochii, din cauza nisipului.

  • 16

    Iulia Gheorghe,

    În Egipt, hai să zicem ! Dar eu am văzut o prezentare la Milano. Şi arătau ălea cu burka de nu pot să-ţi desenez ! [mă rog, nu erau negre, erau de toate culorile].

  • 17

    Andreea,

    Asta am spus şi eu la un alt articol.

    Sunt zone în care, dacă îţi expui pielea la soare, pentru că e şi vânt, în câteva ore toată pielea expusă devine o rană cruntă.

    Hainele lor, aşa cum sunt, pentru bărbaţi sau pentru femei sunt un necesar obiectiv, nicidecum o impunere religioasă sau un moft.

    Mă rog, în unele zone nu ar mai fi nevoie de ele, dar se poartă pentru că au intrat deja în tradiţie.

    Dar observ că mulţi scriu pe aici fără să aibă nici cea mai mică documentare în această problemă.

  • 18

    burkameetshaute../ aici e un model de burka stilizata :)

  • 19

    @ Alexandra Enescu: “nici nu am stat niciodată de vorbă cu o femeie musulmană” Ar trebui sa stati de vorba cu cateva musulmance si din cele care poarta hjiab, si din cele care poarta burka si din cele care nu isi acopera capul. E foarte important pentru ca apoi automat se schimba datele problemei. Noi doar ne imaginam ce cred/simt ele. Acest lucru e total gresit.

  • 20

    sincer nu cred ca pe parlamentarii belgieni sau pe cei din franta îi doare de libertatea femeii musulmane. aceasta lege s-a dat si se impune intoata europa deoarece se vede o crestere a actelor teroriste facute de catre femei ( vezi mai nou atacul terorist de la metroul moscovit) daca un barabat apare cu o cagula intr-o statie de metrou sau intr-un alt loc public imediat se da alarma. daca o femeie apare intr-o statie de metrou in burqa si pe dedesupt plina de bombe nimeni nu va intea la banuieli. se pot face tot felul de comentarii referitor la libertatea femeii musulmane dar realitatea este alta, terorismul feminin.

  • 21

    Ce-as ride s-o vad pe Iulia peste 4-5 ani purtind mindra un sac de cartofi pe cap :P

  • 22

    @costelus: aoleu :) nu o sa iti dau prilejul asta. eu am fost educata in alt spirit si nu as putea niciodata sa ma obisnuiesc cu alte cutume. si despre burka am scris si eu ca mi se pare absurd sa iti doresti sa o porti, dar probabil si celor care poarta burka li se pare absurd sa ma vada pe mine cu parul in vant. doar asa se poate ajunge la un consens cat de cat, acceptand ca fiecare are o alta viziune. daca imi pun sacul de cartofi in cap pe tine te anunt primul ;)

  • 23

    @ Alexandra Enescu: “Culmea e că-mi spunea la un moment dat o prietenă că pe sub abaya, femeile musulmane sunt adesea foarte elegante şi cochete. Iar eu continui de atunci să mă întreb de ce, pentru cine.”

    Pentru barbatii lor si pentru petrecerile pe care le dau la ele acasa intre femei ;)

  • 24

    Iulia Gheorghe #8,

    Cea de culoare albastră nu e stilizată deloc. Am văzut aşa în Afganistan, pe stradă !

  • 25

    am greşit ! #18

  • 26

    @cosa nostra: eu ma refeream la ce spunea respectiva creatoare ca e the finished product: burkameetshaute../

  • 27

    Bcm,

    Iar te ţii de glume.

    Ce se întâmplă dacă intră în staţia de metrou un bărbat cu geamantanul cu bombe fără nici-o cagulă !? Sau o ţigancă cu fustele sub care fură din magazine de rup !?

    Pe ele eu le consider un pericol terorist. De ce nu te duci tu să le interzici !?

  • 28

    @cosa nostra: daca gluma ti se pare ce s-a intamplat la moscova (reamintesc moscova pentru ca teroriste au fost femei si nu barbati) atunci i-ti doresc sa te distrezi pe viu cu o gluma ca asta. i-ti cunosc antipatia fata de tigani di alte postari anterioare dar una e sa furi sialta sa omori in masa (cel putin mie mi se pare o diferenta enorma). nu am eu o experienta deosebita in politicile europene dar mai discutam peste cativa ani (sa ne ajute d-zeu)si o sa vezi ca toata europa occidentala poate chiar si romania va avea o stfel de lege. frica de terorism.

  • 29

    S-a mai discutat de chestia asta şi e o măsură stupidă care doar va turna gaz peste foc.

    Demnitatea femeii, bla, bla … Să se vegheze să nu fie “învelite” fără voia lor e una, să fie “dezvelite” fără voia lor e alta.

    Măsura era ok dacă se limita în locurile unde era cu adevărat necesară: la examen (să nu cioleşti), la mall/bancă (să nu furi), la ştrand (că e bazin, nu lighean de rufe). Dar impunerea peste tot se traduce ca “nu vă suportăm pe voi arabii şi tradiţiile voastre, sunteţi prea mulţi, lua-v-ar naiba” şi mai degrabă va înfuria decât să obţină cetăţeni europeni mai loiali.

    Faza cu bomba sub hijab e tâmpită – care vrea să pună bombe poate să-şi expună decolteul ca Elena Udrea şi să ducă explozibilul în geanta de laptop.

    Analogiile sunt false: “că în ţara musulmană te obligă să-ţi pui văl, atunci să te oblige şi Europa să ţi-l dai jos, sâc”. Ţările musulmane au avut întotdeauna reguli stricte privitoare la boarfe, Europa s-a trezit acuma că are prea mulţi arabi şi luat măsura tâmpită de a-i face mai puţin vizibili.

    Sau “că dacă vreţi salarii de Europa, atunci acceptaţi şi orice măsură ia Europa la adresa voastră chiar de vi se pare jignitoare”. Să facem o analogie: să presupunem că unul din noi emigrează într-o ţară foarte tolerantă vizavi de homosexualitate, unde homosexualitatea e admirată şi respectată. Nu-l priveşte, el nu are treabă ce fac alţii în pat, vrae doar să ia un salariu mai bun ca cel mioritic. Şi atunci ţara respectivă scoate o lege cum că raporturile homosexuale sunt obligatorii cel puţin o dată pe lună pentru ne-localnici – asta cu cele mai bune intenţii, întru civilizare şi creşterea toleranţei …

    E o comparaţie cam exagerată, dar principiul e acelaşi.

  • 30

    @bcm: terorismul e o notiune folosita asa ca “da bine”. nu imi spune ca tu crezi in toate gogosile care ne sunt vandute. se profita din pacate de niste oameni usor de manipulat care sa se arunce in aer, iar cei care trag foloasele nu sunt cei care credem noi ca sunt. prada este vanatorul de fapt.

  • 31

    @bcm I-ti se sctie iti. Si prima, si a doua oara.

    alt corectorul de serviciu
    2010-04-30 17:02:26 | Raporteaza
  • 32

    @cosa nostra: sincer? foarte bine le face , nu am nimic cu musulmanii dar daca tu ma obligi sa iti respect legea tarii tale , eu de ce sa nu te oblig sa faci la fel? este la fel ca si munca in tarile occidentale…mergi acolo si vorbesti limba lor deci respecti legea..poate m-am exprimat gresit dar sincer? nu le convine sa plece in tarile lor musulmane ca si asa vin in franta si stau pe ajutoarele sociale platite din banii celor care muncesc..si mai vor si drepturi ca daca le spui ceva sunt discriminati puturosii, deci e f buna decizia si as aar trebui toata Uniunea Europeana sa procedeze: vii la mine te porti ca la mine in tara si respecti tot nu numai ce iti convine

  • 33

    @iulia: pina si leii se pot dresa :)

  • 34

    @aditu: nu stiu cum era inainte, dar acum legile privind imigratia in Franta sunt destul de stricte. se expulzeaza in draci in plus. nu stiu care e treaba cu ajutoarele alea, dar nu vin in Franta si pac ajutorul. o sa ma interesez.

  • 35

    @costelus: dar niciodata la fel ca un caine sau o pisica.

  • 36

    @Nora: daca fata vrea sa se faca vinzatoare la un magazin, fii sigura ca nu va fi angajata pentru ca nimeni dintre europeni nu are incredere intr-o persoana cu basmaua pe cap (sa nu zic burca brrr…). nici la un hotel nu are sanse din acelasi motiv…sau daca, doamne fereste, vrea sa se faca pilot militar, este evident ca nu poate decit sa respecte regulamentele militare….

    vezi deci ca pentru a trai normal in spania trebuie sa gindeasca si sa se comporte ca europenii, in general. este in interesul ei. daca stie toate astea si totusi persista inseamna ca nu se poate integra normal in lumea europeana si atunci ce cauta aici?

    fii sigura ca cei care au venit cu legea au discutat si paradiscutat iar concluzia finala, indiferent daca o intelegi sau nu, este fara burca, fara basmale (vine si asta)….. si, in trecere iti spun, nicaieri in coran (am doua editii in romaneste) nu scrie ca femeile musulmane trebuie sa-si acopere fata in public deci masura NU ARE CARACTER RELIGIOS….

  • 37

    Lui bcm i-au răspuns ceilalţi comentatori, eu nu mai am nimic de adăugat.

    Lui Auditu, nici n-am de ce să-i mai răspund ceva !

  • 38

    @aditu: Bai baiatule, tu ai fost prin concediu in Franta sau ai lucrat vreo 3 luni acolo si povestesti de ajutoarele sociale, tu nici macar nu cunosti conditiile pentru a primi ajutor social sau legea ajutorului social. Nu inteleg de ce va bagati in seama aiurea?Eu nu zic sa nu ai opinii dar sa nu aberezi pentru ca daca citeste cineva care cunoaste situatia, incepe sa isi faca cruci de cata prostie invadeaza internetul. Apropo, tu te-ai putea descurca in Franta cu 460 de euro/luna, reprezentand ajutorul social minim.(Pentru care trebuie indeplinite o serie de condtii, “nu prea prietenoase”). Oricum, la ce ai in cap ma gandesc ca 460 de euro ii faci in 3 luni in tara:))

  • 39

    E simplu: decizia e POLITICA (citeste: voturi si bani). Nu e vorba despre nicio alta filozofie, political corectness, estetica, transpiratie, democratie, human rights, explozivi, s.a.

    Daca e bine sau rau?!… Pentru cine ?? Pentru cei care au dat-o, da! Pentru familiile musulmane, de la caz la caz, statistic nu! Pentru restul, categoric nu aduce niciun lucru bun in plus! Nici macar pentru crestinii devotati nu aduce, nu prin restrictii fata de o “problema interna” a unui alt grup, problema care nu deranjeaza cu nimic nici credinta ta, nici absolut nimic in rest, nu prin interdictii, zic, e “pastrata” Gloria Crestinismului.

    Legea “face ordine” in familiile musulmane?! Le arata cum “trebuie sa traiasca”?! “Elibereaza, emancipeaza, salveaza”?! Pai sa-i “salveze” si de Ramadan, si de rugaciunile “atat de dese si profunde”, etc. Sunt prea multe comparatii posibile, nu numai din gama asta, care pot arata cat de subtire e rationamentul celor care sustin asemenea legi.

    Sunt crestin, am cunoscut cu diverse ocazii si in diverse locuri musulmani de diverse origini. M-a impresionat (pozitiv!) traditionalismul si credinta lor. Oameni veseli, deschisi. Aceeasi admiratie (cu ceva special in plus) am pentru evrei. Oricum as privi, nu pot sa inteleg obsesiile astea cu motto imatur de genul “de ce sa lasam lucrurile asa, mai bine sa facem noi ceva”.

  • 40

    @Iulia Gheorghe: #19 Imi doresc. Sunt convinsa ca ar fi absolut fascinant. Sunt dispusa sa ascult si sa incerc sa inteleg. Nu a fost sa fie pana acum, dar calea e deschisa si nu am niciun dubiu ca la un moment dat voi avea aceasta ocazie.

    Alexandra Enescu
    2010-04-30 19:38:09 | Raporteaza
  • 41

    Intradevar trebuie sa ne respectam reciproc traditiile si dorintele noastre de a ne afisa in lumea asta oricum pestrita dar oameni buni totul are o limita.Cine ma obliga pe mine sa dau nas in nas cu cineva atit de acoperit si sa incerc sa ghicesc ce bombane din spatele unui ghiseu sau mai stiu eu de unde.Respectul trebuie sa vina de la tine daca vrei ca si tu sa fi respectat de ceilalti asa ca atunci cind te decizi sa emigrezi intr-o tara europeana o faci pentru ca tu crezi ca acolo ai posibilitatea sa faci alte lucruri decit ai avut acolo de unde vi,ei te primesc dar i-ti asumi si tu responsabilitati dar mai ales EVOLUEZI nu?Nimeni nu zice sa porti pe cap ce vrei tu dar pina acolo incit sa ai pretentia sa inveti sau sa lucrezi in locuri publice clipind doar din ochi nu mai inteleg si nici nu vreau sa mai inteleg!

  • 42

    Sunt crestin dar nu idiot,vad ca se exagereaza din toate partile. Atentate se pot face si cu o sacosa plina cu c4 iar daca o luam pe cinstite sa se interzica mastile de schi,cagulele de motococlist sau pilot de formula 1,castile integrale si glugile calugarilor catolici.Eu stau si ma gandesc rochia de mireasa nu e prea periculoasa? Iti dai seama cat TNT incape sub o crinolina? Pana la urma occidentalii ar trebui sa-si vada de barna din ochii lor!

  • 43

    titlul e incorect. trebuia spus: “Jos Burqua, faceti-o sul, si bagati-v-o in Qur.”

  • 44

    @Nora: Tu spui de spania, insa iti aduc la cunostinta ca nici in Turcia(tara musulmana) nu le este permis fetelor sa poarte jihab in scoli.

    alt un roman din italia
    2010-05-01 00:23:00 | Raporteaza
  • 45

    @Iulia Gheorghe: tu vb despre petrecerile femeilor musulmane. insa intreb ti se pare corect ca la o nunta spre ex, femeile sa petreaca intr-o camera iar barbatii in alta? Sincer pt mine aceste obiceiuri sunt rezultatul frustrarii barbatilor musulmani care sunt gelosi peste masura.

    alt un roman din italia
    2010-05-01 00:31:50 | Raporteaza
  • 46

    @un roman din italia: mie nu mi se pare corect pentru ca am fost educata in alt spirit. lor li se pare insa normal.

  • 47

    Titlu mai bun ar fi fost: Jos chilotii.

  • 48

    #48

    cel de mai sus e unul din cei 2 scizofrenici:cosa nostra sau Nedormitul(dama cu pandalii,paul simon Tzache etc etc)-idiotul are vreo 5 nickuri.Ar trebui sa-i stiu.Le-am avut mamele cu ceva timp in urma.Dar cum spuneam aschia nu sare departe de trunchi.

  • 49

    Ca sa fie clara treaba:

    1.Daca imitatorul meu e cosa nostra:te imit si pe tine si pe poza pana nu se mai intelege nimic,de data asta cu tot cu diacritice. 2.Daca est Nedormitul etc pandalii etc nu mai cometzi cu schizofreniile tale la nici un autor.Inclusiv Doria Niculescu sau altii pe care i-am evitat si la care mai dai.PLus poza si nick copia dupa James Bond sau alea.Vezi 1. 3.Daca esti Gramofon:pe unde te prind te ard. 4.Daca esti Tache vezi 1,2,3

    Daca se continua aplic toate cele 3 puncte la toti fara exceptie.Sa aveti o zi placuta :) )

  • 50

    Da ce urat vorbiti domnul Raul.:))

  • 51

    Sa traiesti bine Raul! Ai invins sistemul! Pe mine IT Morar m-a banat doar pentru “sobolan portocaliu”! Succes pe mai departe! Nu te critic ,mi-e frica sa nu te indragostesti de mine! P.S. Sunt urat si infect! Si homofob!

  • 52

    @infektus: IT Morar este un pitic complexat. care nu se pricepe la poezie… dar se da mare sula in bascula.

  • 53

    Fetito, ai s-o convingi si pe mamica dumitale sa nu mai poarte batic (o forma turceasca de burkha)? Iar matale, la 55-60 de ani, cand te vor apuca remuscariele pentru pacatele numeroase si vei deveni bisericoasa, sa ti se interzica baticul!!!!

  • 54

    Alexandra Enescu,

    Puteţi să ne expuneţi şi nouă eficientul dumneavoastră criteriu de selecţie al comentariilor de cenzurat !

    Poate învăţăm şi noi ceva de la dumneavoastră cu această ocazie !

  • 55

    Iata roadele altei religii abrahamice, si anume islamul. Spalare maxima pe creier, umilirea si tratarea femeii ca pe o fiinta inferioara si lista poate continua. In alta ordine de idei, Europa va deveni in curand Eurabia sau Eurafrica. Marile natiuni ale Europei au ajuns in ultimul hal din cauza politicienilor de kkt care forteaza si forteaza ideea de multiculturalism si diversitate. Evident, o porcarie poleita cat se poate de frumos. Ce fac dragii de musulmani prin tarile pe unde se aciueaza? Pai sunt extrem de agresivi, refuza sa munceasca, toarna boraci cu nemiluita, refuza sa invete limba tarii in care traiesc, incearca sa-si faca un fel de “stat in stat”, refuza sa se supuna legilor tarii in care traiesc. Uite-asa, frumos, minoritatile devin majoritate si urla dupa din ce in ce mai multe drepturi, care, cica, li s-ar cuveni. Populatia majoritara este transformata in calul lor de bataie si le merge bine. Nimeni nu zice nimic, nu face nimic, toti umiliti, cu capul in pamant, in propria lor tara… Misto tablou, nu? Daca indrazneste vreunul sa protesteze, este pus la stalpul infamiei si acuzat de rasism. Ce ironie de kkt, nu? Si vad ca hop, au sarit o gramade de intelighenti sa apere dreptul (ma intreb oare ce “drept” e asta?) femeii musulmane de a purta rahatul ala pe cap si ca, vezi Doamne, totul e o manevra politica. Ai, nu zau? Da’ de normalitate si adaptarea la regimul din tara unde te-ai stabilit nu conteste? Deci inca 100 de ani de aici incolo pot sa-si mai acopere capul si fata ca asa vor ele, asa simt ele, asa e bine si alte aberatii de-astea. O chestie foarte ciudata, ma intreb de ce dracu’ nu imigreaza in alte tari, tot islamice, dar cu un nivel de trai mai ridicat? A, nu, Occidentul e mai bun, aici te tine statul degeaba, poti sa le-o tragi femeilor europene pina te tampesti in timp ce acasa balmajesti din Coran sau o bati si o injuri pe nenorocita aia cu capul acoperit pe care ai luat-o de nevasta fortat s.a.m.d. Asta este realitatea, dragii mei, ca vrei sa acceptati sau nu. Jos burkha!

  • 56

    Jos burka si hidjabul, rectific…

  • 57

    XYZ,

    אתה אומר, ינטאליגאנטאל

    Rămâne să te mai ocupi şi de căcatul din jurul tău, cum ar fi ţiganii şi mafiile securisto-politruce.

    Sau e prea greu !? Astea sunt cam prea aproape de tine şi pentru a lupta împotriva lor trebuie să îndeplineşti două condiţii: Să nu fii dintre ei şi să ai un pic de sânge în pullă.

    Dar ştii ce !? Lasă-i dracu pe ăştia ! Mai bine fă tu spume la gură că în nu ştiu ce colţ de lume nu ştiu cine poartă nu ştiu ce pe cap.

    Asta-i problema ta !

    שלום

  • 58

    Ai dovedit inca o data ce inteligent esti, Gica Contra de kkt. Insoara-te cu una de-asta cu val si poate o sa-ti treaca. Vad ca spume ai facut tu, nu eu. Sa inteleg ca esti jidan, judecand dupa hieroglifele din postul tau? Nu ma mira… Mars la zidul plingerii si da-te cu capul de el pina iti trece.

  • 59

    @casa nostra… Dacă ar fi numai’burka’…’hijab’ că poartă că vor ele ? Sînteţi foarte naiv,indoctrinate de la fragedă copilărie fiind’haram’adică păcat…bărbaţii au drept pe corpul lor au ajuns acolo…dincolo de bestialitate…operându-i “Clitorisul” să nu poate simţii plăcerea sexului… TRECUT PERFECT,PREZENT PERFECT Alergînd poteci demunte,în colibe sub pămînt Partizani în vremuri crunte,femei bocindu-i în vânt, În durerea existenţei,codru a fost scăldat în sînge Ruinarea rezistenţei,trădarea în sine plînge ! Soare,lună,muguraşi,colindăm de sărbători Podoabă cu ciucuraşi,bărbaţi,fete şi feciori, Pe Mureş se poartă’turca’ blană de urs fie nurca Turci dansează’a la turka’ in Afganistan e’burka’ ! Coasta din Adam e luată…’a la burka’bre’ cea sumbră Căsătorie consumată ! Copilă fuge de a ei umbră, Copilă de nouă toamne !Inima îmi bate în tîmple Cîte sunt în lume Doamne,cum le laşi să se întîmple ? ? În teroare sunt ţinute,dureroasă adîncă rană Ochii le ies din orbite,îmi urăsc rasa umană, Nimeni nu mişcă un deget,cazul lor este tribal ? Economiile în buget,răspunsul internaţional ! În credinţă au mania ? fie şi Al-Irakia… Euro,Arabia,Filistinia…în fotoliile Ikea… … @Dan…”Creştinii buni au bombardat Irak-ul ???” Cine a avut ideia cu sinuciderea în masă cu avioanele în turnurile New York-ului ? Cine s-a sinucis la Moscova şi de ce ,să zicem la un’Political Meeting’ femeile arabe cu copii sunt pe linia Întîi de Front…să inspire milă ?Confuzie ori”Jihad Mascat” ? Jos Burka !

  • 60

    Şi iată cum îi deconspir eu pe ţigani, securişti sau jidani !

    Băi ce simplu e !

  • 61

    XYZ –

    Da, asa simt si eu cateodata, deep down, cand ma apuca saturatia de mareea de culori/ rase pe care o vad pe strada si la servici. Insa nu ma manifest, ca ar fi “politically incorrect” si “racist”, ci doar am grija ca in viata mea particulara sa-mi mentin un cerc de albi.

    Si mi-e mila de copiii albi care in scolile publice sunt “minoritati vizibile” la ei in clasa.

    Asta e, eu mi-am ales sa traiesc intr-un oras “milionar” unde albii sunt mai putin de 50% din locuitori, iar restul sunt “minoritati vizibile” venite/ importate, nu exagerez, din toata lumea in ultimii cam 20 de ani.

    Vad ca in Europa cei mai “vizibili” sunt doar – pt. moment – musulmanii, sau mai bine zis, femeile lor. Ma rog, guvernele respective i-au lasat/ incurajat sa se stabileasca in numar din ce in ce mai mare acolo, evident guvernelor le pasa de efectele economice pe termen scurt, nu si de ceea ce va insemna asta pe termen lung pt. societate.

    N.B. Politicienii nu gandesc niciodata pe termen lung, ci doar la big bucks pe durata mandatului lor. Aici ai dreptate, bla-bla-ul cu multiculturalism si diversitate e doar pt. public relations, sa “vanda” rahatul si sa-i creada lumea ca le pasa.

    Europa n-a vazut inca “mareea galbena” – barem astia chiar nu poarta imbracaminte diferita si nici nu se tin de diferiti, tocmai ei, care au o cultura mai veche chiar decat oricare din cei 3 “abrahamici”. Problema e ca sunt atat de multi, incat te simti uneori coplesit sa vezi numai ochi oblici si par drept si negru cat vezi cu ochii.

    Europa (cu exceptia Angliei/ Londrei) vad ca inca nu e afectata de indienii sikh si pakistanezii cu turbane si barbi, sau de femeile indiene/ bangla cu sariuri super-colorate (care seamana leit cu fustele tigancilor din Romania) sau cu acei salvari pe care-i poarta unele chiar si iarna, pe sub geci, mai ales cele mai in varsta.

    Dar vor veni si acolo soon enough, ca sunt imens de multi si economia globalizata ii vrea. Sa vezi atunci dezbateri!!

    Aici am avut colege musulmane care veneau la sevici numai cu capul acoperit de val(care chiar erau stylish, aveau gust), dar in rest imbracate normal si cu comportament placut si professional. Burka n-am vazut nicaieri la servici, dar pe strada da, mai ales la negrese!

    Ca infractionalitate si “pe welfare”/ ajutoare sociale, prin partile astea conduc detasat negrii. Nici pe astia nu vi i-ati dori vecini de bloc, credeti-ma!

    Ghinionul Europei ca e flancata de tari musulmane, cam cum e SUA de Mexic, S. America si Caraibe de unde le vin non-stop imigranti legali si ilegali garla. Cica in SUA se nasc acum mai multi copii cu nume spaniole decat “neaose”. Eu ce stiu e ca atunci cand sun la vreun call center in SUA, robotul intreaba ce limba, press 1 for Spanish, 2 for English. Chiar asa, nu invers! Desi spaniola nu e a doua limba de stat in SUA, cum e franceza de ex. in Canada.

    In concluzie, voi va agitati, normal, e chestie de identitate, insa “marea peltea” e de nestopat, chiar legea asta din Belgia e ceva superfluu, fara impact real, data doar asa, sa dea impresia ca guvernele sunt inca “in control”.

    Cat de curand vom auzi Farsi si Urdu la telefon in Europa? Sooner than you think!

    Pe aici chiar circula glume de genul ca si-asa in vreo suta-doua de ani va exista o singura rasa umana, cu bown skin & eyes, asa ca ce ne mai tot agitam, sa incepem sa ne mixam de pe-acum, zicea pe scena un stand-up comedian indian, veniti fetelor incoa la mine ca imi plac blondele!

  • 62

    @cosa nostra…singur v-aţi’desconspirat’ în ce categorie aparţineţi dvs. ! Exemplele dvs. rasiste sunt Anti-umane dar poate nu înţelegeţi subiectul ceia ce vă depăşeşte cu mult capacitatea,percepţia.Asta pot să o înţeleg,ce poţi să-i ceri cuiva ceia ce nu are…? Eu susţin cu desăvîrşire Feminismul,drepturile lor în societatea asta cu ‘exemplare’ ca dvs….

  • 63

    Islamitele din Vest se imbraca asa pentru ca doresc ele. Mai sint si foarte mindre de asta. Nu le cere nimeni sa poarte burqa. De multe ori am senzatia ca este un semn de protest fata de societatea in care traiesc. Sau o spalare pe creier a nenumaratilor imami care au venit din tari ca somalia sa ii reeduce pe musulmanii din vest care-si cam “pierdusera” traditiile.

    Nu le mai plingeti atita de mila, ca aleg singure. In curind si in olanda, cred. Daca cistiga alegerile Wilders, un politician de extrema dreapta, cred ca se va vota si la noi asa o lege. Au aparut in ultimul timp ca ciupercile dupa ploaie. Olandezii si belgienii sint de-a dreptul disperati. Si sint in special fete tinere din a doua generatie, fete nascute in Belgia sau Olanda. Aici se da deja o lupta! Sint curioasa cum vor decurg ostilitatile in continuare. Toate aceste fete tinere merg in Egypt sau pe unde pot sa invete araba. Pentri ce? Ca sa intete sa citeasca din corant, in araba. Si sa traiasac dupa legile lui Mohamed!! Deci, este mai mult decit o libertate. Deja s-a inceput o lupta!

  • 64

    @olanda, “Nu le mai plîngeţi atîta de milă,că aleg singure ” De unde sunteţi atât de sigur că aleg singure ? Poate fi cazurile celor căsătorite,ele însăşi fiind arăboaice,o fac în respect pentru a mulţumi soţul,dacă este căsătorită ori tatăl dacă este necăsătorită,a purta burka ori hijab este o formă de respect faţă de sexul masculin Predominant !Alt caz în căsătoriile mixte fostă creştină căsătorită cu un arab,purtarea hijab-ului vine automatic după anumiţi ani…vorbesc în cunoştiinţă de cauză…fiica mea…nu tu Crăciun…nu tu Paşte… A cicălit-o la cap saccadat ani după ani pînă săraca a cedat…vorba ei:”Ce să fac,mamă dacă aşa a vrut El ?” Şi aici în USA nu bate vîntul torid al Saharei…

  • 65

    @Seva Tudose: sint sigura pentru ca … si eu vorbesc in cunostinta de cauza … fiica mea si prietenele ei .. pe care le interoghez zi de zi ca sa aflu ce le-a determinat sa se imbrace ca somalezele …! Momentul deciziei? PEntru fiica mea crestina a fost cititul cartii lui Dan Brown + convertirea unor prietene! Ma opresc aici cu confesiunile … Oricum, nu toate au aceleasi motive, a mea+ prietenele ei au ales singure si dupa aceea s-au maritat, dar in VEst au alegere si sint protejate de stat in cazul in care nu mai vor … In ultimii ani au aparut o gramada de fete tinere imbracate din ce in ce mai … corect dupa koran … AOlandezii si-au bagat securisti in moschei dupa ce au descoperit niste fanatici silamiti care puneau la cale una si alta, indemnati de imami importati din tari arabe, deoarece arabo-imamii olandezi nu erau destul de buni …

  • 66

    @olanda, seva tudose: voi aveti in familie musulmance convertite proaspat care poarta hijab sau burka, eu cunosc musulmance get-beget cu pletele in vant. hmmm, ciudata lumea asta :)

  • 67

    @Alexandra Enescu:superficialitatea apare din necunoastere,,burka reprezinta islamul care tine femeile cu fata in tarina le omoara cu pietre si refuza democratia

  • 68

    Altul care vorbeşte din desene animate americano-evreieşti !

  • 69

    @Iulia Gheorghe, Bineinteles ca sint si islamite care poarta fustite, piercing in buric si plete in vint. Ele “sint cauza” racolarii unor imami radicali care sa le arate drumul drept acestor musulmance … pierdute. Repet, in ultimul timp s-au convertit la hijabul somalez(acele femei pinguin) o gramada de tinere. Nu, nu numai un batic, ci intreg voalul care acopera bratele si rochia pina in pamint. Si daca se poate, chiar negre. Cica asa este corect. Iar cele care nu poarta asta, nu se imbraca corect, dupa koran. Si asta spre exasperarea vesticilor. Mergeti in Antwerpen sa va minunati. Vedeti toate minunile pamantului, de la evrei ortodoxi cu palarii, perciuni si haine de … epoca, pina la musulmance care poarta burka!

  • 70

    de la o vreme, tot citesc articole despre valul islamic. e intradevar o discutie interesanta mai ales pt femeile romance care au amanti sau soti barbati musulmani. probabil de aici si atata interes pt problema aceasta. daca statele respective adopta o astfel de lege nu vad cine ii obliga pe musulmani sa se duca in aceste state. e decizia acestor state daca au de pierdut sau de castigat de pe urma legii. la indieni vaca e animal sacru si umbla libera pe strazi. asta nu inseamna ca celelalte tari nu pot interzice umblatul vacilor pe strazi pt ca ar incalca drepturile indienilor. in schimb suntem terfeliti pt ca lasam saliva pe icoane. ar fi frumos sa ne spuna autoarele articolelor daca au tangente cu islamul sau nu, macar sa stim si noi.

  • 71

    io caci sunt barbatush, si vreau sa merg cu valul pe strada pe fatza, cum adica n-o sa mai am voie, adica imi spun ei mie cu ce sa ma imbrac pe strada?

    multumesc.

  • 72

    update,

    Ginerele meu a fost ieri in Bruxel, cartierul marocan. Astazi vorbeam cu el si mi-a spus ca avazut ieri multi … romani acolo?! L-am intrebat cum adica, de unde i-a recunoscut? Pai vorbeau romaneste(ne-a auzit pe noi in casa si a recunoscut limba) si femeile purtau hijab, tineau cite un copil in brate … si cereseau ?! Traiesc de 20 de ani in olanda si n-am vazut musulmani cersind. I-am explicat ca sint tigani, nu romani. M-am rusinat pentru ca baiatul vine din Egypt, tara saraca si n-am vazut nici egypteni cersind. Abea acum am inteles de ce belgienii au interzis burka. Cind baiatul mi-a povestit asta, fata mea mi-a spus ca este cunoscut ca in bruxelles tiganci imbracate in burka fura din magazine. “N-ai stiut?”, m-a intebat fata. Nu, nu auzisem niciodata si sper sa nu mai scriu updates de genul asta …. Oricu, burka parefi fost interzisa din cauza … “romanilor” … dupa cum se vede …

  • 73

    VALUL In cele din urma vom arunca in discutie ceea ce pentru occidentali reprezinta un mare simbol de opresiune si inrobire a femeilor: valul sau acoperamentul pentru cap. Este adevarat ca el nu exista in tarditia iudeo-crestina? Sa descoperim ce este correct. Conform cu Dr.rabin Menachem M.Brayer (ptofesor de literature biblica la universitatea Yeshiva in cart ea sa “Femeii evreica in literature rabinica”, era obiceul ca femeile evreice sa mearga in locurile publice cu capul acoperit desi uneori isi acopereau fata lasand liber doar un ochi. El citeaza cativa faimosi vechi rabini care au spus:”nu este placut pentru ficele Israel sa iasa afara cu capul descoperit” si “blestemat este barbatul care lasa sa se vada parul sotiei sale …o femeie al carei par este expus pentru propia impodobire adduce saracie” Dreptul rabbinic interzice recitarea rugaciunilor si a binecuvantarilor in prezenta unei femei casatorite care are capul descoperit, deoarece parul neacoperit al unei femei este considerat “goliciune” Dr.Brayer de asemenea mentioneaza ca “inca din perioada tanaitica se considera lipsa de modestie refuzul femei evreice de a-si acoperi parul. Cand capul era descoperit ea putea fi amendata cu 500 de zuzim pentru aceasta ofensa”. Dr.Brayer explica ca “valul femei nu a fost considerat intodeauna un semn de modestie. Uneori valul a simbolizat un anumit statut mai degraba luxul decat modestie. De asemenea valul a personificat demnitatea si superioritatea femei nobile, a reprezentat femeia inaccesibila, a sanctificat posesia sotului.

    Valul simboliza respectful de sine si statutul social. Femeile din claseele de jos purtau adesea val pentru a crea impresia unui rang inalt. De fapt valul a fost un semn de noblete si din acest motiv prostituatelor nu le era permis sa isi acopera parul in vechea societatea evreiasca. Oricum prostituatele purtau un batic special cu scopul de a avea un aspect respectabil. Femeile evreice din Europa au continuat sa poarte val pana in secolul 19 cand viata lor a fost influentata de secularism. Presiunile externe al vietii Europene din secolul 19 le-au fortat pe multe dintre femei sa renunte la val. Cteva evreice au gasit un alt mijloc convenabil de a se acoperi in locul valului traditional au folosit in acest scop peruca. Azi multe femei evreice religioase nu isi acopere capul decat in sinagoga. Cateva dintre ele asemenea celor din secta hasidica, folosesc inca peruca.

    Ce putem spune despre traitiile crestine? Este bine cunoscut faptul ca maicile aveau capul acoperit de sute de ani, dar asta nu e tot. Sf.Paul in noul testament face o declaratie interesanta despre val.

    3.Dar voiesc ca voi sa stiti ca Hristos este capul oricarei barbat, iar capul femei este barbatul, iar capul lui Hristos este Dumnezeu.

    4.Orice barbat care se roaga sau pooroceste, avand capul acoperit, necinsteste capul sau.

    5.Iar orice femeie care se roaga sau pooroceste cu capul neacoperit, isi necinsteste capul;caci tot una este ca si cum ar fi rasa

    6.Caci barbatul nu este din femeie, ci femeie este din barbat.

    7.Caci barbatul nu trebuie sa-si acopere capul, fiind chip sis lava a lui Dumnezeu, iar femeia este slava barbatului.

    8.Caci daca o femeie nu-si pune val pe cap, atunci sa se si tunda. Iar daca este lucru de rusine pentru femeia ca sa se tunda ori sa se rada, sa-si pune val.

    9.Si pentru ca n-a fost zidit barbatul pentru femeie, ci femeie pentru barbat.

    10.De aceea si femeie este datoare sa aiba (semn de) supunere asupra capului ei, pentru ingeri.

    11.Totusi, nici femeia fara barbat, nici barbat fara femeie, in Domnul.

    12.Caci precum femeie este din barbat, asa si barbat este prin femeie si toate sunt de la Dumnezeu.

    13.Judecati in voi insiva: Este oare, cuviincios ca o femeie sa se roage lui Dumnezeu cu capul descoperit? (prima epistola catre Corintieni 11:3-13)

    Sf.Paul explica faptul ca valul este semn al autoritatii barbatului care este chip sis lava a lui Dumnezeu, iar femeia a fost create de barbat pentru barbat. Sf.Tertulian in faimosul sau tratat “vvalul fecioarelor” a scris: “tanara femeie poarta valul cand iesi; pe strada, ar trebui s ail porti si in biserica, ar trebui s ail porti cand esti intre straini , poarta-l si in mijlocul fratior tai…” Printre legile canonice ale bisericii catolice din ziua de azi exista o lege prin care se stipuleaza ca femeile trebuie sa isi acopere capul in biserci. Unele secte crestine precum Amish si mennonitii de exemplu considera valul obligatoriu si in present. Liderii bisericii spun despre val : “capul acoperit este simbolul supunerii femei in fata barbatului si a lui Dumnezeu. Afirmatia lor este identical cu a Sf.Paul in noul testament. Este clar si deasupra oricaror evidente ca nu islamul a inventat acoperirea capului, ci a sustinut-o.

    Coranul indeamna pe credinciosi barbate si femei sa-si acopere gatul si pieptul: “ si spune-le dreptcredincioaselor sa-si plece privirile lor si sa-si pazeasca rusinea lor !…Si spune dreptcredincioaselor sa-si plece privirile lor sis a-si pazeasca rusinea lor, sa-nu arate gateile lor afara de ceea ce este pe dinafara sis a-si coboare privirea valurile peste piepturile lor! Si sa u-si arate frumusetea lor decat inaintea sotilor sau aa parintilor lor, sau a parintilor sotilor lor, a fiilor lor, sau a fiilor sotilor lor, sau a fratilor lor sau a fiilor fratilor lor sau a fiilor surorilor lor sau a femeilor sau a acelor care le stapanesc mainile lor drepte (An-Nur:30-31) Coranul afirma clar ca valul este essential pentru sobrietate, dar de ce este sobrietatea importanta? Coranul este si mai précis: “ O, profetule spune-le sotiilor tale si copilelor tale si femeilor dreptacredinciosilor sa se sa se inveleasca in jilbaburile lor, caci astfel va si ma lesne sa fie recunoscute sis a nu li se pricinuiasca necazuri! Allah este iertator si indurator!” (Al-Ahzab:59) Aceasta este punctual de vedere integral, sobrietate prescrisa pentru a le proteja pe femei doar de molestare, sobrietatea inseamna protectie. Valul Islamic spre deosebire de valul din traditie crestina nu este semn al auttoritatii barbatului asupra femei nici semn al subjugarii femei catre barbat. Valul Islamic spre valul din traditie iudaica nu este semn de lux si distincite intre femei nobile casatorite.

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
M-am născut şi am crescut în Bucureşti. Într-o vreme mi-era drag oraşul meu. Acum nu-l mai suport.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.