![]() | Anul în care media a muritvezi toate articolele de Dora Constantinovici18 mar 2010 la 14:32 26 comentarii 560 vizualizari. |
Povesteam ieri cu o prietenă despre cum presa scrisă, cea de pe hârtie, a murit sau mă rog, e pe moarte. Îmi dau seama că nu te poţi opune evoluţiei, că lumea a evoluat în aşa măsură încât nu mai are timp să bea dimineaţa o cafea şi să citească un ziar “pe hârtie”, că sandvişurile se pot împacheta mai nou în o mie de alte variante şi borcanele de dulceaţă se cumpără direct din magazin, nu mai au nevoie de “presă” pentru asta. Şi mai e şi lipsa banilor, a reclamelor de altă dată, a bugetelor fără fund pentru campania asta sau aia sau cealaltă.
Cine va dori însă să “scrie” o va face cu siguranţă în continuare, un ziar online nu e neapărat mai prost decât unul tipărit, poate doar mai incomod (fizic vorbind).
Cine va dori să “facă presă” o va face chiar şi dacă nu pentru a-şi câştiga existenţa din asta. Şi aici nu mă refer la blogurile de opinie personală ci la cele unde se scrie tot cu ajutorul metodelor presei old-school, cu “surse”, citate şi multă documentare.
Aşa cum spune Dragoş- aici poate era cazul să schimbăm “hârtia de azi” pentru care tăiem păduri întregi pe ceva mai ecologic şi să lăsăm hârtia- hârtie artiştilor- artişti.
Am găsit asta pe youtube –
enjoy ![]()


Dora Constantinovici 14 feb la 12:44 |
Parazăpezii sunt o soluţie depăşită...dacă folosim tot ce foloseam până în '89...între [ citeste mai departe ]
Astro Vesta (Maria Onea) 13 feb la 23:18 |
La începutul anului 2006, mi s-a cerut să fac horoscopul lui Traian Băsescu de către un [ citeste mai departe ]
Ana Barton 13 feb la 17:20 |
Văd prin geam că s-a spart sita. Abia acum înţeleg ce înseamnă cu nemiluita. Poate tu [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 11 feb la 20:14 |
Mamaia mea mi-a spus odată să nu regret ce-am făcut ci ce n-am făcut în viață. Nu m-am luat [ citeste mai departe ]
| | blackhole 09 feb la 17:32 |
In caz ca vreti sa va raspundeti la aceasta intrebare extrem de importanta, trebuie sa va raspundeti [ citeste mai departe ]
| | andreea 09 feb la 17:29 |
Se întîmpla ceva cu ea. De cînd era mititică, observase că atunci cînd îşi spunea "acum [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 08 feb la 17:55 |
Ieri seară la 20:00 am ieșit la teatru, la Green, pe Victoriei. Cei care au mai fost pe acolo [ citeste mai departe ]
Ana Barton 08 feb la 11:00 |
Apa care arde. Asta înseamnă. Nu fiartă, nu fierbinte, nu clocotită. Şi, bun înţeles, nu [ citeste mai departe ]
Astro Vesta (Maria Onea) 07 feb la 01:58 |
Prima femeie de pe Pământ, potrivit mitologiei greceşti, a fost Pandora, cea pe [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 05 feb la 19:03 |
Cu foarte puţin timp în urmă preşedintele spunea în discursul său: În [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 03 feb la 13:04 |
Nu, n-aș fi vrut să-l cunosc pe Cătălin. Cel puțin nu așa. Dar ce? Parcă în viață ai totul [ citeste mai departe ]
Ana Barton 01 feb la 16:00 |
Poa' să pară cum o părea. Să râză lumea cât o vrea. Eu tot joc şotron. Nu mă pot abţine [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 01 feb la 00:41 |
Poate vă mai amintiți de programul ”Școala altfel”, propus de ministrul Funeriu la finele [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 29 ian la 17:42 |
Desigur, România a mai făcut un pas mic şi servil în faţa corporaţiilor și marilor puteri şi [ citeste mai departe ]
Alex Mazilu 27 ian la 22:37 |
De prea multe ori am auzit astăzi ”România paralizată de ninsori” sau lucruri de genul ăsta. [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 27 ian la 21:35 |
Am descoperit de curând o prăjitură nouă. Camelia. Primul strat e rupt parcă din amandină, [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
Discursul proaspăt al șefului statului a fost unul fără substanță, incluzând doar [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 27 ian la 15:48 |
În contextul protestelor, care continuă, reprezentanții puterii au decis că o încercare, de a [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 25 ian la 20:44 |
Am înțeles din discursul președintelui că de fapt una dintre problemele cele mai grave în acest [ citeste mai departe ]
Ana Barton 25 ian la 19:18 |
Ştii, nici mie nu mi-e tocmai moale să-mi iau întrebările la întrebări. Dar poate că e [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 24 ian la 19:51 |
Asta spunea creatorul statuii domnitorului, sculptorul Marcel Voinea, la sfârșitul comemorării de [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 21 ian la 13:37 |
Între două demonstrații, pentru destindere, vă recomand memoriile crocodilului [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 21 ian la 02:59 |
Puterea... ploii a fost de partea puterii. Da, vremea și vremurile ”indecise” din oraș în [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 19 ian la 17:16 |
Revoluție - adică. Măcar pentru că brusc reprezentanții puterii sunt mult mai deschiși unui [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 19 ian la 16:05 |
Protestele românilor împotriva actualei conduceri, determinate, aparent doar, de recenta demisie a [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 19 ian la 14:31 |
Nu fac parte din tagma celor care se pricep la relații, nu dau sfaturi prietenilor căsătoriți [ citeste mai departe ]
Ana Barton 19 ian la 13:50 |
Hai, că are dreptate femeia asta: ţara arde, iar babele se piaptănă. Da, da' se piaptănă scurt, [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 ian la 18:47 |
Am primit comunicatul acesta:
Peluza Sud Dinamo, grupul de suporteri ai echipei [ citeste mai departe ]
| | morringain 15 ian la 01:34 |
Pentru postul asta o sa imi atrag ura multora. Asta e.
Asistam in ultimele zile la o isterie [ citeste mai departe ]
| | Crina Soroiu 15 ian la 01:33 |
O retrospectivă asupra realității politice românești, în 2011 aduce în atenție o scenă [ citeste mai departe ]
| 1Cine l-a ucis ???? SISTEMUL UNDERGROUND !!!! MISTERELE,NU ALE PARISULUI (am mai citat cândva astea)Abraham Licoln a fost ales la Congresul din 1846John F. Kennedy a fost ales la Congresul din... | ||
| 2@andreea #330„să alerge,să gândească,să vorbească,să râdă și iar să gândească(să tacă)...poate fi orice recepționer de hotel.dar cu întrebările„încuietoare”sunt doar o diversiune,ca aceiași parolă:clientul... | ||
| 3@val_one #241te rog eu nu face pact cu diavolul”casa,fiindcă azi ne-ai beștelit un pic mai blând” :mrgreen:vezi și DANNY zice la#251...„cosa nu merită ironiile tale fine,nu-l străpung” mare... | ||
| 4@cosa...#255Las-o dracului că măcăne...nu-ți place„deloc de Scarlett Johansson...vulpoiul dacă nu ajunge la struguri spune că sunt aguridă !” ce să zici și tu ;) ce i-ai linge și tălpile....Se... | ||
| 5Iar de savarină ce să zic, trebuie să aşteptăm o ocazie specială?!Oricând doriţi. Din partea mea nicio problemă.... | ||
| 6Mie nu-mi place deloc Scarlett Johansson. Nu-mi dau seama de ce o tot dau ăştia peste tot!... | ||
| 7As da oricat sa vorbeasca precum o femeie! Normal ca Joiana! Ea seamana cucapatos. N-au astia nicio traba cu samtul-bun ori cu profesionalismul. Se hihilesc de dimineatza pana seara + noaptea in somn.... | ||
| 8Joiano, incepe meciul si chiar n-am timp sa mai stau. Vorbim maine!... | ||
| 9Domnu' Fachiu, îţi explic io că-l ştiu pe domnu' Dani şi proiectu' lui de multă vreme. Una-două, ne vântura proiectu'. Cum se încingeau lucrurile, cum o puneam de-o paranghelie, el ţop cu proiectu' în... | ||
| 10Valonas, te rog eu, nu te mai juca cu Cosa! Niciodata nu trebuie sa recunosti ca te-a "bestelit" cineva, nici macar in gluma, nici macar ca mistou, iar Cosa nu merita ironiile tale fine, nu-l strapung.... | ||
| 11Ce zgârcit! Să nu dea şi el o savarină!... | ||
| 12FuckYou, indiferent cat de obiectiva sau subiectiva este parerea cucoanei Dora, aceasta trebuie exprimata! Te invit sa citesti de mai multe ori comentariul 156, referitor la vorba democrat-batraneasca... | ||
| Dora Constantinovici 4181 citiri |
| Ana Barton 4015 citiri |
| Florentina Mușat 2088 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 1939 citiri |
| | andreea 1880 citiri |
| Doria Niculescu 937 citiri |
| Maria Moiş 790 citiri |
| | blackhole 638 citiri |
| Ruxandra Predescu 263 citiri |
| Laura Laurentiu 194 citiri |
| Florentina Mușat o postare |
| Ana Barton o postare |
| Astro Vesta (Maria Onea) o postare |
| Dora Constantinovici o postare |
| Dora Constantinovici 24846 citiri |
| Florentina Mușat 15726 citiri |
| Ana Barton 15286 citiri |
| Maria Moiş 10513 citiri |
| Doria Niculescu 4245 citiri |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2920 citiri |
| | andreea 2498 citiri |
| Alex Mazilu 1603 citiri |
| | Crina Soroiu 1503 citiri |
| Ruxandra Predescu 1286 citiri |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Ana Barton 5 postari |
| Florentina Mușat 4 postari |
| | Crina Soroiu 3 postari |
| Maria Moiş 3 postari |
| Astro Vesta (Maria Onea) 2 postari |
| Alex Mazilu o postare |
| | andreea o postare |
| | blackhole o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
ave, dora! avem ce discuta pe marginea temei pe care ai propus-o.
2010-03-18 14:38:28 | Raporteaza
@marcel zadda:
bine te-am regasit
2010-03-18 14:41:49 | Raporteaza
Oricum foarte multă începuse să scadă în calitate ca să facă față celei electronice.
2010-03-18 15:07:31 | Raporteaza
@yiedyie: da, e adevarat, totusi am impresia ca exact genul ala de presa, de calitate mai scazuta va rezista no matter what
2010-03-18 15:13:42 | Raporteaza
@hello, Dora! Eu nu prea pricep, cei care scriu la ziarele astea online sint platiti numai din publicitate?
2010-03-18 15:14:10 | Raporteaza
A murit presa in Romania, prin alte parti inca e bine mersi. Da, dar n-au avut aia directori de talia lu’ Nistorescu, care a luat un ziar bun si l-a dus in faliment. Presa online nu stiu daca reprezinta ceva, in primul rind pentru ziaristi e munca voluntara. Nimeni nu va plati ceva pentru a citi online ziarele.
2010-03-18 15:15:51 | Raporteaza
@andreea: nu stiu nici eu mecanismul exact dar ma interesez si-ti spun, in principiu insa cred ca da
2010-03-18 15:18:21 | Raporteaza
@costelus: ai si nu ai dreptate, au cazut multe ziare bune si in afara, bine, nu toate dar destul de multe. si da, e adevarat ca pentru ziaristii pe online e cam munca voluntara si aia cu nistorescu, auzisem si eu cand a fost el pus sef ca e calea cea mai scurta spre inchidere dar ma rog…poate n-o fi fost doar el vinovat
2010-03-18 15:20:57 | Raporteaza
Chiar crezi ca o sa dispara? Ziarele si cartile si toata hirtia? Eu parca n-as vrea… Si asa e ciudat ce se intimpla…
2010-03-18 15:21:34 | Raporteaza
@andreea: cartile nu cred sa dispara, nu ma speria!!! presa in schimb cred ca da, probabil vor ramane cateva reviste si cateva ziare dar mai mult asa, ca un fel de “remember the time” decat ca o presa propriu zisa
2010-03-18 15:24:18 | Raporteaza
Argumentul “ecologic” e singurul care mai indulceste amaraciunea…vorbesc de amaraciunea pe care o traiesc atunci cand ma gandesc ca sfarsitul presei scrise este inevitabil. Ce frumos era cand se statea la rand la ziare…
In ce priveste cartile pe alt suport decat pe hartie…am refuzat si voi refuza in continuare – cu multa demnitate
– sa apelez la audio book-uri. Pana aici! Pana la carti!…
2010-03-18 15:37:12 | Raporteaza
@The Balaurr: hai sa zicem ca la un drum lung merge un audio book, in masina, dar acasa mi se pare prea mult totusi.
2010-03-18 15:46:49 | Raporteaza
Dora, crezi ca va disparea si hartia igienica?
2010-03-18 16:08:35 | Raporteaza
dora: presa scrisă din românia este oglinda fidelă a celor care o scriu. deci, declinul actual li se datorează în primul rînd “jurnaliştilor”. vorbesc despre declinul vizibil pe aşa-numitul segment quality. ce dreaq să-mi spună mie un “talent” şcolit la universitatea lu’ bondrea sau la mai ştiu io ce altă “ecologică” de acelaşi gen?! ăia “scrie” la can-can, libertatea sau click şi “are”, slavă domnului!, publicu’ lor. dar, pe quality sînt alte pretenţii. publicul quality – care, oricum, oriunde şi oricînd este inferior numericeşte “pulimii” – este în românia, în majoritate, şi sărac. oamenii quality nu-şi permit să cumpere şi presă quality. din lipsă de bani, în primul rînd, şi, mai apoi, pentru că presa de gen de la noi nu este tocmai quality. eu, de pildă, prefer să-mi dau banii pe un abonament la “the economist”, decît să-i cheltui pe ediţiile autohtone ale “the foreign policy” sau “forbes”, să zicem. uffff! şi ar mai fi atîtea de spus…
2010-03-18 16:12:28 | Raporteaza
@biazofia; Nu-ti face probleme,hartia igienica are inca destula cautare.Gandeste-te numai cata se consuma la Guvern si in parlament,dupa cat rahat se mananca! Cat despre cartile in format electronic,cred ca ar fi o tragedie daca s-ar generaliza.Totusi nu m-ar mira prea tare.Astazi sunt unii care ar vrea sa faca si copii in format electronic.Nu stiu cum s-ar realiza preludiul!
2010-03-18 16:21:56 | Raporteaza
@marcel zadda: stiu si chiar asta discutam ieri ca intr-un fel si presa a fost la fel de “explodata” ca piata imobiliara. ma refer aici si ca bugete si ca salarii si ca angajati, asa ca a cam murit si pe limba ei. din pacate, tot ca piata imobiliara si presa a cazut mult prea jos acum, adica, eu zic ca daca inainte era mult exagerat totul “in sus” acum devine exagerat “in jos” si na, e putin pacat.
2010-03-18 16:39:51 | Raporteaza
@sase sase:
) iti dai seama ca aia de la Guvern vor fineturi si in baie
cartile ar fi intr-adevar aiurea sa devina electronice si chiar stii ca acum sunt filme porno 3D, iti dai seama ca probabil in curand vom face si copiii cu “copy”, “paste” si “send”
)
2010-03-18 16:43:58 | Raporteaza
@biazofia: daca dispare se gasesc altii sa gaseasca substitut
virtual
2010-03-18 16:46:08 | Raporteaza
Nimic nu dispare, totul se transforma… sau dispare si reapare cu o forta/energie acumulata in timpul cat a fost disparut.
2010-03-18 16:52:34 | Raporteaza
@C-tin: m-am mai linistit
daca pot sa spun asa, desi seamana cu explicatia pe care am primit-o cand eram copil in legatura cu moartea unui catel drag…
2010-03-18 16:54:08 | Raporteaza
@Dora Constantinovici: Si-mi spui ca nu ai crezut? Ai fost intr-atat de satula de bietul caine, incat sa accepti ca nu mai exista si sa nu cauti sa fie in continuare, chiar daca in alta forma? Daca iti iubesti meseria (care cred ca e jurnalista) probabil nu ar trebui sa renunti asa de repede la ea, sau sa ii declari moartea…
2010-03-18 17:08:25 | Raporteaza
@C-tin: pai l-am tot cautat in continuare in toti cainii care i-au urmat (si au fost multi). probabil ca asa voi cauta si presa in toate formele si culorile ei care vor urma, nu-i declaram chiar moartea, constatam doar ca e putin probabil sa isi mai revina la forma de acum aproximativ 2 ani, ceea poate nici nu e neaparat rau, repet, am impresia ca era si cam “umflata” toata piata asta de ziare si reviste
2010-03-18 17:15:34 | Raporteaza
@Dora Constantinovici: Raspuns corect. Sunt aproape sigur ca nu ai gasit acelasi lucru, dar a fost pe aproape. Legat de media.. selectia naturala va lasa doar pe cei ce se adapteaza usor si/sau puternici in picioare. Nu ramane decat sa ai grija in ce iti investesti timpul si energia. Eu unul nu sunt foarte interesant de acest aspect. Lucrand in virtual voi avea si mai mult de lucru.. Am si fara media in virtual, deci e irelevant. As prefera ca al tau catelus sa nu fie pe moarte.
Succes!
2010-03-18 17:33:10 | Raporteaza
@C-tin:
multumesc
2010-03-18 17:35:42 | Raporteaza
Se strică un echilibru, dar se formează altul.
2010-03-18 18:28:15 | Raporteaza
Simt o oarecare nostalgie aici. Nu am citit toate comentariile. Din ce am citit cei mai nostalgici ar trebui să fim eu şi The Balaurr. Noi am prins vremurile când presa nu numai că nu trăia din reclame dar nici măcar nu se ştia de reclame în ziare. La începuturi, la Zig Zag, nici nu existau reţele de distribuţie. Scoteam ziarul lunea şi oamenii din toată ţara care vindeau ziare, stăteau la coadă încă de sâmbăta. Tipăream ziarul pe tipografie clasică (cu plumb) la Alexandria şi dormeam noaptea pe sulurile de hârtie să nu ni le fure. Doamne ce vremuri: Anca Oegar, Neagoe (Dumnezeu să-l ierte), Alina Ungureanu. Atunci, nu scria oricine. Ca să scrii trebuia chiar să fii tare şi să ai ceva de spus. Gândiţi-vă că ziarul era săptămânal şi avea format mic. Un redactor ajungea să scrie o dată la trei luni. Trebuia să ai informaţii, să vii cu ceva. Uneori ca să scrie un articol, câte şase şapte jurnalişti scormoneau şi câte două luni prin toată ţara. Atunci nu era internet şi agenţii de ştiri să intri să citeşti şi tu ceva şi deja să ai un articol doar din datul cu părerea despre ce ai citit. Dar şi când scriai, erai citit de câte două trei milioane de oameni. Acum sunt două trei milioane de bloguri. Cine să stea să citească? Şi ce ar avea de citit?
2010-03-18 19:30:42 | Raporteaza