![]() | What do we want? EQUALITY!!! When do we want it? NOW!!!vezi toate articolele de Alexandra Ana21 sep 2011 la 12:24 56 comentarii 859 vizualizari. |
Dupa aproape doua saptamani imi rasuna frenetic in minte, viu, colorat, puternic, manifest, profund: „les femmes dans la rue, pas dans la cuisine”, „so-so-so so-li-da-ri-te avec les femmes, du monde entier”, „feministas unidas, jamas seran vencidas”, „Nous serons en marche, nous serons en marche, tant que toutes les femmes ne seront pas libres”, „What do we want? EQUALITY. When do we want it? NOW.”
As vrea sa va povestesc. Nu stiu de unde sa incep. Voi incerca cu inceputul. Pentru a localiza in timp si spatiu, in luna martie a acestui an, stand in fata laptopului si navigand pe internet in cautare de noi resurse worldwide in domeniul promovarii studiilor de gen si a egalitatii de sanse dau peste site-ul World March of Women care propunea un proiect cu privire la organizarea unei tabere europene a tinerelor feministe… In prima faza, am fost extaziata si am inceput prin a-mi reconsidera cv-ul, prin a ma gandi daca sunt sau nu eligibila, prin a cauta mai apoi un formular de aplicare, dar nimic. Nu tu cerinte academice, nu tu cv stufos institutionalizat, nu tu nimic. Pe site se discuta despre locul de organizare a taberei, despre tematici ce urmeaza a fi abordate, despre politici pentru promovarea egalitatii de sanse, despre workshopuri si activitati. Ciudat. Nu exista o lidera care sa iti spuna cum poti aplica, nu erau criterii de eligibilitate, organizarea era democratica, in sensul unei democratii directe. M-am blocat. Am renuntat. Am revenit in luna mai cand deja existau doua newslettere, se luase deja o hotarare cu privire la locatia taberei – Terreblanque (la 15 km de Toulouse), se inscrisesera participanti, iar Romania nu era pe harta. Mi-am facut curaj sa trimit totusi un mail prin care sa cer detalii si sa le povestesc despre activism si feminism in Romania, despre situatia egalitatii de sanse, despre reprezentare politica, despre situatia femeilor pe piata muncii si despre faptul ca exista in Romania un grup de tinere activiste feministe care vor sa participe si sa colaboreze cu World March of Women, pentru a lupta impotriva saraciei si a violentei impotriva femeilor. Scriu mailul: „Dear Madam”… In cateva zile primesc un raspuns viu, plin de energie si curiozitate prin care mi se explica faptul ca, in primul rand nu sunt „madams” si in al doilea rand ca pentru a activa intr-o cauza trebuie doar sa crezi in ea, ca nu ai nevoie nici de cv si nici de un formular de aplicare, ca echipa World March of Women este bucuroasa sa afle despre feminismul romanesc, despre faptul ca acesta exista si ca este activ si ca sunt incantate de faptul ca dorim sa ne alaturam acestui proiect.
Imediat cum am primit raspunsul am impartasit vestea si ne-am organizat pentru a participa in cadrul acestei actiuni. Ne-am intalnit astfel, intr-una din seri la Boheme, unde am dezbatut cu privire la problemele pe care le intampina femeile din Romania pentru a le confrunta mai apoi cu situatia la nivel european si international si pentru a le aduce mai tarziu pe agenda World March of Women. Am discutat despre situatia femeilor in Romania comunista, despre decretul 770, despre tranzitie si post-tranzitie, despre plata egala pentru munca egala, despre saracie si incluziune sociala, despre situatia femeilor din cadrul minoritatii roma, despre mariajele timpurii, despre violenta impotriva femeilor, despre reprezentare politica si multe altele.
Pe 9 iulie am ajuns la Terreblanque, unde ne-am reunit cu mai mult de 60 de feministe din mai bine de zece tari pentru a dezbate cu privire la noile probleme cu care se confrunta feminismul in Europa, discutand atat specificitatile din fiecare tara si identificand in acelasi timp dificultatile si impedimentele comune. Toate aceste activitati s-au desfasurat pe un fond comun, intr-un eco-friendly environment, caracterizat de solidaritate, suroritate, auto-organizare (fapt ce a contribuit la intarirea relatiilor dintre noi, la o cunoastere mult mai profunda a necesitatilor si problemelor cu care ne confruntam noi ca femei), non-mixitate, diversitate culturala, lingvistica, optimism si o puternica dorinta de a produce o schimbare la nivel politic, economic si social prin instituirea unei miscari feministe europene cu scopul de a lupta impotriva discriminarii si a tuturor inegalitatilor indreptate impotriva femeilor. Pe parcursul atelierelor, ce s-au desfasurat pe perioada a trei zile, s-au creat grupuri informale de lucru ce au aprofundat tematici de interes comun si care au dezvoltat noi idei de initiative si strategii. Tot in acest cadru, au fost facute propuneri de organizare a unei viitoare astfel de actiuni in Romania sau Armenia contribuind astfel la o mai mare vizibilizare a situatiei femeilor, in aceste tari in care activismul feminist de tranzitie si post-tranzitie s-a dezvoltat in mod special in ultimii ani. Pe data de 15 iulie a urmat manifestatia din Toulouse unde pe parcursul a doua ore si jumatate am facut apel catre solidaritate intre toate femeile din lume pntru a lupa impotriva inegalitatii, discriminarii, violentei si saraciei si unde, in sustinerea cauzei ni s-au alaturat si alte persoane. In urma tuturor acestor activitati am reusit sa redactam un document comun cu revendicari feministe ce integreaza intr-un mod cuprinzator dificultatile si problematicile cu care se confrunta femeile in spatiul european. Deasemenea, reprezentantele Marsului Mondial al Femeilor si-au exprimat dorinta ca organizatiile din Romania ce activeaza in scopul promovarii si reprezentarii intereselor femeilor sa se afilieze acestei organizatii pentru a colabora in vederea vizibilizarii si a aducerii atat pe agenda internationala cat si pe agendele regionale si locale a intereselor si problemelor cu care se confrunta femeile.
Desi sunt nenumarate aspecte de descris si povesti si povestioare de povestit (pentru cei dornici sa afle mai multe despre aceasta experienta propun sa organizam o intalnire si cu celelalte participante) as dori sa inchei preicizand faptul ca atunci cand ai o cauza de sustinut cv-ul si recomandarile, scrisorile de intentie si nenumaratele afilieri institutionale isi pierd din valoare, iar sistemul birocratizat cu care ne-am obisnuit nu tine de un management ce ar trebui sa creeze cadrul pentru o reala egalitate de sanse ci mai mult de o standardizare a procesului de selectie in cadrul caruia empatia, solidaritatea, toleranta, intr-ajutorarea, respectul pentru demnitatea umana si multe altele se pierd sub semnul a ceea ce inseamna „profesionalism”. Egalitatea de sanse, non-discriminarea, lupta impotriva tuturor formelor de violenta si inechitati indreptate asupra femeilor reprezinta cauza pentru care eu lupt alaturi de celelalte participante si activiste din cadrul acestei actiuni a World March of Women unde am inaintat deasemenea si problemele cu care se confrunta femeile din Romania, iar cei sau cele ce doresc sa sustina si sa lupte pentru aceasta cauza sunt liberi si libere sa se alature. So-so-so, so-li-da-ri-te…
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Florentina Mușat azi la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici azi la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 2@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| 3@Aureliano Buendia, nuș de ce dar eu nu am o asemenea senzație de excitare sexuală, când citesc articole despre plăcințele?! :roll:... | ||
| 4Tanita Tikaram - Ancient Heart (album 1988) https://rapidshare.com/#!download|59p12|399524412|Ancient_Heart.rar|102658|R~2A584AC358A4DE1755916F9240867968|0|0 :mrgreen:... | ||
| 5Nu stiu ce are placinta americana cu Harap Alb, ca nu am vazut niciun film din vestita serie .Dar am asa, de fiecare data cand iti citesc articolele, o senzatie de excitare sexuala. Cam cum aveai tu,... | ||
| 6@goco, Tanita Tikaram - Good Tradition link pentru coborât: beemp3.com/inde../ :mrgreen:... | ||
| 7Chaplin - The Dictator Speech www.youtube.com/watch?v=Z4UhJpviVYg... | ||
| 8@goco, ști ce zicea Mahatma Gandhi înainte să apuce să-l omoare sataniști?! Că este o nerușinare din partea unui bărbat ca să se uite fix în ochi unei femei pe care nu o cunoaște (care nu îi este apropiată... | ||
| 9Fiindca la şerpele Anei Barton nu mai incape lumea, pun aici o piesa cu mentiunea ca varianta integrala n-am gasit-o nicaieri si prin urmare am suit-o de unul singur. Fac o tragere grosolana la tema zicand... | ||
| 10m2film.dk/flegg../ ... | ||
| 11@Oare, goco! Adevarul care ți-l scriu eu e că justiția legată la ochi este o jertfă de factură satanistă! E prea vergină și sexy justiția sta ca să nu fie facută poștă. Nu-i așa! De aceia am legat-o la... | ||
| 12Da' pe mine filmul m-a dezamăgit profund. Mi s-a părut o mare pierdere de timp. Aceleaşi glume, aceleaşi banalităţi... Film comercial - e tot ce pot să spun. Sincer, nu l-aş recomanda... Mai bine vedeţi... | ||
| Dora Constantinovici 1924 citiri |
| Ana Barton 1587 citiri |
| Very Happy 1021 citiri |
| Doria Niculescu 937 citiri |
| Cristina Corpaci 588 citiri |
| Maria Onea Vesta 443 citiri |
| Iulia Nicolaie 443 citiri |
| Florentina Mușat 356 citiri |
| Ruxandra Predescu 299 citiri |
| Laura Laurentiu 266 citiri |
| Dora Constantinovici 4 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7369 citiri |
| Ana Barton 6201 citiri |
| Very Happy 4330 citiri |
| Cristina Corpaci 3819 citiri |
| Doria Niculescu 3470 citiri |
| Maria Onea Vesta 2292 citiri |
| Maria Moiş 1783 citiri |
| Florentina Mușat 1663 citiri |
| Diana Petrut 1063 citiri |
| Ruxandra Predescu 1047 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Pentru a fi egale cu barbatii trebuie ca si din celelalte puncte de vedere sa fiti egale: acelasi trup, acelasi mod de gandire, aceeasi forta, aceeasi putere si aceeasi daruire fata de activitatile depuse… practic sa fiti barbati…
De ce oare este atat de greu de acceptat situatia in care va aflati? Pentru ca in locul in care ar trebui sa fiti aveti mai multe avantaje decat noi.
De fapt doriti sa aveti doar avantajele, atat cele care rezulta din natura pe care o aveti (si la care nu puteti renunta) cat si avantajele pe care credeti ca le au barbatii fara ca in schimb sa aveti responsabilitatea de a fi femeie sau/si de a fi barbat…
2011-09-21 13:22:38 | Raporteaza
Tii! Ce de verbe, avalanşe, avalanşe. Ăsta e un raport de activitate? Că articol nu e.
În rest, mă bucur să aflu că există feminism românesc. Îmi pare rău că e aşa puţin vizibil.
Eu una am auzit mai mult de blogul Medusei decât de “mişcări oficiale”, organizate.
(Corectează, te rog, acel “deasemenea” scris unit. Apoi, poţi şterge paranteza asta.)
2011-09-21 13:28:57 | Raporteaza
Da, şi eu sunt de acord!
Uite, un fraier s-a prins că nevasta lui (o bucurie de femeie) şi-o trage cu altu cu pula cât druga de porumb (adică cu mine) şi a rupt-o cu bătaia.
Zii şi tu, e drept?! Nu e drept!
Deci vreau să mă înscriu şi eu în organizaţia ta să eradicăm violenţa în familie. Să-i snopim în bătaie pe toţi nemernicii înşelaţi de soţiile lor.
Ce zici, facem!?
Mă rog, pe tine nu cred că te-a prins bărbatu cu altul pentru că eşti urâtă ca dracu şi nu s-ar încurca nimeni cu tine.
2011-09-21 19:09:59 | Raporteaza
Deci hai sa-ntreb aici, ca-mi sta pe creieri (ca-n alte parte se laudau cica zidurile Libanului si nu era locul).
Cum se face, draga, ca atatea romance prefera totusi sa se marite cu musulmani, arabi, turci, sa mearga deci sa traiasca in societati net patriarhale, unde femeia e deseori prvita (prin statut) ca obiect si-ascunsa sub burca? Si retine, nu fac aluzii la nimic altceva, nici nu generalizez, e doar ca foarte rar am auzit (de fapt nici nu stiu personal de vreun asemenea caz) de romani care sa se insoare cu femei de-acolo.
N-apar acum pretentiile astea ale voastre cu “egalitatea” cam stupide? Intreb si io.
2011-09-21 20:49:36 | Raporteaza
@Florin Bratu: Femeile din Romania sunt mai sarace si mai putin reprezentate politic. Sunt mai prost platite pe piata muncii. Munca neplatita in casa: 80% femeile o fac. Violenta impotriva femeilor este foarte raspandita. De problemele de sanatate, ce sa mai vorbim, mortalitatea materna mult peste media UE, cancer de col uterin 5 femei moarte pe zi, cea mai mare rata din UE. In spatiul public, ziare, bloguri si birouri, stereotipuri sexiste cu duiumul (aici cred ca si dvs ar trebui sa va faceti o introspectie cu privire la comentariul postat).
N-apare acum comentariul dvs privind “romancele” cam stupid? Intreb si io.
2011-09-21 21:57:05 | Raporteaza
Oare de ce? Doar fete urate sunt feministe?
Sincer, fetelor – eu cred ca voi habar nu aveti de fenimism in adevarul sens al cuvantului. Sunteti doar niste meschine frustrate.
2011-09-21 22:13:05 | Raporteaza
Uita-te la Femen din Ucraina. Femei extradoinar de frumoase. Naive? Da, probabil. Dar macar frumoase, voi? Urute ca draci. Sa zice ca romancele sunt frumoase? Tssss. Va rog. Si asa cum am precizat, habar n-aveti de feminism in adevrul sen al cuvantului. Stiind ca prin feminism trebuie sa arunci prin geam intreaga femintate unui femeie. Ca doar o pitipoanca are trasaturi de petite si femintate? Nu? De ce? De ce aceasta dorinta de a sculpta un carnat sub fustita voastra? De ce aceasta dorinta de-a face treaba doua pe doua picioare? Va simtiti jigniti si nu egal ca om cand treceti pe langa un pissoir?
Feminista zice: “Nu vreau sa fiu iubita sau aleasa de barbat, imi doresc doar respect”. Iar femeia cu trup si suflet zice. Nu-mi doresc egalitate, ci doar iubire ca daruirea vietii imi da deja egalitate.”
De aia barbati din Romania isi lasau lacrimi intr-un pahar gol cand ascultau pe Maria Tanase. De aia domni adevarati imbracat in patru ace ca J.P Satre, Albert Camus, Marcel Duchamp sau Beckett, cu toti aprindeau flacarea cand o frumusete de femeie ca Simone de beauvoir isi punea tigara printre buze.
Nu pentru ca erau respectate, ci ca erau iubite de catre barbatii.
Eu nu cred ca voi habar nu aveti ce seamna sa fi feminista in adevarul sens al cuvantului.
2011-09-21 22:48:21 | Raporteaza
@Anti Nationalist: schimba placa pt ca incep sa nu te vad bine. La inceput pareai simpatic.. dar.. faptul ca ai ramas “cuplat” nu denota prea mare inteligenta. Esti obsedat? ce reaq ai? Pot accepta o critica (si o consider constructiva) a poporului.. dar cand vad ca esti ca Vadim si Tokes.. mai ca-mi vine sa te trantesc!
2011-09-21 23:14:49 | Raporteaza
Hai sa fiu on. Un subiect cretin. “Femeile is niste animale cu par lung si idei scurte”. Asa au ramas pana in ziua de azi.
2011-09-21 23:36:42 | Raporteaza
Du-te si apleaca-te in genuchii in fata unui turc.
2011-09-21 23:58:04 | Raporteaza
Bă, ce-mi place de Anti ăsta!
Şi să nu uitaţi că eu l-am descoperit!
2011-09-22 10:28:29 | Raporteaza
@Anti Nationalist: sa-i iau pe pwla pe toti. De la americani la francezi terminand cu asta de mai sus. Nu-s atat de limitat incat sa-i consider pe japonezi zei si pe germani, cristosi. Fiecare popor are un specific – datorita unor conjuncturi s-au dezvoltat – evident.. si datorita fondului genetic.. si.. de ce pwla mea sa ingenunchez?
2011-09-22 10:47:20 | Raporteaza
Limitat Adrian? Limitat esti cand ai doar putin sa treci peste firea inteligentei. Dar tu? Nu, tu nu esti limitat, esti doar un prost in plm. De ce? Fiindca cand zici ca fiecare popor are ceva specific cu bune si rele, deja ai intrat intr-o postura de-facto, si vezi doar indiferenta catre dezvoltare, atit sufleteasca, culturala si intelectuala.
Ai fost vreodata in strainatate? Ai fost in Barcelona? Ai vazut cine sunt taticule catalanii? Compari tu catalanii care construiesc La Familia Sagrada, Palau de Malagrida, Cartierul Neo-Gothic, Palau De Musica?
Pot romanii? Nici dreacu.
Prin sufletului poporului catalan s-a nascut un Gaudi, un Belengeur etc, si prin sufletul lor, ei oglindesc cele mai frumoase boulevarde din istoria omenirii.
Iar poporul roman? Vai de capul meu. Mintea unui roman este modest si rece. Este o strict combinatie intre un claie de fân si un bloc comunist.
2011-09-22 12:35:11 | Raporteaza
Minta unui roman este o strict combinatie intre claie de fân si un bloc comunist. Asa ca Adriane.
Acum deschid-l fermoarul turcului cu dintii.
2011-09-22 12:39:15 | Raporteaza
Poporul roman este un popor prea modest si prost, ca sa zic asa. Ca sa construieasca ce au creat alti.
2011-09-22 12:40:13 | Raporteaza
Iar acest Alexandra Ana este cea mai uruta femeia pe care l-am vazut in viata mea. FATOOO ESTII URUUTA!! Feminista p***lii.
2011-09-22 12:41:51 | Raporteaza
@Anti Nationalist: ce au construit? Nu vezi ca tanti grecia ii o taratura? Ce o fost si ce-o ajuns? Noi.. ce am fost? O gasca de ciobani cu o centralizare in munti.
Hai… poti sa-i s|_|gi pe toti romanii. In frunte cu Eminescu/Bacovia/Blaga. Daca vrei… poti sa-ti infigi coloana infinitului dre’ct-n dos. Te pun capra si pe tine si pe Galatanu. Doi critici care “iubesc” aceasta tara. Esti penibil.
Ce pwla mea face turcia? Cine o fost si ce o ajuns? Meri ma in pwla mea.
2011-09-22 12:55:40 | Raporteaza
Nu e urata, e chiar ok: a2.sphotos.ak.f../
Sa vedem insa daca-i si fata desteapta, daca se prinde la discutii.
2011-09-22 12:57:19 | Raporteaza
@Anti Nationalist: ma cretin. Nu vezi cat esti de superficial? O faci pe fata asta urata. Ce pwla mea de relevanta are faptul ca ii urata/grasa ori frumoasa? AICI CONTEAZA CE ZICI! Aici nu suntem sa ne-o tragem.. decat intelectual. Sa ma s|_|gi impreuna cu Cartarescu. Si el scria: “Niste grase se uitau la mine” si.. ii zice vers. Pwla mea… faptul ca mortaciunea de Cartarescu jigneste niste femei… nush ce are cu a mea chemesha… ca.. pamfletizezi trasaturile de caracter ale unor imbecili… e alta treaba.
deci: ma fraiere-cretin+cosa nostra si Florin Bratu & 90 de procente din lumea asta, ascultati aici.
Frumusetea si uratenia nu is trasaturi de caracter. Tu… te dai mare observator… vrei sa zici ca romancele is urate si proaste?
Hai sa-ti trag una dupa ceafa aia ta cretina!
In genere.. persoanele care nu is prea faine is destepte… pt ca suferinta te poate face mai destept (in cazul in care nu te distruge).
Deci: poti sa ma bei pana zice bunica, Ho!
2011-09-22 13:03:58 | Raporteaza
@Florin Bratu: Shit, normal ca e feminista daca arata o nemtoaica perversa de zici ca joaca intr-o echipa de rugby.
Uita-te doar la fata ei, normal ca e feminista daca e atit de uruta.
In mod normal, doar femei urute din vest sunt femeniste.
2011-09-22 14:49:00 | Raporteaza
ce au construit//
Lasa taticule pe oameni de azi, ca nici italienii, spaniolii sau chiar poporul rus nu mai sunt ce au fost. Asta e un adevarat aspect. Insa uita-te la stramosii lor. Uita-te la catalani ce au construit. Ai fost macar in Barcelona sa vezi ce seamna cu intra-devar architetura si cultura? Dezvoltarea culturala prin spirit unui colectiv? Determinism colectiva pentru a construit cartiere ca Neo-Gothic, La Rambla, Familia Sagrada, Casa Martimo, Parc Guell etc.Prin architectura cara exista in Barcelona(si nu vorbesc doar de Gaudi, ci intreaga orasul) Catalanii au instins aproape cota divinatii – e supra omanesc. Cultura catalana, si identitatea acestuia este absolut geniala.
Ce este genialitatea la romanii Adito? Zi si mie? Daca un catalan simplu, absoarba mediu in care traieste si creaza un lucru levantin si transforma in arta absoluta.
Noi, ce am creat? Casa Poporului? Cu asta te mandresti? Ce am construit noi? Ce am creat noi pe planeta asta?
Ai vazut satele din Spania cum arata? Ai vazut macar cum arata satele din Spania? Nu? Atunci taci in p**la mea din gura.
Oare existam? Existam noi pe planeta asta? Eu nu cred..
2011-09-22 15:11:42 | Raporteaza
@Adrian G:
Si uite frate, mi-e imi plac femei frumoase. Care ti-e este problema? Ca vreau sa vad fete in fustite si tocuri? E o problema? Atunci date-n dreacu de poponar.
Este mare mare lucru daca e frumoasa sau uruta. Este. Fiindca fara frumusete nu mai exista o mandria nationala. Uita-te la rusoaicele sau ucraincele. Acolo majoritatea sunt frumoase, la noi sunt urute ca dracii. Am ajuns mai rau ca in vest.
Vai de capul tau si mentalitatea ta de sclav parvenit.
2011-09-22 15:26:23 | Raporteaza
@Anti Nationalist: esti retardat. exista street view si ma duc peste tot. Spania a jegmanit in vechime cat a putut – tot sangerosi & destrabalati au ramas. Acuma.. is vavorizati doar de un context tehnologic… din cauza asta le merge agricultura. Ti-o trag in nas si tie si lor. Ni n-am incercat niciodata sa ne bagaam in viata altor popoare. Asta e superioritatea noastra. Suprematie! Sa traiesti in civilizatie (nu ca tibetanii) si… “sa-ti vezi de necazuri”
deci: la capitolul spiritualitate, puteti sa ma luati de ciocanel.
NU EXISTA SPIRIT COLECTIV PRAGMATIC. Din cauza asta te deranjeaza romania. Pai.. nici nu are cum sa fie.. pt ca romania e poarta dintre orient si occident. Ce pwla mea sa-ti mai zic? sa-ti desenez?
2011-09-22 15:29:31 | Raporteaza
@Anti Nationalist: #20 meri ma in pwla mea de superficial. Aici dezbati probleme sau vrei sa dai limbi?
2011-09-22 15:31:48 | Raporteaza
erata #21
2011-09-22 15:32:14 | Raporteaza
#19
t pe ma-ta-n guritza. Sa-ti zic de ce? Pt ca te poarta prin scoli si ai impresia ca ai supt un geniu.
2011-09-22 15:33:23 | Raporteaza
@Adrian G: lasa-l ca nu pricepe.
am vrut sa las comentariu si eu dar cred ca am vb cam urat si iar nu mi l-au postat.oricum am vrut sa ii dedic o melodie:
youtube.com/wat../
contextul politic s-a schimbat dar pozitia geo-politica a romaniei e la fel de importanta ca in trecut.le place gunoaielor sa ne acuze ca suntem modesti si nu ne-am dus sa jefuim popoare spoite la piele ca sa construim cetati pe sangele altora.eu zic duca-se invartindu-se acolo unde le place …jetttt
2011-09-22 15:34:24 | Raporteaza
@Anti Nationalist: daca vrei sa combini ceva… mergi pe un site de matrimoniale.
2011-09-22 15:38:16 | Raporteaza
@octa: nu pricepe dar are cultura… si unu mai prost poate sa-l creada/sa adere la rahatul sau ideologic.
2011-09-22 15:39:31 | Raporteaza
@Adrian G: se plang draga ,noi de ce nu avem , dar uita corcitii,machidonii,meltenii s.a.m.d ca neamurile lor sus puse stau in genunchi si iau la botic de la toata lumea ca sa poata ascunde si ei o maslina o vila si bani de o parapanta.
@Anti Nationalist: hai sictir,jeg!
2011-09-22 15:41:39 | Raporteaza
@Anti Nationalist: Iti inteleg aversiunea ta fata de poporul roman , sunt multe de criticat la acest popor , ai dreptate aici , dar , consider ca exagerezi atunci cand afirmi ca romancele sunt urate sau proaste ! Incearca sa dai dovada de obiectivitate si recunoaste ca romancele , latine fiind , sunt printre cele mai frumoase din lume ! In general , latinele din Europa si America de Sud sunt frumoase ! In alte domenii ai dreptate intr-o proportie covarsitoare !
2011-09-22 16:01:02 | Raporteaza
Ba Adita, esti mai prost ca biblia. Sincer.
“Ni n-am incercat niciodata sa ne bagaam in viata altor popoare. Asta e superioritatea noastra. Suprematie! Sa traiesti in civilizatie (nu ca tibetanii) si… “sa-ti vezi de necazuri”.
Normal ca nu. Nu pentru ca nu am avrut, ci pentru nu puteam. Ce dreacu doresti tu de la niste taranii bietii? Asta e suprematie? O colectiva taraneasca? Vai de capul tau, si mentalitatea de sclav uman. Normal ca turcii ti-e trag de cur pe nevasta si sora-ta iar tu, stai ca romanul obsinuit: “Nu, te rog turcule nu”. Vai de capul neamului nostru..
Pragimticism colectiva se asuma la faptul ca exista o dorinta de a dezvolta cultura umana care este sub noi intr-un aspect riguros.. Cea ce romanii niciodata nu au reusit. Crezi ca orientul este de vina? Vai de capul tau. Ai fost macar in Instanbul, Damasc sau in Beirut? NU? Atunci, iarasi – taci in p**la mea.
Romanii sunt lenesi, foarte lenesi – nu vrem sa avem o dezvoltare sufleteasca prin creativate umana. Noi nu exista dorinta din partea neamului romanesc. Asta este.
Romanii niciodata nu au intrat intr-o renastere. Si ce afost prin scoala in ardeal cu niste parveniti ca Deleanu, Bratianu si Asachi afost o manevra proasta, ci niste pseudo-intelectual crezand ca prin duplicarea iluminismului din Germania vom avea o cultura cu o spiritualitate mai rasariteana.
2011-09-22 16:31:27 | Raporteaza
@DANNY: Vai de capul tau. Hahaha. Latiinii? Latin nu te nasti ba baiete, ci te faci. Suntem 30% prin etnie slava,adica, dinaric, neo-danubian si si alpine.
restul este turc – mongol- arab, tatar,cuman dreacu sa ne ia de etnie si raza sub-dezvoltata.
2011-09-22 16:37:01 | Raporteaza
Si sincer sa fiu. Femei din Spania, Portugalia sau Franta sunt printre cele mai urute pe care l-am vazut in viata mea. Doar Italia are ceva, dar si acolo e vai de mamele lor. Cele mai frumoase sunt in tv. Din pacate, asa este pe la noi. Iar in Ucraina, Serbia sau Rusia, este total invers. Pe strazile din Kiev, doar femei frumoase vezi, dar doar femei frumoase. Si in Moscova tot la fel.
youtube.com/wat../
Uita-te la clip.
2011-09-22 16:40:07 | Raporteaza
Uuuu… Popoare spoite la piele, corciţii, rasismul şi xenofobia în toată splendoarea lor. Mărturisesc: prima formulare mi-era străină, e o premieră.
2011-09-22 16:42:49 | Raporteaza
Bravo Anti! Zi-le dă-i în haia mea de chiori!
2011-09-22 16:44:12 | Raporteaza
Pfiu, am uitat să închid italicele după “corciţii”. Scuzaţi.
2011-09-22 16:54:14 | Raporteaza
@Anti Nationalist: ma fraiere. romanul se raporteaza la eternitate si nu la “curente” sau tendinte. Ce pwla mea sa-si impuna cand totul are o finalitate? Noa. Acest pesimism inseamna realism in adevaratul sens al cuvantuluiu… dar si abisalitate. Ca… ii contraproductiv.. e alta treaba. Pe cale de consecinta.. poti sa s|_|gi pana zic io ho.
“Normal ca nu. Nu pentru ca nu am avrut, ci pentru nu puteam. Ce dreacu doresti tu de la niste taranii bietii? Asta e suprematie? O colectiva taraneasca?”
Ma pwla de cal. Deocamdata.. aceasta “cultura” taraneasca.. sau.. ma rog.. aceste apucaturi (din aceste) am rezultat noi. Ungaria… ce folos ca a fost ditamai imperiul? Acuma o sug la rece si… “incearca marea cu degetul”
Exista pasivitate din partea masculului roman… dar daca le ciocanesc alte natii… ce vrei sa faci? sa ti palma? Pana la urma masculul roman este pro globalizare = toti sub acelasi soare & tu.. poti sa-l s… pe Alexandru.
Nu au reusit “in cultura” pt ca au fost sabotati! Ma rahatule! Asculta aici. Statele mai dezvoltate se ocupa de sabotarea culturilor mici.. pt ca daca exista o masa critica intr-un popor gen “satelit” e posibil sa piarda inflenta. deci: poti sa ma bei impreuna cu “urbanizarea fortata” a lui Adrian Marino, Ana Blandiana si Ceausescu.
2011-09-22 16:59:20 | Raporteaza
@Cosa Nostra: Iar tu Cosa? Taci. Inca n-ai recunoscut faptul ca fara jidanii Romania era chiar o tara lui peste moarta. De ce nu vrei sa recunosti ca cei mai valorosi oameni din Romania erau strainii si jidanii? De ce? Vai de nationalismul tau de doi lei.
Cand jidanii erau la putere pe timpul lui Carol 1 prin oameni ca Finkelstein, Rubini etc. Romania era a 4 tara din Europa economic.
2011-09-22 17:02:53 | Raporteaza
Ungaria… ce folos ca a fost ditamai imperiul? Acuma o sug la rece si… “incearca marea cu degetul”
Ce folos, ba baiatule, ce folos? Esti nebun la cap? Ai fost macar in Budapesta sa vezi ce oras este? Si ce cultura extradoinara si cultivata au maghiarii? NU, atunci iarasi – taci in p**la mea de neam turcificat ce esti.
2011-09-22 17:09:20 | Raporteaza
Da, băi Anti, iar când nu i-au mai lăsat la putere (că era a patra, dar o luau doar pentru ei) au distrus-o.
2011-09-22 17:10:49 | Raporteaza
Bravo Ghermane, ti-ai dat licenta cu asta!
tinzi spre sublim:
trilulilu.ro/ma../
2011-09-22 17:20:44 | Raporteaza
@Anti Nationalist: poti sa mi-o iei la tranta. Da… Ungaria.. poti sa ma bei cu ei cu tot.. si cu austrieci.. care is “moldoveni” pentru nemti. Deci: de la germania incoace.. asistam la o degradare a pragmaticului.
apropo… ti-am zis sa ma bei in bile?
2011-09-22 17:27:52 | Raporteaza
Este clar Adita. Ti-e iti place viata la tara. Bravo ti-e. Dar ce seamna viata la tara pentru Adito? Sculptura lui Brancusi, viziunea lui asupra sufletul taranului? Pictura lui Grigorescu? Tarancuta? Casa lui Porumbescu? Hanul lui I.Creanga?
Sau iti place doar sa vomiti in fantana mosneagului cand ti-e lumea mai draga?
2011-09-22 17:51:54 | Raporteaza
@Anti Nationalist: nu imi place si nici nu is pro culturalizarea prin sapa si nici fortata. Vreau o cultura oraseneasca… dar asta poate cauza introspectiei. Cultura orasului e superficiala. Iar cultura taraneasca are lipsuri – chiar daca poate sa fie abisala (ii incompleta). Adunarea oamenilor in boxe/blocuri (in oras) niveleaza. Deci: vreau o cultura a oamenilor care respecta rationalul si vreau un sistem de guvernamant care sa functioneze pe principiul meritocratiei. Vreau mai putina ipocrizie si sabotaj din partea expansionistilor… dar.. asta nu se poate.
2011-09-22 18:01:46 | Raporteaza
Ce inseamna viata la tara? Un cer liber, mai mult verde.. mai putina ipocrizie, prilej pentru analiza, mai putin expansionism, si.. o sfidare a timpului. Un ritm mai lent pentru evolutie. Evolutie care poate sa fie fatala.
2011-09-22 18:08:50 | Raporteaza
erata: ritm evolutiv care poate sa ne fie fatal.
2011-09-22 18:10:31 | Raporteaza
eu sper ca articolul asta nu este caracterizant pentru miscarea feminista din romania. schimba denumirile de orase cu munti si manifestatia cu cataratul si dai peste o compunere mediocra despre cum mi-am petrecut cinci zile din vacanta de vara fara teorie si pozitie idologica in piatra craiului. ar fi de ras daca n-ar fi trist. sau invers.
2011-09-22 19:08:21 | Raporteaza
@Adrian G:
Ziua ala cand romanii vor fii un popor pro-activ: vom reconstrui Bucurestiul de alta data, cand vom avea scriitori ca vargas llosa, Haruki Murakami, Oates etc. Ziua ala cand vom avea stiinta de clasa mondiala, femei ca in Ucraina, Barbatii ca in Franta etc. Atunci, taticule – Romania este o tara de respectat. Pana atunci, sa traiesti bine Adito.
Ciao.
2011-09-22 19:51:53 | Raporteaza
@Anti Nationalist: Manolescu si grupul sau is vinovati pentru lipsa scriitorilor de valoare. El are niste discipoli care propovaduiesc imbecilitatea/imbecilizarea.
Si.. pana la urma.. priveste si tu in perspectiva: odata cu explorarea spatiului, nationalismul o sa se mute la scara globala. E vorba de o suta-doua de ani. In cazul in care nu o sa ne loveasca bolovanu sau nu o sa ne distrugem noi.
2011-09-22 20:20:54 | Raporteaza
@Anti Nationalist: Latin nu te nasti , dar te faci ? E la fel ca neamt nu te nasti , dar te faci , la fel ca japonez nu te nasti , dar te faci ? Si daca nu te faci , cum ramai ? Ca-n gara ? Pai , degeaba te nasti , daca nu te faci ! Daca il iei pe romanul nascut de o luna si-l duci in Japonia , ce va iesi mai tarziu , romano – japonez ? La baza formarii unui om contribuie doua aspecte : ereditatea si educatia ! Esti nascut in Romania din parinti romani , te poti numi roman prin gena ? Apoi urmeaza educatia pe parcursul vietii lui ! Dar daca nu te faci nimic , ramai un primitiv toata viata , te poti numi roman , daca esti nascut in Romania , german , daca esti nascut in Germania ? Ba , ai inteles ce vreau sa spun sau vorbesc degeaba aici ? Apoi , nu suntem 30 % etnie slava , nu suntem neo-danubieni ( ce prostie mai e si asta ? ), nici alpini ( alta aberatie ! ), nici turci , nici mongoli , nici arabi , ceva de tatari si cumani ai auzit tu , dar nici nu-ti spun ce suntem ! Te las pe tine sa mai citesti , sa mai descoperi , fir-ai sa fii de ignorant , ca eu m-am plictisit sa tot explic ! Femei frumoase in Rusia , Ukraina si Serbia ? Aici nu te contrazic , deoarece , depinde de gust , tie iti plac blondele in special , mie imi plac toate femeile , dar sa fie frumoase ! Depinde de gust si nu numai ! Auzi , chiar nu-ti plac frantuzoaicele sau braziliencele ? Dar nemtoaicele ? Si cam atat , ca m-am plictisit de cand scriu !
2011-09-22 21:23:41 | Raporteaza
@Alexandra Ana, tanti feminista, pe unde te ascunzi?
Ti-ai aruncat arogant doua cearceafuri mirosind mai mult a misandrie si nu ti-a vazut omul reactiile. Poate cuvantul acela, “panarama”, avea totusi sens, asa “nepeioratizat”…
2011-09-23 22:24:55 | Raporteaza
@IAlice #5 – Acum ti-am vazut comentariul.
1. Motivatia cu saracia romancelor (in punga si la minte) ar fi avut sens, daca n-as fi vazut totusi pe-atatea cat de cat educate care trag abitir spre Orient. Deci nu tine argumentul.
2. Sexisti suntem toti. Eu macar imi recunosc partea de misoginism, cum si feministele nu si-ar ascunde misandria. Tu insa pari cam prostuta, ca doar acuzi repede pe altii si nu te vezi.
2011-09-24 07:51:04 | Raporteaza
@Nora: mai ia si tu olecuta de dragoste ca prea esti nfhh.nu e nici macar o tenta de rasism in ce spun eu.ma doare fix in pix de ce culoare si neam este oricine pe planeta asta.eu remarcam doar multiculturalitatea din romania si toate rasele ”plantate” aci pe pamnturile astea in mod ‘’strategic”
si nora…da femeie esti frumoasa si desteapta si all the rest.nici nu stiu de ce te murdaresti cu mine.ia nu mai citi tu ce scriu eu ca nu e mandatoriu.
cui nu ii place sa se care de aici din romania.si salut!m-am saturat de intelectuali tampiti si labari.si de rase superioare de oameni cu ”IQ” nemarginit ,cu aere de mari domni si doamne.
iaca nu ne-a placut sa omorim negri si tuciurii sa le furam aurul si am fost ocupati sa tragem de pamanturile astea ca sa nu ne napadeasca toate rasele de ”boieri”.am impacat si capra si varza ca asa a trebuit.
dar vad ca toti ”barbatii” fara par la subtiori,efeminati si burtosi cred ca ei ar fi facut multe.ca e usor sa duci razboaie din fata calculatorului si sa te dai mare tactician si om politic.probabil ca tot muieri de astea am avut si ca ”lideri” si de aia din 90 in coa’ mergem ”tot inainte”.
hai sa traiti bine!
2011-09-26 01:56:48 | Raporteaza
@Octa, total deacord cu tine !!
2011-09-26 08:20:30 | Raporteaza
Uuu, Octa, ce urât vorbeşti. Ce vor zice copiii şi generaţiile viitoare a căror soartă te îngrijora aşa de mult în urmă cu ceva timp, pe tine, întruchiparea decenţei şi reprezentanta de nestrămutat a valorilor autentice?
Nţ, nţ, nţ.
Nu e bine, o iei pe cărări lăturalnice, periculoase.
“Multiculturalitate”? Sigur ai proprietatea termenilor?
2011-09-26 11:05:30 | Raporteaza