![]() | De ce invidiaza romanii oamenii bogati?vezi toate articolele de Doria Niculescu02 apr 2010 la 08:46 82 comentarii 1465 vizualizari. |
Oamenii bogati si sursa sau sursele lor de bogatie sunt si vor fi mereu un subiect pentru romani. Pentru ca, se pare ca asa suntem noi construiti: ne e cam greu sa ne bucuram pentru binele cuiva(ma refer la cel obtinut prin munca, idei chiar si “invarteli spectaculoase” de ce nu…) si ne e mai usor sa suspectam, sa invidiem, sa uram chiar.
Sa invidiezi un om bogat e ceva ce eu nu pot sa pricep (ok, adaugam asadar si asta pe lista “ce nu poate sa priceapa Doria”. Stiu ca o sa-mi iau niscavai castane prajite in cap) pentru ca mi se pare ilogic sa te preocupe ca individ starea si “aflarea” altcuiva, in loc sa te ingrijesti de inima, mintea, cunoasterea sau de ce nu propriile finante.
Dar, nu! Romanul nu-l poate suporta pe vecinul cu masina de teren fara placuta de leasing, nu poate inghiti curtea mai mare a celui de vis-a-vis, nu reuseste sa accepte ca “aia si-au deschis firma si noi tragem la stat ca fraierii” si tot asa…
As vrea sa deschid putin mintea (sper sa fiu si inteleasa) celor care au impresia ca un bogat a ajuns bogat neaparat fiindca a dat o spargere la Monaco sau a ajuns avut pentru ca, obligatoriu a furat, inselat ,”smecherit”, fraierit, santajat oameni.
Nu e chiar asa. Bogatii (sau multi dintre ei, daca poftiti, vorbim asa) au plecat si ei de undeva. De jos, unii chiar de la subsol, nici macar de la parter. Cu truda, cu ore de nesomn, cu batai si plesneli de cap, asumandu-si riscuri si responsabilitati, bogatii au acumulat averi reinvestind, investind cu cap in alte domenii sau intuind ce va fi sau cum va arata viitorul. Ca sa nu mai spun de bogatii care au “facut” bani in urma unor idei geniale, aici e vorba si de sclipirea cu care, trebuie sa recunoastem, nu suntem inzestrati toti. Exista si bogatasi care au mostenit averi pe care apoi le-au inzecit, insutit, stiu si astfel de cazuri.Si, exista si oameni cu foarte multi bani care au avut noroc. Noroc, pur si simplu sau sansa de a se afla in locul potrivit la momentul potrivit.
Nu cred ca ar trebui sa mentionez in plus, faptul ca, de pe urma oamenilor acestia atat de urati si barfiti traiesc si platesc rate la banca (sau nu) alte persoane. Nu conteaza, traiesc bine- traiesc rau, dar o fac. Pentru ca in subordinea “bogatilor”sunt de multe ori sute de oameni, alteori chiar mii. Persoane care depind mai mult mai putin de un atac de cord pe care l-ar putea avea din cauza presiunii, un bogat injurat.
Apoi,un alt mit pe care mi-ar placea sa-l daram aici (nu ca el nu ar putea fi daramat si de altii): a fi bogat nu inseamna neaparat sa fii si strans la punga (desi multi sunt, sunt atat de zgarciti incat n-ar cumpara nici macar o floare unei asistente personale) exista oameni foarte avuti (foarte avuti in Romania nu, dar peste hotare sunt multe astfel de exemple) care dau inapoi din ceea ce ei au. Ofera burse, ajutoare, sustin fundatii, fac acte de caritate nestiuti de nimeni(nu ma refer numai la barbati, ci si la femei foarte bogate) schimba destine, sustin diverse categorii sociale defavorizate.
Tocmai de aceea, nu inteleg de ce noi, romanii, nu suntem capabili sa felicitam din toata inima un om care are multi bani. Si avem impresia ca ne-a luat ceva parca din pravalie, ca detine ceva ce era de drept al nostru.In loc sa gandim asa, poate mai uman si mai firesc ar fi (repet, mai ales daca e vorba de munca, idei, sudoare, sclipire) sa invatam ceva, sa furam ceva de la un om bogat, sa ne interesam ce are el si noi nu posedam in ADN- ul personal).
Si la fel nu pricep de ce noi romanii (vorbesc despre noi romanii pentru ca si eu sunt cetatean roman, nu pentru ca as proceda asa) mai suntem, cateodata si ipocriti. Dupa ce ne zbatem ca gainile inainte de taiere sa fim in cercurile celor bogati, pe urma barfim pana cadem sub masa oamenii pe care, culmea, tot noi i-am vanat (ca sa stiti, tocmai de aceea cei bogati sunt de obicei prevazatori, atenti, suspiciosi chiar. Poate nu toti, dar multi adopta aceasta atitudine)
Personal, daca as fi bogata printr-o minune cred ca as incerca sa fiu cat mai fireasca, mai generoasa si mai omenoasa cu cei din jur si mai ales cu cei ce au mai putin.Asa mi se pare de bun simt, ca un bogat sa multumeasca vietii, universului, daruind inapoi .Nu neaparat “a la grande” dar atat cat roata vietii (“desupra noastra-ul “ pe care cu totii il ignoram) sa se rostogoreasca fair.
Ps. Barbatul din inima mea este, cred, un om destul de bine asezat (nu stiu, n-am intrebat, nu e treaba mea). Insa nu bogatia este ce-l defineste ca persoana. Ci zambetul, inteligenta, o anumita stare, spiritul treaz, curajos chiar, o anume bunatate incantatoare. Bogatia nu cred ca l-a ajutat prea mult in viata (de fapt sunt sigura de asta). Nu e mai “valabil” acum decat era cand nu avea bani. Deci, iata, banii nu conteaza atat de mult!
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
| 1@Cosa Nostra, ce nu fac eu pentru tine ;)... | ||
| 2@limbricul rozaliu, ţi se pare... :)... | ||
| 3Mi se pare mie sau “noapte întselată” e mai voporoasă și un pic crăcănată?! :mrgreen:... | ||
| 4@Cosa Nostra, dacă aş face totul perfect, n-ai mai avea niciun interes să-mi citeşti articolele. Dar aşa, ştiu că întotdeauna vei avea ceva de comentat :) Merci!... | ||
| 5Dintre aceste „frumuseți” mie îmi plac doar cele înspirate după tablourile de Van Gogh. :shock:... | ||
| 6Tot eu!Uite, aş vrea să comentez nişte poze. Cum facem, cum le deosebim?! Poza 33 de pe rândul 21, sau cum?! Nu te-ai gândit că la un astfel de articol s-ar putea să se discute pe poze, caz în care... | ||
| Dora Constantinovici 1721 citiri |
| Ana Barton 1480 citiri |
| Very Happy 861 citiri |
| Doria Niculescu 844 citiri |
| Cristina Corpaci 481 citiri |
| Iulia Nicolaie 439 citiri |
| Maria Onea Vesta 426 citiri |
| Ruxandra Predescu 273 citiri |
| Laura Laurentiu 243 citiri |
| Anca Maco 210 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Dora Constantinovici 7166 citiri |
| Ana Barton 6094 citiri |
| Very Happy 4170 citiri |
| Cristina Corpaci 3712 citiri |
| Doria Niculescu 3377 citiri |
| Maria Onea Vesta 2275 citiri |
| Maria Moiş 1768 citiri |
| Florentina Mușat 1492 citiri |
| Diana Petrut 1058 citiri |
| Ruxandra Predescu 1021 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
hai să revenim cu picioarele pe pământ şi să te trezesc din visele frumoase despre oamenii bogaţi. bogăţia (materiala nu cea spirituala) a unui individ in societate vine din profitul pe care-l are dintr-o afacere. în orice afacere tre să vinzi ceva ca să ai un profit. Foarte, foarte simplist spus preţu de vănzare este format din cheltuielile cu materia prima plus cheltuielile de personal plus profitul. Patronul in general nu renunţă la un profit mare că de vezi doamne îi tre şi jeep şi vilă şi amantă de intreţinut, materia primă furnizorul nu o dă mai ieftin că na îi tre şi lui profit, deci rămâne să umble la cheltuielile salariale. în continuare trage tu concluzia căt de buni sunt oamenii bogati si cum de au făcut ei o bogatie in 20 de ani ce alţii din occident au făcut-o intr-o sută. e frumos să pluteşti în lumea viselor. PAŞTE FERICIT
2010-04-02 09:41:09 | Raporteaza
Marea majoritate a celor cu ceva minte nu sunt invidiosi. Ci doar revoltati pe cei de tipul Patriciu, Vantu, Berceanu, Videanu, Oprea, etc. Te las pe tine sa deduci ce au in comun acesti indivizi. Sper ca m-am facut inteles.
2010-04-02 09:43:39 | Raporteaza
dodo: hai să-ţi spun ceva la care merită să te gîndeşti: cunosc oameni care au numai bani. atît de săraci sînt!
2010-04-02 09:50:11 | Raporteaza
Invidia este un fel de întristare pentru fericirea de care ni se pare că se bucură egalii noştri.(Aristotel)
2010-04-02 09:52:27 | Raporteaza
Multi bogati de la noi au facut bani furand, facand afaceri cu statu, dand spaga s.a.m.d. Multi au facut bani pe spinarea angajatilor pe care ii platesc la limita sub subzistentei, iar cei care au facut bani gandindu-se si la altii sau apreciindu-i la adevarata valoare, aici ma refer la angajati, sunt ff putini. Eu personal am ceva cu guzganii astia pufosi care nu se mai satura din furat si te calca in picioare pe unde apuca. Majoritatea bgatilor se poarta frumos la prima vedere, si chiar daca te cunosti cu ei de multi ani, tot incearca sa ia pielea de pe tine. Asta am trait-o eu recent…
2010-04-02 10:02:31 | Raporteaza
Pai, majoritatea oamenilor sint invidiosi. De exemplu, eu te invidiez pe tine, Doria. Fiecare cu invidia lui.
2010-04-02 10:06:24 | Raporteaza
andreea: de eşti tu, andreea, nu te recunosc!
2010-04-02 10:19:17 | Raporteaza
E simplu, pentru ca romanii bogati reprezinta suma tuturor frustrarilor adunate in 20 de ani de capitalism imbecil, reprezinta imaginea dusa la perfectiune a scursurilor societatii, parveniti in fata carora Dinu Paturica ar face cuviincios o plecaciune. Vei spune ca nu sunt toti baieti rai si ca a fi bogat nu e o vina; nu-i o vina, e o pedeapsa, e o pedeapsa pe care si-o merita romanii din plin, pentru ca dorm pe ei, sunt naivi, ipocriti, tot mai lenesi, cu tot mai putin valori si principii si permit ca altii sa le exploateze slabiciunile. Partial ai dreptate, la scara mica se intampla cum spui, cu masina vecinului, cu alte exemple in aceeasi nota. Dar astia nu sunt romani bogati, sunt doar instariti; romanii bogati au vecini bogati iar acolo invidia capata alte conotatii. In rest doar vorbe…
2010-04-02 10:20:00 | Raporteaza
@marcel zadda De ce, mai Marcel, tu nu invidiezi pe nimeni, nimeni, nimeni? Nici un picut, picut? Pe Domnul Cristoiu de pilda? Sau, pe Catalin Stefanescu? Sau macar pe Stefan Banica! Nu? Minti! Sint sigura ca pe Andreea Marin o invidiezi!
2010-04-02 10:42:55 | Raporteaza
@all : nu stiu de ce dar am impresia ca nu ,nu sunt nebuna si nu,nu m-am inselat :
romanii chiar invidiaza (+ nu inteleg )oamenii bogati. e funny. e distractiv !
si ca sa nu scriu de o suta de ori ,
PASTE FERICIT SI SARBATORI TIHNITE SI PLINE DE LUMINITE COLORATE

2010-04-02 10:46:34 | Raporteaza
@Ovy: buna dimi Ovy. special nu m-am aruncat in lumea celor bogati(adica a bogatilor care invidiaza si dau in cap altor bogati)fiindca mi s-a parut mai usor de abordat(neavand asa o mare experienta la scris si nici un mare talent) aceasta directie. ce nu inteleg eu e , de ce pe un roman mai degraba il preocupa starea vecinului decat propria sa stare. iar daca vecinul e, sa zicem de la instarit in sus, bogat,putred de bogat atunci..sa te tii nene ca ex,am asistat stupefiata(adica am asistat dupa usa, am ascultat fara ca ei sa stie
) la o discutie intre angajatii in casa ai unui om instarit. cam cate injuraturi erau la gura fetei in casa si a soferului ..hi hi nu vrei sa stii(iar ei erau platiti in casa aceea, de acolo trimiteau pachet acasa intr-un sat pe langa Vaslui)
deci, traim in Romania.unde fiecare vede mai degraba banii si succesul “aluia”decat lipsa lui de educatie si de ambitie.
zi cu soare Ovy
2010-04-02 10:51:07 | Raporteaza
@andreea: buna dim. sa inteleg .ma invidiezi(
) pentru ca 1.sunt bogata(?) 2.traiesc langa un om bogat(?) 3.am o inima bogata (!) 4.impart “bogatia “mea (!) 5.sunt bogata fiindca scriu in tara pandora(!) 6.alte motive, nici tu nu le cunosti .
ps.esti simpatica.imi plac persoanele care au impresia ca nu am creierul mai mare decat varful unui ac de siguranta

sa ai o zi minunata.uite,ca sa ai ce invidia, io ma duc sa cumpar zece panetone sa le dau unor oameni care nu ar cumpara niciodata asa ceva (fiindca nu-si permit) fa si tu la fel
2010-04-02 10:54:57 | Raporteaza
@AntiGuzgani: buna dimineata imi pare rau pentru situatia de cacao prin care ai trecut(se simte din text ca te-a calcat rau pe batatura). dar, sa stii nici eu nu inghit butosii astia bogati,nesimtiti si nespalati. si..nici nu vorbeam despre ei in text, pen’ca pe ei n-ai de ce sa-i invidiezi, daca maine cineva le da foc la bani ,la palate si la jeep ei se vor anula printr-o magie tip”ce vraji a mai facut nevasta mea Samantha”-aceea care stramba din nas . mda, sunt si asemenea”bogati” care jecmanesc , fura, pacalesc , duc cu vorba-dar sa nu uitam VIATA E O ROATA.TOTUL SE PLATESTE. desi noi avem impresia ca nu,nu e asa
hai, fruntea sus.nimeni nu te poate ajuta mai bine decat tine,degeaba imi bat eu gura si neuronul aici.
2010-04-02 10:59:02 | Raporteaza
@junghiul: neata “ni se pare”? vrei sa spui ca in spatele oricarei fericiri sau a oricarei reusite se ascunde obligatoriu praful si mizeria?
e hai, sa nu exageram . eu cred ca putem sa fim mai optimisti decat domnul Aristotel. sau ma rog,poate sunt eu nebuna(sunt un pic) si prea optimista pentru tara asta
2010-04-02 11:01:25 | Raporteaza
@Doria Vezi ca panetonele alea au E-uri foarte multe. Incearca mai bine cu niste ceapa, ca sa nu-i imbolnavesti pe bietii oameni!
PS eu cel mai tare te invidiez pentru ca nu te superi niciodata
sau te superi, dar nu arati!
2010-04-02 11:02:01 | Raporteaza
Fapt: toti romanii au pornit in 89 de la un zero ( nu absolut ci relativ dar tot p’acolo). Axioma: averea cinstita se strange greu. Concluzie: marea majoritate a averilor (in milioane de euro) stranse in 10 ani erau din furaciune. Indicatie ajutatoare: din bani publici. Corolar: sigur ca ii urasc pe bogatani, saiba de la roata lui de jipan mare, alb si cu geamuri fumurii e platita din bani furati din buzunarul meu de contribuabil.
2010-04-02 11:03:51 | Raporteaza
@bcm: buna dimineata. (imi pare mie sau esti suparat ?cine te-a necajit ?)
inteleg punctul tau de vedere, stiu despre ce vorbesti. stiu ca unii au facut niste bani in 20 de ani pe care altii nu i-ar face(dar sa pastram proportiile, in tara noastra nu sunt bogati cum sunt bogatii lumii!) eu nu despre asta vorbeam. ci despre neputinta noastra de a admira sau a spune”ma ,uite asta e bine situat ,bravo lui, foarte tare!” noua ne raman in gat cuvintele de admiratie,de lauda, de incurajare, de sustinere(prea putine persoane procedeaza asa) preferam mai bine sa aruncam cu vorbe urate si sa barfim. la asta ma refeream: ca mai nimeni,chiar daca e vorba de o reusita de proportii in urma careia s-au castigat multi bani,nu e in stare sa spuna sincer”bravo, te admir!”
nu plutesc in lumea viselor pui, plutesc in aceeasi tara in care plutesti si tu. doar ca am mai multa toleranta,intelegere si am invatat ceva din viata de pana acum.plus structura mea optimista . departe de lumea viselor!e doar optimism, nu vise non-stop
si tie, Pasca Fericita si Paste Fericit sa vii maine sa citesti povestea cu tanti gilda bors
2010-04-02 11:07:39 | Raporteaza
@eco-andreea: nu ma face , ca pen’ orice panetone cumpar si un brat de ceapa
ceapa e accesibila.iar niste oameni de 90 de ani nu mai dau TREI LEI daca e cu e-uri au ba(trust me!!!) ma supar bre, dar imi trece mai repede decat altora. si daca ma super reu – imi iau niste tarlici noi(pantofi adica) de obicei “tati” ma supara rau.asa incat ,iata,mai nou ,imi tot imbogatesc colectia de pantofi.
2010-04-02 11:10:07 | Raporteaza
@Alas: buna dimi pui asea pui, da cu ei la podea! subscriu , ca si io sunt contribuabil. noroc ca sunt indragostita , ca asa ma apuca o suparare pe viata daca nu eram.. dar asa
…of of …eu admir primavara, astept sarbatorile,ma indop cu iepurasi de cioco… sa nu fii suparat,te rog. macar azi,in Vinerea Mare. multumesc .
PASCA FERICITA
2010-04-02 11:12:22 | Raporteaza
@Ovy: OVY ,ti-am raspuns intre primii. dar nu stiu de ce ,raspunsul nu a aparut nici pana acum(??) mai asteptam ,ok?poate apare.
2010-04-02 11:13:19 | Raporteaza
@dorianiculescu:”ma ,uite asta e bine situat ,bravo lui, foarte tare!”
da când te gaâdeşti ca situaţia lui bună este bazată pe un salariu de mizerie care l-a plătit la muncitori sau muncitoare numai pentru ca el sa devina “bine situat” (finaciar), tot îi mai spui “bravo lui, e foarte tare”?
2010-04-02 11:22:36 | Raporteaza
intr-o societate atat de competitiva cum este a romanilor, practic invidia etse valabila pentru orice, nu numai pentru bani. fiind ocupati sa ajungem vecinul sau prietenul din urma(cu femeie, masina, serviciu, etc), nu avem timp sa evaluam corect pozitia nostra in societate si ce putem face sa o imbunatatim, raportandu-ne la noi si nu la altii. este cea mai mare greseala, cred eu.numai in noi sta energia care ne permite sa ajungem unde vrem noi, nu in ceilalti(eu am fost crescut si educat la tara pana la 25 de ani, in principal pentru cresterea a doua vaci cu lapte din al caror lapte sa supravietuiesc, iar acum fac o facultate in afara). Doria, felicitari sincere pentru aceasta scriere, cu articolul asta numai un ciudat te-ar considera usurica. Paste fericit iti doresc din Stockholm
2010-04-02 11:25:57 | Raporteaza
Vezi Doria, oamenii pe aici sint invidiosi si incrincenati! Eu macar sint invidioasa, dar vesela!
2010-04-02 11:25:59 | Raporteaza
pentru ca data fiind situatia… nu aveau cum sa ajunga la acea bogatie decat furand din acelasi sistem care i-a pagubit pe majoritatea… e normal nu sa-i invidieze, ci sa-i tunda haiduceste !
2010-04-02 11:32:45 | Raporteaza
@dorianiculescu: Buna “DIMI” si tie scumpa d-soara.Dupa subiectele pe care le abordezi am impresia ca in gamalia unui ac mintea ta are loc sa intoarca un tir.Nu mai da lectii de viata (care includ si un anumit cuvant necunoscut pentru tine-educatie)daca habar nu ai despre ce vorbesti. Romanii nu ii urasc pe cei bogati romanii ii urasc pe nesimtiti ,pe cei care sparg seminte,pe femeile care discrimineaza alte femei dupa aspect(vanzatoare grasa parca ),femei care pozeaza in playboy dar mai si filozofeaza pe diverse teme(marimea pantofului ,stralucirea diamntului).
2010-04-02 11:40:31 | Raporteaza
bogatia romaneasca nu e discreta, temperata si reclusiva, precum cea a averilor facute in generatii si generatii. nuuu, bogatia romaneasca (in cea mai mare parte) e stridenta, tzopeasca si agresiva – iti sare in ochi, te trage de guler si vrea sa se legitimeze cumva, cu constiinta propriilor furaciuni. in occident, doria, spitale intregi, muzee cu colectii fabuloase, parcuri si universitati sunt facute cu banii bogatilor. aici, filantropia bogatilor e pomana si cere sarutari de maini si multumiri publice, la ore de maxima audienta. nu bogatii Romaniei l-au salvat pe Daniel Raduta si pe altii ca el! asta e marea diferenta: la noi bogatia a plecat de la cei 30 de arginti ai unei mari tradari, nu de la munca luminata si noroc. iar ceea ce tu numesti invidie, e doar o combinatie de sila si jena, a omului onest si cu bun simt, in fata acestui balci al desertaciunilor. Un Paste fericit, Doria!
2010-04-02 11:42:13 | Raporteaza
Buna ziua Doria,
Am sa fiu sincer, nu am citit articolul, doar titlul. Si am sa iti raspund la el, mai precis: Romanii invidiaza oamenii bogati din aceleasi motiv ptr care oamenii invidiaza in general. Si sunt convins ca exemplul dat de tine este doar unul dintr-o imensa lista si nu este specific doar dragilor nostrii concetateni.
Daca vreodata, vei gasi o explicatie logica legata de motivatia simtirilor umane specifice: invidia, iubirea, credinta etc, o sa te rog sa ma luminezi si pe mine
Cu drag, Bogdan
2010-04-02 11:55:50 | Raporteaza
Pentru ca nu inteleg cum sa faca banii ii invidiaza saracii pe bogati. Pentru ca ei nu pot/vreau sa lucreze la fel de mult trag concluzia ca sigur aia au facut banii ilegal. Daca ar intelege toti ceva concepte economice de baza ar fi mult mai bine, dar nu pentru ca a invata ceva trebuie efort si asta urasc toti! Nu se intelege ca munca intelectuala poate fi chiar mai solicitanta ca munca fizica si atunci invidia creste. Vrei sa fi bogat … atunci studiaza,studiaza,studiaza , asa vei gasi ceva nou ce poti sa faci care daca iti dai TOATA silinta te va face bogat ,fie intr-un an fie in 10.
2010-04-02 12:01:04 | Raporteaza
Pentru ca nu exista oameni bogati. Exista doar hotzi imbogatiti. De aia sunt invidiosi romanii. Pentru ca unii pot fura mai mult ca ei. Intelegi “bruneto”? Ciudat si aia bogati de care spui tot “bruneti”.
2010-04-02 12:10:14 | Raporteaza
Doria,
Te inseli amarnic. Oamenii cu bani care au ajuns la un stadiu aparte de bunastare si care au facut-o asa cum descrii tu acolo sunt extraordinar de putini. Sunt 1% din numarul oamenilor cu bani.
Restul au acei bani fiindca au luat niste parcari in Bucuresti, fiindca au luat in gestiune spatii comerciale prin ‘90, fiindca si-au dat prin 90 repartitii de apartamente si copiilor nenascuti inca, fiindca fac in prezent cu primariile de sector contracte de ridicare a masinilor din care banii intra in buzunarele lor proprii la preturi aberative, fiindca avem cel mai scump pret pe kilometrul de autostrada din lume, fiindca medicamentele intra pe lista de compensate fiindca cineva e recompensat… E, nu, hai sa ma opresc, as putea sa scriu foarte, foarte mult si ar fi inutil. Si nu, eu nu-i invidiez pe oamenii bogati. Saracii oameni bogati ar fi distrusi intr-o societate si o economie normala. Pe cand eu nu. Eu ii urasc pe romanii saraci ce nu sunt capabili sa gandeasca si sa voteze un sistem de societate care sa recompenseze munca si inovatia si nu cunostintele, spaga, traficul de influenta, deturnarea de fonduri si altele asemenea. Pentru ca astea sunt cam singurele surse ale bogatiei celor de prin Romania. Asta-i realitatea.
2010-04-02 12:31:01 | Raporteaza
@dorianiculescu: 10 N-ai inteles nimic. Sa incercam altfel. ce parere ai despre, sa zicem, proprietarii firmei Adidas? Nici eu nici dumneata nu-i cunoastem, presupun. Cum sa fiu invidios pe cineva pe care nici macar nu-l cunosc? Dar daca ai afla ca o parte a averii lui provine din exploatarea minorilor pusi sa munceasca pe salarii de nimic in tarile lumii a treia? Simti invidie? Sau repulsie? NU conteaza faptul ca sunt bogati, ci CUM s-au imbogatit. Asa si in cazul “bogatilor” romani.
2010-04-02 12:33:14 | Raporteaza
o situaţie definitorie pentru invidia omului în general pentru bogăţie, nu doar a românului, a fost de exemplu când, vezi Doamne, e criză, şi X a mâncat la Nello’s de câteva mii de dolari în timp ce alţii mor de foame. Când e foarte logic faptul că şi ei ar proceda la fel dacă erau în papucii acelor bogaţi. Ce nu ştiau proştii e că respectivii fac donaţii sub anonimat unor fundaţii care ajută copii, şi care finanţează ideile pentru a soluţiona problema apei din Africa şi aşa mai departe.
N.B. : (Nello’s e pe Madison Avenue, New York,unde mănâncă oameni(foarte)bogaţi în special, restaurant care aparţine unui român originar din Botoşani)
îţi doresc o sărbătoare liniştită alături de cine te face să te simţi protejată, iubită, ca acasă.. aşa cum îşi doresc unii copilaşi să primească ceva de la “iepuraş”.
nu ştiu când, dar sper să ne mai intersectăm
până atunci, ai grijă de tine.
ultimul link interesant :
bit.ly/93UgM5../
2010-04-02 12:41:02 | Raporteaza
pai s-o luam de la inceput … sunt convins ca esti o fata inteligenta ! foarte inteligenta! si-ti doresc sa devii si inteleapta! diferenta intre inteligenta si intelepciune ? intelepciunea = inteligenta+bun simt! Iar bunul simt iti spune sa nu judeci oamenii … in cazul de fata nici pe bogati DAR nici pe cei care au o problema cu bogatii! fiecare au motivele lor! aaa … inca ceva : nu e bine nici sa generalizezi -nu toti urasc toti bogatii. eu unul ma bucur ptr toti cei apropiati mie care ajung sa fie bogati si sunt convins ca bunastarea aduce bunastare in jur ; am o vb : banii aduc bani, datoriile aduc datorii! si stiu bine ca sunt multi care gandesc ca mine, la fel cum sunt constient ca sunt foarte multi care nu-si pot depasi conditia (omul sarac e al doilea drac) si astea ptr ca discutia ar trebui sa se poarte nu in jurul averii materiale cat a celei spirituale :cred ca asta face cu adevarat diferenta si acolo se separa oamenii in oameni cu duh sau sarci cu duhul.Sarbatori Fericite si tie , sanatate si inspiratie … mai multa
2010-04-02 12:43:05 | Raporteaza
aa..
youtube.com/wat../
2010-04-02 12:43:17 | Raporteaza
E o deosebire intre un om care a ajuns bogat(e o problema cu definirea exacta a termenului:de la suma vorbim de bogatie in Romania?)respectind legile si altul care a facut trafic de influenta,spaga,santaj,etc,cazuri care se vad “din avion”.Cazul Voicu+reteaua e de actualitate.Pe mediafax e o stire:spaga la contractele Daimler(autobuze mercedes) unde apare si Romania.Eu ii invidiez pe hotii care s-au imbogatit.Nu il invidiez pe cantaretul Traistariu care a ajuns bogat prin munca lui.
2010-04-02 12:59:15 | Raporteaza
@Doria Sentimentul asta al romanului, pe care tu-l numesti invidie e de mai multe feluri in functie de nivelul de autoperceptie al celui care-l nutreste. Daca esti multumit cu tine insuti n-ai sa fi invidios, vei fi scarbit nu de bogati, ci de parveniti.Parvenitul e arogant si aroganta agreseaza. Pentru ca de fapt cam asta e problema romanului: frustrarea de a nu mai fi egal cu ceilalti, fortarea unor delimitari clare intre paturile sociale, omitand insa ca decantarea e un proces lent. De zeci daca nu chiar de sute de ani. La noi au trecut abia 20… A+ Dodo
2010-04-02 13:05:49 | Raporteaza
bine bine bine dar eu cu cine votez ?
youtube.com/wat../
cu mumia ?
si totusi de ce femeile bogate sunt urate?
2010-04-02 13:18:42 | Raporteaza
Nuanta..
Oamenii invidiaza banii oamenilor bogati. Oamenii viseaza sa castige bani la loto nu sa devina Dinu Patriciu sau alt nene, ca asta ar implica munca si daca ar putea sa faca asta, s-ar fi apucat de mult. Dar invidia legata de bani, trebuie sa aiba o fatza si precum o papusa Voodoo, detinatorul banilor devine “cel urat”. Si nu cred ca romanii exceleaza la invidie, si nu zic asta pentru ca sunt un patriot sau un fin antropolog, pur si simlu e normal sa te nasti cu sentimentul nemultumirii care este cauza acestei invidii.
2010-04-02 13:23:20 | Raporteaza
N-a fost asa mereu, dar timp de 55 de ani, comunistii au bagat in capul romanilor ideea ca, indiferent ce ar fi,”toti suntem egali” -evident, balacindu-ne intr-o mizerie comuna. Se pare ca da, suntem (sau trebuie sa fim) egali, dar diferiti, si de aici porneste totul. Cu parere de rau pentru furiosii de stanga dar sunt sigur ca daca s-ar lua totul de la zero, ca in ‘89, am ajunge, fiecare dintre noi, exact acolo unde suntem azi. C.
P.S. Chiar asa? Un “nick dragut”, Doria?
2010-04-02 14:09:29 | Raporteaza
As fi vrut sa iti dau un raspuns in care ar fi trebuit sa fac o comparatie intre numarul de penisuri pe care s-i le indeasa in ea o pitipoanca si sumele de bani pe care le incaseaza, astfel bogata fiind, incearca sa ne tina lectii de invidie. Ma opresc totusi din dizertatie mirat de raspunsurile cititorilor. Oamnenii astia chiar te iau in serios???
2010-04-02 14:18:56 | Raporteaza
doria,te-am vazut la billa,nu mai fi modesta,esti prea buna frate
2010-04-02 15:07:23 | Raporteaza
Doria draga, cu toata simpatia pe care ti-o port, de aceasta data gresesti foarte mult: in ultimii 20 de ani s-au comis abuzuri si jafuri inimaginabile in statul roman. S-a furat in…sfinti(antonimul), ceva cumplit, prapadul de pe lume. Tu ori nu ai trait in Romania in tot acest timp, ori esti o visatoare, ori ambele: 80% (cel putin) dintre averile cladite in Romania au fost realizate ilegal si imoral, da’ crunt rau de tot, intr-un mod salbatic. Prin increngaturi de tip mafiot, continuate si desavarsite dupa caderea lui Ceausescu. S-au transferat bani ilegali, s-au preluat conturi secrete, s-au continuat afacerile murdare, s-au pastrat contactele si s-a desavarsit opera. O cardasie pe care nu are rost sa ti-o explic mai pe larg. Nu am timp, de fapt. Adevarata clasa de mijloc si adevaratii oameni de afaceri de succes sunt, in continuare, foarte putini in Romania. Wake up, darling! Afaceristii verosi din anii ‘90 au inceput sa-si predea afacerile odraslelor, aia din “lumea buna”, care s-au nascut bogati si o sa moara tot prosti batuti in cap. Si, crede-ma, cand ai constiinta faptului ca oameni cu educatie aleasa mor de foame langa tine, nici nu-ti mai vine sa glumesti. Iti vine sa faci justitie pe cont propriu, ca tot nu avem justitie si fisc in tara noastra decat pentru babe desalate si gainari.
2010-04-02 15:07:30 | Raporteaza
Uite, constat ca Alas a scris in cuvinte mai putine decat mine, dar esenta este fix aceeasi.
2010-04-02 15:20:47 | Raporteaza
la antipodul ideilor tale capitaliste ma aflu io. Io zic ashea: suntem o natie care nu cunoaste pretul corect. Deci: fiecare pulifrici are impresia ca i se cuvine marea si sarea… ca el e cel mai smeker. Pai… cand o dai in prosteala… cam asa arata societatea. Asta-i exact ca traba cu muzica
p.s ma doare in cot de lumea asta la o adica… da’ totusi e deranjant sa-l vad pe vanghelie si Becali cu atatia bani obtinuti prin exploatarea slabiciunilor sistemului. Exact cum ma doare in cot de fosta mea iubita care era o proasta nascuta intr-o familie care a facut bani (parvenita). Deci: tre sa ai o traditie in facerea banului. Nu merge asa usor. Noa’ la noi e haos… e prosteala si vrajeala ieftina. Oricum, lumea asta e construita pentru debili.
2010-04-02 15:30:14 | Raporteaza
noa’ iar is moderat?
2010-04-02 15:30:52 | Raporteaza
Yia sou glika mou!Da ,frumoasa scriere si articol ai postat azi Dor .Uite ,sa iti spun cum vad eu lucrurile si raspunsul la intrebarea ta ”de ce romanii invidiaza bogatii”.Desi nu am trait si nu am simtit comunismul romanesc pe pielea mea ,nascandu-ma asa cum ti-am spus in Grecia,am simtit si mi-au ramas adanci in suflet urmele, ranile pe care cei ce au trait in comunism timp de patruzeci si cinci de ani mi le-au lasat.Toti spun ca in comunism ba se traia bine si erau de toate ,ba ca nu se traia bine si erau foarte multe lipsuri gen mancare ,lumina ,caldura ,apa ,gaze etc.Parerile sunt impartite ,acum la douazeci de ani de la revolutia romana .Cred cu ardoare ca mai presus de urmele psihologice ,lasate de lipsurile materiale sunt privarea de libertate ,izolarea Romaniei de tarile din jurul ei,urmarirea oamenilor de catre oameni ,privarea omului de libertatile sale fundamentale si educarea sa intr-un sistem ce nu oferea alte alternative de comparatie ce oferea decat egalitarism intre oameni ,au dus la indobitocirea si ”rautatea ”romanilor.Si alte state din est au avut parte de comunism o lunga durata de timp dar ,cred ca cel din Romania a produs cele mai grave crime psihologice.De ce nu poti compara Cehia sau Slovacia cu Romania acum?sau Ungaria ?sau chiar Grecia pt ca si ea a fost la randu-i sub comunism ?sau Portugalia ?din simplul motiv ca oamenii au fost si au trait altfel au fost tratati si educati altfel.Aceste traume ale romanilor vor persista mult timp pt ca mentalitatea nu se schimba peste noapte,nici in douazeci de ani.Vor mai trece ani buni poate inca douazeci si poate atunci romanii pot afirma ca au scapat cu adevarat de comunism.Pana atunci se vor multumi cu aceasta democratie prost inteleasa presarata in multe locuri cu comunism din plin.Romanii nu sunt inca pregatiti sa-si vada semenii lor mai bogati ca ei din simpul motiv ca au fost crescuti si educati in spiritul egalitatii ca nici unu sa nu fie mai sus sau sa se dezvolte mai tare ca altul.Familia mea a avut si are in continuare afaceri in Romania si Grecia eu pot spune ca provin dintr-o familie destul de instarita si bogata dar ,de fiecare data cand sunt in Romania uneori ma ia o depresie si o stare proasta pt ceea ce vad si mi se ofera .Iti dau un exemplu banal -merg si stau uneori la stop cu masina (am un automobil nu foarte scump dar nici ieftin si e decapotabil )ma uit in jurul meu si vad cum parca ochi din toate partile ma impusca cu privirea lor rece de parca au gloante adevarate in acele priviri.Simt parca cum se intreaba si cum vrb unii cu altii-ia uite baa pe asta al dreq futu-i si baga si scoate etc ,de unde are asta masina asta al dreq sa fie” jur, sa mor eu ca parca ii si aud .De ce fac asta?ti-am explicat mai sus.Ca sa am ce am acum ,fam mea si eu muncim de ne ies ochii din cap si nu pt a fi miliardar sau a strange avere ci pt ca asa e frumos sa faci si sa lasi ceva pe pamantul asta in urma ta.Da ,am si viata ,ma si distrez iubesc din plin si sincer,si incerc pe cat posibil sa am principii morale si sa ma port frumos in societate .
Iti urez un Paste fericit si plin de lumina multa pace ,si iubire in sufletul tau.Kalo Paskha!Kristoz Aneste!
Iti
2010-04-02 16:44:36 | Raporteaza
@makedon: uau!!iti multumesc pentru urari ,din inima si tie un PASTE FERICIT SI O PASCA FERICITA
cat despre ce ai scris tu, inteleg punctul de vedere. eu m-am referit la faptul ca romanii nu sunt in stare sa -i felicite nici macar pe aceia care au facut bani in urma ideilor geniale ,nu ma refeream nici la furturi ,nici la inselaciuni,nimic de acest gen ci doar la marea bunastare,intalnita mai rar in tarisoara noastra pe care nimeni nu o lasa nici macar sa se desfasoare in pace(tot timpul trebuie sa existe cleveteli) la fel e si cu femeile frumoase la fel si cu invidia fata de posesorii de masini de lux, tot timpul intrebarea care urmeaza e “dar din ce bani si-a luat masina aia?”-DAR NU ARE IMPORTANTA, IA-TI SI TU SI NU MAI CLEVETI ATAT
acesta este viata in lumea democrata,nu suntem egeli, nu suntem la fel,nu avem acelasi salam-unii au parizer ,altii au cel mai fin mezel dar UNII DIN CEI CARE MANANCA CEL MAI FIN MEZEL NU DORM NOAPTEA DE GRIJA CELOR PE CARE-I PASTORESC (asta nu stiu si nu inteleg oamenii,eu intamplator stiu cateva cazuri, si asa E !!!) ma rog,hai ca e Vinerea Mare si ma aprind prea tare ..nu e ok!
sa vii maine in vizita ! o sa citesti o poveste frumoasa rau
2010-04-02 17:43:37 | Raporteaza
@Gherman Adrian: (buna ziua!) nu ma refeream la Vanghelie si la Becali.deloc.dimpotriva, ma refream la segmentul de oameni care au facut bani in urma propriilor idei,propriei batai de cap,nu la cei care au furat, au luat din banii publici, au platit comisioane sa primeasca tot felul de contracte si lucrari .DELOC! nu stiu despre parveniti ,nu am in jurul meu,in viata mea(nu vreau sa am de fapt)asemenea exemple,nu cunosc . in rest,presupun ca ..cu cei care au multi bani in urma unei munci cinstite(spre ex cei care au fabrici, companii,etc ) nu ai o problema
IAR LUMEA NU E CONSTRUITA PENTRU DEBILI DECAT DACA TU CA OM NU VREI IN MOD SPECIAL SA TRAIESTI INTR-O LUME DE DEBILI:) out there sunt si multi oameni buni, frumosi, inimosi, optimisti. eu nu stiu in ce lume traiesti tu,dar in lumea mea nimeni nu e debil. PASCA FERICITA, D
2010-04-02 17:48:09 | Raporteaza
@dorin: BUNA SEARA(pentru ca de fapt e seara) inteleg punctul tau de vedere, probabil ca vezi in jurul tau multe exemple care te instristeaza, simt din textul pe care l-ai scris. insa eu,fiind un om optimist de fel,avand o constructie optimista si pozitiva,nu stiu sau nu vreau sa stiu cred, e mai corect,lucrurile ascunse,sordide ale lumii in care traim. sunt ,stiu,multe exemple de genul celor enumerate de tine,insa ,mesajul meu era ,in esenta altul. mie mi-ar placea sa vad mai multa lume incantata de reusita (+cea materiala) pe merit a celor din jur(nu exista asa ceva, bani albi sau negri,lumea tot rea si invidioasa e !!!trust me!!). la fel cum mi-ar placea sa vad mai putina saracie,mai putina nefericire si mai putine probleme. mda, probabil sunt o plecata de acasa pe planeta aia care nu exista . e posibil in rest,multumesc de comentariu, sa mai vii in tara pandora si sa si vorbesti,fie ca ..critici,fie ca urezi ceva,fie ca spui ceva nice. e ok,noi de aceea suntem aici
PASCA FERICITA TIZULE
2010-04-02 17:53:37 | Raporteaza
@billa: ha ha (buna seara)asta a fost tare de tot. si..cati cozonaci aveam in cos? sau nu era azi,era in alta zi?
hi hi,multam de compliment . daca vrei ,spun si eu “esti prea bun/buna frate” ca sa fim la unison
PASCA FERICITA
2010-04-02 17:55:13 | Raporteaza
@C.: buna seara. daca esti “cornel”mai bine C decat cornel,ma simt eu mai bine asa .. mda, cam pe acolo vad si eu lucrurile, insa oamenii nu inteleg asta:ca suntem in alta lume,total nedreapta, asta e viata,nu mai putem fi altfel ,nu ne putem intoarce. dar ,sta in puterea noastra sa ne schimbam viata, sa luptam,nu in puterea lu’tata-mare si nici in puterea invidiei, clevetelii,griji pentru ca si cat a furat celalalt. e ok, sa fie pedepsiti cei care au ce au aiurea sau au furat si praful de pe pusca, DAR NU SUNT TOTI IN ACEEASI OALA !!!!!DELOC!!!! am putea macar sa ne scoatem palaria in fata celor care au pe drept ce au(daca au mult) dar ,culmea,noi nici asta nu suntem in stare sa facem !
2010-04-02 17:59:00 | Raporteaza
@Catalin din Dorohoi: buna seara. te contrazic.exista oameni care nu invidiaza nici masina celui de langa ei,nici vilele de la mare/munte,nici fabrica de mezeluri sau clinicile din dotare ,nimic. si acei oameni sunt linisti cu ei ,sunt intr-o buna relatie cu ei, sunt in stare sa faca complimente de genul”ma bucur ca conduci cel mai recent model din cea mai scumpa masina, iti sta foarte bine in ea” nu cred ca ne nastem cu sentimentul nemultumirii si nici cu cel al frustrarii.deloc.
2010-04-02 18:02:34 | Raporteaza
@alecs: buna seara DAR EU CUNOSC O FEMEIE BOGATA CARE NU E DELOC URATA! dimpotriva ! e foarte frumoasa, buna , cultivata, draguta
si mai sunt gramezi-gramezi de femei bogate care nu sunt urate ! de ce? te intereseaza sa cunosti femei bogate si frumoase? dar tu faci de o femeie bogata si frumoasa???
era o gluma.mai glumesc si eu, fiindca ma ia capul cand vad CAT DE INCRANCENATA E LUMEA 
PASCA FERICITA
2010-04-02 18:04:56 | Raporteaza
@Andrusk: buna mami. pe tine te inteleg:sa stii,nici eu nu inghit prea bine parvenitii,mai ales ca in romanica ei se dau rau de tot in stamba,sunt nesuferiti, ghiolbani,marlani , cred ca totul li se cuvine…
insa , vorba ta,speram ca macar copii nostri sau copiii copiilor nostri sa traiasca intr-o romanie “altfel”decat acum. fiindca acum..nu e tocmai ok.
PASCA FERICITA MAMI.dar de fapt nu stu’ de ce iti scriu asta ,fiindca ceva imi spune ca o sa ne vedem si maine. hi hi..an’ scris o pove ‘despre tanti gilda bors zisa si cucuveaua
2010-04-02 18:08:11 | Raporteaza
@vasile_ no_ 5: buna seara. cred ca asa pot sa pricep si eu, adica acest ton de conversatie il inteleg. ghici ce?si eu tot pe aia nu-i inteleg(ca de invidiat nu invidiez pe nimeni, nici pe aia care fura la greu, viata e o roata , nimeni nu scapa pana la urma de plata,oricare ar fi ea si oricand ar veni,ti se da intr-o parte,TI SE IA IN ALTA ,asta-i viata):care fura in nestire,care sunt lacomi,hapsani, mint fara probleme pentru bani. e aiurea:sa fii hot castigi ce?ca doar NU IEI BANETUL CU TINE PE LUMEA CEALALTA
2010-04-02 18:11:21 | Raporteaza
@dorian i cules cu: BUNA SEARA intai:ce nu imi place e sa ma acuze cineva de o lipsa pe care EU STIU FOARTE BINE CA NU O AM:ITI DORESC SA AI SI TU BUNUL MEU SIMT, PEN’ CA NU STIU DACA IL AI LA “COTELE APELOR DUNARII”CAT IL AM EU
apoi(gata nu mai tip acum
) dupa cum probabil ai citit pana acum nici eu nu tamaiez bogatii care au ajuns bogati prin furt, inselaciune ,etc eu doar am semnat o chestie pe care am vazut-o in jurul meu(si am observat bine, daca nici eu nu observ bine ,nu stiu cine o face !) faptul ca tu nu invidiezi un om foarte avut e de apreciat, dar majoritatea nu adopta atitudinea asta ,ma contrazic cu tine cat doresti pe tema asta
iar ..scuza-ma care e problema daca pe langa averea spirituala ei si una materiala(obtinuta datorita mintii tale??) e foarte ok! cel mai ok, sa fii avut in toate aspectele eu -lui tau . sa dea aghiuta daca nu e cel mai ok asa!cel mai bine 
Pasca Feri ‘ iti doresc
si nu mai trage concluzia ca nu am bun simt, fiindca iti spun si eu tie ca n-ai 7 ani de acasa fara sa te cunosc si te asigur,nu-ti va pica prea bine pui
si inteleapta n-am cum sa fiu,am doar 33 de ani. cand o sa fiu ca “tati” o sa fiu inteleapta, deocamdata nu poci bre…
2010-04-02 18:18:46 | Raporteaza
@inspi: buna seara inspiiii deci..pleci??? si eu cui raman? uau ..(lasa-i naibii de bogati,mie imi pasa de tine,n-am chef sa comentez bogati cand tu zici ca pleci
) pai si..nu mai vii??? de ce???
deloccccccccccccccc?????????
nu vreau .
2010-04-02 18:20:51 | Raporteaza
@aloe vera: buna seara nu la asta ma refeream pui.nu la proprietarii firmei scartz . (stau ei langa casa ta?sunt ei patronii tai?inteleg despre ce vorbesti,dar cred ca si tu ti-ai dat seama ca nu despre cineva din Congo vorbesc) dar hai sa ne gendim altfel tu si amicul tau din clasa intai.tu faci o facu’ el la fel. el are o idee geniala, ia un fond ceva sau se misca intr-un fel si dechide o afacere(ceva ce n-are nimeni) in 5 ani are deja 3oo de angajati. tu ai un salariu sa zicem de it -ist de 40 de mil vechi. va intalniti el gorgeous, Ferrari,chestii… tu esti cu bus ul .
CE GANDESTI TU?CUM TE VEZI IN OCHII LUI STIIND CA ATI PLECAT AMANDOI DIN ACEEASI BANCA DE LA SCOALA? raspuns: poate tu ai fi exceptia care l-ar lua in brate ,l-ar pupa si i-ar spune “sunt atat de mandru de tine” dar tu ai fi o exceptie, restul nu ar face la fel
got the point? thanks .
2010-04-02 18:25:35 | Raporteaza
@keep it simple: buna seara. am priceput punctul tau de vedere. spus corect, prespun ca si in viata de zi cu zi esti o persoana echilibrata(asa imi pari din textele pe care le scrii sunb textele mele
) stii ce urasc eu? eu urasc oamenii care nu vor schimbarea, care sunt stramti la cap si persista in aceleasi greseli. pe cei care, dupa ce ca sunt saraci ,mai sunt si stransi la cap,inchisi si poarta ochelari de cal . pe aia !
PASCA FERICITA, D 
2010-04-02 18:29:44 | Raporteaza
@blestemul pamantului: DA.AIA DE CARE VORBESC SUNT”FRATII MEI” SI DACA AR FI ASA, CARE AR FI PROBLEMA “BRUNETULE’?? deschideti mintea si daca mai vrei, vorbim. eu nu tin neaparat sa am un dialog cu cineva care ma ia peste foot. deloc .
2010-04-02 18:31:10 | Raporteaza
@blestemul pamantului: deschide-ti .am gresit scriu si corect ca sa nu spui pe urma ca sunt obligatoriu si necitita ,nu numai “bruneta” .
2010-04-02 18:32:13 | Raporteaza
@klaus: buna seara. dar sa stii, exista multi oameni bogati care au facut bani impletind ceea ce au invatat in scoli cu capacitati manageriale de invidiat(stiu pe cineva asa !) eu cred ca ,daca te instuiesti, ai niste idei bune, chiar geniale, te misti intr-un fel anume si mai ai si ceva noroc in afara de ambitie ,perseverenta si curaj , iese. oricine vrea ceva , la un moment dat poate sa poata !!
2010-04-02 18:34:34 | Raporteaza
@Bogdan G.: buna seara B and G.
nu e vorba de explicatii logice pui(iubirii oricum nu-i poti da o explicatie logica ,asta e clar) dar sa invidizei un om avut, care a munci, a avut sansa, stea, are o reusita nemaipomenita tine de niste frustrari si niste rautati pe care le dezvolti ca individ pe baza propriilor neputinte. invidia e absurda . parerea mea.te trage in jos ca individ .
PASCA FERICITA PUI, NE MAI VEDEM
2010-04-02 18:37:04 | Raporteaza
@adnana: buna seara “cea mai frumoasa savarina din peninsula balcanica”,multam pt urari. si eu sunt de acord cu tine, la noi in multe cazuri bogatia e parca strigata , parca urlata. sa stii , excentrica au ba,,nici io nu agreez astfel de manifestari. inclusiv acelea CAND UN OM BOGAT VREA SA UMILEASCA UN OM NORMAL,MI SE FACE GREATA
insa,un mic amanunt iubita mea;si in Romanica sunt oameni care nu au plecat de la furt sau inselaciune si au ajuns la multi bani.si la noi sunt oameni care au pus in practica idei, au stiut ce si cum. poate nu asa de multi ca “furaciosii”,dar sunt. deci,dupa cum bine spunea altcineva intr-un raspuns, sa nu generalizam .zic si io ,iata
PASCA SI SAVARINA FERICITA, DEAR COOKIE
2010-04-02 18:41:33 | Raporteaza
@flegeton: IN MINTEA MEA ARE LOC SA INTOARCA UN 737.MDA,ACEEA CAT UN AC DE GAMALIE. ASA ..SI ??
2010-04-02 18:42:24 | Raporteaza
@adnana: subscriu punctului tau de vedere.
2010-04-02 18:42:25 | Raporteaza
@piczco: buna seara. bine pui, uite azi zic ca tine, fiindca m-ai prins intr-o zi cu soare
sa-i tunda pui, daca asa vrei tu ..sa-i tunda 
ps.deci:pe cine sa tunda,fiindca desi te-am aprobat,nu am inteles prea bine
2010-04-02 18:43:48 | Raporteaza
@bau bau: buna seara. pe o scara de la unu la zece cat de bau-bau esti?
PASCA FERICITA !!
2010-04-02 18:44:41 | Raporteaza
@andreea: dar esti foarte draguta dear
de ce sa nu fii draguta?zi ce vrei, e okei,iata fac si poezii.. ps.am facut o poezie de Paste, o sa intre dumi, mama -mia beeeeeeetonnnnnnnn
ala da motiv de invidie 
2010-04-02 18:46:09 | Raporteaza
@mr man: buna seara. ma jur ,ma jur ,ma jur pe ce vrei tu ca se vede ca nu traiesti in romanica
(sau ma rog ,esti conectat acum cand scrii la o alta lume !!) uiteeeeeeee: exact asta vroiam eu sa reiasa din text:oamenii sa inteleaga ca e mai bine sa ne raportam la noi,nu la ceilalti
asta vroiam sa spun, asta vroiam sa reiasa! sa nu-i mai invidiem pe ceilalti care au mai mult,ci sa ne vedem de oile, caprele, branzeturile noastre
hi hi PASCA FERI ACOLO UNDE ESTIIIII
2010-04-02 18:48:57 | Raporteaza
@dorianiculescu: un bau bau mic si rau !
Paste Fericit !
2010-04-02 19:27:50 | Raporteaza
In primul rand, “dorin”, tizul tau, are un nick mai popular pe aici, sub forma de “robert”. revin la el, ca sa nu va zapacesc de cap. Bun! Acum o constatare: nu stiu cum faci, femeia lui Dumnezeu, dar ai un fel aparte de a emana o caldura si o energie pozitiva in jurul tau de-a dreptul uluitoare. Cata rabdare si cata delicatete poti sa ai, ca sa explici acelasi lucru, in cuvintele tale multe si dragalase, formuland raspunsuri, totusi, personalizate, unui numar destul de mare de cititori, pe care ai stiut cum sa ti-i aproprii (sunt convins!) de-a lungul timpului. Nu mai conteaza cine are dreptate, scrisul tau copleseste prin tandrete si bunatate. Nu mai zic ca am avut curiozitatea sa dau un search pe goagle si am ramas…statuie:) Tie ori iti scrie cineva textele acestea (ceea ce nu cred), ori chiar reprezenti o foarte interesanta exceptie de la ceva (my believe)… Un Paste inaltator, draga Doria!
2010-04-02 19:28:47 | Raporteaza
@robert: ha ha ,m-ai fact sa rad .. mda, cred ca sunt ok,dar sa stii mi-a luat mult sa ajung aici(eram atat de infatuata si de repezita acum vreo zece ani…si credeam ca toata lumea e obligata sa faca ca mine si sa-mi impineasca dorintele,nuuuu bine ) dar dupa atatia ani de viata si ceva greseli,am ajuns aici, acum e bine
ps.daca vrei sa stii exact ce se intampla in tara pandora si mai ales ce s-a intamplat cu mine de cand scriu ,iti recomand sa citesti in continuare.am scris un text care e ina steptare , asa se numeste”ce se intampla de cand scriu in tara pandora” acolo o sa vezi ce si cum multam de complimente, ne mai vedem
2010-04-02 22:31:53 | Raporteaza
nu invidiez oamenii bogaţi, însă unii sînt toxici. presa, televiziunea, internetul sînt pline de indivizi greţoşi, incapabili să scoată două vorbe coerente pe gură, însă putred de bogaţi şi musai parveniţi. pe aceştia nu-i invidiez. nu am de ce. apoi, la scară mai mică, sînt nenumărate exemplele de foşti gestionari de afacere de stat care a devenit, la un moment dat, privată, culmea, tot în mîinile lor. oameni care s-au îmbogăţit făcînd afaceri cu statul şi nu pot prospera în alt mod. repet, nu-i invidiez. şi nu aş fi de acord nici cu argumentul că, datorită lor, angajaţii îşi plătesc creditele la bancă. nu, e o interdependenţă între angajator şi angajat, între care se produce un schimb – muncă contra bani. există, e drept, oameni cinstiţi, care şi-au făcut averea prin inteligenţă, inovaţie, muncă, educaţie, intuiţie. ei, pe ăştia îi invidiez un pic. deşi invidia nu este cel mai potrivit cuvînt.
2010-04-02 23:10:52 | Raporteaza
ii invidiaza pentru ca ei cred ca din cauza oamenilor bogati ei sunt saraci
2010-04-02 23:28:35 | Raporteaza
Ce este mai important in viata ? ….este o intrebare …..retorica …sau este usor de ales… polldaddy.com/c../
2010-04-03 02:36:41 | Raporteaza
@dorianiculescu: io zic ashea: sa il cetesti pe Cioran. Noi discutam lucruri serioase sau motaim pe langa gutza? si… o dam in siropoase? Pt ca daca o dam in siropoase, si io stiu sa-ti aduc un sobor de pasarele & sa te invalui cu flori si cele mai calde vise.
mda. cred ca matale traiesti in iluzie.
2010-04-03 03:16:12 | Raporteaza
la vremea pre-adolescentei mele, era o “vorba” in cartier. “la mintea ta, mai pui doi bani si iei o creta”. creta – bucata aia alba de material de scris pe tabla – costa doi bani. la mintea ta, gagico, mai pui nimic si iei orice. cam asa au facut bani cei pe care ii plingi pentru transpiratie.
2010-04-03 08:48:12 | Raporteaza
Cei care ii invidiaza pe bogati sunt imbecili.
2010-04-03 22:09:10 | Raporteaza
invidia face parte dn marele dresaj ….
2010-04-04 23:28:36 | Raporteaza
Iart-o Doamne ca nu stie ce face!
2010-04-05 10:25:54 | Raporteaza
sunteti praf frate! ura pt oamenii bogati vine din comunism…pt ca atunci se credea ca aceeasi «felie» este impartita la toti si de aici ideea ca daca unu are bucata mai mare, logic altu are o bucata mai mica.mai cititi si voi cate un marx asa, ca la aberat si dat cu parerea pe langa, toti suntem buni!
2010-04-06 10:30:59 | Raporteaza