![]() | Viata la tara, Branduri si Sfintivezi toate articolele de Georgiana Codrescu23 nov 2010 la 15:38 46 comentarii 730 vizualizari. |
Am lipsit ceva timp de pe planeta femeilor, Pandora’s, insa revin acum cu ganduri si sentimente noi.
Avem o lume care ne moare in brate. O stiti? E lumea de la tara, cu toate minunatiile si greutatile ei. Se duce. In cativa ani va sufla vantul printre ultimii copaci ramasi netaiati, va intra in casele cu usile date de perete, parasite, prin staule si hambare, va ridica colturile stergarelor de pe masa, va imprastia praful de sub paturi, va zgaltai ulcelele din bucatarie si va zbura apoi rapid spre locuri mai pline de viata, la oras, unde toata lumea se va fi mutat deja.
Mai sunt inca bunicii nostri acolo. Au 70-80 de ani, insa multa energie, povesti de spus, imbratisari si lacrimi. Ei sunt cei care se bucura cand ii vizitam, au grija de casa, de animale, de gradina – stiu cand si cum sa planteze, sa taie, sa lege, sa culeaga via, sa faca vinul. Insa toata stiinta asta va ramane in acelasi pamant unde se vor odihni si ei. Casele lor sunt atat de frumoase, curate, ordonate, fiecare lucru isi afla locul sau, ciclicitatea timpului se opinteste in fiecare Sarbatoare a calendarului Sfant si astfel reuseste sa mearga inainte, pastrandu-si tineretea si placerea de a trai. Totusi, pana cand?
Bunicii nostri traiesc din bruma de pensie pe care o primesc, insa nimic nu le lipseste. Oamenii de 30-40 de ani, care mai sunt la tara acum, sunt cei care au fost prea legati de casa, de parinti, sau pur si simplu prea fricosi sau incompetenti ca sa plece la oras, asa cum au facut toti ceilalti. Copii vezi din ce in ce mai rar. Iarna glasurile lor raraite, sasaite, peltice si tremurate nu mai bucura inimile gazdelor cu colinde. Toti cei care mai muncesc la tara acum sunt ori profesori, preoti, functionari sau muncitori. Astea sunt singurele optiuni pe care le ai in cazul in care vrei sa te muti acolo.
Lumea de la tara ne moare in brate. Poti avea casa, gradina, animale, canalizare, gaze, internet, tot ce si-ar fi putut dori cineva cu ani in urma pentru a locui acolo si nu poti face asta acum, fiindca nu ai avea ce sa muncesti. Iar bani iti trebuie, nu poti trai doar din ce cultivi si cresti. Ai nevoie de bani iarna pentru caldura macar. Mi se pare foarte trist, pentru ca era o lume frumoasa. Lucrurile pe care simt ca le vom pierde sunt:
- senzatia de osteneala pe care o ai dupa o zi de munca cu sapa, facand brazde, cu coasa la fan si apoi cu furca la adunat si facut capita, la plantat, la scos buruieni, la taiat via, dat mancare la pasari… acea senzatie de placuta sfarseala, dupa ce sangele ti s-a pus in miscare, cand iti simti toate oasele si ajungi sa spui ca cel mai placut lucru din lume este sa te intinzi pe pat. Se poate sa avem acum aceeasi senzatie dupa 2 ore la sala de fitness, dar ce multumire de sine ai cand stii ca ai consumat energie in gol, nu ai construit nimic, doar ti-ai lucrat muschii?…
- senzatia de familie, cand se aduna toti in jurul mesei si asteapta sa se faca mamaliga, ciorba si carnea de pe gratar sau varza calita, placintele din cuptor… momentele in care se aduna mai multi in bucatarie si stau de povesti la un pahar de vin sau unul de tuica, cand povestesc amintiri sau pun la cale planuri de extindere a casei. Se poate sa avem aceeasi senzatie si acum cand ne vedem cu prietenii in oras sa bem ceva, dar ce placere gasesti in discutii simple, fara finalitate practica, pe care le ai uneori doar fiindca trebuie sa socializezi?…
- senzatia de sarbatoare, de Craciun sau Paste, ori alte Sarbatori deja uitate. Cand incepi sa te pregatesti cu saptamani inainte gandindu-te la ce meniu vei face, apoi faci de mancare fara sa o gusti fiindca e Post, cand iti pregatesti cele mai bune haine si faci o baie buna inainte sa iesi din casa. Ce placere e sa mergi la Biserica iar apoi sa te intorci acasa si sa gasesti liniste, miros de cozonaci si vin fiert, sa canti colinde daca e iarna, sau macar o Maria Tanase sau un Gica Petrescu. Se poate sa avem aceeasi senzatie si la un mall dupa ce am vazut un film in avanpremiera apoi mergem la un restaurant sa mancam, dar ce placere gasesti in ele cand „Craciunul” si „Pastele” raman doar doua sloganuri ce vand?…
Astea sunt lucrurile pe care simt ca le pierdem si e pacat. Poate reusim sa le ducem mai departe cumva, la oras, sa facem sa fie liniste si aici, chiar dupa 8 ore de lucru la birou si apoi mers prin trafic, sa simtim ca e „acasa” chiar daca nu ne mai legam asa de mult de ea fiindca nu sunt atat de multe de facut (doar sters praful, dat cu aspiratorul, facut mancare), sa simtim ca avem o familie, chiar daca nu locuim in acelasi loc si nici macar aproape de parintii si bunicii nostri, invitandu-i din cand in cand si mai ales de sarbatori la noi. Sau sa incercam sa uitam de toate acestea si sa ne adaptam cat mai bine la viata de oras, incepand sa credem in Branduri asa cum parintii nostri credeau in Sfinti?
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe TwitterEtichete: colinde, craciun, familie, Gica Petrescu, maria tănase, oraş, Paste, sarbatoare


Florentina Mușat azi la 14:53 |
Mai întâi și-ntâi trebuie să știți că eu nu mă uit la comedii. Nu mai rezonez de ceva ani [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici azi la 10:12 |
Pentru că toată lumea pare (și este) preocupată de noul guvern și de alegerile locale – cu [ citeste mai departe ]
Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
| 1Beautiful Chinese Music【9】Traditional www.youtube.com/watch?v=DuHMCFYIC9E... | ||
| 2@Florentina Mușat,încearcă să-ți descrețești fruntea(duce la riduri) uite-te la video-clip-ul acesta de mai jos:youtube.com/wat../ ... | ||
| 3@Aureliano Buendia, nuș de ce dar eu nu am o asemenea senzație de excitare sexuală, când citesc articole despre plăcințele?! :roll:... | ||
| 4Tanita Tikaram - Ancient Heart (album 1988) https://rapidshare.com/#!download|59p12|399524412|Ancient_Heart.rar|102658|R~2A584AC358A4DE1755916F9240867968|0|0 :mrgreen:... | ||
| 5Nu stiu ce are placinta americana cu Harap Alb, ca nu am vazut niciun film din vestita serie .Dar am asa, de fiecare data cand iti citesc articolele, o senzatie de excitare sexuala. Cam cum aveai tu,... | ||
| 6@goco, Tanita Tikaram - Good Tradition link pentru coborât: beemp3.com/inde../ :mrgreen:... | ||
| 7Chaplin - The Dictator Speech www.youtube.com/watch?v=Z4UhJpviVYg... | ||
| 8@goco, ști ce zicea Mahatma Gandhi înainte să apuce să-l omoare sataniști?! Că este o nerușinare din partea unui bărbat ca să se uite fix în ochi unei femei pe care nu o cunoaște (care nu îi este apropiată... | ||
| 9Fiindca la şerpele Anei Barton nu mai incape lumea, pun aici o piesa cu mentiunea ca varianta integrala n-am gasit-o nicaieri si prin urmare am suit-o de unul singur. Fac o tragere grosolana la tema zicand... | ||
| 10m2film.dk/flegg../ ... | ||
| 11@Oare, goco! Adevarul care ți-l scriu eu e că justiția legată la ochi este o jertfă de factură satanistă! E prea vergină și sexy justiția sta ca să nu fie facută poștă. Nu-i așa! De aceia am legat-o la... | ||
| 12Da' pe mine filmul m-a dezamăgit profund. Mi s-a părut o mare pierdere de timp. Aceleaşi glume, aceleaşi banalităţi... Film comercial - e tot ce pot să spun. Sincer, nu l-aş recomanda... Mai bine vedeţi... | ||
| Dora Constantinovici 1924 citiri |
| Ana Barton 1586 citiri |
| Very Happy 1020 citiri |
| Doria Niculescu 934 citiri |
| Cristina Corpaci 588 citiri |
| Iulia Nicolaie 443 citiri |
| Maria Onea Vesta 441 citiri |
| Florentina Mușat 354 citiri |
| Ruxandra Predescu 299 citiri |
| Laura Laurentiu 266 citiri |
| Dora Constantinovici 4 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Florentina Mușat o postare |
| Dora Constantinovici 7369 citiri |
| Ana Barton 6200 citiri |
| Very Happy 4329 citiri |
| Cristina Corpaci 3819 citiri |
| Doria Niculescu 3467 citiri |
| Maria Onea Vesta 2290 citiri |
| Maria Moiş 1783 citiri |
| Florentina Mușat 1661 citiri |
| Diana Petrut 1062 citiri |
| Ruxandra Predescu 1047 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 8 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Florentina Mușat 2 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
O veste bună, una între ele şi una proastă:
1-bună: Satul nu e pe terminate. Cel puţin nu peste tot.
Unde e pe terminate, merită să dispară !
2-între ele: Tema articolului e generoasă. Felicitări pentru că te-ai gândit ! Tu, însă, vorbeşti cam din cărţi.
3-asta e, trebuie să-ţi spun: Uită-te la poza de acum câteva luni şi uită-te şi la asta !
Să te mai întreb dacă vii la reuniune ?!
Hai să te întreb! Organizăm reuniune. Detalii şi alte chestii:
crmarculescu(at)yahoo.com
Ne-ar face o deosebită plăcere să vii ! [fără vrăjeală]
2010-11-23 16:03:05 | Raporteaza
Categoric, trebuie sa petrecem Sfintele Sarbatori alaturi de cei dragi. Brandurile sunt trecatoare. La tara este din ce in ce mai greu, taranii nu-si pot vinde produsele in piete din cauza intermediarilor, iar la oras se munceste 8 ore zilnic sau mai mult si banii nu ajung in majoritatea cazurilor nici macar pt. un trai decent. Totusi, romanii isi pastreaza cu sfintenie traditiile de sarbatori, chiar daca vremurile actuale sunt grele.
2010-11-23 16:13:19 | Raporteaza
…eu zic ca sentimentul de “acasa” nu e dat de niste mobile sau de anumite obiecte …fie ele si foc in semineu ,mancare calda ci de apropierea dintre oamenii pe care-i iubesti sau de care te simti atras(a) .E apropierea ,e atractia ,e viata de fapt . Poti sa ai aceleasi obiecte ,acelasi ambient dar singur …garantat ca vei fi trist. Intr-adevar -o satisfactie nu poate inlocui sentimenul de implinire . (Asta apropo de branduri si consumerism )
2010-11-23 17:02:33 | Raporteaza
Tineri care mai au timp sa descopere Satul Romanesc…
Bravo Georgiana
…
SI felicitari pentru dieta cu fructe
2010-11-23 17:10:35 | Raporteaza
Noi ne adresam si orasenilor, cu un brand, prin care incercam sa readucem in fatza preponderent viata de la tara cu sfintii, cutumele si obiceiurile pagane. Am ales un nickname pentru o anume zona geografica, pentru ca este la moda. Ar putea fi chiar numele unei povesti.
2010-11-23 17:21:09 | Raporteaza
Nu multumesc, vorba lui Cosa, mai bine sa dispara. Am fost recent prin satul natal al bunicului si, de la oras venind, nu prea mi-a placut ce am vazut.
2010-11-23 21:57:26 | Raporteaza
“E lumea de la tara, cu toate minunatiile si greutatile ei.”
daca nu ai trait macar un deceniu la tara… vorbesti din teorie. Si… mie imi pari fata de oras. Nici macar nu trebuie sa-ti citesc intreaga scriere ca sa-mi dau seama ca teoretizezi. bun. hai ca citesc.
2010-11-24 19:33:09 | Raporteaza
“unde toata lumea se va fi mutat deja.” imi pare un scenariu apocaliptic. Nici vorba. se construiesc cabane cate vrei. apropo. de la revolutie nu s-au construit spitale si orfelinate & aziluri. in schimb: biserici, manastiri, vile, cabane… si cateva blocuri – astea din urma… nicidecum nu s-au construit in dorinta de a consolida familiile din romania… s-au construit pentru profit. asa… ia sa vedem ce mai zici.
“sau pur si simplu prea fricosi sau incompetenti ca sa plece la oras, asa cum au facut toti ceilalti.”
emani superficialitate cata vrea cosa nostra. De asumarea traiului in mediul rural, ai auzit? de turturici ai auzit? de sedentarism? nimic? ok… sa trecem mai departe.
“fiindca nu ai avea ce sa muncesti.”
s-a inventat automobilul.
da-i pace! mai ai de invatat.
2010-11-24 19:48:05 | Raporteaza
Oof, ce ma mile de voi. Suferinta voastra mereu afost captivat in taranul roman si crestinismul romanesc. Cand tari ca Rusia, Italia sau Franta, prin auto-suferinta lor au reusit sa expandeaza sub-costienta lor morala dintr-o perspectiva artistica. Italieni au ambalat suferinta lor cu petale si idea lor de frumusete. Rusi au ambalat suferinta lor, cu mai multa suferinta – dar cu o arta expresiva care scoate in lumina tot ce seamna sufletul rusesc:
“Cele mai de bază, cele mai rudimentare nevoie spirituală a poporului rus este nevoie de suferinţă, mereu prezent şi care nu se stinge, peste tot şi în toate lucrurile”, Dostoviesky.
Si romanul, se pare ca are nevoie de suferinta. Doar ca suferinta voastra se baseaza de a lega de identiatea voastra, pe cand identitatea unui rus, italian, sau francez este deja instalat in sub-constienta lor. Iar voi sunteti in cautare dupa o indentitate fiindca cultura romaneasca nu este instalat in sub-constienta voastra. Spre exemplu: Valurii Dunarii de Iosif Ivanovici, este cel mai cunoscut vals din lume, si trebuie sa fie considerat MARE MARE mandria romaneasca. Dar este? NU. Oare? Dreacu stie. Cred ca valurii dunarii, care trebuie sa fie imnul national al romaniei, si care este mult mult mai cunoscut decat Lucefarul lui Eminescu, nu va caracteriseaza mi se pare un total paradox cultural. Dar daca stai si gandesti, este un lucru, firesc, normal.
Romanul este ca Max Blecher si Emil Cioran. Mereu o sa traiasca cu un neeliniste metafizica dupa o cautare de identitate. Si faptul, ca in aproape 700 de ani sunteti in cautare dupa o identitate si ati straduit sa tineti legat de taranul roman de care nu ati reusit sa expandati literatura, arta, filosofia si sufletul vostru in sine intr-o perspectiva universala.
Asa ca in aproape 500-600 de ani ati luptat pentru ceva, care sincer, este pe cale de disparitie. Imi pare rau, char ca imi pare rau.
2010-11-25 06:35:10 | Raporteaza
iubi, iubi stai tu poto la imnuri nationale, Rapso op. 2 ar mai fi o incercare. Cat despre paradoxuri ia-te dupa cetateanul Cane … Italienii in 30 de ani de tiranie borgia la renastere au dat nascare si elvetienii in 500 la ceasul cuc … deci si prin urmare, paradoxuri teritoriale si turma de nevoie impinsa la adaptare.
Te pupi
2010-11-25 08:13:51 | Raporteaza
@Anti Nationalist – Multumesc pentru comentariul tau, nu stiam ca marele vals Valurile Dunarii a fost scris de un roman. E chiar un lucru extraordinar pe care ar fi trebuit sa-l stim si promovam cu totii. Multumesc!
“Romanul o sa traiasca mereu cu o neeliniste metafizica dupa o cautare de identitate” si “Identitatea romanului a fost legata de Viata la tara pe care n-am reusit sa o punem prin arta in context universal”? Foarte interesant. Cred ca cele mai frumoase cuvinte despre romani au fost scrise de Noica in Pagini despre Sufletul Romanesc – si acolo tot de Viata la tara se leaga identitatea noastra…
Atunci ce ne ramane este sa integram vechea identitate, sa o transformam, sa o imbogatim prin arta si sa cream o noua identitate… ce se va vedea peste cateva sute de ani?
Ne gandim…
2010-11-25 11:03:45 | Raporteaza
Anti naţionalistule,
Ai apărut frate ?!
Mi-era dor de un jidan de 19 ani care să ne explice tainele lumii prin prisma autorilor ruşi.
De fapt aşa te-am depistat. Eşti jidan ai cărui părinţi au venit din Rusia după `89.
Hai să-ţi expun şi eu două paradoxuri năroade care mă tot râcâie estetic de ceva vreme [mai precis de când Jasmine a visat toată noaptea adresa mea de mail, dar nu s-a mişcat din pat nici măcar cât s-o folosească o dată]:
Uite, când aud Rusia, rusesc, ruşi îmi vine să pun mâna pe levier. Atât de mult urăsc aceste … chestii.
În schimb, să vezi paradoxu dracu: nu urăsc şi nu am nici măcar o undă de resentiment faţă de nici un rus în parte !
Cu ţiganii e invers:
Nu mă deranjează cu nimic ideea de etnie ţigănească. Dar nu pot să sufăr lângă mine nici un ţigan.
Cu jidanii e o combinaţie din cele două de mai sus: nu sufăr nici un jidan în parte şi nici ideea de judaism.
Zii şi tu, cum explici toate astea ?!
Iar pentru că te ştiu deştept şi citit [fără mişto !] vreau să văd o abordare prin prisma artelor şi identităţii naţionale. A, era să uit: şi aş mai vrea să incluzi în text şi chestia aia cu româncele naşpa, sclavele sexului, disperate după arabi, turci şi italieni, sau cum le-ai mai zis tu !
2010-11-25 11:37:10 | Raporteaza
[...] am scris aici nostalgic despre Viata la tara, iar un comentator Anti Nationalist a argumentat ca romanul va fi vesnic in cautarea propriei [...]
2010-11-25 12:57:00 | Raporteaza
@ cosa nostra 12:
1. Trebuie sa intelegi ceva din crunta realitate. O femeie trebuie sa fie frumoasa. Pentru asta, trebuie sa aiba grija si de pielea ei, de riduri, de pungi sub ochi. Asa ca e atenta la dieta, la ce bea, si, mai ales la somn. Daps ! La somnul de frumusete. Deci, intelegi ca intre o racaiala pe tastatura si intreruperea somnului de frumusete… am fost nevoita sa aleg. Ce sa-i faci: viata e o chestiune de alegere
2. Accept criticile tale pe o durata limitata. Si anume pana azi dimineata, cand m-am urnit prin tastatura si am apasat send catre crmarculescu(at)yahoo.com .
@ Pagini despre sufletul romanesc 13:
Nici nu stii de cand asteptam sa spuna cineva asta. Clar si raspicat. O, dar de cand. A mai incercat cineva sa aminteasca despre sufletul romanesc. A trecut neobservat. Eu am vrut sa zic ceva, dar nu stiam cum sa expun, ca sa n-o dau in Nostradamus (o discutie din asta mai lipsea pe aici). Da ! Felicitari ! In sfarsit !
2010-11-25 14:36:26 | Raporteaza
@Anti nationalist: “u va caracteriseaza mi se pare un total paradox cultural.”
trazneasca in el paradox! am obosit sa va tot atentionez. ce dreaq rezolvati cu paradoxul? paradoxul apare acolo unde nu exista posibilitatea de a explica. Daca nu poti explica, stai jos! paradoxul ii ca un “stranutat al spiritului” de la Cioran cetire. oleaca de atentie in cursivitatea formularilor!
2010-11-25 15:12:55 | Raporteaza
Jasmine,
Mare distanţă trebuie să fie între noi, dacă mailul tău n-a ajuns la mine nici acum !
Vezi, poate îi mai dai câte un şut ceva, să meargă mai repede !
2010-11-25 15:20:08 | Raporteaza
Draga autoare Io nu inteleg de ce ai inchis comentariile la ultimul tau “articol”
“pagini despre sufletul romanesc” de ce iti bagi nasu unde nu iti fierbe oala? sa-mi bag picioarele in ea viata! asa sunteti de creduli… incat daca va zice cosa nostra sa sariti in apa.. o faceti fara sa ganditi. Vi se spala creierele… atat de usor. Normal ca ma enervez. De ce ma enervez? pentru ca din cauze de genu, lucrurile nu functioneaza bine in tara asta
2010-11-25 15:20:16 | Raporteaza
a reaq! autorul e mai sclerozat mental decat comentatorul.
2010-11-25 15:22:14 | Raporteaza
@Cosa Nostra 16: tocmai i-am dat al doilea sut
Anti-n, Cosa N, Georgi C:
Adrian G vrea In sabii sa ne taiem, in palose sa ne luptam.
Eu am inteles ca Georgiana a inchis comentariile, pentru ca articolul acela era de fapt raspuns pentru anti-nationalist. Si cum nu avea spatiu suficient, a folosit varianta accea. Avantaj: autor
Georgiana, ma insel ?
2010-11-25 15:38:41 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-11-25 15:39:21 | Raporteaza
Everyone, comentariile sunt deschise, a fost o setare gresita acolo, am reparat
So feel free to join the discussion 
2010-11-25 15:52:02 | Raporteaza
Cosa Nostra // “De fapt aşa te-am depistat. Eşti jidan ai cărui părinţi au venit din Rusia după `89″
Esti o persoana prea cinic pentru aborda o realitate aparta in lumea care traim. Esti nationalist, esti captivat in mintea ta si ai ajuns sa fii un sclav al e:ul tau. Nimic bun iese de la un nationalist.
“identităţii naţionale.”
Locul unde pui mintea si sufletul, acolo devina o identitate. Omul isi sfinteste locul, nu?. Spre exemplu: Identitatea ruseasca, sufletul unui rus vezi in pationarul Evgeni Plushenko. Vezi suferinta unui rus in arta lui. Vezi toate cuvintele pictate de Gogol, Lamentov sau Pushkin in arta de gheata desenata de Plushkenko. Cea ce un roman, din pacate nu poate. Fiindca nu ati reusit sa puneti identitate voastra sufleteasca intr-o context universala.
Identitatea voastra sportiva. Gimnastica. Inteleg ca o sa ma contrazici acum. Dar pararea mea ca Gimnastica niciodata nu s-a instalat in sub-constienta voastra ca un mecanism natural. Ci, mai degraba fortata de catre comunisti ca o propaganda. Nadia Comaneci era o robota, sculptat de comunisti. Americanii ziceau, intre gimanstul roman si gimanistica in sine nu a existat niciodata o transcendenta sufleteasca. Deci, romancele voastre nu au putut sa exprime arta prin suferinta, ci doar prin o cauza fortata, nu naturala. Acum, Romania este o tara mediocra in gimnastica? Oare? Fiindca nu a existat niciodata in sufletul vostru, in identitatea voastra sufleteasca. Uita-te la gimnastii romanii, uita-te in ochii lor, si o vezi ce vezi 90% din toti romanii. Indiferenta.
2010-11-25 15:56:47 | Raporteaza
@Anti nationalist: daca nu ai flutura atata prin fata noastra poporul rus si deosebitele lui virtuti… te-as ceti cu mai mare placere. Cand aud de acei tantali badarani, incuiati, inceti mental… ma ia groaza.
2010-11-25 16:00:41 | Raporteaza
Mie imi place ce zice Anti Nationalistul aici “Locul unde pui mintea si sufletul, acolo devine o identitate. Omul isi sfinteste locul, nu? Spre exemplu: Identitatea ruseasca, sufletul unui rus il vezi in pationarul Evgeni Plushenko. Vezi suferinta unui rus in arta lui. Vezi toate cuvintele pictate de Gogol, Lamentov sau Pushkin in arta de gheata desenata de Plushkenko. Ceea ce un roman, din pacate nu poate. Fiindca nu ati reusit sa puneti identitate voastra sufleteasca intr-o context universal.”
Foarte interesant, o sa ma gandesc la asta. Nu stiu insa daca nu cumva sunt romani care au scris frumos, autentic, universal. Noica, Eliade, Marin Sorescu?
Si multi altii… doar din pacate nu exista un stil autentic. cand zici literatura rusa ai o imagine foarte clara in minte. La fel si in cazul literaturii engleze, americane, germane, frantuzesti… etc. Dar literatura romana? Nu. Nici slovaca, poloneza, ceha de altfel…
2010-11-25 16:07:48 | Raporteaza
@Georgiana Codrescu: ce trusa de farduri ti-ai mai cumparat?
2010-11-25 16:11:26 | Raporteaza
Trebuie sa-l felicit pe Antinationalist. Sa ma plec puterii lui.
Aici, doamnelor si domnilor, a avut loc o metamorfoza incredibila. Sa relatam pe scurt. Antinationalistul, pe scurt AN, a aparut ca un saltimbanc. Striga in toate colturile, pe toate maidanele aceleasi vechi stihuri. Noi, gloata, am ras o vreme, am hahait si l-am ignorat, plecand fiecare la casele noastre si neluand seama la ce ne spunea. Sigur, din cand in cand, cate un venetic intra in oaresce dispute cu AN. Fara sa-si provoace insa rani prea grave unul altuia. Oricum, AN este incotosmanat intr-o armura impenetrabila al carei secret de fabricatie n-a fost nicicand aflat.
Azi asa, maine asa, soarele stralucea si vantul batea in bietul nostru targusor.
Pana cand ce ne vazura ochii? Lumea l-a ales primar pe AN si ziarele povestesc despre el, iar stihurile prafuite de altadata au ajuns subiect de dezbatere!
Ce inseamna sa nu te lasi rapus si sa fii perseverent!
2010-11-25 16:24:41 | Raporteaza
@Nora 26:
Nora, ai uitat sa pui titlul: Cum sa ai succes in viata !
2010-11-25 16:39:09 | Raporteaza
Ai dreptate, Jasmine. Acusi o punem de-un self-help model AN.
2010-11-25 16:49:57 | Raporteaza
Da, era inevitabil ! Nora trebuia, mai devreme sau mai târziu, să treacă de partea jidanului.
Anti naţionalistul scrie bine şi a citit atât cât i-a permis vârsta de 19 ani.
Ce nu observaţi tu Nora şi tu Codrescu la el, este o filozofie extrasă din contextul: principiu ==> lege ==> afirmaţie.
El face doar afirmaţii în expresii frumoase [mă rog, într-o limbă română obţinută prin traducere cu gugălu din ebraică]. Poezie matematică, fără demonstraţii şi argumente.
Cum poţi Codrescu să admiţi o afirmaţie de genul
.. din pacate nu exista un stil autentic. cand zici literatura rusa ai o imagine foarte clara in minte. La fel si in cazul literaturii engleze, americane, germane, frantuzesti… etc. Dar literatura romana? Nu. ?
În literatură nu există scări valorice universale deoarece literatura este arondată limbii. Singura ierarhie ce se poate face este cea pur comercială. Ori, ce te-ai aştepta, să cumpere irlandezii poezii de Tudor Arghezi ?!
Vezi ce literatură este mai cunoscută şi apoi vezi câţi vorbitori de limba respectivei literaturi sunt pe glob.
Apoi, nu se pot face ierarhii ale operelor literare nici măcar în cadrul aceleiaşi limbi. Opera literară fiind o artă, se adresează laturii subiective a conştiinţei. Deci, nu se pot impune norme care să poată da o ierarhie.
Aţi văzut şi veţi vedea în continuare la jidan aceleaşi chestii: tot ce e românesc, nu e bun. Inclusiv femeile. Toate astea scrise în expresii frumoase.
Şi evident, la Nora. Tipic !
2010-11-25 17:06:42 | Raporteaza
Cosa Nostra, ai innebuuuunit!
Postul meu era “la misto”!
Ma minunam doar cata atentie ati inceput sa-i acordati lui AN! Eu nu rezonez deloc cu el!
Ma jignesti!
2010-11-25 17:09:10 | Raporteaza
Incredibil! Inca sunt socata! Sa nu vezi tu cand ceva e scris ironic si cand vorbesc serios!
In-cre-di-bil!
2010-11-25 17:10:38 | Raporteaza
@Cosa Nostra: Foarte bună contraargumentare. Era suficientă. Nu trebuia să-l şi insulţi. Nu mai era necesar. Iar Nora chiar a fost mai mult decât pe fază.
2010-11-25 17:19:11 | Raporteaza
Ana,
Sper că nu eşti Ana mea !
Da, nu eşti.
Deci: insulta ar fi minunată dacă n-ar lipsi cu desăvârşire. Ceea ce tu crezi că e insultă e, de fapt, compliment.
2010-11-25 17:47:52 | Raporteaza
Nora,
Lasă că ştiu eu ce zic !
Iar lui AN îi acordăm atenţia ce i se cuvine unuia din trei. Nu vezi câţi am rămas ?! Dacă nici aşa nu ne băgăm în seamă, unde naiba ajungem ?!
Vezi Codrescu, că am zis unde naiba şi nu unde pula mea cum aş fi fost tentat !
2010-11-25 17:50:37 | Raporteaza
@Cosa Nostra: oi sti tu ce zici, dar eu stiu mai bine ce zic eu. Deci inca o data, sa fie clar pentru totdeauna: nu sunt in aceeasi oala cu AN! Ce naiba!
Si faptul ca am ramas putini tot nu justifica: AN are aceeasi idee. Eu n-am neaparat ceva cu ideile lui, pardon, cu ideea lui, ci cu faptul ca o expune peste tot. Si ca e una singura.
E ca aia care, daca te doare ceva, iti recomanda aspirina. Orice te-ar durea!
2010-11-25 18:01:33 | Raporteaza
Ia uite, cata energie consumata pentru nimic!
Daca nu va place la subsol, cine va opreste sa mergeti la mansarda?
2010-11-25 19:05:54 | Raporteaza
Georgiana,
am si eu o intrebare, ambele poze sant ale tale si cea cu ochelari si cea fara?
Ca in aia cu ochelari mi se pare ca e pur si simplu o alta persoana, mult mai matura!?
2010-11-25 19:08:29 | Raporteaza
@Nora: ca sa nu creada cosa nostra ca esti un pericol national trebuie sa-l injuri pe AN. Sa-l demolezi!
Sa zici ca nici un compozitor rus nu-i bun! Is buni numa aia de la noi. asa cum face Radu Popescu.
2010-11-25 19:24:44 | Raporteaza
@Radu Popescu – tot eu sunt, fara ochelari mai mica, acum 2 ani si cu ochelari mai mare si mai inteleapta, vara asta
2010-11-25 23:41:53 | Raporteaza
De ce ati inchis comentariile la celalalt articol?
2010-11-26 14:31:40 | Raporteaza
Ca nu vreti sa intelegeti ca cultura voastra niciodata nu o sa fie considerat o cultura mare rafinata si bogata. De catre europeni.
Nu aveti cu ce.
2010-11-26 14:43:24 | Raporteaza
@Georgiana Codrescu:
Georgiana draga,
nu ne-am terminat rafuielile la celalalt comentariu al tau cu o tipa pe nume Gia, asa ca te rugam, lasa-ne pe mine si pe Nora sa ii spunem ce avem de spus si dupa aceea suspenda-i ei raspunsurile! Ca sa moara de ciuda
2010-11-26 14:47:05 | Raporteaza
@Radu Popescu:

Georgiana Codrescu e aceeasi persoana cu Gia. Hai ca ati fost amuzant!
2010-11-26 14:51:03 | Raporteaza
@Radu Popescu: iar s-a debifat optiunea “permite comentarii” nu stiu ce se intampla
Da, si Gia eu sunt, nu m-am mai logat aici ca sa raspund, dureaza o secunda mai mult. Insa acum o sa raspund mereu de pe contul asta, sa nu mai existe neintelegeri
Te poti rafui cu mine in continuare acolo
2010-11-26 15:03:13 | Raporteaza
Filmele romanesti este truismul vostru interioara. Nu sunt cosmetcizate ca cele din America, de aia sunt grii. Diferenta este in imaginatia unui popor, filozofia simpla de a simti ca omul traieste cu o subconstienta ridicata si de bucuria vieti.
Filmele romanesti reprezinta realitatea, culmea este – ca si filmele din SUA reprezinta spiritul lor de American. Americanul este tanar, si fericit ca traieste. Cand romanul? Ha, ma uit la fetele voastre, si vad – nu tristete – ci indiferenta de a trai, de a exista pe planeta asta. De a intrega in spiritul divin, si de a face parte din universul asta. Aurora Liiceanu a precizat ca romanul este exentialist, si nu vede clar lungimea vieti. Adevarul este ca romanul nu este integralist, dar nici exentialist – romanul pur si simplu nu exista pe suprafata asta a subconstientei .
2010-11-26 15:57:50 | Raporteaza
@Anti nationalist – Au, asta a durut…
2010-11-26 16:16:46 | Raporteaza