![]() | Prostituatele, pe centură sau în bordel?vezi toate articolele de Laura Laurentiu07 mar 2010 la 11:08 37 comentarii 1780 vizualizari. |
Unul dintre comentatorii articolului precedent, cel care semnează gigi de la gaze, îmi spunea că ar fi corect să scriu şi despre legalizarea prostituţiei, nu doar despre căsătoriile între gay. Pentru că, explica el, paradoxul social este că femeile nu consideră homosexualitatea imorală, dar prostituţia da. Cum cititorul nostru, stăpânul nostru, iaca, discutăm şi despre legalizarea prostituţiei. Că doar n-o fi foc. ![]()
Scurt istoric românesc
Primele date scrise despre prostituţie în acest colţ de lume sunt de pe vremea lui Ştefan cel Mare, adică de pe la 1470 şi ceva. Se pare că moldovencele vremii erau momite de proxeneţi cu tot felul de promisiuni şi duse să se prostitueze la Constantinopole. Domnitorul a încercat să stopeze fenomenul, dar nu ştiu cu cât succes.
300 de ani mai târziu, împărăteasa Maria Tereza decide popularea Banatului cu prostituatele Austro-Ungariei. Zis şi făcut. Dar, deşi doamnele în cauză sunt vizitate mereu de medic şi au nişte norme minime de igienă sexuală, zona Banatului se alege cu nişte epidemii de sifilis, cum e cea din 1770, de care vorbeşte savantul italian Francesco Griselini.
Odată cu codul lui Caragea în Valahia, la 1818, prostituatele (care se numeau kiramale) ajung să plătească taxe speciale, care rotunjesc visteria domnitorului. 80 de ani mai târziu, apare prima lege a prostituţiei în care se stipula că bordelurile nu pot fi conduse decât de femei, iar prostituatele trebuiau să aibă o condică proprie, ca un fel de carte de muncă. Primarul fiecărui oraş trebuia să ţină evidenţa prostituatelor într-un registru special, iar taxele erau de 8 lei pentru cele care lucrau în bordel şi 16 lei pentru cele care lucrau de capul lor.
În 1921, taxele se modifică şi femeile uşoare trebuie să plătească 10% din venit. Există chiar şi un document de pe la 1927 care arată că erau peste 12.000 de prostituate în România, cele mai multe românce, urmate de unguroaice, cehoaice, poloneze etc. La presiunea celorlalte state europene, în 1936, prostituţia este scoasă în afara legii, dar ultimele case de toleranţă din Bucureşti sunt închise de-abia în 21 decembrie 1949, de ziua lui Stalin.
Cam atât cu istoria. Să vedem ce se întâmplă astăzi.
Situaţia în Europa
Olanda, tolerantă precum o ştim, le dă dreptul prostituatelor la asigurări de muncă şi le pune să-şi plătească impozitele. În Germania astfel de femei au parte de asigurări de sănătate, concedii şi pensii. Franţa le dă voie femeilor uşoare să practice această meserie atâta timp cât nu deranjează liniştea publică, iar de sancţionat îi sancţionează doar pe cei care solicită astfel de servicii sexuale. Suedia şi Norvegia, de asemenea, îl pun pe client la plată, nu pe femeia care se prostituează. Belgienii au legalizat şi ei prostituţia, iar în Grecia femeile se pot prostitua doar în bordeluri autorizate legal şi situate la minimum 200 de metri de instituţiile publice. Parlamentul Spaniei, în schimb, a respins anul trecut, în septembrie, legalizarea prostituţiei.
***
Ce facem cu doamnele noastre de pe centură, însă? Le trimitem în bordeluri autorizate sau le lăsăm să-şi câştige traiul pe unde apucă? Pentru că, e de la sine înţeles, fenomenul nu va putea fi stârpit niciodată, oricâtă bunăvoinţă am avea şi oricâte legi am da. Înainte de a vă spune părerea, încerc să prezint câteva din argumentele pro şi contra legalizării prostituţiei. Dacă vă mai vin altele în minte, vă rog să le spuneţi.
Argumente pro
1. Odată legalizată prostituţia, s-ar ţine sub control circuitul bolilor venerice în natură.
2. Taxele pe care le-ar plăti ar rotunji bugetul de stat. Adevărul e că doamnele sunt acum datoare vândute primăriilor. Spre exemplu, în Baia Mare, o prostituată a adunat în trei ani amenzi în valoare de 44.000 de euro şi are nu mai puţin de 384 de procese verbale contravenţionale.
3. Dacă prostituţia ar fi declarată oficial meserie şi ar fi inclusă în nomenclatorul de meserii, fetele ar avea dreptul la asigurări de sănătate, concedii şi pensii.
4. S-ar diminua riscul de a fi bătute, maltratate sau chiar ucise de clienţi.
Argumente contra
1. Legalizarea ar creşte traficul de carne vie.
2. S-ar încuraja astfel o formă degradantă de muncă. Aici ar fi de discutat ce anume le determină pe femei să devină prostituate: sărăcia sau plăcerea?
3. Proxeneţii s-ar transforma oficial în oameni de afaceri şi spălarea de bani ar fi în floare.
4. Indirect, s-ar încuraja pedofilia.
Acestea fiind spuse, doamnelor şi domnilor, noi cum votăm? Pro sau contra?
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe TwitterEtichete: bordel, buget, legalizare, prostitutie, taxe


Dora Constantinovici 14 feb la 12:44 |
Parazăpezii sunt o soluţie depăşită...dacă folosim tot ce foloseam până în '89...între [ citeste mai departe ]
Astro Vesta (Maria Onea) 13 feb la 23:18 |
La începutul anului 2006, mi s-a cerut să fac horoscopul lui Traian Băsescu de către un [ citeste mai departe ]
Ana Barton 13 feb la 17:20 |
Văd prin geam că s-a spart sita. Abia acum înţeleg ce înseamnă cu nemiluita. Poate tu [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 11 feb la 20:14 |
Mamaia mea mi-a spus odată să nu regret ce-am făcut ci ce n-am făcut în viață. Nu m-am luat [ citeste mai departe ]
| | blackhole 09 feb la 17:32 |
In caz ca vreti sa va raspundeti la aceasta intrebare extrem de importanta, trebuie sa va raspundeti [ citeste mai departe ]
| | andreea 09 feb la 17:29 |
Se întîmpla ceva cu ea. De cînd era mititică, observase că atunci cînd îşi spunea "acum [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 08 feb la 17:55 |
Ieri seară la 20:00 am ieșit la teatru, la Green, pe Victoriei. Cei care au mai fost pe acolo [ citeste mai departe ]
Ana Barton 08 feb la 11:00 |
Apa care arde. Asta înseamnă. Nu fiartă, nu fierbinte, nu clocotită. Şi, bun înţeles, nu [ citeste mai departe ]
Astro Vesta (Maria Onea) 07 feb la 01:58 |
Prima femeie de pe Pământ, potrivit mitologiei greceşti, a fost Pandora, cea pe [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 05 feb la 19:03 |
Cu foarte puţin timp în urmă preşedintele spunea în discursul său: În [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 03 feb la 13:04 |
Nu, n-aș fi vrut să-l cunosc pe Cătălin. Cel puțin nu așa. Dar ce? Parcă în viață ai totul [ citeste mai departe ]
Ana Barton 01 feb la 16:00 |
Poa' să pară cum o părea. Să râză lumea cât o vrea. Eu tot joc şotron. Nu mă pot abţine [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 01 feb la 00:41 |
Poate vă mai amintiți de programul ”Școala altfel”, propus de ministrul Funeriu la finele [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 29 ian la 17:42 |
Desigur, România a mai făcut un pas mic şi servil în faţa corporaţiilor și marilor puteri şi [ citeste mai departe ]
Alex Mazilu 27 ian la 22:37 |
De prea multe ori am auzit astăzi ”România paralizată de ninsori” sau lucruri de genul ăsta. [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 27 ian la 21:35 |
Am descoperit de curând o prăjitură nouă. Camelia. Primul strat e rupt parcă din amandină, [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
Discursul proaspăt al șefului statului a fost unul fără substanță, incluzând doar [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
În contextul protestelor, care continuă, reprezentanții puterii au decis că o încercare, de a [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 25 ian la 20:44 |
Am înțeles din discursul președintelui că de fapt una dintre problemele cele mai grave în acest [ citeste mai departe ]
Ana Barton 25 ian la 19:18 |
Ştii, nici mie nu mi-e tocmai moale să-mi iau întrebările la întrebări. Dar poate că e [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 24 ian la 19:51 |
Asta spunea creatorul statuii domnitorului, sculptorul Marcel Voinea, la sfârșitul comemorării de [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 21 ian la 13:37 |
Între două demonstrații, pentru destindere, vă recomand memoriile crocodilului [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 21 ian la 02:59 |
Puterea... ploii a fost de partea puterii. Da, vremea și vremurile ”indecise” din oraș în [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 19 ian la 17:16 |
Revoluție - adică. Măcar pentru că brusc reprezentanții puterii sunt mult mai deschiși unui [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 19 ian la 16:05 |
Protestele românilor împotriva actualei conduceri, determinate, aparent doar, de recenta demisie a [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 19 ian la 14:31 |
Nu fac parte din tagma celor care se pricep la relații, nu dau sfaturi prietenilor căsătoriți [ citeste mai departe ]
Ana Barton 19 ian la 13:50 |
Hai, că are dreptate femeia asta: ţara arde, iar babele se piaptănă. Da, da' se piaptănă scurt, [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 ian la 18:47 |
Am primit comunicatul acesta:
Peluza Sud Dinamo, grupul de suporteri ai echipei [ citeste mai departe ]
| | morringain 15 ian la 01:34 |
Pentru postul asta o sa imi atrag ura multora. Asta e.
Asistam in ultimele zile la o isterie [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 15 ian la 01:33 |
O retrospectivă asupra realității politice românești, în 2011 aduce în atenție o scenă [ citeste mai departe ]
| 1Ana: Neah, sunt prea leneşă.Seva: uite, pe mine mă scoate din minţi obiceiul ăsta american cu magazinele şi lista de cadouri făcută dinainte. Unde mai e surpriza, unde mai e farmecul?Cadoul are... | ||
| 2Și dacă cineva poate să pună acest video căci eu nu știu cum,nu are cum să nu îți topească sufletul, și de piatră dacă ai fi. Un copil este un dar divin(de acea eu am trei copii,ptr. că nu am vrut ca... | ||
| 3Ana,da îi roluești ca un sul și-i așezi ca într-o piramidă,unul peste altul,ca să stea îi legi cu funde colorate :D„și nici nu vrei ???” atunci întinde-ți antenele și iscodește cine poate cădea pe... | ||
| 4... sucăliţi. :lol: :lol: :lol:De când n-am mai auzit cuvântul ăsta! :lol:Nu sunt borţoasăăăăăăăăăăăăă! :cry: Nu suuuuuuunt! :cry:Şi nici nu vreaaaaaaaaaaaaaaau! :lol:Mi-e frică... | ||
| 5Nora,apoi să ne spună Ana dacă este ceva sigur,că uite cum se procedează aici în USA:1-Ana va deschide un cont la cel mai select magazin de îmbrăcăminte și accesorii ptr. bebeluși.2-Deci orice... | ||
| 6Seva,Doamne! De la un cântec de leagăn voi mă vedeţi cu burta la gură. Nu sunt şi nici nu voi fi vreodată.Dar, dacă insistaţi, ca să nu vă supăr, mă pot mărita de câte ori aveţi chef de... | ||
| 7Da, Nora. Şi să-ţi iei şi o buca' dă pământ să pui orez. Să te văd cu pălărie vietnameză cum te afunzi în apa aia mocirloasă. :lol:Dar tu eşti dospitoare de bune. Şi când te mai şi încăpăţânezi... | ||
| 8Buna seara la toata lumea! Nora si Dora, ia nu va mai certati pe prostii!:D Stiti ce dor de casa m-a prins pe mine de cand stiu de zapezi si de sinistrati? Culmea!@Cosa: ce are Chromul? Eu pe el sunt... | ||
| 9Nora,dacă eu voi Nașa nr.1 și tu nr. 2,am eu grijă de turtă,eu nu cumpăr din comerț. Fac eu un aluat de cozonac,de se desface fișele fișele,de-o palmă-n sus cresc în forme.Apoi turta trebuie să aibe trandafiri... | ||
| 10Andreea: dar până murim, putem să râdem? Să facem un cântec cu "laugh me to the end of love" (da, da, ştiu, nu e corect, dar îmi place cum sună)?Ana: scorpie! De nu ţi-oi face turtă cu mâna mea, ascultă... | ||
| 11Muză,Ba nu! Al vieţii. La dans mă refeream, nu la... ;)Nora,Madame... :oops:Asta este. N-am ce-ţi face. Budoar curat. Aoleu! Păzea! Oximoron! :lol:... | ||
| 12Pfiu, m-am dezumflat ca sufleul! :DSă ştii că le-am interzis să folosească abominabilul apelativ. Abia după ce voi trece de 60 (dacă), îmi pot zice "tante". :PŞi aşa mi-au făcut propunerea în mod... | ||
| Dora Constantinovici 4641 citiri |
| Ana Barton 4556 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2176 citiri |
| Florentina Mușat 2152 citiri |
| | andreea 1889 citiri |
| Doria Niculescu 992 citiri |
| Maria Moiş 842 citiri |
| | blackhole 649 citiri |
| Ruxandra Predescu 285 citiri |
| Laura Laurentiu 216 citiri |
| Florentina Mușat o postare |
| Ana Barton o postare |
| Astro Vesta (Maria Onea) o postare |
| Dora Constantinovici o postare |
| Dora Constantinovici 25306 citiri |
| Ana Barton 15827 citiri |
| Florentina Mușat 15790 citiri |
| Maria Moiş 10565 citiri |
| Doria Niculescu 4300 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 3157 citiri |
| | andreea 2507 citiri |
| Alex Mazilu 1607 citiri |
| | Crina Soroiu 1504 citiri |
| Ruxandra Predescu 1308 citiri |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Ana Barton 5 postari |
| Florentina Mușat 4 postari |
| Maria Moiş 3 postari |
| | Crina Soroiu 3 postari |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2 postari |
| Alex Mazilu o postare |
| | andreea o postare |
| | blackhole o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Alt argument pro ar fi,curvele noastre n-ar mai aduce bani la bugetul altor state!Cel putin aici,in tara in care ma aflu,sunt pline bordelurile de romance!
2010-03-07 11:31:05 | Raporteaza
Argument pro (desi tu il vezi cam invers): se inhiba crearea infracionalitatea. In primul rand traficul de carne vie va fi mai putin frecvent din moment ce autoritatile controleaza cat de cat fenomenul. In al doilea rand retele de proxeneti vor fi slabite. In actualul context ele rezolva o problema si pot inflori nestingherite. E o iluzie ca interzicerea opreste fenomenul, doar il impinge in subteran unde se creeaza adevaratele mafii (vezi exemplul cel mai celebru al prohibitiei).
2010-03-07 11:54:07 | Raporteaza
E adevarat ca proxenetii s-ar transforma in oameni de afaceri, dar acesta nu e un argument impotriva demersului. Macar acestia nu vor mai obiga tinere sa se prostitueze, mandrele o vor face din proprie initiativa. In plus, de ce sa nu castige si statul din aceasta afacere? Sexul a vandut si va vinde intotdeauna, este o afacere super profitabila. Pe de alta parte insa, fetele de pe centura nu vor disparea, ci vor face concurenta, prin preturi mult mai mici. Sunt destule femei acolo cu boli venerice si cu un aspect fizic foarte neplacut, care nu vor fi angajate in niciun bordel.
2010-03-07 12:18:37 | Raporteaza
Problema nu este cîţi bani aduce prostituţia. Am ajuns să judecăm dacă un lucru este sau nu bun în funcţie de câţi bani aduce? Atunci ar trebui urgent să ne apucăm de produs cocaină şi kalaşnicoave. Aduc mult mai mulţi bani decât prostituţia. Problema este dacă prostituţia e sau nu o crimă. Este prostituţia un rău social?
2010-03-07 12:18:55 | Raporteaza
vrem legalizare,vrem bordeluri,vrem curve.
2010-03-07 12:37:34 | Raporteaza
@Alexander: uite, chiar la ceva asemănător mă gândeam mai înainte. sunt curioasă dacă există ceva date la nivel european din care să vedem care naţie a dat cele mai multe prostituate. în ţările cu prostituţia legalizată s-ar putea calcula, probabil. mai greu în restul.
@Sluga la Sisif: am pus-o la contra pentru că m-am gândit că în ţările în care prostituţia e legalizată ajung să facă această meserie mai ales femeile din ţările sărace, unde prostituţia nu e legală. ca urmare, acolo ar creşte traficul de carne vie. dar poate că logica ta e mai corectă. mă mai gândesc la asta
@Timi: aia cu oamenii de afaceri era mai degrabă o glumă. dar e drept că nu a sunat ok. mea culpa
dar spălare de bani tot ar exista. şi şi evaziune fiscală, zic eu.
@Vladimir T: mă bucur că nu mai eşti aşa supărat pe noi şi ne mai citeşti.
cât despre întrebare, o crimă sigur nu e. un rău social însă… depinde de ce parte a baricadei te situezi. feministele ar spune că da.
tu ce zici?
2010-03-07 12:46:18 | Raporteaza
@Vladimir T: Problema este ca nu toti sunt ca dumneata. Societatea nu are numai oameni cu principii inalte, conservatori sau fanatici religiosi. Este un rau care va exista intotdeauna, daca nu doresti nu te duci. Dar din moment ce exista de ce sa nu fie tinuta sub control? Si sa aduca si bani statului pe deasupra. Sexul nu e la fel ca heroina si cocaina despre care ti-ai scris parabola, dar n-ai cum sa stii. Esti prea “moral” pentru lucruri lumesti.
2010-03-07 12:47:42 | Raporteaza
Proxenetii se vor tranforma in patroni de case de toleranta. Si daca respecta legea si cotizeaza la stat, care ar fi problema?
2010-03-07 12:52:14 | Raporteaza
Draga Laura,
Postul asta nu a iesit! poate urmatorul!!!
2010-03-07 12:53:27 | Raporteaza
@eu******:
nimeni nu-i perfect. nici chiar eu 
2010-03-07 12:54:48 | Raporteaza
“Prostituatele, pe centură sau în bordel?” Laura nu ai inteles nimic. In Romania alea de pe centura sunt doar niste disperate flamande. Si aia de le “fugaresc” tot niste coate goale. In Romania prostituatele veritabile sunt ministru, europarlamentar etc. (jurnaliste, chiar). Asta insemna ca in Romania nu are cum sa existe o lege a prostitutiei. Ar fi incalcata chiar de cei(cele)care o aproba sau care ar trebui sa o aplice.Poate trebuie sa ne punem de acord cu ce insemna prostitutia. Intretinerea relatiilor sexuale cu scopul de a obtine beneficii, pare a fi definitaia ideala. Vezi vreo legatura a acestei definitii cu modul in care niste cocote au ajuns ministru? Fa o analiza corecta si mai da-ti o data cu parearea.
2010-03-07 13:29:43 | Raporteaza
in bordel.
2010-03-07 13:52:21 | Raporteaza
1.Bolile venerice nu mai apar azi din cauza prostituatelor, care sunt profesioniste si se protejeaza. 2.Prostitutia nu e degradanta, e o meserie ca oricare alta.3. Daca cineva o practica din placere, foarte bine; si eu imi fac meseria/cu diploma, din placere.4.Proxenetii sunt oricum oameni de afaceri dar acum nu platesc taxe.5.Pedofilia este un pericol acum, inafara legalizarii prostitutiei.6.Traficul de carne vie apare doar daca exista cerere de lucru interzis; dupa legalizare va scadea.7.Probabil vor creste veniturile unui stat , dupa legalizarea prostitutiei.8.Trebuie declarata oficial meserie, pentru ca oricum asta este.9. Cei care se prostitueaza trebuie sa aiba toate drepturile si obligatiile unui prestator de servicii, inclusiv protectie. Concluzie: legalizarea prostitutiei este benefica.
2010-03-07 14:03:40 | Raporteaza
Cred ca problema este pusa gresit! Suntem in secolul XXI deci calificativul de prostituata&curva n-ar trebui sa mai existe. Prin lege ar trebui sa se instituie ,,prestarea de servicii intime”. Solicitare este drept al oricarei femei, in deplina libertate de optiune. Ce s-ar realiza favorabil: 1. Cele prevazute de autoarea articolului; 2. Consolidarea sanatatii mentale a barbatului; 3. Consolidarea familiei din cel putin 2 considerente: a. baietii nu se mai casatoresc din motive fiziolocice iar sentimentul iubirii isi recapata sensul moral si spiritual. b. familia devine mai solida intrucat femeia casatorita va acorda mai multa ,,atentie” sotului pentru a reduce riscul evadarii acestuia catre lumea ,,serviciilor intime”. c. dreptul de a decide practicarea s.i. apartine numai femeii si este considerat drept fundamental deci va fi protejat de stat. Astfel: a. prexenetismul se interzice si se condamna ca crima. b. practicanta se inregistraza fiscal ca ,,PFA”. c. stabilimentele sunt organizate si administrate de Min.sanatatii sau Min.justitiei si nu au caracter lucrativ. d. publicarea datelor personale ale ,,prestatoarelor” se condamna inclusiv in cazul presei de scandal. Ar mai fi si alte aspecte dar acum …Asta e!
2010-03-07 14:09:37 | Raporteaza
Alt aspect pro legalizare: Sa presupunem ca domnul A merge la fete pe bani. Merege la un bordel plateste si ii dus la o fata. De la ea afla ca e adusa ilegal, traficata sa zicem
Variata A-prostitutie ilegala Dl. A .. pleaca de acolo ,posibil trist/enervat si nu zice nimanui nimic. Varainta B-legala Dl.A suna imediat la politie , explica situatia si se rezolva=> Traficantu in parnaie, fata eliberata.
2010-03-07 17:10:07 | Raporteaza
Eu as scoate prostitutia din Codul Penal. Iar despre prostituate, of amaratele, sunt niste aratari zgribulite, anemice si famelice,le vad in fiecare seara pe calea Turzii, la poalele Feleacului, zic sa profeseze unde vor ele. Care vor pe centura, pe centura, care la bordel, la bordel. Bordelurile sa plateasca impozite, iar individualele sa-si plateasca asigurari de pensie si de sanatate, ca orice liber profesionist. Problemele de ordin sanitar nu exista, din moment ce s-a inventat prezervativul.
2010-03-07 17:13:14 | Raporteaza
@Timi : Primo, cuvintul “moral” intre ghilimele e un fel de insulta, nu? Nu ma cunoaşteţi ca să vă daţi cu părerea despre mine. Secundo, nu am scris nici o parabolă, poate că ar trebui să folosiţi cuvinte pe care le cunoaşteţi. Nu am făcut decât să continui logica argumentului financiar în chestiunea legalizării prosituţiei. Terzo, dacă nu folosesc cocaină asta nu înseamnă că nu am dreptul să îmi dau cu părerea despre ea. Conform acestei logici, toţi judecătorii trebuie să fie nişte criminali, ca să îi poată înţelege pe crininali.
2010-03-07 17:30:47 | Raporteaza
@ Ion Ninel. Chestia aia cu “nu se mai căsătoresc din motive fiziologice” e foarte amuzantă. Motive fiziologice. Eu credeam că e natural să te atragă din punct de vedere fizic o femeie, dar mă bucur că am aflat că de fapt asta era un balast, şi că adevărata iubire nu trebuie să ţină cont de chestii “fiziologice”. O să ţin cont de asta. Aveţi şi un tabel?
2010-03-07 17:46:31 | Raporteaza
@ Iana. Prezervativul nu e 100% sigur, dar asta ştiţi, nu-i aşa? Dar , cum zice Murphy, dacă faptele nu se potrivesc teoriei, faptele trebuie înlăturate.
2010-03-07 17:49:24 | Raporteaza
Doamnelor, centura s-a extins si pe Aleea Privighetorilor, la 100 metri de Academia de Politie. pentru ca minim 3 fetite stau acolo non-stop se pare ca servesc si pentru descarcarea energiilor studentilor “Academicieni” si sa-i antreneze sa nu vada ceea ce vede toata lumea. “adapostul” este fostul camping din padure care adapostea refugiati africani. Pe cand o trupa si la Academia Romana pe Calea Victoriei sa-i mai resusciteze pe venerabili?
2010-03-07 18:06:41 | Raporteaza
@Vladimir T: …va faceti ca nu pricepeti ce vrea omul sa zica.
2010-03-07 18:13:30 | Raporteaza
@Vladimir T: am spus ca nu poti compara sexul cu drogurile. Iti vine sa crezi sau nu, unii oameni chiar fac sex! Este o nevoie fiziologica si deloc ilegala. Ar trebui sa o incerci, e o activitate placuta. Succes!
2010-03-07 18:28:11 | Raporteaza
@ gigi de la gaze. Cred că e mai degrabă invers. Sau poate sunt eu prost. Am comparat curvele cu drogurile pentru că ambele chestiuni sunt murdare. Ca să nu folosesc termenul “imorale”, se pare că dacă foloseşti cuvântul “moral” pe internet devii scuipătoare.
@ Timi. Nu am comparat SEXUL cu drogurile, am comparat PROSTITUŢIA cu drogurile. Să vă explic, ambele creează iluzii. Cum e şi iluzia asta numită internet, care trebuia să fie un mijloc de comunicare şi e de fapt un ocean de bălării.
Şi … nevoia de sex nu e totuna cu nevoia de apartenenţă şi de dragoste, şi numai prima e satisfăcută de prostituate, cel puţin la unii, ştiu eu… O fi mai greu de înţeles pentru unii.
2010-03-07 18:53:47 | Raporteaza
@Vladimir T: Atunci, stimate domn, e un aspect la care medicii, fabricantii de prezervative si statisticienii mai au desigur de lucrat.
2010-03-07 18:54:01 | Raporteaza
Argumentele contra nu prea functioneaza. Sa le luam pe rand.
1. Legalizarea ar creşte traficul de carne vie.
Traficul de carne vie este o activitate ilegala, care se desfasoara paralel cu legea. De ce legalizarea unei meserii ar creste o activitate ilegala?
2. S-ar încuraja astfel o formă degradantă de muncă. Aici ar fi de discutat ce anume le determină pe femei să devină prostituate: sărăcia sau plăcerea?
Forma “degradanta” de munca ramane oricum la latitudinea fiecaruia, indiferent daca e legala sau nu. Daca vreo s-o faci o faci indiferent ca e legala sau nu.
3. Proxeneţii s-ar transforma oficial în oameni de afaceri şi spălarea de bani ar fi în floare.
Banii din activitati ilegale sunt spalati. De ce ar mai fi spalati daca ar proveni dintr-o activitate legala?
4. Indirect, s-ar încuraja pedofilia.
Pedofilia e ceva ilegal. O prostituata care lucreaza legal trebuie sa aiba macar 18 ani. De ce intrarea in legalitate a celor de 18 ani sau mai mult care vor sa practice prostutia ar mari numarul de doritori de fetite de 12 ani?
2010-03-07 20:02:48 | Raporteaza
Către ‘pandoreze’
Urmăresc platforma pandoras de două săptămâni, cred că am citit până acum câte un articol de la fiecare…și aș avea un scurt comentariu. Nu am identificat un spațiu general de postări, așa că scriu pe blogul tău, Laura, din trei motive: figura ta pare inteligentă; îmi place rama de la ochelari; și mi-a plăcut cum ai pus problema din perspectivă istorică în această postare cu prostituția. Transmite rogu-te esența acestui mesaj și colegelor care postează, respectiv editorului platformei. În esență: în afară de ‘blog la feminin’, cam care este mesajul acestei platforme? Vă asigur că nu este deloc prea clar. Făcând o medie ponderată a postărilor, am rămas cu ideea că se dorește o mai clară conturare a identității femeii în acest mirific debut de mileniu în România. S-a vorbit de 1 martie, căsătorie, drăgălășeniile și stupizeniile bărbaților, prostituție și altele. Toate astea, în fine, pentru ce? Ca să vedem că femeia (în general) gândește și are păreri bine definite? Nu cred că s-ar fi îndoit nimeni de contrariu și fără să atacați ‘în haită’ ca să vă observăm în peisaj (persoana I plural denotă aici un personaj conceptual foarte lax, a nu se confunda cu “bărbații”). Ca să se arate că femeia este în contact profund cu noua ei identitate de 2010? Este greu, fără îndoială, să depășești arhetipurile, dar cred că multe dintre voi vă descurcați foarte bine. În cele din urmă, ca să se schițeze un soi de re-educare generațională pentru femeile și bărbații care nu mai sunt la curent cu realitatea? Mi-e greu să cred că postările despre silicoane și prosoape turcoaz vor “trezi” pe cineva.
Unde vreau să ajung: chiar nu este nevoie de încă un site de păreri în România. Vreți să promovați un alt tip de femeie? Foarte bine, vorbiți despre ce FACE femeia, despre cum face ea lucrurile să se miște, despre cum faceți voi lucrurile să se miște. Și atunci veți crea exemple, pe care le vor urma și alții sau altele. Pentru că bărbații pe care îi urecheați șăgalnic în majoritatea postărilor au săracii multe minusuri, dar ceva anume îi face să conducă lumea de ceva vreme: n-or fi nici cei mai deștepți, nici cei mai puternici, nici cei mai rezistenți, dar mulți au acel ’sânge’ de a-și risca pielea pentru a face lucrurile să se miște. Mulți devin ratați, puțini sunt de succes și îi transformă și pe ceilalți, dar majoritatea încearcă. Înțeleg că ‘voi’ echilibrați spinul mișcării de rotație, perfect adevărat, dar pe când mișcați și voi lumea, pandorezelor (așa cum vă doriți, în fapt), fie și cea în care trăiți doar voi? Cu păreri (ce-i drept, scrise decent în majoritate)din spatele unui site nu cred că vom ajunge departe.
2010-03-07 20:32:30 | Raporteaza
@Dinu: 1. am mai răspuns sus la cum am gândit eu faza cu traficul de carne vie. 2. păi, tocmai asta e. pt unii e o meserie degradantă, aşa că e un argument pe care acea parte a societăţii îl foloseşte când combate legalizarea. 3 -4. acum să nu fim idealişti sau naivi. prostituţia nu este tocmai cea mai sfântă afacere, chiar dacă e legalizată. e genul de business care oferă cadru prielnic pentru desfăşurarea în spatele legalităţii a unor afaceri dubioase.
2010-03-07 20:59:17 | Raporteaza
Adrian, uite ca Laura mi-a transmis mesajul tau, iar eu incerc sa iti raspund.
Da, chiar asta e Pandora’s: inca un site de opinii, idei si dezbateri. Femeiesti. Acum, daca e nevoie sau nu de el, vom afla cu timpul.
Scriem despre ce ne intriga. Despre lumea din jur, cu subiecte mari si mici, frivole si serioase, asa cum este ea.
Nu vrem nici sa ne conturam identitatea, nici sa re-educam.
Dezbatem, doar, ceea ce ne intereseaza. Bucati de viata. Idei. Actualitati. Si, din cand in cand, mai si zambim. Cred ca e loc pentru toate. Cel putin, aici e
De ce? Am mai spus si in urmatoarele texte
pandoras.realit../
pandoras.realit../
pandoras.realit../
2010-03-07 21:02:54 | Raporteaza
@adrian: am să transmit mesajul tău editorului Pandora’s. sunt convinsă că ea te va lămuri mai bine decât mine referitor la ce s-a urmărit când s-a creat această platformă.
oricum, trebuie să remarc că a spune “chiar nu era nevoie de încă un site de păreri” e ca şi cum ai spune “chiar nu era nevoie de încă un ziar sau încă o revistă”. întotdeauna e nevoie de aşa ceva. unde mai pui că eu nu ştiu să fie alte site-uri de genul ăsta în ro, în afară de voxpublica.
pe de altă parte, fiind la început, durează un pic până se reglează subiectele, temele, scriiturile etc. dar eu cred şi sper că platforma asta va reuşi la un moment dat să facă lucruri măreţe. de aici se pot porni campanii serioase care să schimbe anumite legi sau să salveze vieţi. ai un pic de îngăduinţă şi dă-ne doar un pic de timp.
şi mulţumesc pt cele trei motive ale alegerii. mai ales pt cel cu ramele de la ochelari

2010-03-07 21:07:09 | Raporteaza
@laura argumentul cu “meserie dezonoranta” mi se pare slabut. ce-ar fi sa interzicem si meseriile care presupun spalatul veceurilor, desfundatul canalizarilor, infirmierele (care spala la fund bolnavii) si multe alte meserii, veterinarii (care trebuie sa masturbeze diverse animale, si sa la insamanteze artificial).
in calitate de .. posibil consumator de astfel de servicii
, va spun ca legalizarea ar elimina multe abuzuri, si ar aduce suficiente avantaje. per total, avantajele cu siguranta sunt mai mari decat dezavantajele. mai ales pentru cele care, legal sau ilegal, practica si vor practica in continuare meseria asta.
2010-03-08 09:30:20 | Raporteaza
@dracu: o fi slăbuţ, dar feministele îl folosesc din plin atunci când nu sunt de acord cu legalizarea (chiar îl compară ca degradare umană cu sclavia), aşa că trebuie luat în considerare.
2010-03-08 09:39:24 | Raporteaza
Daca tot iti plac dezbaterile, te-ai putea gindi si la teme mai putin discutate si unde nici tu nu ai putea da un raspuns clar. Astea cu prostitutia si gay (din inertie am scris un alt cuvint aici, da’ am sters) s-au cam banalizat. Uite, de exemplu, un subiect mai grelut: ai un copil de 3-4 anisori si afli ca are leucemie si are nevoie de tratament in strainatate. Cu salariul pe care-l ai si cu tot sprijinul rudelor, nu poti stringe nici macar un sfert din suma respectiva. Daca cineva ti-ar sugera sa te prostituezi, ai putea raspunde fara sa clipesti “nici vorba”?
Da, si mie-mi plac ochelarii
2010-03-08 22:08:28 | Raporteaza
@costelus: ei, cum nimic nu vă mulţumeşte pe voi, bărbaţii. dacă scriem de emoţii, iubiţi, pasiuni, ne faceţi siropoase, dacă abordăm teme care nu au încă o rezolvare şi merită discutate, ne spuneţi că-s fumate. şi mai ziceţi de noi că suntem cârcotaşe
ok, ok. o să încerc să mă gândesc la tot felul de chestii “greuţe”, dar lasă-mă încet. încă nici nu m-am obişnuit cu ideea că trebuie să scriu zilnic, darămite altceva.
şi sunt uimită cât succes au ochelarii ăştia. încep să-i invidiez

2010-03-08 22:23:03 | Raporteaza
“Siropos” e unul din acele cuvinte care poate fi aplicat aproape la orice fara a spune nimic. Nici nu cred ca trebuie sa scrii zilnic. E si normal ca intr-un astfel de ritm se va aduna multa maculatura. Nu sari, ca nu vreau sa insinuez nimic
2010-03-09 00:38:39 | Raporteaza
@costelus: nu sar, nu sar
2010-03-09 12:39:19 | Raporteaza
[...] Banii din activitati ilegale sunt spalati. De ce ar mai fi spalati daca ar proveni dintr-o activitate legala? 4. Indirect, s-ar încuraja pedofilia. Pedofilia e ceva ilegal. O prostituata care lucreaza legal trebuie sa aiba macar 18 ani. …read more [...]
2010-03-10 15:33:04 | Raporteaza
Cum spune un coment anterior bani din activitatile ilegale necesita a fi spalati din moment ce prostitutia ar deveni legala nu ar mai fi necesar fenomenul de spalare a banilor. Un al doilea argument ii simplu nu poti sa impui moralitatea iar, un astfel de exemplu a aratat cat de prost poate sa mearga aceste tendinte ca de exemplu prohibitia. Astfel consider ca orice act prezent in ilegalitate care nu este de o natura violenta ar trebuii legalizat, prostitutia inclusa
2010-04-04 17:00:16 | Raporteaza