![]() | Despre cum se discriminează femeile…ele între elevezi toate articolele de Dora Constantinovici08 sep 2011 la 22:26 19 comentarii 1311 vizualizari. |
Atunci când vine vorba de apariţii în presă femeile au rolurile arhicunoscute deja: de mamă, victimă sau martor, mai rar pe cel de expert și cred că ați observat asta, nu mai e vorba de o noutate. Agenția de comunicare TBWA\București alături de Active Watch – Agenția de Monitorizare a Presei și CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate a lansat miercuri Raportul de Cercetare Media din cadrul proiectului ALTFEM – o campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate. Cercetarea identifică percepțiile și stereotipurile prin care mass-media și publicitatea portretizează femeile și bărbații din România.
În mass-media cred că peste 60% dintre articolele despre femei se bazeaza pe imaginea femeii ca obiect. Nici asta nu e o noutate, totuși am și eu o întrebare: cum se face că în anul 2011, revistele pentru femei încă mai învață doamnele și domnișoarele ce să facă în pat ca să le fie mai bine partenerilor masculi, nu lor – femeilor. Sunt reviste pentru femei și 90% dintre cele care scriu acolo sunt tot femei, atunci, dacă așa se pune problema, de ce ne mai mirăm că femeile devin obiecte, slavă cerului că avem alternative că altfel mulțumită sfaturilor prietenelor din revistele pentru femei singura preocupare a noastră ar ține de felul în care ne facem buzele mai sărutabile, cum ne putem colora viața sexuală cu ajutorul cătușelor, cum să îi dăm papucii iubitului în funcție de zodie și alte minunății de astfel de sfaturi. Serios acum, chiar are cineva nevoie de asta? Sau cine mai are nevoie de zecile de pictoriale cu femeile mondene ale României, majoritatea făcând parte cu succes din valul femeilor întreținute mai mult sau mai puțin fățiș de câte vreun impresar/iubit/amant și majoritatea cu ambiții actoricești sau vocale? Nu interpretați greșit, nu sunt vreo feministă înverșunată dar ne plângem că e plină presa de femei proaste și interesate când de fapt ele sunt un produs al nostru, al tuturor, inclusiv al femeilor (sau să îndrăznesc să spun că sunt mai ales produsul nostru, al femeilor?).
E cel puțin o doză de ipocrizie în lupta asta de-a egalitatea și bărbații nu sunt singurii vinovați pentru că femeia a devenit ușor de vândut/cumpărat. În raportul prezentat miercuri fuseseră monitorizate și cele două emisiuni care se bat pe audiență: Happy Hour și Acces Direct. Prima emisiune este ce-i drept moderată de un bărbat dar…echipa, începând cu producătorul emisiunii, este alcătuită din femei.
Emisiunea numărul doi este prezentată de o doamnă care se bazează pe asistente de mare nădejde și reporteri tot femei.
Bărbații români sunt misogini deci?!A se scuti, ne facem singure atât de mult rău încât e greu de crezut că mai e cineva nevoit să-și dea silința să ne discrediteze. La conferința de prezentare a raportului, Cristian Munteanu (managing director TBWA/București) a spus de altfel că femeile discriminează colegele de sex în măsură mai mare decât bărbații. Ce să vezi, rumoare în sală unde erau, evident, multe femei (da, în principiu sunt mai multe femei ziariști decât bărbați și cu toate astea potrivit raportului ALTFEM femeile apar în ziare generaliste doar în procent de 22% și doar în proporție de 35% din acest procent femeile sunt prezentate în calitate de experți). De ce ne tot place să dăm vina pe bărbați, pe societate, pe univers – nu voi înțelege niciodată. Tot acolo am auzit o remarcă ultra sexistă la adresa bărbaților (deși cred că a fost spusă absolut firesc, fără vreo rea intenție, ca și cum ar fi fost unul dintre acele adevăruri incontestabile) – spunea o doamnă jurnalist – așa cum îi crești așa îi ai. Pe ei, bărbații adică. Nu copiii bărbați ci soții bărbați. Serios?! Dar n-ar fi oare mai bine să nu mai tot încercăm să ne dresăm unii pe alții?
Acum câțiva ani am lucrat într-o redacție unde unul dintre colegii mei, bărbat, câștiga de două ori mai mult decât mine. Șefa noastră era femeie. I-a acordat și mai mulți bani și mai multă credibilitate lui, pur și simplu. Dacă m-am simțit discriminată? Sigur. Am comentat pe tema asta? Sigur. Am avut dreptate? Nu. Pentru că problema nu era că eu sunt femeie și el bărbat ci că eu nu știam să fac frumos și el da. Ghinion – eu. După o vreme am plecat de acolo, oricum, când luasem decizia deja lucrurile se stricaseră rău, nu vreau să intru în amănunte, să spunem doar că a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodată. La puțin timp doamna șefă a fost săpată (de către domnul coleg în combinație cu încă două binevoitoare dar care periau în altă parte) și a căzut din schemă. Mă rog, toată șandramaua n-a mai rezistat foarte mult, cred că maxim un an dar acum doi dintre complotiști sunt celebri. I-am văzut la tv de câteva ori, numai că de data aceasta periatul se plătește mult mai bine și este aplicat la un nivel mult mai înalt. Nu vă spun numele, n-ar avea nici un sens. Am simțit însă pe propria mea piele ce înseamnă discriminare și mai rău, că ea nici nu ține neapărat de sex, ci de nevoia unora de a se înconjura de oameni care n-au coloană vertebrală. Știți genul, ăia care spun mereu da, să trăiți! Și din ăștia sunt destui de ambele părți, indiferent de sex. Nu femeile sunt o minoritate în sine ci femeile care nu fac compromisuri. Idem bărbații, stați liniștiți. Asta așa, apropo de sexismul de la locul de muncă.
Să revenim însă la subiectul femei nedreptățite. Ziarele, revistele și televiziunile gem de femei care divorțează și își fac cu ou și cu oțet foștii soți, unele îi șantazează cu copii pe care nu mai au dreptul să-i vadă, altele cu secrete tenebroase pe care le-au împărțit nu cu foarte mult timp în urmă. Dar acum devin peste noapte doar secretele lui și pentru că el are bani, secretele devin marfă. Televiziunile, ziarele le cumpără, uneori la kg alteori la bucată, depinde de audiență, nu?
De ce n-am acciza excesul de nuditate, scandalul?
E o luptă în drepturi chipurile dar în care mi-e silă să mă implic, nu cred că toate au fost niște măicuțe inocente și bărbații respectivi niște prinți pe cai albi, transformați subit în balauri cu două – trei capete. Și nu cred că toate aceste doamne și domnișoare mă ajută pe mine personal sau femeile din România în general atunci când vin și-și etalează mizeriile și ipocriziile pe tava mass-media. Dar din reflex sau din pură curiozitate, de ce să nu recunosc, mă mai uit și eu la câte un show în genul acesta. E alegerea mea însă, una absolut conștientă – de ce să arunc pisica în grădina altcuiva? Nu e vinovat Sârbu, Voiculescu sau mai știu eu cine pentru alegerile mele personale. Așa cum nu e vinovat cel care-mi vinde țigări deși amândoi știm că n-au cum să-mi facă foarte mult bine. Aș putea să-mi iau bomboane dar uite că alegerea mea e să-mi iau țigări. Maaare chestie. Însă așa cum statul pune accize pe țigări și o parte dintre acești bani merg spre Sănătate așa mi s-ar părea normal și firesc ca statul să ceară o taxă emisiunilor care au nevoie de acordul parental și banii să intre în Educație. Nu amenzi, nu sesizări, nu domnule – taxe clare.
Despre publicitate și femei ce să mai spun? Femeia din reclamele noastre (dar nu vă mai opriți doar la România, luați reclamele din toate țările Europei de Est, e la fel peste tot) dacă nu spală, suferă de balonare, dacă nu suferă de balonare se simte foarte nasol că o altă colegă are părul mai mătăsos, își dă cu o anumită cremă pentru că vrea să ajungă actriță (sau ajunge actriță pentru că se dă cu o anumită cremă în viața reală) sau conduce o mașină pentru că și-o poate permite soțul ei să o cumpere. Se poate chiar mai rău și atunci apar reclamele pentru tampoane, foarte savurate și apreciate de către orice femeie, nu-i așa doamnelor? (chiar mă mir că nu a scăzut vânzarea lor exact din cauza felului în care sunt vândute, rămâne un mister) Azi am văzut chiar și o reclamă la un spray anti păduchi în care personajele principale erau mama și fiica. Nu tatăl și fiica, nu mama și fiul, nu tatăl și fiul. V-am dat exemplele de mai sus știind că în multe dintre consiliile de administrație ale acelor companii care vând produsele cu pricina, sau care fac reclamele cu pricina se află și femei. Credeți cumva că atunci când se pune problema de o primă bună pentru vreo idee creață de – cum să atragem mai mulți clienți cu ajutorul femeilor – se ridică vreuna dintre doamne și spune: Nu sunt de acord, această reclamă mă deranjează pentru că pune femeia într-o lumină nefavorabilă, este inadmisibil! – și apoi părăsește sala trântind ușa? Nu prea-mi vine să cred.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
| 1@Cosa Nostra, ce nu fac eu pentru tine ;)... | ||
| 2@limbricul rozaliu, ţi se pare... :)... | ||
| 3Mi se pare mie sau “noapte întselată” e mai voporoasă și un pic crăcănată?! :mrgreen:... | ||
| 4@Cosa Nostra, dacă aş face totul perfect, n-ai mai avea niciun interes să-mi citeşti articolele. Dar aşa, ştiu că întotdeauna vei avea ceva de comentat :) Merci!... | ||
| 5Dintre aceste „frumuseți” mie îmi plac doar cele înspirate după tablourile de Van Gogh. :shock:... | ||
| 6Tot eu!Uite, aş vrea să comentez nişte poze. Cum facem, cum le deosebim?! Poza 33 de pe rândul 21, sau cum?! Nu te-ai gândit că la un astfel de articol s-ar putea să se discute pe poze, caz în care... | ||
| Dora Constantinovici 1722 citiri |
| Ana Barton 1480 citiri |
| Very Happy 863 citiri |
| Doria Niculescu 846 citiri |
| Cristina Corpaci 482 citiri |
| Iulia Nicolaie 439 citiri |
| Maria Onea Vesta 426 citiri |
| Ruxandra Predescu 274 citiri |
| Laura Laurentiu 243 citiri |
| Anca Maco 210 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Dora Constantinovici 7167 citiri |
| Ana Barton 6094 citiri |
| Very Happy 4172 citiri |
| Cristina Corpaci 3713 citiri |
| Doria Niculescu 3379 citiri |
| Maria Onea Vesta 2275 citiri |
| Maria Moiş 1768 citiri |
| Florentina Mușat 1493 citiri |
| Diana Petrut 1058 citiri |
| Ruxandra Predescu 1022 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Bravo.. un articol deosebit de bun .. presimt ca o sa te atace cateva feministe pentru propozitia: “De ce ne tot place să dăm vina pe bărbați, pe societate, pe univers – nu voi înțelege niciodată.
“pai cum nu intelegi? e vina barbatilor.. ca ne-au oprimat 7000ani si cateva luni… ca din cauza ca barbatii is prea buni in domeniu x pe mine nu ma angajeaza nime , doar am luat 8 la spiru haret”
2011-09-08 23:16:25 | Raporteaza
Comunisto!! Huo, comunisto!
Nu sint de acord ca reclamele, ziarele sau televiziunile trebuie sa fie “politically correct”. Ci doar sa vinda. Vrea tugurlanu’ sa vada craci, tite si scandaluri? Pai asta ii dai, scurt, ca asa faci banii! Intrebarile cu “cine are nevoie de astea” pe care ti le pui n-au nici un rost. Cine are nevoie? Ala care cumpara/se uita la asa ceva.
Uite eu nu ma uit la televizor deloc (nici n-am), nu citesc decit doua ziare romanesti (dilema, catavencii), stirile le vad la BBC (multam’ mult realitatea ca te-ai transformat intr-un tabloid de rahat), si am grija sa evit produsele la care am vazut intimplator vreo reclama. E o chestiune de alegere personala pina la urma. Referitor la tema de aici, nu cred ca vreunul din cele doua ziare de mai sus prezinta femeia ca obiect.
2011-09-08 23:22:19 | Raporteaza
Oribil articolul. Absolut oribil, dezgustator.Imi pace cand suntem specialisti in: politica, studii de gen, economie, inginerie, arta etc. Super nu? Cum as putea sa iti explic draga Dora ca lucrurile nu sunt asa simpliste precum crezi intr-un simplu comentariu? Ai ahuzit de patriarhat? Stii cum s-a format, ce inseamna, cum se manifesta si ce efecte are asupra indivizilor si societatilor? Dar despre formarea identitatii de gen ai auzit? Dar despre reproducere sociala? Daca esti cu adevarat iteresata in a intelege cum stau lucrurile iti pot trimite pe mail ceva recomandari de studii. Mai mult, ce sa iti spun? Imi pare teribil de rau cand oamenii transmit un mesaj in necunostinta de cauza si fara a studia obiectul cercetarii contribuind la reproducerea stereotipurilor. Ma intreb: crezi ca esti cumva prima persoana care considera ca femeile “se discrimineaza intre ele” (desi nu vad logica sintagmei). Poate lipsa de solidaritate de care dai dovada tu si alte femei cu siguranta, fata de femei in general e ceea ce impiedica progresul? AI impresia ca daca tu condamni femeile care ti se par obiectivate o sa iasa ceva bun? Ai impresia ca vei fi tu mai apreciata? Nicicand.
2011-09-09 13:57:25 | Raporteaza
Dear,
feminismul si toata analiza critica a culturii de masa nu incrimineaza comportamentul barbatilor sau al femeilor si nici nu glorifica un razboi simbolic intre sexe. Nu! este vorba despre critica unei ideologii dominante patriarhale, o ideologie care ne face pe noi sa ne urmam viata intr-un anume sens, in functie de anumite valori care favorizeaza experienta masculina. Suntem toti in aceeasi cusca sa stii; si femei si barbati.
din punctul asta de vedere este un pic aberant comentariul tau si nu are pic de substanta. femeile despre care vorbesti, cele “care discrimineaza mai mult decat barbatii” fac parte din acelasi sistem. sistemul poate fi zguduit prin afirmarea unui nou set de valori, prin educatie, auto-educatie, revelatie… ce vrei tu. cei si cele care nu constientizeaza ca lumea poate sa fie vazuta si din alta perspectiva, perpetueaza vechile valori. e simplu.
Iulia S.
2011-09-09 14:47:25 | Raporteaza
@Nietzsche: ha, ha, ia uite, ai avut dreptate…
2011-09-09 15:44:48 | Raporteaza
@costelus: pai asta spuneam si eu, e vorba de alegere personala dar tot nu inteleg de ce trebuie neaparat sa vinzi orice, de la masini la parfum si mai nou si vopsea lavabila sau mancare pentru pisici folosind doar femei, adica nu inteleg mecanismul publicitar, mi se pare usor depasit si in pana de idei din moment ce nu e in stare sa vina cu o formula noua.
2011-09-09 15:50:08 | Raporteaza
@fem.eco: nu spun ca sunt specialista in studii de gen, pareri insa, chiar si subiective cred ca pot sa am. ca nu-ti place articolul pot intelege, nu e nicio problema, cat de mica dar ca ma acuzi de lipsa de solidaritate e putin cam mult. poate n-ai citit totusi cu atentie ce-am scris, am sa repet cateva puncte pe scurt: revistele pentru femei cu sfaturile lor absolut discriminatorii fata de femei si cu promovarea imaginii divei absolute sunt scrise de femei si sunt vandute femeilor, ce zici? emisiunile care umilesc si promoveaza femeia ca obiect sexual sunt produse/realizate/documentate de catre femei in consiliile de administratie ale firmelor producatoare de produse (destinate sau nu consumului femeilor) precum si in agentiile de publicitate lucreaza femei, nu le vezi iesind la televizor sa spuna ca o reclama sau alta e discriminatorie si ca nu sunt de acord cu difuzarea ei. in presa lucreaza foarte multe femei iar studiul realizat de ALTFEM demonstra ca femeile sunt citate ca fiind experti in vreun domeniu mult mai putin decat barbatii (repet, in conditiile in care in presa lucreaza foarte multe femei care ar putea sa puna mana pe telefon si sa sune femei specializate pe ceva anume) asa ca despre ce vorbim aici? a, inca ceva, nu condamn pe nimeni, spun doar ca ar cam fi timpul sa nu mai dam vina doar pe barbati pentru felul in care arata societatea ca eu una m-am cam plictisit sa tot aud discursuri si atat. p.s. trecand peste faptul ca tonul cu care ma tragi de urechi fara ca sa ai argumente in ceea ce-mi reprosezi nu ma prea fericeste adresa mea e dora.constantinovici@realitatea.net si da, astept orice fel de studii consideri ca e absolut necesar ca sa ma luminez. si asta sa stii ca e valabil pentru orice domeniu de activitate nu doar in cazul studiilor de gen
2011-09-09 16:17:34 | Raporteaza
Daca asa il determini pe tugurlan sa cumpere, asa vinzi. Nu ai cum sa-l schimbi tu. Familia si scoala ar fi putut s-o faca. Mecanismul publicitar se bazeaza pe statistica, nu e nimic complicat: daca arati niste craci vinzi atita, daca pui o reclama cu panarama (gen Dorel) vinzi atita, daca il aduci pe Patapievici sa faca reclama la detergenti vinzi pe dracu’.
2011-09-09 17:05:35 | Raporteaza
@xjudith/ iulia: poate ca sistemul poate fi zguduit prin afirmarea unui nou set de valori, prin educatie, auto-educatie, revelatie – cum spui tu – doar ca pentru asta trebuie ca si noi, femeile sa facem ceva.Nu sunt de acord ca pe mine personal, ca femeie, o ideologie de acum 100 de ani ma mai poate face sa-mi urmez viata intr-un anume sens, in functie de anumite valori care favorizeaza experienta masculina.ca-mi place mie sa gatesc e alegerea mea si e absolut intamplator ca societatea promoveaza femeia ca bucatareasa sau gospodina, sa imi spuna insa cineva,fie ca e barbat sau femeie ca se asteapta ca eu sa gatesc ceva atunci cand n-am chef sau ca n-am dreptul sa ies din bucatarie ca nu s-au vazut ei sfinti si dumnezei coborati mai rapid decat ii cobor eu
si acum generalizand, cred ca totusi azi, in mediul urban, cu atatea metode de informare nu se mai pune problema ca femeile sa nu poata sa reactioneze atunci cand se simt discriminate.exista legi pentru asta.in cuplu, la scoala, la munca. (chiar sunt curioasa, cate sesizari CNA au fost depuse de catre femei cu privire la continutul emisiunilor de divertisment sau cate la Protectia Consumatorului pentru ca o reclama este discriminatorie?) singura problema e ca in mediul rural, unde nu prea exista variante, lucrurile functioneaza putin diferit pentru ca din pacate inca mai exista o comunitate bine inchegata in jurul acestei ideologii patriarhale de care zici, pe post de judecator (formata si din femei si din barbati) si pentru ca exista atoatestiutoarea si acuzatoarea biserica ortodoxa, ale carei principii si reguli, nu-i asa, chiar daca sunt sexiste sunt urmate si de femei si de barbati si uite ca nimeni nu se revolta.
2011-09-09 17:06:16 | Raporteaza
@costelus: lasa ca vinde Plesu enciclopedii despre corpul uman
eu nu zic ca sexul nu vinde, e clar ca face asta dar zic ca nu e normal sa vanda chiar orice ca pana la urma devine penibil
2011-09-09 17:11:05 | Raporteaza
ti-am zis bine ca esti comunista
Vinzi orice, de ce nu? Daca prostu’ scoate banii cind vede craci, ii arati craci si-i iei banii!
2011-09-09 17:14:57 | Raporteaza
@Dora deci ti-am zis… told you so …
@fem.eco Da’ tu ce prostii ai auzit? Patriarhat? Ce ii ala? Formare identitatii de gen? Alata aberatie… 1.patriarhatu ii un concept inventat de ceva proaste ca sa dea vina pe barbati ca ele is niste ratate fara sa foloseasca cuvantu “barbat” … ca sa nu fie usor catalogate misandre…
2. id. de gen ii majoritar inascuta .. conceptu ala de “tabula rasa” ii o prostie in general…
Naiba stie ce prostii destea mai crezi tu… crezi ca Lysistrata ii despre emanciparea femeii ?
@costelus Ha? Pai parca comunistii nu vand orice, oricui… ca doar ii economie planificata , degeaba scoate prostu bani cand partidu nu aproba…
2011-09-09 18:21:08 | Raporteaza
Feminist-m-aş şi n-am cui!
2011-09-09 18:42:56 | Raporteaza
Femini-te-ai oricui !
2011-09-09 18:52:50 | Raporteaza
Dora , sunt prea obosit , dar observ ca s-a tras tare in tine la acest articol ! L-am citit doar pe alocuri ! Oare , cu ce oi fi gresit ? Ai primit pozele mele , le-ai vazut ? Cum ti se par ?
2011-09-09 18:56:59 | Raporteaza
Faptul ca femeile se discrimineaza intre ele, da!acest fenomen este tot un produs al patriarhatului (si da, @ patriarhatul e un concept ce a fost conceput tocmai pentru a explica o realitate sociala ce afecteaza dealtfel si barbatii) patriarhat care nu ar putea subzista, nu s-ar putea perpetua si reproduce fara complicitatea acelora care nu recunosc faptul ca sunt subiecti ce se conformentuand modul in care dominatii (femeile) legitima propria lor conditie a dominatiei. Probabil ca daca nu ar mai fi femei care „sa se discrimineze unele pe altele” am fi depasit poate aceasta etapa. Si sincer ma intreb cum poate fi absolut intamplator faptul ca societatea (patriarhala) promoveaza femeia ca bucatareasa sau gospodina in conditiile in care istoria accesului la resurse e atat de recenta pentru femei (drepturi civile si politice, drepturi sociale,economice si culturale). Putea oare femeia sa faca altceva in lipsa unor astfel de drepturi decat sa fie casnica?! Bun. Intrebarea care urmeaza in mod firesc nu? e de ce consideram in contemporaneitate promovarea femeii drept gospodina ca fiind legata de patriarhat? De ce, pentru ca practicile se reproduc. Da, tu vorbesti despre patriarhatul de acum 100 de ani si ai impresia ca daca femeile au castigat drepturi in mod oficial patriarhatul a disparut. Ei bine , nu. Patriarhatul se adapteaza in functie de societati, culturi, perioade istorice etc. Ceea ce vedem astazi e o forma moderna de patriarhat. Femeile au drepturi pe hartie(pentru ca cineva a luptat pentru ele si pentru tine Dora, pentru a avea acces la educatie, pe piata muncii, pentru a avea drepturi politice samd. Nu ni le-a dat nimeni de buna voie) in schimb posibilitatea reala de exercitare a acestora e scazuta. Pentru a intelege cum functioneaza aceste lucruri ar trebui sa avem in vedere strategiile si mecanismele care au perpetuat si perpetueaza structura raporturilor dintre sexe prin diferiti agenti si institutii incepand cu familia, scoala, biserica si statul. Deşi au avut loc schimbări vizibile în ceea ce priveşte condiţia femeilor, prin egalizarea formală a şanselor de acces, prin cote de reprezentare, prin măsuri de combatere a discriminării de gen, putem observa faptul că aceste transformări nu fac decât să mascheze inegalităţile de gen ce persistă în diverse domenii. Astfel, putem da drept exemplu reprezentarea diferită pe genuri, în cadrul diferitelor filiere ale din cadrul sistemului educational, cum ar fi, o reprezentare ridicată a fetelor în cadrul secţiunilor literare şi o scăzută în cadrul secţiunilor ştiinţifice, bine cotate, unde băieţii sunt majoritari. Acesta explică modul în care domeniile care se feminizează sunt deja depreciate sau se află în curs de devalorizare, acest declin fiind dublat de plecarea bărbaţilor din poziţiile respective. Astfel, e adevărat că întâlnim femei în toate domeniile, dar e important de remarcat cum rata lor de reprezentare scade pe măsură ce considerăm poziţiile mai înalte de conducere, foarte căutate. Prin urmare, egalitatea formală de şanse ascunde reprezentarea scăzută a femeilor în poziţii cheie din diferite domenii şi o supraocupare a poziţiilor mai prost cotate. @Nietzsche: identitatea de gen e un concept dinamic prin insasi numele lui, nu e static si innascut – asta e absolut clar.
2011-09-12 00:49:25 | Raporteaza
@xjudith/iulia – Multumesc pentru comentariu, este excelent. Mi-ar placea sa “te citesc” daca scrii pe undeva.
Mie studiul imi spune “imaginea femeilor e nasoala”. Nu caut sa aflu “cine’s discriminatorii” – ca si daca aflu ce-o sa fac? Dar ma gandesc ce pot sa fac si in ce situatii “am gresit”.
Gen – au fost cazuri in care am ales “expertul” pe baza sexului? - m-am dus la un doctor nu la o doctorita pentru ca am presupus ca e mai bun? - am luat mai in serios profesorii decat profesoarele din facultate? - am presupus ca tipa in costum din lift o fi vreun fel de secretara, si tipul in costum vreun fel de manager? - am facut presupuneri despre cum si-a obtinut domnisoara X slujba, dar nu si despre cum si-a obtinut domnul Y slujba? - o compatimesc mai mult pe doamna de 35 de ani fara copii decat pe domnul? - judec mai aspru o femeie neingrijita decat un barbat neingrijit? - sunt mai dezamagita de articolul asta pentru ca e scris de o femeie si nu de un barbat de un barbat? - e mai probabil sa votez un barbat decat o femeie? - si multe, multe altele…
Daca raspunsul e “DA” pentru cei din jurul meu – e cazul sa le atrag atentia. Daca raspunsul e “DA” pentru mine – atunci e cazul sa imi schimb parerea. Si VREAU sa imi schimb parerea pentru ca eu chiar cred in egalitate. Problema adevarata e ca 90% din ramani raspund “da” la intrebari – dar li se pare absolut firesc, nu vad nici o problema in asta si nu vor de nici o culoare sa schimbe aceasta stare a lucrurilor.
2011-09-14 15:13:27 | Raporteaza
“o reprezentare ridicată a fetelor în cadrul secţiunilor literare şi o scăzută în cadrul secţiunilor ştiinţifice, bine cotate, unde băieţii sunt majoritari.” — pai daca sunteti cam incompetente, ce sa faci… doar nu vrei sa ajungi acolo fara merite.
“Astfel, e adevărat că întâlnim femei în toate domeniile, dar e important de remarcat cum rata lor de reprezentare scade pe măsură ce considerăm poziţiile mai înalte de conducere, foarte căutate. ” — pentru ca reprezinta un risc pe pozitia respectiva (sefii stiu de ce
) si nimeni nu vrea sa se riste cand numeste directorul general al unei firme ..
“identitatea de gen e un concept dinamic prin insasi numele lui, nu e static si innascut – asta e absolut clar.” — ba e… e destul de clar . Sa zicem ca nu e .. aia inseamna ca orice gay/lesbi poate fi batuta pana se reeduca… S-a incercat asa ceva , si nu o mers…
2011-09-15 14:02:22 | Raporteaza
busty ftw
)
2011-10-02 00:12:00 | Raporteaza