![]() | Credincioşi pe dracu’!vezi toate articolele de Ruxandra Predescu25 mar 2010 la 17:33 64 comentarii 4096 vizualizari. |
Nu-s bisericoasă, nici măcar un pic. Mă duc la biserică de Înviere, ca tot creştinul, dar numai pentru că-mi place slujba cu mulţi oameni şi am senzaţia, aşa, cumva, că poate suntem, totuşi, buni, pioşi, miloşi, frumoşi. Nu suntem, că ne înghesuim şi acolo, babele vor să stea în faţă, creştinii se împing şi de înghiontesc şi odată am auzit şi un „Hai Rapidu’!” ca răspuns la Cristos A Înviat! Nu mai ştiu în ce an era, dar sper că Rapidu’ n-a luat nici Cupa nici Campionatul în anul ăla, ca să moară fanul de obidă şi ruşine, na! – honi soit qui mal y pense, normal!
Răfuială şi conştiinţă
Ultima dată când am simţit nevoia să intru într-o biserică a fost acum un an jumate, când tata era într-o ambulanţă la Bucureşti iar eu cu treabă spre Sibiu. Am vrut să intru în prima biserică de-asta ca să mă răfuiesc cu cineva. Sau Cineva, dacă preferaţi aşa. Să-i spun că tata mai are treabă aici, că na, poate nu ştie, se presupune că are grijă de mulţi oameni, şi să mi-l lase în pace, or else! N-am mai intrat, că prima biserică ieşită-n drumul spre Sibiu era… în renovare iar următoarea era închisă. Am ajuns abia la Sibiu, pe seară, în Catedrală, dar deja nu mai eram furioasă şi am făcut pace cu Cineva. De altfel, l-a şi salvat pe tata atunci, iar eu am început să cred timid în minuni.
Nu cred ca God e între pereţii mai mult sau mai puţin afumaţi, pictaţi, desenaţi, sfinţiţi şi pupaţi, un bătrân cu barbă şi toiag. Cred că e în fiecare dintre noi, exact atât cât îl lasă fiecare. Şi că, dincolo de lucruri inexplicabile, despre vom vorbi în alte rânduri, am putea să-i spunem chiar şi Conştiinţă – nu degeaba se zice că aceasta este „glasul lui Dumnezeu în om”.
Pre moarte călcând
Revenind, însă, ziceam că nu-s bigotă şi îmi asum asta. Dar eu, ieri, la Timişoara, am simţit nevoia să spun unui operator că piatra pe care se urcase ca să ia cadre mai bune era cripta unui mormânt şi că na, mi se pare cam aiurea să omagiezi un defunct stând cu picioarele pe un mormânt, nu crede? M-o fi înjurat sau nu, treaba lui, dar s-a dat jos. Lângă mormântul în cauză stăteau nişte tanti şi am remarcat privile aprobatoare. Lucrul ăsta se întâmpla înainte de ceremonie. În timpul acesteia, însă, tantiile alea şi mulţi altii s-au urcat pe acelaşi mormânt. Ei erau prea mulţi iar momentul prea nepotrivit ca să le pot spune ceva, dar m-am abţinut cu greu. Pentru că erau, în majoritate, oameni trecuţi bine de prima tinereţe, exact genul de oameni pe care îi vezi în preajma bisericilor, habotnici, căiţi, credincioşi adevăraţi, care-şi făceau toate crucile în timpul slujbei.
„Eu şi morţii”?
Am văzut mulţi oameni care au fotografiat, cu telefonul mobil, slujba, catafalcul, asistenţa, familia îndurerată. La final, pe când ultimul pumn de pământ se prăvălea peste mormântul proaspăt, un moşuleţ ne-a fotografiat, pe mine şi pe prietena alături de care eram. N-am mai suportat şi i-am cerut, furioasă, să înceteze. S-a mutat mai încolo, nu înainte să comenteze, uimit: „Da’ de ce?”, adăungând şi un „Mare lucru..!” printre dinţi – câţi mai avea.
Da, chiar aşa! De ce? De ce li se pare acestor oameni (asta sunt?) suficient de… cum să spun, nici nu ştiu! E cool, oare, să ai imagini de la o înmormântare? Ce fac cu ele? Le pun pe Facebook într-un album cu titlul „Eu şi morţii”?!
__________ – asta e o înjurătură. Dar cum mie nu-mi prea iese, completaţi voi spaţiul. Eu zic doar atât, vorba lui Istodor! Înţelegeţi voi!
PS harley davidson, aştept să-mi spui cu ce cântec merge ilustrat articolul ăsta.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Very Happy 21 mai la 21:29 |
Dacă tot vine vara şi nimeni n-are chef de lecţii şi prelegeri, zic să facem o pauză de [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
| 1@Cosa Nostra, ce nu fac eu pentru tine ;)... | ||
| 2@limbricul rozaliu, ţi se pare... :)... | ||
| 3Mi se pare mie sau “noapte întselată” e mai voporoasă și un pic crăcănată?! :mrgreen:... | ||
| 4@Cosa Nostra, dacă aş face totul perfect, n-ai mai avea niciun interes să-mi citeşti articolele. Dar aşa, ştiu că întotdeauna vei avea ceva de comentat :) Merci!... | ||
| 5Dintre aceste „frumuseți” mie îmi plac doar cele înspirate după tablourile de Van Gogh. :shock:... | ||
| 6Tot eu!Uite, aş vrea să comentez nişte poze. Cum facem, cum le deosebim?! Poza 33 de pe rândul 21, sau cum?! Nu te-ai gândit că la un astfel de articol s-ar putea să se discute pe poze, caz în care... | ||
| Dora Constantinovici 1721 citiri |
| Ana Barton 1480 citiri |
| Very Happy 858 citiri |
| Doria Niculescu 844 citiri |
| Cristina Corpaci 480 citiri |
| Iulia Nicolaie 439 citiri |
| Maria Onea Vesta 426 citiri |
| Ruxandra Predescu 273 citiri |
| Laura Laurentiu 243 citiri |
| Anca Maco 210 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 3 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Dora Constantinovici 7166 citiri |
| Ana Barton 6094 citiri |
| Very Happy 4167 citiri |
| Cristina Corpaci 3711 citiri |
| Doria Niculescu 3377 citiri |
| Maria Onea Vesta 2275 citiri |
| Maria Moiş 1768 citiri |
| Florentina Mușat 1492 citiri |
| Diana Petrut 1058 citiri |
| Ruxandra Predescu 1021 citiri |
| Very Happy 11 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 3 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Din pacate multe persoane habar nu au ce e ala respect fata de ceilalti. Si mie mi se par deplasate pozele de la inmormantari, ba chiar si pomenile care se transforma in adevarate petreceri, unde despre orice se vorbeste, numai despre raposat nu. Din pacate pana cand nu o sa educe lumea singura, nu prea ai ce face. Daca le spui ceva, te iau de ciudat/a.
2010-03-25 18:00:17 | Raporteaza
mie, zilele astea, mi se par multe deplasate
pe mine ma lasa fara cuvinte diferenta majora intre norma crestina si ceea ce sunt, de fapt, acesti oameni care se pretind cu frica lui dumnezeu
2010-03-25 18:12:44 | Raporteaza
maaatiiiii!! Merge si la “te dai de ceasul morti(lor)____
2010-03-25 18:15:51 | Raporteaza
Vlad prima e cu liniuta, na :p, iar ailalta nu e injuratura. da’ sa stii ca indemnul nu era de luat chiar ad literam
2010-03-25 18:18:42 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: stiu, scuze dar n-am putut sa ma abtin. Azi esti foarte cool
2010-03-25 18:22:26 | Raporteaza
buna seara ruxandra.
melodia dedicata este fuck you romania a celor de la parazitii.
lui mile i-am spus ieri ce am avut de spus pe ultima ta postare.
eram sigur ca ai fost acolo…
yours, hd
2010-03-25 18:25:13 | Raporteaza
FAQ, woman, you’re good! Ai intrat in vizorul meu, necredincioaso!:) Am comis “eroarea” de a-ti citi cateva articole si…. am sa te tin sub observatie, in perioada urmatoare. Da, da! Una atenta. Preadeosebito care esti! O sa vorbesc si cu Preafericitul despre treaba asta, sa stii:)… Tre’ sa-l mai prealuminez un pic la fata, relatandu-i ce mai fac enoriasii/enoriasele sale:), in timp ce ratacesc prin pustiu:)…
Dumnezeu trebuie ca are un umor foarte fin, de vreme ce mi-ai iesit in cale in aceasta perioada (mai dificila pentru mine).
Am un motiv in plus sa ma bucur astazi. Si sa zambesc larg. Se numeste…tatal tau. Cat despre TATAL NOSTRU… EL ne zambeste tuturor, in egala masura. Si, desi nu trec nici eu pe la biserica, IL… regasesc, inclusiv sau mai ales in oameni ca tine:)… Bing! Zano, care esti zana!:)
2010-03-25 18:32:36 | Raporteaza
mai ai un pas sau doi si descoperi ca esti agnostica. cica ar fi semn de inteligenta.
2010-03-25 18:33:48 | Raporteaza
Draga mea, asa cum ma exprimam in alte randuri referitoare la tine si la talentul tau te consider o parte a unei generatii nonconformiste asa cum va sta bine de altfel. Uneori simtim nevoia sa comunicam cu acea speranta nevazuta, divina cand puterile lumesti nu ne ajuta. Din pacate ortodoxia a creat un circ de care credinciosii au nevoie. S-a anulat comunicarea cu noi insine,cu divinul. Nu se pune problema daca exista Dumnezeu sau nu. Lumea si-a pierdut ideea de sacru, si in Romania. Eu cred ca i-as fi indesat celularul tipului in gura sau in alta parte in acea situatie. Noi, oamenii avem nevoie de momentele regasirii noastre sufletesti. Biserica ar trebui sa fie deschisa oricui. Cuvintele tale m au miscat si cum ti am mai mentionat te bucuri de sprijinul nostru.
2010-03-25 18:47:03 | Raporteaza
vlad haha, ce provocare pentru maine!
harley davidson da, am fost.. melodia e buna, agreed, dar cand o sa scriu de politicieni ce mai punem?! eu ma gandisem la afraid to shoot strangers – ce parere ai?
robert a, hahahaha, ce’mi place asta! Preadeosebita Predescu! e maaaaxima! o sa’mi fac niste carti de vizita noi cu ruxandra predescu – preadeosebita, hahaha! si eu cred ca god are un umor foarte fin si’l mai banuiesc si de prietenie stransa cu unu’, murphy pe numele lui, dadada, cred ca vorbesc des la telepaton. imi pare rau de perioada rea, tot ce pot sa’ti spun e ca trece – cu bine sau mai putin bine, dar trece intotdeauna. ma bucur daca te’am inveselit nitel. zana de mine nu zice Bing, zice Dâng! da’ e TM, sa stii :p
pcritique cred c’o sa raman in afara sferelor inalt IQ-istice, pentru ca nu sunt agnostica si nici n’o sa fiu. eu cred. doar ca nu in reprezentarea cu barba si toiag despre care vorbesc popii in biserica.
2010-03-25 18:52:51 | Raporteaza
Faci ce vrei atât timp cât nu deranjezi pe nimeni, în teorie că în practică avem mult prea multe specimene, de la cei care sunt foarte sensibili când e vorba să fie deranjați de alții și foarte nepăsători ce cred alții vizavi de tot ce fac ei în societate până la spectrul celălalt cei care sunt prea atenți să nu deranjeze pe nimeni și prea dispuși să fie mereu deranjați și care îți cer chiar scuze că nu au fost mai prompți.
Oricum cei mai ușor de trăit cu ei sunt cei carejudecă după standardele celui căruia îi faci observație(și bineînțeles atunci nu îi mai fac) nu după toanele și dispozițiile sale la momentul acela!
2010-03-25 18:53:02 | Raporteaza
dap. dc nu? scrii de politicieni? ce melodie? hmmmmm sunt o gramada, prima care imi vine in minte este vreau sa va doara, a doua ar fi nr of the beast, a treia sin city, master of puppets – asta e dedicata direct lu base- etc…..
2010-03-25 18:57:21 | Raporteaza
cibinensis ah, abia astept comunicatul potrivit caruia BOR a decis cu cine construieste marea catedrala a mantuirii neamului, ca sa ma duc sa ma leg cu lantul de tapsan inainte sa vina primul boldozer! mama lor de popi si de ortodoxie! niste hoti si niste manipulatori, asta sunt! eu nu i’am indesat nimic pentru c’as fi necinstit tristul eveniment, dar, vai ce greu m’am abtinut!
2010-03-25 19:02:33 | Raporteaza
ruxandra,
imi cer scuze dar mi se face lehamite de subiectul popi, poponauti, prelati, preaaplecati, etc. si ca sa nu ii beeeep in gura , ies pe a2 la o cursa cu vitezista pana la lehliu.daca nu ma fac praf la 300/h, vorbim maine. te imbratisez. yours. HD
2010-03-25 19:06:12 | Raporteaza
yiedye ca sa ma pun la mintea si la standardele celor care vad in ingropaciune un eveniment monden, ar trebui sa pot, si nu pot. deci ii judec la standardele mele. deci deschid abecedarul bunului simt ruxandresc si caut la cuprins. iar acolo unde scrie nesimtire maxima si neomenie gasesc, ce sa vezi, cateva randuri despre cei surprinsi in articolul meu de azi
harley davidson vreau sa va doara, daaaa! foarte potrivit!
2010-03-25 19:08:57 | Raporteaza
harley davidson nu te face praf, te rog frumos, ba chiar insist! si no, vezi ca’s gropi si pe a2 – sa nu te vad la stiri, da?
2010-03-25 19:10:22 | Raporteaza
Mersi, mersi, prea distinso! Esti dulce…rau!:)
P.S. De la ce vine TM? Nu ma lua pe mine cu ocolisuri d’astea, pupa-te-as!… Ia-o asa, mai pe A2. Deci? Timisoara ar fi prea simplu. Ping! Serafico!:)
2010-03-25 19:36:20 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: Care popi vorbesc de un Dumnezeu cu barbă şi toiag? Eu nu am întâlnit niciunul, şi vorbesc în cunoştinţă de cauză, pentru că eu obişnuiesc să mă duc la biserică. Problema ta, înţeleg, e cu bigotismul nu cu credinţa sinceră. De altfel, mulţi ocolesc Biserica crezând că trebuie să devină bigoţi. Mi-am ales de fiecare dată preoţii care mi-au plăcut şi i-am evitat pe cei care nu mi-au plăcut. Însă din prima categorie am întâlnit mai mulţi. Şi, de asemenea, am întâlnit şi mulţi credincioşi adevăraţi. Bigotismul se întâlneşte la cei care nu pricep mare lucru din ce se petrece în Biserică, la oameni încremeniţi sufleteşte, care nu mai sunt capabili să iubească, în primul rând. Însă în ultima vreme, am întâlnit, în Bucureşti mai ales, mulţi intelectuali care frecventează Biserica şi între care oricine s-ar simţi bine.
2010-03-25 19:38:44 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: Pe acest subiect, constat identitatea in “cuget si simtiri”. P.S. Scuza-mi o, eventuala, indiscretie: ai “radacini” ardelenesti? Si pentru a incepe prin a da, eu sunt, la origini, f. Ardelean (majuscula neintamplatore).
2010-03-25 19:38:45 | Raporteaza
robert trade mark
cristian se poate, am intalnit si eu popi faini. dar prea putini fata de cei care se grabesc sa taie chitanta ori sa intinda mana peste groapa
americanul nu, is bucuresteanca get beget. ardeleanca prin imprietenire numa’, dar cu aptitudini serioase, mi se zice
2010-03-25 19:42:10 | Raporteaza
Born and raised in Sibiu. F. sibian. In curand intentionez sa organizez un centenar la Sibiu dedicat unui poet sibian.
2010-03-25 19:43:55 | Raporteaza
Este grav cand te apuci sa debitezi in public lucruri pe care nu le stapanesti. Unii te pot crede tampit de-a binelea !
2010-03-25 19:44:25 | Raporteaza
@ruxandra PRedescu: pentru „mama lor de popi şi de ortodoxie”: Crezi că li se potrivesc vorbele astea şi Părintelui Galeriu sau Stăniloae, părintelui Sofian, Iustin Pârvu, Arsenie Papacioc şi altora ca ei? Poate că nu ai auzit de numele înşirate, însă, crede-mă (sau nu), am întâlnit sfinţi în viaţă. Dacă ei au ales Ortodoxia, m-am gândit că nu degeaba au făcut-o; dincolo de cei care o murdăresc. Însă, într-un alt articol spuneai să vorbim în cunoştinţă de cauză. Acum ai intrat pe un teren pe care îl cunosc mai bine.
2010-03-25 19:44:50 | Raporteaza
cibinensis love sibiu. in curand o sa ma mut pentru o scurta perioada acolo, pe perioada festivalului de teatru, cu care, in acest an, am placerea sa colaborez
pandele e drept ca fotografia la groapa e un subiect nou pentru mine, dar chiar si asa, la debut, practicantii imi displac peste masura!
cristian ai dreptate. am generalizat, my bad. cunosc, desigur, numele la care faci referire. insa harul, ca si talentul, sunt lucruri de credinta si rar intalnite. popii de zi cu zi, cei de care te lovesti la botez, nunta si ingropaciune, nu’s nici unul dintre cei mentionati de tine. din pacate.
2010-03-25 19:50:31 | Raporteaza
Ha! Subscriu la ce i-ai scris “americanului” ardelean. Noi facem parte din categoria aia a “ardelenilor”…bucuresteni:) Pong!…
Gata, am pus umarul la preamarirea ta, ma pot retrage impacat acum. O, preaminunata fiinta, tulburatoare, incantatoare si seducatoare! Preanepamanteano, care esti nepamanteana!:) Sa fii…(supra)vegheata! De cel de SUS! Basescu, ai notat? Tema pen’ servicii. Ruxi! Rapido! Jigga, jigga, nigga’!:)
2010-03-25 20:08:09 | Raporteaza
Eu am vazut poze de la inmormantari prima data la catolici, la Ortodocsi nu am vazut insa pina acum, dar nu pot sa bag mina in foc. ideea este ca omul trebuie pomenit(vesnica pomenire) asa cum a trait, trecerea lui din lume nefiind un lucru care il poate defini ca persoana si in definitiv un eveniment care nu face bine nimanui din familie. Chiar la asaltul presei asupra inmormantarilor vip-urilor mi se pare macabra si de prost gust, chestia cu cadrele unde bocesc membrii familiei fiind chiar departe de orice limita de bun simt. La inmormantare nu se ride, nu se vorbeste prea mult, nu se bat pahare, nici buna ziua nu se da, in schimb se saluta cu “Dumnezeu sa-l ierte”, sunt reguli diferite fata de orice alt eveniment si ar trebui respectate.
2010-03-25 20:39:17 | Raporteaza
La PS-ul tau vad ca HD nu propune nimic, cred ca asta merge: youtube.com/wat../
(nu-s contorsionist, dar tu te ascunzi dupa cuvinte, uneori)
2010-03-25 21:19:50 | Raporteaza
am citit articolul intrigat fiind de titlul oximoronic al acestuia… Slujba de Inviere are un iz deosebit, fiind evenimentul central din istoria crestinismului, care se repeta an de an. am observat deseori folosit adverbul “astazi” in timpul slujbei, ca o trimitere clara spre acel “illo tempore” liturgic, de aducere aminte duhovniceasca ce ne face contemporani cu evenimentul petrecut acum 2000 de ani! din cate imi dau eu seama rafuiala ai fi vrut sa o ai cu Dumnezeu fiindca tu, de fapt, crezi foarte mult in El. asa sunt pestii, firi religioase, mistice, fara sa isi dea seama! si eu sunt peste…! poate ca e mai bine ca El nu ti-a raspuns cand erai furioasa, de aceea ai gasit bisericile inchise, si ti-a facut dovada ca iti implineste dorinta fara a-L certa, fara a-I cere socoteala! de fapt, un om care Il cunoaste pe Dumnezeu numai de Pasti sau atunci cand are nevoie, nu ar trebui sa fie ascultat de El in opinia mea. e ca o prietenie pe interes! te sun numai cand am nevoie de Tine, in rest, fii subtil si nu te baga in viata mea. referitor la evenimentul din cimitir…nu cred ca e bine sa-i judecam pe oameni. asta e un alt defect al pestilor…si eu judec usor. mai ales ca aici era vorba de un fapt minor. aceia care saruta zidurile, fac poze la inmormantari si calca pe morminte, credinciosii habotnici, sunt mai aproape de Dumnezeu decat noi, cei care ne consideram elevati si divinizam propriul intelect. e o credinta simpla, dar curata. ei nu constientizeaza ca gresesc facand aceste lucruri. de aceea i-as exonera de responsabilitatea acestui “pacat”. poate ca unii sunt sfinti prin viata lor, iar noi pacatuim prin judecarea acestora.
2010-03-25 21:48:27 | Raporteaza
ruxandra: dumnezeu sa-l ierte! atit se poate spune, crede-ma. in rest… om muri si om vedea.
2010-03-25 22:15:51 | Raporteaza
Wilkommen in Hermannstadt. Manchmal bin ich zu Hause. Acolo e casa mea in ciuda peregrinarilor mele prin lume, vei fi si tu acasa acolo, iti promit.
2010-03-25 23:35:20 | Raporteaza
robert aoleu, o sa mi se urce la cap!
a, sa nu uit! te rog spune’mi ruxandra, nu ruxi. intre noi fie vorba, mie ruxi mi se pare cam nume de pekinez, asa. nu te superi, nu?
lid ba cum nu propune? citeste comentariile, a propus. da’ si coltrane e bun. bun tare!
Florian Mirea cu riscul de a te dezamagi, nu, nu cred in Dumnezeul de la biserica, iar pe credinciosii care fac poze la catafalc catarati pe morminte n’o sa’i creditez niciodata cu smerenie sau bun simt si asta sa fie pacatul meu!
marcel zadda dumnezeu sa’l ierte!
cibinensis ma simt deja acasa la sibiu, dar inca un wilkommen nu e de ici de colo! multumesc!
2010-03-26 01:35:10 | Raporteaza
Mneatsa ……..Nush de ce as vrea sa fiu acum la munte… sa fie pustiu sa nu fie nici urma de biserica . Sa nu aud de popi, de cele sfinte prin prisma cuiva care in loc sa aline sufletele le omoara incet si sigur.De ce imi vine imi minte “Florin Chilian” cand am citit de o melodie care sa pune in “mood” subiectul. Ieri a fost Buna Vestire dar nu am putut sa fiu unde vreau . Miercuri o sa plec in Nordul Moldovei si promit ca o sa ma rog la bunutsul de sus , in fata celui mai frumos brad care o sa il gasesc, sau a unui munte. Pentru toata lumea.
2010-03-26 05:11:54 | Raporteaza
Imi cer scuze pentru dezacorduri ..e prea dimineatsa si acum e gata cafeaua.
2010-03-26 05:20:57 | Raporteaza
Exista o zicere: Nasol moment, misto coliva… Astia suntem si aici ne e locul, la marginea periferiei mahalalelor Europei.
2010-03-26 06:27:01 | Raporteaza
@Alex: Hai sa nu fim epigonici…… Aici am fost si vom ramane. Prefer sa fiu balcanic cu influente latino – turce decat un ingalat de francez. Eu m-am simtit cel mai bine in orientul apropiat. Si chiar nu am avut de suferit ca nu era standardizare si ca mancarea era servita pe strada.
2010-03-26 06:35:24 | Raporteaza
Corect. Depinde unde vrem sa ajungem si spre ce tintim. Cat despre ingalatul de francez, din cate stiu eu e plin de influente latino si el. Ca sa nu mai vorbim de cultura si civilizatia franceza. Apropo, ai putea sa dai doua-trei exemple de mari oameni de cultura turci ? Cu cei francezi as putea umple un roman (sau o epoca).
2010-03-26 08:27:26 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-26 08:41:31 | Raporteaza
@Alex: sa nu crezi ca daca tu-i cunosti pe Eminescu , Creanga si Adrian Paunescu ii cunoaste toata lumea si este uimita de capodopera lor, iar premiul nobel pentru literatura l-au luat inaintea noastra (vezi dl. pamuk)
2010-03-26 10:06:09 | Raporteaza
Toti se plang de gropile din strada, dar nimeni nu le acopera.
2010-03-26 10:46:53 | Raporteaza
@bmc: Scuza-ma, dar nu reusesc sa sesisez legatura intre ce spui tu si ce spun eu. Daca este vreuna, este prea subtila pentru mine. Ca sa fiu sincer, nu vad legatura nici intre Eminescu si Paunescu, dar asta e alt subiect.
2010-03-26 11:14:54 | Raporteaza
buna ruxandra!
sunt ok! si mai ales intreg. au fost ceva gropi la fundulea dar in rest e frumos la 296/h pe doua roti. cred ca m-a luat radarul…. te astept la ceva discutii si pe messul meu daca vrei……. yours, HD.
2010-03-26 12:04:06 | Raporteaza
@Alex: 1. ziceai ca nu stii oameni de cultura turci si ti-am dat exemplul laureatului premiului nobel pt literatura ,numitul Pamuk , anul trecut a fost si la bucuresti 2. Eminescu si Paunescu au fost publicati in limbi straine. eminescu ptr valoarea lui iar Paunescu pe banii lui. Asta pentru ca sa vezi ce gaseste occidentalul despre literatura romana (parte a culturii romane ) in librariile lor si sa nu mai crezi ca noi avem cultura iar altii precum turcii nu.
2010-03-26 12:10:33 | Raporteaza
Mie mi se pare aiurea sa fii cu dracu’n gura si sa iti pui probleme de credinta sau habotnicie…..
2010-03-26 12:48:28 | Raporteaza
guybrush sigur esti mai aproape de dumnezeire asa decat in biserica. fain ce spui si te si invidiez. eu raman intre betoanele bucurestilor
vladimit T bun, place asa!
hria si cam ce trebuia sa le zic/fac credinciosilor evocati in povestea mea?
harley davidson bine ca esti intreg. insist sa nu patesti nimic, da? ca ramane autoarea fara ilustratie muzicala
cu dracu’n gura e fortat titlul. intocmai ca oamenii care se pretind credinciosi si nu respecta nici jumate din porunci
2010-03-26 14:09:05 | Raporteaza
Mai draga Ruxandra PR… chiar nu poti sa-ti explici? Ma abtin sa-ti spun ,,vreo 2,, dar esti chiar ciudata!!! Apropos: ti-am vazut figura doar profil si cu ochelari! Daca esti fata desteapta , astept un raspuns si ,,detalii ,,!!! TE-AM ,, PUPICI ,,
2010-03-26 14:44:32 | Raporteaza
purcarea gica probabil ca te dezamagesc, sau nu. sunt ciudata, sunt si desteapta. astea’s cam toate detaliile, si pastrez si ochelarii de soare pentru ca am fotofobie. printre altele!
2010-03-26 16:17:54 | Raporteaza
nu stiu vorba lui istodor dar simpatizez cu furia ta! ai dreptate!
2010-03-26 18:33:58 | Raporteaza
nume mda, trista consolare dreptatea in cazul asta! vezi ca vorba lui istodor are link
2010-03-26 18:55:57 | Raporteaza
Prea multe vreti sa fiti nonconformiste,iar asta e deja un conformism.Articolul suna si el a cliseu, din unghiul asta se uita toti mediocrii cu pretentii, pt ca superficialitatea comportamentului religios se vede usor. Vai,cita puerilitate la fetele astea, n-am crezut! Parca ati descoperit si voi, fetelor,ca Pamintul e rotund! Pe Pandora nu aplica nimeni niciun fel de exigenta?
2010-03-26 20:00:12 | Raporteaza
comenteaza si tu lucruri la care te pricepi nu fa comentarii (de genul “God este putin in fiecare din noi),este clar ca esti nestiutoare cu un subiect delicat si mai complex decat crezi dumneata.
2010-03-26 20:11:47 | Raporteaza
Am sa ma rog sa te vad si blonda
) (referitor la postul lui Gica) …..
2010-03-26 20:22:08 | Raporteaza
Pana acum credeam ca suntem o tara Fundamentalist Ortodoxa. Nu mai speram sa mai fie oameni destupati la minte. M-am saturat pana peste cap de orgiile religioase!
2010-03-26 20:30:31 | Raporteaza
Esti fustrata rau.Ai scris articolul crezand ca comportamentul tau e de laudat.Si foarte bine ca nu te duci la Biserica.Normal acolo ar trebui sa se duca cei care cred cu adevarat,nu ca sa te afli in treaba.Te dai mare jurnalista,nici macar nu sti ca se scrie “Biserica” nu “biserica”
2010-03-27 01:21:02 | Raporteaza
dezamagitul pe pandora fiecare isi impartaseste parerile – fie ca e vorba de autori, fie ca e vorba de cititori.
opalor trebuie sa am licenta in teologie ca sa vorbesc de credinta? imi pare rau, dar mie mi se pare inca o dovada a gandirii cu ochelari de cal care bantuie si BOR..
guybrush am fost si blonda, e o poza pe blogul personal pe undeva
horia amin!
tudor hai pe bune? si ce e la biserica asta, in afara de canoane si chipuri cioplite?
2010-03-27 11:24:55 | Raporteaza
Ruxandra aveam si eu la un moment dat aceasta atitudine! Pana l-am intalnit pe Arsenie Boca care mi-a explicat cum e cu viata materiala si cea spirituala, cum e cu ochii lumii si ochii sufletului! Pentu a-ti mai linisti sufletul cand simti nevoia iti recomand sa citesti cateva din scrierile lui Arsenie Boca (Cararea Imparatiei)! Poate vei vedea lucrurile altfel – pentru tine! In rest iti dau un citat din scrierile unui alt mare duhovnic roman Nicolae Steinhardt:
Cînd un om reuseste sã facã ceva ce i-a solicitat mult efort, în el începe sã lucreze trufia. Cel ce slãbeste, se uitã cu dispreþ la grasi, iar cel ce s-a lãsat de fumat rãsuceste nasul dispreþuitor cînd altul se bãlãceste, încã, în viciul sãu. Dacã unul îsi reprimã cu sîrg sexualitatea, se uitã cu dispret si cu trufie cãtre pãcãtosul, care se cãzneste sã scape de pãcat, dar instinctul i-o ia înainte! Ceea ce reusim, ne poate spurca mai ceva decît pãcatul însusi. Ceea ce obtinem se poate sã ne dea peste cap reperele emotionale în asa manierã încît ne umple sufletul de venin.
Banii care vin spre noi ne pot face arogansi si zgîrcisi, cum succesul ne poate rãsturna în abisul înfricosãtor al patimilor sufletesti. Drumul cãtre iubire se îngusteazã cînd ne uitãm spre ceilalsi de la înãltimea vulturilor aflati în zbor. Blîndetea inimii se usucã pe vrejii de dispret, de urã si de trufie, dacã sufletul nu este pregãtit sã primeascã reusita sa cu modestia si gratia unei flori. Tot ce reusim pentru noi si ne aduce energie este menit a se întoarce cãtre aceia ce se zbat, încã, în suferintã si-n pãcat.
Ochii nostri nu sunt conceputi pentru dispret, ci pentru a exprima cu ei chipul iubirii ce se cãzneste sã iasã din sufletele noastre. Succesele nu ne sunt date spre a ne înfoia în pene, ca în mantiile statuilor, ci pentru a le transforma în dragoste, în dezvoltare si în dãruire pentru cei din jur.
Dacã reprimi foamea în timp ce postesti, foamea se va face tot mai mare. Mintea ta o sã viseze mîncãruri gustoase si alese, mintea o sã simtã mirosurile cele mai apetisante chiar si în somn, pentru ca, în ziua urmãtoare, înebunitã de frustrare, sã compenseze lipsa ei printr-un dispret sfidãtor fatã de cel ce nu posteste. Atunci, postul devine prilej de trufie, de exprimare a orgoliului si a izbînzii trufase asupra poftelor. Dar, dincolo de orice, trufia rãmîne trufie, iar sentimentul frustrãrii o confirmã.
Dacã ai reusit în viatã, nu te agãta de nereusitele altuia, pentru a nu trezi în tine viermele cel aprig al orgoliului si patima înfumurãrii. Reusita este energia iubirii si a capacitãtii tale de acceptare a vietii, dar ea nu rãmîne nemiscatã, nu este ca un munte sau ca un ocean. Îngîmfarea si trufia reusitei te coboarã, încetul cu încetul de pe soclul tãu, cãci ele deseneazã pe cerul vietii tale evenimente specifice lor.
Slãbeste, bucurã-te si taci! Lasã-te de fumat, bucurã-te si taci! Curãtã ograda ta, bucurã-te de curãtenie si lasã gunoiul vecinului acolo unde vecinul însusi l-a pus. Cãci între vecin si gunoiul din curte existã o relatie ascunsã, niste emotii pe care nu le cunosti, sentimente pe care nu le vei bãnui vreodatã si cauze ce vor rãmîne , poate, pentru totdeauna ascunse mintii si inimii tale.
Între omul gras si grãsimea sa existã o relatie ascunsã. O întelegere. Un secret. Un sentiment neînteles. O emotie neconsumatã. O dragoste respinsã. Grãsimea este profesorul grasului. Viciul este profesorul viciosului. în viaþa noastrã nu existã profesori mai severi decît viciile si incapacitãtile noastre.
Acum stiu, stiu ca orice ura, orice aversiune, orice tinere de minte a raului, orice lipsa de mila, orice lipsa de intelegere, bunavointa, simpatie, orice purtare cu oamenii care nu e la nivelul gratiei si gingasiei unui menuet de Mozart … este un pacat si o spurcaciune; nu numai omorul, ranirea, lovirea, jefuirea, injuratura, alungarea, dar orice vulgaritate, desconsiderarea, orice cautatura rea, orice dispret, orice rea dispozitie este de la diavol si strica totul. Acum stiu, am aflat si eu…
2010-03-27 13:47:00 | Raporteaza
Multumesc, romanule de departe. Am citit cu atentie randurile de mai sus si am reflectat…
2010-03-27 14:59:25 | Raporteaza
Tot pentru Ruxandra legat de ceea ce a scris:
“Slujitorul de altar conferenţiază cu eleganţă despre Hristos. Argumentele teoretice, frazele rostite cu o preţiozitate academică se ridică spre cer precum nişte baloane frumos colorate. Doar faptele mai lipsesc. Tainele Sfinte sunt administrate cu o măiestrie demnă de arta managerială a marilor companii şi produc bunăstare materială.
Noi, credincioşii, suntem căldicei, aplaudăm sau lăcrimăm de la galerie, ne lasăm diluaţi de o atmosferă de telenovelă sud-americană şi ne simţim bine. Un „bine” în care Hristos este doar un fel de scuză permanentă pentru greşelile noastre, relaţia cu El fiind pretextul obţinerii confortului psihic şi nu prilej de desăvârşire duhovnicească. Hristos, Biserica, Tainele, preotul, sărbătorile creştine sunt aşezate în vitrina sufletului nostru precum nişte bibelouri ieftine. Lucitoare, să se minuneze vecinii de ele, împietrite şi prăfuite în spatele unui geam. Se apropie Crăciunul, se apropie Sfintele Paşti, atunci ne amintim de bibelouri şi le curăţăm un pic, le punem mai în faţă, să le vadă lumea. Biată omenire…
(…) Când suntem ghiftuiţi de bunăstare, când suntem plini de „eul” orgolios, sărutul pe care îl dăm lui Hristos ni se pare tot aşa de dulce. Am dat obolul celor câteva zeci de minute petrecute prin curtea bisericii în aşteptarea strigătului „Veniţi de luaţi Lumină!” şi credem că ne-am făcut datoria. Ne călcăm în picioare să răpim Lumina asta pe care nu o mai simţim în suflet şi gata! L-am sărutat pe Hristos! Până la Crăciun ne ajunge…
Sărutul lui Iuda se multiplică pe buzele noastre, buzele celor căldicei. Efectele se propagă în progresie geometrică. Întunericul are puterea să ne transforme. Superficialitatea credinţei noastre, această sărutare păcătoasă pe care o aşezăm pe obrazul de icoane al lui Dumnezeu, ne face să fim precum trădătorul Iuda.
Însă, grozăvia nu se opreşte aici. Rătăcirile ne determină să fim crucificatori. Răul făcut semenilor, furtul care provoacă sărăcia poporului, minciuna care rătăceşte suflete, fariseismul care sminteşte stăpânind peste negoţul cu veşnicia, autoîndumnezeirea, suprema rătăcire care proclamă pe om centrul universului, toată această beznă ne dă chipul şi fapta evreilor din vechime care L-au dat pe Hristos pentru a fi bătut în cuie, pe crucea Golgotei.
Este greu să mai mărturiseşti. Oamenii pleacă plictisiţi la auzul cuvintelor tale, care le sunt de neînţeles, şi sunt temători să-ţi urmeze în faptele prin care te împotriveşti celor puternici ai vremurilor noastre. Predicatorii se simt concuraţi în afacerea lor cu mărfuri sfinte, până şi propriul suflet se chirceşte sub durerile ispitei. E miercuri astăzi. Ziua trădării, ziua întunericului… Doar o zi pentru că în veşnicie „Lumina luminează în întuneric şi întunericul nu a biruit-o!”
Draga Ruxandra dincolo de lumea materiala, mizeria din jurul nostru, rautatile ieftine …este acea lume a iubirii, lumea sufletului, pe care o poti simti, dar nu o poti descrie! Nu te mai supara de gura lumii, nu te mai supara de rautatea ei, de superficialitatea ei! Bucurate pentru inima ta in tacere si mergi inainte!
2010-03-27 17:13:29 | Raporteaza
Decat sa jignesti biserica,mai bine NU mai profita ca esti frumoasa,si calugareste-te.Ce alt atu,ai tu,fata de orice romanca tanara de rand?Esti membra la masoni,sa ataci Biserica?daca nu-ti place du-te la ,,pocaiti,, Sa-ti fie rusine obrazului,ca in Postul Pastelui,numai si titlul sa il scrii…..
2010-03-27 20:50:38 | Raporteaza
“Ma duc la biserica de Înviere, ca tot crestinul”Pai aceia nu sunt crestini, trebuie sa fi nelipsit de la biserica duminica de duminica,altfel habar nu ai nici de ce numesti ortodox,dar crestin. “babele vor sa stea în fata, crestinii se împing”.Tu, nu te duci sa vezi ce fac alti ci doar sa te vezi pe tine si ceea ce faci tu.Iar aceia care se inmping nu-s crestini,crestin nu trebuie sa fi cu numele ci cu sufletul. Cristos A Înviat! Se scrie Hristos(se vede ca nu prea dai pe la biserica,e exact cum ai spus chiar tu.) “am simtit nevoia sa intru într-o biserica a fost acum un an jumate, când tata era într-o ambulanta la Bucuresti “”Am vrut sa intru în prima biserica de-asta ca sa ma rafuiesc cu cineva. Sau Cineva, daca preferati asa” .Daca vrei sa te rafuiesti cu cineva, incepe cu tine ca te-ai departat de Dumnezeu , de asta sa va asupresc bolile,pe tine,pe familia ta pe apropiati tai(fereasca Dumnezeu de mai rau). “oameni care au fotografiat, cu telefonul mobil, slujba, catafalcul, asistenta, familia îndurerata”Cei ce fac asemenea lucruri sunt deja “morti”,amintirea mortilor sau mai bine zis a adormitilor(pentru ca vor invia la judecata), se tine in suflet, nu in poze.Am vazut si eu “oameni” care fac asa in loc sa aprinda o lumanare la mormant, sa faca curatenie sau sa puna o floare.
2010-03-27 22:46:34 | Raporteaza
Desertaciune…framantari existentiale fara rost..intr-o lume impietrita,cu sentimente devenite amintiri,avem alegerea…putem deveni liberi sau nu…Am privilegiul de a fi trait mare parte din viata inainte de “zavera” din 89…paradoxal,exista hrana sufleteasca,pentru cine dorea…am gasit chiar in biblioteci uitate..prafuite,marii clasici ai literaturii universale,americani,rusi,englezi,francezi,italieni…Literatura americana,in general m-a atras prin realismul sau,simplu,uneori brutal..am inteles ce important este sa-ti mentii sufletul liber,ferit de dogme..inclusiv religioase…detest fundamentalistii care nu scapa prilejul de a linge icoane,de a se tara in genunchi prin biserici sau in jurul lor…sunt intradevar”robii lui Dumnezeu” Or,nu cred ca asta a vrut Dumnezeu,sau aspiratia noastra spre divinitate,spre un model de perfectiune umana…poate asta este si ideea de Dumnezeu care trebuie sa existe in fiecare..in realitate neexistand ca o entitate “cosmica” necrutatoare..care ne tine evidenta fiecaruia intr-un raboj,cu bune si cu rele,pentru judecata de apoi…ma duc f.f.rar la biserica si doar daca este f.mica..izolata si putie..nu sarut icoane…stau cateva minute in liniste pentru a ma reculege,fara a cersi”iertarea pacatelor” ..ma rog mie sa fiu mai bun sa renunt la atitudini ce nu onoreaza specia umana…
2010-03-28 09:25:43 | Raporteaza
Oare de ce Dumnezeu are nevoie de LAUDE? La fel si fiul sau. Chiar santem asa de ta..piti sa credem ca ei (in cazul in care ar exista) Chiar au nevoie sa se hraneasca cu laude asa cum vampririi se hranesc cu sange? Eu ca om nu as suporta sa fiu lingusit permanent. Voi? cum v-ati simti? Nu credeti ca God si fiul Jesus au reale probleme psihice?
2010-03-28 09:33:44 | Raporteaza
Pe Terra exista popoare si popoare,de toate culorile,credintele etc..obiceiuri si obiceiuri..toti oamenii sunt “fiii lui Dumnezeu” nu-i asa ? Inclusiv “necrestinii” nu-i asa? Acestia din urma ar trebui “exterminati” in numele “Domnului” ? Evident,nu ! Si atunci ? Este cert ca lumea crestina nu este mai buna,mai curata,mai nobila decat restul lumii..Religia monoteista sau nu a avut si mai are inca rolul ei..de a tine unite popoare,colectivitati etc..de a le impune niste reguli si uneori…de a-i putea influenta”in bine”..Un om profund moral,poate fi chiar ateu dar sa respecte “poruncile Domnului” care in primul rand sunt morale…Diferenta dintre un asemenea om si un “crestin adevarat” este ca primul le respecta din convingere iar celalalat de regula din teama de “pacat”.de “pedeapsa divina”..Ultimul ve merge des la biserica pentru a se “spovedi” si pentru a cersi “iertarea pacatelor”…faceti comparatia ! Primul,va suferi mai mult,fiindca are un judecator mult mai aspru”propria conmstiinta” care nu te iarta…care nu-ti iarta “pacatele”….Cat despre “casta preotilor”…sa tacem….
2010-03-28 10:18:38 | Raporteaza
nu inteleg de ce se cenzureaza ziaristii in a comenta un caz aflat in analiza procuraturii sau justitiei… prezumtia de nevinovatie este un drept al inculpatului si o obligatie a justitiei…….ce treaba are opinia exprimata de un simplu cetatean, comentator, jurnalist sau baba la coltul blocului cu prezumtia de nevinovatie…dreptul la opinie, dreptul de a analiza impactul produs de fapta altuia asupra ta, e un drept primar….nu poti inchide gura cuiva doar pentru ca “trebuie respectata prezumtia de nevinovatie”…s-o faca cei care sunt obligati la asa ceva
2010-03-28 10:38:53 | Raporteaza
Multi cred ca sunt destepti dar defapt sunt niste nesimtiti e vorba de civilizatie ,rominia nu e nici credinciosa nici super inteligenta nici economica nici nimic e la mijloc . Una dintre elementele de mai sus daca ar exista ar fi civilizatie in romina
2010-04-21 10:17:08 | Raporteaza