![]() | Avortul la cererevezi toate articolele de Alexandra Dutulescu26 mar 2010 la 14:48 48 comentarii 1443 vizualizari. |
In goana dupa analize, dupa ce am facut un mic drift pe cateva stradute, in speranta ca voi scapa de cateva stopuri aglomerate, am ajuns la spital. Un altul decat cele din povestea anterioara. La Caritas. Dupa ce portarul a pictat tacticos seria de buletin si numele, am reusit sa intru la camera de garda, plina ochi de femei gravide, unele fericite de situatia in care se afla, altele triste ca trebuie sa renunte la un suflet, femei cu multe intrebari pe buze si 2-3 barbati nedumeriti ca au ajuns intr-un loc unde nu le este locul.
Si asa in intarziere, am alergat spre cabinetul de la etajul 1. Puhoi de femei la coada la ecograf. Pe usa scrie – Contraceptie, consultatii, ecografie. Contraceptie pe naiba zic! Medicii nu se spetesc sa invete femeile sa se protejeze, iar spitalele sunt pline ochi de domnisoare gata sa renunte la statutul de mama. Nici in acest caz medicii nu fac nimic. Un psiholog ar trebui sa le invete pe aceste femei ce trebuie sa faca inaintea unui contact sexual, si nu ma refer la preludiu. Apoi, daca din intamplare s-au pomenit in situatia de a-si dori sa renunte la sarcina, psihologii ar trebui sa fie cei care sa le convinga de impactul psihic al avortului asupra femeii. Da! Orfelinatele sunt pline. Da! Autoritatile se plang ca exista un numar mare de copii abandonati in spitale, insa aceleasi autoritati nu gasesc metode care sa le ajute pe tinerele femei, sau pe cele care nu-si mai doresc inca o gura la masa si asa prea plina de ochi care cer de mancare.
Apas clanta in timp ce sun doctorita sa o anunt ca am venit, iar ea ma pune sa astept 10 minute. Cu toate ca e in spatele meu, preia o alta fata pe care o consulta rapid.
Intru, rezolv cu analiza, in timp ce observ, cu coada ochiului, cum o mamica se bucura de miscarile de pe ecograf. Bebeul ei are 24 de saptamani. E tanara si putin nedumerita, dar fericita. Nu stie daca e fetita sau baietel insa, chiar daca nu are nici un ban in buzunar pleaca acasa multumita ca bebelusul ei este sanatos. Medicii o expediaza urgent, se ocupa de mine, apoi ma lasa sa astept in cabinet. Deh, birocratia, plata, chitanta etc.
Si intra o alta femeie, se suie pe pat, iar medicul incepe sa plimbe tacticos ecograful pe burta ei. „Ai tras lozul norocos. Ai 10 saptamani”. Fac repede socoteala. 2 luni jumatate!. Fericita de ea! Insa ea, ce zice? „pai nu-l vreau”. Sa-mi cada cerul pe mine! Au inceput sa-mi incolteasca in cap ganduri necrestinesti. Nenorocita! Il omoara! Dumnezeule! I-am vazut capul, si corpul. Chiar nu ii pasa ca e viu? „Eu nu fac chiuretaje la 10 saptamani, incearca in alta parte”, a raspuns medicul cu dispret. Ies cu un gust amar. O sa gaseasca cu siguranta un medic dispus sa puna capat unei vieti noi. Un medic ce nu se gandeste la sutele de femei ce nu reusesc sa devina mame, un medic interesat doar de bani, nu si de educatia sexuala a femeilor. Insa cine se face vinovat? Medicul? Femeia? Societatea? Mama femeii? Vecinii? Prietenele? Nimeni nu i-a explicat ca se poate proteja de o sarcina nedorita, ca exista sterilete, anticonceptionale si, de ce nu? Prezervativ. Ea alege probabil din 6 in 6 luni sa puna capat unei vieti, poate pe care si-o doreste dar pe care nu are cu ce sa o creasca.
Asadar, cuvantul „contraceptie”, ce troneaza pe usa cabinetului din spitalul Caritas, sta scris degeaba. Nimeni nu ofera asemenea consultatii decat la cerere. Si cum nu stii ce trebuie sa ceri, pentru ca cei din jurul tau nu te-au invatat, probabil ca nici cuvantul nu l-ai cautat in dictionar, „contraceptie” a ramas doar un termen medical.
Pe vremea cand eram la liceu existau, timid, cursuri de sexualitate, unde erai invatat cum sa te protejezi, cum sa nu ramai gravida, cum sa nu iei o boala cu transmitere sexuala. Dar nimeni nu ne-a invatat vreodata cum sa nu abandonam o viata, o viata din sangele nostru.
Din pacate, avortul la cerere este o realitate, o banalitate, un obicei sinistru al romancelor. As interzice avortul, insa asta ar creste abandonul. Autoritatile tac, insa educatia sexuala este la pamant. In 2009, conform statisticilor europene, 150.000 de femei au ales chiuretajul in locul sarcinii. Nu le acuz, si asta pentru ca informatia legata de contraceptie nu ajunge pana la ele de lungul sir al birocratiei.
Le-a invatat cineva sa se protejeze? Au timp sa citeasca brosuri si carti despre anticonceptionale? Au bani sa le cumpere? Autoritatile medicale ar trebui sa raspunda la aceste intrebari.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter

Cristina Corpaci 20 mai la 22:34 |
O pereche de mănuşi de box, vă rog! Vai ce mi-a plăcut scena când Elena Udrea a luat lecţii de [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 18 mai la 18:53 |
Hai să vă pun o întrebare sau două: ce au în comun englezii şi estonienii? Dar românii şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 18 mai la 12:12 |
În ziua de azi, când spui relaţie, imediat te gândeşti la una amoroasă. Pe mine nu [ citeste mai departe ]
Very Happy 17 mai la 18:25 |
După cum am promis, voi încerca să vă iniţiez în domeniul tipograficii lansând o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 17 mai la 10:00 |
Nu știu cât e de normal sau șocant pentru o mamă să vadă imaginea de pe coperta revistei Time [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 16 mai la 10:09 |
În ultimii ani am asistat la o invazie de firme și produse românești care au nume străin. [ citeste mai departe ]
Pandora 15 mai la 19:41 |
Peste 1500 de oameni din 8 țări vor participa la RoNewMedia, cel mai mare festival regional al [ citeste mai departe ]
Very Happy 15 mai la 14:08 |
După ce am văzut atâtea materiale poligrafice şi promoţionale cu mari erori de tipografică am [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 15 mai la 05:07 |
În urmă cu 42 de ani, trupa The Beatles lansa albumul și filmul - [ citeste mai departe ]
Iulia Nicolaie 14 mai la 00:45 |
Cunosc două femei de aceeaşi vârstă. Una dintre ele a ales calea creditelor, a construcţiei [ citeste mai departe ]
Very Happy 13 mai la 21:18 |
Voi continua seria de articole despre perioada anilor ’80-’90 întitulate [ citeste mai departe ]
| | Ada Cocos 11 mai la 15:40 |
Cazul nr. 1
Sunt oameni care îţi proiectează inima în gât atunci când îi întâlneşti şi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 11 mai la 15:30 |
Lunea nu e cea mai bună zi pentru revelaţii. Dar nu alegi tu, aşa că n-ai decât să te supui [ citeste mai departe ]
Pandora 11 mai la 15:04 |
Pentru cei pasionați de lectură și cărți - chestiile alea clasice fără butoane sau în [ citeste mai departe ]
Very Happy 10 mai la 11:48 |
Încă un hint, încă o plagiere şi iarăşi în Chişinău!
Ştiţi spotul ăla [ citeste mai departe ]
Very Happy 09 mai la 11:38 |
Când constaţi că articolele pe care le scrii sunt citite şi recomandate - e bine. Când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 07 mai la 18:38 |
Am avut dintotdeauna, de când am reuşit să ajung în podul bunicilor şi am descoperit cărţi [ citeste mai departe ]
Ana Barton 07 mai la 13:01 |
Am şi eu, ca toată lumea, preferinţele mele în materie de imposibilităţi. Mi se întâmplă [ citeste mai departe ]
Jacqueline 06 mai la 21:49 |
"Intrebare: daca Hillary Clinton ar deveni vreodata presedinta Americii, ce ar fi Bill [ citeste mai departe ]
Diana Petrut 05 mai la 12:11 |
Bunătatea, acea decolorare a fiinţei. Da, aşa este percepută uneori o asemenea stare. [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 04 mai la 23:47 |
Cândva românii au făcut donaţii pentru biserici din Israel. Astăzi, plătim ca şi turişti [ citeste mai departe ]
Very Happy 04 mai la 11:35 |
Luna mai, din considerente dubioase, întotdeauna mi s-a asociat cu comuniştii, cu anii '80-'90 şi [ citeste mai departe ]
Pandora 03 mai la 13:43 |
Începe de azi și promovează filmele de foarte scurt metraj realizate fie de profesioniști [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 01 mai la 13:34 |
Sigur, România este o țară frumoasă. Sigur, ne dăm ochii peste cap neîncrezători atunci când [ citeste mai departe ]
Maria Onea Vesta 01 mai la 11:49 |
Am facut o retrospectivă, cu mintea şi cu sufletul, a sărbătorilor de 1 mai, din viaţa mea şi [ citeste mai departe ]
Very Happy 30 apr la 23:43 |
Într-un articol anterior spuneam ca "(...) pe noi (muritorii de rând) nu ne-a dus mintea şi [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 28 apr la 09:26 |
„Termenul corectitudine politică m-a îngrozit mereu, mi-a amintit de poliţia gândirii a lui [ citeste mai departe ]
Maria Moiş 27 apr la 22:46 |
În politică astăzi ești, mâine nu ești. E ca atunci când astăzi un fotbalist are o [ citeste mai departe ]
Dora Constantinovici 27 apr la 08:08 |
Zi mare pentru toți politicienii azi, 27 aprilie. Se votează moțiunea de cenzură. Nu se știe [ citeste mai departe ]
Ana Barton 26 apr la 17:04 |
I-am cunoscut vineri-seara. Am ajuns în casa lor, ştiindu-le doar numele. Să le spunem Filemon [ citeste mai departe ]
| 1Păi, dacă voi vreți cu h0mosexuali, eu nu vreau. H0mo deia să se facă ei în vizuină pe mamica lor care le-a dat viață. Sociatatea asta nu au născut-o h0mosexuali. Dacă nu le place atunci să-și facă ei... | ||
| 2@Cristina Corpaci, îmi cez scuze că deranjez cu întrebarea mea stvpidă, dar aș vrea să știu ce mai zice Obama?! Dacă mai vrea cu h0mosexuali sau nu?! :|... | ||
| 3Uite ce țară înapoiată! Uite ce de lumea a treia se râde de noi.. Unde p.. maică-ti te uiți că omul nu și-a tencuit bordeiul de sinistrat, când amârâtul ala nu are nici după ce bea apă. Toți ccați au ajuns... | ||
| 4Morțiiii maicăti care vrei să legalizezi etnobotanicele. Dorogurile de mare risc sunt tocmai etnoccaturile astea făcute din petrol. Că să tămpiți tineretul amărăștean cu ele să nu vă sară la beregăți,... | ||
| 5Voi încă nu ați priceput nici acum că toată circoteca asta televizată cu politicieni este ccănărie electorală mascată (din prea multă pudoare). Dom'le eu nu am nevoie să mi se plimbe politicienii aleși... | ||
| 6Nu stergeti, ca uite-acuma pun eu trei legaturi de toata frumusetea de o sa fie cel mai accesat text.youtube.com/wat../ ... | ||
| 7Mie tot nu-mi vine să cred că cineva poate fi atât de prost şi atât de lipsit de preocupări serioase încât să scrie un astfel de articol.Corpaci, eşti emblematică. Fără mişto!Dora,... | ||
| 8?!... | ||
| 9Ana, ai o fetita foarte frumoasa, imi place mult numele ei, Rada:)... | ||
| 10@Very Happy, ai lucrat vreodată în „producție”?! Ca să te opărești în salopete. Când ți se lasă opăreala pe la glezne, ce să vezi?! Intră în salon una de la personal în mini și cu dresu destrămat. Îți... | ||
| 11Problema este că aveți prea mulți designeri de gen feminin. Iar când se apucă să scrie un articol se trezesc pictând oracole. Ca să nu mai scriu și ceva de dulce în privința oracolelor mă rezum doar la... | ||
| 12Nu că aș avea vreo simpatie pentru personajele care înnoată în ccat, pentru că încearcă în zadar să se prindă de șarpe iar acesta le alunecă din mână, și iar se scufundă. :mrgreen: Totuși se cade să... | ||
| Dora Constantinovici 1682 citiri |
| Ana Barton 1602 citiri |
| Very Happy 898 citiri |
| Doria Niculescu 853 citiri |
| Iulia Nicolaie 714 citiri |
| Maria Onea Vesta 315 citiri |
| Ruxandra Predescu 281 citiri |
| Laura Laurentiu 236 citiri |
| | 204 citiri |
| Carmen Ivanov 200 citiri |
| Dora Constantinovici 3 postari |
| Very Happy 2 postari |
| Pandora o postare |
| Ana Barton o postare |
| Maria Onea Vesta o postare |
| Cristina Corpaci o postare |
| Iulia Nicolaie o postare |
| Dora Constantinovici 7310 citiri |
| Ana Barton 5931 citiri |
| Very Happy 4270 citiri |
| Cristina Corpaci 3581 citiri |
| Doria Niculescu 3363 citiri |
| Maria Onea Vesta 2150 citiri |
| Maria Moiş 1746 citiri |
| Florentina Mușat 1475 citiri |
| Diana Petrut 1052 citiri |
| Ruxandra Predescu 1024 citiri |
| Very Happy 10 postari |
| Dora Constantinovici 7 postari |
| Maria Onea Vesta 4 postari |
| Ana Barton 4 postari |
| Pandora 4 postari |
| Cristina Corpaci 2 postari |
| Florentina Mușat o postare |
| Maria Moiş o postare |
| Diana Petrut o postare |
| Jacqueline o postare |
© 2010 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“Nenorocita! Il omoara! Dumnezeule!” asta nu-i gand necrestinesc, ci e o judecata de valoare asupra vietii altei femei. Mi se pare total deplasata afirmatia..
2010-03-26 14:55:15 | Raporteaza
Despre sex se stiu mai multe decat despre Eminescu. Sau despre Revolutie ( sic, asa imi place sa-i spun ). Si asta de la o varsta cam frageda, dupa mine. Este cea mai usor transmisibila informatie. Oare trebuie sa nu le culpabilizam de loc pe cele care nu sunt prudente ? Tot societatea, scoala , familia si statul este de vina ? Nu cred .Chiar nu putem sa ne asumam responsabilitatea faptelor ? De ce mereu si mereu, cautam tapi ispasitori ? Intreb si eu, ca muierea proasta, de….
2010-03-26 15:09:46 | Raporteaza
“Ai tras lozul norocos. Ai 10 saptamani”. Mai multe despre cinismul medicilor gasiti aici: romanialibera.r../ E un articol mai vechi, merita citit.
2010-03-26 15:12:16 | Raporteaza
Si mie mi se pare deplasata afirmatia. oricum ar fi, e dreptul ei sa faca ce si cum doreste in perioada prevazuta de lege. Abia dupa ce trece de 14 saptamani ar putea fi judecata pentru ce face. Si tu nu ai de unde sa stii ce i s-a intamplat. Stii foarte bine cate violuri nu sunt declarate. Poti stii sigur ca nu era o victima a unui viol? Cred ca ar fi cumplit sa silesti o femeie sa creasca copilul unui violator, de exemplu.
2010-03-26 15:19:05 | Raporteaza
“Nenororcita! Il omoara!” ???? n-ai dreptul sa o judeci, nu stii in ce conditii a luat decizia, etc. “Ea alege probabil din 6 in 6 luni sa puna capat unei vieti, poate pe care si-o doreste dar pe care nu are cu ce sa o creasca.” de unde stii tu asta? de ce crezi ca esti in masura sa tragi asa o concluzie? Eu am inteles acest articol ca un apel spre autoeducare sexuala si constientizarea tuturor implicatiilor unui avort, in egala masura. Din pacate, ai sugerat interzicerea avortului,o masura careia eu nu-i vad nicio utilitate, nici a propos de articolul tau, nici in general.
2010-03-26 15:27:03 | Raporteaza
Revin. Da, ar trebui sa privesc cu putin mai multa toleranta afirmatiile tale dat fiind articolul cu infertilitatea, pe care l-am citit acum. Oricum nu ai dreptul sa judeci, dar inteleg ca o faci dintr-o dezamagirea profunda. Mult noroc!
2010-03-26 15:30:24 | Raporteaza
@morringain: nu vreau sa fiu inteleasa gresit. fiecare decide ce face cu viata sa sau a copilului pe care il poarta in pantece. vreau doar sa trag un semnal de alarma si sa atrag atentia oamenilor ca tinerii nu au educatie sexuala, ca nimeni nu incearca sa invete femeile ce risca atunci cand fac un avort si cat de mare este greseala pe care o fac. cele cu probleme acasa pot fi ajutate, cele care au ramas gravide in urma unui viol trebuie sa nu ajunga in situatia aceasta. parerea mea ca acestea trebuie sa primeasca, pe langa tratamentul psihologic, si un tratament contraceptiv de urgenta, cunoscuta pastila de a II-a zi. dar asta este alta discutie.
2010-03-26 15:34:32 | Raporteaza
@amahya: daca ai sta cateva zile prin spitalele de ginecologie si ai vedea cate femei aleg avortul poate ti-ai schimba putin parerea. asa cum am mai spus. NU am dreptul sa judec, trag doar un semnal de alarma si imi exercit libertatea de a-mi spune sincer si raspicat parerea.
2010-03-26 15:42:08 | Raporteaza
@Ioana: multumesc. apreciez! oricum fiecare are punctul sau de vedere. il respect pe al tau. poate am fost prea dura! insa cineva trebuie scuturat! zi faina!
2010-03-26 15:50:16 | Raporteaza
@alexandra: stii de ce nu prea exista educatie sexuala? pentru ca la scoala nu se face, acasa nu se face si multi adolescenti ajung sa creada in tot felul de povesti pana se lovesc de probleme. Nu prin interzicerea avortului se rezolva ceva, si nici prin judecati. Parintii de obicei din jena, alte ori din dorinta de a-i proteja pe copiii lor nu le spun nimic, de parca asa copilul respectiv nu o sa ajunga sa faca sex (as spune ca mai degraba atunci cand ti se interzice ceva, atunci incerci mai rau sa ai acel lucru). La toate astea pune si influenta bisericii, care numai pozitiva nu e. In loc sa ajute la rezolvarea problemelor, mai rau le accentueaza. Spui ceva de pastila de ziua a doua? Intreaba un preot daca poti sa iei pastila respectiva si o sa-ti spuna ca e pacat si ca trebuie sa faci copilul, ca ti l-a dat doamne doamne. Chiar daca esti victima unui viol. Si ar mai fi o problema. Multe persoane sunt prea sarace sa poata cumpara anticonceptionale. Stau asa cu speranta ca poate nu se intampla nimic. Prezervativele sunt cele mai ieftine, dar sunt multi barbati “alergici” la prezervative si care oricum nu vad o sarcina ca o problema pentru ei direct. Si atunci problema ramane de cele mai multe ori pe capul amaratelor. ca cele mai multe sunt niste amarate si de compatimit, nu de judecat.
2010-03-26 15:51:14 | Raporteaza
@Ioana: nu as interzice avortul! este dreptul femeilor sa aleaga!
2010-03-26 15:51:16 | Raporteaza
Alexandra, de unde Dumnezeu vrei sa fie SI educatie sexuala????
2010-03-26 15:53:58 | Raporteaza
Eu astept cu nerabdare articolul in care sa se spuna ca si barbatii au nevoie de educatie sexuala, ca si pe ei ii priveste contraceptia (ca nu e “mai misto” fara prezervativ), si ca tatii copiilor nedusi la termen sunt in egala masura responsabili de numarul de avorturi.
2010-03-26 15:56:43 | Raporteaza
Adevarul este ca e usor sa dam vina pe unii sau pe altii pentru lipsa de educatie sexuala, dar ar trebui sa ne punem intrebari despre situatia de ansamblu din Romania de astazi. Intr-adevar, tot mai multe femei au acces la educatie sexuala. Dar este vorba de o parte din femeile din mediul urban si de una infima din cele din mediul rural, femei care abia au acces la tratament medical de urgenta. In plus, de ce limitam responsabilitatea la femei de fiecare data? Exista studii din ultimii ani care arata ca barbatii intr-adevar nu-si prea bat capul cu asa ceva si de multe ori intr-o casnicie este responsabilitatea femeii “sa se fereasca”. Cat despre copiii nedoriti, intrebati-va cati sunt nedoriti de tata si cate femei din tara noastra au cu adevarat cunostinta de toate optiunile pe care le au in cresterea unui copil ca parinte singur. In legatura cu interzicerea avortului… in Romania mi se pare trist ca se mai ridica aceasta problema dupa experienta din perioada comunista. Am avut o vecina care a murit pe masa din bucatarie in urma avortului ilegal pentru ca nu ar fi avut cu ce sa hranesca inca un copil. Nimeni, nici macar statul, nu are dreptul moral de a hotari asupra corpului femeii.
2010-03-26 16:09:36 | Raporteaza
o astfel de alegere nu e niciodata usoara. dupa ani de la o astfel de experienta, inca te mai intrebi: ‘oare cum ar fi fost? cu cine ar fi semanat? cum ar fi zambit? ce ar fi facut azi?’ e un doliu perpetuu, imposibil, pentru o fiinta pe care nu ai cunoscut-o. e o cruce pe care o duci inauntrul tau mereu. te uiti la copilul tau frumos si destept si te gandesti cum ar fi aratat alaturi de celalalt, jucandu-se, impartind secrete si bucurii. insa avortul trebuie sa ramana o optiune. responsabila, educata, asumata, dar sa fie o optiune! o spun in numele colegei mele de liceu, care a murit la 17 ani, dupa zile de suferinta fizica indescriptibila si de interogatorii barbare ale autoritatilor. in ziua inmormantarii ei, ningea. directorul scolii ne-a confiscat paltoanele, ca sa nu putem merge la inmormantare. era imbracata in mireasa.
2010-03-26 16:28:13 | Raporteaza
Alexandra Dutulescu felicitari pentru articol, se pare ca devenim din ce in ce mai egoisti nu ne gandim decat la noi si nu ne pasa de viata altora. Protejarea la sarcini nedorite e ceva destul de simplu cu medicina moderna, si consider ca e o prostie sa aiba loc atat din partea barbatului dar mai ales a femeii.Statul ar trebuie sa ofere sprijin financiar si moral prin psihologi si poate numarul numarul avorturilor ar scadea, ca pana la urma e o crima.
2010-03-26 16:29:33 | Raporteaza
Cum adica nu ai dreptul sa judeci? Ba judec! Si judec aspru. Pentru ca judecata mea e una bazata pe umanitate. M-am saturat de palma data subit “nu ai voie sa judeci!” Ba am voie, si chiar am sa fac asta. Pentru ca voi toti ceilalti nu faceti altceva decat sa judecati cand scrieti abrupt comentarii pe bloguri. Pentru ca daca nu judecam (intai de toate pe noi insine) o sa ajunge o societate indiferenta care incet-incet va pieri.
2010-03-26 16:37:07 | Raporteaza
@morringain: ai dreptate, insa un sterilet la un cabinet de contraceptie este 10 lei. il pui si il schimbi dupa 4-5 ani. eu zic ca nu e asa un efort. iar daca nu ai bani de pastile, ai de avort? si amintesc. nu judec. caut solutii. idei de la voi.
2010-03-26 16:41:45 | Raporteaza
@MQ: bine punctat!
2010-03-26 16:42:30 | Raporteaza
@adnana: imi pare rau pt prietena ta! Dumnezeu are grija de ea cu siguranta! din pacate si acum mor femei care aleg sa avorteze. cunosc femei care au avortat la 14 saptamani pe viu! cu un medic barbar! si nu pentru ca nu-si dorea copilul, ci pentru ca bebelusul se oprise in evolutie. deci oricum era o trauma! si medicul ce a pazit?? a facut chiuretaj pe viu, fara nici o anestezie.
2010-03-26 16:45:04 | Raporteaza
@valentin: exact! e o crima! imi pare bine ca m-am facut inteleasa, mai ales de un barbat
2010-03-26 16:47:29 | Raporteaza
@alexandra: uite ca habar nu aveam cat costa respectivul dispozitiv. dar stii ca nu e o solutie pentru toate femeile, nu? si ca de asta iti dai seama daca mergi la consultatie, care costa si ea. si pe langa cost, poate ai norocul si dai peste cine stie ce incompetent de doctor. eu una urasc ginecologii si incerc sa ii evit cat pot. am noroc ca pot sa ii evit, de fapt. problema e complicata. sigur, avortul e ultima solutie. eu una nu as putea sa il fac, decat poate daca ar depinde viata mea, si implicit a copilului pe care il am deja, de asta. dar e o chestie personala, sunt alte femei pentru care e o solutie. imi aduc aminte de cand eram in spital dupa o operatie de apendicita, vorbeam cu fiica unei profesoare care era internata cu mine si ii spuneam ca eu nu o sa fac niciodata avort. aveam pe atunci doar 15 ani si habar nu aveam nimic. m-a socat tonul ei foarte relaxat cand a zis: daca stii ca nu ai ce sa-i pui pe masa de mancare, sa vezi ce repede il faci. acum ii dau dreptate, la mai bine de 15 ani dupa.
2010-03-26 16:53:55 | Raporteaza
@Ioana: Din cuvintele „nenorocita, îl omoară” înţeleg că Alexandra a înţeles grozăvia faptului. Ştie că e vorba de o ucidere. Nu înseamnă neapărat că a judecat-o pe biata femeie care, întâi de toate, pe sine se nenoroceşte. Pentru că rămâne cu o crimă pe suflet. E inadmisibil să pui în balanţă o viaţă, fie şi nenăscută, cu posibilităţile materiale sau cu situaţia socială. E inadmisibil să pui în balanţă viaţa ta cu a pruncului tău. Dacă nu eşti gata să mori pentru el, degeaba trăieşti.
2010-03-26 16:55:47 | Raporteaza
@morringain: stiu ca nu e solutie pt toate femeile, insa datoria lor este sa incerce. nu te simti ok cu medicul, nu ai incredere in el, in schimbi. eu asa am facut. apoi, consultatiile la spital NU se platesc. mai ales alea contraceptive. e bine de stiut si asta pt ca multe nu stiu, deci nu se duc.
2010-03-26 17:00:24 | Raporteaza
morringain daca tot pui problema costului te intreb: Cat costa viata cuiva?
2010-03-26 17:00:46 | Raporteaza
@cristian: Esti tare! BRAVO!
2010-03-26 17:01:02 | Raporteaza
@valentin: cat costa viata cui? nu suntem toti egali. intreaba companiile de asigurari si ai sa vezi ca asa e. viata unui copil nenascut costa atat cat crede femeia respectiva ca poate sau nu plati.
2010-03-26 17:08:19 | Raporteaza
Ai mare dreptate, educatia e la pamant, am fost internata in acelasi salon cu o pustoaica de 17 ani care facuse complicatii de la un avort. Dupa ea a mai venit una de 19, extrauterina dar oricum o sarcina nedorita, nici macar nu stiuse ca e gravi. Atata inconstienta e greu de crezut, le-am intrebat de ce nu se protejeaza? “Nu iau anticonceptionale ca ma ingras”, “Nu-i place lui cu prezervativ”. Si e mai bine asa?
Copiii sunt cocosati de teme dar nu li se spune mai nimic despre viata.
2010-03-26 17:13:19 | Raporteaza
Alexandra nu a judecat-o pe acea femeie, ci faptul ca a decis sa-si ucida copilul din sanul ei. O astfel de decizie o face pe o mama sa fie, saraca, intr-adevar nenorocita. Ca mama ma mir cat de des si cu cata usurinta zicem ca mama are dreptul sa decida ce sa faca cu copilul nenascut. Avem dreptul sa ucidem? Vorbesc de dreptul in absolut, nu de cel de care ni-l dau niste legi facute dupa mentalitatea comuna.
Da avem dreptul, cum zice cineva aici, si chiar obligatia sa judecam, ca de aceea avem minte si (eventual)discernamant, sa judecam ce e drept si ce e nedrept. A lua viata cuiva este o crima, cu atat mai mult ca nu se poate apara. O educatie trebuie sa se refere in primul rand la valoarea vietii, la o conduita sexuala cu adevarat umana, deci responsabila, si nu numai la folosirea de prezervativ in relatii eventual intamplatoare.
Iar pentru inca un copil care se naste se va mai gasi inca o bucata de paine, chiar daca nu cu caviar.
Ciar si un copil abandonat, daca ar fi intrebat, cred ca ar raspunde ca decat sa fi fost avortat, e mai bine ca e in viata. Si el se poate bucura ca vine primavara.
2010-03-26 18:06:37 | Raporteaza
ai o gandire de eschimos
eschimosul gandeste ca daca gheata e transparenta si se topeste la caldura, atunci si un pahar care e transparent ar trebui sa curga in mana
ce treaba are medicul cu mioarele care fac avort ? tu crezi ca o brosura cu sfaturi e un panaceu ?
atunci, sunt sigur ca ai da vina pe medici, ca nu au fost capabili sa previna intamplarea
o seara buna
2010-03-26 18:16:21 | Raporteaza
@ionel: somn usor!
2010-03-26 19:28:51 | Raporteaza
indiferent ce cred domniile voastre avortul ESTE o crima,fie ca ne convine sau nu.
2010-03-26 20:15:18 | Raporteaza
scuzati mi ‘nesimtirea’, uni scrieti numai avioane pe aici! stiti oare ce inseamna o viata? sau viata cuiva? sunt tata de apr 3 sapt…. este incredibil, mi au dat lacrimile cand am citit articolul,mi ar placea ca acesta sa apara in Click sau Libertatea k din pacate sunt cele mai citite ziare(sau ce sunt ele) eu unul va multumesc pt articol D na Alexandra.
2010-03-26 22:25:39 | Raporteaza
@morringain: un blister e maximum 30 de lei. o cutie cu 3 prezervative e circa 8 lei. 10*8 = 80 lei presupunand ca faci sex o data pe zi
deci e mai ieftin sa iei pilule, plus ca exista cabinete care le dau gratis.
2010-03-26 22:32:48 | Raporteaza
@victor: si tu ai incredere sa faci sex cu o femeie care iti spune ca ia pastile? la nebunia pe care o au unele sa fie mirese eu nu m-as baza pe asta (cazul de care vorbeai in celalt articol). Plus ca sunt cazuri in care pastilele sunt contraindicate (cine are tulburari endocrine stie!). ideea e ca unii barbati se gandesc ca nu au nici un pic de responsabilitate in ceea ce priveste contraceptia, si mai rau, e ca unele fete accepta chestia asta, fara sa stie exact ce sa faca sa se protejeze. eu una, cu pericolul de STDs recomand prezervativul, ca nu se stie niciodata (acum vreo doua zile citeam articol din presa italiana despre o femeie de 26 de ani care a murit de SIDA, luata de la iubitul ei sot, in care avea incredere si care stia foarte bine ce are si ce ii da sotiei).
2010-03-26 22:47:29 | Raporteaza
@victor: mai ieftina, luand in calcul intreaga perioada activa sexual este vasectomia.
2010-03-27 01:11:20 | Raporteaza
Draga Alexandra, problema e mult mai complexa. Inteleg ca tu speri ca in urma contactului sexual sa ramai insarcinata, dar pentru foarte multe femei a face sex nu inseamna si dorinta de procreare(ma rog, nu de fiecare data). Cred ca numarul avorturilor s-ar reduce atunci cand barbatii vor fi responsabilitati mai mult in privinta rolului lor in aceasta privinta. Degeaba vrea femeia cu prezervativ, ca sotul ii da replica acida ca el nu s-a insurat s-o faca folosind aceasta metoda contraceptiva. Imi pare rau cand femeile considera ca intreaga responsabilitate a aducerii pe lume sau nu a unui copil le revine doar lor. A lasa o femeie gravida fara ca ea sa isi doreasca acest lucru e mai grav ca un viol(multe femei raman gravide in urma violurilor, fie ele si conjugale). Si totusi, ce text de lege reglementeaza asta?
2010-03-27 02:05:41 | Raporteaza
@Alexandra Dutulescu: doamna,daca sunteti ziarista, ar trebui sa scrieti mai putin sub influenta pornirilor emotionale(apropos’, ce treaba aveati pe la contraceptie?)si mai mult documentat 1.educatia privind contraceptia o face medicul de “planning familial” nu ginecologul.Tot acesta distribuie gratuit anticonceptionale elevelor,studentelor si somerelor( doar pensionarele lipsesc din enumerare,sper sa nu tipe nimeni”discriminare”) 2.de ani de zile se dau prezervative gratuit,contraceptive gratuit si asta nu a scazut numarul de avorturi la cerere si nici cresterea numarului de imbolnaviri cu boli cu transmisie sexuala 3.decat perioada comunista in care avortul se provoca cu sonda sau andreaua si scapa cine putea,e de mii de ori mai bine acum, macar nu moare nimeni 4.faptul ca medicul nu facea avorturi pentru sarcini mari nu cred ca ii poate fi imputat(sunt ginecologi care nu fac avorturi deloc).Chestia cu tonul dispretuitor, cred ca ati inventat-o pentru a da culoare povestirii 5.cata lume era la usa doctorului,cat timp aloca fiecarui pacient(in general o ecografie de trimestru 2 dureaza 30min, iar una de trim. 1-20)ca sa mai stea sa faca si educatie?Si cam cat sa-i faca educatie?Cinci minute?Trei? 6.daca doamnele care devoreaza Cancan,Click sau Libertatea si stau toata ziua la telenovele ar mai fi interesate si de sanantatea lor, nu doar de orgasmele Mihaelei Radulescu,si in loc sa dea bani pe o presa mizerabila ar cumpara niste prezervative,poate s-ar mai schimba ceva in tara asta. 7.e foarte frumos ca dupa ce v-ati dus la un cabinet medical unde nu am inteles cum ati fost tratata(ati dat spaga?ati asteptat mult?vi s-a pus un diagnostic gresit?)v-ati gandit sa le multumiti celor de acolo scriind un articol in care aruncati numai pe ei o vina care de fapt e colectiva 8.cate emisiuni despre curve si fotbalisti sunt la televizor,si cate emisiuni de educatie sanitara(si nu vreau sa le numar pe cele care de fapt promoveaza pseudomedici si pseudo proceduri medicale contra unor sume frumusele date pe sub masa)?
2010-03-27 08:58:59 | Raporteaza
Justificat sau nu (viol, gura in plus la masa etc), avortul e crima. Cineva este ucis ca sa-i fie altcuiva mai bine. Dincolo de asta, ar mai fi cruzimea unui barbat care-si trimite partenera la chiuretat. El, supremul, care tremura la gandul unei extractii dentare, o trimite pe ea cu nonsalanta la raschetarea uterului ca si cum ar trimite-o dupa tigari. Si toanta merge, ca de, “lui nu-i place cu prezervativ”.
2010-03-27 10:42:54 | Raporteaza
Dragi romani, trebuie sa recunoastem am ajuns mai rau ca animalele! Daca nu gresesc suntem pe locul doi in europa privind avortul. Nu demult ma impresionat un articol despre o catelusa prin Buc. caruia ia fost lovit puiul de o masina(si astia sunt prea multi si nedoriti ! nu i asa?) nu si la parasit decat dupa foarte mult timp. Ne miram de ce ne merge asa rau in tara asta, oare ne mai indura bunul Dumnezeu cu locul doi pe podium? E greu sa ai o sarcina dupa un viol si sa pastrezi copilul dar marea diferenta dintre noi si animale este ca noua ne a fost daruita o ratiune, un’ creier mai mare’ si iarasi e un ‘dar’ din pacate animalele de prea multe ori ne dau clasa !(suntem prea mandri si indobitociti si nu recunoastem)
2010-03-27 11:49:33 | Raporteaza
D na Alexandra, apropo de viol ,cum arata( daca nu sunt prea curios) persoana in cauza? era invinetita la un ochi?se citea vreo durere pe ochii ei? era minora?era cu parintii sau politia? sau cu cineva de la asistenta sociala? se citea parerea de rau in ochi ei? nu sunt eu care judeca ,exista un Dumnezeu pt asta,as vrea sa i pot convinge si pe ceilalti ca nimic si nimeni nu ne va putea motiva de la o crima. Cred k pot da si raspunsul la multele mele intrebari dar o sa l astept pe cel oficial.
2010-03-27 11:58:01 | Raporteaza
@MIhaela: draga mea, se presupune ca daca faci sex neprotejat poti ramane gravida. despre ceea ce sper eu, ma priveste doar pe mine. ideea era alta. nu ce vreau eu, ci ca femeile sa se protejeze, sa nu-si riste viata.
2010-03-27 13:40:05 | Raporteaza
@GMJ: viol? a spus cineva ceva de viol?
2010-03-27 14:01:33 | Raporteaza
@Alexandra 4,7 si 37 eu am facut o complectare(aluzie) la ce au spus ei ca dk ar fi fost o sarcina in urma unui viol
2010-03-27 22:34:00 | Raporteaza
ce sa spun, ce bine sa se umple de plozi nedoriti care vor fii forever and ever nefericiti. nici macar jumatate din parintii care si-i doresc habar nu au sa si-i creasca. dar nu, noi suntem puritani, nu realisti, n-au decat sa suporte copiii consecintele puritanismului nostru. misterul vietii… ha!
2010-03-28 01:42:59 | Raporteaza
Draga Alexandra, nu am vrut sa te atac in postarea anterioara. Ma mahneste insa ca tu consideri ca de de contraceptie trebuie sa se ocupe doar femeia. Din pacate, ea nu are niciun sprijin legislativ impotriva unui barbat care o lasa insarcinata fara voia ei. Repet: a consimti sa faci sex nu inseamna si a vrea sa ramai gravida in urma acelui contact sexual. Ai facut un studiu sa vezi cate dintre acele femei erau casatorite? Cred ca destul de multe, pentru ca mentalitatea barbatului roman e ca “femeia sa se descurce”. Nu ti se pare anormal ca pentru o palma primita poti sa depui plangere la politie, dar pentru ca un barbat te-a lasat gravida fara voia ta n-ai cui sa te plangi, pentru ca legile sunt facute de barbati? Vrei sa scada numarul avorturilr? Militeaza pentru responsabilizarea barbatilor, pentru ca ei sunt cei care controleaza ce se intampla in timpul actului sexual. Cati barbati crezi ca ar fi la fel de neglijenti daca ar sti ca femeia poate depune plangere impotriva unor astfel de acte (sa zicem ca legea i-ar permite acest lucru daor in primele 14 saptamani de sarcina) iar la un numar de 5 astfel de plangeri ar suferi o vasectomie, eventual castrare conform legii?
2010-03-28 15:59:12 | Raporteaza
@anonim misterul vietii…ha! Cred k realitatea despre avort este una singura:atata timp cat embrionul(sau fatul) are viata si tu hotaresti cu buna credinta sa o iei ,este crima! Esti parinte dreaga’ anonim’? cu siguranta nu. nu cred k un parinte ar scrie asa ceva(sau nu vreau sa cred) sti oare cate geni din copi ai strazi,orfani… au schimbat lumea?te ai intrebat vreodata de ‘plodul nedorit’ caruia i ai luat viata (k de te incuca)ce ar fi ajuns in viata?ne dorim un vaccin pt sida si alte maladi,dar nu ne dorim un copil care poate ar fi schimbat soarta lumi!hm! daca toti romani ar trai dupa principile Bibliei soarta noasta ar fi alta(rf la puritanism) Am vazut odata pe un bener scris astfel: Degeaba sti sa citesti ,daca nu ai citit niciodata Biblia! Crede ma un roman transformat in bine e un pas inainte pentru tara noastra.
2010-03-28 20:53:10 | Raporteaza
@ anonim o romanca(sau un roman) care ia o viata cu buna credinta este un pas inapoi pt tara noastra.
2010-03-28 20:55:40 | Raporteaza