Îl vreţi pe Ceauşescu? « Pandora's | Blog la feminin
RSS Feed

Îl vreţi pe Ceauşescu?

vezi toate articolele de
26 iul 2010 la 19:50 135 comentarii 1918 vizualizari.

Conform rezultatelor unui sondaj, 41% dintre români ar vota cu Ceauşescu la prezidenţiale. Ceauşescu? Da? Foarte bine.

Stingeţi televizorul. Hai, hai, stingeţi-l, nu mai comentaţi! Nu e program la ora asta, începe peste vreo juma’ de oră. Sau, mă rog, puteţi să vă uitaţi la bulgari. La 19.50 erau zece minute de desene animate. Dacă aveai noroc, prindeai Pantera Roz. Dacă nu, desene de-ale lor. Urâte.

Goliţi frigiderul, aruncaţi… De fapt, nu mai alegeţi, aruncaţi tot! Păstraţi salamul de soia, parizerul, peştele congelat, creveţii aia expandaţi şi roşiile de la ţară. Iar mâine dimineaţă, în loc de cafea, încercaţi nechezol. Sau cicoare, că nechezolul era o treabă de lux! Apropo, dacă n-aveţi cartele, spuneţi “La revedere” uleiului şi zahărului, iar pentru smântână (vărsată!) şi lapte staţi voi la coadă de dimineaţă. Cam de la şase. Şi nu în fiecare zi, că nu ne alintăm, tovarăşi!

Uitaţi de internet. Uitaţi de concerte cu artişti străini! Să ziceţi mersi dacă-i ascultaţi pe şest, pe-o casetă adusă din străinătate. În loc de asta, învăţaţi poezii despre cuplul de aur si epoca de aur şi împlinirile măreţe şi depăşirile de plan şi mergeţi la Cântarea României.

Uitaţi şi de călătoriile în afara ţării, desigur, exceptând cazul în care sunteţi un cadru de nădejde. De fapt, e greu de primit viză. Vestul nu ne vrea! Şi are dreptul să ne refuze! Şi oricum nu v-ajunge salariul să plecaţi afară şi oricum e ilegal să ai valută iar leii nu sunt buni dincolo de graniţă!

Cărţi? Doar cele cu exemple pioniereşti (apropo, toţi elevii ar purta uniforme, e clar, da?), ceva literatura rusă (nu clasicii), poveşti nemuritoare şi Legendele Olimpului. Bancurile ar fi spuse în şoaptă iar cel mai bun prieten ar putea fi turnător, aşa că e bine să te fereşti. Că, dacă nu, plăteşti.

Şi, mai ales, n-aţi mai avea dreptul la nici un fel de libertate de a gândi. Vi s-ar dicta ce şi cum să gândiţi şi orice ieşire din tipare ar fi aspru sancţionată. Oamenii ar muri în închisoare pentru “vini” ridicole şi mulţi dintre autorii români contemporani n-ar fi văzut lumina tiparului ci, cel mai probabil, lumina prin gratiile unei puşcării.

***

Îmi e foarte greu să cred că un procent atât de mare de români ar vota revenirea la regimul Ceauşescu. Nu putem fi o naţie atât de pierdută, de inconştientă şi de… uitucă, nu? Sau putem?

Ei, dacă putem, să ne bucurăm, aşadar. Pe lângă faptul că nu avem sistem medical sau învăţământ sau agricultură sau turism sau infrastructură sau vreo urmă de protecţie socială, regimul politic de astăzi ne permite să avem mall-uri şi Bamboo şi să fim informaţi corect şi echilibrat asupra culorii chiloţilor pe care-i poartă Bianca lu’ Bote. Ne-am scos!

Acest text a fost scris in 1991, deci acum 19 ani. Şi mi se pare mai actual ca niciodată! Vă rog să vă uitaţi:

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


135 comments
  • 1

    @ruxandra PRedescu: intru direct in subiect: sa-ti traiasca … “rumanasii”! PS: fara PS.

  • 2

    Ai scrisul, ai capacitatea de a analiza şi de a ajunge la concluzii corecte.

    Dar în legătură cu tema articolului nu ai nici informaţia istoriografică obiectivă pe care să te bazezi şi nici vârsta care să-ţi confere o experienţă directă din care să te inspiri.

    Eşti obligată astfel să apelezi la clişee. Şi crede-mă, sunt obosite şi viclene.

    Păcat ! Aştept cam de mult timp să comentez la un articol ca lumea. Dacă nici tu … !

  • 3

    sa’si, ca dac’ar fi ai mei…

  • 4

    Un sondaj facut de IRES cand romanul nostru era inca sub influenta stirii cu deshumarea :) IRES – Vasile Dancu…. – PSD… OOOF IRES nu-i acelasi “institut” care l-a facut pe Prostanac sa sara in sus cu cifrele alea sigure :)

    Jocuri psihologice-”sociologice” ……. facute pe un esantion de amarati care probabil asistau la aceea operatiune de deshumare a cadavrelor…. Sau de ce nu :) “studiu facut intre membrii PSD-PC-PNL….. :) nu tot sunt ei o Alianta :)

    Hai maaaa…. mai bine vorbim de gogosi umplute cu visine …

  • 5

    Il vrem, da` asa cum e acum: mort si ingropat :)

  • 6

    cosa nostra

    eram in ultimul an de gimnaziu la revolutie si n’as putea scrie despre impresiile al’cuiva. dar frustrarea, presiunea si teama si banuielile au fost cat de poate de prezente, chiar si la varsta respectiva. si, ca mine, cred ca toti cei care au trait in vremurile respective suficient cat sa nu uite. nu era un remember. ma mir (da, inca ma mir!) cum se poate ca cineva nu doar sa’l regrete, dar sa si’l doreasca din nou pe ceasusescu presedinte!!! (al’fel, imi pare rau daca te dezamagesc – I mean that!)

    mierea naturala din pacate, poate ca procentul real nu e atat de mare, dar o parte insemnata din populatie il regreta acum pe ceasusescu. romanii uita repede, gandirea lor trece exclusiv prin stomac.

  • 7

    Acces Direct

    sincer, io l’as fi bagat la inchisoare, sa traiasca pe ratie, ca noi. nu rezista mult, fireste, dar pentru ce’a facut din tara si din oamenii astia, asta mi se parea o pedeapsa mai potrivita decat moartea

  • 8

    Ruxandra, il vaduvesti de ce era mai bun pe vremea aia: statul la cozi interminabile sa cumperi un kil de faina de malai. :)

  • 9

    Sa-i propunem d-ului Dancu atunci sa-si scoata “sociologii” pe strada l;a anul in iunie….(anul asta au pierdut startul ) sa chestioneze romanii si despre o ” revenire a unuia ca Antonescu ” ( Ion Antonescu…nu paratul asta ce se hilizeste acum la TV )… poate ne ofera si date corecte … De ce n-am regreta si dupa Cuza….

    De ce nu realizam ca suntem inca sub influenta unor curente…romanul peste 30 ani o sa spuna ca-l regreta pe Marinaru’ si uite asa…. Speculam toate astea…doar de dragul de-a rascolii ceva ….care oricum pute cand il zgandari …

  • 10

    imbecil – da!

  • 11

    Foarte bine scris! :) felicitari! subscriu… si nu am incredere in acel “sondaj”.

  • 12

    Alex Manea, nici eu nu am, in sensul procentului, mai ales ca e un esantion mic si nu sunt foarte sigura ca e reprezentativ. dar, cum ziceam si mai sus, cred ca totusi procentul e mare, probabil in jur de 25%. si mi se pare groaznic ca, in termeni de mentalitate si asteptari, romanii n’au invatat nimic 20 de ani.

  • 13

    Oamenii, luaţi ca mulţime, au darul de a nu putea judeca lucrurile şi de a afla adevărul cât de la îndemână le-ar fi.

    Analiza subiectivă, oarbă e chiar mai rea decât lipsa cunoştinţelor necesare acesteia.

    Prin 91’ 92’, cel mai hulit om din ţară era Corneliu Coposu. Discutam cu un cumnat al meu, intelectual şi oarecum dezgheţat. Nimic nu-i convenea. Că nu înaintăm la fel de repede ca ungurii, că toate unităţile de producţie se distrug, că nu se continuă marile investiţii.

    Cine era de vină în accepţiunea lui !? Coposu şi ţărăniştii că nu-i lasă pe fesenişti să conducă în linişte.

    Incredibil !

    Nenorociţii care guvernau şi atunci şi acum şi care au avut tot timpul frâiele puterii nu erau vinovaţi. Erau vinovaţi unii pe care nu i-ar fi lăsat nici portarul de la o fabrică să intre înăuntru dacă ar fi vrut.

    Cu Ceauşescu e la fel. Nimeni nu l-a cunoscut îndeaproape. Dar toţi ştiu totul despre el.

    Încă din 78’, marile jigodii jidani sau aserviţi jidanilor, marii generali de securitate ca Pacepa şi ciulalţi, sub directa coordonare şi cu ajutorul ruşilor au început o cruntă campanie de denigrare a lui Ceauşescu şi de asuprire a poporului român.

    Acum, după tot ce s-a întâmplat şi cu toate informaţiile pe care le-am acumulat putem vedea clar de ce au făcut asta.

    Nu vă vine să credeţi că de atunci a început totul, dar ştiţi ce mi-a spus mie un fost general !?

    bă, păi tu crezi că pe noi ne preocupă ce se întâmplă acum !? Ce se întâmplă acum e bine stabilit de acum douăzeci de ani, pe noi ne preocupă să găsim cadre şi să organizăm treburile pentru ce vrem să se întâmple peste douăzeci de ani.

    Vinovat: Ceauşescu.

    Iar Videanu, George Constantin Păunescu, Berceanu, Hrebengiuc şi mulţi, mulţi alţii sunt doar nişte bieţi şmecheraşi profitori !

  • 14

    Pai mai Ruxandra.. la fel de mic esantion suntem si noi aici pe Pandora’s…raportat la ce spui tu acolo….

    Tu…. ipotetic vorbind te rog sa nu interpretezi gresit…

    Deci…tu ipotetic vii si spui ” Il vreti pe Ceausescu .uite ce zice sondajul…uite ce raspund ceilalti…..ahaaa…asa va trebuie… ahaaa…deci uite ce patiti…ahaaaa… ”

    Fiind una din DISTINSELE Doamne care posteza aici creezi un “curent”… Tot ce scrii aici e preluat de un terchea-berche si pus pe vreun blog..care-i citit de alt “esantion”….si uite asa….

    Toate aceste actiuni se numesc “jocul de-a infierarea”……” jocul de-a prostii masele”

    Ce-a fost a fost…asa i-a fost sa moara… ( nu chinuit de vre-o ratie prin Rahova )… in loc sa de ocupam de VIITOR tot zgandarim in TRECUT fir-ar sa fie….

    ne lasam asa dusi de niste “valuri” facute de “capete -luminate” precum Dancu la comenzile altor “capetemai putin luminate”

    Asa cum au reactionat romanii in ‘89 l a petarda aia din fata CC….asa spera “capatanosii” astia sa mai reactioneze odata si acum… Fac tot ce le sta in putere doar doar…sa scoata lumea in strada…

    Lumea-i mult prea amarata Ruxandra sa se mai compromita odata…au murit mult prea multi prosti atunci sa se mai riste cineva si acum… :)

    dar deh…. ” razboiul media” …spera :)

  • 15

    Probabil face parte din spiritul nostru de bravada negativa – e observabil in multe alte sondaje (ori asta e o caracteristica socio-culturala a noastra, ori sunt prost facute sondajele).

  • 16

    cosa nostra – nu cred ca ceausescu era un om de paie manevrat de la moscova, si nu cred ca nivelul nostru de viata de atunci era strain deciiilor sale personale. cred ca omul a fost, fara indoiala, megaloman, iar capacitatea lui intelectuala nu i’a permis niciodata sa priceapa exact ce se intampla in tara. dar de aici si pana la a’l prefera, acum, ca presedinte… cum au putut romanii sa uite asa curand vremurile alea?!

    cat despre vietuitoarele mentionate de tine in ultimul paragraf, cred ca le creditezi cu o inteligenta si’o viziune… lipsa! sunt niste sobolani profitori si invartitori, nu “punatori la cale”.

  • 17

    mierea naturala – vezi ca esti nitel pe langa subiect

    Tudi – m’am gandit si la asta, sa fie un soi de “pedeapsa” aplicata “stapanilor” actuali, dar e prea mare procentul, chiar daca sondajul nu’mi pare prea profi. e ingrijorator, pentru noi, ca natie. sau, in fine, pentru mine e. textul divertisilor e prea actual. dureros de.

  • 18

    ……….romanii….ce popor de tembeli !!!!!!!!!

  • 19

    Mda…

    de ce nu ma mira…

    Ne “hranim” cu toate rahaturile “emanate” de diferiti Guru ai sociologiei….

    de ce sa vorbim de viitor…. :) cui ii mai pasa de asa ceva….

    aaaa..ma scuzati…

    ” Nu vă vine să credeţi că de atunci a început totul, dar ştiţi ce mi-a spus mie un fost general !?

    bă, păi tu crezi că pe noi ne preocupă ce se întâmplă acum !? Ce se întâmplă acum e bine stabilit de acum douăzeci de ani, pe noi ne preocupă să găsim cadre şi să organizăm treburile pentru ce vrem să se întâmple peste douăzeci de ani. ”

    Stima Cosa_Nostra….

    Enoriasii din ziua de azi….vor vedea ca le-au luat-o altii inainte in timp ce ei erau ocupati cu zgandarirea rahatului :)

    Seara buna….sociologi…

  • 20

    remus – si tu ai supt la lupoaica : ))))

    mierea naturala – e vorba despre romani. despre oameni. si despre prostia lor. lasa sondajul in pace. era doar un (alt) argument, d’oh!

  • 21

    As fi curios cati din cei 41% sunt cei care au furat tot ce au putut de pe unde au lucrat, cati sunt cei ce lucreaza doar la negru si cer tot felul de ajutoare s.a.m.d. Un om normal niciodata nu ar sustine revenirea comunismului. Dar daca avem in tara 41% idioti ce ne mai miram ca traim prost?

  • 22

    @ruxandra PRedescu: si eu, si eu! …

  • 23

    MihaiTM – 41% sunt aia care’l prfera pe raposat, dar mai sunt si care zic ca l’ar alege pe base :)

    romulus – bine, si tu! :)

  • 24

    Nu poti nega….totul a plecat de la sondaj :)

    ” … Vlade, frumoasa scrierea, dar intr-una articol relativ recent ne spuneai cum nu te duci la vot si tratai gestul ca vreo mare strategie politica. Ca si cum votul nu ar fi printre putinele modalitati individuale de a schimba ceva (da, dar “un singur vot nu conteaza” sau “trebuia sa ma duc la Sinaia” sau “oricum nu se mai poate face nimic” sau …) Asadar ne uitam de sus la “prostime”, radem de ei (sau ne revoltam)ca prefera cancanurile treburilor importante dar oferim ca solutie neparticiparea la vot sau plecatul din tara. Iti scriu din India, unde e mult mai rau decat in Romania…… ” ro/2010/07/aleg../ ”’

    Ruxandra…luat de pe un blog …un blog care-l citesti si tu…

    Pai cum facem…”educam prostimea” si apoi fugim…

    PROSTIMEA asta…se ghideaza dupa tine..dupa ala…dupa ala….

    si cum facem…cand dam gres…fugim din tara…

  • 25

    @romulus: @remus: suntem un neam de … “sugative” (era sa zic altceva, dar intram pe teritoriul distinsei doamne ddoria! …)

  • 26

    crevetii expandati erau chiar buni :)

    M-ai lasat putin confuz cu ultimul paragraf:

    Deci care e pozitia ta? Era mai bine atunci, cand nu aveai mall sau televizor dar aveai “sistem medical sau învăţământ sau agricultură sau turism sau infrastructură sau vreo urmă de protecţie socială” sau e mai bine acum, cand ai televizor si mall dar nu ai “sistem medical sau învăţământ sau agricultură sau turism sau infrastructură sau vreo urmă de protecţie socială”? Ma intreb si eu… :)

    Cat despre oameni in sine, e clar ca degradarea s-a produs dupa nu inainte :)

    Oricum, lasand la oparte sistemele politice (care toate sant corupte), eu cred ca prostia cea mai marea fost platirea datoriilor externe si proiecte gen Canalul Dunare – Marea Neagra, care au dus la infometarea populatiei. Nici o tara din lume nu cred ca ar face asa ceva. Iti poti imagina ce s-ar intampla in SUA daca guvernul ar decide sa-si plateasca trilioanele de dolari datorie in cativa ani, pe spatele cetatenilor? Oare acolo nu ar fi revolutie? :) Diferenta e ca acum nici nu se va mai incerca acest lucru. Fiecare guvern care vine adauga la datorii nu incearca sa le plateasca (ca e o decizie mult mai populara), neuitand in acelasi timp sa dea si cetatenilor cate o bombonica ca sa-i voteze (alt lucru pe care rapostatul nu l-a inteles).

    Cam asta e…

  • 27

    Ruxandra, tocmai acest fapt, că 40 la sută din români l-ar vota mîine pe Ceauşescu, această monstruozitate pe care tu încerci să o descrii cu umor, nu-ţi dă de gîndit că lucrurile nu se văd din perspectiva pe care le vezi tu? E atît de simplistă şi de previzibilă perspectiva ta! Sigur, tu ai foarte mare dreptate. Dar te-ai gîndit, apropo de evocarea anilor pe care o faci, că, de pildă, frigiderul unora (multora) e la fel de gol ca înainte sau e plin de căcaturi ieftine, cu tot felul de aditivi cancerigeni? Că spectacolul opulenţei unor foşti securişti parveniţi, a unor imbecili analfabeţi, a escrocilor, devalizatorilor de bănci etc. etc. e la fel de sinistru ca opulenţa de altădată a Ceauşeştilor? Vii tu şi vorbeşti de libertatea de gîndire? Păi, uite, eu sunt cercetător universitar, vorbesc trei limbi străine moderne şi două limbi clasice, am un doctorat în afară – şi trăiesc cu 10 milioane pe lună. Cum să-mi folosesc libertatea de gîndire? Sau spui de uniformele şcolare. Tu ai habar că sunt mii de copii complexaţi de sărăcia lor vestimentară în raport cu hainele cumpărate la “şoping” la Paris sau la Viena de colegii lor mai norocoşi, care au părinţi nu cercetători, nu profesori, nu învăţători sau medici, ci “oameni de afaceri”, elita României de azi. Justiţie, azi? Mă faci să rîd. Dreptatea e mai degrabă o întîmplare fericită. Democraţie? Pluripartidism? Aceleaşi figuri patibulare de 20 de ani, aceleaşi spirite ignare, oligarhie, camarilă, interese de afaceri – asta e politica de Dîmboviţa… Nu-i subestima pe cei 40 la sută dintre români. Nu sunt toţi idioţi. Sigur, nu vreau să spun că trebuie să ne întoarcem la Ceauşescu. Eu nu cred că asta vor să ne spună. Mesajul lor e de fapt un scuipat pe obrazul clasei politice româneşti, care a substituit vechiul sistem partido-securistic cu sistemul oligarhic din prezent. Ei, acei 40 la sută, nu ştiu să-şi spună dezamăgirea altfel, decît făcînd recurs la Ceauşescu. În ce mă priveşte, aveam 20 de ani cînd a căzut dictatorul. Dar să ştii că sub comunism m-am simţit mai puternic, mai liber şi mai provocat de viaţă decît în aceşti ani. Atunci am ieşit în stradă, dar astăzi ştii ce fac? Aştept actele pentru Canada. Şi îmi jur în sinea mea că pe copiii mei nu-i voi învăţa niciodată limba română.

  • 28

    @Vaya: con dios! … si sa faci cum ti-ai propus! (iar asta nu ti-o zice un …

  • 29

    P.S. Nu ma intelege gresit; nu sant unul din cei care il deplang pe C. Deplang doar degradarea care a urmat. Se putea si mai bine… nu?

  • 30

    @ruxandra PRedescu: Draga Ruxandra, mi-a placut cum ai construit articolul dar e superficial. Si da sunt multi, mai ales bucurestenii care-si amintesc cat de greu era atunci. Insa tot ce regretam cu totii pierdere identitatii, pierdere valoriilor, incredrea ca ascensorul social exista: ca daca muncesti reusesti. Cum se sunea inainte: DACA AI CARTE AI PARTE. Acum toate acestea nu exista. E atata coruptie atata mizerie (umana) peste tot. PS: internetul a fost creat in 1990 si pana acum nici iranienii nu l-au putut impiedica sa patrunda.

  • 31

    radu – stii cat avem acum datorie? 87 de miliarde, si ne indatoram cu un miliard pe luna, pentru plata “facturilor curente”, nu pentru mancare. nu era mai bine atunci, nu e bine nici acum, dar intre atunci si acum as alege fara sa clipesc “acum”. fiindca macar am de ales. atunci n’aveam.

    PS si mie imi placeau crevetii : ))

    vaya – felicitari pentru decizie si pentru strans din dinti si plecat din Ro. si nu, nu sunt deloc ironica. eu nu sunt in stare sa fac asta. ma rog, nu inca.

    tot ce spui e adevarat. dar, la fel de adevarat e ca uniformele nu’ti ofereau nici o alta optiune, iar faptul ca acum exista copii complexati ca nu au haine de la “sopingul” din paris e din pricina ca nu le spune nimeni ca hainele nu conteaza… cat despre frigider, din pacate e asa cum am spus: multi nu vad dincolo de el, de haine, de mall, si de o libertate atat de rau inteleasa ca ma cutremur, cu prioritati mai mult decat anapoda. lumea n’a priceput ca libertate inseamna ca inveti si sa… alegi intelept si cumpanit!

    si folosesc umor pentru ca logica mea nu face fata “logicii” acestor oameni :)

  • 32

    Ai dreptate a existat si perioada asta la care te referi. Avind in vedere ca tu numai pe asta ti-o amintesti inseamna ca esti foarte tinara. Dar eu i-mi amintesc si perioada cind in magazine era ecxact ca si acum cind gaseai, banane ,carne ,smintina era program la televizor pute-ai sa mergi in Cehoslovacia ,RDG,si alte tari. M-ai era perioada cind aveai un loc de munca asigurat datorita caruia aveai bani necesari pt traiul zilei de miine prime-ai o locuinta , mergeai linistit pe strada fara frica ca te ataca si fura cineva si multe altele pe care vad ca tu nu le sti. Dar nu te condamn ca esti tinara si nu sti aceste lucruri.

  • 33

    andrei – cine te impiedica sa ai identitate si valori? pe vremea raposatului le aveai, sau cum?

  • 34

    PE BESTIA CEAUSESCU IL VOTEAZA TIGANII,CARE NU MUNCESC NIMIC TOATA ZIUA,SI CARE PRIMESC AJUTOR SOCIAL SA SE IMBETE PRIN CARCIUMI!

  • 35

    descrierea “iepocii de aur” este corecta dar sondajul este manipulare chiar daca nu asta a fost intentia celor care l-au facut.

    oamenii compara “iepoca omului nou” cu epoca regimului basescu-boc si voteaza in consecinta.

    din cauza asta sondajul nu are decit valoarea bancului cu epoca lui stalin. un reporter il intreaba pe unul de 90 de ani cu a fost pe vremea criminalului stalin. si batrinul zice: pai era bine…..reporterul incurcat de raspuns intreaba: pai de ce zici asa cind stalin omora pe cine voia el? si batrinul raspunde: era bine ca aveam 20 de ani!

  • 36

    KID – fara suparare, insa, stiu sa scriu corect si n’as fi facut nimic in viata asta daca nu stiam (macar) atat. iar anii de gimnaziu i’am facut (ca si tine, inteleg) tot pe vremea lu’ ceausescu. al’fel, stii unde’l gasesti.. spor cu plansul la capataiul sau!

  • 37

    mediamanastur.w../ ROMANIA ISI CONFUNDA ISTORIA.NU-I TOT UNA MARESALUL ANTONESCU CU CEAUSESCU!

    CHIAR NU CONTEAZA CRIMELE IMPOTRIVA UMANITATII PE CARE LE-A COMIS CEASCA? ATI UITAT DE GH URSU,MIHAELA RUNCEANU,SCRIITORUL MARIN PREDA, FOSTUL LEGIONAR NICOLAE PETRASCU IN 1968,SI CATI ALTII,MORTI PE SANTIER LA CASA POPORULUI,CA SA NU SE AFLE SECRETELE EI??

    ATI UITAT DE ,,ACCIDENTELE ,, DE LA CANAL>? CANAL CARE A COSTAT MILIARDE DE DOLARI INVESTITI AIUREA?

  • 38

    dorinteodor : )))))) asa, si mie mi’ar placea nitel sa mai fiu la scoala. nu tu griji, nu tu responsabilitati, nu tu facturi!

  • 39

    @ruxandra PRedescu: Nu ma supar dar trebuie sa recunoasten adevarul fie ca vrem fie ca nu vrem , face parte din istoria noastra asa cum este cu bune cu rele

  • 40

    Vaya,

    Corect oarecum.

    Cei care l-ar vota pe Ceauşescu nu sunt chiar atât de proşti să vrea să voteze cu un mort.

    Şi nu sunt chiar atât de proşti să vrea revenirea comunismului.

    Ceauşescu este simbolul dictatorului patriot. Care să stârpească o şleahtă de jigodii nenorocite pe care nu le mai satură Dumnezeu. Unul care să aibă coloana şi coaiele să nu lase să plece nimic din ţară decât la preţul corect.

    Ar fi acceptat Ceauşescu să vină unii să cumpere combinatele de ciment pe nimic, să le închidă iar noi să ajungem cumpărătorii fraieri ai lor !?

    Tot aşa cu petrolul, lemnul, oţelul, transporturile navale şi multe, multe altele.

    Am informaţii [şi vreau să ţineţi minte ce vă spun eu acum], că vor să distrugă termocentralele din Gorj. Ucraina şi Rusia deja vând energie cu douăzeci la sută mai ieftin [chiar dacă temporar ei pierd din asta] pentru ca a noastră să nu mai fie rentabilă. Ocazie cu care va veni iarăşi Berceanu să le strice cum a făcut cu fabrica de apă grea de la Halânga.

    Peste cinci ani o să plătim energia cu de trei ori preţul real. Aşa cum facem cu toate celelalte.

  • 41

    KID – si cu ce pret?!

  • 42

    acest comentariu a fost sters.

    nota autoarei: lucian, n’ai ales bine adresa la care sa’ti expui prostia.

  • 43

    @cosa nostra: CEI CARE L-AR VOTA PE CEAUSESCU SUNT VINOVATI DE CRIME DE RAZBOI: ACCEPTA ASASINAREA LUI VLAD GEORGESCU,MIHAELA RUNCEANU,INGINER GH URSU,NICOLAE PETRASCU<ETC<ETC

    CHIAR NU CONTEAZA CRIMELE ASTEA?

    te rog, nu mai scrie cu majuscule. de fapt, daca mai vad majuscule, iti sterg comentariul indiferent ce spui!

  • 44

    @ruxandra PRedescu: Asta este si Manole a ridicat manastirea Argesului cu pretul suprem de jertfa. Istoria nu o putem nega.

  • 45

    @ruxandra PRedescu: @ruxandra PRedescu: Nu vorbesc fireste de valoriile mele. Vorbesc de ce se intampla in romania.Tu Ruxandra, ca jurnalist chiar ti se pare normal ce se intampla in justie, in sanatate in invatamant. Privesc totul de la distanta, caci profesia de cercetator si cadru universitare este ingenunchiata in romania. In romania cine fura este destept. Cine inseala statul este destept. Chiar lumea nu intelege ca este SFIDARE, TUPEU? Imi pare rau sa vad ca si jurnalistii care ar trebui sa fie o coloana a democratie nu stiu sa traga linia intre justitie si injustie in general in societate. PS: nu poti sa-i spui unui copil de scoala ca hainele nu conteaza. Desi stie asta foarte clar tot nu-l va ajuta.

  • 46

    KID – asta spun si eu. iar ce pretinzi tu ca sunt “pierderi coleterale” (si scuzabile) mie mi se pare crima. impardonabila.

    Andrei – ba poti, inseamna “educatie” si cei sapte ani de’acasa. n’am zis ca e normal, ba dimpotriva, poti citi in arhiva articole despre asta. dar situatia e asa cum e pentru ca se perpetueaza credinte potrivit carora “cine fura e destept”, “cine inseala statul e destept” si “hainele conteaza”… nu e vorba de’o mana de oameni. e vorba ca altii nu suntem.

  • 47

    Băi fraţilor, nu contează care ce zice. Important e că sunt 46 de comentarii şi doar 300 de vizualizări.

    Adică vorbim noi între noi. Câţiva.

    S-a ales bules de blogu ăsta !

    Unde sunt cei câte 15 000 de cititori pe zi la un singur articol !? Unde sunt articolele, câte unul pe zi scris de fiecare autor !?

    Acum, Ruxandra scrie câte un articol din an în Paşti. Alţii şi mai rar.

  • 48

    cosa nostra – pentru ca nu se mai fac discutiile de pe vremuri si uneori mi se pare ca scriu la/pe pereti. mai mult, m’apuca dracii cand vad greseli in textele altora si cand mai citesc si comentariile pupincuriste nici nu stiu daca sa rad sau sa ma enervez. si’mi ia ceva timp pana ma decid, intelegi tu :)

  • 49

    Mai bine sa nu mai scrie deloc….ca si asa n-ai voie sa-ti exprimi parerea chiar daca ea are…ce mai, comunista inraita, chiar daca se da democrata

  • 50

    Lucian – parere e una, sa ma jignesti e o alta treaba. pe care n’o permit.

  • 51

    @Lucian: Subscriu tie Dle oricine ai fi….

    Nu pot apare 300 de comentarii….daca din start articolul iti impune o “linie” iar autorul ( aici pe post de moderator ) incearca sa se scoata prin diferite metode…

    ” stai asa ca nu era chiar asa esantionul….nici eu n-am incredere in sondaj…dar se pare ca….. ba ar fi asa…dar nu cred…”

    Ori pastrezi..si vii cu argumente de la A la Z…..

    ori il pui si fugi….

  • 52

    Deci, eu cred ca sondajul asta n-are nici o relevanta. In primul rand pentru ca, doar prostii sunt nostalgici.

    In al doilea rand, toata adunatura care l-ar vota iar pe Ceasca, a doua zi s-ar plictisi de moarte fara programele TV si ar pune de o revolutie din nou.

    In al treilea, am ramane fara internet, ceea ce e foarte nasol :)

  • 53

    Mierea Naturala – iar vorbesti ca sa te afli in treaba. domnul la care subscrii tu, n’a comentat ci m’a jignit, de aceea i’a fost sters comentariul. iar tu, strict, asa cum am mai spus, te legi de forma nu de fond. ceea ce spune multe. cat despre fugit… sigur, se vede ca am postat si n’am mai raspuns la comentarii. amice, esti… caragialean!

  • 54

    AccesDirect daaaaaa, eu ce zic aici?! prosti, prostie, prostime!!! despre asta e vorba! usor de manipulat!

  • 55

    CEUSESCU devenise prizonierul ELENEI si CRIMINALILOR din SECURITATE – acum BASESCU este PRIZONIERUL clanurilor NAZISTE din PARLAMENT – acolo sunt cele mai mari AVERI , etc.!

  • 56

    Ruxandra, Am remarcat in ultimele saptamani, ce-i drept pe fondul apatiei politice generata de vacanta si disparitia inundatiilor, o incercare de resuscitare a lui Ceausescu. Dupa 20 de ani, ca sa’l parafrazam pe Dumas, oamenii regreta ca acesta a fost asasinat. Si mie imi pare rau astazi, desi cred ca in primii 5-6 ani dupa revolutie am crezut ca solutia a fost cea mai buna. Dar asta nu inseamna ca-l regret pe Ceausescu ci doar modul cum a fost scos din viata. Sunt putini oameni care il regreta efectiv pe Ceausescu iar faptul ca acum l-ar vota pe el reprezinta mai degraba o alta palma data clasei politice romanesti. Dorul de Ceausescu este dorul de acel Tatuc, care se presupune ca ne rezolva toate problemele. Unii au crezut ca va fi Iliescu, care chiar a incercat un capitalism cu fata socialista/umana, altii l-au vazut pe Basescu drept un Ceausescu al capitalismului. Dar intr-o democratie regulile sunt diferite si un semianalfabet ca Ceausescu ar avea sanse infime sa fie presedinte sau prim ministru. Nici macar Vanghelie nu a ajuns departe. Incearca un exercitiu de imaginatie si vezi ce ar face Ceausescu azi daca ar fi presedinte. mai exact, ce ar putea face in conditiile unei democratii. Sa vezi cati cititori si comentarii ai strange!:))

  • 57

    @ruxandra PRedescu: …..

    am inteles….de FOND spui…

    [...]

    seara buna …

  • 58

    eu – nu pot sa mi’l imaginez pe ceausescu in contextul in care’mi sugerezi sa’l asez, si, crede’ma, am ceva imaginatie! imi inchipui doar ce’ar face daca ar intra intr’un mall, sau daca ar ajunge la un concert cu vreun artist de’afara :) ) nu e vorba de ceausescu. e vorba ca sunt suficient de multi nostalgici, suficient de multi oameni care nu’si dau seama ca libertatea (ceea ce pe vremea raposatului nu puteam) inseamna responsabilitatea fiecaruia dintre noi.

    e mai simplu sa te tina statul decat sa pui mana cu adevarat sa muncesti. sigur ca o mana de politicieni ne’au furat tara de sub noi. dar, fir’ar sa fie, noi dormeam c’un pai in gura cand se intampla asta!

  • 59

    @antiignorantu: zi`le, ca le zici bine, clar!

  • 60

    mierea – am zis din start ca nu tolerez prostia? am zis. ai block pe FB.

  • 61

    @Mierea Naturala: oare ce gust are Furadanul cu miere, mai ales … naturala? incearca-l! si nu doar tu! ne veti spune prin … lipsa!

  • 62

    Am inteles… o dovada a ipocriziei si a incercarii de manipulare in masa a prostimii….a alora 300 de care spune Cosa_Nostra….

    si nici pe departe o JIGNIRE la adresa dvs domnisoara…

    Nu trebuie sa vina Ceausescu sa ne priveze de concerte …il avem pe Ontanu care deja face demersuri sa inchida Zone Arena ( oare niciun subiect pe tema asta..dupa efervescenta cu care ati tocat 3-4 zile concertele de acolo )

    Asa cum nu trebuie sa vina Ceasuescu sa construisca palate…o fac deja Smecherii din ziua de azi…

    asa de greu de vazut…. a ..da.. aruncam “fumigene” Marca Dancu pe piata…sa nu vada aceeasi PROSTIME ce se intampla de fapt in realitate..

    o da…impresionant…

  • 63

    @ruxandra PRedescu: Si tu ma jignesti si ma insulti cu aberatia asta pe care o numesti articol. Eu cum iti sterg tie articolul ? nu pot, asa-i ?

  • 64

    Ruxandra, De acord cu tine, exact asta spuneam si eu, ca nu-i vorba de Ceausescu. Am nostalgici in familie care au trait fffffffff bine si tot nu’l regreta decat pentru motivul din ultimul tau paragraf. Ei isi inchipuie ca Ceausescu nu ar fi furat precum Nastase, Basescu, Tariceanu etc sau nu ar fi permis aceste furturi asa cum a facut Iliescu, Constantinescu si din nou Basescu. Si mai regreta faptul ca nu s-au finalizat lucrarile cu adevarat esentiale incepute pe vremea lui (de ex statia de epurare sau recent revigorata ideea de canal Bucuresti Dunare) sau ca s-au distrus putinele lucruri bune facute pe vremea lui. Atat. In rest cu totii apreciaza libertatea si bunastarea pe care si-au putut-o permite dupa 89, retrocedarile (sau nu. depinde de situatie, posibilitatile e exprimare si realizare. Si ca veni vorba de imaginatie, a mea este mai perversa: mi-as dori sa-l vad pe ceausescu la conducere cu o presa ca cea de astazi. Cu siguranta ca daca intra in “tocatorul” nusfelician, nu-l mai votau nici 5%.

  • 65

    Ruxandra, te deranjeaza daca te intreb ce pregatire ai?

  • 66

    ironic cum se schimba lumea dupa cum bate vantul. vad ca Titanul din Gaiesti il recomanda pe Nea nicu ca politician. rau am ajuns.

  • 67

    fagurele – e, si tu acuma! :)

    mierea naturala – cand te plictisesti de batut campii, imi dau eu seama, ok?

    lucian – nu te pune nimeni sa’l citesti. si, mai ales, sa dialoghezi cu mine!

    eu – ahahahaha, dar nu poti sa negi faptul ca florile oferite de pionieri si pupaturile parintesti oferite in schimb erau bune pentru PR! :) )

    paul – nu, daca imi spui ce legatura are cu ce’am scris.

  • 68

    ursul pacalit – mai bine vezi de coada, cat mai e, ca mierea s’a cam defectat, fructele de padure sunt culese de tigani si pestele se imputineaza si el :) )

    acu, serios, e ironic. da’ mai mult e trist. poate la tine’n padure nu se vede, ca’s mai rar oameni in zona iar ursii intre ursi se respecta, dar la oameni… uaileu!

  • 69

    si eu, care credeam ca sunt, de departe, cel mai mare …

  • 70

    imbecil – eu am zis, da’ tu nu, batman, batman! na, poftim! :)

    sa ne traiasca! :D

  • 71

    @ruxandra PRedescu:

    Bine ar fi sa nu-mi mai ciuntesti din comentarii daca nu-ti plac tie, sau ai ramas cu ‘apucaturi’ din gimnaziu ?

  • 72

    Lucian – bine’ar fi sa nu mai comentezi. ce zici, te poti abtine?

  • 73

    Romanilor le place sa fie torturati de catre clanurile NAZISTE din PARLAMENT … sa nu va mirati de ceea ce veti AFLA despre copiii ROMANIEI !!!

  • 74

    imbecil – da’ mai sunt multi, ca eu m’am cam plictisit! :)

  • 75

    realitatea.net/../

    “defectiunea ma impiedica sa comentez” ….

    Dar am voie la un indemn…..

    Luati atitudine…

  • 76

    Ruxandra: io cred ca baietii astia suparati pe tine, ar vrea ceva mai mult de la tine. O atentie mai speciala, un flirt, ceva acolo, sa se simta si ei mai macho…. :)

  • 77

    mierea naturala – nici tu n’ai vazut afisele, e clar!

    da’ te’ai gandit ca poate chiar este ilegal? te’ai gandit ca oamenii din zona chiar au dreptate cand spun ca nu le convin zgomotul, mizeria si aglomeratia produse la fiecare concert. nu te’ai gandit! vezi, asta e problema romanilor in general.

  • 78

    AccesDirect – da’ exista oferta asta aici, pe pandora, zau! scumpitei si diminutivele si prajiturici si bataiute din gene, alinturi maxime! doar ca nu la mine :)

  • 79

    @ruxandra PRedescu: n’o fi asta ultimul comentariu dar … “toast”: cine sa traiaaasca, cine sa traiaaasca, laaaa muuuuulti aaaani! …

  • 80

    ” ” Aseară, la Zone Arena, The Cranberries s-a auzit ca pe casetele de odinioară iar Dolores nu pare prea diferită de puştoaica teribilă de-acum 20 de ani: aceeaşi freză, mişcare scenică dar, mai ales, voce şi se vede că-i place să fie acolo, pe scenă, cu colegii din trupă, în faţa publicului. Se distrează dar simţi că face asta în termenii ei, simţi că e ok cu ea însăşi şi nu forţează publicul să-i dea atenţie. Nu e nevoie, dacă înţelegeţi ce vreau să spun… ” ” pandoras.realit../

    Dar cand tu ai fost la concert…n-ai simtit nimic pentru PROSTIMEA din jur care trebuia sa suporte ILEGALITATEA aia…. ???…niciun cuvant scris despre a sa ceva nu…. ( intrebarea prosteasca nu-i asa )…

    de ce intreb…

    Pentru ca asa cum ai ignorat atunci PROSTIMEA o puteai face si acum cu Sondajul lui Dancu ….

    “du-te dracu ma cu cifrele tale…te-ai dilit la creier”..

    dar nu ..preferam sa-l ducem ( Sondajul ) pe toate canalele….sa vada prostimea 41% …sa vada lumea doamne ce bine era atunci…

    stii cine vorbeste pe Realitatea…Paunescu…

    Auziti cine incearca sa ne spune ” ce bine era atunci ” … :)

  • 81

    Mierea Naturala – da’ tu nu obosesti? ca pe altii, iti zic din proprie experienta, iti iese. credeam ca mierea ar trebui sa aiba alte proprietati. nu’ti mai raspund, ca vorbesc cu.. albinele!

  • 82

    Ruxandra, multumesc nu mai are importanta. M-am lamurit!!!

  • 83

    Foarte bun articolul ! Se diferentiaza clar de celelalte scrise pe tema asta de diversi lingai .

  • 84

    Pe dej nu îl vea nimeni? Dau un luca ieftin. Bodnăraşi la un pol perechea.

    alt Dama cu pandalii
    2010-07-27 00:39:01 | Raporteaza
  • 85

    dama cu pandalii – imi pare rau, nu se’ncadreaza, n’au adn-ul verificat!

  • 86

    presupun ca-ti fac un serviciu cu al meu comentariu.Am citit articolul…si,fara suparare,exista o confuzie intre ceausescu si comunism.Romanii il regreta pe Ceausescu-omul,conducatorul,nu neaparat regimul.Pe buna dreptate,el a fost un patriot.Comunismul s-ar fi liberalizat oricum pentru ca nu ar fi facut fata asaltului tehnologic…sau ar fi facut?oricum,internetul ar fi fost liber…Libertatea de a gandi nu ti-o poate lua nimeni…nu sunt nici pe departe un sustinator al regimului comunist,dar il admir pe ceausescu pt ca a fost patriot si pt ca in 1989 Romania nu avea nicio datorie externa,acum avem 60 miliarde de euro.Pt ca din anii 90 era planificat sa imprumutam noi alte state,ceea ce ar fi dus Romania printre primele state din europa.pt ca tot ce avem acum avem de la Ceausescu,in 20 ani nu s-a facut nimic!.. de asta l-am fi votat pe Ceausescu.Regimul s-ar fi liberalizat oricum pt a putea supravietui,vezi modelul Chinei,deci faza cu artistii si tv-u oprit nu mai tine. In fine,nu incerc sa schimb parerea oricui,doar ca afirmatiile tale sunt foarte putin veridice.

  • 87

    Am citit comentariile. Nu înţeleg cum poţi tolera o lichea antisemită. O jigodie care aruncă în spatele “jidanilor” propria-i impotenţă şi incompetenţă.

    alt Dama cu pandalii
    2010-07-27 00:55:59 | Raporteaza
  • 88

    Andrei – cat ai prins din regimul ceausescu? ca am senzatia ca nu stii prea bine cum era pe atunci.. lumea regreta si comunismul, dar opun niste vremuri in care exista o oaresce siguranta si umbrela statului cu traiul plin de grija zilei de maine din vremurile actuale.

    nu mi se pare deloc patriot acel conducator caruia nu’i pasa de oamenii din tara lui. romania nu avea datorii externe pentru ca se exporta tot si nu mai ramanea nimic in afara de sapun cheia si tacamuri de pui. nu tu o carte, nu tu drept de vot.

    asta vrei!?

  • 89

    Ca dupa 20 de ani romanii sunt cu aprox. 4 milioane mai putini nuse mai spune. Ca astazi mai trebuie sa platesti o locuinta si dupa moarte nu se mai spune. Ca tie si frica sa ajungi in spitalele romanesti nu se mai spune. s.a.m.d… s.a.m.d. Binenteles ca este doar un vot de blam dat politicienilor din ultimii 20 de ani si au asigurat numai involutia Romaniei. Poate cineva sa mentioneze un merit al lor ?

    alt rich master yoda
    2010-07-27 01:04:29 | Raporteaza
  • 90

    dama cu pandalii – e o parere. poti sa fii sau nu de acord cu ea. sau s’o ignori :)

  • 91

    rich – o platesti in niste decenii, dar e a ta, nu a ICRAL-ului. cand a fost bine in spitalele romanesti?! nu, nici un merit al politicienior. dar ale romanilor imi poti spune cateva?

  • 92

    @ruxandra PRedescu: Se exporta tot pentru ca am platit banii inapoi la FMI, DA la acelasi FMI la care platim si azi. De asta am trait prost din ‘80 pana-n ‘89.In ‘89 aveam datoria 0, si urma sa dea drumu’ tot, sa termine cu restrictiile etc….Da in fine e clar ca tu NU vrei sa auzi lucrurile astea…

  • 93

    Lucian – n’are importanta daca le aud eu sau nu. important e ca nu s’ar fi intamplat ce zici tu. e drept, si ce’a urmat e rau, da’ macar acum poti trece granita si altfel decat inot!

  • 94

    @ ruxandra. daca iei in considererare doar primele doua randuri ale comentariului atunci intr-adevar se intelege ca eu aduc “prinos de recunostinta” nivelului de trai din comunism. Daca il interpretezi omeneste in intregul lui, atunci ai putea ajunge la concluzia ca decalajul fata de tarile Europei occidentale s-a marit considerabil devenind practic o totala invalidare a aspiratilor din 89 – 90.

    Ce merite are populatia ? Ruxandra, romanii au vrut ! Si au luptat pentru lustratie, insa raspunsul a venit prompt “fara epurari politice”.

    Multi dintre noi reusesc sa se adapteze altor societati acum privind incruntati cum jocul anarhic nu are sfarsit in tara.

    P.S. locuinta icral a costat 143.000 lei iar in 2008 puteam sa o vand cu 150.000 euro. Una si aceeasi locuinta !

  • 95

    Nu, nu pot să o ignor. Şi nu pot să ignor nici complicitatea ghiduşă cu astfel de personaje.

    alt Dama cu pandalii
    2010-07-27 01:35:32 | Raporteaza
  • 96

    rich – nu cred ca esti un nostalgic, serios. daca ar fi vrut cu adevarat ceva, romanii ar fi pus mana sa munceasca, sa se educe, sa se specializeze, nu sa alerge dupa castigul facil, butic la orice colt de strada si bisnita cu blugi piramid. se puteau face multe, asa cum au facut si alte state scapate de comunism, ca n’am fost singurii. dar noi ne’am limitat la a cauta locuri si vieti caldute si de’acum cred ca e prea tarziu sa mai ridicam vreo pretentie de mai bine. tara asta nu mai are sanse si, spre deosebire de jocurile pe computer, nu exista restart.

  • 97

    Acu treci granita de foame, femeie, nu de placere si curiozatate ! Nu-mi mai sterge comentariile, potoleste-te, fii democrata. Daca eu cred ca tu vorbesti prostii, atunci am dreptul sa spun asta, iar n-ai dreptul sa-mi interzici chestia asta. Pricepi ?

  • 98

    dama cu pandalii – nu exista nici o complicitate. atata vreme cat oamenii raman decenti in exprimare si nu se’apuca sa (se) injure, le sunt permise parerile. altfel, nu. atat.

  • 99

    Lucian – poate nu stii, dar aici se scrie fara bani, deci pe timpul meu, pe nervii mei, am dreptul sa fac orice, si mai ales am dreptul sa nu trebuiasca sa accept jigniri, tot asa cum si tu ai dreptul sa nu citesti, sa nu comentezi. in concluzie, ori esti civilizat ori iti sterg comentariile. pricepi?

  • 100

    Ruxandra… ce D-zeu ? Culpabil e cel cu blugii piramid sau profitorii privatizarii ? Romania exporta respectiv era capabila de afaceri in comunism (!!!) insutit mai mult ca in actualul capitalism.

  • 101

    rich – ideea e ca mereu am fost invartitori, gata sa ne ducem dupa castigul facil, la limita legalitatii. iar oamenii astia nu aveau cum sa dea alta clasa politica.

  • 102

    Dama cu pandali – stii, exact ce zici tu, ziceau si jidanii dupa ce i-au jefuit pe romani, si ii tineau ca pe sclavi, daca nu ma crezi studiaza corespondenta maresalului Antonescu. Concluzie : grija la limbaj !

  • 103

    Cateva observatii “sine ira et studio”,

    Judecati lumea, evenimentele si procesele istorice in alb si in negru. In mod vadit va lipsesc maturitatea si bagajele de cunostinte necesare pentru a formula aprecieri solide, sustenabile – din acest motiv, opiniile d-voastra nu depasesc nivelul unor clisee rasuflate, pe alocuri chiar penibile.

    In al doilea rand, acuzati romanii “nostalgici” de “gandire cu stomacul”. Ori frazele introductive ale textului pe care ni-l oferiti spre lecturare ne arata tocmai contrariul – “stingeti televizorul”, “goliti frigiderele”, etc, arata destul de clar cine gandeste defapt asa.

    In ultimul rand, dumneavoastra, ca si multi alti, nu intelegeti deloc de ce unor romani le este dor de Ceausescu. Probabil ii considerati niste batrani comunisti, plin de tot felul de idei de sorginte marxist-leninista, pomanagii sau mai stiu eu cum. E firesc, pentru ca Romania dumneavoastra nu e Romania lor. Dumneavoastra traiti intr-o Romania clubului Bamboo, in Romania mall-urilor, in Romania high-life-ului din capitala si din marile orase. Eu va invit sa incercati sa cunoasteti si cealalta Romanie, Romania adevarata, Romania bruta, asa cum este ea in Moldova, in Valea Jiului, in Tara Motilor si in alte zone. Veti fi surprinsa, va garantez, de cata saracie, cata disperare si cata mizerie veti vedea. Sau chiar si in Germania, sau Spania, unde zeci de mii de tineri, multi absolventi ai unor universitati de prestigiu, isi distrug sanatatea si anii spaland toaletele occidentalilor. Poate asa veti intelege de ce sunt unii romani “nostalgici” si veti inceta cu stereotipurile absurde.

  • 104

    Ruxandra, ti-am trimis un mesaj pe FB, te rog sa-l citesti cu atentie si sa te gandesti bine la el !

  • 105

    zalmoxis – va contrazic, cu placere, pentru faceti afirmati total eronate despre o persoana pe care nu o cunoasteti. nu sunt nici pe departe fana bamboo, ba dimpotriva, as spune. iar la mall ma duc doar la film pentru ca sunt o specie dubioasa de muiere: n’am rabdare sa fac cumparaturi, sa ma vantur prin magazine. asa. mai mult, am umblat mult in tara asta, prin natura jobului.

    acum, ca am lamurit partea cu aprecierile personale, sa revenim la subiect. din pacate, prea multi romani nu trec de baza piramidei lui maslow: nevoile fiziologice si nevoia de siguranta si de’aia il regreta pe ceausescu. de ce sunt saraci? de ce traiesc in mizerie? de ce exista unii care, fara pile, proptele, au reusit sa nu traiasca in mizerie si saracie, cu autorespect!?

    aveti idee ce mi’a raspuns o cersetoare tinerica, atunci cand am intrebat’o daca vine sa spele niste geamuri in loc sa cerseasca?! mi’a zis “cum adica? sa muncesc?!”. ei, da! asta e problema. dam cu gura, ne plangem, cerem, pretindem, cersim, dar nu facem nimic sa ne scoatem noi insine din mizerie si saracie!

    pentru fluenta comunicarii, pe viitor, as aprecia daca n’ati mai face presupuneri nefondate asupra a ceea ce si cum consider sau sunt.

  • 106

    “si mai ales am dreptul sa nu trebuiasca sa accept jigniri” – pot sa te intreb cu cine ai facut limba romana in clasele primare,domnisoara???si nota 2 e prea mult pentru ce ai scris mai sus.te mai intreb o data,ca poate nu auzi:cu cine ai facut limba romana in clasele primare? sau mai bine zis,ai facut limba romana in clasele primare???daca am inteles bine,i-ai spus lui Lucian mai sus ca ai dreptul sa faci orice.Nu,nu ai dreptul sa faci orice,fetito.Pentru asta au murit oameni in 1 989,ca sa nu mai vina nimeni sa spuna ca are dreptul sa faca orice.Traiesti intr-o societate democrata,respecti niste legi si te incadrezi in niste reguli si principii de bun-simt,in primul rand sa iti respecti interlocutorii care iti fac trafic.Ce ai scris tu mai sus are valoare de compunere scolara de clasa a II-a primara,daca in 1 989 tu aveai nici mai mult,nici mai putin decat 14 ani,deci un COPIL,ar trebui sa ai minima decenta sa fii mai modesta si sa nu mai dai lectii de istorie si de viata pe aici,pentru ca nu este cazul

  • 107

    Lucian – mersi, ti’ai luat si block si report as spam pe fb. aaa… mai ai YM si twitter. in oricare dintre cazuri exista butoane de block.

  • 108

    cornel – petcu, asa o chema pe invatatoare. a murit, odihneasca’se’n pace, c’a fost un dascal pe cinste.

    cat despre moderarea comentariilor, exact, e chestie de bun simt, si, da, am dreptul sa fac asta. nu’ti convine, cu atat mai bine!

  • 109

    Vai Andrei…cat ai prins din Generatia de Aur… am senzatia ca nu stii despre ce vorbesti :) … ca nici eu nu prea stiu… Dar parca-mi amintesc eu cum ma spalam cu sapunul Cheia…si in fiecare seara aveam la masa…..”ciulama de tacamuri” La fel cum imi amintesc acele cozi…la carne ..la oua…la cartofi…. Am senzatia draga Andrei ca nu stii cum se statea la acele cozi….cum ma tineau ai mei de manuta iar eu faceam “rocada” sa iau un kg in plus…

    Vai Andrei….cat ai prins tu din Antonescu…..am senzatia c iar nu stii despre ce vorbessti….ce -mi amintesc eu ( eram putin mai micuta atunci intradevar.) cum batea ala la evrei….mooaaaammmaa ce le facea la tigani… Si atunci emigrau astia pe capete…se duceau la Paris sa ceara azil politic….

    Vai Andrei….dar din regimul Cuza….cat ai prins….iti aduci aminte cum umbla el cu “ocaua”…ce misto ar fi sa ne intoarcem la Cuza….sa-i prinda pe aia care nu dau bonuri fiscale… sau pe cei care in loc de Adidas ne vand aceleasi marci facute in China….

    Hai maaaaa….. Nu va doare cand scrieti asa ceva …. nici macar in partile dorsale….(stiam eu ca aveti din belsug)

    Propunere…

    Acum …ca sa fie treaba CORECTA…..sa-i scriem lui nenea Dancu…sa fac un alt sondaj care sa ne arate “impactul” avut de acest “41%”….cati au crezut si cati l-au scuipat datorita acestui lucru.

    Aaaa….n-are bani….pai sa ceara alora care i-au dat si pentru asta :) Si-o sa realizeze probabil ca ce-a facut el a fost acel joc al maselor care se numeste ( iar o spun) Manipulare…. Jocul in generatii separate….

    sa trecem la placinte cu visine

    Albinuta Comentatoare….

  • 110

    P.S.

    Facebook-ul e bulversat datorita blocarilor de useri….

    La fel cum e bulversat si nu realizaeaza cum de anumiti Useri au pierdut 41 % DIN PRIETENI….

    FEnomenal….ca era sa scriu ” FURADANAL “

  • 111

    Ruxandra, nu te lasa, rade-i pe nevorbitii astia inecati de frustrari. :)

  • 112

    Sa stati voi ma la coada la carne de 19 de la 3 noaptea, iarna/vara! Sa invatati voi cu paturi pe voi la lumina de neon/baterie de masina! Sa va spalati voi o data pe saptamana in cada, restul la “lighean”, asta daca erau gaze! Sa cautati voi cu trei copii incaltaminte toamna! Sa taiati voi pui in cada, daca puteai face rost si de aia, sa faceti voi mancare cu un pui “fratii Petreus”! Sa urmariti voi meciuri de fotbal in bulgareste, si sa va fie voua frica sa vorbiti aproape orice in afara familiei! Sa fiti voi fericiti cu “noi muncim , noi nu gandim”! Dar bineinteles ca daca intrebi “la o bere” majoritatea acestor “patrioti,” “nostalgici” , sau cum le mai zice, au raspunsuri de genul: a, pai la noi era bine ma’ pe vremea lui Ceasca, mama era la aprozar/gostat, primarie/etc..si aveam frigiderul plin mereu! Ne “invarteam” ! Va doresc “invartit” placut tot restul vietii! Pana la urma Ruxandra, cum iti asterni, asa dormi! Cu cat mai multi “romanasi” de astia, cu atat mai mult loc pentru oameni care vor sa munceasca/creeze ceva fara sa se vaite la fiecare pas!

  • 113

    alin

    ai dreptate cu evocarea vremurilor respective. dar m’a apucat rasul cand ai zis de puiul din cada. cand eram copil, tata a adus de undeva o zburatoare, nu mai stiu daca era rata sau gasca, a pus’o in cada, si i’a dezlegat labele. io, copil, m’am gandit ca zburatoarei i’ar placea sa se balaceasca, asa ca am dat drumu la apa in cada, sa inoate. si, desigur, odata cu nivelul apei s’a ridicat si zburatoarea, care a luat’o la fuga prin casa. m’am distrat pe cinste. eu credeam ca e un fel de animal de casa, dar, saraca, era mancare. o mancare pe care am refuzat s’o mananc, atunci cand m’am prins din ce’i facuta :)

  • 114

    Nu fii aşa indignată. Nu-i numai la români. Psihologic e explicabil: nenorocirile trecute, deja suportate, se estompează, iau un aer nostalgic. Nenorocirile prezente sunt nasoale.

    Pe bune, nu-l văd însă pe nici unul dintre cei ce pe care s-au făcut sondajele mergând în Coreea de Nord sau măcar în Belarusul lui Lukaşenko.

    Cu completarea că de acolo nu mai prea poţi fugi, aşa cum se practica în statele comuniste. Acum trăim într-o Românie putredă de corupţie şi foarte prost administrată – dar putem alege să lucrăm în Europa. Atunci riscai să fii împuşcat la trecerea graniţei.

    Eram destul de mic pe atunci, dar îmi amintesc unele faze: - bunicii care mergeau dimineaţa devreme la coadă la lapte şi-mi spuneau de cu seară să nu mă sperii dacă mă trezesc singur: ei trebuiau să stea de două, de trei ori la coadă ca să strângă destul lapte pentru toată casa - radiatorul: în unele zile de iarnă trebuia să ne înghesuim să dormim toţi într-o cameră şi să punem radiatorul - lumânarea de botez: serile se lua curentul şi maică-mea gătea la lumina lumânării rămase de la botez

    Şi încă ceva: câte femei au fost în sondajul ăsta? Le-ar fi plăcut faza cu înmulţirea forţată, cu lipsa mijloacelor anticoncepţionale?

  • 115

    valer – eu cred ca multi dintre cei care au raspuns habar n’aveau cum era, de fapt, atunci. sondajul e facut pe esantion 18+ (nu se spune limita superioara de varsta)

    c naiba poate sa stie un pusti de 18 ani despre cum era atunci?! nimic. doar asaa, ca “era mai bine”

  • 116

    @ruxandra PRedescu: Da, era trocul ala mizerabil de pe vremea aia, gen : “tu unde lucrezi? aa, la fabrica de ate? pai am eu unde da atele alea, asa ca sunt si eu atent, am luat de gostat 20 de pui vii, imi dai mata 20 de suluri de ata de aia groasa, si iti dau eu 2 pui. Putea a gainat in toata casa, dar ce sa faci, mama sau tata nu erau membrii de partid, asa ca acele calorii erau importante! facea mama saraca dintr-un pui 5 feluri de mancare! :) Rata sau gasca nu am mancat decat revolutie, ca si banane galbene de altfel ( venea craciunul, era un ciorchine verde pe dulap , statea sa se coaca cate o luna)

  • 117

    cosa nostra – stii ca mie imi esti simpatic, da’ cre’ ca poti sa’ti sustii opiniile si fara “epitete” personalizate, bine? :)

  • 118

    Citeşte comentariile lor la adresa mea.

    Poate că de acolo trebuie început.

  • 119

    Cand vorbesti de Ceausescu, trebuie sa faci distinctie intre perioada anilor ‘70, cand romanii au dus-o cu adevarat bine, cand era libertate si perioada anilor ‘80, de dupa vizita lui Ceausescu in China comunista a lui Mao, cand a preluat de la acesta cultul personalitatii si cand a inceput sa limitezele libertatile cetatenesti. Nu sunt nici pro, nici contra Ceausescu, dar atunci cand vorbesc de el, toti cei ce vor sa-l denigreze il asociaza cu perioada de dupa vizita la Mao. Daca e vorba de Romania lui Ceasca din anii ‘70, l-as vrea inapoi, daca ma gandesc insa la anii ‘80 nu l-as vrea.

  • 120

    Cred ca despre comunism multi isi aduc aminte lucrile bune si ca au uitat greutatile si viciile sistemului. Insa poate inainte de a ii condamna, ar trebui spus ca isi aduc aminte de lucruri bune care erau atunci si care nu mai sunt acum (de ex: poate doar si senzatia de siguranta- data de locul de munca, poate de speranta ca ceva candva se va schimba, etc). Acum de exemplu, speranta aceeia a disparut. Si tot inainte de a ii condamna , cred ca e bine de gandit ca este criza si ca deja foarte multi romani sunt afectati si traiesc greu.

  • 121

    Am sa intru direct in subiectul acestor zile ,aceste randuri care le fac cu mare pacat ; 3 mil. de comunisti cu carnete rosii inregis. imediat dupa revol. , printre ei 90/95% atei ,pagani si masoni , la randul lor in 20 de ani sa/u curcit cu oameni crestini cu teama de Dumnezeu ,dar din pacate se pare ca nr. de atei /pagani a crescut masiv ,datorita unora care au urmarit interesele prin casatorii cu cei cu carnete rosii avand relatii si baniiiiiii ,diavoluluiiii ,masiviiii nemunciti ???. Ei acum vor sa vina sa/i conduca UN diavol MAREEEEEE ! ! !, cu o turma de lupi numai sa fie interesul material ,dar cel / sufleteste si spiritual se pare f . CLAR ca nu/l mai doreste f. multi romani din pacate fata de religia noastra ??? .Sinuciderile masive spun totul despre slabiciunea si deznadejdia poporului ,care arata cat de mult lucreaza puterea nevazutului in fiecare zi ,SATANA !/ Dumnezeu cu toti crestinii ortodoxi ,in aceste timpuri grele .

    alt Diaspora pescaru
    2010-07-27 14:44:02 | Raporteaza
  • 122

    “Imi e foarte greu să cred că un procent atât de mare de români ar vota revenirea la regimul Ceauşescu” – asta pentru ca traiesti in alta lume.

    Du-te sa vezi cum e sa traiesti din 4 milioane pe luna, sau sa-ti cresti copiii cu 10 milioane, dupa 4 ani de facultate.

    Voi, corporatistii, traiti in alta lume. Cum sa-i vorbesti unei asistente medicale care trebuie sa fie intelegatoare, atenta, competenta, muncitoare cu sute de pacienti de toate felurile, de concerte ale artistilor straini.

    Voi nu stiti ce inseamna foamea, disperarea de a nu stii daca-ti platesti chiria.

    Asa ca da, jumatate il vor pe ceausescu. Ala macar a imprumutat bani de la FMI sa faca metroul, nu sa plateasca datoriile altora.

    Femeie, habar n-ai despre ce vorbesti.

  • 123

    Ceausescu nu este regretat doar de hotii si imbuibatii de dupa asa zisa revolutie.Peste 80% dintre romani traiesc mai rau decat inainte de “89 Cel putin jumatate traiesc la tara, intr-o mizerie crunta.Voi imbuibatilor, care v-ati ajuns furand,nu aveti dreptul sa-i faceti nostalgici pe cei care spun ca era mai bine pe timpul lui Ceausescu.Pentru ei era mult mai bine.

  • 124

    @Secuiu: Pai, prostane, daca tot ce vrei pe lumea asta e o slujba si cam atat, inseamna ca esti o vita: si vita are o slujba, se cheama jug.

  • 125

    @mediamanastur.w../ Canalul a salvat galatiul de la o inundatie catastrofala bai nea caisa… si mai sunt multe. Dar bezna voastra din cap nu le prea poate cuprinde

  • 126

    Subscriu la tot ce ai scris aici. Numai niste idioti pot sa il vrea inapoi pe Ceausescu.Sunt de acord ca si acum e greu dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne intoarcem la comunism. De fapt nu stiu cine e mai idiot: cine a raspuns ca il vrea pe nea Nicu sau cine a intrebat? De ce nu se face un sondaj in care sa fie lumea intrebata daca l-ar vrea inapoi pe Burebista? Sunt sigur ca s-ar gasi un 30-40% care sa zica ca l-ar vrea chiar daca jumatate dintre ei nu ar sti daca Burebista a fost o marca de vin sau una de cognac.

  • 127

    Bine, bine, bine… le-am inteles pe toate si nu-l regeret pe Ceuasescu ! Poate cinvena sa numeasca un lider de dupa 89 care sa fi facut in partile bune macar 3% din cate a facut Ceausescu ? (excluzand partile negative evidente a lu Ceausescu)

  • 128

    Desigur, este absurda numai ideea: a fi sau a nu fi ceusescu, dar faptul ca guvernantii postdecembristi de dupa Petre Roman, cu precadere cei actuali, sunt lamentabili, nu e de mirare ca lumea (ultra)simpla si-l doreste pe tovarasul ceausescu.

  • 129

    Treaba cu cartile nu sta in picioare. S-a citit mai mult atunci decat se citeste acum. Si nu literatura patriotica. Toti clasicii s-au publicat atunci, ceea ce au descoperit unii (invariabil tineri) dupa revolutie ca mari revelatii culturale au fost reeditari. Extrem de putine au fost cartile care n-au putut fi publicate si as putea numara pe degetele de la cele doua maini titlurile cu adevarat de referinta care n-au putut vedea lumina tiparului in timpul comunismului.

    Interpretarea regretului pentru Ceausesu e, dupa parerea mea, gresita. In realitate lumea regreta comunismul, nu pe Ceausescu neaparat. Iar comunismul e regretat prin prisma problemelor acute de care ne lovim in prezent si pe care nu le aveam pe vremea aia. Lumea isi aminteste nu doar anii de pe urma, cand era greu si nu aveai ce manca, ci si perioada (e adevarat, scurta) cand in Romania se traia destul de bine sub comunism. Si, esential, mult mai multa lume traia bine (in sensul ca-si permiteau lucruri la care azi au acces prin credite nascatoare de crize financiare :) ).

  • 130

    vad ca nu intelegeti nici o invatatura din ceea ce vor sa va spuna oamenii. oamenii l-ar vrea pe ceausescu…pentru vreo 3 luni.sa-i execute rapid pe cei ce s-au imbogatit si care i-au furat, si in viziunea lor sunt vinovati de dezastru..la canal, prin lagare , inchisori etc, legal , nelegal. oamenii vor sa fie razbunati.pentru ca nimeni nu-i mai apara si nu-i mai protejeaza. au realizat ca legea nu e, politie nu e, armata nu e, justitie nu e, parlamentul nu e ,presedentie ioc. de acea il vor pe ceausescu.pentru RAZBUNARE..L-ar -vota si pe LENIN, STALIN, HITLER.din pacate toti sunt morti. si se vor multumi probabil cu VADIM. VADIM.

  • 131

    @cosa nostra;cei multi care au votat si mai multi care nu au votat deoarece nu au internet….,lumina,,,televizor…,frigider, nici in ziua de azi .Mai bine ai fi tacut si erai filozof,lumea isi pune capat zilelor,de saracie si neputiinta.Inainte aveau un acoperis,servici,copii faceau carte.Azi la televizor ce vezi,BARFA,PORNOGRAFIE…intr-un cuvant..”SAPALARE DE CREERE”Ce ai azi?-un presedinte si un guvern care ne-a amanetat si ne vinde bucatica cu bucatica,a bagat intriga si ura intre romanii.Curand ne va invada Israelitii,fug de frica a ce se intampla la ei.Asta cu stirea pretuitului nostru presedinte si guvern.Habar n-aveti..traiti si va hraniti din minciunile ce ni le da zi de zi si-si bate joc de noi.

  • 132

    @Radu: Chiar nu inteleg ce se intampla cu unii intelectuali, printre care te numeri si tu , daca esti intr-adevar ,asa cum mentionezi . Cum sa-ti renegi limba materna? Sa astepti actele pentru Canada? Presupun ca ai in jur de 40 de ani , dar iti lipseste maturitatea. Din cauza unor oameni care fug de greutati, care cred ca undeva in afara tarii vor fi primiti cu bratele deschise si cu multi bani nefacand nimc,aceasta tara merge prost. Sigur ca lucrurile in Romania nu sunt perfecte, dar nici in vremea odiosului nu exista sistem sanitar-mureai cu zile, nici atunci nu se omora lumea cu invatamantul si stiu asta pentru ca sunt profesor de mai bine de 27 de ani. Activistii aveau mancare, bautura si lucruri de imbracat, noi ceilalti ne milogeam la sefele de la alimentara pentru un pachet de unt. NU voi uita niciodata umilinta de a avea 2000lei salariu si nu puteam sa gasesc carne sau oua sa-mi hranesc copilul de 1 an .Astfel de lucruri ar trebui sa stie tineretul sau sa nu le uite cei mai batrani. Articolul e foarte realist,o felicit pe autoare, as putea sa fac zeci de articole pe aceeasi tema ca sa cunoasca toti cat de greu a fost. Nu cred in acel sondaj, e scandalos sa publici asa ceva. Numai un fost activist care a dus-o bine in acea vreme , poate sa creada . Eu nici nu pot pronunta numele Ceausescu ca am cosmaruri. Rusine sa va fie , tuturor celor ce spuneti ca era mai bine atunci !

  • 133

    @ruxandra PRedescu:Nu am prins mare lucru din regimul comunist…Se pare ca n-am fost inteles.Incerc sa spun ca adevarul e pe undeva la mijloc si ca Ceausescu nu trebuie demonizat.Marea majoritate din cei 41% sunt oameni care au trait in ambele regimuri,si ar trebui sa-ti spuna ceva faptul ca il regreta pe raposat. Tu nu prea iti poti imagina viata fara libertate deplina,de asta nu poti intelege de ce sunt asa multi nostalgici.. oamenii aia au trait si fara libertate si au realizat ca degeaba au libertatea sa urle si sa vorbesca cat timp se chinuie de pe-o zi pe alta si nu gasesc loc de munca.Plus ca societatea asta promoveaza numai non-valori…Poate daca am fi trait intr-o democratie autentica,procentul era mai mic de 41..

  • 134

    sanda – corect: filoSof, serviciU, neputInta, copiiI, creIeri, ne-aU, vanD, aU bagat, romanI, ne VOR invada.

    ca tot ziceai ca se facea scoala pe vremea lu’ ceausescu! iti dai seama macar in ce hal maltratezi limba romana?!

  • 135

    RUXANDRA : DEFINITIE – A blog (a portmanteau of the term “web log”)[1] is a type of website or part of a website. Blogs are usually maintained by an individual with regular entries of commentary, descriptions of events, or other material such as graphics or video. DECI, pe un blog tu scri/spui ce-ti place sau ce nu-ti place tie iar eu RASPUND/COMENTEZ spunand, eventual, ce-mi place sau nu mie. Important este ca raspunsul meu sa fie civilizat asa cum, de regula, este articolul tau. Cu, poate, 15-18 ani in urma am citit intr-un ziar ca vecinii unei femei cu mai multi copii s-au sesizat la plansetele copiilor acelei femei. Seara ea ii lasase sa se culce, astupase apoi geamurile cu hartie neagra ca ei sa nu realizeze cand se va face dimineata si plecase la tara, la parintii ei, de unde spera sa se intoarca cu mancare pana se va face dimineata. Ast deoarece nu mai avea ce le da sa manance. Nu se putuse reintoarce decat tot a doua zi, seara. De aici si plansetul copiilor. Tu o poti condamna pe femeia asta pt ca doreste din nou revenirea comunismului? Ai vazut tu, vreodata, durerea din ochii unei batrane ce intra intr-o macelarie dar nu are bani sa cumpere nici cel putin 100 gr. de carne pentru nepotelul ei ai carui parinti sunt someri. Vrei ca, de ex. ele sa sara in sus de bucurie ca acum traiesc in capitalism si-s libere sa stea 24 de ore din 24 la televizor? Am doua televizoare cu peste 60 de canale si le tin inchise cu zilele. Stiu de la inceput ce voi vedea si voi auzi la ele, mai rau, mult mai rau decat pe vremea comunismului. Degeaba ai facut o facultate daca nu poti intelege aspectele vietii, cu bune cu rele. Facultatea nu-ti da intelepciune, daca nu te-ai nascut cu ea, iti dau numai o diploma. Sunt multi oameni cu diplomEEE, prosti si sunt altii cu patru clase, intelepti. “Ce e rau si ce e bine, tu te-ntreaba si socoate” spunea poetul. CHIMIA e o stiinta grea la care ai nevoie de MUULT rationament. Prostii nu o pot invata. Pentru tatal tau care spui ca a fost profesor de chimie incearca sa intelegi TU adevaratul sens al lucrurilor. Nu inghitii pe nemestecate ce au rumegat altii. Si, atunci cand cineva, pe blogul tau, iti scrie, din inima, problema lui nu te mai lua de gramatica lui asa cum ai facut-o mai sus. Ii preferi cumva pe cei ce au pe limba numai flegme si organe genitale?? Eu sper ca nu!!!

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter urmareste-i pagina de Facebook LinkedIn
M’am născut în Zodia Peştilor, una dualistă – motiv suficient pentru a justifica existenţa personală în dublu exemplar, nepatologic: comunicator şi cronicar în acelaşi timp.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.