RSS Feed

Zvâc intelectual. Propuneri de subiecte pentru sesiunea a doua a Bacalaureatului :)

vezi toate articolele de
29 Jul 2011 la 20:05 48 comentarii 2454 vizualizari.

Încetul cu încetul, patimile elevilor care au dat piept cu examenul de Bacalaureat au început să se mai domolească. De cealaltă parte, oficialii par să-şi concentreze zvâcnirile intelectuale rămase pe desăvârşirea metodei perfecte de “epurare academică”, după logica am văzut ce s-a întâmplat punându-i laolaltă, să vedem ce iese şi dacă-i împărţim după posibilităţi. Intelectuale, evident… Ne întoarcem oare la exigenţele bon pour l’Occident – bon pour l’Orient?

După ce au trecut prin şcoală ca gâsca prin apă ani la rând, odată ajunşi la mal, elevii s-au văzut nevoiţi să arate lumii ce au pregătit nu pentru azi, ci pentru zilele ce vor urma celei de mâine. (Să nu uităm că cei de astăzi sunt cei care ne vor conduce! Ei sunt cei care ne vor învăţa, la rândul lor, copiii, sau, infinit mai rău, ei sunt cei în faţa cărora ne vom găsi pe patul de spital!) Şi au făcut-o, săracii, cu vârf şi îndesat!

În ciuda prăpădului, sistemul le mai dă o şansă, în mai puţin de o lună. Pe internet au început să circule deja propuneri de subiecte pentru sesiunea a doua a Bacalaureatului, astfel:

Limba si Literatura Romana

Se da textul: “Ana are mere”.
Pe foaia de examen, sau pe o alta hartie pe care o aveti la indemana, servetel, ambalaj de ciocolata, etc., scrieti raspunsul la urmatoarele intrebari:
1. Ce are Ana?
2. Cine are mere?
3. Extrageti cel putin un fruct din text.
4. Desenati un mar.
5. Scrieti un alt nume de fata in afara de “Ana”. Daca nu va amintiti, e bun si un nume de baiat.
6. Alcatuiti o scurta compunere in care sa povestiti ce va trece prin cap.
7. Analizati textul in 3-4 pagini sau, la alegere, scrieti un banc.

Matematica

1. Aflati valoarea lui x din ecuatia: x = 2.
2. Suma a doua numere este 4. Numerele sunt egale. Aflati macar unul din cele doua numere.
3. Calistrat avea 10 ani cand mama lui l-a ars cu un fier incins pentru ca a luat un 9 la matematica. Cati ani are Calistrat la 2 ani dupa tristul eveniment?
4. Desenati un patrat.
5. Imaginati-va un trunchi de piramida triunghiulara regulata.
6. Puneti in ordine crescatoare numerele: 1,2,3,4,5,6,7,8,9.
7. Ganditi-va la doua numere la alegere si scrieti-l pe cel mai mare.

Istorie

1. Asociati urmatorii sefi de stat cu anii in care au murit: Burebista, Nicolae Ceausescu – 44 i.Hr, 1989 d.Hr.
2. Scrieti un scurt text istoric folosind urmatoarele cuvinte: batalie, democratie, Ștefan cel Mare, porumb fiert, Decebal, 1600.
3. Faceti un portret al lui Deceneu asa cum vi-l imaginati.
4. Ordonati cronologic urmatoarele evenimente istorice: aparitia omului, Unirea de la 1600, majoratul lui Burebista, Unirea de la 1918.
5. Ce tara s-a format in urma Marii Uniri de la 1918?
6. Deduceti o calitate a domnitorului Radu cel Frumos analizand cu atentie numele acestuia.
7. Analizati comparativ in 2-3, maxim 4 cuvinte, domnia de doua luni a lui Ciubar Voda si cea de 47 de ani a lui Ștefan cel Mare in Moldova. Incercati sa analizati din cel putin 3 perspective si sa construiti un text care sa respecte rigorile unei scrieri istorice cu caracter academic. Depasirea limitei de 4 cuvinte duce la excluderea din examen!

Geografie

1. Comparati din punct de vedere al altitudinii Varful Moldoveanu si Marea Neagra.
2. Enumerati doi vecini ai Romaniei. Daca nu va amintiti, enumerati doi vecini de-ai dumneavoastra de acasa.
3. In 7-8 pagini, analizati fauna, flora si relieful complex al statului Vatican .
4. In ce punct cardinal al Romaniei este situata Campia de Vest? Daca nu stiti ce este acela un punct cardinal, puteti sa raspundeti “Vest” si sa treceti la subiectul urmator.
5. Pasuri si trecatori: Cine a spus “Un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire”?
6. Alegeti varianta corecta: Varful Negoiu are altitudinea: a. 2535 metri b. 11 metri c. un miliard de metri d. altitudinea variaza de la o zi la alta.
7. Conform unor masuratori, Varful Omu ar avea altitudinea de 2505m, conform altor masuratori ar avea 2507m. Care credeti ca este varianta corecta? Argumentati

Mai în glumă, mai în serios, bag mâna în foc că nici în faţa unor asemenea gogomănii bună parte din absolvenţi n-ar fi capabili să ia notă de trecere. Mă înşel?

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


48 comments
  • 1

    :)

  • 2

    Limba si Literatura Romana

    Se da textul: “Ana are mere”.

    1. Ce are Ana? Ce are nu stiu , candva a avut mere si Ana ! 2. Cine are mere? Magazinele de fructe sigur , si Ana a avut ! 3. Extrageti cel putin un fruct din text. As putea extrage desigur un fruct din TEXT , tine insa de foame fructul asta (extras) ? 4. Desenati un mar. Asta-i greu si presupune talent nu ….toceala ! 5. Scrieti un alt nume de fata in afara de “Ana”. Daca nu va amintiti, e bun si un nume de baiat. Anutsa ! 6. Alcatuiti o scurta compunere in care sa povestiti ce va trece prin cap. Ce-mi trece prin cap e mai mult pe-afara si scurt timp si in cap , daca-i afara e deja uitat ! 7. Analizati textul in 3-4 pagini sau, la alegere, scrieti un banc. BANC : “am picat ….textul insa am luat TESTUL

    Matematica

    1. Aflati valoarea lui x din ecuatia: x = 2. X=X 2. Suma a doua numere este 4. Numerele sunt egale. Aflati macar unul din cele doua numere. 4^0.5 3. Calistrat avea 10 ani cand mama lui l-a ars cu un fier incins pentru ca a luat un 9 la matematica. Cati ani are Calistrat la 2 ani dupa tristul eveniment? 2 ani (mai multi decat la …eveniment) 4. Desenati un patrat. Greu ca poate fi interpretat ca romb si e …bai (=necesita contestatie!) 5. Imaginati-va un trunchi de piramida triunghiulara regulata. 6. Puneti in ordine crescatoare numerele: 1,2,3,4,5,6,7,8,9. Aici nu mai e nimic de pus (insemna ca am ….cazut ? ) ! 7. Ganditi-va la doua numere la alegere si scrieti-l pe cel mai mare. Daca e la alegere atunci …. 0 (ZERO)

    Istorie

    1. Asociati urmatorii sefi de stat cu anii in care au murit: Burebista, Nicolae Ceausescu – 44 i.Hr, 1989 d.Hr. Greu ca doar ambiisant “oale si ulcele” …desi NC ne-a influentat viata (sigur) , ce-a facut B e (neclar , prea putine ulcele arheo -stampilate) 2. Scrieti un scurt text istoric folosind urmatoarele cuvinte: batalie, democratie, Ștefan cel Mare, porumb fiert, Decebal, 1600. 3. Faceti un portret al lui Deceneu asa cum vi-l imaginati. Un fel de Ioana d’Arc cu ….barba ! 4. Ordonati cronologic urmatoarele evenimente istorice: aparitia omului, Unirea de la 1600, majoratul lui Burebista, Unirea de la 1918. Unirea de la 1918 (2+1) , unirea de la 1600 (1+1+1) si aparitia omului … (nou!)! 5. Ce tara s-a format in urma Marii Uniri de la 1918? Tara motilor ! 6. Deduceti o calitate a domnitorului Radu cel Frumos analizand cu atentie numele acestuia. Se uita des in ….oglinda = nu era interesat de “trebile tarii” ! 7. Analizati comparativ in 2-3, maxim 4 cuvinte, domnia de doua luni a lui Ciubar Voda si cea de 47 de ani a lui Ștefan cel Mare in Moldova. Incercati sa analizati din cel putin 3 perspective si sa construiti un text care sa respecte rigorile unei scrieri istorice cu caracter academic. Depasirea limitei de 4 cuvinte duce la excluderea din examen! Stefan cel … Mare Ciubar !

    Geografie

    1. Comparati din punct de vedere al altitudinii Varful Moldoveanu si Marea Neagra. Marea neagra e mai aproape (de centrul pamantului!) insa Varful Moldoveanu nu e in ….Moldova ! 2. Enumerati doi vecini ai Romaniei. Daca nu va amintiti, enumerati doi vecini de-ai dumneavoastra de acasa. Ala de la parter si Moldova ! 3. In 7-8 pagini, analizati fauna, flora si relieful complex al statului Vatican . Asta e prea grau …PAS ….(ca n-am facuit microbiologie la religie ) ! 4. In ce punct cardinal al Romaniei este situata Campia de Vest? Daca nu stiti ce este acela un punct cardinal, puteti sa raspundeti “Vest” si sa treceti la subiectul urmator. In EST ( sant la Budapesta in weekend!). daca as fi in Romania as zice la Nord ! 5. Pasuri si trecatori: Cine a spus “Un pas mic pentru om, un pas mare pentru omenire”? Gigi Becali !Si mai era un astronaut insa ala cica ….sa-ncurcat / impiedecat ! 6. Alegeti varianta corecta: Varful Negoiu are altitudinea: a. 2535 metri b. 11 metri c. un miliard de metri d. altitudinea variaza de la o zi la alta. Da variaza ca ziua pamantul se dilata insa noapte ….nu se ….dilata 1 7. Conform unor masuratori, Varful Omu ar avea altitudinea de 2505m, conform altor masuratori ar avea 2507m. Care credeti ca este varianta corecta? Argumentati 2500 de metri …deaci +,- 20 metri !

    Multi ar pica ……de exemplu eu ! E chiar mai greu decat ….OFICIALU’ !

  • 3

    NU RÂDEŢI TOVARĂŞI C-AŞA E !!!!

  • 4

    foarte bune subiecte destul de dificile=)),da fac pariu ca si asa ai fi persoane care ar cadea

  • 5

    Dacă mi se pare ceva mai penibil decât BAC-ul şi toata drama din jurul învăţământului, acel ceva e reprezentat de “glumiţele”, “băşcălia” şi “poantele” dezvoltate pe tema asta.

    Ca şi situaţiile în care cineva, exasperat de hibele societăţii noastre, decide să nu mai spună România, ci Românica, sperând cumva într-o delimitare personală şi o situare pe poziţii de superioritate şi nedându-şi seama cât de jalnic devine spunând Românica.

  • 6

    @ Luminita Grosu

    Iubita, nu-mi place cand trisezi. Ceea ce ai citat tu e un articol de blog, trebuia sa precizezi asta, nu e ca si cum ai cules tu fiecare subiect cercetand in draci netul: “Pe internet au început să circule deja propuneri de subiecte pentru sesiunea a doua a Bacalaureatului, astfel: ”

    Gandeste-te ca oricine poate sa copieze un articol bun scriindu-i o scurta introducere si o frazuta de final, pretinzand, culmea, ca e un fel de culegator de folclor. Dar nu toata lumea ar fi mandra de realizarea asta.

  • 7

    @ IQarus

    Nu prea sunt amuzante rezolvarile tale. Te-ai chinuit degeaba, eu zic car fi bine sa revii la toamna.

  • 8

    @ Mircea 4

    Persoane???

  • 9

    @ Nepotu’ corigent # 5

    Amice, cat de penibil poate sa fie un om? In gluma poti crea orice, in cel mai rau caz nu e buna gluma. In cazul asta e pentru ca loveste in fauna Vaticanului: o adunatura de infractori pedofili sau tainuitori de pedofili. Nu ca astia ortodocsi ar fi mai breji, dar pacatul principal e altul: evaziunea fiscala si ipocrizia maxima.

    Restul comentariului tau e de-a dreptul inept. Parerea mea.

  • 10

    @ Nora

    In cretini nu poti lovi decat cu bascalie. Atitudinea mi se pare extrem de potrivita. Ce-ai vrea sa plangem? Sau sa-i cocolosim pe ratati? Nu, da-i dracului, de-asta sunt ratati pe lumea asta, ca sa avem de cine face bascalie. Te-ai prins?

    Cu “Romanica” in schimb, ai dreptate.

  • 11

    @adrenalitera, să trişez? Nici vorbă. Am spus, “Pe internet au început să circule deja propuneri de subiecte pentru sesiunea a doua a Bacalaureatului, astfel:”… Personal, am primit “subiectele” pe mail. :) Nici n-am sugerat că ar fi ale mele, sau că le-aş fi “cules” de undeva anume… Iar internetul a fost dintotdeauna plin de astfel de ghiduşii. :)

    Luminita Grosu
    2011-07-30 10:14:52 | Raporteaza
  • 12

    @adrenalitera: stimate limbrik fascistoid, jaba iti bati joc de un cretin, ca n-o sa inteleaga ironia. Trebuie sa fii cel putin cretin daca nu chiar limbric fascistoid sa apolici unor cretini un astfel de tratament! Hahahaha!!! Dar vad ca ai trecut de la eutanasierea handicapatilor la bataia de joc aplicata cretinilor. Ai de gand sa scanezi intr-un mod exhaustiv toate categoriile defavorizate ca sa le aplici tratamente demne de un limbrik fascistoid? In cazul asta ma intreb cand vei ajunge la tratamente pe baza de ingrasaminte chimice azotoase amestecate cu motorina, ca_criminalul din Oslo? Ca nu mai ai mult. Ia zi, cine te enerveaza cel mai tare? Handicapatii sau pensionarii? Poate cretinii care nu si-au luat bacul si-ti mananca banii tai castigati cu sudoarea fruntii intr-un mod scandalos? Poate pregatesti si tu o sarbatoare cu bubuieli la sediul socialistilor? Nu de alta dar ei sunt de vina pentru politica populista promovata dupa rivulutie! Hahahaha!!! Hai batrane fa-o pana la capat ca sa-ti aflu adevaratul nume din prima pagina a ziarelor! Pai ce esti mai prejos tu decat fiul unui premare dintr-un targ prafuit de provence? Hahaha!!!

    PS Am auzit ca limbricul este prima creatura din increngatura sa care si-a separat gura de coor. Fii fericit deci, cand te pupa ma-ta in gura n-o sa poata spune nimeni ca te pupa in coor! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 11:39:00 | Raporteaza
  • 13

    @Luminita Grosu: Duduie Luminitza, cum naiba puteti sa va conversati cu un limbrik fdascistoid care a afirmat ca si-ar omori propria progenitura daca ar fi handicapat? Nu va pute? Eu incerc sa-l fuck sa inteleaga ca e cazul sa-si toarne cenusa in capu`la sec dar limbrikul se face ca ploua! Poate ar trebui marginalizat. O vreme, pana intelege ca societatea moderna se deosebeste de cel de-al treilea reich tomna prin asumarea obligatiei de a contribui la protejarea acestei categorii de persoane. Poate i-o ziceti si d-voastra ca de la mine nu accepta niciun sfat. Ce-i drept l-am luat cam tare in speranta ca-i vine mintea la cap, dar se pare ca asta are reactie inversa, tu il bati la cap si pe el il doare-n coor! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 11:45:47 | Raporteaza
  • 14

    Notati si propunerea mea pentru examenul de BAC la Romana: paralela intre nemuritoarele opere “Capra cu trei nurori” si “Soacra cu trei iezi”! Hahahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 11:57:44 | Raporteaza
  • 15

    @ Luminita Grosu

    Eu nu am spus ca tu ai fi sugerat ca-ti apartin: “subiectele”. Dar ai folosit, sa spunem asa, o strategie. Cel putin asa vad eu lucrurile.

    Daca voiai sa trimiti la un articol de blog puneai un link. Citandu-l in intregime dai impresia ca au existat mai multe propuneri de subiecte si tu ai facut o selectie. Asta in masura in care articolul cu “subiectele” l-ai citat, de fapt, integral.

    Dar poate sunt eu paranoic. Totusi, chiar si asa, in general cand scrii un articol in care citezi alt articol, aportul tau personal trebuie sa fie un pic mai mare decat introducerea si intrebarea de la final.

    De exemplu, sa zicem, gasesc un articol tare scris de Plesu sau CTP. Bag si eu doua fraze, citez articolul, inchei cu intrebarea nu-i asa ca CTP are dreptate si gata, am creat un articol. Sunt eu nebun?

  • 16

    @ bibi in the ski with diamonds

    Draga bibi, voiam sa nu mai intru in discutii cu tine deoarece inteligenta ta ma eclipseaza si raman mut in fata rasului tau cristalin. Deosebirea dintre mine si retardul ala din norvegia este ca eu nu as ucide niciodata oameni nevinovati doara asa, ca sa atrag atentia. In schimb daca as sti sigur ca exista pe undeva un cuib de socialisti convinsi, asa ca tine, as pune cu placere o bombita si n-as avea nicio mustrare de constiinta. Faptul ca nu facv acum asta este ca, probabil, ar trebui sa raspund in fata legii si nu are rost, decat puscaria, mai bine mai suport un pic libarcile socialiste. In curand, noroc cu criza, o sa va duceti toti dracului. In mod natural. De ce sa-mi tai o mana daca am o infectie, cand infectia se duce de la sine? Mai astept un pic. Economia are anticorpii ei naturali: cerere / oferta si munca.

    Al treilea reich, hitler, stalin si chiar si atentatorul din Oslo au fiecare cate o parte buna si trebuie sa fii cretin ca sa le condamni in bloc. Probabil ca atentatorul respectiv a ajutat la un moment dat o batranica sa treaca strada. Ce facem, interzicem ajutatul babutelor sa treaca strada?

  • 17

    Adrenalitera: fii serios. Băşcălia nu are niciun scop educativ. Nu îndrepţi uscăturile făcând mişto de ele.

    Băşcălia se face exclusiv pentru plăcerea ieftină a celor care comentează de pe margine, celor neimplicaţi, de fapt, în “problemă”.

    Uite, un alt exemplu: site-uri precum pitzipoanca.org sau cocalarul. Ţi se pare că s-a micşorat numărul exemplarelor supuse băşcăliei? Nu. Sunt făcute tot pentru trafic şi pentru gură-cască. Indivizi care intră “să se râdă”. Cum pe timpuri erau expuşi la circ oameni cu tot felul de diformităţi, aşa facem acum site-uri şi “băşcălie”, fără să ne dăm seama că, dacă gustăm aşa ceva, e o problemă şi la noi.

  • 18

    @adrenalitera: esti dobitoc cetatene! Visezi socialisti pe toate gardurile! Ii foot in gura si pe socialisti si pe tine. Nu trebuie sa fii socialist ca sa accepti faptul ca handicapatii trebuie sustinuti institutional in pofida unor egoisti mizerabili ca tine, care ii prefera eutanasiati ca sa le ramana profiturile intacte! Trebuie doar sa ai ceva mai mult bun simt, dar la capitolul asta tu ai serioase deficiente, biet limbrik fascistoid! Hahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 12:27:21 | Raporteaza
  • 19

    Uite o solutie: “Senatul Universităţii Apollonia din Iaşi a găsit o modalitate de a înscrie şi tinerii care nu au promovat examenul. Tot ce trebuie să facă aceştia este să să-şi depună dosarul, să plătească taxa şi să se angajeze că în termen de doi ani vor lua notă de trecere la „examenul maturităţii”. :lol:

    adevarul.ro/loc../

    Iar pentru reversul medaliei, de care nu prea se tine cont: “Datele centralizate pe site-ul UCAS, un portal destinat aplicaţiilor la universităţile din toată lumea, arată că numărul românilor care au aplicat pentru studii în Marea Britanie – destinaţia preferată a studenţilor est-europeni – a crescut cu 40% anul acesta faţă de anul trecut”.

    adevarul.ro/sco../

  • 20

    Buna , Nora , am fost plecat si mereu mi-am adus aminte de tine , vazandu-ti ciulinii tai movii la margine de drum , drum de campie , drum de deal , drum de munte ! Erai pretutindeni in aceasta tara si stateai cuminte , arsa de soare , batuta de vant , stropita de ploi , culeasa de mine si asezata cu grija intr-o vaza de flori …………

  • 21

    @ Nora

    Lumea ar fi plictisitaore fara diformitati. Diformitatil ne distreaza. Bine, in cazul retarzilor de la BAC ne si afecteaza negativ, futuristic vorbind, dar macar “sa ne radem” si noi. Pai daca nici de ras nu sunt buni astia, atunci de ce dracu’ ii mai lasam sa traiasca?

  • 22

    @ bibi

    Nu ca ar avea legatura cu subiectul articolului, dar daca vrei sa continuam discutia pe tema asta, facem ca tine. Problema pe care o am eu insa este ca tu nu distingi nuantele.

    Tu nu vezi ca handicapatii n-au nicio problema? Exista oameni sufletisti ca tine care prefera sa lase de izbeliste copii sanatosi ca sa aiba grija de handicapati. e dreptul tau sa faci asta si norocul lor. Doar ca eu nu vreau sa fiu implicat? Cer prea mult?

    Intrebare de baraj: cati bani trebuie sa mearga in curul handicapatilor pentru ca inclusiv tu sa zici stop? Sau, dupa mintea ta, mai degraba murim noi si traiesc ei?

    Cat despre intentia de a-mi ucide copilul daca ar fi handicapat, te anunt ca, daca nu m-ar opri legea, l-as ucide fara probleme si sanatos fiind, in cazul in care consider ca nu pot sa-l cresc. De ce atata usurinta? Pentru ca la nastere e doar o bucata de carne, ca si fatul de altfel. E doar o proprietate si cu proprietatea fac ce vreau. Dar legea e lege, asa tampita cum e.

    Oricum, iti multumesc pentru obsesia ta de a-mi face reclama comented de-n pulea la fiecare articol de pe blogul asta. cine stie, poate li se mai deschide si altora mintea.

  • 23

    @ Nora

    Ma rog, poate bascalia e, intr-adevar, o forma nociva de umor. Dar nu cred ca articolul de mai sus este bascalios. Asta ca sa nuantam lucrurile foarte clar.

  • 24

    @adrenalitera: suferi de complexul lui dumnezeu asta e clar.cati ani ai stimate domn daca nu te superi?

    esti o creatura odioasa si ai o parere prea buna fata de propria persoana.nu ar strica putina umilinta la mata.

    cat depsre copiii astia ce au dat bacul,”generatia pierduta” cum ii numesc unii,ei sunt produsul societatii.vina o poarta desigur voi cei nascuti in comunism care ati dat liber pe strazi capitalismului infect.care cu gandul la banane si ciocolata ati lasat monstrii sa vanda tara si v-ati mancat intre voi ca sa aveti lucruri mai bune si mai frumoase decat vecinul creand inegalitate sociala si ura.

    voi cei care ati ales sa inlocuiti un sistem cu un altul despre care nu stiati nimic.mai poarta vina insusi capitalismul infect si aberatia de idee de competitie,o competitie in care nu toti pornesc la start egali.

    voi cei care v-ati aruncat parintii in strazi cand ati vazut ca democratia nu va da case.voi sunteti cei care ati inteles prost democratia luand de drept doar faptul ca aveti voie sa faceti orice luand tinerilor sansa la o casa si la viata indreptandu-i catre modelul tiganesc de supravietuire.

    tanarul trebuie sa supravietuiasca.asa scrie in codul sau genetic.generatia pierduta are si ea dreptul la viata la liniste.voi cei care ati ales drumul acesta si i-ati educat sau mai bine spus ati asteptat sa ii educe scoala.

    dar mai mare vina au cei care v-au pacalit teribil,cei ce l-au omorit pe ceausescu,frontul salvarii sau mai zis pierzaniei nationale care v-au spalat creierele si v-au vandut tara si voi care v-ati intors impotriva mamelor voastre si ati calcat pe cadavre ca sa va ajungeti.

    voi ati creat situatia asta voi ati creat generatia pierduta.sunt copiii si nepotii vostrii.oare nu parintele are vina pentru ce lasa in urma?

    cei ce ar terbui sa se planga sunt copiii aia care au facut ce au facut la bac.copiii astia a caror sansa e un post cat mai bun la fabrica.

    voi care va plangeti de copiii vostri in loc sa va plangeti de statul asta care distruge sistemul de invatamnt si cel medical.

    statul care vrea sa privatizeze pana si drepturile noastre la educatie si siguranta a vietii si sa ne faca pe toti sclavi la corporatii.

    AVETI BAREM DECENTA SA VA RECUNOASTETI PROPRIA VINA SI SA VA INTOARCETI MANIA CATRE CEI CU ADEVARAT RESPONSABILI DE SITUATIA ASTA.

    asta este viitorul pe care l-ati modelat voi si acum acesti tineri pe care i-ati aruncat intr-o lume care ii uraste si discrimineaza ce vor lasa in urma?

    fiecare dintre noi are responsabilitatea viitorului.voi care sunteti asa ”fini” si ”intelectual superiori” aici pe situl asta ar trebui sa stiti asta.si la gandul a ce se intampla cu tinerii nostrii ar fi de ajuns sa va uitati in oglinda

  • 25

    @adrenalitera: cetatene esti mai prost decat permite legea. Esti penibil precum claponul care calca plin de el prin gainatii din poiata. Iti repet ceea ce ti-am zis pe alt fir: nu s-a luat nimeni de tine pentru ca ii urasti pe handicapati pentru ca din cauza ti se baga mana in buzunar, in schimb pentru nemernicia de a fi propus eutanasierea lor ca cel mai deranjat la cutiuta nazist, si asta culmea! in spatiul public vizitat de mii de internauti, ai merita sa fii tras la raspundere, existand in sensul asta si legislatia aferenta. Eu mi-am facut datoria si am facut demersuri pe langa unele ONG-uri, care se ocupa de apararea drepturilor handicapatilor, insa probabil ca te considera un limbric prea mis si nu indeajuns de fascistoid, incat sa-i determine sa-si strice stilul cu tine! Hahahaha!!! Tu insa nu te da batut fraiere, repeta in continuare ca solutia finala este eutanasierea lor si ca ai fi in stare sa-ti omori propriul copil daca ar fi handicapat sau n-ai avea resurse sa-l cresti, poate o sa reusesti la fel ca_criminalul din Oslo, sa atragi atentia asupra ta. Deocamdata ti-a iesit, in sensul ca ti-a crescut ratingul. Dar nu te opri! Go Planet, viitorul este al vostru, al cretinilor mancatori de kakat! Succs dobitocule! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 23:14:29 | Raporteaza
  • 26

    test test test test testiculare

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 23:15:55 | Raporteaza
  • 27

    Observ ca intr-un fel sau altul adrenalitera a inceput sa abjure. O lasa mai moale cu handicapatii dar mai avem totusi de lucrat cu el pentru ca inca n-a inteles ca un copil nu este proprietatea personala a parintilor in asa fel incat acestia sa dispuna cum doresc de ei. Daca ar fi fost asa, probabil ca ma-sa si cu tac-su l-ar fi dat demult la canal si nu ar mai fi ajuns sa ne inoportuneze pe noi, oamenii normali la cutiuta cu asemenea idei fascistoide. Asadar cetatene adrenalitera mai ai inca de lucru. Studiaza legile tarii si ale europei si poate incepi si tu sa te dumiresti cum sta treaba. Pana una alta ramane cum am stabilit: esti mai prost decat permite legea! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 23:21:50 | Raporteaza
  • 28

    @octa:

    “@adrenalitera: suferi de complexul lui dumnezeu asta e clar.cati ani ai stimate domn daca nu te superi?”

    Ma bucur ca i-o mai spune cineva, incepusem sa cred ca unii vizitatori impartasesc convingeri naziste, de vreme ce nu-l lua nimeni la suturi spate gios & bocanci in gura ca la casa de cultura! Hahahaha!!!

    alt bibi in the sky with diamonds
    2011-07-30 23:27:49 | Raporteaza
  • 29

    intrebare la limba romana-explicati de ce prof.univ.Teodor Atanasiu spune PRESEDENTIE si da citate din ROMANIA PITOREASCA de ALECU RUSSO ,Alina Gorghiu spune DECESURI,Crin Antonescu spune ca au ramas oamenii fara SERVICIURI,Madalin Voicu spune REPUGNARE iar la tv Realitatea si Antena 3 ne dau continuu imagini cu EBA spunand SUCCESURI? Se poate explica si in 7-8 pagini

  • 30

    intrebare la proba de limba romana -este corect cum spune doamna prof.univ.rector Ecaterina Andronescu BACNOTE ?

  • 31

    Sigur ca e corect! BANCNOTE = BAC+NOTE

  • 32

    corectie la nr.30 Este vorba de Alexandru Athanasiu

  • 33

    @bibi in the sky with diamonds:pai da ca solutiile la problemele ce le creem este sa le aruncam sub pres.si intotdeauna va fi altcineva de vina:D

    adica daca are o problema sa nu faca copii.nu dupa ce ii face sa se planga de ei si in nici un caz sa pretinda drept de viata si de moarte asupra altor suflete,altor constiinte.

  • 34

    @ octa 25

    1. Complexul lui Dumnezeu? Ce e aia dumnezeu, daca nu ti-e cu suparare? Da o definitie si dupa aia mai vorbim.

    2. Toti avem o parere foarte buna despre propria persoana, altfel ne-am sinucide. Bineinteles exista si ipocrtiti de cea mai joasa speta, asa ca tine, dar asta nu inseamna ca nu e bine sa ai o parere buna despre tine. Ajuta la instinctul de conservare, nu crezi?

    3. “ati dat liber pe strazi capitalismului infect.care cu gandul la banane si ciocolata ati lasat monstrii sa vanda tara”

    Cine au lasat ma monstri sa vanda tara? Capitalistii? Ba, da prost mai esti. Cam cati capitalisti crezi tu ca exista in Romania. Ba vita, sectorul privat, cu angajati cu tot(!), nu depaseste 3 milioane. Asa ca pe monstrii de care vorbesti tot voi socialistii i-ati votat ma ca v-au dat firimituri de ajutoare sociale si au angajat ‘jde milioane de bugetari sa-i voteze. Si tot caitalistii au vandut tara???!!!!. Nu, da’ esti prost rau de tot.

  • 35

    @ octa 25

    4. Leprele de elevi care nu au luat bacul sa faca bine sa plateasca scolarizarea. Ca nu i-a pus nimeni sa stea prin baruri si pe facebook non-stop. Ia mai scuteste-ma cu vina societatii. Societatea e de vina ca n-a pus biciul pe ei, asta da. Asta e singura ei vina. Dar, nu-i nimic, macar sa-l puna de-acum incolo. (Atentie, nu zic ca sistemul de invatamant n-are hiblele lui, dimpotriva, dar faptul ca elevii in mare lor majoritate sunt niste lepre asta e un fapt care nu are de legatura cu calitatea sistemului)

    5. Pai nu toti pornesc pe picior de egalitate pentru ca nu toti suntem egali. Unii sunt mai destepti. Capitalismul spune ca ei trebuie sa conduca si sa detina puterea si bogatiile. Ceea ce e foarte corect. Pana la un punct, bine-inteles. Socialismul ia puterea si o pune in mana prostilor, lenesilor si asistatilor social. Pai cum dracu sa nu dai faliment si sa nu intri in criza? Tu nu vezi ca niciun sistem din asta socialist nu a rezistat in istorie mai mult de 50 de ani? De ce oare?

    6. De unde ma–ta mare ai scos-o pe-asta ca se plange cineva doar de leprele care n-au luat bacul si nu se plange si de guvern? Amice, ce dracu’ ai fumat?

    7. Ce face ma, iti pare rau dupa Ceausescu? Pai nicio problema, socialismul moare vazand cu ochii si ori te aliniezi ori o sa mori fix ca el sau mai rau: de foame.

    8. Dupa creierul ala atrofiat al tau, daca cineva nu este perfect, nu-i poate critica pe altii. Asta e cea mai retardata viziune pe care mi-a fost dat s-o intalnesc. bineinteles ca avem fiecare tarele noastre, problemele noastre, micile sau marile noastre imoralitati. Cu toate astea putem spune fara sa gresim ca, alaturi de alte lepre, puii de lepra sunt cazutii la BAC. Mai si alte nelamuriri?

  • 36

    @ octa 34

    Fetusii, nou-nascutii si handicapatii mintal aflati intr-un anumit stadiu nu au constiinta. Deci pot fi eutanasiati oricand, daca e in interesul oamenilor care au constiinta (scuzati pleonasmul). De ce? Simplu: pentru ca scopul nostru pe pamant este bunastarea nu suprapopularea cu dobitoci.

    Cat despre suflet, ce sa zic, nu stiu ce e ala. Ia da tu o definitie care sa-l includa pe prietenul tau imaginar ca sa vada toata lumea cu ce retard are de a face.

  • 37

    @ bibi

    Legal, ai dreptate. Nou-nascutul nu este doar o proprietate. Dar cum e lipsit de constiinta, asta e un argument zdrobitor ca, in fond, e doar o proprietate. Una valoroasa, trebuie sa recunosc. Sau mai putin valoroasa spre gunoi daca e handicapat. Dar, ce sa-i faci, unii cheltuiesc bani si stau in casa cu Rapirea din serai pe pereti. Nu poti sa te caci in gustul omului, dar nici sa ma pui pe mine sa contribui financiar la carpeta ta. Have fun on your own!

    In alta ordine de idei, cunosti zicala aia: spune-mi cu cinte te insotesti…

    Pai sa nu ne pisam pe fata ta daca tu ti-ai gasit un aliat in octa, “regretatorul” de ceausesti? Un retard care crede in suflet si prieteni imaginari desi Ceausescu macar atat a facut bun si a daramat niste biserici? Zi si tu acuma!

  • 38

    Adrenalitera: am şi eu o întrebare. Când apare conştiinţa?

  • 39

    @ Nora

    Nu e o intrebare la care se poate raspunde usor. In plus constiinta, chiar daca este un fenomen care are sau nu loc, atunci cand apare poate avea diverse grade. Un copil de 5 ani nu poate avea acelsi nivel de constiinta cu un individ matur. tocmai de aia respect mai mult viat individului matur, decat a copilului, in ciuda instinctului de a pretui mai mult copilul.

    In principiu constiinta apare atunci cand ai o idee, cat de vaga, despre ce inseamna moarte, in speciala propria moarte. Se considera ca in jurul varstei de 5 ani apare aceasta capacitate. Dar pot exista marje de eroare. Poate aparea chiar si la 3 ani si nu este vorba aici neaparat despre precocitate. Tine si de educatie si de mediu etc.

    De ce trebuie sa ai neaparat constiinta propriei posibilitati de a nu mai fi? Pentru ca este esentiala in organizarea vietii. Chestiunea mi se pare evidenta, intram si in detalii daca vrei.

    Bineinteles ca nu poti sa tragi o linie si sa spui mai sus de atat ai o bruma de constiinta, mai jos nu si sa judeci in functie de aceasta linie. Dar sunt stadii in care poti fi sigur ca limita nu poate fi atinsa. Tocmai ca sa fiu sigur ca nu depasesc limita respectiva care, in cele mai bune cazuri este 3 ani, eu zic asa: daca copilul are pana intr-o zi poate fi considerat, fara nicio grija, o simpla bucata de carne si poti sa faci ce vrei cu ea. Nu zic trei ani, nu zic un an, nu zic o luna sau o saptaman, zic 24 de ore. 24 de ore in care parintii, eventual statul, hotarasc daca e in interesul lor ca acel copil sa se dezvolte si sa sa transforme intr-o constiinta. Daca nu, nu.

    Religios sau pseudostintific putem considera ca viata umana (constiinta) apare deja din momentul in care avem erectie, dar de ce am lua in seama asemenea viziuni?

  • 40

    Adrenalitera: ştii ce zic eu? Subiectul ăsta mă depăşeşte, clar. Ca şi pe tine. De-aia eu una mă abţin de la a-mi da cu părerea. Atâta timp cât drăcia asta numită conştiinţă nu e ca un cucui în frunte, să o vezi şi să zici “gata, a apărut!”, nu înţeleg cum poţi susţine tot felul de enormităţi.

    De exemplu, am citit că la gemeni personalitatea se formează încă din viaţa intrauterină. În sensul că unul e mai activ, altul mai liniştit, unul domină, altul e dominat etc. Caracteristici care se menţin în timpul vieţii extrauterine. Sunt astea de ajuns pentru a salva un copil de la calificativul tău de “bucată de carne”?

    Frica e de ajuns ca să te scape de el? Frica de boală, frica de durere, de exemplu? Nepotul meu a fost operat la doi ani. Când trece pe lângă spitalul respectiv, şi acum la un an şi ceva de la intervenţie, începe să plângă. Acum două zile mi-a spus că “l-a durut sângele”. Asta pentru că i s-a luat sânge acum o săptămână. Are trei ani şi trei luni.

    Concluzionând: atâta timp cât nu ştim ce e cu conştiinţa asta, cum o poţi folosi tu ca pe criteriu de departajare? Cum poţi baza o chestiune atât de gravă pe un eşafodaj atât de şubred?

  • 41

    @ Nora

    Pai sa-ti explic un lucru foarte simplu: un om are dreptul sa traisca daca isi doreste asta. Principiul asta nu e subred deloc, e mai dur ca un diamant. Atat timp cat nu ai constiinta mortii, nu o poti avea nici pe cea a vietii. Ma indoiesc ca un fat sau un copil de o zi are aceasta constiinta. Lucrurile stau chiar foarte clar si trebuie sa fii complet orb ca sa nu le observi.

    Exemplul tau cu gemenii este ridicol. Si daca pui doi viermi intr-un loc, unul este mai dominant. Ce inseamna asta, ca au personalitate?

    Nepotul tau de doi ani spui tu ca e constient si ca merita sa traiasca la fel de mult ca oricare dintre noi. Nu cred asta, dar nici nu te contrazic pentru ca imi e greu sa argumentez. Dar imi e foarte simplu daca are o varsta semnificativ mai mica. Maxim 24 de ore, asa cum am zis. Atuci totul devine limpede. Nu zic ca nu poti avea mila fata de animalutul ala, dar in niciun caz nu-l poti considera om.

  • 42

    Adrenalitera: îţi repet. Discuţia asta mă depăşeşte. În afară de asta, am senzaţia că nu s-ar termina niciodată.

    Eu nu văd lucrurile atât de clar ca tine, iar ţie îţi lipsesc argumentele pentru a mă convinge, plus că ce vezi tu diamant dur mie-mi pare o chestie străvezie şi ceţoasă.

    Când noi nu ştim ce e în mintea unui copil autist sau sursa atâtor afecţiuni psihice, tu ai pretenţia să ştii când apare conştiinţa.

    Hai să încheiem aici. E un teren periculos şi nu mă las ghidată de un chior, scuzată fie-mi exprimarea, printre mine antipersonal.

  • 43

    @ Nora

    Pai tocmai ca nu stiu. tocmai de aceea, ca sa fiu sigut, am zis ca in niciun caz, not ever, nu o ai la 24 de ore.

    Chiar nu ma intereseaza ce e in mintea celor cu afectiuni psihice. Ceea ce stiu sigur este ca nu trebuie intretinuti pe banii statului. Ori eutanasierea ori sa aiba grija de ei cine vrea. Din fonduri proprii.

    Oi fi eu chior in multe domenii, dar cand e vorba de bani sunt vultur.

  • 44

    @adrenalitera: mai jigodie.leprele de elevi de care vb tu au avut niste parinti care au avut niste parinti si tot asa.de acolo vine responsabilitatea.de aia esti si tu responsabil cum sunt si eu pentru tot ce vine dupa noi si in timpul maturitatii noastre.

    o floare daca nu o uzi se usuca oare nu e asa?as si un copil daca nu il educi,o societate daca nu o educi,o alegere daca nu o faci in cunostinta de cauza, toate astea se duc dracu.pricepi acu mai dumnezeule.

    si ba da are legatura cu calitatea sistemului de invatamant.exact numai cu calitatea are legatura.daca faci o munca de mantuiala exact un lucru de mantuiala o sa iasa.ce spui tu e absurd.degeaba pui parul pe un copil sa invete daca nu are de unde.

    complexul lui dumnezeu nu are legatura cu dumnezeu cel din biblie ci e un termen care defineste o tara umana si anume aroganta,narcisismul.credinta ca poti face orice ca esti preucm un zeu deasupra a multe.si ca le sti pe toate.adica adrenalitera:)

    citatul scos de tine este gresit scos din context nu stiu despre ce vb.trebuia sa iei nu sfarsitul unei fraze cu inceputul altuia.adica dragul meu cei care au iesit de sub ceasca sunt vinovati ca au ales ceva despre care nu stiau nimic si au permis nenorocirile care s-au intamplat.

    daca parerea buna despre tine este ce te tine in viata esti cam distrus.stii ce faci tu.uiti faptul ca esti doar un om cu greseli.a nu avea o parere prea buna depsre tine inseamna a cunoaste defectele pe care le posezi tocmai pentru a face ceea ce trebuie si nu ceea ce iti place.eu cred ca tu nu intelegi conceptul de libertate si responsabilitate.plus ca progresul vine din buna balansare a amandoua si incredere in sine si inversul sau.pentru ca e bine sa crezi ca poti face un lucru dar e bine sa si stii unde esti in momentul asta si ce trebuie sa inveti,sa schimbi la tine.

    nu exista unii sunt mai destepti.din nou iti mai explic.unii sunt privilegiati in a se naste in mediul si resursele pentru a excela in schimb altii sunt zdrobiti inca de l nastere pentru ca se nasc in medii precum petrosani, si alte locuri.altii se nasc in bucuresti cu toate la nas gata sa porneasca spre a excela.asa ca asta dragul meu nu e un lucru bun.

    una este sa te nasti pe muzica de manele si alta sa fii adus pe lume intr-o comunitate de oameni educati.iar daca educatia nu ajunge in toate locurile lumii atunci competitia nu mai e corecta deci e o aberatie.

    eu am zis sa se planga de adevaratii vinovati si nu de produsul finit adica elevii care au cazut la bac.de cauze nu de efecte.e greu tare cu tine.bine ca nu intru prea des aici.

    nu e vb ca nu poti critica decat daca esti perfect,desi asta e o conditie importanta.poti critica in completa cunostinta de cauza.nu poti critica ceea ce nu sti ca de aia nu ti vb eu despre calatoria in timp daca nu stiu fizica cuantica.si asta se simplifica pana la a nu critica niste produse a unui sistem prost,o societate defecta si o lume in care nu toti sunt egali.cum poti sa iti auto abrogi dreptul asta.

    in schimb poti sa ii tragi la raspundere pe cei responsabili.sa iti spuna cum s-a intamplat asta si ce fac cei care trebuie sa vegheze asupra lucrurilor acestea.

    in plus cine stabileste cine si cat e de destept si de capabil?si cine merita sa aiba puterea asupra celor d jos.sunt mijloace ca oricine sa devina puternic si destept?daca ma nasc in mahala intre tigani am mijloace de a deveni un lider?nu prea cred.asa ca mai gandeste-te

    cat despre copiii cei bolnavi,cei handicapati.eu sunt pro avort.una la mana pentru ca nu are rost sa il aduci pe lume sa se chinuie.dar asta e cand e vorba de accidente.eu spre exemplu nu as da dreptul de procreere unei persoane care a abuzat de droguri.lucrurile trebuie prevenite nu aruncate la gunoi dupa ce faptul s-a consumat.insa toate trebuie privite ca masuri extreme.atunci cand nu se mai poate repara si inainte sa procreezi nu dupa.

    cat despre bani banii tai nu se duc la copiii handicapati decat daca vrei asa ca nu te mai plange.banii tai se duc in catedrala neamului si in borduri asa ca mai taca-ti fleanca.

    si nu stiu ce vrei sa iti spun despre suflet iar eu nu am prieteni imaginari.(daca te referi la iisus sunt atee)nu cred ca ti-am spus eu ceva de suflete decat folosit ca termen pentru constiinta.

  • 45

    @Nora: Nu te depaseste draga Nora ;) …..insa e atat de incomod incat … pur si simplu n-ai chef sa-l analizezi !

    Punete in situatia de a avea chiar tu un copil din asta (…microcefal!)….. si raspunde-ti sincer ….pe urma gandestete ca atele si-ar raspunde altfel ….cu ce le poti critica ….cu nimic !!!! (Tocmai de asta e incomod un raspuns UNIC ….pentru ca e MINCINOS!)

    ;)

  • 46

    Nu m-am obosit sa mai citesc tot ce au scris cei dinainte deoarece am vazut aburul de cearta care se raspandeste in toate discutiile de pe internet. Anonimitatea va permite , obrazul la fel , deci nu aveti decat. In privinta articolului : este amuzant ca sa banc , dar nu ca si condamnare pentru una sau mai multe din generatiile viitoare ale celor ce vor da bacalaureatul. Elevii nu sunt de vina decat in mica parte , cea mai mare parte din vina fiind a Ministerului Educatiei , respectiv a institutiei de invatamant .

    Cine poarta cu adevarat vina ?

    1a. Ministerul educatiei , prin “metoda” de elevare a cunostintei romanesti : Baieti, noi suntem cu totii intelectuali , nu avem nevoie de SAM-uri, caci la noi in tara toata lumea munceste numai la birou. Nu avem oameni mai putini inteligenti , sau dornici de a invata pentru a motiva existenta SAM-urilor . Cu totii , mergeti la licee si colegii!

    1b.Programa scolara este la pamant. Elevilor li se introduc cantitati masive de materii si cunostinte , care nu au nici cea mai mica legatura cu abilitatile sau dorintele lor de viitor. (Exemplu: Nu mi-a placut din fire fizica , nu aveam tangenta cu ea , nu ma atragea in nici un mod , si cu toate astea a trebuit sa ma zbat 5 ani pentru a obtine note bune la un obiect de care pur si simplu nu ma puteam lipi)

    1c. Pastrarea in sistem a acelor oameni ce nu detin aptitudini de profesare , a celor ce au depasit varsta de pensionare in timp ce absolventi ai facultatilor , oameni tineri ce se pot intelege cu generatia zilei de azi sunt tinuti la distanta pentru a asigura acele posturi celor care le detin de 3 sau chiar 4 decade.

    2a. Profesorii: Aveam ca profesori , elev fiind , o adunatura de ex comunisti , pierduti in non-sensurile vremurilor trecute, pentru care ghidarea unor copii spre un viitor mai putin sumbru , nu mai face parte din ambitii , dorinte, sau macar obligatie morala! Oameni care ar fi trebuit pensionati de multa vreme , care uneori realizau ca anumiti elevi stiu mai mult decat ei , maniaci ai puterii care cred ca un elev nu e altceva decat un obiect neinsufletit pe care poti sa il calci in picioare de nenumarate ori sau profesori care descurajeaza, care numesc copii “prosti”,si in unele cazuri mult mai rele , cei care aplica tratamente “corective” incepand inca din ciclul primar (unde deasemenea copii isi pierd natura firava si inofensiva intrand in contact cu invatatori care nu stiu sa ii numeasca decat cu nume de animale!)

    Desigur pe langa toate acestea exista si acei oameni care se dedica profesiei lor , si isi dau silinta sa faca ceva bun: de obicei acestia sunt dintre cei mai tineri,sau chiar si cei mai in varsta , dar care au ajuns sa inteleaga generatia zilei de astazi , oameni moderni , care stiu sa foloseasca un computer , si stiu sa arate copiilor si pe internet(este optional dar categoric necesar) ceea ce vrea sa ii invete , tinand cont ca mai toti dintre ei isi pierd evectiv timpul in fata un computer.

    2b. In scolile romanesti se practica amagirea , elevul deseori primind note mult prea mare sau mult prea mici , toate acestea avand de obicei la baza simpatia sau antipatia.

    2c. De ce avem pretentii ca elevii sa treaca bacalaureatul cand 35% din profesori au picat examenul de titularizare , iar alt procent de 35% nu au reusit sa obtina un punctaj suficient decat pentru un post de suplinitor? Cum poate un om fara cunostinte sa invete un copil astfel incat sa ia o nota buna la bac. Avand in vedere ca elevul nu stie o materie nou introdusa, iar profesorul o preda cu cartea in mana , vine intrebarea : Cum poate un prost sa invete un alt “prost”.

    Respect profesorii universitari. Sunt oameni ce au respect pentru profesia lor, pentru materia pe care o predau si pentru cei ce vin in fata lor pentru a invata.

    3. Elevii: Avem elevi exemplare care , indiferent care ar fi conditiile invata exemplar , care incearca mai mult , pentru a-si asigura mai mult.

    Avem elevi inteligenti care insa se complac cu situatia si devin la randul lor mediocri .

    Avem elevi mai putin inteligenti , oameni care isi aveau locul in Scolile de Arte si Meserii , cei carora nu le place prea mult invatatura , ci mai mult munca. Sunt oameni de care tara are nevoie . Cum spuneam mai inainte , nu poti sa crezi , ca intr-o tara vei gasi si vei avea nevoie doar de intelectuali . Trebuie sa existe si acei oameni care sa faca munca fizica! La noi au cam inceput sa dispara !

    Avem si acei elevi care , descurajati de situatia actuala , renunta la orice efort pe care l-au depus, si nu mai incearca absolut de loc , bazandu-se pe vechiul copiat ca solutie la orice inseamna examen . Ceea ce nu inteleg ei este ca isi fura singuri fesul.

    Toate acestea fiind expuse , putem spune ca “Piramida Vinovatiei” are la baza sistemul , care a luat in ultimii 20 de ani cele mai proaste decizii in ceea ce priveste viitorul tarii si anume : Sanatatea si Invatamantul . Pe treapta doi se afla grupuri de oameni mediocri care numesc pe altii drept mediocri si care se dau drept intelectuali. In varful piramidei se afla , si in acelasi timp influenteaza prea putin situatia , elevul , si familia acestuia , care se fac in anumite cazuri vinovati de neglijenta si interes diminuat fata de viitor.

  • 47

    Nu m-am obosit sa mai citesc tot ce au scris cei dinainte deoarece am vazut aburul de cearta care se raspandeste in toate discutiile de pe internet. Anonimitatea va permite , obrazul la fel , deci nu aveti decat. In privinta articolului : este amuzant ca sa banc , dar nu ca si condamnare pentru una sau mai multe din generatiile viitoare ale celor ce vor da bacalaureatul. Elevii nu sunt de vina decat in mica parte , cea mai mare parte din vina fiind a Ministerului Educatiei , respectiv a institutiei de invatamant .

    Cine poarta cu adevarat vina ?

    1a. Ministerul educatiei , prin “metoda” de elevare a cunostintei romanesti : Baieti, noi suntem cu totii intelectuali , nu avem nevoie de SAM-uri, caci la noi in tara toata lumea munceste numai la birou. Nu avem oameni mai putini inteligenti , sau dornici de a invata pentru a motiva existenta SAM-urilor . Cu totii , mergeti la licee si colegii!

    1b.Programa scolara este la pamant. Elevilor li se introduc cantitati masive de materii si cunostinte , care nu au nici cea mai mica legatura cu abilitatile sau dorintele lor de viitor. (Exemplu: Nu mi-a placut din fire fizica , nu aveam tangenta cu ea , nu ma atragea in nici un mod , si cu toate astea a trebuit sa ma zbat 5 ani pentru a obtine note bune la un obiect de care pur si simplu nu ma puteam lipi)

    1c. Pastrarea in sistem a acelor oameni ce nu detin aptitudini de profesare , a celor ce au depasit varsta de pensionare in timp ce absolventi ai facultatilor , oameni tineri ce se pot intelege cu generatia zilei de azi sunt tinuti la distanta pentru a asigura acele posturi celor care le detin de 3 sau chiar 4 decade.

    2a. Profesorii: Aveam ca profesori , elev fiind , o adunatura de ex comunisti , pierduti in non-sensurile vremurilor trecute, pentru care ghidarea unor copii spre un viitor mai putin sumbru , nu mai face parte din ambitii , dorinte, sau macar obligatie morala! Oameni care ar fi trebuit pensionati de multa vreme , care uneori realizau ca anumiti elevi stiu mai mult decat ei , maniaci ai puterii care cred ca un elev nu e altceva decat un obiect neinsufletit pe care poti sa il calci in picioare de nenumarate ori sau profesori care descurajeaza, care numesc copii “prosti”,si in unele cazuri mult mai rele , cei care aplica tratamente “corective” incepand inca din ciclul primar (unde deasemenea copii isi pierd natura firava si inofensiva intrand in contact cu invatatori care nu stiu sa ii numeasca decat cu nume de animale!)

    Desigur pe langa toate acestea exista si acei oameni care se dedica profesiei lor , si isi dau silinta sa faca ceva bun: de obicei acestia sunt dintre cei mai tineri,sau chiar si cei mai in varsta , dar care au ajuns sa inteleaga generatia zilei de astazi , oameni moderni , care stiu sa foloseasca un computer , si stiu sa arate copiilor si pe internet(este optional dar categoric necesar) ceea ce vrea sa ii invete , tinand cont ca mai toti dintre ei isi pierd evectiv timpul in fata un computer.

    2b. In scolile romanesti se practica amagirea , elevul deseori primind note mult prea mare sau mult prea mici , toate acestea avand de obicei la baza simpatia sau antipatia.

    2c. De ce avem pretentii ca elevii sa treaca bacalaureatul cand 35% din profesori au picat examenul de titularizare , iar alt procent de 35% nu au reusit sa obtina un punctaj suficient decat pentru un post de suplinitor? Cum poate un om fara cunostinte sa invete un copil astfel incat sa ia o nota buna la bac. Avand in vedere ca elevul nu stie o materie nou introdusa, iar profesorul o preda cu cartea in mana , vine intrebarea : Cum poate un prost sa invete un alt “prost”.

    Respect profesorii universitari. Sunt oameni ce au respect pentru profesia lor, pentru materia pe care o predau si pentru cei ce vin in fata lor pentru a invata.

    3. Elevii: Avem elevi exemplare care , indiferent care ar fi conditiile invata exemplar , care incearca mai mult , pentru a-si asigura mai mult.

    Avem elevi inteligenti care insa se complac cu situatia si devin la randul lor mediocri .

    Avem elevi mai putin inteligenti , oameni care isi aveau locul in Scolile de Arte si Meserii , cei carora nu le place prea mult invatatura , ci mai mult munca. Sunt oameni de care tara are nevoie . Cum spuneam mai inainte , nu poti sa crezi , ca intr-o tara vei gasi si vei avea nevoie doar de intelectuali . Trebuie sa existe si acei oameni care sa faca munca fizica! La noi au cam inceput sa dispara !

    Avem si acei elevi care , descurajati de situatia actuala , renunta la orice efort pe care l-au depus, si nu mai incearca absolut de loc , bazandu-se pe vechiul copiat ca solutie la orice inseamna examen . Ceea ce nu inteleg ei este ca isi fura singuri fesul.

    Toate acestea fiind expuse , putem spune ca “Piramida Vinovatiei” are la baza sistemul , care a luat in ultimii 20 de ani cele mai proaste decizii in ceea ce priveste viitorul tarii si anume : Sanatatea si Invatamantul . Pe treapta doi se afla grupuri de oameni mediocri care numesc pe altii drept mediocri si care se dau drept intelectuali. In varful piramidei se afla , si in acelasi timp influenteaza prea putin situatia , elevul , si familia acestuia , care se fac in anumite cazuri vinovati de neglijenta si interes diminuat fata de viitor.

    In legatura cu , citez , “leprele de elevi” , ii garantez persoanei in cauza ca intr-o zi viata sa va fi in mainile celor pe care astazi ii numeste lepre! Aceasta este unda dintre multele persoane , dupa a mea parere , care duc tara de rapa si au condus-o spre ceea ce este Romania zilei de azi !

    Intrebare pentru adrenalitera : De ce unii copii autisti sunt mult mai inteligenti decat dumneavoastra ?

  • 48

    oximoron:in franta,orice elev are de dat Bac scris la Filozofie,dar daca pica o proba,intra la oral imediat,a doua zi dupa rezultat,sau-mai minunat-suplineste materia la care NU a luat cu nota la CE VREA EL din timpul anilor de liceu…..

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!