![]() | Lecţiavezi toate articolele de Luminita Grosu11 aug 2011 la 22:06 22 comentarii 728 vizualizari. |
Cât suntem copii, suntem proaspeţi, venind de la Dumnezeu. Încetul cu încetul ne veştejim, siliţi de „circumstanţe”. Cu timpul, jucăriile se prefac în icoane. Ne trezim în faţa sfârşitului şi ne trecem târziul încercând din răsputeri să ne îndreptăm.
Ce firi sucite! Parcă ne trăim viaţa în ciudă. În tinereţe ne aprindem, devenim invidioşi şi duşmănim din toată inima. Doar avem toată viaţa înainte! Spre moarte, abia ne mai agăţăm de firul putred oasele golite de carne.
Ştiţi ce? Ar trebui să învăţăm de la copii. Da! Sărmanii… îi mulţumeşte doar bunătatea.
Într-o lume în care mentalul şi moralul există pentru a produce bani, creatori ai propriului destin, pierdem o viaţă întreagă încercând să ne dăm seama ce avem de făcut. Cu fiecare zi trecută, în aşteptarea marilor evenimente, întoarcem spatele firmiturilor care ne ţin în viaţă.
Deşi justificabil, egoismul animalic care ne modelează păstrează doar raţiunea, înlăturând afectul. Câtă naivitate! Nu trebuie decât să ne înălţăm până în punctul în care putem vedea. Asta e totul!
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
| 1@Cosa Nostra, ce nu fac eu pentru tine ;)... | ||
| 2@limbricul rozaliu, ţi se pare... :)... | ||
| 3Mi se pare mie sau “noapte întselată” e mai voporoasă și un pic crăcănată?! :mrgreen:... | ||
| 4@Cosa Nostra, dacă aş face totul perfect, n-ai mai avea niciun interes să-mi citeşti articolele. Dar aşa, ştiu că întotdeauna vei avea ceva de comentat :) Merci!... | ||
| 5Dintre aceste „frumuseți” mie îmi plac doar cele înspirate după tablourile de Van Gogh. :shock:... | ||
| 6Tot eu!Uite, aş vrea să comentez nişte poze. Cum facem, cum le deosebim?! Poza 33 de pe rândul 21, sau cum?! Nu te-ai gândit că la un astfel de articol s-ar putea să se discute pe poze, caz în care... | ||
| Dora Constantinovici 1724 citiri |
| Ana Barton 1485 citiri |
| Very Happy 877 citiri |
| Doria Niculescu 847 citiri |
| Cristina Corpaci 497 citiri |
| Iulia Nicolaie 439 citiri |
| Maria Onea Vesta 430 citiri |
| Ruxandra Predescu 276 citiri |
| Laura Laurentiu 243 citiri |
| Anca Maco 211 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Dora Constantinovici 7169 citiri |
| Ana Barton 6099 citiri |
| Very Happy 4186 citiri |
| Cristina Corpaci 3728 citiri |
| Doria Niculescu 3380 citiri |
| Maria Onea Vesta 2279 citiri |
| Maria Moiş 1768 citiri |
| Florentina Mușat 1495 citiri |
| Diana Petrut 1058 citiri |
| Ruxandra Predescu 1024 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Vrei sa te combini cu mine?
2011-08-11 22:27:01 | Raporteaza
@ Laura
1. “Ar trebui să învăţăm de la copii. Da! Sărmanii… îi mulţumeşte doar bunătatea.”
Iti recomand “Imparatul mustelor”, W. Golding. Sau filmul japonez Confessions. Ca sa-ti schimbi parerea. O sa pui ca e doar literatura. Exact. Realitatea e mult mai rea. Copii sunt nistre monstri. Macar adultii sunt la fel de rai, dar macar sunt mai rationali.
2. Egoismul excesiv combinat cu ratiunea duce intotdeauna la acte marete. Atat timp cat cel mai bine pentru mine este sa traiesc intr-o lume in care in general oamenii sunt mutlumiti, atunci a contribui la multumirea lor este egoismul perfect. Foarte pozitiv sentiment.
2011-08-11 22:45:37 | Raporteaza
“Copii sunt nistre monstri”
Si-aici a ajuns imediat infectul, ca a auzit de copii!
In numele stiintei, poate mai adaugam totusi un i pe undeva pe-acolo. Ca se trezesc toti agramatii sa tina lectii.
2011-08-11 22:54:41 | Raporteaza
Uf, Adrenalitera. Asta ai priceput tu din “Împăratul muştelor”?
Crezi că adulţii ar fi reacţionat altfel în lipsa legii şi a autorităţii? Golding cred că a folosit copiii ca personaje doar de dragul efectului stilistic, pentru a şoca mai mult cititorul. Ca să arate cum şi cele mai inocente fiinţe se înrăiesc chiar şi în ceea ce ai putea numi drept paradis dacă limitele lipsesc. Copiii ăia, când ajung pe insulă, primesc o nouă şansă. Şi îşi bat joc de ea în cele mai monstruoase moduri. Fiecare dintre ei e un simbol: intelectualul, raţionalul, altruismul, forţa fizică brută, apetitul pentru cruzime, liderul “luminat”, dar lipsit de autoritate, atracţia pentru ocult, nevoia de religie.
Altfel, da, viziunea lui Golding nu e deloc una optimistă.
2011-08-11 23:14:41 | Raporteaza
@Nora – Citeste-i paragraful 2 si gandeste-te la ce spuneam ieri, despre anarhismul egoist.
E doar o observatie, ca n-am de gand sa intru si-aici in vreo polemica.
2011-08-11 23:17:34 | Raporteaza
Adrenalitera: egoismul şi raţiunea îmi par, în anumite puncte, incompatibile.
2011-08-11 23:19:53 | Raporteaza
Florin Bratu: cu toate excesele lui, nu cred totuşi că neagă necesitatea autorităţii, aşa cum o fac orientările anarhiste.
Adrenalitera: egoişti suntem toţi. Dar nu toţi facem o virtute din asta.
2011-08-11 23:30:10 | Raporteaza
Nora, oh nu, “anarhismul egoist” era totusi mult diferit de anarhismul in sine! Nu mai intru in detalii, sa nu dezgrop mortii. Imi sarise in ochi totusi ca exact pe baza unor asemenea enunturi si-au gasit justificari Hitler sau Stalin pt actele lor la fel de “marete”.
2011-08-11 23:39:46 | Raporteaza
Ah, nu ştiam. Mărturisesc că nu eram familiarizată cu noţiunea de “anarhism egoist”. Şi oricum îmi sună aşa, a struţo-cămilă. Adică să alături unei posibile (ne)orânduiri sociale un atribut care ţine de individ, cum e egoismul, îmi pare bizar.
2011-08-11 23:48:11 | Raporteaza
Da, si pe mine m-a intrigat, dar iata ca idee din filozofia lui Max Stirner:
“He advocated egoism and a form of amoralism, in which individuals would unite in ‘associations of egoists’ only when it was in their self interest to do so. For him, property simply comes about through might: “Whoever knows how to take, to defend, the thing, to him belongs property.” And, “What I have in my power, that is my own. So long as I assert myself as holder, I am the proprietor of the thing.” He says, “I do not step shyly back from your property, but look upon it always as my property, in which I respect nothing. Pray do the like with what you call my property!” Stirner considers the world and everything in it, including other persons, available to one’s taking or use without moral constraint —that rights do not exist in regard to objects and people at all. He sees no rationality in taking the interests of others into account unless doing so furthers one’s self-interest, which he believes is the only legitimate reason for acting. His embrace of egoism is in stark contrast to Godwin’s altruism.”
Nu mai pun linkul, dar daca vrei, cauta “Egoist anarchism”.
2011-08-12 00:02:11 | Raporteaza
Si, in contrast cu anarhia pura, despre “uniunile de egoisti”:
“The Union is understood as a non-systematic association, which Stirner proposed in contradistinction to the state. The Union is understood as a relation between egoists which is continually renewed by all parties’ support through an act of will. The Union requires that all parties participate out of a conscious egoism. If one party silently finds themselves to be suffering, but puts up and keeps the appearance, the union has degenerated into something else. This union is not seen as an authority above a person’s own will.”
2011-08-12 00:09:21 | Raporteaza
Cred ca mai important decat orice este …INCREDEREA (Ce-i asta ?)
Pai pot avea eu muschi lui Hercule si ce-a mai sofisticata arma si … armura si fortarete …. ce fac eu daca cei de “incredere” mie …..ma “gadale” cand “dorm” sau cand nu mai uit in spate ….sau cand ii las aproape (sa ma barbireasca la o adica!) ….sau cand is pe buda cu pantaloni pe vine si ma chiar sterg la c..r , arma pe …bazinul de apa ?
Dar ce fac eu cand am INCREDERE in STAT(ce-i asta ?) … ca daca-mi platesc regulat impozitele si asigurarile de boala si de pensie … nu ma va …. ataca/uita la necaz/pensie/boala ?
Dar ce fac oamenii puternici/EGOISTI cand ….IMBATRANESC/IMBOLNAVESC ? …..le mai ajuta la ceva in ….NEPUTINTA lor NATURALA …..individualismul ?
PS: A nu se uita ca OMUL nu e … ROBOT VESNIC … e doar o fiinta partial descurcareata si asta nu in primii 20 de ani si nu in ultimi 30 … deci TEORII si DOGME …#
E chiar in interesul EGOIST al omului …..ALTRUISMUL !
Omul EGOIST rational
si in putere se gandeste la timpul care … VINE … si de aia e ALTRUIST (cel putin cu ai lui) … se gandeste la … ALTRUISMUL altora fata de el … cand era el cu … cash la gura , ciocolata la … fund !
ALTRUISMUL e o forma sofisticata/EVOLUATA (!)
de … EGOISM ….si nu e fara rost desii pare cateodata prin ne-recunostinta = egoismul temporar (“ganditul doar in prezent”) al unora …
Pai un rost are ALTRUISMUL si fata de cei nerecunoscatori ….! DE CE ? Pai nu-i poti cunoaste si eticheta decat ….DUPA …
Asta insemna ca trebuie sa fi “bun” cu toti ….
“TIT for TAT” ….e cea mai b una metoda !
PS: EGOISMUL e doar o vorba si e interpretabil …precum e si ALTRUISMUL …..ce conteaza e … :
“Cum iti asterni asa dormi ……si cum te porti cu altii asa se vor purta si ei in marea lor majoritate cu ….TINE ”
MDA
2011-08-12 01:07:02 | Raporteaza
INCREDEREA este … faptul de a lasa pe cineva … un om strain sau cunoscut , ruda sau pauash = OM , caruia oricat ai crede tu ca-l cunosti ….nu stii totusi SIGUR-SIGUR ce-i poate capul ….”a-l lasa sa te barbireasca cu BRICIUL”
2011-08-12 01:10:35 | Raporteaza
@ Nora
Nu, Nora, am priceput mai multe. Dar am extras o idee ca sa subliniez un punct de vedere. Copiii sunt niste bestii cu chip de om. Nu au puterea de a face rau si de asta sunt niste dragalasi, dar ai observat cu cata rautate se poarta cu ceilalti copii atunci cand li se pune pata?
2011-08-12 04:06:23 | Raporteaza
@ Florin Bratu
Vorbesti fix ca sa nu adormi. Fara sa citesti contextul, daca folosesc un cuvant tabu, deja gata, sunt anarhist, fascist si alte alea.
De unde ai extra tu vreodata din orice postare a mea ca as fi anarhist? Unde vreodata? Sunt libertarian in principiu, asta da, dar asta e cu totul altceva, n-are nicio legatura cu anarhismul.
Cea ce am vrut eu sa spun, sa-ti explic asa mai pe intelesul tau, este ca nu are rost sa vorbim despre altruism, atat timp cat orice act altruist ne satisface, in fon, o nevoie a noastra. Atat timp cat nu suntem altruisti impotriva vointei noastra (ceea ce ar fi absurd), atunci, daca vrem sa fim altruisti, inseamna ca suntem egoisti. Pentru noi ii ajutam pe altii urmarind un scop personal, chiar daca acel scop este mantuirea sau satisfacera sentimentului de compasiune. E o chestiune de finete, nu ma astept s-o intelegi.
Iar rationamentul meu a fost foarte simplu: daca tu te simti bine intr-o lume in care omanii sunt fericiti (e un cuvant pompos, stiu, dar accepta-l ca sa scurtam discutia)e clar ca vei contribui la fericirea lor dintr-un scop pur egoist.
@ Nora
Conform explicatiei pe care i-am dat-o mai sus lui Florin, sper ca intelegi acum cum egoismul si ratiunea fac cea mai buna casa impreuna. atat timp cat omul este un animal social, sta in firea naturii lui egoiste sa fie altruist, adica, in fond, tot egoist.
2011-08-12 04:14:15 | Raporteaza
Si femeia asta en.wikipedia.or../ fii sigur ca tot ca sa-si satisfaca vanitatea si egoismul a facut atat de mult bine altora.
Si am vazut, tu doar cand te scremi sa-ti hranesti orgoliul esti capabil si de-o fapta buna. Macar teoretic. “Rational”.
2011-08-12 05:00:50 | Raporteaza
@ Florin Bratu
Da, ai dreptate. Maica Tereza nu a fost asa sfanta precum se crede.
in rest, nicio legatura cu ce am spus eu. Egoismul de care vorbesc eu, cel rational, nu are nicio treaba cu vanitatea. Ajuti specia pentru ca tu, la urma urmei, esti specia. E simplu si logic, dar ori esti imbecil ori te prefaci ca nu intelegi din motive pe care le banuiesc.
2011-08-12 05:56:41 | Raporteaza
@ Florin Bratu
Da, ai dreptate. Maica Tereza nu a fost asa sfanta precum se crede. Nu ca m-as fi asteptat la altceva de la o fanatica. Asa cum sunt toti credinciosii, restul fiind ipocriti.
In rest, nicio legatura cu ce am spus eu. Egoismul de care vorbesc, cel rational, nu are nicio treaba cu vanitatea. Ajuti specia pentru ca tu, la urma urmei, esti specia. E simplu si logic, dar ori esti imbecil ori te prefaci ca nu intelegi din motive pe care le banuiesc.
2011-08-12 06:04:58 | Raporteaza
Citat nou din Radu Fefceac (in incheierea #274 de la “Isus Hristos…”):
“Mama cucernica, auzi la el. Pai nu-i crapam capul pana-acum? Ca doar e mama, nu? Am si eu o responsabilitate sociala.”
Si caut sa ma opresc aici. (Scuze, Luminita.)
2011-08-12 06:12:33 | Raporteaza
@ Florin Bratu
Multumesc pentru ca transmniti mesajul meu de pace in lume. Ca doar ce pace e aia cu mamici cucernice, nu-i asa? A ta asa este? Ea ti-a transmis “energia” asta “pozitiva”. LDR (lesin de ras)
2011-08-12 08:35:40 | Raporteaza
Uf, toujours en guerre…
2011-08-12 11:43:49 | Raporteaza
În loc să visez la o viaţă perfectă, mi-am propus trăirea câtor mai multe clipe de vis.
(Nora, taci din gură!)
2011-08-12 13:46:06 | Raporteaza