![]() | Din povestile nescrise ale romanilor – Viata de chiaburvezi toate articolele de lacrima10 iul 2010 la 10:21 91 comentarii 1534 vizualizari. |
“Chiaburul” isi priveste nevasta. Nici ea nu se plange. Indura in tacere. Tot ce i-a putut el oferi in viata asta a fost inima lui. Razboiul l-a smuls de langa ea, le-a ars casa din temelii de doua ori, acum comunistii le fura zilele cum le-au furat tot ce a mai scapase de razboi, de nemti si de rusi la un loc. Femeia lui asteapta un copil. Copilul lor. “Oare va fi sanatos?”, prefera sa nu se mai gandeasca.
Ar urla sa poata. Ar plange daca ar mai avea lacrimi. Nu l-au dus la Canal. Daca-l duceau si pe el si pe ceilalti la canal, poate sotiile lor ar fi scapat de chinurile acestea.
Pe drumul spre cariera de piatra de langa sat, la putina distanta de Chei (n.a. Cheile Turzii) se alatura si alti nefericiti pe care comunismul i-a prins cu un “patrimoniu”de cateva hectare de pamant pe care l-au castigat cu greu. Cu totii urca piciorul de munte in tacere.
Ajung la cariera. Muncesc vreo doua ore apoi sunt impinsi inapoi spre sat. Apoi alte 30 de minute de somn si iar injuratura de trezire.
***
El si sotia lui avusesera cateva hectare de teren primite zestre de la parintii lor care muncisera din greu sa-i poata pune “in randul lumii”. Avusesera si o casa. Perechi de boi “cum n-ai mai vazut”, oi si gaini. Si unelte. Pentru asta fusesera socotiti chiaburi si chinuiti de consatenii lor carora pana mai deunazi le dadusera de munca, mancare si un crampei de viata alaturi de ei. Consateni romani.
Copilul pe care sotia lui il astepta in acea vara de chin a murit. A murit in pantecele mamei lui cu putin inainte sa-i vina sorocul a se naste intr-o lume de mizerie. Si putin a lipsit sa se duca si ea. Apoi, Bunicul a devenit muncitor intr-o uzina din multele construite fara cap in Romania. Sotia lui a ramas langa casa sa faca munca la Gostat.
Si cred ca ne ajung cuvintele lui. Revolutia desi i-a adus o bucurie, i-a adus si regrete. Multe. Ca nu-si poate lucra pamantul, ca generatia tanara nu stie sa “sape” decat betoane, ca romanii tineri nu-si mai iubesc “sufletul” adica locurile si ca revolutia a fost mai mult un “razboi al pribegiei”. A vazut criza cu mult inainte ca ea sa vina si stia ca va avea un final bun. Ne va invata sa fim poate mai solidari, mai harnici, mai orientati spre noi si ai nostri, sa ne iubim pamantul, sa ne descurcam singuri. De vom vrea sa invatam, de invatam vreodata. Asa credea el, Bunicul.


Florentina Mușat azi la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici azi la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Acoate-mă din spam!... | ||
| 2Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 3@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| 4@Aureliano Buendia, nuș de ce dar eu nu am o asemenea senzație de excitare sexuală, când citesc articole despre plăcințele?! :roll:... | ||
| 5Tanita Tikaram - Ancient Heart (album 1988) https://rapidshare.com/#!download|59p12|399524412|Ancient_Heart.rar|102658|R~2A584AC358A4DE1755916F9240867968|0|0 :mrgreen:... | ||
| 6Nu stiu ce are placinta americana cu Harap Alb, ca nu am vazut niciun film din vestita serie .Dar am asa, de fiecare data cand iti citesc articolele, o senzatie de excitare sexuala. Cam cum aveai tu,... | ||
| 7@goco, Tanita Tikaram - Good Tradition link pentru coborât: beemp3.com/inde../ :mrgreen:... | ||
| 8Chaplin - The Dictator Speech www.youtube.com/watch?v=Z4UhJpviVYg... | ||
| 9@goco, ști ce zicea Mahatma Gandhi înainte să apuce să-l omoare sataniști?! Că este o nerușinare din partea unui bărbat ca să se uite fix în ochi unei femei pe care nu o cunoaște (care nu îi este apropiată... | ||
| 10Fiindca la şerpele Anei Barton nu mai incape lumea, pun aici o piesa cu mentiunea ca varianta integrala n-am gasit-o nicaieri si prin urmare am suit-o de unul singur. Fac o tragere grosolana la tema zicand... | ||
| 11m2film.dk/flegg../ ... | ||
| 12@Oare, goco! Adevarul care ți-l scriu eu e că justiția legată la ochi este o jertfă de factură satanistă! E prea vergină și sexy justiția sta ca să nu fie facută poștă. Nu-i așa! De aceia am legat-o la... | ||
| Dora Constantinovici 1937 citiri |
| Ana Barton 1596 citiri |
| Very Happy 1034 citiri |
| Doria Niculescu 947 citiri |
| Cristina Corpaci 589 citiri |
| Maria Onea Vesta 445 citiri |
| Iulia Nicolaie 443 citiri |
| Florentina Mușat 373 citiri |
| Ruxandra Predescu 305 citiri |
| Laura Laurentiu 268 citiri |
| Dora Constantinovici 4 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7382 citiri |
| Ana Barton 6210 citiri |
| Very Happy 4343 citiri |
| Cristina Corpaci 3820 citiri |
| Doria Niculescu 3480 citiri |
| Maria Onea Vesta 2294 citiri |
| Maria Moiş 1784 citiri |
| Florentina Mușat 1680 citiri |
| Diana Petrut 1063 citiri |
| Ruxandra Predescu 1053 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Felicitari pentru articol. Un material care merita citit. In ziua de azi trecut se uita foarte repede.
2010-07-10 10:59:42 | Raporteaza
@Florin: Multumesc
2010-07-10 11:14:27 | Raporteaza
Buna ziua ! …” De-om vrea sa invatam vreodata “.Foarte frumos.Poate , vreodata, vom dori si acest lucru. Poate. Sa aveti o zi placuta, mai departe ! Cu stima,
2010-07-10 11:54:54 | Raporteaza
@Adrian: tot citind mi-e tot mai teama ca nu vom reusi ca popor sa invatam…niciodata. Si ar fi pacat.
2010-07-10 12:09:37 | Raporteaza
Cred că ar trebui o analiză mai profundă.
Relaţiile între oameni şi comportamentul oamenilor nu depinde de sistemele politice ci de oamenii înşişi.
Sunt libărci nenorocite care vor profita de oamenii cumsecade în orice fel de regim politic.
Uitaţi-vă la situaţia de acum. E acelaş fond dar în altă formă.
2010-07-10 12:14:02 | Raporteaza
@cosa nostra: cu siguranta ca se poate analiza in profunzime. dar de undeva trebuie sa inceapa omul sa reflecteze. Tristetea e ca si atunci, ca si acum … aceeasi boala ne macina. Atunci li s-a dat dreptul acelor “libarci” cum spui tu, sa omoare, sa chinuie… Si nu i-a pedepsit nimeni. Si au crezut ca e bine. Sunt convinsa ca multi dintre acestia acum ne dau lectii de democratie…
2010-07-10 12:22:53 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: Unii citesc. Altii citesc si apoi scriu.Unii asculta cu atentie expunerile din experienta de viata a celor ,mai ” vechi” si abia apoi scriu. Unii citesc, asculta, transpun in practica si apoi scriu, incercand sa redea din experienta lor de viata si altora. Unii fac bine, altii fac rau. Unii nu vor sa faca decat rau. Unii nu vor sa invete. Altii incearca sa faca ceva si nu le iese. Dar sunt multi ( cu regret spun acest lucru, este vorba de observare directa )care refuza sa citeasca, sa inteleaga, sa ia din viata numai exemplele bune, sa urmeze o cale corecta.Poate, candva……..
2010-07-10 12:26:58 | Raporteaza
@Adrian: acum apropo de citit,experimentat, rescris sau scris – cred ca depinde mult de punctul in care te afli in viata asta. Dar important e sa incerci sa faci ceva mai mult, mai bine… de acolo de unde te afli.
Poate daca se inmultesc cei care citesc, asculta si incearca sa schimbe ceva in ei insisi mai intai, ceilalti care refuza vor fi macar in minoritate numerica
2010-07-10 12:32:21 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: imi place articolul,descrie viata a 95 la suta din romani.
2010-07-10 12:33:17 | Raporteaza
@re-fineas: Multumesc. Chiar sper sa vorbesc despre viata romanilor, asa cum am apucat-o, am trait-o si o traiesc… Poate unii ar cataloga-o urata, trista etc…eu as numi-o simplu: viata. De ce aici, la noi, viata e asa de prea multe generatii? Inca nu reusesc sa-mi explic.
2010-07-10 12:42:07 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: Acum, sa fiu sincer,despre chestia cu facutul binelui am o varianta pe care cred ca o cunoaste multa lume , cea cu ” nici o fapta buna nu ramane nepedepsita”. Atentie, va rog, nu intru in sfera politicului si nu urmaresc acest lucru. Nu, este vorba de experienta de viata , lucruri cu care m-am confruntat si despre nu credeam ca se pot intampla, contrar afirmatiilor bunicului meu, facute acum 30 de ani. Dar timpul a dovedit ca avea treptate ” mosul “, insa a trebuit sa ma lovesc personal de ele. Si desigur, sper din tot sufletul ca cei care vor sa faca sa fie din ce in ce mai multi. Dar aici intram pe un teren delicat, este vorba de educatie, educatie care incepe de acasa, de la parinti, parinti care, la randul lor………..Si uite asa, ramai de multe ori cu speranta ca , poate, candva….. Adica, exact ce spuneam mai devreme. Va rog sa retineti, aceasta este varianta optimista, macar din punctul meu de vedere.
2010-07-10 12:46:11 | Raporteaza
@Adrian: Pentru a putea invata unele lectii de viata e musai sa le traiesti tu. Asa suntem noi oamenii. Toti, fara exceptie. Avantajul de a avea un “mos” care sa-ti spuna dinainte e ca atunci cand te confrunti cu experienta respectiva ai un atu: stii ce au incercat altii si a functionat ori ba. Si poti incerca altceva. Poate reusesti sa faci sa fie mai bine.
Si apropo de sperante… si eu cred cam la fel. Ceea ce spuneai tu, aplicat la romani de vreo 2000 de ani incoace cel putin, ramane varianta optimista, in timp ce romanii aleg mereu varianta… pesimista.
2010-07-10 12:56:35 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: e vorba de caractere si modele gresit alese care au deformat caracteristicile umane date de Dumnezeu.nu santem luptatori cu viata toti precum bunicu din poveste. va spun si eu o poveste asemanatoare;bunicul meu a fost fiul din flori al unui boier si al unei tiganci,l-a crescut unchiul sau,a fost sluga la animalele tatalui sau.s-a angajat la carbochim a inventat ceva la instalatile unde muncea, el nu a primit nimic,seful sau in schimb a fost recompensat.si-a luat o sotie cu un copil din flori.a murit fericit totusi, cu copii(5) la casele lor,a lasat bani si nepotilor. ma uimit capacitatea acestui om de a creste copilul altuia,de a suferi si a merge mai departe.astazi unii la mici probleme isi pun capat vietii.
2010-07-10 13:46:03 | Raporteaza
Desi, in general, ma irita articolele siropoase si lacrimogene de pe Pandora, articolul dvs. m-a miscat! Sa-i dea Dumnezeu odihna binemeritata Bunicului si sa ne ajute Dumnezeu sa-l facem pe Bunic mandru de noi!
2010-07-10 14:14:43 | Raporteaza
@Bobokel: multumesc! Sper totusi ca n-a fost siropos. M-am straduit sa spun povestea asa cum am auzit-o si am simti-o ascultand-o din gura Bunicului. Era un intelept, dar unul vesel cu toate ca traise atatea tragedii intr-o viata de om. Si de cate ori ma gandesc la el, mi se face efectiv dor sa mai intalnesc intelepti…veseli
2010-07-10 15:11:34 | Raporteaza
@re-fineas: wow! de-ar mai trai bunicul tau…! mi-ar placea sa-i ascult povestea. toata! poate daca le-am asculta mai des si le-am da mai departe am reusi sa intoarcem roata nenorocirii si a cangrenei care ne macina ca natie… poate…(raman o idealista fara leac)
2010-07-10 15:13:31 | Raporteaza
@Lacrima Ceea ce ne ramane este doar speranta ca Bunicul a avut dreptate in credinta lui ca vom invata din ceea ce ni se intampla. Desi ma consider un optimist, zic ca noi nu prea avem darul sa invatam din propiile greseli. Si asta ne condamna sa le repetam.Frumos articol. Respect.
2010-07-10 15:20:40 | Raporteaza
@Chris Dur: multumesc! mereu mi-au fost dragi bunicii din Romania. Nu mi-au spus basme, dar mi-au spus povesti despre viata. Si de regula, povestile lor, credintele si sperantele lor s-au adeverit. Uneori mai mult, alteori mai putin.
Din pacate in ziare nu poti publica asa ceva. Se crede ca romanii n-au nevoie de povestile romanilor de demult si ca nici nu le-ar placea. Eu ma incapatanez sa cred ca o natie are nevoie si de exemplul pozitiv, de experienta generatiilor trecute, nu doar de “the bad news is good news” din cotidianul nostru fugarit de himera eternei saracii.
2010-07-10 15:40:57 | Raporteaza
Păi,şi ce ! Chiaburii zilelor noastre (mulţi ,puţini, Dumnezeu ştie) nu au parte de acelaşi tratament ca atunci ?!
2010-07-10 15:42:30 | Raporteaza
@Lili0100: nu sunt sigura ca inteleg exact ce spui. Nu stiu sa mai fi fost cineva chinuit pentru ca poseda bunuri in Romania ultimilor 20 de ani. Imi scapa ceva?
2010-07-10 15:44:56 | Raporteaza
hm, ca doar in zilele noastre si prin partile noastre e chiar raiul chiaburilor pe pamint…
lacrima, poate ne povestesti odata cum se facu de te numesti asa. sau e pseudonim?
2010-07-10 15:50:32 | Raporteaza
@andreea: nu e un pseudonim. E chiar numele meu. Mama, venita nu de multa vreme pe meleaguri transilvane a vrut un nume care sa nu poata fi tradus… Si iata-l!
)))
Carcotasii ar zice ca e un pseudonim pentru ca, inteligenta comunista de la registrul populatiei(cum se chema pe vremuri), l-a admonestat pe tatal meu: “Tovarase! Pai se poate? Lacrimi in comunism. Nu se poate sa scriem numele asta!” Si asa ca m-a trecut in acte: Lacramioara. Singura chestie e ca eu nu ma recunosc,la numele “lacramioara” nu raspund si nimeni, niciodata nu m-a chemat asa
)))
2010-07-10 15:57:15 | Raporteaza
INTR-UN an se consuma pe festivitati si PARADE TONE de MOTORINA si BENZINA !!! ESTE CRIZA ACUM …!* pe 17 iulie iar parada cu avioane … se consuma combustibil anual in STRUCTURI AIUREA ! TREZIREA GENERALII si MINISTRII sub HIPNOZA !!!
2010-07-10 16:03:55 | Raporteaza
“lacrima”… din sufletul acestui popor obijduit de vremuri mereu grele,mintit,batjocorit.cand spui roman spui lacrima. a lacrimat ISUS pe cruce dar a zis:. ” iarta-i tata ca nu stiu ce fac”. eu cred ca bunicii nostrii de acolo si-au tras puterea de a merge mai departe. LACRIMA DE DOR, PLANG PENTRU LUME SI ACEST POPOR.
2010-07-10 16:07:49 | Raporteaza
Unora din pacate comunismul le-a luat tot, si respectul fata de sine.
2010-07-10 16:11:48 | Raporteaza
@re-fineas: frumos! mi-ai amintit de poetii romantici
Stii care e ciudatenia? In ciuda marilor sale defecte, poporul asta are si ceva magnetic in el, ca si locurile astea. 
2010-07-10 16:12:26 | Raporteaza
@costelus: poate vor fi fost si din aceia… Si daca ne uitam in jur, pana la urma ne-a cam zapacit pe toti…
2010-07-10 16:15:55 | Raporteaza
ahaaa, suferintele minore, cauzatoare de lacramioare, li se pareau acceptabile, nu?

oeicum, eu nu mai cunosc alta lacrima…
2010-07-10 16:20:13 | Raporteaza
@andreea: cred ca da,sau oricum erau specialisti in a crea “suferinte minore”
am mai avut o colega in scoala generala. eram 2 cu acelasi nume. refuzau sa ne cheme asa si in consecinta eram apelate dupa cum se nimerea, in speta pe numele de familie
))
2010-07-10 16:36:12 | Raporteaza
am uitat,am uitat, lacrima de dor ce pe cruce ne-a iertat,sangerand pe cruce el a stat,a iubit vazand al sau ucenic lacrimat, am uitat,a iertat,a sangerat, a stat,a lacrimat
2010-07-10 16:46:30 | Raporteaza
cam 80 % dintre parlamentari au in spatele lor zeci de interlopi gata de actiune … PRUDENTA !!!
2010-07-10 17:09:02 | Raporteaza
Eu cred ca mai multi.
2010-07-10 17:39:24 | Raporteaza
legile femosan … CAPCANELE , EXPERIENTA si VIITORUL in STRUCTURI – atentie la tineretul drogat si DRESAT sa UCIDA ! * CATE FEMEI DROGATE cu ZAHAR RAFINAT da ORDIN BARBATILOR sub HIPNOZA ? URMARITI masinile de LUX si veti AFLA !* ptr. 1000 de copii care consuma zahar rafinat se cheltuiesc de la buget foarte multi bani ptr. diferite TRATAMENTE in VIITOR* fascism coruptie si GENOCID organizat in RO prin DIPLOME si IGNORANTA !!!* cat timp militarii pensionari nu ajuta Economia prin cererea de a se plafona pensiile la 3000 ron nici sa nu se gandeasca sa mai sacrifice tineretul ptr. abuzurile unor generali din armata si alte structuri …
2010-07-10 17:49:16 | Raporteaza
Din pacate, articolul este real si dureros, dar mai dureros, e faptul ca acesti tortionari , ori urmasii lor, au pensii uriase, intelectualii fiind batjocuriti si umiliti si atunci, dar si acum, de catre securisto-comunisti si tortionari! Felicitari pentru articolul cu adevarat istoric, o pata neagra a comunismului!
2010-07-10 17:56:40 | Raporteaza
Stimata doamna,am avut si eu un unchi “chiabur” care a patimit la fel cu ceilalti.A facut puscarie,a fost batut si batjocorit in sat.Era intr-o zona necolectivizata.Dupa ce a iesit din puscaria s-a intors acasa si a muncit la fel ca inainte si si-a refacut viata,asigurandu-si un trai mai mult decat decent.Cei care l-au batjocorit au ramas la fel ca inainte niste sarantoci si lingai ai regimului.Prin anii ‘70,era admirat de tot satul pentru realizarile lui.Culmea autoritatile (comuniste)l-au dus la scoala din sat sa le spuna copiilor cum s-a realizat el prin munca.Bineinteles mai putin faza cu chiaburia,puscaria etc.
2010-07-10 18:46:49 | Raporteaza
@lacrima: #20 Comunistii au tocat metodic : ŢĂRĂNIMEA(cea mai numeroasă şi păstratoare a tradiţiilor),BURGHEZIA (elitele economice) şi INTELECTUALITATEA…promovînd pe de altă parte prostia, minciuna şi toate relele de care este capabilă sluga ajunsă şef. Asta s-a întîmplat în timpul comunistilor dar procesul s-a continuat şi după revoluţie într-o formă mai perversă.Chiaburii n-au fost persecutaţi fiindcă deţineau bunuri ci pentru că erau TALPA ŢĂRII,rădăcina poporului român din care acesta îşi trăgea seva. Faptul că deţineau averi a fost doar un pretext pentru a-i asmuţi pe “mujici” împotriva lor.Iar astăzi mujicii sînt în tot şi-n toate ca nişte javre hămesite bucuroase să sară la beregata oricărui pui de chiabur…
2010-07-10 18:54:48 | Raporteaza
@antiignorantu: recunosc, azi mi-e greu sa te urmaresc in ton cu subiectul. poti fi mai explicit te rog? multumesc
2010-07-10 19:42:33 | Raporteaza
@sase sase: e un caz mai rar, cred. Acum nici Bunicul din povestea mea n-a stat cu ochii in soare dupa anii aceia de chin.
Si-a refacut o casa, si-a vazut de munca lui, de familia lui. A pus la casa lor copii si nepotii pe care i-a avut, si-a recuperat pamantul dupa 89 si la final, a murit impacat.
Ironia vietii a facut ca tortionarul sau, sa primeasca o bucata din pamantul Bunicului si si-a facut casa acolo. Dupa Revolutie tremura tot ca va ramane fara casa. Copii Bunicului au vrut sa i-o ia, dar nu i-a lasat. I-a donat pamantul spunandu-i: “Io te iert, acu’ sa te mai ierte si Dumnezeu”.
Si Dumnezeu nu l-a iertat. Fiica lui s-a stins subit. O leucemie venita de nicaieri a secerat-o in 3 zile. Singurul nepot a murit intr-o incaierare in sat. Tortionarul “si-a baut mintile” cum se spune si in cativa ani umbla indoit la 90 de grade de spate, inspre carciuma si inapoi spre casa. A murit singur si uitat. Viata l-a judecat si i-a platit si pe lumea asta si poate si pe lumea cealalta…
2010-07-10 19:50:19 | Raporteaza
@Lili0100: subiect asupra caruia voi medita. Dar ai dreptate cred.
2010-07-10 19:55:36 | Raporteaza
Semnalez articolul Cât mai stă UDMR la guvernare?, pe taxapenonvaloar../
2010-07-10 20:08:07 | Raporteaza
32@Pariuri Sportive: ce cota au?
2010-07-10 20:11:55 | Raporteaza
Lacrima , extrage esenta … nu am timp de amanunte … ms de intelegere…
2010-07-10 20:25:00 | Raporteaza
@antiignorantu:
bine bine… m-oi stradui 
2010-07-10 20:53:24 | Raporteaza
Din pacate asta era un tratament al comunistilor aplicat pentru a distruge “elita” romaneasca… Atat elita intelectuala cat si elita muncii…. Stim prea bine ca erau foarte multi intelectuali care nu vazuse o furca la viata lor……sau o gramada de Chiaburi “rurali” pentru care cartea era o necunoscuta …neavand timp pentru asa ceva. Aveau inclinatii mai mari spre gosppodarie….spre administratie
Notiunea de CHIABUR a fost prost inteleasa …de fapt comunistii au inventat-o
/…. Aveau o problema majora cu acesti oameni care detineau terenuri considerabile….. oameni care dictau preturi pe bursa marfurilor..si atunci le-a declarat razboi…Un lucru nu tocmai greu pentru acele timpuri..luand in calcul “aparatele de represiune” Cu “pulimea” ( am citit chestia asta tot la voi si mi-a placut ) s-a rezolvat imediat..le-a trantit 3 blocuri in comuna si le-a promis VIATA DE ORAS daca renunta la a muncii la Chiabur.
Foarte multi oameni n-au mai rezistat asa cum a reusit Bunicul… De aici si “pierderea” notiunii de “munca la pamant” …pentru ca n-au mai avut cine sa ne “cultive” in acest sens Cei putini ramasi…nu au puterea care o aveau cand erau aproape majoritari.
Comunistii au reusit sa distruga familii ( generatii ) intregi..asta fiindu-le scopul pana la urma.
In ciuda tuturor celor intamplate….ROMANII au trecut mai departe
2010-07-10 21:00:10 | Raporteaza
comunisti,nazisti toti de dracu insufletiti,ai nostri cei multi omorati,batjocoriti.?si cui a folosit in numele a ce au fost ” buni” obijduiti.
2010-07-10 21:36:22 | Raporteaza
@Mierea Naturala: din pacate asa e! Totusi, l-am admirat enorm pe omul asta care abia tarandu-si picioarele chinuite, dupa ‘89 s-a intors sa-si lucreze pamantul. L-am urmat de drag. Habar n-aveam ce e aia “pamant” pentru ca n-am avut bunici defe, si cunosteam doar “padurea de betoane” a orasului. M-a invatat multe, desi nu era bunicul meu. Si mi-e de folos si in ziua de azi ce mi-a dat omul acesta in cunostinte
2010-07-10 21:43:22 | Raporteaza
@re-fineas: Bunicul era un optimist si un vesel cu toate chinurile pe care le-a indurat in viata. Eu n-am sesizat in el remuscari, regrete, condamnari. Traia cu o seninatate incredibila. Cred ca se impacase cu viata si cu oamenii. Imi spunea adeseori: “razbunarea e omeneasca, iertarea e dumnezeiasca”.
2010-07-10 21:48:00 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: Pentru ca facea parte din clasa “celor nascuti pe pamant”
Mai mult ca sigur ai admirat CURAJUL cu care a reusit sa treaca prin amarele zile care le-a trait…ca mai apoi admiratia sa-ti fi indreptata intentionat CHIAR DE EL..spre pamant…
Incerca de fapt sa-ti arate ce l-a facut sa reziste… ce l-a facut sa se trezeasca cu Speranta dupa fiecare 30 min….
2010-07-10 22:17:55 | Raporteaza
@Mierea Naturala: Cred ca ai dreptate. Probabil inconstient l-am luat de model si adevarul e ca in putinul timp pe care l-am avut de petrecut in preajma lui mi-a insuflat ceea ce spuneai tu. Ulterior m-a urmarit si s-a transpus si in practica. De-a dreptul natural, cu toate ca nici acum nu sunt neaparat foarte departe de “copilul betoanelor” care am fost pe atunci cand l-a intalnit.
Dar are si el “caramida” lui in ceea ce m-a determinat sa revin in tara asta, desi am evadat mereu sperand sa n-o mai revad vreodata. M-am intors enervata ca desi nu mi-era dor, nu puteam nici trai departe. Frustrant!
2010-07-10 22:24:09 | Raporteaza
ca si-n cazul profesorilor Lacrima… daca am avea cate-un Bunic in fiecare oras….( doar unul la 1000 de locuitori…alta ne-ar fi viata..
2010-07-10 22:33:52 | Raporteaza
@Mierea Naturala: inseamna c-am fost o norocoasa. Am intalnit mai multi bunici ca el. Povestile lor de viata le spun acum.
Poate ca mi-e dor de ei 
2010-07-10 23:19:53 | Raporteaza
nuntza… NU MAI APASA asa pe coardele care crezi tu ca-s sensibile, ca suna fals. E nevoie de mai multa gingasie, dragutza. Morala trebuie sa fie ca o adiere care te trezeste, nu spusa cu totul – direct – frust -, deoarece aduce a “pictura naiva. Un bunic a fost voluntar pe frontul de Est, frate-su a cazut Cotu’ Donului iar in urma lui au ramas doua fetite orfane de tata. Celalalt era jandarm, doi din fratii sai au fost pe front pana la sfarsit – tatal lor a murit de inima rea, se spune, atunci cand au trecut rusii. Fiind gospodar al satului rusii i-au luat tot ce avea prin casa si ogada – era singur.
2010-07-10 23:29:33 | Raporteaza
Nu toti Bunicii au aceeasi poveste
Nu trebuie sa raspunzi la ‘provocarile’ venite pe latura sensibila pentru ca nu vei intelege nimic din povestile lor
Da Lacrima….TREBVUIE sa te simti NOROCOASA… nu sunt multi pe lumea asta… care au norocul de un asemenea Bunic…
sau poate-l au….dar nu-l vor asculta ( intelege ) NICIODATA… In momentele alea in care nu-i inteles…Bunicul isi pune intrebarea : ” oare d-aia am reusit sa trec de chinuri…sa nu fiu inteles ”
2010-07-10 23:51:34 | Raporteaza
@B: mmmm, poate. De ce nu crezi insa ca acea “si mai multa gingasie” n-ar trece drept falsitate. Si din nou: “de gustibus….”.
2010-07-11 00:32:24 | Raporteaza
feliciari!
Ai surprins foarte bine calitatea oamenilor si a vremurilor. Povesti asemanatoare am auzit si eu, multe. Dar ma bucur intotdeauna de una noua….
2010-07-11 00:34:30 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: 47#
explicatii pentru ce spui exista. Nu una definitiva, ci mai multe….daca te intereseaza, spune
2010-07-11 00:36:57 | Raporteaza
@Mierea Naturala: 44 scuze ca apar si eu cu intarziere Elita a fost doar una din tinte..se pare ca cel mai mult au dorit sa distruga un anumit gen de oameni, cei cu oparece coloana vertebrala…de asta au si promovat nulitatile si pe cei fara scrupule…. Cam asa se explica al doilea val masiv de arestari (tarani cu pamant) din 56-58). Terminasera cu elita intelectuala, acum trebuiau sa scape si de taranii muncitori…
2010-07-11 00:40:34 | Raporteaza
@Mierea Naturala: De raspuns, raspund. Sper doar sa nu ma “fure nivelul”
))
nici pe acest bunic nu-l ascultau ai lui prea mult. Dar mie imi placea. Stia o multime de lucruri si le povestea simplu si fara fandoseli sau prea mari emotii negative. I-am iubit simplitatea
2010-07-11 00:42:21 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: #58 ma bag si eu in seama, dac tot nu-mi raspunde nimeni
Nu cred ca e vorba de simplitate, ci de o anumita intelegere a celor petrecute, a sentimentului ca le-a facut oarecum fata si ca pasit peste. In psihologie se numeste sentiment de coerenta.
2010-07-11 00:48:18 | Raporteaza
tot 58 intelegerea si increderea ca a facut ce trebuie lasa putin loc de emotii negative….
2010-07-11 00:50:40 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: De fiecare data trebuie sa umbli in mai multe nivele…doar asa ti-l poti imbunatatii pe-al tau
vezi…
Curajul…Simplitatea… sunt lucruri care doar la Bunicii acelor vremuri le gaseai… Sunt lucruri “rarisime” pentru noi…cei din ziua de azi…il ascultau sigur si ai lui…dar nu vroia el sa le spuna prea multe…Fata de cei apropiati avea cu totul alte “tratamente”
Ii invata mult mai dur dragostea fata de pamant…si locul natal.
Ai dreptatea George…. fi sigur ca aveau un plan bine stabilit la nivel national…si pe acele vremuri “ordinea Rosie” venea dinspre Est…
2010-07-11 00:53:19 | Raporteaza
“nivele”… “niveluri”…….sper ca se intelege
2010-07-11 00:55:05 | Raporteaza
@george: #47 – da as vrea sa aud mai multe raspunsuri. Cu siguranta ca sunt altele decat cele pe care le stiu ori le imaginez eu. Ne povestesti, te rog? Multumesc.
2010-07-11 01:05:59 | Raporteaza
Da, cu placere, insa revin maine…adica azi, dar la alta ora, mai pe lumina. E un subiect de care m-am ocupat in ultimii 10 ani. Si mai am multe de aflat…asa ca si povestile voastre ma intereseaza. la 59 si 60 sunt 2 lucruri valabile. Revin maine
2010-07-11 01:09:20 | Raporteaza
@Mierea Naturala: nu e o problema de curaj in a explora diverse niveluri si nici una de a nu fi deschisa la a invata si a imbunatati. Dar pur si simplu unele “facturi de niveluri” nu le vreau pentru ca nu le vad rostul. Cum ziceai si tu sa nu raspund la provocari… Nivelul acela de pilda ma lasa rece, sau mai bine zis, n-as vrea sa-l explorez. E doar frustrant, nu vad sa aduca ameliorari…
2010-07-11 01:20:16 | Raporteaza
@george: Te asteptam cu noutati. Pe mine una m-ai facut foarte curioasa. Noapte buna
2010-07-11 01:25:13 | Raporteaza
Cu 30 % din AVERILE din RO se poate iesi din CRIZA . vor INTRA in LISTELE NEGRE ale ISTORIEI AVARII * ISTORIA ROMANIEI se SCRIE ZI DE ZI ! macar sa se gandeasca la copiii si nepotii lor AVARII din ROMANIA … POPORUL VEDE AUDE SI SIMTE !!! legile FEMOSAN – DIRECTIONAREA ENERGIILOR BENEFICE . AVARII directioneaza pe cele MALEFICE ! mai mult POST si NATURA ROMANI !!!
2010-07-11 05:20:04 | Raporteaza
asta si vor unii – femei si copii violati si vanduti – PARLAMENT PLIN DE PSIHOPATI ! VEDETI STATISTICILE HIPNOTIZATILOR !!!
2010-07-11 06:17:57 | Raporteaza
@lacrima: Coincidenta simpla, ori nu, multi tortionari au ”incheiat contractul cu Lumea asta” diagnosticati cu leucemie, iar unii, au platit si mai scump, fiind ucisi ( intamplator ori nu!?)in mod stupid! E posibil sa exste o Lege a compensatiei, …care nu iarta!
2010-07-11 07:34:05 | Raporteaza
” E posibil sa exste o Lege a compensatiei, …care nu iarta! ”
Cred ca singura lege care a guvernat in cazurile astea a fost
” expirarea contractului cu viata ”
“tortionarii” cum iti place sa-i numesti nu erau decat niste Legume de Oameni slabi de inger in care doctrina comunista a reusit sa intre mai usor… Dar erau tot oameni ca si Bunicu’ ….dar mult..muuult mai slabi.
2010-07-11 09:13:17 | Raporteaza
am vizitat auscwitz anul trecut,ma marcat mult ce am vazut .azi ma vad indemnat sa fac o paralela intre poporul evreu si roman. ei au suferit enorm: chinuiti, experimente inumane,infometati, arsi ca la crematoriu in cuptoare unii chiar de vii,gazati. imi pun intrebarea, oare nu la fel e cu neamul nostru?de-a lungul istoriei luati ca sclavi de turci,iobagi de unguri.acum de vreo 60 de ani incoace experimente economice mereu esuate care distrug psihic acest popor.as putea spune ca traim un auscwitz in miniatura de pe la 1940 incoace.putem compara pe cei ce ne-au condus linistiti cu generalii acelui lagar al mortii.ROMANIA ARE NEVOIE DE O REVENIRE LA NORMAL.DE-ar TRAI BUNICIi NOSTRII CU CARACTERUL LOR DE INVINGATORI IN NOI ,AM PUTEA SCHIMBA CURSUL ISTORIEI ACESTUI NEAM.
2010-07-11 09:17:13 | Raporteaza
care politician vrea alegeri anticipate trebuie sa AIBA CURAJ sa IMPOZITEZE AVERILE cu 30% URGENT* si dupa 2 ani sa returneze cei 30% numai celor cu averi facute CORECT nu cu SMECHERII !!! ACUM SE VEDE cine din POLITICA ESTE ROMAN sau TRADATOR !!!
2010-07-11 09:37:28 | Raporteaza
parlamentari manjiti cu SANGE – au alungat romanii din ROMANIA !!!
2010-07-11 11:12:03 | Raporteaza
@nelutiu: nu stiu cum au terminat mai toti. Cei pe care i-am putut “urmari” cu ochii mei insa, au sfarsit cum va spuneam. Am vazut insa in viata asta si reversul situatiei. Adica au trait linistiti si fericiti si au murit inconjurati de bine, bogatie si copiii si nepotii lor. Nenorocitii terminati de ei, au ramas tot nenorociti…
2010-07-11 11:56:54 | Raporteaza
@Mierea Naturala: nu i-as numi oameni. Nu e om cel care ucide un alt om in numele unei ideologii. Altfel ar trebui sa dam un vot de apreciere nazistilor si lui Lenin. Eu pe astia nu-i vad nicicum oameni…
2010-07-11 11:58:07 | Raporteaza
@re-fineas: si eu am gandit o vreme asa si poate inca mai gandesc. Intr-un fel suntem victimele propriei mentalitati de iobagi care inca nu ne-a parasit.
2010-07-11 11:59:14 | Raporteaza
” Imi spunea adeseori: “razbunarea e omeneasca, iertarea e dumnezeiasca”. ” …stia el Bunicu’ ce stia …
Erau simpli “executanti”…habar n-aveau ce inseamna ideologie ..
2010-07-11 13:37:35 | Raporteaza
@Lacrima Andreica: Fara sa fiu rautacios si din simpla curiozitate te-as intreba cat din pamantul bunicului lucrezi,ce productie ai la hectar si ce procentaj din acesta productie iti asigura traiul de zi cu zi?? E momentul ca romanul sa dea sfaturi mai putin si sa arate mai mult altfel societatea va deveni un “sfat al batranilor”,niste spectatori la un meci de fotbal care din tribune,odihniti ar juca mai bine ca jucatorii lesinati de atat efort fizic. Mi-a placut povestea ta si am apreciat sfatul bunicului ca lumea va trebui sa constientizeze ca pamantul trebuie lucrat,oare tu i-ai urmat exemplul sau ai considerat ca majoritatea romanilor ca munca fizica e pentru ceilalti?? Daca da atunci jos palaria!!
2010-07-11 17:38:01 | Raporteaza
@Christian: nu era bunicul meu. L-am numit asa pentru ca intr-un fel m-a adoptat, povestindu-mi. M-a inspirat. Mi-am facut rost de o gradina si o lucrez. Nu prea merita, dar face bine. Iar in fata usii mele, din oras, am transformat betoanele intr-o alta mica gradina.
Ar fi nemaipomenit sa poti face din agricultura o afacere in Romania. Dar nu cred ca tine faza daca n-ai spate politic serios. Nu-ti dau subventiile la timp, nu-ti vin banii europeni ca fac intai plimabarea prin buzunarele “cui trebuie” si uite-asa mai bine te lasi pagubas. Dar pentru mine insami, desi am fost nascuta si crescuta intre betoane si n-am avut bunici la tara, totusi mi-a placut si imi place sa incerc. Desi cu timpul pe care mi-l mai lasa serviciul, fara ajutoare ar fi imposibil sa si razbesc. Dar… mergem inainte
2010-07-11 22:41:35 | Raporteaza
@Mierea Naturala: erau oameni, sau ar fi trebuit sa fie. Deci cum sa chinui, sa omori oameni cand tu insuti esti unul…? Mie nu-mi intra asta in cap nicicum. Un pic de minte, de bun simt, de… orice si tot l-ar fi facut sa se intrebe: “cum sa fac una ca asta?”. Si dureros e ca nu s-au intrebat
2010-07-11 23:30:34 | Raporteaza
Lacrima…. cand mai ai ocazia….sa intrebi un Bunic…” cine erau acei oameni ”
erau tot oameni simpli asa cum am mai spus… oameni care nu aveau un capatai de ata si sperau ca prin comportamentul lor vor fi recompensati de “stapanire”…
Oameni care au cedat ( adevarat si asta )…au cedat pur si simplu de-a lungul vremii…. aparent erau niste “brute” dar de multe ori ( si asta mi-a spus-o tot un Bunic) de multe ori impungeau cu baioneta si le curgeau lacrimile pe obraji
Nu aveau de ales…la mijloc le erau familiile care asteptau acasa un codru de paine de pe urma ” jobului “…
2010-07-11 23:59:33 | Raporteaza
@Mierea Naturala: 81 aveau intotdeauna de ales..insa nu pot sa+i condamn pentru ce au facut, nu putem noi intelege sau judeca acum ce a fost atunci…
si cele doua feluri de oameni nu erau la fel…unii erau putin mai inclinati la concesii…pe aceia s+au bazat comunistii.
Recomand “Efectul Lucifer ” a lui Zimbardo si “Viata sociala in comunism” ( ultimele 2-3 articole} pentru eunele explicatii cu privire la fenomenul incarcerarii
2010-07-12 00:42:47 | Raporteaza
@lacrima: Apreciez sinceritatea din raspunsul d-voastra. Tocmai asta gandeam si eu ca Bunicul sarmanul nu si-a inchipuit ca o banda de infractori se va interpune intre cel cu spirit de initiativa pt a-si lucra pamantul si piata de desfacere a produselor. Setea de inavutire rapida a romanului face ca “taranul agricultor” sau munca pamantului sa fie o categorie sociala similara cu cea de gunoier. Atata timp cat mentalitatile nu se schimba,munca va fi rezervata negrilor in viziunea pur romaneasca! Multumesc.
2010-07-12 01:10:00 | Raporteaza
@george:
Sigur ca aveau de ales… Intre a impunge cu baioneta si a-si lasa familia nemancata…(asta in cel mai fericit caz)
NU AVEM NICIUN DREPT in a-i condamna…asa cum nici cei care vor venii dupa noi nu vor avea dreptul sa ne judece
si in timpurile actuale sunt “greseli” poate mai grave ca in acele timpuri
…. lasam doar timpul sa ne judece 
2010-07-12 09:07:22 | Raporteaza
@Mierea Naturala: din ceea ce am apucat sa-i tot intreb pe bunicii cu care am stat la taclale…da, erau oameni ca toti ceilalti, poate mai slabi, dar putini chiar erau “sensibili”. Cei mai multi erau doar lacomi si oportunisti. Iar alegerile le-au facut in consecinta.
Nu ca nu le dau circumstante atenuante. Dar dincolo de a judeca omul, cred ca trebuie sa judecam faptele lui si alea trebuie condamnate. Pentru ca daca nu facem asta, teama mi-e ca riscam sa repetam. Oamenii nu invata de placere ci de obligatie, nu s-au civilizat de dragul civilizatiei ci pentru ca cineva i-a constrans si le-a spus clar, cu riscul de a gresi: “asa da/asa nu”
2010-07-12 09:50:21 | Raporteaza
@george: am sa caut cele doua carti. De curioasa. Multumesc de recomandare.
@Christian: Vazuse destule la viata lui, Bunicul. Ceea ce nu i-a dat lui pace a fost lipsa noastra de reactie. Se astepta ca noi, cei tineri sa ne aparam drepturile, sa ni le cerem macar. Considera ca asta a lipsit generatiei lui, desi de multe ori spunea ca impotriva vremurilor nu te poti pune decat atat cat iti permite Dumnezeu.
2010-07-12 09:57:47 | Raporteaza
@lacrima: Mi-as dori sa judec sistemul Lacrima…
Sistemul care ne aduce in astfel de situatii… Oamenii sunt doar parti din acel “conglomerat” de fapte
Pentru a nu repeta acele greseli trebuie sa stam cu ochii pe sistem…si sa-l taxam de fiecare data atunci cand reuseste sa calce stramb.
2010-07-12 11:10:13 | Raporteaza
realitatea.net/../
Nea Sandu…o fi fost chiabur
Ce insemna sa-si vada de-ale lui
….
Asa…a preferat sa fie UN BUNIC…chiar si pentru neputinciosii care-l impingeau cu baioneta sa se dea la o parte
2010-07-12 14:35:32 | Raporteaza
@Mierea Naturala: Bunicul nu facea caz de trecutul lui. Cum de l-au gasit taman pe asta? Parca prea e “la tinta”. Dar na!, poate sunt eu prea gaunoasa
2010-07-12 16:00:43 | Raporteaza
El a venit singur Lacrima… a venit sa-si puna cunostintele in “slujba oamenilor” ….
Oare cati ca el stiau de treaba asta…si-au preferat sa stea acasa sa se uite… sa mai si spuna ” chinuuiti-va ma cum ne-am chinuit noi ”
Astia-s sunt genul de BUNICI de care avem nevoie….. oameni care atunci cand suntem in impas ..sa apara de undeva de acolo din spate…cocosati de vreme si calmi sa ne explice cum iesim…
Sunt acei oameni peste care timpul a trecut si-a lasat urme adaanci in suflet…..dar oameni care au grija de NOI…oameni care nu vor ca NOI sa suferim la fel
2010-07-12 22:40:15 | Raporteaza
Bravo! Frumos scris si real. Bunicii mei au fost considerati chiaburi fiind ca aveau singura batoza din sat. Maica-mea a trebuit sa se dea fugita de acasa si certata cu inamicul de stat ca sa fie lasata sa faca colegiul.
2010-09-03 22:14:30 | Raporteaza