Mami, ce e aia o „strâmtă”? « Pandora's | Blog la feminin
RSS Feed

Mami, ce e aia o „strâmtă”?

vezi toate articolele de
30 mar 2010 la 08:04 84 comentarii 3283 vizualizari.

Dupa fiecare vacanta, am cateva drumuri de facut pentru impartirea cadourilor. Am cateva prietene mamici si incerc sa nu uit de copii lor cand sunt pe meleaguri straine. Si mai am cateva persoane in viata mea care conteaza mult, drept urmare, la fel, nu uit sa cumpar cadouri, mai ales ca, stiu, sunt primite cu bucurie.

Dupa amiaza am dus un cadou unei prietene, mamica fericita a doi copii: o fetita si un baiat.

Dupa ce ne-am pupat si am povestit intamplarile amuzante din aceasta vacanta, ne-am trezit cu o intrebare din partea fetitei ei, curiozitate “extrasa” din conversatia nostra: “mami, ce-i aia o stramta?”

Prietena mea s-a incurcat, insa eu am incercat sa-i explic ca sunt oameni care nu au inima si creierul (i-am si aratat inspre tample, i-am atins si inima) atat de mari ca mami, iar acei oameni nu traiesc asa de multe bucurii si fericiri ca un om cu “inima mare”. Fireste, cea mica s-a declarat multumita, mai ales ca a retinut ca “mami si tati nu sunt niste stramti”(sic) .

Copiii pun de cele mai multe ori intrebari uluitoare (cu siguranta daca cititi acest text si sunteti parinti, stiti asta) carora cei ce le-au dat viata nici nu stiu cum sa le raspunda. Fie ca se inspira din ce aud, ba sunt atenti la discutiile de la gradinita, daca sunt lasati prea mult in fata televizorului, din nou aud multe lucruri “nepotrivite”, ca sa nu mai spun ca, de multe ori chiar parintii vorbesc in interiorul caminului intr-un mod neadecvat atunci cand copiii sunt  prin preajma.

Iata cateva exemple.

“Mami, cine este Dumnezeu?” Recunosc mi se pare o intrebare foarte dificila, careia nu stiu cum i-as face fata daca as fi mama. Cred insa, cel mai nimerit  raspuns este acela ca “Dumnezeu este undeva deasupra noastra, purtandu-ne de grija fara ca noi sa stim”. Dar, la fel de important mi se pare ca micutul/a  sa stie ca, cel mai bine isi va putea purta de grija singur/a. As adauga la raspuns si un” dar aici, tu, tati si cu mine putem sa infruntam orice problema impreuna puiule”.

“Imi dai si mie fardul tau, mami?” Mare problema.Am trecut si eu prin asta cand eram mica(si asa am ramas, fardata si-n ziua de azi!). Mai ales cand vorbim despre fetite care au trecut de 5-6 ani, e dificil de spus “nu”(la varste mai mici, scapati usor cu raspunsul” ne pictam pe fata doar cand mergem la carnaval sau, uite, iti promit ca ne pictam amandoua cand mergem la mall”). Cred ca atunci cand cea mica e pe care sa devina domnisoara e nevoie de ceva mai multa rabdare.Explicati cu un ton cald dar totusi ferm ca machiatul o va face sa para caraghioasa in fata celorlalti copii si ca nimeni nu vrea sa arate ca un artist de circ. Mai departe, cred eu, depinde si de “rezistenta” copilului. Cateodata(stiu asta!) e mai dificil.

“Cum adica ti-a furat inima? Unde a pus-o?” Copiii sunt foarte atenti uneori si pun si niste intrebari cu iz romantico-siropos.Cred ca un raspuns de genul”asa ai venit si tu pe lume, intai tati mi-a furat inima, apoi noi am devenit o familie si te-ai nascut tu “. Copiii trebuie sa afle ca, furatul unei inimi este cu totul altceva decat furatul unei masinute cu telecomanda. E important.

“De ce camera mea e alba si a surioarei mele e roz mami? Noi nu suntem la fel?” Cand sunt mai mici, copiii se tem ca parintii l-ar putea prefera pe unul dintre ei(inclin sa cred ca  exista si mai tarziu aceasta pseudo-problema) si in plus, exista o oarecare neintelegere legata de “lucrurile mele de fetita” si “lucrurile de baietel”.Cred ca cei mici trebuie sa inteleaga ca, asa cum fetitele prefera papusile iar micutii razboinicii si masinutele, asa si parintii aleg sa le creeze spatii amenajate special “pentru fetite”si pentru “baietei”.Poate ca si un exemplu legat de “mami si tati”ar fi binevenit.”Uite, tati poarta pantaloni ca tine, iar eu port o rochita precum surioara ta”.

“Ce inseamna bogatie mami?” Cred ca daca as fi mama, aceasta ar fi una din problemele cele mai serioase pentru mine. Nu inteleg de ce parintii din ziua de azi nu-si invata micutii sa aprecieze ceea ce au, sa inteleaga daca au mai putin sau mai mult decat altii.Copiii trebuie sa priceapa inca de la varste fragede ca bogatia nu inseamna bunuri, ci familie, prieteni, sentimente, cunoastere.Cred ca un raspuns nimerit la intrebarea”ce inseamna bogatie?”ar putea  fi :”bogatia inseamna sanatate, fericire, iubire”.Nu sunt de acord cu inocularea sentimentului de superioritate la copiii care provin din medii sociale inalte, asa cum tot mai des observ in ultima vreme.Acesti copii sunt infatuatii, ignorantii si lipsitii de simtire de maine. Bogatia nu inseamna numai bunuri materiale.Ci(mai ales) chestiuni legate de uman, de relatii sanatoase si firesti.

Intrebarile amuzante, uluitoare, surprinzatoare ale copiilor nu ar trebui sa puna nici un parinte in incurcatura.Si in nici un caz micutii nu trebuie repeziti cu ajutorul unor replici precum ”hai, lasa-ma cu intrebarile astea, am treaba acum(am auzit si asa o spunere.Urat!) ”

Dimpotriva.Fiindca ei vor fi “noi”, e necesar sa  creasca stiind raspunsuri, afland informatii, explorand taramuri.Faptul ca esti parinte e mai mult decat ceva normal.E o noua calatorie.Aceea alaturi de copii spre o alta lume, noua, plina de neprevazut si de responsabilitate.O calatorie care trebuie inteleasa, tratata asa cum se cuvine si apreciata la adevarata ei dimensiune.

Nota

Prin “stramta” eu inteleg o persoana cu minte si inima putina, viziune inchisa, fara creativitate, fara originalitate, fara substanta. Eu si prietena mea barfeam pe cineva, cum altfel …

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


Etichete: , ,


84 comments
  • 1

    la fel de suprinzător este faptul că reţinem ceea ce ne spun părinţii la astfel de întrebări şi atunci când avem 20 30 40 de ani, şi cel mai bine la 80 de ani când tragem pe dreapta pe veranda unei case şi nu prea mai avem nimic de făcut. sweet and adorable :) ai grijă de tine

    link-ul interesant de astăzi:

    worldisamazing.../

    P.S. îţi place, şi dacă da, ţi-ai face un life list ? ceva în genul ăsta: designformankin../

    îţi doresc o zi frumoasă, aşa cum îşi doresc copiii să aibă o familie..

  • 2

    Stiu sigur ca tu nu esti stramta… esti galeata..pacat de operatii

    alt adevarul dureros
    2010-03-30 08:28:11 | Raporteaza
  • 3

    Te superi daca te corectez?? la inceputul articolului ai scris “copii lor”…..se scrie cu trei “i”…..sorry,e deformatie profesionala de pe vremea cand eram invatatoare.E foarte adevarat ceea ce spui despre faptul ca trebuie sa le raspundem copiilor,fara sa-i repezim,ca avem altceva de facut.Spunea cineva ca daca nu-i ascultam cand sunt mici,considerand neimportant ceea ce spun ei,incet-incet ei nu se mai apropie de noi,fiindu-le frica de refuzul nostru.Iar noi nu trebuie sa ne mai miram ca atunci cand devin adolescenti “nu ne mai povestesc nimic!!!”E vina noastra,a parintilor,ca n-am stiut sa-i ascultam intotdeauna.

  • 4

    Imi imaginez calitatea conversatiei intre cele 2 prietene ,care a suscitat o asemenea intrebare.

  • 5

    @inspi: buna dimineata inspi :) (m-ai cam speriat ieri ..) asa e !si eu tin minte ce raspunsuri primeam cand eram mica, le tin minte mai ales pe cele venite din partea bunicilor pen’ ca ei aveau mai multa rabdare cu mine. cat despre tine, iti doresc sa ai o zi minunata, si sa te trateze ceilalti asa de dragut si delicat cum o faci tu cu mine. multumesc, genial-inspi :)

  • 6

    @vio: buna dimi vio :) fireste ca nu ma supar,sunt greselile mele , cum as putea sa ma supar daca cineva imi atrage atentia? iar tot ce ai spus tu, e perfect adevarat, total. asa e, am o amica disperata deja fiindca fiul ei nu mai comunica dar tot ea adauga “bai dar si eu cat de mult l-am repezit pe asta mic, cum naiba mai reper acum..bla bla”

    ps.iti doresc sa-ti vezi copilasii mari ,sanatosi si realizati -fiindca am impresia ca esti mama :)

    o zi cu soare ,multu’pen ‘comentariu.

  • 7

    @daniela: barfea. si tu barfeasti, pot sa spimt dupa tonul cum ai scris comentariul . toata lumea barfeste, nimeni nu recunoaste. eu da.

  • 8

    @daniela: barfeam si simt.

    am gresit niste litere, nu te mai obosi sa-mi atragi atentia.

  • 9

    :-) )) Neataaa Dori!Am ras de m-am prapadit la scrierea ta.Mi-am amintit cum acum ceva timp incercam sa il cresc pe nepotelul meu care s-a nascut intr-o tara cu mult soare si oameni frumosi ce vorbesc o limba foarte sexi pe care o ador (nu nu e Grecia :-) )e departe de Romania si este cuoscuta in toata lumea pt statuia aia pe munte cu tipul ce sta cu mainile intinse si priveste de sus pe toata lumea.Am sa iti povetesc ceva amuzant.A venit in vizita surioara mea cu sotul ei si cu ala mic la mine ca sa petreaca primul Craciun din viata comorii lor in Romania .Cand i-am vazut la aeroport cum aratau ta-su si fii-su imbracati am murit de ras .Parca erau eschimosi speriati .I-am adus acasa si cand sa coboare din masina cel mic neam daca vroia.A inceput sa urle cat il tineau balamalele ca el nu vrea si pace Si se tinea strans de manerul usii de la portiera sa nu coboare.Motivul?NU vazuse in viata lui zapada .Intreba ce e aia zapadaaa cum de e asa la ce foloseste si multe alte intrebari puse si pe drum si in fata casei .Se uita lumea la mine de zici ca eram ciudati .Am stat o ora jumate ca sa il facem sa se dea jos din masina si sa intram in casa.Am petrecut un Craciun dd pomina de zici ca eram la concursul ala Vrei sa fii miliardar ?erau atatea intrebari cu grad de dificultate mai mult sau mai putin ridicat din partea bobocelului ca ne-au coplesit.Cand nu stiam cum sa raspund aveam vooiee sa sun si un prieten.:-))). Concluzie Copii sunt foarte sinceri si spun intotdeauna ce gandesc fara menajamente sau ocoliuri.Un copil va stii intotdeauna cand cineva are sufletul deschis cand se aproprie de el .Ai observat ca uneori cei mici se uita in ochii celui pe care il au in fata si parca il filmeaza?Unii zambesc altii incep sa planga.Stii de ce plang?pt ca simte sufletul celui ce il au in fata .Asa cred eu.Sper ca te-am facut sa zambesti cu intamplarea mea. O dimineata plina de dragoste iti doreesc.Imbratisari Asta e pt tineee cu drag youtube.com/wat../

  • 10

    pitzipontia nu se ascunde cu norma de articole pe pandora’s

  • 11

    @makedon: buna dimi! oh, dar ce m-am amuzat citindu-te! asa e .copiii sunt foarte sinceri (cred ca de aceea unii oameni doar in copii se incred, in oameni nu) si nu au nici un fel de filtru atunci cand vorbesc spre deosebire de adulti.

    si …ce limba era?portugheza? vb de Rio cumva?sau de Lisabona ?pen’ ca si la Lisabona e o replica in miniatura a statuii din Rio.

    o zi senina si tie si copii frumosi daca nu-i ai inca :) ..ma rog,ne avem totusi pe noi, pentru ca in fiecare din noi exista un copil bine “pitit”. :)

  • 12

    @adevarul dureros: toata lumea stie sa jigneasca ,mai putini stiu sa scrie si sa se comporte.Sunt pline alte bloguri de astefel de afrirmatii ca cea pe care o afisezi aici .Cred ca daca nu ne place ceva nu trebuie sa jignim acea pers.Nu are nimeni dreptul asta .Dar mitocania si tupeul sunt de mult buruieni ce au aparut in loc de flori la romani.O zi cu soare iti doresc .Zambeste si iubeste ca viata e scurta .

  • 13

    @dorianiculescu: ai ghicit strengarito :-) da,era Rio .Iti doresc ca macar odata in viata sa ajungi acolo .Vei fi uimita si marcata cand te vei intoarce.Omenii aceia stiu sa isi traiasca viata la maxim fara a pune pret pe material ceea ce noi europenii facem.Eu am trait mult acolo si iti pot spune nu poti sa intelegi cum de oamenii aia sunt asa de veseli si binedispusi tot timpul in ciuda problemelor pe care le au, decat daca traiesti putin acolo.Vei intelege atunci.Tchau moca linda !

  • 14

    @adevărul dureros: în general nu discut cu/despre cei care nu se semnează însă adevărul dureros este că ai capul mic dar şi creierul stă lejer. pe loc repaus.

    @doria : mulţumesc.

  • 15

    @daniela: oooooooo,ce rea esti!!!!!!!!!!!CE inseamna a fi pitzipoanca,lamuriti-ma ca eu nu stiu!!!Doria e simpatica,imi place ca ne invita mereu sa zambim,ca viata e frumoasa.

  • 16

    @makedon: Riooooooooooooooooooooooooooooo :) meu amor :) vreau si io la Rio , la vara vreau la Rio !!!! oamenii din Rio sunt ca mine , de aceea vreau la Rio. Ipanemmmmma , Copacabana, mai dar cat va invidiez mai :)

    uite o unghie si uite gatul meu. unghia tocmai a intrat in gat :)

    an’ glumat, dar la Rio tot vreau :)

  • 17

    Inca o dovada ca romanii se pricep la toate, inclusiv la cresterea copiilor desi n-au :)

  • 18

    @Dorel: buna dimi. Dorel,eu cred , de fapt sunt sigura ca tu esti un tata minunat si daca nu esti , cu suguranta vei fi.

    lasa-ma pe mine,nu eu sunt importanta aici , ci tu , voi uite soarele :)

    Doria.

  • 19

    @Doria Crezi ca ceasul biologic suna la ora maternitatii in functie de omul de langa tine sau pur si simplu tine doar de varsta? Tine de ambitie? De incercarea de a intra in randul lumii? Tine de refugiul femeii care isi cauta o consolare? Stii, ma uit in jur si copiii devin mijloc mai mult decat scop, inseamna 2 ani de chiul de la semnat condica la servici, inseamna pastrarea locului de munca sau chiar a partenerului. Si multe mame privesc totul ca pe un proces investitional si au voluptatea de a se plange in dreapta si-n stanga despre cat de mult costa toata afacerea… Eu cam asta vad in jur…mame din interes sau din disperare…Stiu, mai exista si categoria mame din intamplare, dar aia e alta poveste… Sunt emo rau si azi? A+

  • 20

    Sint tata dar nu stiu daca sint minunat (spre deosebire de tine, care esti sigura :P )

    Eu n-am spus nici ca ai dreptate nici ca nu ai, in articol, ci doar am sugerat ca ar fi bine ca unele subiecte sa fie abordate de cei care chiar au experiente personale de impartasit.

  • 21

    fara rautate, dar cred ca faci o confuzie relativ la cuvintele folosite. ceea ce tu descrii “stramt” sau “stramta” este de fapt ingust/ingusta … la minte, la suflet, la ce o fi. “stramta” are o alta conotatie, din pacate, oricat de mult ai vrea sa o intorci … baietii o sa-ti spuna ce e o “stramta”. salutari si mai multa grija

  • 22

    btw, cum a rămas cu life list ? ţi-ai crea o aşa listă ?

  • 23

    mamele nu prea mai au timp sa isi educe copii cum trebuie,le gasesti pe multe mai mult prin baruri,bete la volan,gravide in coma alcolica pe la spitale,asta e educatia pe care le da in ziua de azi multe mame copiilor sai iar mincare mai putin,minca fiecare pe unde poate, de aceea multe mame(asa zise)ajung sa fie omorite de proprii copii,ce atractie poti sa o ai fata de o mama moderna ce poti sa iti amintesti de ea cind vei fi mare?nimic,astea numai mame nu mai pot fi considerate,vor doar bani,nu le mai intereseaza altceva,au ajuns sa se vinda si pt. un dolar,ne este tot mai scirba de asemenea femei.parerea mea de barbat adevarat.

  • 24

    @dorianiculescu: :-) )) Exista plaje si lagune in Rio mult mai frumoase decat Copacabana sau Ipanema.Sunt atat de salbatice si de frumoase incat zici ca te afli intr-o lume ireala .Muntele pe care sta celebra statuie Cristo Redendor se numeste Pao de Acucar (drob de zahar).Se voce quer posso ensegnar -te falar portuguese (brasil).:-) Traducao-daca vrei te pot invata sa vorbesti portugheza cu accent brasil.

    P.s daca tot iti doresti sa ajungi acolo te voi ajuta la timpul potrivit cum sa faci sa nu cheltui o avere pe biletul de avion .Din Romania este scump foarte scump sa pleci spre Rio. pt tine: youtube.com/wat../!v=IYsBxVfe7Ao&feature=related

  • 25

    @nedumerit: buna dimi. fireste ca stiu ce inseamna stramt, ingust , bla bla(nu sunt NETOATA, AM MAI EXPLICAT !!!) dar eu vad viata altfel si vorbesc altfel. folosesc “stramta”special sa subliniez o ingustime extrema, mai ingust decat ingustul. imi pare rau ca mai niciodata nu sunt inteleasa, dar m-am obisnuit :) asa vorbesc eu.poreclesc oameni, vorbesc cu subantelesuri, spun multe povesti , dau pilde in versuri. aceasta sunt eu. :)

    dar mi se pare amuzant cum cititorii au impresia ca am doar 4 clase , asta e chiar funny.nu stiu cat o sa mai fie funny, dar deocamdata e …:)

  • 26

    nu pot sa uit faza de la Copii Spun Lucruri Traznite cand o fetita a declarat ca ,, mami i-a mancat putza lu’tati” :) ) a fost memorabila! si ma-sa a lesinat… poate o fi fost regizat totul, dar mi-a placut

  • 27

    Cred ca cine vrea sa iubeasca viata trebuie sa traiasca alaturi de copiii care o descopera.

  • 28

    @inspi: fireste.o sa scriu despre asta. a mea o sa fie mai scurta insa. dar ,imi promiti ceva(pentru ca m-ai facut curioasa , as vrea sa stiu despre tine)? daca scriu despre asta, scrii si tu lista ta intr-un comentariu? imi promiti? te rog :)

    ps.asa , o sa pot sa te cunosc.eu simt oamenii de dincolo de comantarii, desi poate pare exagerat, incredibil. dar simt ce gen de om ma comenteaza.am invatat sa simt dincolo de texte, de cuvinte :)

  • 29

    @nanu_mihai: din cate stiu eu, la emisia respectiva nu prea erau lucruri regizate. asa ca ..asa e “mami o fi mancat aia lu’ tati” se mai intampla .si-n viata reala , ca doar oameni suntem :)

  • 30

    @dani: dragul meu dani(neata) ca un barbat adevarat ce esti,in primul rand ar trebui sa respecti ideea de mama, no? nu cred ca ce ai descris tu acolo e tocmai idealul in materie asa cum nu cred ca se intalneste des . cand o femeie devine mama, se schimba iar orice ‘beata, drogata, prostituata, prostanaca “incearca sa se ridice, sa se spele, sa se curete , sa se schimbe pentru pruncul ei. eu..nu prea cunosc lumea despre care vorbesti tu, sincer,nici n-as vrea sa o cunosc ,intai pentru protectia inimii mele si apoi pen’ ca as simti sa iau atitudine, iar oamenii nu suporta asta prea bine. in rest, multam de comentariu si bucura-te de primavara. poate data viitoare de intalnim la un subiect care sa te inspire la un comentariu mai vesel si mai jucaus.

    imbratisari, D.

  • 31

    Un articol fain, comme d’habitude. Lucruri firesti, de bun-simt, scrise simplu si din suflet. A bientot. O zi minunata. Un prunc

  • 32

    @makedon: mei, dar esti o encilopedie (si ce noroc pe mine sa te am asa aproape, sa fii prezent in tara Pandora!foarte tare!) ..si cam cate limbi straine vorbesti ,ca deja ma ia cu lesin? nu poci mei sa mai invat si portugheza, eu ma lupt cu franceza si imi ajunge. nu stiu cand o sa invat franceza, dara’ portugheza dar..surpriza, surpriza, asteapta zilele urmatoare. apropos de ce ai scris tu.AN’ SCRIS SI IOOOOOOO :) vezi?vezi/gand la gand cu bucurie!sa vezi acolo ce comentam !!

  • 33

    @GabiS: buna dimi. frumoasa spunere. ai inventat-o tu sau ai scos-o din joben ? :)

  • 34

    @Andrusk: buna dimi yeap, still emo

    (dar o sa-ti revii asa-i?)

    eu nu stiu mame din disperare(mei DAR IN CE LUME TRAIESC EU,SAU IN CE LUME TRAIESTE RESTUL LUMII??CE CIUDAT!) stiu mame fericite, mame ingrijorate, mame preocupate ,mame nebune dar bune, mame frumoase-toate pe langa mine. nici din intamplare nu stiu .

    dar tu vrei sa fii mama? eu da. insa eu nu tin neaparat sa am copii biologici, nu am o problema cu adoptatul cum au altii … emo sucks, e pt teens ,lasa acasa emo asta :)

  • 35

    @dorianiculescu: M-am inrosit tot, fara sa spun vorbe in vant.Nu nu sunt o enciclopedie Dodo,sunt doar un om caruia ii place sa traiasca sa iubeasca sa daruiasca mai mult decat orice pe lumea asta din simplul motiv ca viata lui are o poveste ce poate face subiectul unui roman de actiune si drama la o varsta tanara.In ceea ce priveste vorbitul limbilor straineze :-) da recunosc ca mi-a placut enorm de mult sa invat sa vorbesc in alte limbi.Stiu a vorbi fluent portugheza cu accent brasil cat si cea din Portugalia ,engleza cu accent scotian,spaniola ,greaca ,romana .Recunosc ca am facut in scoala frnaceza 3 ani dar nu s-a lipit neam de mine nu stiu de ce dar nu mi-a placut .Imi amintesc ca ma scotea la tabla afurisita aia de grecoaica(profa de franceza) si ma punea sa conjug verbe si nu stiam ,ma batea cu cartea in cap si se facea rosie ca racu.Cum sa incerci sa atingi o namila de om de 190m cand tu ai 160.Era asa de frumos ma amuzam si eu si clasa. Pe curand !

  • 36

    Cand fetita mea avea vreo 5 anisori, m-a intrebat ( asistase, intamplator, la o discutie intre prieteni pe care o avusesem cu o zi in urma ) ce permis de condus au pilotii.Ce sa-i spun ? F. Cu alta ocazie ma intrebase unde sta Alba ca Zapada. Cum unde ? In Balta Alba.Si mai am, dar nu este cazul. Cred ca ceea ce raspunzi copilului tau tine foarte mult de starea de spirit a familiei, in general si de context, in special. Cred ca in momentul in care incerci sa-i oferi o explicatie prea tehnica, il pierzi. Pe cand asa, vine peste 3 zile si-ti spune ca ai gresit, tu il contrazici si uite asa deveniti din ce in ce mai buni prieteni.

  • 37

    Draga Doria Copiii tai, biologici sau adoptati, au sa fie norocosi sa le fii mamica. Sa nu uiti sa le raspunzi la absolut toate intrebarile, cateodata e o adevarata provocare, dar merita.

  • 38

    @Doria Pai mama din disperare e mama de multinationala. Mama din intamplare e aia care-si neglijeaza capacitatile reproductive. Iar mama din consolare e femeia care nu se mai simte dorita si isi cauta refugiul. Da, maternitatea da implinire si te face sa treci de la stadiul de fata sau de aproape-femeie la ala de femeie in toata puterea cuvantului. E o treapta in piramida nevoilor pe care o urci dupa ce ai implinit o gramada de alte nevoi. Doar ca traim intr-o lume nebuna, in care totul se desfasoara in viteza si implinirea nevoilor nu se mai face in ordinea fireasca…si de aici frustrari…si o gramada de categorii de mame… Eu? incerc sa urc treptele sunt aproape-, sau pe-aproape… Dap, emo left the building… A+

  • 39

    @makedon: sunt mandra sa am niste cititori ca tine. pe curand.

    suntem pe aici, si eu (eu cu siguranta) si tu :)

  • 40

    @Mihai: salut Mihai. m-am amuzat sa te citesc , cred ca si in viata de toate ziele esti o persoana (sau incerci macar) amuzanta si glumeata. sunt de acord cu tine , insa , sa stii , exista oameni si oameni. unii se nasc cu o capacitate uluitoare de a vedea ,simti, povesti si ca atare-vad lumea altfel si pot raspunde in ot felul de culori neobisnuite copiilor(eu sunt un asemenea om). altii incearca sa raspunda serios, tehnic, mai ales daca sunt niste firi usor introvertite. sunt si parinti care nu se pot deschide si nu pot visa decat raportandu-se la copii.sunt incapabili sa vada viata colorat, dar alaturi de copii incalta alti pantofi

    iti doresc sa te bucuri de copilul tau si sa o inveti sa fie gingasa, buna dar sa se si apere singura ,pentru ca tu si jumatatea ta nu veti putea fi 24/24 alaturi de ea(mai ales mai tarziu…) imbratisari , D.

    ps Alba ca Zapada sta in tara povestilor dar din cand in cand mai face o vizita copiilor MAI ALES DACA SUNT CUMINTI, MANANCA TOT SI FAC PATUL DUPA CE SE TREZESC :)

  • 41

    @Voica: buna dimi. cred ca e de departe cel mai delicat comentariu pe ziua de azi. iti multumesc tare mult pentru el :)

    si eu cred ca o sa fiu o mama minunata. de fapt nu am nici un dubiu legat de asta :)

    iti doresc soare si cald , D . :)

  • 42

    Neata.Frumos la Rio.Am fost acolo.Inspirat si post ul de azi.Ma gandesc citeodata ca mi-ar placea sa fiu si eu intrebat o sumedenie de lucruri de catre copiulul meu,deci inca astept sa se intimple.O saptamana buna!

    alt Cristian Petrea
    2010-03-30 11:14:58 | Raporteaza
  • 43

    @dorianiculescu: Sarut mainile, d-na/ d-soara ! Sunt eu, Instalatorul ! Iar cu fiica mea, posibil sa va ” conversati ” pe net. Cat despre Alba ca Zapada ( vis-a-vis de adevarate povesti), versiunea mea o plaseaza in discoteca, unde, de altfel , l-a si cunoscut pe Fat Frumos din Militari, iar padurea se mutase pe litoral ( ca asa erau timpurile atunci ).Multam fain pentru urari si cat oi fi pe acasa, va mai citesc. Si pe ” celelalte ” , conform sugestiei.Sa aveti o zi interesanta, mai departe !

  • 44

    @dorianiculescu: Buna ziua ! Nu port joben, desi mi-ar placea. Ceea ce am spus nu este o inventie, este ceea ce simt.

  • 45

    @makedon: Eu sunt interesat de variante acceptabile pentru un zbor spre Brazilia, dar nu la Rio. Am niste amici in Florianopolis (din descendenti europeni) cu care imi doresc foarte mult sa ma intalnesc.

  • 46

    @GabiS: descendenti din europeni*

  • 47

    e una lovita de noroc cu carul …care se poate impunge cu tot satul ca nimeni nu va sti ca e fufa, puiu mamei norocos !

  • 48

    cand vreau sa scriu si eu ceva..totdeauna nimeresc dupa vreun cometariu scris de vreun netot/netoata care nu prea stie ce vrea..sa fie?sa nu fie? off..

  • 49

    @GabiS: Salut Gabi.Uite,sa iti spun cum fac eu cand vreau sa merg la familia mea in Rio.Astea sunt variantele accesibile dupa parerea mea ,dar nu am gasit altele mai ieftine pana acum .De ex:eu iau low cost din Athena sau Kavala si zbor pana la Frnakfurt sau Paris sau Porto,sau Dublin.Din aceste locuri poti gasi zeci de variante super ieftine de zbor spre orice colt din Brazilia,pt ca sunt foarte multe companii aeriene ce zboara de acolo spre taramul soarelui.Iti pot da o ruta de exemplu Porto-Fes-Sao Paolo-Rio e cam la 550 e dus intors .De la Frankfurt -Heathrow-Sao Paolo-Rio- cam 600 e si tot asa.Poti alege ai multe companii spre deosebire de Romania unde nu sunt decat 2 companii ce zboara spre Brazilia si au niste preturi exorbitant de mari de genul 800 900 1200 de e .Multa bafta si bom viagem muleke !:-)

  • 50

    Lărgirea vine odată cu anii si esperiența. Cred că când erai tânără erai și tu mai strâmtă, nu?

  • 51

    Anyway…inchipuie-ti Doria ca eu sunt educatoare la gradi..deci cam cate”traznai “aud eu:)) exemplu:”am fost sa ma tund la la tunserie)= frizerie “vreau sa vina mama acum..c-asa vor muschii mei”(zise de copii de 3 ani) :) ) pupicei cu soare P.S. tare mi-as dori un copil sugubat

  • 52

    Un articol fain, comme d’habitude. Randuri simple, de bun-simt, incarcate cu o placuta sensibilitate. A bientot.

  • 53

    @Cristian Petrea: hei! stiu ca ti-a placut la Rio, mi-ai spus atunci :) as vrea sa merg si eu in vara asta :)

    in rest, sper ca esti bine . te imbratisez, D.

  • 54

    @Mihai: multumim din suflet(vorbesc si pentru minunatele mele colege) ca ne cititi :) si daca va si place ce cititi,cu atat mai bine :)

    D, cu drag

  • 55

    @GabiS: ha ha “joben ” e o figura de stil , e o poveste doar :) (fireste ca nu porti joben)

    dar se spus, spui frumos. sa mai spui (pui) :)

  • 56

    @CristinaHanea: mei , you surprize-surprize zi de zi! mei,dar nu mi-ai spus ca u work cu copii ! :) uauuu, te invidiez. mi-ar fi placut si mie, dar nu sa fiu educatoare ci actrita la un teatru pt copii(sau papusar)

    pentru meseria ta iti trebuie atentie distributiva, rabdare si cunostinte pentru zeci de copii eu insa am un defect:nu pot sa fac multe lucruri in acelasi timp. ma cam pierd .

    altfel, go girlllllllll esti o Little Blondi cu multi copii deci :)

  • 57

    @Ovy: Ovy, in curand o sa-mi ridici statuie pui! ceva rau n-ai de zis? sa nu zica astia ca te platesc :)

    toate bune si frumoase ,D.

  • 58

    Doria, ce-i aia iubirea ?

  • 59

    @dorianiculescu: Nu ma poate impiedica nimeni si nimic in a aprecia un om care incearca sa faca ceva constructiv, sa vina cu o abordare normala, cu o alta atitudine in vremurile astea razna. Si apoi nu cred ca ti-ai permite sa ma platesti, sunt destul de scump ;) . O zi faina

  • 60

    @dorianiculescu: titlurile tale sunt teaser-uri nemaipomenite :) continutul, totusi, se dezvolta si in alte directii, iar asta e bine.

  • 61

    @Iulia Gheorghe: buna seara :) ma iubita mea,lasa titlurile mele …DAR DE CAT DE FRUMOASA ESTI TU NU VREI SA VORBIM? HA HA, CRED CA DEJA TE-AI SATURAT SA TI SE TOT SPUNA ASTA !!! :) serios, faptul ca tu esti asa de frumu si de smart MI SE PARE MULT “MAI NEMAIPOMENIT”( :) ) decat “titlurile “mele .

    si tie iti doresc mult succes si mult zambet, asa cum te vad io in pozica :) D, cu drag ufff,tare frumu mai esti mei ..

  • 62

    @Ovy: mda, aici cam ai dreptate.vremurile sunt razna dar conteaza sa fim noi ok, noi putem “bate “vremurile . conteaza sa nu ne dea ele noua in cap.

    bine ,fie.deci am stabilit.NU TE PLATESC sa scrii frumos despre textiera acestor nabadai.dar nu te mai sucesti precum un geaman (22 mai-21 iunie ) ok ??? :)

  • 63

    @Iulia Gheorghe: n.r-trebuia sa scriu “despre cat” nu “de cat” an’ gresit.tot timpul gresesc :)

  • 64

    @bogdan:

    A fost odata ca-n viata O fata mica :) si fasneata Un singur lucru nu credea Ca tu nu –ntelegeai iubirea

    Iubirea dragul meu bogdan De definit e foarte greu Sunt altii ..se gandesc un an Si nu-ti raspund cum o fac eu :)

    Cand simti ca aer n-ai Si nici cuvinte nu-s prea multe Cand ea te alearga si tu stai Si tot asa ..zeci si marunte

    Atunci cand ea nu te doreste Dar tu ramai fara simtire Aceasta e culoarea ..mei Acesta este „o iubire” :)

    hi hi ,ti-as raspunde serios, dar iubirea este o treaba foarte intima.daca ti-as raspunde ce simt eu si cum vad eu iubirea si ce inseamna ea pentru mine, ar fi ca si cum m-as descoperi in fata ta. iar tu nu esti decat un cititor. un strain.nu vad de ce sa ma descopar in fata unui strain.sa-mi dezvalui inima ..cum ar veni :) seara buna ,D.

  • 65

    @dorianiculescu: Am uitat un amanunt important Dodolina si anume:Daca vrei sa mergi la vara sa vezi Rio te sfatuiesc sa nu te grabesti sa mergi atunci ,pt ca, la ei este plin sezon de iarna cand e vara la noi Temperaurile sunt in jur de 20 25 de grade umiditatea este de 85-90% si ploua destul dar este si soare destul .Cat priveste partea cu plaja nu prea vezi lume pt ca bate vantul puternic si sunt valuri imense iar apa oceanului este rece.Te sfatuiesc cel mai bine sa cumperi bilet de pe acum pt lunile dec ,ian,feb atunci cand este plin sezon estival iar temp .ajung la 40 45 de grade celsius si este superb. Biletul dus intors te poate costa in jur de 600 e dus cu diverse companii dar nu de la noi . Dar asta vom mai vorbi ,cand o fi cazul si timpul Te imbratisez si iti urez o seara frumoasa.

  • 66

    @dorianiculescu: De felul meu nu sunt nici prea belicos, nici cusurgiu dar nici superficial, incerc sa acord oamenilor, faptelor sau ideilor cu care ma intalnesc, atentia pe care o merita. Nu am cum sa ma sucesc precum un geaman pentru ca sunt taur ;) . O seara placuta.

  • 67

    @Doria,

    Copiii sunt curiosi si imprevizibili. Se manifesta astfel, cu precadere in perioada cursurilor de la scoala celor sapte ani de-acasa. Chiar si dupa. De ce ne-ar mira atitudinile lor ? Uitam, sau ne e greu sa admitem ca am fost si noi copii ? La fel de inocenti, la fel de insetati de cunoastere a lumii asteia, la fel de captivati de inedit si firesc, deopotriva. Copiii nu spun lucruri traznite. Noi le dam aceasta conotatie. Probabil, din motive de superioritate. Ei doar ne pun intr-o oarecare dificultate, prin modul de abordare, frust si infantil, a problemelor care-i framanta. De cele mai multe ori, prima reactie a unui adult e rasul cu pofta, cu consecinta imediata a preluarii acestuia de cel care l-a starnit. Copilul rade si el, neintelegand prea bine motivul binedispunerii mai marelui. Dar rade fiind convins ca a savarsit o mare isprava. Astfel exista riscul ca problema ridicata de el sa se inece in derizoriu. Intr-un amuzament salvator, care confera preopinentului posibilitatea unei eschive de moment, in fata retoricii plina de candoare a micului “bufon”. Nu stiu, poate oi fi eu iesit din “tiparele” adulte/parentale !? Poate…Cred, insa, ca cea mai buna reactie adulta, atunci cand copiii spun lucruri “traznite”, ar fi meditatia profunda si serioasa, urmata, automat, de raspunsuri explicative, adecvate capacitatii lor de intelegere. Nu de alta, dar ma gandesc cu groaza la vremurile cand noi, albiti la tample, vom fi dat demult in mintea copiilor, iar ei, maturizati deja, ne vor aplica acelasi tratament, tavalindu-se pe jos de ras atunci cand, la randu-ne, vom balbai, senili si cu mintea “stramta”, lucruri traznite. Diferenta e ca la rasul lor, reactia noastra va fi, cu siguranta, plansul. Pentru ca nu vom mai avea satisfactia de a sti daca e “stramta” sau nu. Am zis…

  • 68

    @makedon: problema mea e ca nu sunt foarte obisnuita cu ideea de vacanta la soara iarna , nu stiu de ce iarna mai degraba imi vine sa ma duc undeva unde e zapada.. altfel,multam pt sfaturi :) la Rio tot ma duc, ca e vara , ca e toamna sau iarna :)

  • 69

    Tragand cu urechea la o conversatiea de a mea o fetita s-ai intrebat taticu ” Tatii … ce ii aia o laba?” . Eu am fugit, dar banuiesc ca raspunsu’ era interesant dupa ce fata o facut ala .. :) )

    alt educatiea copiilor o fac eu
    2010-03-30 18:55:25 | Raporteaza
  • 70

    @Ovy: ha ha taurii “e de treaba” stiu un taur. e puternic,gospodar, un tata bun si un bun administrator al banilor familiei.

    hi hi..sa nu-mi zici ca toti sunteti asa ! :)

  • 71

    @sniper: buna seara. poate ca tu vorbesti si potrivit firii tale. din cate simt eu din raspunsuri, esti o persoana destul de interesata de realitate, de cotidian , un gen jumi poet juma corporate asa (sau nu neaparat corporate, vroiam sa spun un gen mai serios). oamenii ca tine intotdeauna vor alege sa gandeasca inainte sa raspunda unui copil si se vor gandi mereu la consecinte in cazul in care lanseaza o propozitie mai nastrusnica. (sau poate ma insel :) ) e posibil.. eu sunt o fire mai jucausa .ma bad mai mult in jocuri decat alti oameni,de aceea inteleg atat de bine copii si imi si plac atat de mult :)

    si cred ca ..da,intr-un fel sau altul dupa 70-80 de ani redevenim copii, ne cam intoarcem de unde am plecat… asta e viata insa.nu finalul ei conteaza ci calatoria in sine :)

  • 72

    nup, nu pot să îţi promit că o să fac asta aici, pentru că pentru mine intimitatea şi conştiinţa sunt sfinte (conştiinţa nu are legătură cu ce mi-ai cerut, am scris în general) în alt context, da.

    ai grijă de tine şiiiiii un somn liniştit.

  • 73

    Probabil ca eu nu sunt de treaba, sincer nici nu-mi place tipii “de treaba”, sunt oamenii care uneori te dezamagesc cel mai crunt. Despre alta calitati…or fi ele pe undeva dar ma intrebam, in ultima vreme, cum ar fi daca … Si tare cred ca mi-ar placea, de fapt nu cred, stiu ca mi-ar placea sa am un prunc ori mai multi; si imi pare rau ca timpul trece si se duce de cele mai multe ori aiurea, pierdut.

  • 74

    @inspi: bine .daca imi explici asa ,pot sa inteleg. dar ideea in sine e misto. o voi folosi , sa stii

    si tie, somn usor vise placute purecii sa te sarute :)

    :) aici se face placinta cu branza si stafide :)

  • 75

    @Ovy: mei Ovy daca “nu-ti place tipii de treaba” atunci pot si eu sa spun “mi-ar place sa mai vii in tara pandora ( :) ) . ok?

    somn usor :)

  • 76

    Fireste ca poti spune si voi reveni cu siguranta, mereu, cu mare placere, chiar si pe jos. Am recitit de vreo 2-3 ori randurile scrise in speranta ca nu voi amesteca literele dar am comis-o; de fapt cred ca e un pitic in spatele monitorului si aranjeaza el problemele ortografice:). Noapte buna.

  • 77

    Pupici:) Am tot carcotit pe blogul tau dar acum poti sa ma pui si tu la punct Asa ca daca esti curioasa cateodata de ce debitez iata : ziarulring.ro/b../

  • 78

    @Bogdan Cotiga: buna dimi b! dar aceasta este o platforma de comantentarii , o mare familie unde,iata scriem aproape 60 de femei! fireste ca poti sa ..”carcotesti”ce doresti!oricand,oriucm!

    noi de aceea suntem aici! te imbratisez cu drag, o sa-mi faca placere sa mai vorbim,nu ca nu mi-ar fi placut pana acum :)

  • 79

    hmmmmm! vad ca ti-ai cam luat criticile mai sus asa ca o sa fiu mai bland ; pe scurt nici mie nu mi se pare un subiect potrivit ptr tine in acest moment, ptr ca ai sa fii surprinsa in momentul in care vei fi pusa “in fata faptului implinit” cat de diferita va fi perspectiva ta asupra subiectului. Altfel, titlul cu siguranta ti se potriveste si era promitator… stiu ca suna a cliseu dar da-le oamenilor ce asteapta de la tine , iar cand vei fi reusit sa faci asta , iti va fi mult mai comod “sa te joci”

    alt dorian i cules cu
    2010-03-31 09:16:54 | Raporteaza
  • 80

    ” mami mami ce e aia o stramta? ” puiul mami o stramta este acea femeie numita asistenta in emisiuni gen “Un Show Pacatos ” … ooups..stai aia e o LARGA :) )))))) mwahahahahahahaha !

    have a nice day:))

  • 81

    ingrijorator e : 1. sa-ti inoculezi copii cu mersul la mall 2. sa le promiti ca in acest fel au liber la machiaj

    va rog nu va suparati, sunt concluziile unui om stramt la minte (eu), care pe deasupra constata ca sunt categorii de indivizi carora ar trebui sa li se interzica faptul de a fi (sau a se crede buni) parinti…

  • 82

    Buna Doria!

    Nu pot sa nu remarc faptul ca s-a vorbit despre Rio!!!

    Rio de Janeiro este orasul meu preferat! Il ador pur si simplu! Visez la ziua in care imi voi cumpara bilete si voi ateriza pe taram brazilian :) . Cred ca as plange de fericire…

    Ador limba portugheza, imi plac oamenii de acolo, calzi, peisajele de o frumusete ireala. Visez cu ochii deschisi sa ma plimb noaptea pe faleza, sa descopar si sa iau pulsul orasului cu care eu cred ca ma identific.

    Imi imaginez ziua in care voi face baie la Ipanema Beach, cu caipirinha alaturi, intr-un priveliste care-ti taie rasuflarea, cu muntele Pão de Açúcar iesind semet din mare, cum as merge cu telecabina pana la Corcovado :)

    Copacabana, Ipanema, Bahia, Maranhao sunt numai cateva dintre locurile de care m-as indragosti iremediabil, astfel incat poate nu as mai vrea sa ma intorc in Romania :) )

    Imaginatia mea deja a luat-o razna. Te pup, Doria, si astept jurnalul de calatorie! :)

  • 83

    sunt o mamica de 22 de ani,fetita mea are 6 saptamani si as vrea daca se poate sa mi se spuna ce as putea sai mai dau de colici in afara de sab simplex,infacol sau gripe water.VA Spun sincer ca nu mai stiu ce sai fac :( plus ca ii dau si ceai dar parca tot nu o linisteste va rog frumos recomandati-mi ceva va multumes

  • 84

    vezi magazine naturiste … ceva plante … sau din plante radacini etc….

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
cum nu mai am „aproape 33 de ani” si ma si plictisisem de vechea bio, m-am gandit ca cea mai nimerita „Bio” este cea de mai jos (desi nu e chiar o biografie). barbatul care a scris-o nu m-a vazut niciodata, nu  ma cunoaste. insa, printr-o minune, a gasit niste cuvinte care mi se potrivesc. imi este foarte greu sa pricep cum de i-a dat prin cap sa scrie asa ceva, insa, momentan, ce a scris el este mult mai bine decat orice bio as putea (re)scrie eu.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.