![]() | Foarfecă pentru raţiunevezi toate articolele de Irina Burdusel15 aug 2011 la 16:34 46 comentarii 1068 vizualizari. |
Nu găsesc nicio posibilitate de trăire a libertăţii în cercul raţiunii. Libertatea mea e nebunie, goană sau plutire, după ce au fost tăiate toate aţele care ţineau mâinile şi picioarele păpuşii. Nici semnele de punctuaţie nu-şi au locul în libertate iar limbajul mă strânge mai neputincios ca oricând de fiecare dată când am chef să fug şi să scap de pe scenă. Dacă puneam virgula, trebuia să mă fi oprit, iar eu voiam doar să alunec. Ca să fac ce vreau, am sărit virgula, aşa cum m-am întors acum la ea, pentru că tot eu vreau să scriu corect şi să arăt că îi respect pe cei ce citesc. Iată cum renunţ la libertate. Măcar sunt liberă să o fac.
Lucrurile pe care ştiu că nu le voi mai avea niciodată mă dor de parcă aş avea o lesă încolacită de trei ori în jurul gâtului şi priponită de un ciot, pe un câmp pustiu. Pustiu mi se pare implacabilul. Timpul trecut, minunile copilăriei plecate pentru totdeauna. Cât de liberă mai pot fi, când trebuie să accept că am pierdut pentru totdeauna?
Atât de liberă cât mă lasă iluzia mea de fugă. Atât.
Atât cât reuşesc să tastez fără să clipesc şi să adun cuvinte fără să gândesc. Alt exerciţiu de eliberare. Haloul şi ameţeala, eludarea condiţiilor, obţinute fără niciun stimulent, în afară de golul gândirii. Alunecare dulce spre tot ceea ce timpul şi locul nu îmi pot da, spre stări de bine care sfidează programul obligatoriu de lucru şi minusurile unei vieţi doar normale.
Am nevoie sa ies din gânduri şi din prezent ca un alcoolic de băutura lui. Ca un dependent care s-a lăsat de mult timp, a uitat durerile şi chinul, dar regretă zâmbind că a pierdut şi beţiile din prima tinereţe, pe când deschidea orice lume, alături de prieteni şi de viitor. Dorul de orizonturi albe mă face să pun uneori un deget pe vizorul raţiunii şi să alunec liberă, făcând realitatea să se îndoaie, ca un tobogan, în jurul meu.
N-am mai scris de 10 luni. Îmi pare rău că am stat atît fără doza mea de libertate şi mă bucur că am regăsit-o. E minunat să îmi cunosc, în viaţa asta de păpuşă de teatru, foarfeca secretă care taie uneori aţele. Sper că fiecare om are foarfeca lui.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
| 1@Cosa Nostra, ce nu fac eu pentru tine ;)... | ||
| 2@limbricul rozaliu, ţi se pare... :)... | ||
| 3Mi se pare mie sau “noapte întselată” e mai voporoasă și un pic crăcănată?! :mrgreen:... | ||
| 4@Cosa Nostra, dacă aş face totul perfect, n-ai mai avea niciun interes să-mi citeşti articolele. Dar aşa, ştiu că întotdeauna vei avea ceva de comentat :) Merci!... | ||
| 5Dintre aceste „frumuseți” mie îmi plac doar cele înspirate după tablourile de Van Gogh. :shock:... | ||
| 6Tot eu!Uite, aş vrea să comentez nişte poze. Cum facem, cum le deosebim?! Poza 33 de pe rândul 21, sau cum?! Nu te-ai gândit că la un astfel de articol s-ar putea să se discute pe poze, caz în care... | ||
| Dora Constantinovici 1724 citiri |
| Ana Barton 1483 citiri |
| Very Happy 870 citiri |
| Doria Niculescu 846 citiri |
| Cristina Corpaci 491 citiri |
| Iulia Nicolaie 439 citiri |
| Maria Onea Vesta 428 citiri |
| Ruxandra Predescu 275 citiri |
| Laura Laurentiu 243 citiri |
| Anca Maco 210 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Dora Constantinovici 7169 citiri |
| Ana Barton 6097 citiri |
| Very Happy 4179 citiri |
| Cristina Corpaci 3722 citiri |
| Doria Niculescu 3379 citiri |
| Maria Onea Vesta 2277 citiri |
| Maria Moiş 1768 citiri |
| Florentina Mușat 1493 citiri |
| Diana Petrut 1058 citiri |
| Ruxandra Predescu 1023 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Te aştept cam de multişor. Te-am şi strigat, şi nu doar eu. Azi-dimineaţă, mă rog, pe la 10.00, m-am gândit la tine şi imediat la o prietenă de-a mea. Habar nu am de ce în această combinaţie. Cu ea am vorbit, de tine nu ştiu cum să dau, altfel decât scriind acest comentariu. Am vrut să-ţi las unul la textul din iarnă, dar am renunţat fiindcă acolo te strigasem împreună cu Nora şi Marcel şi m-am gândit că nu te mai uiţi.
Iar în timp ce dădeam o raită pe aici, ce văd? Că tu scrii un text nou. Lumea numeşte aşa ceva coincidenţă. Tu?
Mi-a fost dor de tine, Irina. Şi, da, poţi să te simţi şi vinovată că te-ai lăsat aşteptată, dar numai un pic, din cochetărie. Să nu mai pleci!
2011-08-15 16:45:13 | Raporteaza
Foarfecă pentru raţiune are tot animalu’, da’ ac si aţă pentru emoţiune se găseşte mai greu. Că e criză.
2011-08-15 17:04:27 | Raporteaza
Mulţumesc, Ana. Mult timp mi-am dorit să mai scriu şi nu am putut, dar mesajele voastre, pe care le-am descoperit recent, m-au încurajat să îmi mai împart din gânduri cu voi. Uite cum gândul cheamă gânduri. Mulţumesc că m-ai chemat.
2011-08-15 17:11:20 | Raporteaza
@Ana …bun sfatul/îndemnul tău câtre Irina dar și tu meriți o mică dojană… este mai bine de o lună de când nu ai mai scris…
acum să nu te superi pe mine 
2011-08-15 17:26:32 | Raporteaza
Dupa ce am citit primele trei fraze m-am luminat brusc…Am reusit insa sa duc pana la capat textul.Pacat ca anumite senzatii ,cum e consternarea de exemplu , nu pot produce sughit.
Bai,ce satisfactie ai tu scriind in felul asta? Care e esenta textului tau scremut cu atata filosofie? Poleiala asta ,absolut “chicioasa”? Smiorcaiala ,degizata strategic in filosofie existentiala? Prea plinul din dumneata?
Care e mesajul tau ingropat atat de tare sub tot felul de brizbrizuri de colectivist dus cu forta ” la specializare”?
Mai nenica,mai femeie : vorbeste ,bre! Transmite ce vrea muschiu’ tau inghinal ,insa fa-o bre romaneste, ,logic,concis .
PS :nimicul poleit in platina,tot nimic existential este,mamuca . Da-te’n “Schopenhauer” ‘a ei de treaba!
2011-08-15 18:37:50 | Raporteaza
@Ooka_Emor: Ia mătăluţă de citeşte un manual de rezistenţa materialelor. Ori cartea de telefoane. Logic, concis. Sigur vei fi scutit de consternare, pentru sughiţ nu garantez. Of, ce vă inmulţiţi, intelighenţii maichii!
2011-08-15 18:58:38 | Raporteaza
@Ooka_Emor: io is perfect de acord cu textu’ “scremut”. Dar cred ca poti sa o lasi mai usurel… te poti incorda in fata alora de “talie internationala” daca tot ai cu ce. In cazul in care ea sustine ca-i abisala si textul ii o valoare filosofica – te poti “desfasura”.. dar asa.. gratuit… nu vad sensul. Nu lasi impresia ca esti revoltat datorita neputintelor intelectuale ale autorului… lasi impresia de mitocan.
2011-08-15 19:00:03 | Raporteaza
In primul paragraf chiar ai starnit interesul, aveai ce spune. Ai dezamagit cu restul.
2011-08-15 19:06:40 | Raporteaza
@Adrian G: Mitocan e putin zis…Pe internet imi permit sa sufar de personalitate multipla.Inca nu’s sigur daca din lasitate sau comoditate.Si nu te iau la misto absolut deloc,Adriane cand zic toate astea.
Insa tu,cum ai inghiti un asa text ? Ce ai putea spune autoarei ? Poti alege (din cavalerism,din ignoranta romantica ,din discriminare pozitiva) sa-l ignori,insa textul in sine e un “gang-bang” al bunului simt .E o ieftineala. Mie imi face trista parere ca “fiţosenia” asta de acum,loveste inclusiv in logica unui mesaj ,in cazul asta unul scris.
Eu aleg sa-mi spun parerea sincera despre autoare,in primul rand si apoi despre textul mariei sale. Tu ce alegi?
2011-08-15 19:35:46 | Raporteaza
@Nastasia Filippovna: Uite,de ce ma faci sa-mi intind mucii (si) pe tine? Esti tu mai tare asa? Gasesti in masochism o satisfactie ,alta decat fizica?
2011-08-15 19:37:19 | Raporteaza
@Ooka_Emor: nu in textu’ asta sade siguranta nationala. Nu din textul acesta se formeaza generatia urmatoare. Deci: daca nu are o asa mare insemnatate, spumele nu isi au rostul. Energia pe care o ai (vad ca ai) o poti canaliza in alta parte.
2011-08-15 20:03:04 | Raporteaza
@Ooka_Emor: De ce crezi că mucii tăi mi-ar putea provoca altceva decât greaţă? Satisfacţie pesemne găseşti tu, când îi întinzi.
2011-08-15 20:08:46 | Raporteaza
Tie si oglinda iti provoaca greata…Apa,la fel.Fereasca’te D’zeu de pasta de diniti ca avortezi pe loc alte atitudini din astea de Zoe Petre.
Mergi tu,nenica si teleporteaza-ti mirosul pe “sunt gay.ro” in asa fel incat sa ma pot opri si eu din ras .
PS : cat de poponar poti fi sa scrii cu “nick name” feminin?
2011-08-15 20:26:32 | Raporteaza
Ai revenit mânca-ţi-aş ochii tăi de frumoasă ce eşti!
Iar textul, ce să mai zic, ca pe vremuri!
2011-08-15 20:27:16 | Raporteaza
“mânca-ţi-aş ochii tăi” hai sa ne romeofantasticim!
2011-08-15 20:31:11 | Raporteaza
@Adriane – Ce-i cu tine azi, ca te-ai trezit foarte …cavaler?
2011-08-15 20:57:31 | Raporteaza
@Florin Bratu: dapi.. ma dispera tiganizatu’ asta de cosa nostra. El se da roman… dar tot e tigan. din cap pana in picioare.
2011-08-15 21:27:53 | Raporteaza
Nu inteleg ce ai vrut tu sa exprimi prin textul asta.Personal,cred ca ai scris doar ca sa atragi niste vizualizari si atat,ca de transmis nu transmiti nimic: macar de ai fi abordat problema “libertatii spirituale” intr-o maniera filosofica,nu intr-un stil adolescentin-frustrat.
2011-08-15 21:47:06 | Raporteaza
@ Ooka_Emor
In principiu subscriu. Esti totusi o idee cam dur. Cu siguranta exista texte pe acest blog carora li s-ar potrivi mai bine comentariul tau.
2011-08-16 01:49:52 | Raporteaza
@ Nastasia F
Poezia si filozofia au si ele logica si sensul lor. Textul de sus e fortat. Clar. Alea 10 luni au fost fie prea mult, fie prea putin.
2011-08-16 01:51:19 | Raporteaza
Buna dimineata! Multumesc pentru interventii. Toate criticile sunt binevenite, pentru ca imi semnaleaza cat si pe unde am de lucru cu mine. Textul este unul scris in 10 minute, in care m-am rupt de programul de lucru, ca singura metoda disponibila de a “pleca”. Nicio intentie de filozofare, ci doar un exercitiu de scurta eliberare. Stilul fortat ar fi parut mai firesc, paradoxal, daca as fi incercat sa il revizuiesc. Asa cum este, descrie starea pe care am experimentat-o, in modul in care m-am priceput sa o redau, fara sa iau degetele de pe tastatura nicio clipa. Un experiment. Fara nicio pretentie de opera literara, m-am gandit sa deschid o discutie despre modurile pe care le avem la dipozitie, fiecare din noi, pentru a fugi uneori din prezent.
2011-08-16 09:31:34 | Raporteaza
parcă-parcă aş fi zis exact pe dos…
nu este NEBUNIA cea care locuieşte la capătul opus, pe direcţia pierderii raţiunii? şi oare, chiar îţi poate aduce nebunia libertate? te poţi bucura de libertatea asta, găsită cu preţul pierderii raţiunii? o mai poţi aprecia cum trebuie? mă întreb şi eu…
hmmm.
2011-08-16 09:53:31 | Raporteaza
@andreea: pierderea raţiunii, da, trimite la nebunie. renunţarea la raţiune, ca legătură directă cu limitările realităţii, pentru cateva minute, poate oferi o scurtă senzaţie de eliberare. eu mă bucur de ea, dar asta nu inseamnă ca mi-aş da pentru ea raţiunea, în sensul sănătăţii mintale.
2011-08-16 10:07:29 | Raporteaza
pentru doar cîteva minute?!! păi… e prea puţiiin! ori facem o treabă, ori nu!
2011-08-16 10:16:19 | Raporteaza
@andreea: decât deloc?
2011-08-16 10:21:18 | Raporteaza
@ Irina Burdusel
Irina, nu te preface ca nu intelegi: caracterul fortat provine din continut, nu din forma. Te cred ca l-ai scris in 10 minute, dara asta nu intereseaza pe nimeni. Daca iti ia mai mult sa scrii un articol bun, atunci foloseste mai mult timp. Asa ai putea sa scrii cine stie ce tampenie si sa spui ca trebuie sa o apreciem pentru ca ai scris-o in trei minute.
Si hai sa intru in jocul tau si sa te iau in serios: libertatea de care vorbesti tu se numeste nefiinta. Moarte. Librertatea autentica inseamna sa-ti cauti si sa-ti intelegi limitele.
In plus, ultima propozitie arata ca finalul unei compuneri de clasa a III-a.
Cu toate astea, nu zic ca n-ai putea scrie si articole mai bune. Astept sa le citesc.
2011-08-16 10:46:40 | Raporteaza
@ Irina Burdusel 24
De ce crezi tu ca libertatea poate insemna si pierderea temporara a ratiunii? Sa presupunem ca asa este. Cum poti tu atunci sa-ti apreciezi libertatea si sa te bucuri de ea fara ratiune?
Explica-ne si noua, te rugam.
2011-08-16 10:49:14 | Raporteaza
@adrenalitera: Spunându-vă că am scris textul în 10 minute nu încercam să îi justific calitatea, ci să arăt că actul de a-l scrie a fost o exemplificare a stării despre care vorbeam.
Nu trebuie să faci un efort să intri în joc, dacă este sub nivelul tău. Eu nu aş face asta. Dar pentru că tot l-ai făcut, îţi răspund: Liberatatea de care vorbesc eu este o iluzie de eliberare. Nu am zim nimic de libertatea autentică. E altă discuţie.
2011-08-16 10:58:15 | Raporteaza
@adrenalitera: 28. Aşa cum te bucuri de o muzică ce te scoate din toate – spaţiu, timp, constrângeri, tristeţi. Provizoriu şi iluzoriu, dar real şi intens. Repet, vorbesc despre o stare de eliberare şi nu despre liberate.
2011-08-16 11:04:15 | Raporteaza
@ Irina Burdusel
Asa da, imi plac raspunsurile tale, sunt provocatoare. Nu ca textul. Dar:
1. Repet, nu intereseaza pe nimeni in cat timp ai scris textul. Nimeni nu foloseste acest aspect drept criteriu atunci cand citeste si judeca un text, nici macar pentru a-i determina “starea”.
2. Imi cer scuze daca am dat impresia ca este “sub nivelul meu”, n-am vrut sa te iau de sus. Mai mult am vrut sa spun ca oricine poate da si un mic rateu, se intampla si la case mai mari.
3. Apreciez turnura pe care ai luat-o, desi, recunoaste, nu asta se intelege din text. Tu nu vorbesti acolo despre iluzia libertatii. In cazul asta da, are sens ce zici.
4. N-am inteles care e diferenta dintre starea de eliberare si libertate. Daca ascult o muzica buna, asta nu inseamna ca mi-am pierdut ratiunea, inseamna ca mi-am delectat-o. Real si intens. Big difference.
2011-08-16 11:22:30 | Raporteaza
Aşaaaa. Ce bine! S-a întors Irina! Aveam nevoie de un supliment de frumuseţe.
În rest, aruncând un ochi peste comentarii, mi se pare incredibil cum se critică STĂRI. Atenţie, stări! Nu idei.
Şi da, aşa sper şi eu ca fiecare să aibă foarfeca aia şi ca fiecare să aibă degetul potrivit pentru a obtura vizorul. Din când în când.
Cosa Nostra:
2011-08-16 11:49:43 | Raporteaza
@Nora: io am avut una taaaaare desteapta care avea STARI de-a pixu. Am avut noroc ca nu le-a pus pe hartie.
2011-08-16 12:03:50 | Raporteaza
exagerezi, Nora! dacă cineva are o stare de… ebrietate avansată, eu am dreptul să-i critic critic starea sau nu?
nu e cazul aici.
2011-08-16 12:11:28 | Raporteaza
@ Nora
N-are nimeni nicio treaba cu starea. Ci de cum este ea exprimata.
2011-08-16 12:18:12 | Raporteaza
Adrenalitera: Păi mai sus zici altceva. “caracterul fortat provine din continut, nu din forma.”
Deci, cum e până la urmă?
Andreea: hm, nu prea. Decât dacă umblă în patru labe şi te deranjează estetic, sonor sau mai ştiu eu cum.
2011-08-16 13:13:06 | Raporteaza
@ Nora
N-am inteles unde e contradictia. Continutul este ideea textului, la asta ma refer. Starea este altceva. Ceva ce n-are oricum importanta cand judeci un text, am mai spus asta. Pentru ca eu pot scrie un text si sa pretind ca am avut nu stiu ce stare cand l-am scris. Modifica asta cu ceva valoarea textului? NU. Deci nu starea este continutul ci mesajul, ideea. Got it?
2011-08-16 13:38:34 | Raporteaza
Pfiu, Adrenalitera. Păi tu ziseşi cu gura ta că ai ceva împotriva modului de exprimare. La 35. Modul de exprimare=formă. Eu aşa ştiu. Dacă tu ştii altceva, corectează-mă.
Şi eu nu mă refeream oricum la starea autorului. Ci la starea dinăuntrul textului. Eu pot să scriu un text şi să mă doară capul în momentul redactării. Asta nu înseamnă neapărat că textul va fi unul despre durerea de cap.
2011-08-16 14:15:47 | Raporteaza
@ Nora
1. Nu exista starea dinlauntrul textului, daca asta este altceva decat starea pe care ti-o provoaca tie textul.
2. Modul de exprimare al starii!!!!!!!! Ea sustine ca a scris din cauza / datorita unei stari. De aici rezulta ca ideea, continutul textului sunt modul de exprimare a starii. Asta strict in contextul dialogului nostru, bineinteles. Daca citeai tot dialogul nostru ai fi inteles.
Normal ca ai dreptate in chestiunea cu durerea de cap. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca eu as sustine altceva.
2011-08-16 14:40:37 | Raporteaza
@adrenalitera: 31
3. Uite propoziţia din text în care zic eu că am specificat faptul că vorbesc despre iluzia de libertate: “Atât de liberă cât mă lasă iluzia mea de fugă. Atât.” Că din restul textului nu se înţelege foarte clar aceeaşi idee, e foarte posibil. Recunosc ca a-l scrie a fost un act egoist.
4. După cum îi spuneam şi Andreei, nu m-am referit la pierderea raţiunii, ci la renunţarea la ea. Ca gest deliberat, cu scop de eliberare. Aşa cum pentru tine muzica este delectare a raţiunii, pentru mine e fugă. Explicaţia e simplă: suntem diferiţi şi interiorizăm diferit anumiţi stimuli. Poate nici nu trebuie să încercăm să ne înţelegem reciproc.
Despre diferenţa libertate-eliberare mi-e greu să vorbesc pe scurt, însă cel mai simplu e să iei “eliberarea” ca pe cea mai superficială ipostază a libertăţii; cumva reducerea ei la fugă/evadare.
2011-08-16 16:58:45 | Raporteaza
@Nora: 32
Multumesc, Nora, pentru primire!
2011-08-16 16:59:26 | Raporteaza
@Irina Burdusel: nu stiu de ce te complici
oricum ideea lui adrenalitera era sa fie critic si nu stia ce sa critice.simplu.
ca poti sa spui ca te eliberezi de ratiune in sensul in care dai frau liber imaginatiei si pleci spre taramurile visului.
ceea ce e util pentru un scriitor nu?da ce sa ii explici unui obtuz si unui complexat
si libertatea poate fi de mai multe feluri.libertate fata de constrangeri,libertate in gandire,libertate sociala etc.
2011-08-16 17:33:24 | Raporteaza
@ octa
te-ai bagat si tu ca musca: “eliberarea ca imaginatie”. Inca doi, trei ca tine si o sa intelegem libertatea ca satisfacere a nevoii de urinare.
2011-08-16 19:43:08 | Raporteaza
@ Irina
Imi place discutia. Deci:
1. Da, din restul textului nu se intelege aceeasi idee. E un pic in contradictie cu propozitia citata de tine. Asa am perceput eu lucrurile. Tu poti sa sustii ca, totusi, aceea e o propozitie explicativa. Posibil, dar eu cred ca ai trisa un pic daca ai face asta.
2. Orice act uman este egoist, sper ca n-ai nevoie de lamuriri suplimentare in ceea ce priveste aceasta afirmatie. Asa ca n-ai de ce sa te scuzi sau sa recunosti.
3. A-ti pierde ratiunea sau a renunta la ea este acelasi lucru. Nu stiu unde vezi tu diferenta. Si nu te poti elibera de ratiune si sa ramai tu insati. Ratiunea e parte din tine, iar daca ucizi o parte din tine, nu mai esti tu. De aceea a spune ca te eliberezi prin renuntarea la ratiune este o absurditate.
4. Da, suntem diferiti, dar nu atat de mult cat crezi tu. functionam la fel, avem tot un creier cu doi lobi de caciula. Mai degraba avem o neclaritate in ceea ce priveste anumiti termeni.
5. Referitor la ce zice octa la # 42, asta este impresia pe care o ai, ca incerc sa te critic cu orice pret?
2011-08-16 19:52:24 | Raporteaza
eliberarea basinilor filosofice.
2011-08-16 19:54:07 | Raporteaza
Daca stai sa te gandesti un pic ! Ce e RATIUNEA ….ratio ?
Nu exista de una singura ci mereu ca o proprietate de sistem teoretic (un fel de quintesenta observatiilor facute pana-n prezentul uni om ) !
de aceea e si corect sa zici …..RATIUNI (adica are …plural !).
Ratiune in gol nu exista ci ….ratiune la o DOGMA ca prioprietate iminenta a ei ….ca logica interna …..ca ratio ….raport intre zceri(=”axiome”).
Rational = Formal = (aranjat dupa o regularitate aruncat temporar peste o suma de idei )
Pamantul plat a fost candva ….rarional si in baza datelor de atunci ar fi fost irational sa nu-i zici PLAT !
Ratiune de azi ….atat de ….”oblighatorie” ……..e GLUMA viitorului ….hahaha.
Viitoreni ne vor rade si cu …spatele …..ratiune noastra !
PS: Pai atunci nu e decat un MOFT …..RATIUNEA asta ….se poate traii bine mersi si fara ea …
Maidanezii n-o au …..bonobo-si la fel ….placere simt totusi si in lipsa acestui MOFT (Ratiune!) ….
2011-08-16 20:18:35 | Raporteaza
“Toate lucrurile sunt ingaduite, dar nu toate sunt de folos. Toate lucrurile sunt ingaduite, dar nu toate zidesc”. Mi-a placut textul tau. E izvorat dintr-o pasiune ce pare a te devora. In conditiile in care, asa se intelege, tu nu ai vrea sa fii. Ideea e ca uneori trebuie sa pui virgule. Chiar si punct. Fie doar si pentru a te uita inapoi, sa vezi cam ce pustiu ai lasat dupa tine. Sau ce bucurii, dar cred ca nu e cazul…nu? Ce mi se pare interesant e ca tu nu esti rationala. Cred ca de asta nu gasesti nicio posibilitate de a trai in “cercul ratiunii” (apropo, de ce “cerc”?).
2011-09-01 09:51:12 | Raporteaza